Eddie-Vedder | maandag 20 juli 2009 @ 01:15 |
Kom regelmatig reacties tegen van mensen op dit forum die (blijkbaar) een enorme aversie hebben tegen de auto's van Opel. Nu snap ik dat je een 1993 Opel pauper GSI inclusief deuken en petje afschuwelijk vindt , maar wat is er mis met de nieuwe modellen van de Corsa , Astra en de Insignia. ![]() ![]() En voor de sportieve rijder de OPC uitvoering : Natuurlijk , het heeft niet de klasse-uitstraling van een Audi of BMW maar lijkt me verder toch gewoon een prima middenklasser? | |
Gabbylicious | maandag 20 juli 2009 @ 01:16 |
Opel ![]() | |
Eddie-Vedder | maandag 20 juli 2009 @ 01:17 |
quote:Want? | |
tisauch | maandag 20 juli 2009 @ 01:18 |
Huidige modellen zijn idd lekker vlot, dat moet ik je nageven. Denk dat het meer een gevoel is; iedere typische burgerlul tuft in zo'n kar rond. Maar dat is natuurlijk voor meer merken i guess... ![]() | |
Peter-Andre | maandag 20 juli 2009 @ 01:19 |
Duits design, geen stijl. | |
JJH | maandag 20 juli 2009 @ 01:23 |
Het heeft de naam, al jaren. Meer is het niet want het zijn in principe prima auto's. Zoals Jeremy Clarkson al eeen poos geleden over de Vauxhall Monaro VXR zei. "It's still a Vauxhall" (Vauxhall ![]() ![]() ![]() 500pk RWD Fun Machine voor een paar duizend pond. Ik geloof zelfs dat er een Vette blok inligt. | |
Professor_Paljas | maandag 20 juli 2009 @ 01:23 |
quote:Dit is het inderdaad denk ik. Opel hoort al jaren bij de meest verkochte auto's in Nederland, de laatste jaren wat minder dan vroeger voor mijn gevoel. En daar komt dan ook nog eens bij dat ze vroeger (want ik vind de nieuwe modellen wel oké eigenlijk) misschien wel degelijke maar vooral ook saaie auto's maakten. | |
tisauch | maandag 20 juli 2009 @ 01:26 |
Verder heeft de Opel Calibra de twijfelachtige reputatie als kampbak te boek te staan. Net zoals de Opel Manta destijds btw. ![]() | |
Eddie-Vedder | maandag 20 juli 2009 @ 01:32 |
Dit soort wagens zijn idd best standaard en saai: Nieuwe modellen vind ik echt mooi ![]() ![]() | |
68Chevelle | maandag 20 juli 2009 @ 02:44 |
Ik ruil mijn 2 chevelles blind in voor een 1965 Diplomat Coupe hoor ![]() OT: met de City/Kadett/Astra Gen II en later de Corsa hebben ze de burgerlullenbak reputatie opgebouwd, er was ook nog een luxere uitvoering met de Ascona, de Rekord, de Senator, de Commodore en later de Omega maar die hebben nooit een trend gezet. Hetgene wat eigenlijk de doodsteek heeft gegeven vooral aan Opel maar ook aan Mercedes is de zeer slechte lakkwaliteit die gebruikt werd van begin jaren '80 tot midden jaren '90, waardoor die auto's na 5 jaar al roestplekken vertoonden en binnen 10 jaar al rijp waren voor de sloop. En zie daarna maar eens van die reputatie af te komen, dat heeft Alfa ook jaren gekost. | |
_Perpetuous_Dreamer_ | maandag 20 juli 2009 @ 02:47 |
Slopel. ![]() | |
oshiro | maandag 20 juli 2009 @ 03:02 |
Opel komt op mij over als een auto. Niks meer, niks minder. Saai dus ![]() | |
Sakura | maandag 20 juli 2009 @ 07:38 |
quote:En vergeet niet de reputatie van de Opel Kadett ![]() Heb zelf jaren en jaren Opel Astra leasebakken gereden, en ze rijden echt geweldig voor als je veel achter het stuur zit (1500+ km/week). | |
mazeind | maandag 20 juli 2009 @ 08:39 |
Persoonlijk vind ik het knap hoe de geachte heren ontwerpers bij Opel al tientallen jaren in staat zijn om steeds opnieuw een Grijze Muizen Kar af te leveren. Het is nooit spannend, het is nooit uitgesproken lelijk. Je kan je er geen buil aan vallen aan zo'n (nou vooruit dan:) middle-of-the-road oplossing. Ze verkopen er massa's auto's mee. Maar iedereen die graag een beetje 'anders' wil zijn, loopt er in een grote boog omheen. | |
#ANONIEM | maandag 20 juli 2009 @ 08:42 |
Er zit gewoon weinig in, het imago is suffig en stoffig. | |
Keksi | maandag 20 juli 2009 @ 09:18 |
Ik ben erg blij met mijn trouwe Opel Corsa C. Heb ook niks tegen Opel. Kwaliteit is goed, onderdelen goedkoop, wat is er op tegen te zijn? | |
SilentChaos | maandag 20 juli 2009 @ 09:32 |
Oude Opels ![]() De Insignia heeft echt een verschrikkelijk lelijke kont! Maar wel een mooie voorkant! Mooiste moderne opel is de Opel Vectra GTS, gangsterbak ![]() ![]() Zal wel zijn omdat'ie wel een beetje Amerikaanse look heeft | |
Metro2005 | maandag 20 juli 2009 @ 09:43 |
Kijk eens rond hoeveel opels er nog rondrijden van 10 jaar en ouder.... Dat is wat er mis is met opel. | |
Tomatenboer | maandag 20 juli 2009 @ 11:38 |
quote:Ik zie anders nog massa's Opels rijden van 10 jaar en ouder hoor. Vooral de Corsa B en de Astra F zie ik elke dag meer dan eens. Alleen jammer dat ze zo burgerlijk en saai zijn, maar goed dat zijn Volkswagens naar mijn mening ook, die zie je ook op elke straathoek en zijn ook niet het toonbeeld van spectaculair design, maar VW heeft dat imagoprobleem gek genoeg weer niet. ![]() | |
oshiro | maandag 20 juli 2009 @ 11:48 |
quote:Ik vind VW ook saai hoor ![]() | |
68Chevelle | maandag 20 juli 2009 @ 11:52 |
quote:Die gaan dat imago de komende 10 jaar ook oppakken, let maar op. | |
Tjabbo | maandag 20 juli 2009 @ 12:39 |
wat een kut is voor een hoer, is een opel voor een boer. that says it all. ![]() | |
error_404 | maandag 20 juli 2009 @ 12:44 |
Het is idd het imago. Ik heb zelf een corsa-B, super degelijke auto, rijdt heerlijk, et, etc. Helaas maakt Opel ook (voornamelijk) auto's als de Astra en Zafira, wat natuurlijk echte burgerbakken zijn. | |
Catch22- | maandag 20 juli 2009 @ 12:44 |
Had iemand al Slopel gezegd? | |
Tjabbo | maandag 20 juli 2009 @ 12:47 |
quote:en alles is hard en stug. daar moet je van houden. | |
Rewimo | maandag 20 juli 2009 @ 12:52 |
Ik rij Agila, heerlijk autootje ![]() Laatst hadden ze mijn ruit ingetikt en toen kreeg ik van de garage een oertijd Astra mee. Dat was wel afzien hoor ![]() Opel heeft vreselijk saaie bakken afgeleverd, de laatste jaren vind ik ze een stuk leuker geworden om te zien. De nieuwe Agila is ook mooi (ik heb het nieuwste "oude model") alleen erg jammer dat ie flink aan kofferruimte heeft ingeleverd ![]() | |
error_404 | maandag 20 juli 2009 @ 13:03 |
quote:Zeker niet waar, mijn vriendin rijdt Volkswagen, die is een stuk harder afgeveerd. | |
#ANONIEM | maandag 20 juli 2009 @ 13:30 |
quote:Hard en stug??? De Kadett werd geleverd met standaard fiestpompen als dempers... ![]() Wat een stuiterboot! Mijn Ascona trouwens ook... ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 juli 2009 @ 14:54 |
quote:Mwah.... ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 juli 2009 @ 14:55 |
Zoals de rijke patser ooit zei...."Eupel? Da's voor gepeupel!" | |
nerd4sale | maandag 20 juli 2009 @ 14:56 |
quote:Ben je niet in de war met Volkswagen? | |
Repeat | maandag 20 juli 2009 @ 14:57 |
quote:Wou net zeggen, in een Passat of Skoda verlies je al je vullingen als je van de snelweg afgaat... | |
Ysblok | maandag 20 juli 2009 @ 15:08 |
Wat er mis is met Opel? M'n pa kon na 80.000km een compleet nieuwe versnellingsbak onder z'n, in 2007 nieuw gekochte, Zafira laten leggen ![]() Sympatiek dat Opel is hoefde hij maar ¤1500 te betalen ![]() ![]() | |
Jimmie | maandag 20 juli 2009 @ 15:21 |
quote:Uitzondering bevestigt de regel. | |
IceFreak | maandag 20 juli 2009 @ 16:23 |
Niks mis met Opel vindt ik ![]() ![]() Vroeger maakte Opel pas echte auto's, Ascona's, Monza's, C-Kadett Coupé's etc ![]() Toen kwam het jaren 90, het saaie tijdperk, en nu zien ze weer in dat ze het daar niet mee redden en maken ze weer mooie auto's gelukkig ![]() Opel: ![]() | |
FransDeens | maandag 20 juli 2009 @ 16:30 |
Ik heb nog helemaal niemand in dit topic gehoord over de Vectra, terwijl dat toch wel de meest suffige en saaie Opel is geweest die ooit gemaakt is. Volgens Youp van 't Hek had de doorsnee burgerlul een vrouw, schoonmoeder, kinderen, hond én een Opel Vectra, ik geloof zeker dat dat heeft bijgedragen aan Opel's slechte imago. ![]() | |
RealZeus | maandag 20 juli 2009 @ 16:35 |
Opels zijn naar mijn idee minder betrouwbaar en Opels van een jaar of 10 oud roesten al. En echt lekker rijden doen ze ook niet. Dat is voor mij een goede reden om niet zo'n ding aan te schaffen. | |
Tjabbo | maandag 20 juli 2009 @ 16:41 |
quote:nee heb genoeg opels gezien en gereden. | |
Peter-Andre | maandag 20 juli 2009 @ 16:51 |
quote:Ja maar in perspectief gezien, de Opel GT kost zo'n 45.000 E, daarvoor koop je deze bijv.: ![]() of deze voor 10.000 meer ![]() ![]() | |
IceFreak | maandag 20 juli 2009 @ 19:31 |
quote:Niks mis met een I500 ![]() ![]() | |
draaijer | maandag 20 juli 2009 @ 19:35 |
Saai, tupperware, soft, en ze rijden altijd vooraan de file. Op de 1 of andere manier rijden ze altijd te zacht. Misschien te tellerafwijking, maar het valt gewoon erg op. Vreselijke auto's | |
dan_niet | maandag 20 juli 2009 @ 20:59 |
Opel.. tja.. Volgens mij is het voornaamste probleem voor/bij de mensen die zich iets meer verdiepen in auto's, dat ze over het algemeen genomen zeer matige kwaliteit leveren bij Opel. Hoe duurder het model, hoe beter het gaat, dat wel. Maar dat is voor mij wel gelijk een minpunt voor een merk, ik vind dat alles van perfecte kwaliteit moet zijn, hoe duur het model ook is. Je kunt opties etc weglaten, maar kwalitatief moet het gewoon ok zijn. Kijk hoe Toyota of Mazda dat doen, goedkoop of duur, de kwaliteit is altijd dik in orde. Opel eindigt vaak ook erg laag in betrouwbaarheids en tevredenheidslijstjes. Verder, zoals iemand al zegt, ze zijn niet lelijk, maar ze blinken ook niet uit in design. Het is gewoon middelmatig allemaal, maar ja: "de buurman heeft er eentje, dus het zal wel goed zijn!".. En subjectief: ik vind het belabberd rijden, futloze motoren, hakerige versnellingsbakken, plastic gevoel bij rijden, etc. | |
twister_rodriguez | maandag 20 juli 2009 @ 21:05 |
ok het zoveelste opel topic hiero idd vooral kwaliteit.. las in autobild (oid) 1.5jaar geleden een artikel over de kans dat een auto langs de weg stond met pech van een merk x is. De aanvoerder van de lijst was opel. Verder zijn het best mooie wagens vind ik | |
Eddie-Vedder | dinsdag 21 juli 2009 @ 05:14 |
quote:Logisch als Opel zoals eerder genoemd een van de meest verkochte merken is toch? ![]() | |
Isdatzo | dinsdag 21 juli 2009 @ 08:40 |
quote:Ja, want als je een VW had gehad waar dat bij gebeurde was 't anders gelopen denk je ![]() Ontopic: helemaal niks. Opel maakt (in iedergeval tegenwoordig) heel prima auto's. En die saaie burgerlullenreputatie.. tja. Volgens mij valt dat tegenwoordig wel mee, en dan zijn er natuurlijk nog genoeg mensen waarbij de auto gewoon als een vervoersmiddel dient. Een gebruiksvoorwerp. Maar de laatste tijd zijn ze toch wel goed bezig vind ik. | |
fathank | dinsdag 21 juli 2009 @ 08:53 |
Ik vind die nieuwe insignia wel erg mooi, maar voor de rest zijn het over het algemeen burgerbakken. Behalve Opel Manta, dat is dan weer een koningswagen. Ik hoop er ooit nog een te bezitten, het liefst goudkleurig. Prachtige oer kampbak ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 09:05 |
quote:Nee, niet echt. De kans druk je uit in een percentage, niet in absolute aantallen. | |
Eddie-Vedder | dinsdag 21 juli 2009 @ 09:14 |
quote: Als er meer Opels rondrijden dan (bijvoorbeeld) Volvo's , is de kans dat je dus een Opel langs de weg ziet staan met pech procentueel hoger juist OMDAT er meer van rondrijden . Zegt verder niets over de kwaliteit lijkt me . Basisschool kost dit.... Als je graag met pech langs de weg wilt staan kun je beter een Alfa kopen ![]() | |
SilentChaos | dinsdag 21 juli 2009 @ 09:25 |
Dat is waar ja, op plekken waar je weinig Alfa's ziet, staan ze toch altijd langs de weg ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 09:29 |
quote:Het gaat toch niet om de kans of je een Opel langs de weg ziet staan? Da's niet zo interessant. Het gaat om de kans dat je met pech komt te staan als je een Opel hebt. | |
Eddie-Vedder | dinsdag 21 juli 2009 @ 09:41 |
quote:O op die manier ![]() Ben wel eens benieuwd naar de bron van dit verhaal. Lijkt mij allemaal wat overdreven , als het echt de auto was waar je de grootste kans mee hebt om met pech komen te staan vind ik het vreemd dat het een van de best verkochte merken is ![]() | |
Isdatzo | dinsdag 21 juli 2009 @ 09:43 |
quote:Als ik het resultaat van dat onderzoek hoor lijkt me dat toch wel het geval. Ik geloof er geen biet van dat je in een Opel het meeste kans hebt op een technisch mankement. Lijkt me vrij sterk. Volgens mij zijn de Opels van de laatste jaren toch redelijk betrouwbaar. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:21 |
quote:Ja, dat kan ook, maar dan is het een waardeloos onderzoek. Althans een onderzoek waar de consument niks aan heeft bij de keuze voor een bepaalde auto. | |
error_404 | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:23 |
quote:bron? | |
Isdatzo | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:26 |
quote:Tja, 't is dan ook een onderzoek van Bild geweest, blijkbaar. Beetje vergelijkbaar met een onderzoek van het niveau 'Telegraaf'. Weinig waarde aan hechten dus ![]() edit: Ben wel benieuwd naar die bron idd, wil toch wel eens kijken wat er nou precies staat. | |
T42 | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:32 |
quote:kom ik aan als vw man roest: opel roest al in de folder open roest al in de showroom jah thuis hebben ze 2 opels die binne 5 jaar leeftijd al gelast moesten worden ![]() | |
Tomatenboer | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:32 |
Geloof ook vrij weinig van het verhaal dat je met een Opel de grootste kans op pech zou hebben. Opel eindigde bij AutoBild de laatste jaren naar mijn weten juist als beste Duitse merk, en in talloze andere kwaliteits- en tevredenheidsonderzoeken zijn het altijd weer de Franse en Italiaanse merken die de rode lantaarn dragen. Opel eindigt in dergelijke lijstjes over het algemeen juist altijd ergens in de middenmoot net als de andere Duitse volumemerken zoals Ford en Volkswagen. | |
twister_rodriguez | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:37 |
quote:hehe dat kan idd wel kloppen! maar ik heb het serieus gelezen, toendertijd ook aan mijn vader laten lezen omdat wij ook een opel hadden met problemen (die is uiteindelijk naar de sloop gegaan) | |
lyolyrc | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:51 |
Opel heeft inderdaad jaren wagens gebouwd met ontzettend suf design. Zo'n imago blijft je jaren achtervolgen, zeker als het aantal mankementen ook nog bovengemiddeld is. De laatste jaren produceren ze auto's met mooiere lijnen, maar de nieuwe Insignia vind ik niet mooi. Voor mijn gevoel is er is iets raars met die neus. Ik weet niet waar Autobild zijn pechstatistieken op heeft gebaseerd, maar die van ADAC (de Duitse ANWB) zijn in ieder geval niet betrouwbaar. Veel automerken hebben daar hun eigen pechdiensten georganiseerd, waardoor hun auto's op die manier buiten de statistieken van ADAC blijven. Op die manier komt Audi ontzettend goed uit in de statistieken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit een reëel beeld is, omdat er met die bakken behoorlijk gescheurd wordt. Dan moet het aantal pechgevallen ook toenemen. | |
Rev- | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:28 |
Alles Opel ![]() ![]() ![]() | |
Robin__ | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:49 |
quote:hm.. ik zie het als tijd als een saai stuk auto wat onder 5 andere merknamen verkocht had kunnen worden. Inspiratieloze lease bak ![]() De corsa ziet er voor het eerst een beetje toonbaar uit (.. de b en c.. kom op, daar hoort gewoon een gouden ketting met 'prisilla' bij, de nieuwe astra is wel leuk, maarja.. t blijft een slopel ![]() Verder was het natuurlijk GM.. nu niet meer natuurlijk.. ![]() ![]() | |
Eddie-Vedder | dinsdag 21 juli 2009 @ 13:39 |
quote:Een 2006 VW Golf is ook best standaard/burgerlijk. De Passat is trouwens wel echt om te smullen. Wat rij jij dan? ![]() | |
Metro2005 | dinsdag 21 juli 2009 @ 14:03 |
quote:Prima auto's? Een collega van me reed in een (nieuwe! ) opel zafira, dat ding zoop gewoon een liter olie per 2000km, en dat was volgens de dealer normaal. ![]() En een keer meegereden in een opel corsa uit 2002, dat reed best redelijk maar drempels moest je er niet bij nemen, zeker niet met 4 man erin (daar ging de carterpan en uitlaat ![]() en een andere collega in een opel vectra 2.2 GTS had van de week ineens een niet functionerend dashboard. Alle klokken en meters deden ineens niks meer. De opels die rond 1996 gebouwd zijn zijn intussen allemaal weggeroest. Echt kwaliteit hoor ![]() | |
CasB | dinsdag 21 juli 2009 @ 14:07 |
quote:Onzin, alleen opels van voor 1995 zijn weggeroest, daarna hebben ze het probleem opgelost. Mijn Astra uit 95 roest in ieder geval niet. ![]() | |
fokkerspy | dinsdag 21 juli 2009 @ 14:14 |
Die TT ![]() ![]() | |
twister_rodriguez | dinsdag 21 juli 2009 @ 14:14 |
idd die van ons (een omega) zoop olie niet normaal overigens stond er in de zelfde test in de autobild ook enkele rijtjes waarbij auto's werden getest op het aantal gebreken bij verschillende kilometerstanden: ook opel voerde hier de lijst aan bij enkele km standen (geloof maar 1 bepaalde km stand niet) Wij hebben een opel omega, senator en nog een omega gehad (in chronologische volgorde). Vooral de senator reed heerlijk. Maar ze hebben allemaal constant problemen gehad. De laatste omega was een regelrechte ramp en die is ook snel weggegaan. | |
Metro2005 | dinsdag 21 juli 2009 @ 14:20 |
quote:Genoeg corsaatjes en astraatjes gezien van 97 en 98 die gewoon roestten hoor. | |
twister_rodriguez | dinsdag 21 juli 2009 @ 14:23 |
nog een ervaring: 2007 op vakantie opel corsa gehuurd, eerste 3 dagen prima. 4de dag 's ochtends starten, nee hoor deed niks meer. Verhuurbedrijf heeft hem met een oplegger moeten komen afhalen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 14:26 |
Mijn Vriendin heeft een Corsa 1.3cdti uit 2004, 180.000 gelopen. Gekocht in 2007 (met 163.000) geen problemen so far. ![]() | |
Tomatenboer | dinsdag 21 juli 2009 @ 14:30 |
Al die horrorverhalen hier. ![]() Over elk merk zijn dergelijke verhalen wel te vinden hoor, met uitzondering van de Japanse merken wellicht. ![]() Maar waar Opel de laatste 10 jaar echt enorme kwaliteitssprongen heeft gemaakt, heeft een vergelijkbaar merk als Volkswagen, dat een veel beter imago geniet, de laatste 10 jaar juist enorm met kwaliteitsproblemen te kampen, maar van VW is het imago schijnbaar onverwoestbaar. | |
Lennox | dinsdag 21 juli 2009 @ 14:57 |
quote:Klopt. Mn broertje had een Corsa B uit 1994 die compleet wegroeste. Ik heb er één uit 1996, en daar is nauwelijks tot geen roest bij terug te vinden. Nog nooit problemen mee gehad, en als student kon je niet goedkoper rijden geloof ik. | |
IceFreak | dinsdag 21 juli 2009 @ 15:03 |
Mensen die opel saai vinden en zelf in een VW rijden ![]() Alleen de naam al, VOLKSwagen ![]() | |
68Chevelle | dinsdag 21 juli 2009 @ 15:05 |
quote:De naam boeit me niet zoveeel... maar het is inderdaad een pot/ketelsituatie. | |
nerd4sale | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:24 |
quote:Ik vind het weinig bijzonder. Gewoon een 13 in een dozijn stuk blik, en behoorlijk aan de prijs. NB: ik rijd zelf (nog) in een Passat. | |
Marco001 | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:42 |
quote:Dus? Bij mij op het werk hebben ze een stuk of 5 Skoda Superb's 2.0 TDI's, allen met rond de 200.000 km en allemaal hebben ze al een 2e motorblok en sommigen zelfs een 2e krukas.. Waarom? bij 100.000 km is de oliepomp gewoon stuk en dan loopt het hele blok dus vast. Heeft iets te maken met een stabilisator dingetje.. De 1.9 TDI's daarentegen blijven maar gaan. ![]() Needless to say, de 2.0's gaan er in Oktober uit: Dan hoeft er namelijk niet alsnog bpm e.d. betaald te worden en tot die tijd word er gewoon zo min mogelijk in gereden. Je zal maar stil komen te staan halverwege Limburg ofzo met klanten.. (taxibedrijf) Dat is echt geen pretje, voor het bedrijf niet, voor de chauffeur niet en voor de klanten al helemaal niet. Overigens, wij hebben verschillende Opels gehad, en nooit problemen ermee gehad of zelfs maar langs de weg stilgestaan ermee. Sterker nog: mijn ouders hebben een jaar of 14 rondgereden in een Kadett, zonder ooit stil te komen staan omdat iets kapot ging! De nieuwe Opels zijn trouwens best wel mooi, Vooral de Astra OPC, Insignia Tourer en Vectra GTS. ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door Marco001 op 21-07-2009 16:49:16 ] | |
The6thgate | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:45 |
Moet zeggen dat ik die astra gtc toch echt mooi autootje vind. Zou m best willen hebben | |
DS4 | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:56 |
Wat er mis is met Opel is: a. de gemiddelde bestuurder (saaie burgerl*l die waarschijnlijk maar de helft van de wegenbelasting betaalt en daarom alleen de linker rijstrook gebruikt op de snelweg). b. de auto zelf (weinig opwindend, rijdend als een dweil (is minder geworden), minder betrouwbaar (wordt ook wat minder)). c. de naam (met dank aan Manta en Calibra bestuurders, maar ook genoemde petjes in de GSI). Persoonlijk had ik gehoopt dat het merk zou verdwijnen, maar helaas is het opgekocht. Het merk is overbodig. Het voegt niets toe. Peugeot heeft eigenlijk de "kernwaarden" van Opel overgenomen. Waardoor Peugeot thans weinig leuks meer maakt (hoewel ze zelf ook beseffen dat dat anders moet getuige recente ontwikkelingen) en iig al lang niet meer de leuke auto's maakt zoals een 1.9 GTI. Dat dus. | |
Sakura | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:06 |
quote:Zag vandaag zelfs nog een Opel Kadett rijden met kenteken met 2 cijfers-2cijfers-2letters ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:12 |
quote:Dat heb ik ook ![]() (jaja, een opel... ) | |
Sakura | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:14 |
quote:Ik heb zelf ergens rond de 500.000 km Opel Astra achter de kiezen en heb zeggen en schrijven 1 keer problemen gehad met een gescheurde koelwaterslang. Verder echt nooit met pech gestaan, zelfs geen lekke band ![]() Ook de (geplande) grote beurten van Astra is zeer goed, de oudere modellen elke 40.000 km en de laatste modellen zelfs elke 60.000 (zelfs de allereerste grote beurt) Rij nu (nog steeds leasebak) Ford, en die heeft elke 20.000 een beurt nodig, en heb inmiddels de eerste lekke band al achter de rug (na zo'n 40.000km) Opel is dus imho zeer betrouwbaar. Ik moet ook zeggen dat ik ze echt zelden aan de kant van de weg zie staan met pech, en ik zit toch gemiddeld zo'n 1000km per week op de weg door heel nederland heen. | |
Sakura | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:16 |
quote:Je reed toch vandaag niet toevallig in Rijswijk hé ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:18 |
quote:Nope, heb dan ook geen kadett ![]() | |
Robin__ | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:45 |
quote:Oudere auto's, student he. Betekend hopelijk niet dat ik ook geen mening mag hebben over nieuwe autos ![]() golf 6 vind ik best fraai, de 5 vond ik ook redelijk kleurloos. De passat is gewoon een nette auto, skoda octavia is wat saai maar zou nog steeds mijn voorkeur hebben over de vectra, evenals de citroen c5 (laatste model vind ik erg fraai) en de mazda 6. Moet zeggen dat ik het wel onwaarschijnlijk vind dat ik ooit een nieuwe auto zou kopen, het kost zo veel geld en er word de laatste 15 jaar sowieso maar weinig gebouwd wat me echt aanspreekt.. ik vraag me ook echt af wat er tegenwoordig zal uitgroeien tot klassieker (geen enkele opel, de tigra zal zn doelgroep nog wel ff vasthouden maar dat is het wel). Subaru's met gouden velgen blijven we vast ook nog wel een tijd zien maar ik vind het allemaal maar vrij treurig. Golf1, bmw e30, peug 205 etc etc. allemaal nog steeds een grote groep liefhebbers en ik kan me niet voorstellen dat iemand in 2025 dat soort gevoelens heeft voor 307's, focus's en astra's uit 2005 ![]() | |
El_Liberaliste | dinsdag 21 juli 2009 @ 18:05 |
Ik ben het eens met TS. Er zijn typen met bepaalde (terechte) imago's zoals de geitenwollensokken oudere Astra's, de Sjonnie Calibria's etc. maar nieuwe modellen vind ik echt wel oke ![]() | |
RealZeus | dinsdag 21 juli 2009 @ 19:09 |
quote:Ik heb een jaar of twee geleden een Corsa gezien met een zwaar rottende motorkap en wielkasten, dat ding was van 1998. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juli 2009 @ 09:09 |
quote:schade bak? opnieuw gespoten? zou zomaar kunnen... | |
SilentChaos | woensdag 22 juli 2009 @ 09:11 |
quote:Alleen auto's die onbetaalbaar zijn, zijn geen eenheidsworst ![]() | |
Brembo | woensdag 22 juli 2009 @ 12:25 |
De waardeloze koppeling, ongeveer helemaal op laten komen voordat je uberhaupt wat koppel hebt, vreselijk ![]() | |
Isdatzo | woensdag 22 juli 2009 @ 12:28 |
quote:Of je kan niet autorijden ![]() | |
Jimmie | woensdag 22 juli 2009 @ 12:28 |
quote:Alfa Romeo, Lancia, aantal modellen van Citroen, Peugeot, Renault en Fiat. | |
68Chevelle | woensdag 22 juli 2009 @ 12:32 |
quote:Goed.... zwaar onderhoudsgevoelige modellen. | |
SilentChaos | woensdag 22 juli 2009 @ 12:33 |
Alfa ![]() Als iets eenheidsworst is... Lancia is wel wat aparter ja Citroen = peugeot = renault qua uiterlijk... | |
Sjonnjoop | woensdag 22 juli 2009 @ 12:56 |
Ja we gaan weer Alfa afzeiken ![]() ![]() Opel dus, alles heeft met merk associatie te maken, bij Opel denk ik aan paupers in astra's (gsi) en dikke boerenmokkels van over de 50 (misschien pas 30 maar ze lijken 50) die in de lease Safira van manlief zonder smaak op de linkerbaan hangen met 102 km/u Nieuwe Corsa is best ok qua looks e.d. maar never nooit Opel ![]() | |
Rejected | woensdag 22 juli 2009 @ 13:08 |
Insignia ![]() | |
RealZeus | woensdag 22 juli 2009 @ 17:20 |
quote:Nee, het was een Opel. ![]() | |
T42 | woensdag 22 juli 2009 @ 17:48 |
heb net mooie stikker op me buske geplakt "stop dierproeven! neem opel rijders!" | |
Isdatzo | woensdag 22 juli 2009 @ 18:23 |
quote:Lancia's zijn dan ook spuug- en spuuglelijk meestal. | |
lyolyrc | woensdag 22 juli 2009 @ 18:31 |
quote:De nieuwe Delta vind ik wel een welkome afwisseling. Al schijnen zijn rijeigenschappen niet bijzonder te zijn. | |
Eddie-Vedder | woensdag 22 juli 2009 @ 18:57 |
quote: ![]() Dat was een puike Lancia ![]() Niet dit toch zeker? ![]() ![]() | |
DS4 | woensdag 22 juli 2009 @ 18:59 |
quote:Als hij het deed wel ja. | |
StefanoSanders | woensdag 22 juli 2009 @ 18:59 |
Het blijft een Duitse auto natuurlijk . | |
Kleffe_Dop | woensdag 22 juli 2009 @ 19:39 |
Ik vind Opel, Ford en Volkswagen eigenlijk 3 erg vergelijkbare merken. Alledrie kom je in grote getalen bij dezelfde soort gezinnen in Vinex wijken tegen. Waarom Opel daar dan (nog) altijd specifiek wordt uitgepikt snap ik niet. Aan de styling kan het niet liggen en kwa betrouwbaarheid laten zowel Opel, Ford als Volkswagen hun Franse broeders achter zich. | |
Isdatzo | woensdag 22 juli 2009 @ 19:56 |
Snap sowieso niet waarom een auto per sé emotie en whatever moet opwekken. Voor de meeste mensen is een auto een gebruiksvoorwerp en niet *veel* meer dan dat. | |
DS4 | woensdag 22 juli 2009 @ 20:48 |
quote:Omdat opel kwalitatief de minste van de drie is. quote:VW en Frot presteren beter, opel op niveau Frans. | |
DS4 | woensdag 22 juli 2009 @ 20:49 |
quote:Dat is een bankstel ook, maar je kijkt toch ook naar hoe het staat in je interieur in plaats van alleen maar hoe de bank zit (ook belangrijk natuurlijk)? | |
Eddie-Vedder | woensdag 22 juli 2009 @ 21:16 |
quote:Dat hoor ik nou constant . Kom eens met feiten die deze stelling onderbouwen zou ik zeggen.. | |
lyolyrc | woensdag 22 juli 2009 @ 21:21 |
quote:Dat is de Insight, het studiemodel waarop de nieuwe Delta is gebaseerd. Maar ze zijn totaal niet te vergelijken. De oude Delta had een sportief imago, de nieuwe is een ruime gezinswagen. Ik noemde de nieuwe Delta een welkome afwisseling, vanwege het design en de kleurstelling. Daarmee onderscheidt de Delta zich sterk van de andere auto's en dat kan ik wel waarderen. | |
DS4 | woensdag 22 juli 2009 @ 22:02 |
quote:Onder meer pannenstatistik 2008. Zie overigens dat Frot het hier net zo slecht doet als Opel. VW wel duidelijk beter. Opel is ook wel op de weg terug. Probleem van Opel was dat ze de inkoper van VW hebben overgenomen in de beginjaren 90. Op zich kocht die man heel goedkoop in, maar hij kocht ook rommel in. VW heeft daar de jaren 90 last van gehad, Opel herstelt nu pas weer. | |
Eddie-Vedder | woensdag 22 juli 2009 @ 22:06 |
quote:Ok interessant wel ![]() Mijn Duits is helaas ondermaats. Die tabellen geven wat precies aan? De nummers 1 zijn de meest degelijke modellen of juist andersom? | |
DS4 | woensdag 22 juli 2009 @ 22:08 |
quote:Het is op volgorde van betrouwbaarheid, waarbij alle jaren dat er cijfers zijn meetellen kennelijk. | |
lyolyrc | woensdag 22 juli 2009 @ 22:10 |
quote:De nummer 1 is het betrouwbaarst. Het cijfer geeft het aantal problemen per 1000 auto's van dat model aan. | |
method21 | woensdag 22 juli 2009 @ 22:22 |
Ik rij al jaren opel, en het wil toch wat zeggen dat je nu nog steeds de Astra F van 10 of 15 jaar oud ziet rijden, het zijn namelijk hele goeie auto's, de serie van '92 en ouder roesten best wel, maar na '93 heeft opel op en aan alle modelen wijzigingen doorgevoerd waardoor ze minder snel roesten, ik wil over 10 of 15 jaar die vol computer gestuurde audi's bmw's en mercedessen nog wel eens terug zien, opel heeft gewoon prima auto's gemaakt, ik heb als show auto een helemaal rete originele Astra GSI waar absoluut geen tupperware of onzin bumpers opzitten, onder de kap ligt dan wel een V6 maar optisch is die helemaal origineel. Dat ding rijd heerlijk, en ik lach al die patserbakken uit bij de stoplichten. 280pk @1055 kilo Als daily rij ik een BMW 525 wat ook heerlijk rijd, maar met opel is gewoon helemaal niks mis, de eerste Kadett GSI was 1 van de snelste productie auto's voor de burgerlul die eind jaren 80 uitkwam. 150pk @ net geen 900 kilo. Nogmaals Opel is gewoon een prima merk net als een heleboel andere auto merken, met name de petjes verzieken het voor zowel opel als voor VW en met name de golf. | |
DS4 | woensdag 22 juli 2009 @ 22:30 |
quote:Maar voorwielaandrijving, dus je krijgt het vermogen niet op de weg. quote:Dat was de GSI-16v, die kwa snelheid en rijplezier volledig door de 309 GTI-16 werd afgetroefd. Die 309 zag er natuurlijk niet uit, maar dat terzijde. | |
Eddie-Vedder | woensdag 22 juli 2009 @ 23:55 |
Ford komt trouwens best wel kut uit die test naar voren ![]() | |
DS4 | donderdag 23 juli 2009 @ 09:24 |
quote:M.i. komt Opel net zo kut als Frot naar voren. De rijeigenschappen van de meeste Frots zijn echter wel op hoger niveau, dus sla ik Frot nog altijd hoger aan. Niet veel overigens. | |
#ANONIEM | donderdag 23 juli 2009 @ 10:30 |
quote:Typ gewoon Ford... Frot is irritant en kinderachtig. Zelfde telt voor Slopel. | |
SilentChaos | donderdag 23 juli 2009 @ 10:43 |
En Niksan ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 23 juli 2009 @ 11:22 |
quote:Dat is stoeeeerrrrrr op FOCK! ![]() | |
IceFreak | donderdag 23 juli 2009 @ 11:27 |
Tja, van die VW helden ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door IceFreak op 23-07-2009 12:16:05 ] | |
DS4 | donderdag 23 juli 2009 @ 12:01 |
quote:Je kan je wel overal aan ergeren... Maar dat vind ik dan weer kinderachtig. | |
DS4 | donderdag 23 juli 2009 @ 12:02 |
quote:Nix-an. Wel goed spellen. | |
#ANONIEM | donderdag 23 juli 2009 @ 12:13 |
quote:je hebt gelijk, het is buitengewoon grappig... hi hi ![]() | |
error_404 | donderdag 23 juli 2009 @ 12:15 |
quote:Dus een man koop in voor een heel concern en is daarmee schuldig aan het totale verlies aan kwaliteit....? | |
DS4 | donderdag 23 juli 2009 @ 12:57 |
quote:Dat niet. Het is hoogstens grappig als anderen er zich aan ergeren. | |
DS4 | donderdag 23 juli 2009 @ 12:58 |
quote:Hij zal wel verantwoordelijk zijn voor de hele afdeling inkoop, denk je niet? Wat die man deed was uitknijpen en te weinig eisen aan kwaliteit stellen. Daar zat het probleem. | |
error_404 | donderdag 23 juli 2009 @ 13:08 |
Ik heb ook die lijst van jou eens doorgelezen, maar een onderbouwing dat Opel kut is, vind ik het niet. Er komt uit dat het gemiddeld is, maar niet het rotste van de lijst. | |
DS4 | donderdag 23 juli 2009 @ 13:56 |
quote:Ik had dan ook geschreven "kwalitatief de minste van de drie". | |
Schuifelaar | zaterdag 25 juli 2009 @ 02:46 |
Mijn vader had in mijn hele jonge jaren nog een Opel Record ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 25 juli 2009 @ 10:45 |
Opel is een soort franse auto door duitsers gemaakt, best mooi, comfortabel, en waar voor je geld, maar niet echt heel goed in elkaar gezet. | |
Rauw. | zaterdag 25 juli 2009 @ 11:57 |
quote:Jij ongelovelijke hater. Tevens was ik van plan niet inhoudelijk in te gaan op de vraag, aangezien TS het zelf maar uit moet gaan zoeken waarom dat nou precies is. | |
Tjabbo | zaterdag 25 juli 2009 @ 13:36 |
quote:mooi ![]() ![]() | |
Eddie-Vedder | zondag 26 juli 2009 @ 04:10 |
quote:Ik vraag het aan jullie ![]() | |
CHiNo4ReaL | zondag 26 juli 2009 @ 09:00 |
slOpel ![]() ![]() | |
TR08 | zondag 26 juli 2009 @ 09:18 |
Ik rij zelf ook opel (Corsa Diesel uit '93). Soms heb ik voor de zaak een nieuwe opel mee en mijn schoonouders hadden een opel. Daarvoor had ik een Golf 2. Als ik objectief kijk is de Corsa een betere auto dan de Golf die ik had. Toch vond ik de Golf leuker. Wat er dan mis is met Opel? -Hij is net wat te lawaaierig -Hij verbruikt wat meer -Hij ziet er minder leuk uit -Hij stuurt wat minder fijn En met de nieuwe opel die ik mee had: -Hij zit niet lekker -Symbolen op de hendels zijn niet zichtbaar omdat het stuur ervoor zit -Hendels voelen kut en er zit zo'n nep klikje bij dat ergens uit het dashboard komt -Knoppen zijn wat onduidelijk -De turbo is ofwel uit ofwel AAN. Eerst gebeurt er veel te lang niks als je optrekt en ineens krijg je een schop onder je kont. Conclusie overall: Opel is op veel gebieden gewoon net een beetje kut. Net als Ford. Niet slecht maar gewoon matig. Daarbij weet Opel daar in mijn ogen niets charmants tegenover te zetten om weer leuk te worden. Uiteindelijk hou je dan een auto over waar je gewoon net niet blij van wordt. Opel is wel weer goedkoop. Op zich heb je dus best veel auto voor je geld, maarja....toch blijven het geen charmante bakken. [ Bericht 5% gewijzigd door TR08 op 26-07-2009 09:42:01 ] | |
kolonel-knalpiemel | zondag 26 juli 2009 @ 09:34 |
Als je vroeger wagenziek achterin zo'n zwevende E-Kadett station hebt gehangen, op vakantie maar voor de grens was het ding al onder je reet vandaan gerot dan weet je wel beter. Krakende dashboards, altijd een muffe lucht in die hokken. Op zich is er niks mis met een Opel, maar zet er dan in godsnaam geen dikke wielen of een zelfgemaakte uitlaat onder, want dan krijg ik sloopneigingen. En ook van die irritante Opel Abri's, waar van die vooroorlogse ouwe graftakken in rond kruipen. ![]() | |
The.Apple | zondag 26 juli 2009 @ 10:06 |
een beetje de Packard bell van auto's | |
Pietverdriet | zondag 26 juli 2009 @ 10:38 |
quote:Je wilt zeggen, typisch een amerikaans product? Veel image, veel uiterlijk, veel marketing maar weinig inhoud en niet echt heel erg goed gemaakt? | |
DS4 | zondag 26 juli 2009 @ 10:49 |
quote:Nou heb ik PB ook nooit betrapt op veel image en veel uiterlijk vertoon, maar opel heeft dat zeker ook niet. Opel heeft mijns inziens vooral last gehad van de wet op de remmende voorsprong. Ooit was opel een degelijk merk voor weinig geld. Hardstikke handig voor de arbeider en de boer, die gewoon van a naar b wilde gaan zonder gezeik en zonder dat het veel geld kost. De wereld is niet meer hetzelfde. Mensen zijn eisen gaan stellen. De andere merken zijn betrouwbaarder geworden. Alles en iedereen heeft opel links en vooral rechts (gelet op de voorliefde voor de linker rijstrook van de gemiddelde opel) ingehaald en de vaste klanten (die opel veel had, kritiekloze mensen lopen immers niet snel over) zijn inmiddels ook verleid door andere merken. Een deel rijdt Dacia, een deel Renault/Peugeot, een deel Koreaans, een deel Japans en ook vast een deel Ford (pure inschatting mijnerzijds...). Auto's die voor een deel in dezelfde vijver vissen... Kortom: ik zie het merk, behoudens het roer echt om gooien, op termijn gewoon verdwijnen. | |
Pietverdriet | zondag 26 juli 2009 @ 11:13 |
quote:Kortom het typische lot van de amerikaanse autoindustrie | |
DS4 | zondag 26 juli 2009 @ 12:10 |
quote:Dat dan weer wel. | |
StateOfMind | zondag 26 juli 2009 @ 12:51 |
De modernere Opels hebben het imago van stoffige grijze muizen burger auto's. De oudere Opels zoals bijvoorbeeld de C-Kadett, de Monza en de Ascona zijn übergaaf! ![]() ![]() ![]() | |
Sjibble | zondag 26 juli 2009 @ 15:10 |
Het klinkt zo goedkoop. Die insignia zal wel goed wezen. Maard de Opel Corsa blijft een kutbak. Vooral de modellen ouder dan 2001 | |
RealZeus | zondag 26 juli 2009 @ 17:16 |
quote:Japanners zijn ook goedkoop. Maar wel een stuk betrouwbaarder en ze rijden lekkerder. ![]() | |
DS4 | zondag 26 juli 2009 @ 18:17 |
quote:Een Jap rijdt ook voor geen meter (uitz. daargelaten) en Jappen zijn doorgaans duurder. Zeker als je naar kilometerkostprijs kijkt. Dan zijn Jappen zelfs ronduit duur! | |
method21 | zondag 26 juli 2009 @ 18:20 |
Laten we de lotus omega niet vergeten ... bi-turbo .... bijna 500pk ... heerlijke auto ... ! Enne hoezo zou je 280 op de voorwielen niet op de weg krijgen.... ik heb een dynorun gedaan en daar kwam uit 279.2pk op de wielen .... en nu jij weer DS4 | |
RealZeus | zondag 26 juli 2009 @ 18:35 |
quote:Als ik mijn auto vergelijk met de jongere Opel van mijn pa dan rijdt mijn auto stukken lekkerder en is stukken betrouwbaarder. En Jappen duurder? Toyota wel ja, maar een Nissan is prima te betalen. | |
Jimmie | zondag 26 juli 2009 @ 18:40 |
quote:280 pk op de wielen? Da's toch iets van ~340-350 folder pk's ![]() Heb je een Quaife differentieel? Anders lijkt het me toch echt een hopeloze zaak op het circuit en torque steer in dagelijks gebruik... Hier een 147 GTA met Quaife diff en getuned naar 328 pk: Zoals je ziet gaat het dankzij de diff nog enigzins, maar niet echt van harte ![]() | |
Eddie-Vedder | zondag 26 juli 2009 @ 19:12 |
quote:Het merendeel van die Jappenbakken zien er dan ook niet uit... | |
invine | zondag 26 juli 2009 @ 19:35 |
quote:Sinds wanneer is opel comfortabel? | |
Pietverdriet | zondag 26 juli 2009 @ 19:45 |
quote:Mijn ouwe omega had meer comfort dan de passat die daarna kwam | |
DS4 | zondag 26 juli 2009 @ 20:28 |
quote:Dyno is geen weg. Ik snap best wel dat je 280 pk hebt, maar FWD is dan toch een probleem. Veel torquesteer, moeilijk om het vermogen om te zetten in snelheid. ps, barking up the wrong tree als je met vermogenscijfers wil imponeren. | |
DS4 | zondag 26 juli 2009 @ 20:29 |
quote:Jij kijkt teveel naar aanschafprijs. Ik heb het vooral over kilometerkostprijs. P.s. Nissan is vwb betrouwbaarheid niets bijzonders. | |
DS4 | zondag 26 juli 2009 @ 20:33 |
quote:Of een optimistische dyno... Het wil nog wel eens schelen waar je meet. Overigens: 310-330 vliegwiel (10-15% verlies is normaal). quote:Exact. | |
erodome | zondag 26 juli 2009 @ 20:44 |
quote:Eigenlijk, als je echt heel eerlijk bent is er niet veel mis mee. Maar ze zijn gewoon zo, zo, opel weet je. Laatst een andere auto gekocht, toen we gingen kijken echt heel bewust ook eens wat andere merken gekeken, volvo verraste me met een paar modellen toch wel aardig, ford was lekker groot, volkswagen zoals altijd erg prettig, audi maakte me pas echt blij. Maar dus ook bij opels gekeken en tja, het is het gewoon niet, ze zijn gewoon te opel. | |
invine | zondag 26 juli 2009 @ 22:19 |
quote:Ik rijd voor mijn werk regelmatig in opels, vaak wel astra en corsa, maar geloof me ik kom uit geen andere zo gebroken als uit een opel. En dan heb ik het over ritjes van misschien 30 min of van afstanden van 200km en als je dan nog in de file komt met een opel (2x gehad op een rit van 200km allebei) dan had ik echt neiging om ding langs de kant te zetten en een lift te zoeken. | |
RealZeus | maandag 27 juli 2009 @ 00:08 |
quote:Nee, Opels zijn mooi. ![]() | |
RealZeus | maandag 27 juli 2009 @ 00:09 |
quote:Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage. En liever een Nissan uit 1989 dan een Opel uit 2007. ![]() | |
StateOfMind | maandag 27 juli 2009 @ 07:09 |
quote:Ik rijd sinds een jaar of 3 ook een Jap.. Ik ben nog nooit zo weinig kwijt geweest aan onderhoud. Voorheen reed ik altijd Europese auto's. Daar was ik altijd veel meer aan kwijt. Sinds dat ik zag dat een aantal mensen uit mijn omgeving die Japans rijden zo weinig kwijt waren aan onderhoud, ben ik ook maar overgestapt en dat bevalt me prima. Mijn broer rijdt een Mazda uit 1983. In de 10 jaar dat hij die rijdt, heeft hij alleen het reguliere onderhoud hoeven te laten doen en zo nu en dan de standaard slijtage onderdelen. Dat ding rijdt nog steeds als een zonnetje. | |
SilentChaos | maandag 27 juli 2009 @ 08:19 |
quote: ![]() ![]() Ik rij een Sunny uit 1987 (nee geen lelijke hatchback, maar gewoon de 4 deurs sedan ![]() ![]() Onderdelen zijn wat duurder, maar je hebt ze veel minder vaak nodig ![]() ![]() Moet wel eerlijk toegeven dat na 22 jaar en de laatste 3 jaar dagelijks gebruik (150km per dag) ik voor de zekerheid wel onderdelen ben gaan sparen. Heb een sloop Sunny gekocht en alles, en dan ook letterlijk ALLES er af gehaald ![]() | |
DS4 | maandag 27 juli 2009 @ 08:37 |
quote:Kan ik je zo niet aangeven, zal ook niet een eenduidig antwoord zijn lijkt mij. Het viel me ooit op in lijstjes met kilometerkosten. Dat je voor het geld van een gewone Jap een leuke Audi/BMW oid kon rijden. Overigens: Duits lijstje, dus niet 1:1 toepasbaar in NL. EN moderne jappen, in het lijstje staan geen 80-er jaren jappen meer. Een jap voor 1.000 euro kopen, geen onderhoud aan plegen, toevallig niets stuk zien gaan en na twee jaar voor 500 euro verkopen is per definitie goedkoper per kilometer dan een nieuwe auto kopen. | |
SilentChaos | maandag 27 juli 2009 @ 09:15 |
quote:Jaren '80 jappen zijn ook van veel betere kwaliteit dan die zooi van nu | |
DS4 | maandag 27 juli 2009 @ 09:23 |
quote:Volgens mij is eerder de rest in kwaliteit toegenomen, hoewel ik begrepen heb van diverse eigenaren dat de in de EU gebouwde jappen (steeds meer...) ronduit teleurstellend zijn vwb kwaliteit. Maar goed, je rijdt in een moderne auto toch wel anders dan in een 80-er jaren model. Dat lijkt mij ook een afweging. | |
SilentChaos | maandag 27 juli 2009 @ 09:26 |
Ja daar heb je wel een punt inderdaad, tuurlijk zijn de nieuwe wagens comfortabeler en hebben meer opties etc voor hun geld ![]() Maar goed, als je puur gaat kijken op onderhoud en bouwkwaliteit zit je niet verkeerd met een jaren 80 bak... Geen geregelde computerzooi etc ![]() | |
68Chevelle | maandag 27 juli 2009 @ 09:38 |
quote:Daarom voor mij zelfs een jaren '60 bak ![]() ![]() | |
SilentChaos | maandag 27 juli 2009 @ 09:45 |
Als je goed regulier onderhoud pleegt (er van uit gaande dat de vorige eigenaar dat ook heeft gedaan) dan niet nee ![]() ![]() Amerikaans staal is trouwens zo dik en zwaar dat't wel ff duurt voordat daar een gat in is geroest ![]() Gelukkig is de onderhoudshistorie van m'n Sunny helemaal bekend omdat'ie van m'n oma is geweest en m'n vader hem onderhield.. ![]() | |
lyolyrc | maandag 27 juli 2009 @ 10:13 |
quote:De Nissan Sunny is dan ook wel een van de toppers qua betrouwbaarheid. Toen mijn buren een andere auto kochten, hebben ze hun Sunny beschikbaar gesteld voor een rit naar Afrika voor een of ander goed doel. Zelfs in de Sahara en op al die bar slechte wegen bleef die Sunny zonder een centje pijn doorkachelen. ![]() | |
SilentChaos | maandag 27 juli 2009 @ 10:50 |
quote: ![]() Je hebt misschien weinig vermogen met zo'n 1.3, maar draaien blijft'ie wel ![]() In Kroatie ook, bergje op met 30km/h in z'n 2 (wel volbepakt met 5 mensen erin) en dan ingehaald worden door Alfa Romeo's de hele tijd...Sta je bovenaan die berg, al die Alfa's met een kapotte koppakking en oververhitte motoren, kom ik langskachelen, en zwaaien natuurlijk ![]() ![]() | |
invine | maandag 27 juli 2009 @ 11:56 |
Ik dacht dat hier ging om opel? niet om hoe weinig onderhoud jappen vereisen? Trouwens die nieuwe colts zijn echt een drama, moest er laatst 1 meenemen met een automaat en wat rijd dat kut ![]() | |
SilentChaos | maandag 27 juli 2009 @ 12:00 |
Nieuwe auto's moet je sowieso niet kopen ![]() Al die luxe die ze nu hebben kan je ook in oude degelijke wagens vinden ![]() Maar inderdaad, terug naar Opel... ![]() Hier zou ik geen nee tegen zeggen...Net een Amerikaan man ![]() | |
invine | maandag 27 juli 2009 @ 12:11 |
Alleen veel kleiner ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 27 juli 2009 @ 12:11 |
quote:Dan kun je er tenminste ook nog gewoon mee parkeren in bijvoorbeeld een parkeergarage. | |
68Chevelle | maandag 27 juli 2009 @ 12:35 |
Enige supercar ooit door Opel:![]() ![]() Ook leuk: Opel Rekord Coupe ![]() Nee, ze hebben zat leuk spul gemaakt. Alleen moeten ze van dat burgelijke imago af, dat nekt ze enorm. | |
Sjibble | maandag 27 juli 2009 @ 13:23 |
quote:Het ligt ook echt aan Ford dat je een lekke band krijgt na 40.000km... ![]() En om de 20.000km een beurt mag wel. Dat is haast de wereld rond, ![]() | |
nils7 | maandag 27 juli 2009 @ 13:35 |
Hetzelfde als Renault, Peugeot en Fiat geen fluit aan te beleven ![]() | |
Weltschmerz | maandag 27 juli 2009 @ 13:38 |
quote:Dat gaat ze niet lukken. Je kunt niet vanaf de bestuurstafel besluiten dat je van je burgerlijke imago af gaat terwijl je burgerlijke auto's blijft maken. Imago is een weerslag van de inhoud. Grappig is dat velen nu roepen dat die nieuwe Opels er wel leuk uitzien. Maar dat roepen velen al tientallen jaren bij elke nieuwe Opel. De Kadett van 84 was ook een sensatie. Het lijkt heel wat maar na een jaar of 2, 3 blijken die auto's ook weer dodelijk saai. Het spannende van het ontwerp is niet blijvend. Als saaie mensen een auto maken voor saaie mensen dan krijg je een saaie auto. Dat het dan telkens bij de introductie eventjes een spannende auto lijkt is al heel wat. | |
JohnnyKnoxville | maandag 27 juli 2009 @ 13:57 |
quote:Komt mijns inziens omdat Opel iedere vijf jaar een nieuwe designrichting inslaat. Die nieuwigheid gaat er heel snel vanaf, ook al omdat ze zoveel gekocht worden door die saaie mensen ("Mijn ouders rijden al jaren Opel en hebben nooit een probleem gehad"). Andere merken laten hun modellen veel geleidelijker evolueren en daar gaat de nieuwigheid dus minder snel vanaf. Mijns inziens. | |
Sjibble | maandag 27 juli 2009 @ 14:04 |
Wat ik wel weer van vrienden hoor is dat Opel lekker goedkope onderdelen heeft. Nou haal ik van de week een Mazda 323F uit 1994 die iets duurdere onderdelen heeft. Ik heb een paar Mazda 323F rijders gesproken en in de jaren dat ze het ding hadden was er alleen naar de garage gereden voor onderhoud. Tuurlijk zal er een keer wat stuk gaan, maar heb me laten weten dat ze zeer betrouwbaar zijn. Heb ergens in april in een Opel Zafira gereden, wat een skelter is dat man ![]() En toen reed ik in een Golf 4 station. Zelfs op de rotste provinciale wegen van duitsland was het een genot om er in te rijden omdat het zo vloeiend over de weg "gleed" ![]() | |
Weltschmerz | maandag 27 juli 2009 @ 14:20 |
quote:Tegenwoordig hebben Peugeots en Renaults ook geen probleem meer, vandaar dat Opel terrein verliest. Het is veel minder een sterk punt tov de concurrentie. Dat ze elke keer een nieuwe designrichting inslaan komt denk ik omdat zij dat probleem ook wel zien. De afdeling marketing en marktonderzoek zal ongetwijfeld verteld hebben dat het tegenwoordig spannender moet. De vraag is alleen of dat de juiste manier is om een spannende auto te ontwerpen, of dat dat van binnen moet komen. Je kunt een auto ook wel Astra gaan noemen ipv Kadett, het was nog steeds een Kadett. Sensationeel anders bij de introductie, kort daarop al een dodelijke saaie verschijning. Kennelijk is het geforceerd spannend willen zijn niet de manier om tot die ontwerpen te komen die met de jaren alleen maar beter worden. Ik denk dat andere merken minder behaagziek zijn, en veel meer vanuit een overtuiging van wat mooi is auto's maken. Die zijn dan frivoler of hebben gewoon meer lef. Merken als BMW, Renault, Mercedes, Fiat en Peugeot krijgen vaak heel veel negatieve reacties op een nieuw ontwerp. En dan later went het en groeit de waardering, of niet, missers horen er ook bij. Bij Opel is het altijd weer positief, 'een hele verbetering' of leuk of mooi, maar nooit controversieel, nooit sterke reacties. Het lijkt wel alsof niemand ze lelijk mag vinden. Maar ja, dan vindt ook niemand ze echt mooi. Het moet een allemansvriend zijn, en daarvan is het moeilijk houden, het verveelt snel. Dus ik zie dat geleidelijk evolueren ook niet zo, dat gebeurt wel, maar dat zijn dan variaties op één ontwerp wat wel nieuw is en opvalt. | |
JohnnyKnoxville | maandag 27 juli 2009 @ 14:22 |
Persoonlijk vind ik die nieuwe Insignia butt-ugly, maar ik lijk inderdaad één van de weinigen te zijn. | |
JohnnyKnoxville | maandag 27 juli 2009 @ 14:24 |
En dat evolueren bedoel ik meer in de trant van Volkswagen met de Golf. Elk nieuw model is megaherkenbaar als Golf (en Volkswagen), maar is toch nét vernieuwend genoeg om echt nieuw te zijn. Bij Opel wisselen ze elke modelgeneratie weer van huisstijl, dat gaat op een gegeven moment wringen omdat het nieuwe er te snel af lijkt te gaan. | |
SilentChaos | maandag 27 juli 2009 @ 14:28 |
quote:Nee hoor, lelijke baggerbak, maar wel toffe techniek zit erin ![]() Alleen de voorkant vind ik nog wel te pruimen! De nieuwe VW passat vind ik ook ver-schri-kkel-lijk lelijk ![]() | |
invine | maandag 27 juli 2009 @ 14:32 |
quote:De cc? Dat vind ik wel een mooie vw, ook al is vw verder oersaai. En de insignia vind ik wel te pruimen in station uitvoering en dan opc anders is het ook niks. En de techniek heb je toch niet nodig, haalt alles uit de kunst van het auto rijden. | |
SilentChaos | maandag 27 juli 2009 @ 14:41 |
Dat ben ik met je eens maar dat vind ik met veel modernere auto's...Bij zo'n oud beestje RIJ je tenminste echt ![]() ![]() Dat weerhoudt mij als elektrotechneut echter niet om te zeggen dat ik de techniek erg mooi vind van die dingen ![]() ![]() | |
Weltschmerz | maandag 27 juli 2009 @ 14:44 |
quote:Ik denk dat die ook gevaarlijk bezig zijn. Ik hoorde laatst al iemand die "toch maar een Golf had genomen". Opel was altijd het merk waar "toch maar" voor kwam te staan. Als mensen hun nieuwe auto aankondigen met "toch maar" dan is er al een imagoprobleem. Het is de saaie, veilige en misschien wel verstandige keuze. quote:Ik ben met je eens dat de nieuwe Insignia spuuglelijk is. Maar dat is op zich wel heel knap, want tegelijkertijd is het voorzichtige naäperij van designideeën van anderen van de laatste 4 jaar. Meestal komen ze met voorzichtige naäperij tot een model dat 'valt me niks tegen van Opel' oproept. | |
invine | maandag 27 juli 2009 @ 14:52 |
quote:Klopt het is ook leuk en ook zeker als je er af en toe in rijd maar je hebt het niet echt nodig :p | |
lyolyrc | maandag 27 juli 2009 @ 15:17 |
quote:De woorden "toch maar" betekenen dat het verstand beslist heeft, in plaats van het hart. Dat is iets waar Volkswagen heel goed op in weet te spelen, door producten aan te bieden die op veel aspecten goed scoren. Als je dan ook nog rekening houdt met de hoeveelheid uitvoeringen en motoren die VW aanbiedt, dan wordt de kans groot dat de klant bij VW uitkomt. Ik zie het dus eerder als slimme marketing, dan als gevaarlijk bezig zijn. quote:Ook ik vind de Insignia geen designtopper. Er is voor mijn gevoel iets raars met de neus, vooral als OPC met van die grote luchthappers in de bumper. | |
Weltschmerz | maandag 27 juli 2009 @ 15:52 |
quote:Dat vraag ik me echt af. Als mensen heel verstandig een auto gaan kopen kan de hele industrie wel opdoeken, dan rijdt iedereen een slag kleiner en een slag ouder. Het lijkt me juist de bedoeling dat mensen zich met het hart laten overhalen tot een te grote uitgave, om die dan tegenover hun verstand te verdedigen (Alfa is tegenwoordig wel betrouwbaar, er zat een hele goedkope lening bij, de inruilwaarde is goed...). quote:Het is een beetje van audi en vw, met het grillegedeelte dat tot laag doorloopt, maar dan weer een beetje halfslachtig. De vouwen in de motorkap zijn een beetje Mercedes, de lijn van het voorspatbord naar achter is een beetje dat nieuwe BMW design (wat meer wordt overgenomen), die vouw in de voordeur slaat nergens op maar is ook ergens van gejat en de daklijn en achterlichtcombinatie zijn van de BMW 7. Geen wonder dat we dat ding over een jaar niet eens meer zien staan, sterker nog, ik kijk er nu voor het eerst naar, en als we dan toch kijken, is hij nog spuuglelijk ook. Ik denk niet dat de Opel Insignia club over 20 jaar veel leden telt. | |
IJsblock | maandag 27 juli 2009 @ 15:55 |
Even een vraagje; Een Astra OPC, hoe zit het met betrouwbaarheid en dergelijke. Heb er een aantal zien staan op mp, en voor erbij vind ik het toch best wel een leuke auto om te zien. | |
lyolyrc | maandag 27 juli 2009 @ 16:18 |
quote:Je moet het niet te zwart-wit zien. Ik kan me niet voorstellen dat het een beslissing is puur vanuit het hart of puur op basis van het verstand om een bepaalde auto te kopen. Ik constateer wel dat VW veel keus biedt en ook een kwaliteitsuitstraling heeft en daardoor gemakkelijker aansluiting vindt bij de wens van de klant. Dat is slimme marketing. VW zal dus op veel keuzelijstjes voorkomen, behalve bij de echte VW-haters. Opel biedt dit veel minder: minder motoren, minder uitvoeringen, lagere kwaliteitsindruk. Dan gaat het verstand toch meespelen. quote:Ik kan echt geen Audi of VW zien in de neus, daarvoor is er te weinig richting in de lijnen. Bij Audi en VW zie ik dat wel, waarschijnlijk dat ik daarom de Insignia niet zo mooi vind. De vouw in het voorportier van de Insignia vind ik wel mooi. De achterkant vind ik typisch Opel. Ik vraag me zelfs af of er wel een fanclub van de Insignia gaat komen. | |
DS4 | maandag 27 juli 2009 @ 18:15 |
quote:Jij niet alleen. | |
Evenveel | maandag 27 juli 2009 @ 23:19 |
quote:G of H? | |
Catch22- | maandag 27 juli 2009 @ 23:28 |
Ik vind opel een bijzonder saai merk en er zijn maar weinig modellen die me kunnen bekoren. Alleen, ze zijn wel redelijk betrouwbaar en sommige mensen vinden ze mooi. Ik word er geenzins vrolijk van. | |
IJsblock | dinsdag 28 juli 2009 @ 09:27 |
quote:G, sorry. | |
Weltschmerz | dinsdag 28 juli 2009 @ 15:32 |
quote:Ik denk het dus niet. Het is knip en plakwerk van allerlei modieuze designideetjes. Zodra het uit de mode is, is het niks meer. Eigenzinnige auto's met een 'sterke' vormgeving en die dus zowel negatieve als erg positieve reacties oproepen, die zijn blijvend. | |
DS4 | dinsdag 28 juli 2009 @ 16:48 |
Overigens, de Opel GT is thans on sale... Voor 35K al. Toch de leukste Opel die er is. Odz in het land der blinden, etc. | |
IntercityAPT | maandag 3 augustus 2009 @ 20:16 |
Antwoord op TT: Opel is gewoon Ongelofelijk Primitief En Lelijk | |
Pietverdriet | dinsdag 4 augustus 2009 @ 06:45 |
quote:grap 24 uit het grappenboek voor de gereformeerde jeugd? | |
renedis | dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:08 |
ik heb 3 opels gehad en rijd er nu ook 1.. ik heb er alleen maar problemen mee gehad, ondingen vind ik het het. bijna me nieuwe lease-bak, maar opel, liever niet! | |
Sjibble | dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:45 |
quote:En volgens mij rijden die dingen ook net zo comfortabel als een skelter ![]() Wel altijd mooi als je ze met de problemen confronteert, dat ze weer zeggen dat de onderdelen zo goedkoop zijn. Iets met prijs/kwaliteit.. Het beste is toch wel om een auto van 5 jaar oud te kopen, aangezien deze een heel verleden kent en de grootste problemen er bij bekend zijn. Ipv een gloednieuw model te kopen en dan met duizenden euro's aan reparaties te zitten. We hadden 15 jaar een Golf 2 in bezit (nog steeds). Dat ding was NOOOOOIT stuk ![]() De meeste fabrikanten willen snel voorlopen, luxe en goedkoop wezen. Dan blijft er niks van over. Bij Opel voel je gewoon dat ze er haast in hebben, en maakt gewoon vercrackte bakken. In plaats van even een tijdje door te ontwikkelen en wel met een degelijke auto komen. Met comfort kom je al een heel eind. Dan de degelijkheid van de onderdelen nog. | |
UberPhreak | dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:55 |
Wat een hoop zure lui hier zeg "duf design"? net alsof een andere 13 in dozijn wagen bijzonder is. Kan me echt niet indenken dat iemand het design tegenwoordig nog mooi vind, alle wagens worden bedacht voor "handige opbergvakjes" en "voetgangersveiligheid" waardoor er zoiezo een dikke eenheidsworst rondrijdt en onbetrouwbaar? Yea right, er zijn goede en slechte ervaringen, big surprise, dat is met elk merk. Die toyota hype de afgelopen jaren slaat ook kant nog wal, maar "iemand bij topgear zei het" dus dan klinkt het leuk op feestjes | |
SilentChaos | dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:58 |
quote:Eens...Er zijn weinig wagens die nog "uniek" zijn in de betaalbare klasse! | |
Pietverdriet | dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:18 |
Grappig dat brakke bakken als Alfa zo een status hebben onder autoliefhebbers, en de Opel niet. | |
68Chevelle | dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:10 |
quote:Status?, als ik aan alfa denk denk ik aan roest en elekronische ellende. Dat ze een betere stijl hebben moet ik idd toegeven. | |
Herr.Flick | dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:11 |
quote:Jep, en dat bijv. VW ook z'n kwaliteitsproblemen kent word ook vaak maar verzwegen of verzuimd om te melden.. ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:27 |
quote:Jep | |
invine | dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:36 |
quote:Ja maar dat is duits en in de vag groep enzo.. | |
Jimmie | dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:42 |
quote:Wat is daar raar aan? Uitstekende rijeigenschappen met veel waarde voor je geld. Prachtige historie met nogal een dieptepunt in de eighties waar men nu nog vooroordelen over heeft. quote:Dat denk ik weer bij Amerikaanse bakken ![]() Overigens de prijs van de Insignia OPC is bekend: ¤ 62.350 ![]() Specs dik in orde, het zal vast wel ok rijden met 4wd, maar wie koopt in godsnaam zo'n bak... De nieuwe afschrijfraket. | |
SilentChaos | dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:23 |
Eer dat roest door is bij een Amerikaan is je Alfa allang weggerot ![]() Elektronische ellende heb ik geen ervaring mee met Amerikanen, mijn amerikanen hebben geen elektronica ![]() | |
IJsblock | dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:29 |
quote:8-track FTW. Ontopic: ik hoorde dat zelfs Mercedes Benz vandaag de dag eerder wegrot dan een Opel van dezelfde leeftijd. | |
Googolplexian | dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:53 |
Dit is er mis met Opel:![]() Verders zijn 't gewoon goede auto's. Net als Skoda maar daar hoor je minder mensen over omdat dat merk al een slechte rep had dus Skoda's vallen relatief mee (kun je nagaan hoe lang zo'n rep blijft hangen). |