abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71110785
Puur omdat dit veel energie kost, vriendenonderhoud, vele nep-lachen van je gezicht af kost, en puur omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Herkend iemand dit?

wat doe je hiertegen behalve fok!ken en andermans problemen in R&P aanlezen om vervolgens jezelf gelukkig te prijzen met jouw saaie non-spanning bevattende leventje.?

(en nee, ik ben geen nerd dit zich te goed voelt voor anderen en geen vrienden kan krijgen wegens een evt. gebrek aan sociale vaardigheden, integendeel )

wie sluit aan?
pi_71110797
Een sociaal leven is overgewaardeerd.
pi_71110806
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:06 schreef sig000 het volgende:

en al die klagerts hiero die niet tevreden zijn met hun non-sociale leven. die sluiten over een tijdje aan op dit topic
pi_71110824
Pas maar op . Kan zomaar het begin van een langslepende depressie zijn...
pi_71110830
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Niet iedereen die 20 is gaat tweemaal jaars naar de schaakvereniging.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_71110836
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:13 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Je krijgt eerder depressie van al die sociale contacten.
pi_71110840
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:15 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je krijgt eerder depressie van al die sociale contacten.
Andere vrienden zoeken dan
pi_71110859
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:16 schreef Eddie-Vedder het volgende:

[..]

Andere vrienden zoeken dan

Dat is wat anders toch?
pi_71110871
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:19 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat is wat anders toch?
Geen idee , zou je denken dan?

Uiteindelijk is de mens ergens wel een sociaal dier . Totaal geen sociale contacten onderhouden lijkt me wellicht wat ver gaan. Natuurlijk heb je wel die kleine groep einzelgegners waar TS zich wellicht tot kan rekenen.
  zondag 19 juli 2009 @ 04:34:44 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71110915
quote:
Puur omdat dit veel energie kost, vriendenonderhoud, vele nep-lachen van je gezicht af kost, en puur omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Herkend iemand dit?
Geen idee hoe oud je bent, maar voor de saaiheid van je leven ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk. Je kunt je leven zelf vormgeven en vind je mensen van je eigen leeftijd te saai om mee om te gaan, dan kan je natuurlijk ook een oudere/jongere vriendenkring zoeken.

Verder: nee, ik herken het niet om de verdere redenen die je geeft. Wel ben ik een einzelgänger die het eigenlijk prettiger vind om alleen te zijn dan me in groepen te bewegen. Maar dat heeft niets te maken met het al dan niet saai zijn van mezelf/de mensen om me heen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_71110922
Ik heb ook geen superboeiend sociaal leven. Ik zie zo af en toe eens iemand of een groepje en dan weer een tijdje niet en daar zitten een tot meerdere weken tussen en dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo erg. Ik zou me pas druk gaan maken als ik voelde dat ik per se sociaal moest doen om een leuk mens te zijn. Maar nee hoor, prima zo. Vinden mensen me dan saai? Joh... moeten ze zelf weten. Je zou denken, met hun spannende sociale leven, hebben ze wel wat beters te doen dan mij saai noemen.
En dat vind ik er dus van.
pi_71110930
Reageren op dit forum zegt toch genoeg over de sociale behoeften van TS? Als je ECHT geen behoefte aan sociaal contact had zou je een dergelijk topic niet eens openen.
pi_71110946
Op dinsdag 11 augustus 2009 01:08 schreef iszinloos het volgende:
Mijn spelling en grammatica mag wel wat beter.
pi_71110947
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:23 schreef Eddie-Vedder het volgende:

[..]

Uiteindelijk is de mens ergens wel een sociaal dier . Totaal geen sociale contacten onderhouden lijkt me wellicht wat ver gaan. Natuurlijk heb je wel die kleine groep einzelgegners waar TS zich wellicht tot kan rekenen.
Einzelgegner als in eenzame tegenstander
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_71110963
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Einzelgegner als in eenzame tegenstander
Ja precies . Al dan niet bewust gekozen.
pi_71110969
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:23 schreef Eddie-Vedder het volgende:

[..]

het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.

vandaar dit topic of er ergens mensen zijn die dit herkennen en wat bij hun speelt. in een volwassener fase belanden? zelfontplooiing? misschien een depressie?

ik zelf denk dat dit allemaal wel meespeelt natuurlijk in mijn geval.

momenteel tijd te veel. natuurlijk vullen met iets zinvols. maar wat.
pi_71110987
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:34 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Geen idee hoe oud je bent, maar voor de saaiheid van je leven ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk. Je kunt je leven zelf vormgeven en vind je mensen van je eigen leeftijd te saai om mee om te gaan, dan kan je natuurlijk ook een oudere/jongere vriendenkring zoeken.

Verder: nee, ik herken het niet om de verdere redenen die je geeft. Wel ben ik een einzelgänger die het eigenlijk prettiger vind om alleen te zijn dan me in groepen te bewegen. Maar dat heeft niets te maken met het al dan niet saai zijn van mezelf/de mensen om me heen

dat is dan ook niet voornamelijk de reden. maar 1 van de redenen, waardoor ook ik mij fijner voel als ik alleen ben dan dat ik mij in gezelschap bevind. dus ik begrijp wel wat je zegt, dat je het zelf ervan maakt. maar om dan nog te gaan zoeken, uitvinden waar je "jouw mensen" vindt is kansloos.
bovendien zijn diegenen waarmee ik van jongs af aan ben opgegroeid nog steeds de enige die er zijn, en hoe ouder je wordt hoe meer je je eigen leventje ontwikkeld. interesses gaan variëren en je vind elkaar niet meer zo interessant
pi_71110996
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:45 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.

vandaar dit topic of er ergens mensen zijn die dit herkennen en wat bij hun speelt. in een volwassener fase belanden? zelfontplooiing? misschien een depressie?

Je schetst je situatie nogal vanuit een bepaalde algemeenheid valt me op. Waarom heb je tijd teveel? Een sociaal netwerk is geen verplicht iets dat cruciaal is om een "gelukkig" en "compleet" mens te zijn . Sommige mensen hebben er gewoon geen zin , tijd of behoefte aan.

Maar leg eens uit .Wat is dan precies jouw definitie van een sociaal netwerk ? Mensen die elke dag een huis vol met visite hebben zitten , lid van talloze clubjes , verenigingen en hun resterende vrije 5 minuten van de dag doorbrengen met hun Hyves updaten heb ik ook niet zoveel mee.
pi_71111003
quote:

[..]

Je kunt jezelf met een goed boek , tv of film/game prima alleen vermaken zonder perse anderen nodig te hebben ?
pi_71111011
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:38 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Reageren op dit forum zegt toch genoeg over de sociale behoeften van TS? Als je ECHT geen behoefte aan sociaal contact had zou je een dergelijk topic niet eens openen.

dan zou ik wel een topic openen met behoefte aan sociaal contact maar het gaat daar niet zozeer om, maar er bewust voor kiezen om je te behoeden van allerlei andere dingen, die meespelen zodra je aan nieuwe sociale contacten begint. de natuurlijke behoefte aan sociaal zijn zit zoals jij al aangeeft in ons. maar ook de afweer van zaken zoals planning/op anderen rekenen of andersom/afspraken/luisteren naar problemen etc. of dit iets natuurlijks is of aangeleerd dat weet ik zelf niet.

maar,dat je er uiteindelijk toch voor kiest om dan maar geen sociaal leven te willen omdat het negatieve teveel tegen het positieve afweegt.
  zondag 19 juli 2009 @ 10:26:15 #21
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_71111856
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:57 schreef TheHolyTiamat het volgende:
maar,dat je er uiteindelijk toch voor kiest om dan maar geen sociaal leven te willen omdat het negatieve teveel tegen het positieve afweegt.
Wat is er negatief aan sociale contacten?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  zondag 19 juli 2009 @ 10:31:52 #23
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_71111918
quote:

[..]

Je zegt het zelf al... Depressie of niet lekker in je vel zitten kan een oorzaak zijn van het gedrag. Eigenlijk is het vrij simpel. Doe eens alsof je 85 bent en in een bejaardentehuis zit. Je gaat terugdenken aan je leven dat je gehad hebt. Wat wil je zien?

Dit trucje gebruik ik iig regfelmatig om de boel te relativeren.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_71111984
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:31 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al... Depressie of niet lekker in je vel zitten kan een oorzaak zijn van het gedrag. Eigenlijk is het vrij simpel. Doe eens alsof je 85 bent en in een bejaardentehuis zit. Je gaat terugdenken aan je leven dat je gehad hebt. Wat wil je zien?

Dit trucje gebruik ik iig regfelmatig om de boel te relativeren.
pi_71112028
een leven zonder mensen om je heen is leeg, saai en een verspilling van je tijd op deze wereld. Boeiende (!) vrienden en kennissen verrijken je als persoon.
pi_71112196
Hoe oud ben je?
En er zijn voldoende mensen die niet "saaie" dingen doen...
Net of je er iets op tegen zou hebben met mensen om te gaan die dezelfde interesses hebben.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_71112559
ik ben zeer selectief wat betreft m'n sociale leven.
alleen absolute juweeltjes laat ik toe.
ik heb geen tijd voor gevoelloze types.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 19 juli 2009 @ 11:25:12 #28
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_71112899
quote:

-snip-
Hier ligt je probleem dus. Vele nep-lachen? Saaiheid?

Jij wil wel een sociaal leven, maar dan één met gelijkgezinden. Blijkbaar zijn je vrienden niet de vrienden die je écht wil/nodig hebt.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_71112979
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Jij wil wel een sociaal leven, maar dan één met gelijkgezinden. Blijkbaar zijn je vrienden niet de vrienden die je écht wil/nodig hebt.
Eng.. ik wilde hetzelfde stukje quoten en ook zoiets typen , maar dit dus, je hebt veel energie gestoken in mensen die niet bij je passen qua persoonlijkheid etc. en hebt er dus weinig terug voor gekregen. Zodra je de juiste personen vindt zal het allemaal beter worden, maar dan moet je wel open staan voor nieuwe vrienden en je niet afsluiten van het hele 'sociale gebeuren'.
pi_71113071
quote:

[..]

Ik kan me dat best voorstellen, soms kom ik op verjaardagen bij kennissen waar dit regelmatig voorkomt! Dat is ook de reden, waarom ik een verschrikkelijke hekel aan verjaardagen heb...
pi_71113252
Tja denk dat het probleem van TS ook eerder in de richting ligt van niet-boeiende mensen, denk dat ik met 80-90% van de mensen ook geen sociaal leven wil delen. Die overgebleven 10-20% zou ik dan weer voor geen goud willen missen
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_71113297
quote:
Inderdaad. Waarom vrienden nemen als je al gelukkig bent zonder?
  zondag 19 juli 2009 @ 11:57:25 #33
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71113606
quote:

Eigenlijk dit dus. Er moet geen druk staan om sociale omgangsvormen of mensen waar je mee om gaat. Zeg maar dat jij op elk moment kan vertrekken en dat dat ook geen probleem is. En ook andersom natuurlijk, dat een ander zich niet verplicht hoeft te voelen om direct op elk voorstel van jou in te gaan.
pi_71113608
Volgens mij wil TS wél een sociaal leven. Iedereen heeft graag mensen om zich heen. Maar nep-lachen en saaie gesprekken, dat heeft weinig met vriendschap te maken. Als je meer energie uitvoert dan invoert, wordt je leeggezogen...

Ik zou er ook gek van worden . Mensen die nooit antwoorden op mails/sms/telefoons/... zijn niet saai of stom, maar vinden je vriendschap niet zo diep of interessant genoeg. Tijd voor nieuwe hobbies!
pi_71113788
Holy fuck wat kom jij ontzettend arrogant over. Weet niet of dat de bedoeling is, maar goed...
pi_71113991
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:05 schreef stbabylon het volgende:
Holy fuck wat kom jij ontzettend arrogant over. Weet niet of dat de bedoeling is, maar goed...
Wie?...
pi_71114006
De TS
pi_71114350
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:14 schreef stbabylon het volgende:
De TS
Ik weet niet of dit arrogantie is, het kan ook zijn dat TS gewoon verkeerde vrienden heeft...
pi_71114701
TS moet zich afvragen wat voor persoon wel een goede vriend zou kunnen zijn. Welke eigenschappen, interesses, levenstijl etc moet iemand hebben om voor jou interessant genoeg te zijn om mee om te gaan. Als je dat helder hebt, hoef je geen energie te steken in personen die niet aan je eisen voldoen en weet je wanneer de juiste mensen op je pad komen. Tot die tijd ben je alleen, maar dat vind je blijkbaar niet erg, prima toch.
Ik ben zelf meer voor een andere benadering: probeer het positieve of interessante in een ander te zien/ontdekken. Ik heb zelf ook een aantal vrienden waar ik eigenlijk niet veel mee gemeen heb, maar vind het toch interessant om te zien hoe zij zich door het leven bewegen en wat ze belangrijk vinden.
pi_71116331
Tering je moet wel autistisch zijn om geen sociaal leven te willen, iedereen wilt vrienden hebben en contact met de medemens...

Sommige staan hier te springen om een sociale leven te willen en jij gooit het zo weg.

Roken is lekker
  zondag 19 juli 2009 @ 13:47:52 #41
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_71116708
Misschien moet je ook niet nep vrienden hebben, gewoon een paar echte is veel beter.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_71118595
quote:
als een sociaal leven is ieder weekend ergens anders op de bank zitten met een bak koffie en cake en vriendelijk de vakantiefoto;s van de kinderen bekijken

Als je ook ergens asociaal de kroeg in kan tja
pi_71118921
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:36 schreef Mr.Cooper het volgende:
Tering je moet wel autistisch zijn om geen sociaal leven te willen, iedereen wilt vrienden hebben en contact met de medemens...

Sommige staan hier te springen om een sociale leven te willen en jij gooit het zo weg.

Nou, je krijgt gegeven moment best last van chronisch kramp bij je spierkaken van het nep lachen, lijkt me!
pi_71118948
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:47 schreef DragonFire het volgende:
Misschien moet je ook niet nep vrienden hebben, gewoon een paar echte is veel beter.
Dit dus...veel beter!
pi_71121373
bedankt voor jullie reacties,

moest af en toe ook best lachen, arrogant dat was niet mijn bedoeling.

maar goed, het zit dus zo. bij nader inzien klopt het wat er gezegd wordt. die mensen zijn toch niet de type mensen voor mij, vroeger wel toen we ukkies waren, en dat zijjn diezelfde gebleven, maar nu zijn we totaal verschillende mensen.
het probleem ligt daarnaast ook niet bij het niets terug ontvangen momenteel, maar dat ik meteen geclaimd wordt, door die nieuwe contact. daar heb ik nare ervaringen mee, en ja dan kan het zo zijn dat ik elke keer weer dezelfde aantrek.
voorbeeld: meisje wilde wat afspreken, ik liet de volgende dag pas weten dat ik helemaal niet kon. ik was het ook niet gewend om per sé iets te doen en per sé zin te maken. verhaal tegen me kop aangesmeten gekregen dat je niet op me kan rekenen etc etc. vrouwengezeik enzo. ik ben zelf vrouw heb zelf zo mijn issues dus ik hoef je problemen niet.
woon zelf in een omgeving waar je veel van die types hebt, en ben ook niet van plan om nederland af te reizen voor vrienden.

ben omringd door van die kuddedieren.. waar je dus geen sociaal leven mee op zou willen bouwen..

door de reacties hier zie ik zelf idd ook in waar het probleem ligt.. en moet erkennen dat dat het idd heel goed zou kunnen zijn.
pi_71121456
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:18 schreef TheHolyTiamat het volgende:
bedankt voor jullie reacties,

moest af en toe ook best lachen, arrogant dat was niet mijn bedoeling.

maar goed, het zit dus zo. bij nader inzien klopt het wat er gezegd wordt. die mensen zijn toch niet de type mensen voor mij, vroeger wel toen we ukkies waren, en dat zijjn diezelfde gebleven, maar nu zijn we totaal verschillende mensen.
het probleem ligt daarnaast ook niet bij het niets terug ontvangen momenteel, maar dat ik meteen geclaimd wordt, door die nieuwe contact. daar heb ik nare ervaringen mee, en ja dan kan het zo zijn dat ik elke keer weer dezelfde aantrek.
voorbeeld: meisje wilde wat afspreken, ik liet de volgende dag pas weten dat ik helemaal niet kon. ik was het ook niet gewend om per sé iets te doen en per sé zin te maken. verhaal tegen me kop aangesmeten gekregen dat je niet op me kan rekenen etc etc. vrouwengezeik enzo. ik ben zelf vrouw heb zelf zo mijn issues dus ik hoef je problemen niet.
woon zelf in een omgeving waar je veel van die types hebt, en ben ook niet van plan om nederland af te reizen voor vrienden.

ben omringd door van die kuddedieren.. waar je dus geen sociaal leven mee op zou willen bouwen..

door de reacties hier zie ik zelf idd ook in waar het probleem ligt.. en moet erkennen dat dat het idd heel goed zou kunnen zijn.
pi_71121939
Kan me niet voorstellen dat je 'alleen' wilt leven. Ik heb ook wel m'n momentjes dat ik even geen zin in gezeik heb, maar dat ben ik altijd snel weer zat. Zonder vrienden zou ik m'n leven niets waard vinden in elk geval.
-
pi_71122372
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:55 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Nou, je krijgt gegeven moment best last van chronisch kramp bij je spierkaken van het nep lachen, lijkt me!
Tering wat is dit nou weer voor een mongole actie? Leer eens normaal doen, dat jij hele tijd nep moet lachen of zoiets...
Roken is lekker
pi_71122542
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:35 schreef Ritmo het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je 'alleen' wilt leven. Ik heb ook wel m'n momentjes dat ik even geen zin in gezeik heb, maar dat ben ik altijd snel weer zat. Zonder vrienden zou ik m'n leven niets waard vinden in elk geval.
Uhm ik bedoel natuurlijk: Pff only @ Fok hoor, zo'n autist. Hoe triest kun je zijn.
-
pi_71122724
quote:
Zou je dan niet eens buiten je comfort zone naar mensen gaan zoeken die meer zoals jij zijn en niet gelijk beginnen te schreeuwen dat je geen behoefte aan een sociaal leven hebt?

Het is maar een ideetje, hoor .
  zondag 19 juli 2009 @ 16:58:21 #51
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71122765
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:57 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Zou je dan niet eens buiten je comfort zone naar mensen gaan zoeken die meer zoals jij zijn en niet gelijk beginnen te schreeuwen dat je geen behoefte aan een sociaal leven hebt?

Het is maar een ideetje, hoor .
wat deze man zegt
pi_71122771
quote:
pi_71122834
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:57 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Zou je dan niet eens buiten je comfort zone naar mensen gaan zoeken die meer zoals jij zijn
Even een oproepje plaatsen hier in R&P aangezien je die mensen hier genoeg vindt.
-
pi_71122860
ik herken TS wel. De gedachte dat je geen andere mensen nodig hebt om je goed te voelen is mooi, en veel vrienden hebben is ook niet nodig. Maar je moet wel erkennen dat je een organisme bent wat behoefte heeft aan contact met soortgenoten. Het heeft vaak meer positieve invloeden op je, dan negatieve.

Natuurlijk kan je jezelf blijven distantiëren van je leeftijdsgenoten die roken en zuipen in de disco. Maar zoek dan wel andere mensen. Ga een muziek instrument bespelen zodat je in een band kan. Ga op een teamsport, ga skaten in het park met leeftijdsgenoten. Onderschat niet wat eenzaamheid met je brein doet.

En voor wat betreft de toekomst. Niemand zegt dat je moet trouwen om gelukkig te zijn. Ook kan je weten dat je geen kinderen wilt, maar stel wel een doel voor jezelf, anders wordt je heel snel ziek en oud.
  zondag 19 juli 2009 @ 20:00:01 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_71129265
Tja je moet gewoon de mensen naar je toe trekken die bij je passen en waarmee je dingen kan doen en over dingen praten die je leuk en interessant vind.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat het prettig is om alles in je leven alleen te doen. Ik ben iik blij met mijn vrienden en kennissen.

Dat verbitterde toontje van de OP lijkt me vooral een soort ontkenningsgedrag om jezelf voor de gek te houden.
pi_76322194
Haha, toevallig dat ik dit topic tegenkwam, en ik moet eigenlijk erkennen dat ik ook vaak van die gedachtes heb.
Dat ik mezelf ook regelmatig afvraag of ik wel een sociaal leven wil hebben, maar misschien is het allemaal een kwestie van balans.
M'n sociale activiteiten zijn steeds teveel gericht op de behoefte van anderen. De behoefte van anderen aan gezelschap, aan steun, hulp of zorg, en het is steeds een afweging (en een keuze) om m'n eigen dingen ervoor opzij te zetten en de aandacht te geven die gevraagd wordt. Maar iets waar ik liever niet mijn tijd aan wil geven is gezamelijke verveling, gehang, vermaak, vertier, afleiding etc etc. Ben het liefst aan het werk met mijn eigen gedoetjes, of lekker aan het studeren. Zonder afleiding of onderbrekingen die me uit mijn concentratie halen.
Misschien speelt leeftijd ook een rol, ben zelf wat ouder, en ik hou er rekening mee dat voor jongere mensen, en heel oude mensen een sociaal leven wat belangrijker is dan voor mij.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_76325412
Ik moest weer hard lachen toen ik de OP las.
-
pi_76327037
Ik denk dat veel mensen hier reageren vanuit de perceptie dat
1. Een sociaal leven verplicht is
2. Een sociaal leven alleen een last is
3. De vorm ook bepaald word door een bepaald vast beeld

Zelf heb ik een aantal goede vrienden. Ik ben lid van een fitnesssportschool en een "vecht"sportschool. Ik heb nog een deeltijd studie en een deeltijdstage en nog een bijbaantje. Ik zie en ken genoeg mensen en als ik wil kan ik met iedereen en alles gaan afspreken, maar doe dat dus absoluut niet. Ik laat het lekker gaan en zie wel wanneer ik tijd heb en wanneer vrienden tijd hebben.
Ik doe alles naast bovegenoemde eigenlijk heel onregelmatig om de spontaniteit erin te houden en heb dus geen last van "verplichtingen" of druk.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_76329488
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:09 schreef Dethroned het volgende:

Zelf heb ik een aantal goede vrienden. Ik ben lid van een fitnesssportschool en een "vecht"sportschool. Ik heb nog een deeltijd studie en een deeltijdstage en nog een bijbaantje. Ik zie en ken genoeg mensen en als ik wil kan ik met iedereen en alles gaan afspreken, maar doe dat dus absoluut niet. Ik laat het lekker gaan en zie wel wanneer ik tijd heb en wanneer vrienden tijd hebben.
Ik doe alles naast bovegenoemde eigenlijk heel onregelmatig om de spontaniteit erin te houden en heb dus geen last van "verplichtingen" of druk.
Wat bedoel je met punt 3 (de vorm ook bepaald wordt door een bepaald vast beeld)?
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_76329767
Ik ben een beetje een loner. Ik ken veel mensen, maar kan mijn echte vrienden op 1 hand tellen. Ik studeer, maar ben geen lid van een vereniging of wat dan ook. Ik voel me niet zo prettig in groepsverband. mensen putten me enorm uit vaak, omdat je ze aandacht moet geven en ik kan dat eigenlijk alleen opbrengen voor hele goede vrienden of een relatie. Ik ga niet vaak naar feestjes, ga liever wat één op één doen met een vriend of vriendin. Ik sta opzich wel altijd voor mensen klaar, maar omdat ik niet vaak van me laat horen vallen weinig mensen me lastig. Het is ideaal.
pi_76329942
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:22 schreef barthol het volgende:

[..]

Wat bedoel je met punt 3 (de vorm ook bepaald wordt door een bepaald vast beeld)?
Mensen die "sociaal leven" definiëren naar beelden/concepten van anderen en het dan niet goed omvormen naar hun eigen omstandigheden.

Ik kan ook wel denken dat ik zo'n rijke luis zoontje ben met bakken met geld en geen zorgen en denken dat ik 800 vrienden nodig heb om een VIP invite te kunnen versturen, anders tel ik niet mee. Of ik kan kijken naar wie ik ben, wat ik graag doe en daar mensen die ik ken in betrek of simpeweg andere mensen leer kennen.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_76330523
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:35 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Mensen die "sociaal leven" definiëren naar beelden/concepten van anderen en het dan niet goed omvormen naar hun eigen omstandigheden.

Ik kan ook wel denken dat ik zo'n rijke luis zoontje ben met bakken met geld en geen zorgen en denken dat ik 800 vrienden nodig heb om een VIP invite te kunnen versturen, anders tel ik niet mee. Of ik kan kijken naar wie ik ben, wat ik graag doe en daar mensen die ik ken in betrek of simpeweg andere mensen leer kennen.
OK, nu duidelijk wat je bedoelt
pi_76330626
Ik heb denk ik zo'n 2 jaar lang hardcore lopen gamen, en dan ook echt hardcore. Van mijn 15e tot mijn 17e schat ik. Vond het toen heel leuk, maar echt wat een waste of time was dat. Toen ik der mee gekapt was en wat meer ging doen met oude vrienden(die je natuurlijk lekker laat stikken omdat je zo nodig als een retard achter je computertje wil zitten) en lekker stappen kwam ik er achter dat het leven veel leuker is met anderen dan alleen. Ik denk ook echt dat als ik daar in terug zou vallen ik zwaar depressief zou raken Een sociaal leven is wat mij betreft essentieel om gelukkig te kunnen zijn, ik moet er niet aan denken om helemaal alleen te zijn in alles.
pi_76331193
TVP
pi_76331608
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:54 schreef TiMPiN het volgende:
Ik heb denk ik zo'n 2 jaar lang hardcore lopen gamen, en dan ook echt hardcore. Van mijn 15e tot mijn 17e schat ik. Vond het toen heel leuk, maar echt wat een waste of time was dat. Toen ik der mee gekapt was en wat meer ging doen met oude vrienden(die je natuurlijk lekker laat stikken omdat je zo nodig als een retard achter je computertje wil zitten) en lekker stappen kwam ik er achter dat het leven veel leuker is met anderen dan alleen. Ik denk ook echt dat als ik daar in terug zou vallen ik zwaar depressief zou raken Een sociaal leven is wat mij betreft essentieel om gelukkig te kunnen zijn, ik moet er niet aan denken om helemaal alleen te zijn in alles.
Als je jong bent is een sociaal netwerk, en sociale interactie (irl) ook heel belangrijk. Maar wat ik interessant vind is wat mensen bedreigend vinden aan "om helemaal alleen te zijn in alles"
Wat heb je nodig van anderen, of bij anderen?
pi_76335346
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:05 schreef stbabylon het volgende:
Niet iedereen krijgt een stijve piemel of een nat kutje van willoos achter de 5 gemeenplaatsen bier/voetbal/gadgets/auto's/lekkurûh wijvûh van popiejopie of de nieuwste sterke verhalen over jan uit de straat aanlopen. Heeft weinig met arrogantie of nerds te maken, maar alles met de onwil of het onvermogen van de zgn. sociaal vaardigen om even over de muur of verder dan hun neus te kijken (zie opmerking van Agiath die de vraag van TS gelijk weer wou linken aan nerdiness, grappig bedoeld of niet ). Vaak blijkt dat ook uit het feit dat de die-hard incrowders zich direct in hun pik/clit getrapt voelen als ze een mening/feit/ervaring die lijnrecht tegenover de heersende dogma's van het groepje in kwestie staan te horen krijgen; een bekende is de loudmouth die "kankerjunk kankerjunk" schreeuwt als hij jou eens een joint heeft weg zien paffen, en er gelijk op los wilt beuken als je hem er fijntjes wijst dat zn beste maten zojuist precies hetzelfde gedaan hebben of Mr. loudmouth zelf ook niet vies is van de harddrug genaamd ethanol. Dan is het opeens "gelul" .

En meer algemeen beschouwd natuurlijk, de mentaliteit van "je past je maar aan aan onze ongeschreven regels of anders...", inclusief de facade van omgangsvormen, (sociaal-)politieke correctheid, gemaakte vriendelijkheid en de heisa die geschopt wordt over futiele zaken die nodeloos worden overgedramatiseerd en waar niemand schade van ondervindt. Dudes, don't be so friggin' uptight and lighten up; als ik me niet druk maak om zaken die mij alleen aangaan en vanuit het grote(re) perspectief bekeken weinig boeiend zijn, waarom zou jij dan dan doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door ErictheSwift op 02-01-2010 20:15:14 ]
pi_76336985
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:17 schreef Ritmo het volgende:
Ik moest weer hard lachen toen ik de OP las.
Of je dondert gewoon op met je bagger posts. De gedachtegang die TS beschrijft komt regelmatig voor en is zeker wel een probleem.

Ik snap waar je vandaan komt TS. Alleen kan je je tijd helemaal zelf invullen. Met vrienden moet je soms dingen doen die je niet zo super vindt, je moet dingen doen waar je eigenlijk niet zoveel zin hebt en soms jezelf zelfs verdiepen in hun problemen. Ja met vrienden heb je minder tijd voor jezelf.

Dit is het echter zeker wel waard. Veel dingen kan je alleen maar doen met vrienden, veel dingen zijn veel leuker wanneer je dit met andere personen kan delen en ze zijn er ook wanneer jij ze nodig hebt.

Wanneer je dit toch doorzet dan komt er een moment dat je toch behoefte hebt aan een fatsoenlijk sociaal leven. Dit moet je dan vanaf 0 opbouwen wat niet makkelijk is. Daarnaast ben je ook saai en heb je je volledige sociale ontwikkeling niet meegemaakt. Dit zal het nog moeilijker maken. Goede kans dat je op dit moment in een depressie zult belanden.

En je moet ook niet alleen maar de verkeerde dingen doen. Alleen maar WOWen en films kijken is hetzelfde als helemaal geen sociaal leven hebben. Alleen met een select groepje naar de bios gaan en xboxen is ook niet voldoende.

Wat wil jij wel graag met je tijd doen TS?

[ Bericht 1% gewijzigd door Fortitude op 02-01-2010 22:26:30 ]
  zondag 3 januari 2010 @ 00:23:45 #68
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_76344666
Hup! Sta op uit die luie reet! Niet gezond dit!
pi_76345351
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:23 schreef tomtomkortom het volgende:
Wat een nietszeggende reactie.
pi_76345480
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:23 schreef tomtomkortom het volgende:
mja ... dat is als "Kop op!" zeggen tegen iemand met een depressie
pi_76347230
Ik reageer maar ff kort.

Tot mijn 17/18de was ik totaal geen sociaal persoon.
Ik ging wel af en toe naar vrienden maar het was niet zo dat ik "popi-jopi"" was, wat ik dan wel deed was luisteren.

Net omdat ik vaker alleen was ging ik mezelf leren kennen, en ging ik veel makkelijker met mezelf om, ik had een zee van tijd en kon dus erachter komen hoe ik in elkaar stak.

Uiteindelijk heeft dat er ook voor gezorgd dat ik nu wel stevig in het leven sta, ik denk dat ik weet wie ik ben, dus kan ik ook makkelijker mijn sociale leven "leiden".

Dit is natuurlijk erg persoon gebonden, de ene kan totaal niet met zichzelf zijn omdat diegene anderen nodig heeft.
Ik denk dat als je ALTIJD met vrienden bent ook NIET goed is, waarom niet?
Als jij dan ooit alleen komt te zitten word je helemaal gek.

Je kan beter dit hebben.

Vaak alleen ---> Optie vrienden
Niet vaak alleen --> Gek worden als je alleen bent.

Zolang je maar niet vervreemd van de wereld.
pi_76349287
quote:
Herkend iemand dit?

wat doe je hiertegen behalve fok!ken en andermans problemen in R&P aanlezen om vervolgens jezelf gelukkig te prijzen met jouw saaie non-spanning bevattende leventje.?

(en nee, ik ben geen nerd dit zich te goed voelt voor anderen en geen vrienden kan krijgen wegens een evt. gebrek aan sociale vaardigheden, integendeel )

wie sluit aan?
Ik herken het in zoverre dat voordat je inderdaad iemand ontmoet waarmee het echt klikt of voordat je diegene echt goed kent en er een fijne band mee hebt die de moeite waard is, je eerst veel mensen zal ontmoeten met wie je niet verder komt dan het slappe lullen, en dat kan energie kosten die je er niet in wilt steken.

Wat echter ook kan, is dat omdat je neplacht en meedoet je ook juist die mensen aantrekt en niet de mensen die werkelijk bij je zouden kunnen passen. Als je jezelf zou zijn komen uiteindelijk de mensen die belangrijk zijn in je leven, is mijn ervaring.
Mja, en natuurlijk niet te bevooroordeeld er in staan en denken dat alles wat mensen doen op jouw leeftijd saai is, want dan geef je mensen ook geen eerlijke kans. Of je richt je pijlen op jongere of oudere mensen, als je daar meer mee hebt.

Of je doet helemaal niets, kan ook. Dat kan ook best een tijdje prima zijn. Ik heb ook een jaar of wat maar 1 vriendin gehad die ik 1x in de 5-6 weken zag en verder had ik nergens behoefte aan, min of meer om dezelfde reden. Op een gegeven moment ga je het vanzelf wel weer leuk vinden om contacten te leggen.
zelfde als diginoob
pi_76349307
Ik weet niet precies of het overeen komt, maar ik ben hier ook al een tijd mee bezig. Alhoewel ik nooit de vaste behoefte heb gehad om geen sociaal leven te hebben. Het is eerder de onmacht die je krijgt in een vorm van isolatie. Opgesloten op je slaapkamer, net nog geen 'hikikomori'. Je gaat steeds minder ruim denken, en dingen die je vroeger leuk vond vind je nou belachelijk en laat je liggen, waarbij ik niet verwijs naar rammelaars, maar naar het sporten/uitgaan. De mensen waarmee je het kan vinden wonen vaak te ver weg, zijn net zo passief als jij of geven je net te weinig om je gelukkig te voelen. Dus het is heel goed als je er leert mee om te gaan, dat je aandacht dat je ontvangt en geeft moet doseren. De mensen die je niks boeien, heb je nodig als ladder naar het andere.

Ik zie vaak genoeg in films levens die ik ook zou willen hebben, maar deze zijn niet realiseerbaar. Zijn ingespeeld op een diep emotioneel verlangen. Eerder een escapade van hoe vervelend reeel alles hedendaags is. Een waarheid die te aanwezig op mij inleeft. Wat ik in je verhaal terug kan lezen is dat je alles wel uit ervaring put, meestal kan er nog heel veel veranderen, maar daarvoor moet beweging komen richting iets wat echt lijkt.

Ps: Bij de 'jij' vorm bedoel ik de personen die zich aangesproken voelen.
"That is not a dream, that is a substitute for reality"
pi_76349322
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:24 schreef barthol het volgende:

[..]

Als je jong bent is een sociaal netwerk, en sociale interactie (irl) ook heel belangrijk. Maar wat ik interessant vind is wat mensen bedreigend vinden aan "om helemaal alleen te zijn in alles"
Erkenning, waardering, liefde, steun, lichamelijk contact, ga zo maar door?

Laten we wel wezen. Geluk mag dan iets zijn wat uit jezelf moet komen, maar als je helemaal niemand hebt of hebt gehad mag je zwaar je best doen voordat dat geluk uit jezelf komt. Mijn ervaring is dat je dat pas kan zeggen op t moment dat je tevreden bent met je sociale leven en meestal heb je dan op zn minst één goede vriend(in), relatie, ouders of wat dan ook en is dat niet als je helemaal alleen bent. Zelfvertrouwen komt niet uit de lucht vallen, geluk ook niet of je moet de verlichting bereikt hebben.
zelfde als diginoob
pi_76349354
quote:
Herkend iemand dit?

wie sluit aan?
Vrienden kosten geen energie. Doe eens normaal joh. Kan je niet jezelf zijn met en bij je vrienden, of heb je geen vrienden
pi_76353770
Al die mensen hier ook die zich kunnen vinden in de OP en zeggen dat het best normaal is dat je zo denkt.

Nee dat is het niet, de mens is van nature een sociaal wezen. Het is jammer dat zwakkelingen tegenwoordig opgevangen worden in onze overbeschermde leefomgeving, en hiermee in hun comfortzone blijven in plaats van dat ze zich gedwongen moeten ontwikkelen op sociaal gebied. Want dat kan wel degelijk.

[ Bericht 39% gewijzigd door Ritmo op 03-01-2010 12:48:45 ]
-
pi_76354039
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:04 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Niet iedereen krijgt een stijve piemel of een nat kutje van willoos achter de 5 gemeenplaatsen bier/voetbal/gadgets/auto's/lekkurûh wijvûh van popiejopie of de nieuwste sterke verhalen over jan uit de straat aanlopen. Heeft weinig met arrogantie of nerds te maken, maar alles met de onwil of het onvermogen van de zgn. sociaal vaardigen om even over de muur of verder dan hun neus te kijken (zie opmerking van Agiath die de vraag van TS gelijk weer wou linken aan nerdiness, grappig bedoeld of niet ). Vaak blijkt dat ook uit het feit dat de die-hard incrowders zich direct in hun pik/clit getrapt voelen als ze een mening/feit/ervaring die lijnrecht tegenover de heersende dogma's van het groepje in kwestie staan te horen krijgen; een bekende is de loudmouth die "kankerjunk kankerjunk" schreeuwt als hij jou eens een joint heeft weg zien paffen, en er gelijk op los wilt beuken als je hem er fijntjes wijst dat zn beste maten zojuist precies hetzelfde gedaan hebben of Mr. loudmouth zelf ook niet vies is van de harddrug genaamd ethanol. Dan is het opeens "gelul" .

En meer algemeen beschouwd natuurlijk, de mentaliteit van "je past je maar aan aan onze ongeschreven regels of anders...", inclusief de facade van omgangsvormen, (sociaal-)politieke correctheid, gemaakte vriendelijkheid en de heisa die geschopt wordt over futiele zaken die nodeloos worden overgedramatiseerd en waar niemand schade van ondervindt. Dudes, don't be so friggin' uptight and lighten up; als ik me niet druk maak om zaken die mij alleen aangaan en vanuit het grote(re) perspectief bekeken weinig boeiend zijn, waarom zou jij dan dan doen?
Een half jaar na ik wat zei, op een moment dat ik eerst moet terug lezen om te begrijpen waarom ik het zei, zou jij even weten hoe ik het bedoelde?

Goed, na even terug gelezen te hebben, kan ik met gerust hart zeggen dat je compleet verkeerd heb begrepen waar ik het over had.

Lekker groot stuk voor niks getikt dus
pi_76354522
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:36 schreef Mr.Cooper het volgende:

Ik wou net zeggen. Ik zocht op deze pagina al naar het wordt autisme en ja hoor, bingo! Alle mensen die ik ken, houden van sociaal contact. Een uitgebreid sociaal leven kan erg druk zijn, dan kun je ook kiezen voor iets minder uitbundigheid. Als je alles alleen doet, wordt het wat moeilijker om aansluiting te vinden bij de maatschappij, omdat sociaal contact nu eenmaal gangbaar is.

Mensen met autisme hebben meestal ook wel een sociaal leven, maar anders. Als zij het niet redden in de normale wereld, zoeken ze hun heil bij lotgenoten (en vinden dan veel herkenning).
pi_76355587
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:37 schreef Ritmo het volgende:
Al die mensen hier ook die zich kunnen vinden in de OP en zeggen dat het best normaal is dat je zo denkt.
Oh, volgens mij erkennen mensen de situatie maar niemand zegt dat het normaal is. Ik niet althans, ik zei zelfs dat het een probleem is.

Nogmaals; donder op.
  zondag 3 januari 2010 @ 13:58:37 #80
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_76356832
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:09 schreef Dethroned het volgende:

Dit dus !
als je sociale leven een last wordt doe je toch echt iets niet goed
persoonlijk zou ik echt nooit zonder vrienden kunnen, maar dat ben ik dan weer
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_76358029
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:58 schreef DeBassist het volgende:

[..]

Dit dus !
als je sociale leven een last wordt doe je toch echt iets niet goed
persoonlijk zou ik echt nooit zonder vrienden kunnen, maar dat ben ik dan weer
Nee, dat ben jij niet; dat is elk gezond mens.
-
pi_76358199
quote:
Het is jammer dat zwakkelingen tegenwoordig opgevangen worden
wat moeten we dan, zwakkelingen laten vallen?
  zondag 3 januari 2010 @ 14:40:13 #83
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_76358474
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:33 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

wat moeten we dan, zwakkelingen laten vallen?
misschien leren ze dan zelf weer om op te staan
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
pi_76358953
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:40 schreef DeBassist het volgende:

[..]

misschien leren ze dan zelf weer om op te staan
Goed gezegd.
-
pi_76362012
Ik merk dat ik eigenlijk geen andere mensen per se nodig heb voor bevestiging, erkenning, waardering, steun, betekenis, aandacht, vermaak of gezelschap. Vind het ook prettig om wat dat betreft selfsupporting te zijn.

Maar anderen hebben soms wel mijn support en aandacht nodig. De laatste jaren was mijn sociale leven vooral gekleurd door de omgang met 85plussers, hoogbejaarden dus, en het gaat dan vooral om mijn ouders die inmiddels hulpbehoevend zijn geworden. Geen verplichting maar wel een verantwoordelijkheid.
Als ik weer thuis was na veel aandacht geven, voelde ik niet zo de behoefte om ook nog andere mensen op te zoeken en weer te luisteren en te luisteren. Lekker alleen zijn en m'n eigen dingen doen, dat is prettig.

Ik heb wel vrienden (die juist weer veel jonger zijn dan ik) maar die hebben een eigen leven waar ze nu druk mee zijn, een leven wat heel anders is dan het mijne. Vaak beperken de contacten zich tot gelegenheden. Feestjes die gegeven worden om een of andere reden. Als ik daarheen ga doe ik het voor hun, eigenlijk niet zozeer voor mezelf.

Jaren geleden toen die vrienden nog jonger waren had ik altijd een vol huis, de klok rond, enorm veel aanloop, een zoete inval. Maar wel allemaal mensen die eigenlijk in een andere levensfase zaten dan ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door barthol op 03-01-2010 16:18:46 ]
pi_76363991
Ik ben op sociaal gebied mezelf ook meer gaan terugtrekken. Ik ging veel om met, in mijn ogen, oppervlakkige mensen die ik eigenlijk helemaal niet interessant vond. Maargoed, toch met die mensen in het weekend uit, een beetje lopen lallen en bier drinken.

Nu hecht ik veel meer waarde aan die paar vrienden waar ik echt een "klik" mee heb. De rest hoeft van mij niet meer.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_76364200
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:05 schreef Leatherneck het volgende:
Ik ben op sociaal gebied mezelf ook meer gaan terugtrekken. Ik ging veel om met, in mijn ogen, oppervlakkige mensen die ik eigenlijk helemaal niet interessant vond. Maargoed, toch met die mensen in het weekend uit, een beetje lopen lallen en bier drinken.

Nu hecht ik veel meer waarde aan die paar vrienden waar ik echt een "klik" mee heb. De rest hoeft van mij niet meer.
En nu ga je helemaal niet meer uit en heb je nog maar 1 of 2 vrienden over? Lijkt me nou ook niet echt een leuker leven zo.
-
pi_76365725
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:10 schreef Ritmo het volgende:

[..]

En nu ga je helemaal niet meer uit en heb je nog maar 1 of 2 vrienden over? Lijkt me nou ook niet echt een leuker leven zo.
Zo is het niet. Ik ga zo nu en dan nog uit, alleen minder al vergelijk ik het met eerdere periodes in m'n leven. Dan wel met geselecteerd gezelschap, aangezien ik niet de persoon ben die de hele avond over voetbal praat en "bier en tieten" roept, om maar een punt te maken.

In dat geval heb ik mezelf al genoeg voor de gek gehouden, aangezien ik wel iemand ben die makkelijk contact legt en praat. Echter is de beleving van binnen wel heel anders en ik zie geen reden waarom ik mezelf anders voor zou doen dan wie ik ben.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_76367482
quote:

Nee dat is het niet, de mens is van nature een sociaal wezen. Het is jammer dat zwakkelingen tegenwoordig opgevangen worden in onze overbeschermde leefomgeving, en hiermee in hun comfortzone blijven in plaats van dat ze zich gedwongen moeten ontwikkelen op sociaal gebied. Want dat kan wel degelijk.
Dan rijst vervolgens de vraag of dat komt door een daadwerkelijk gebrek aan sociale vaardigheden (onkunde) van degene die (zgn.) als einzelgänger leeft, of de neiging van peers om hun groepjes uit te dunnen of gesloten te houden door het belang van futiele ongeschreven regeltjes te overdrijven en anderen daarop af te rekenen (onwil). Als je dan ziet tot welke WhatTheFucks dit leidt kan ik me wel voorstellen dat mensen zeggen "Fuck it! Zo'n "sociaal" leven moet ik niet" en hun eigen gang gaan. Ik noemde in mn vorige post al de weekendalcoholist die de weekendblowerd een kankerjunk noemde, maar gemaakte vriendelijkheid face-to-face en elkaar afbranden achter de rug, en het aloude "hij/zij is een naäpert/homo/aandachtshoer want heeft/is <random futiliteit>"-gelul zijn ook herkenbare situaties waarbij je je af kan vragen of dat wel onder de noemer sociaal vaardig valt (not!!). Mensen die niet vuistdiep in de mores van zulke groepjes zitten, zitten daar niet op te wachten.

Maar jou kennende geef je mensen als TS liever nog een trap na omwille van zelfbevestiging. Sorry maat maar daar is weinig sociaal vaardigs aan. De mensen die zich kunnen vinden in de OP stellen ook niet dat het normaal/gezond om je daardoor te laten leiden; ze stellen alleen dat de gedachte erachter valide zijn.
  zondag 3 januari 2010 @ 19:12:42 #90
285341 Pink_Gun
....is geen speelgoed....
pi_76369098
Ik denk niet dat ieder mens élke dag zin heeft in sociaal doen.
Maar helemaal geen sociaal leven hebben is ook eenzaam.

Gewoon.
pi_76374003
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:38 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Dan rijst vervolgens de vraag of dat komt door een daadwerkelijk gebrek aan sociale vaardigheden (onkunde) van degene die (zgn.) als einzelgänger leeft, of de neiging van peers om hun groepjes uit te dunnen of gesloten te houden door het belang van futiele ongeschreven regeltjes te overdrijven en anderen daarop af te rekenen (onwil). Als je dan ziet tot welke WhatTheFucks dit leidt kan ik me wel voorstellen dat mensen zeggen "Fuck it! Zo'n "sociaal" leven moet ik niet" en hun eigen gang gaan. Ik noemde in mn vorige post al de weekendalcoholist die de weekendblowerd een kankerjunk noemde, maar gemaakte vriendelijkheid face-to-face en elkaar afbranden achter de rug, en het aloude "hij/zij is een naäpert/homo/aandachtshoer want heeft/is <random futiliteit>"-gelul zijn ook herkenbare situaties waarbij je je af kan vragen of dat wel onder de noemer sociaal vaardig valt (not!!). Mensen die niet vuistdiep in de mores van zulke groepjes zitten, zitten daar niet op te wachten.
Je neemt nu enkele slechte voorbeelden van slechte vrienden en daardoor kun je maar beter kiezen voor het alternatief eenzame kluizenaar? Dat is net zoiets als je tv het raam uitflikkeren omdat je er SBS6 op KAN ontvangen. Zoek andere vrienden(groepen).
quote:
Maar jou kennende geef je mensen als TS liever nog een trap na omwille van zelfbevestiging. Sorry maat maar daar is weinig sociaal vaardigs aan. De mensen die zich kunnen vinden in de OP stellen ook niet dat het normaal/gezond om je daardoor te laten leiden; ze stellen alleen dat de gedachte erachter valide zijn.
Ik vind dat iemand als de TS zich aanstelt, maar natrappen: nee hoor. Ik zou zo iemand eerder willen helpen, maar dan moet ie niet zo janken en in z'n veilige omgeving willen blijven. Ik ken ook enkele van zulke mensen: ze willen niet op een (team)sport omdat ze bang zijn het niet te kunnen en omdat ze 'niet altijd zin hebben' (non-argument, dan maak je maar een keer zin), ze gaan helemaal niet uit omdat ze de tenten waar ze vroeger alleen mee heen gingen om er bij te horen niet leuk vinden, etc.

'Jezelf zijn' wil niet zeggen dat je voor de gemakkelijkste weg moet kiezen.
-
  zondag 3 januari 2010 @ 21:03:00 #92
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_76374295
quote:
Herkend iemand dit?
Als je geen sociaal leven wilt, is er toch ook geen probleem?

Tja en dat nep-lachen....ik vind dat zoiets niks met sociaal zijn te maken heeft. Misschien dat je sociaal zijn wel kunt waarderen als je de juiste vrienden zou treffen waarbij je niet hoeft te neplachen.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  zondag 3 januari 2010 @ 21:20:14 #93
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_76375339
Het gevoel wat jij beschrijft heb ik een lange tijd gehad. Heb ook toen elk contact met de buitenwereld uitgesloten maar inmiddels enkele jaren verder en omdat ik zelf niet zo heel sociaal ingesteld was, toch de stoute schoenen aangetrokken en contact gaan zoeken. Eerst met vrienden, toen nieuwe contacten opgebouwd. Nu is het in balans Succes en vooral sterkte, kan idd duiden op een negatieve periode.
Be dance |Be real| Be You
pi_76375470
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:20 schreef Loodje het volgende:
Het gevoel wat jij beschrijft heb ik een lange tijd gehad. Heb ook toen elk contact met de buitenwereld uitgesloten maar inmiddels enkele jaren verder en omdat ik zelf niet zo heel sociaal ingesteld was, toch de stoute schoenen aangetrokken en contact gaan zoeken. Eerst met vrienden, toen nieuwe contacten opgebouwd. Nu is het in balans Succes en vooral sterkte, kan idd duiden op een negatieve periode.
Kijk, en dat is de juiste mentaliteit. Hoe heb je de nieuwe contacten opgedaan?
-
  zondag 3 januari 2010 @ 21:28:31 #95
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_76375908
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:58 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind dat iemand als de TS zich aanstelt, maar natrappen: nee hoor. Ik zou zo iemand eerder willen helpen, maar dan moet ie niet zo janken en in z'n veilige omgeving willen blijven. Ik ken ook enkele van zulke mensen: ze willen niet op een (team)sport omdat ze bang zijn het niet te kunnen en omdat ze 'niet altijd zin hebben' (non-argument, dan maak je maar een keer zin), ze gaan helemaal niet uit omdat ze de tenten waar ze vroeger alleen mee heen gingen om er bij te horen niet leuk vinden, etc.
Ik vind dat je vaak goede punten maakt, maar toch draaf je ook wel eens door (goed voorbeeld je topic over het sluiten van FOK! op oudejaarsavond ). Maak jij ook onderscheid in soorten sociale activiteiten? Je noemt hier (team)sport en uitgaan, maar hoe sta je tegenover bijvoorbeeld een debatclub, of een informeel genootschap van gelijkdenkenden die elkaar begeilen met literatuur en poëzie?
pi_76377798
Ik dacht er eerst ook zo over als ts, maar hier werd ik later een lange periode erg depressief door (een jaar of 6 heb ik buiten school nauwelijks deelgenomen aan sociale activiteiten). Toen ik 19 werd (wat ik nog steeds ben) begreep ik dat het zo niet meer langer kon en e.e.a. ondernomen.

Ik ben van helaas best een saai iemand (ik ben ook in een extreem saaie omgeving opgegroeid). Maar ik geloof wel in wat Ritmo zegt, een mens kan sociaal worden mits de wil er is
pi_76378129
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:28 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik vind dat je vaak goede punten maakt, maar toch draaf je ook wel eens door (goed voorbeeld je topic over het sluiten van FOK! op oudejaarsavond ). Maak jij ook onderscheid in soorten sociale activiteiten? Je noemt hier (team)sport en uitgaan, maar hoe sta je tegenover bijvoorbeeld een debatclub, of een informeel genootschap van gelijkdenkenden die elkaar begeilen met literatuur en poëzie?
Dat is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak. Maar niets mis mee, dat zijn toch ook gewoon sociale activiteiten?
-
  zondag 3 januari 2010 @ 22:28:31 #98
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76379660
sociaal bezig zijn met vrienden is voor mij juist ontspannend. Omdat ik in mijn vriendengroep mezelf niet hoef te verantwoorden over bepaalde dingen, waar dat ik dat gevoel bij familie, school en werk wel veel meer heb.

Gaat de relatie met de vrienden dan heel diep? nee, maar daar heb ik eerlijk gezegd ook niet superveel behoefte aan. Van tijd tot tijd kan ik een lekker loner zijn, kleine momentjes in bijvoorbeeld de bus dat ik een binnenpretje heb, dat soort dingetjes. Of gewoon zelf er eens op uit trekken, niks mis mee.
  zondag 3 januari 2010 @ 22:33:36 #99
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_76379970
Helft van de eerste pagina gelezen; doe eens niet zo vaag ts. Je zoekt lotgenoten maar probeert zo min mogelijk zelf te vertellen.
Ik kan me wel vinden in de achterliggende gedachte van de op, maar als je als een labiel kind 'in het algemeen praat' kom je nergens..
  zondag 3 januari 2010 @ 23:05:15 #100
Profeta Pluriforma
pi_76381669
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:02 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak. Maar niets mis mee, dat zijn toch ook gewoon sociale activiteiten?
Ja, zo zie ik het ook. De soort activiteit is een kwestie van smaak, maar sociaal contact heeft iedereen behoefte aan. Ook mensen die beweren van niet. Er zijn zelfs wetenschappelijke studies gedaan die concludeerden dat te weinig sociaal contact negatieve gevolgen heeft voor de psychische én fysieke gezondheid.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:11:43 #101
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_76382009
quote:
Herkend iemand dit?
Herkenbaar. In mijn prille leven heb ik slechts een aantal personen ontmoet die het waard zijn om te leren kennen. Ik spreek bewust niet af met personen die ik 'mwa' vind (energieverspilling). Totaal geisoleerd zijn lijkt mij verschrikkelijk.
Haast je langzaam.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:15:14 #102
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_76382194
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:50 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

dat is dan ook niet voornamelijk de reden. maar 1 van de redenen, waardoor ook ik mij fijner voel als ik alleen ben dan dat ik mij in gezelschap bevind. dus ik begrijp wel wat je zegt, dat je het zelf ervan maakt. maar om dan nog te gaan zoeken, uitvinden waar je "jouw mensen" vindt is kansloos.
bovendien zijn diegenen waarmee ik van jongs af aan ben opgegroeid nog steeds de enige die er zijn, en hoe ouder je wordt hoe meer je je eigen leventje ontwikkeld. interesses gaan variëren en je vind elkaar niet meer zo interessant
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb al zo'n 10 jaar dezelfde vriendengroep en nu iedereen een vriendin heeft en/of samenwoont zie je dat alles wat uit elkaar aan het groeien is. Je merkt dat de groep uit elkaar aan het groeien is omdat iedereen zijn eigen leven aan het ontwikkelen is en zoals je zegt met verschillende interesses. Komt ook deels omdat de beschikbare vrije tijd niet meer zo veel is als vroeger in de studententijd. Ik ben sowieso erg gehecht aan tijd voor mezelf alleen, dus de contactmomenten worden hiermee automatisch steeds minder. En dan heb ik nog niet eens kinderen

[ Bericht 0% gewijzigd door GSP op 03-01-2010 23:23:50 ]
I am not impressed by your performance
pi_76382245
Ik ken eigenlijk niet veel "loners". En van diegene die ik ken, zeggen altijd dat ze het prima vinden hun eigen ding te kunnen doen en dat ze het wel "overleven" zonder anderen.

Zien de loners het idd zo ?
  zondag 3 januari 2010 @ 23:16:25 #104
Profeta Pluriforma
pi_76382252
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:11 schreef Elohim het volgende:

[..]

Herkenbaar. In mijn prille leven heb ik slechts een aantal personen ontmoet die het waard zijn om te leren kennen. Ik spreek bewust niet af met personen die ik 'mwa' vind. Totaal geisoleerd zijn lijkt mij verschrikkelijk.
De kunst is dan ook om selectief te zijn. Je moet voor jezelf uitvinden wie jij bent en wat je uit het contact met anderen wilt halen. Mensen die je niet kunnen geven wat jij nodig hebt, die moet je laten varen. Dat mag hard en egoïstisch klinken, maar zo is het niet bedoeld. Het is een zaak van vraag en aanbod. Er zijn zoveel verschillende mensen in de wereld. Er bestaat geen rechtvaardiging om sociaal contact in zijn algemeenheid te verwerpen, alleen maar omdat je slechte ervaringen hebt met een aantal individuen.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:19:08 #105
Profeta Pluriforma
pi_76382382
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:16 schreef Dethroned het volgende:
Ik ken eigenlijk niet veel "loners". En van diegene die ik ken, zeggen altijd dat ze het prima vinden hun eigen ding te kunnen doen en dat ze het wel "overleven" zonder anderen.

Zien de loners het idd zo ?
Een mens kan per definitie niet overleven zonder anderen. Overleven door samenleven is nu juist een belangrijk kenmerk van het mens-zijn.
pi_76382875
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:05 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ja, zo zie ik het ook. De soort activiteit is een kwestie van smaak, maar sociaal contact heeft iedereen behoefte aan. Ook mensen die beweren van niet. Er zijn zelfs wetenschappelijke studies gedaan die concludeerden dat te weinig sociaal contact negatieve gevolgen heeft voor de psychische én fysieke gezondheid.
Volledig mee eens. Ik denk ook dat het internet hier een negatieve rol in speelt.
-
  zondag 3 januari 2010 @ 23:34:50 #107
Profeta Pluriforma
pi_76383135
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:28 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Ik denk ook dat het internet hier een negatieve rol in speelt.
Dat denk ik ook. Het is daardoor nu veel eenvoudiger om je te onttrekken aan de buitenwereld, zonder dat dat echt consequenties heeft voor je primaire levensbehoeften. Bovendien is het volgens mij ook zo dat wanneer je online sociaal actief bent en tegelijkertijd aangeeft geen behoefte te hebben aan een sociaal leven, dat er dan eigenlijk sprake is van een tegenstrijdigheid. Eigenlijk zoek je dus wel contact.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:37:35 #108
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_76383251
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:28 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen een loner en een kluizenaar. Ik zie mezelf als een loner, maar zeker geen kluizenaar. Ik werk, ik studeer en heb een relatie. De spaarzame uren die ik daarna nog te besteden heb, leg ik op een gouden weegschaaltje. Wanneer dan een vage vriend belt of een feest georganiseerd wordt, dat ik niet de moeite waard vind, dan ga ik gewoon niet. Omdat ik vaak genoeg niet naar "verplichte" feestjes ben gegaan, word je op een gegeven moment helemaal niet meer gebeld. So be it.

Resumé, ik merk dat ik in de jaren steeds meer aan het "ontvrienden" ben, omdat ik door mijn drukke leven steeds kritischer ben geworden op vrienden en vriendschappen. Hierdoor ben ik meer dan eens tot de conclusie gekomen dat steeds meer mensen mijn spaarzame tijd niet waard zijn om het wat ongelukkig uit te drukken. Hierdoor heb ik nog maar een halve hand vrienden over, maar dat vind ik een logisch gevolg en dus niet erg.
I am not impressed by your performance
pi_76384106
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:34 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Het is daardoor nu veel eenvoudiger om je te onttrekken aan de buitenwereld, zonder dat dat echt consequenties heeft voor je primaire levensbehoeften. Bovendien is het volgens mij ook zo dat wanneer je online sociaal actief bent en tegelijkertijd aangeeft geen behoefte te hebben aan een sociaal leven, dat er dan eigenlijk sprake is van een tegenstrijdigheid. Eigenlijk zoek je dus wel contact.
Precies. Mooi voorbeeld van de makkelijkste weg kiezen en alleen de baten willen (je browser wegklikken wanneer je geen zin meer hebt in 'contact').
-
pi_76385488
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:57 schreef Ritmo het volgende:
je browser wegklikken wanneer je geen zin meer hebt in 'contact'.
Dat is inderdaad heel fijn met het internet Ik heb dat soms ook. "Klik, weg ermee" ik ga slapen.

Wat ik ook fijn vind aan het internet, behalve de mogelijkheid om te studeren, is dat ik op het internet wel kan praten/discusieren over zaken die me werkelijk interesseren, me echt bezighouden en dat kan in de irl contacten (tijdens de sociale verantwoordelijkheden) niet. Daar heb ik een bepaalde rol als zorggever. Ben ik er voor de ander en gaat het even niet over mij of wat mij zoal bezighoudt. Hooguit vertel ik van mezelf die dingen die wel graag gehoord worden, koetjes en kalfjes en huis-tuin-en-keuken dingen.
Ik ben inderdaad wel blij met het internet. TV kijk ik dan weer niet, want dat is me te vaak onzinnig vermaak en tijdsverdrijf.
pi_76386698
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:58 schreef Ritmo het volgende:
Je neemt nu enkele slechte voorbeelden van slechte vrienden en daardoor kun je maar beter kiezen voor het alternatief eenzame kluizenaar? Dat is net zoiets als je tv het raam uitflikkeren omdat je er SBS6 op KAN ontvangen. Zoek andere vrienden(groepen).
Later we het erop houden dat het patronen zijn die algemeen voorkomen . Overigens heb ik het voordeel dat er nog wel een aantal mensen zijn bij wie ik bij wijze van spreken om middernacht over de vloer kan komen.
quote:
Ik vind dat iemand als de TS zich aanstelt, maar natrappen: nee hoor.
Je posthistory doet anders vermoeden :S
quote:
Ik zou zo iemand eerder willen helpen, maar dan moet ie niet zo janken en in z'n veilige omgeving willen blijven. Ik ken ook enkele van zulke mensen: ze willen niet op een (team)sport omdat ze bang zijn het niet te kunnen en omdat ze 'niet altijd zin hebben' (non-argument, dan maak je maar een keer zin), ze gaan helemaal niet uit omdat ze de tenten waar ze vroeger alleen mee heen gingen om er bij te horen niet leuk vinden, etc.

'Jezelf zijn' wil niet zeggen dat je voor de gemakkelijkste weg moet kiezen.
De spreekwoordelijke verbale trap onder de reet is makkelijk genoeg uitgedeeld; de gozer in kwestie op sleeptouw nemen, daar wil het nog wel eens aan schorten. Genoeg woorden daarover met oude maten gehad.
  maandag 4 januari 2010 @ 08:57:33 #112
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76388948
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:37 schreef GSP het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen een loner en een kluizenaar. Ik zie mezelf als een loner, maar zeker geen kluizenaar. Ik werk, ik studeer en heb een relatie. De spaarzame uren die ik daarna nog te besteden heb, leg ik op een gouden weegschaaltje. Wanneer dan een vage vriend belt of een feest georganiseerd wordt, dat ik niet de moeite waard vind, dan ga ik gewoon niet. Omdat ik vaak genoeg niet naar "verplichte" feestjes ben gegaan, word je op een gegeven moment helemaal niet meer gebeld. So be it.

Resumé, ik merk dat ik in de jaren steeds meer aan het "ontvrienden" ben, omdat ik door mijn drukke leven steeds kritischer ben geworden op vrienden en vriendschappen. Hierdoor ben ik meer dan eens tot de conclusie gekomen dat steeds meer mensen mijn spaarzame tijd niet waard zijn om het wat ongelukkig uit te drukken. Hierdoor heb ik nog maar een halve hand vrienden over, maar dat vind ik een logisch gevolg en dus niet erg.
Je loopt nu de kans mis om nieuwe interessante mesen te ontmoeten en nieuwe contacten te leggen, erg dom vind ik dat.
En zulk gedrag zal je on de toekomst opbreken.
Als in een feestje nog zo saai, je weet nooit wel een leuk contact je eraan over houdt.
Ik zou dat noooooit doen
  maandag 4 januari 2010 @ 09:16:21 #113
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_76389187
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:57 schreef Deprater het volgende:

[..]

Je loopt nu de kans mis om nieuwe interessante mesen te ontmoeten en nieuwe contacten te leggen, erg dom vind ik dat.
En zulk gedrag zal je on de toekomst opbreken.
Als in een feestje nog zo saai, je weet nooit wel een leuk contact je eraan over houdt.
Ik zou dat noooooit doen
Hij hanteert een bepaald standaarniveau (wat betreft personen). Op werk en andere verplichte sociale activiteiten (borrels) heeft hij wellicht genoeg mogelijkheden om nuttige en interssante contacten op te doen.
Haast je langzaam.
  maandag 4 januari 2010 @ 12:40:47 #114
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76394715
waarom moeten mensen perse zo super interresant zijn? dat is echt van dat quasi intelligente gejank omdat je misschien gewoon sociaal een drol bent.

Het gaat toch om de gezelligheid van samen zijn, dingen doen etc.
  maandag 4 januari 2010 @ 12:42:51 #115
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_76394778
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:40 schreef ASroma het volgende:
waarom moeten mensen perse zo super interresant zijn? dat is echt van dat quasi intelligente gejank omdat je misschien gewoon sociaal een drol bent.

Het gaat toch om de gezelligheid van samen zijn, dingen doen etc.
Je moet toch iets te lullen hebben. Okay, met alcohol is iedereen wel enigzins interessant om mee te communiceren. Jouw veronderstelling zuigt.
Haast je langzaam.
  maandag 4 januari 2010 @ 12:57:24 #116
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_76395292
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:42 schreef Elohim het volgende:

[..]

Je moet toch iets te lullen hebben. Okay, met alcohol is iedereen wel enigzins interessant om mee te communiceren. Jouw veronderstelling zuigt.
al zijn sommige mensen zelfs met alcohol waardeloos om mee te praten
pi_76395898
quote:
Op maandag 4 januari 2010 00:40 schreef barthol het volgende:

[..]

Dat is inderdaad heel fijn met het internet Ik heb dat soms ook. "Klik, weg ermee" ik ga slapen.

Wat ik ook fijn vind aan het internet, behalve de mogelijkheid om te studeren, is dat ik op het internet wel kan praten/discusieren over zaken die me werkelijk interesseren, me echt bezighouden en dat kan in de irl contacten (tijdens de sociale verantwoordelijkheden) niet. Daar heb ik een bepaalde rol als zorggever. Ben ik er voor de ander en gaat het even niet over mij of wat mij zoal bezighoudt. Hooguit vertel ik van mezelf die dingen die wel graag gehoord worden, koetjes en kalfjes en huis-tuin-en-keuken dingen.
Ik ben inderdaad wel blij met het internet. TV kijk ik dan weer niet, want dat is me te vaak onzinnig vermaak en tijdsverdrijf.

Die rol heb je op je werk/opleiding, neem ik aan?
-
pi_76395962
quote:
Op maandag 4 januari 2010 01:23 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Later we het erop houden dat het patronen zijn die algemeen voorkomen . Overigens heb ik het voordeel dat er nog wel een aantal mensen zijn bij wie ik bij wijze van spreken om middernacht over de vloer kan komen.
Dan is er toch niets aan de hand?
quote:
Je posthistory doet anders vermoeden :S
Och, ik hou van een beetje provoceren maar dat moet je ook niet al te serieus nemen op dit forum.
quote:
De spreekwoordelijke verbale trap onder de reet is makkelijk genoeg uitgedeeld; de gozer in kwestie op sleeptouw nemen, daar wil het nog wel eens aan schorten. Genoeg woorden daarover met oude maten gehad.
Dat is zo ja.
-
  maandag 4 januari 2010 @ 13:21:37 #119
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_76396061
Wel mee eens ergens.
Vind het prima als die mensen echt interessant zijn.
Geen doorsnee saai gezeik.
Ken er wel meer die zo denken, er is veel fake onder de mensheid. Nep lachjes, nep vriendelijkheid, echte vriendschap is moeilijk te vinden. En verjaardagen zijn een verschrikking met al die uithoorpraktijken tegenwoordig.
Snollebolt
  maandag 4 januari 2010 @ 13:28:30 #120
81894 godigita
Trollercoaster
pi_76396285
quote:

[..]

Helemaal mee eens.
pi_76396981
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:16 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Die rol heb je op je werk/opleiding, neem ik aan?
Nee, tenzij je vrijwilligerswerk cq informele zorg tot werk/opleiding rekent. Ik ben al wat ouder, (misschien voor fokbegrippen "bejaard" ) en ik werk al heel lang niet meer. Maar ik zorg natuurlijk wel dat ik mijn eigen bezigheden behoudt. Het is ook vanzelfsprekend dat ik mijn tijd geef aan de informele zorg, en die taak gaat voor vrijblijvende sociale contacten en gezelligheid en vertier. Het behouden van mijn eigen bezigheden komt op de 2e plaats, en die gezelligheid en vertier pas op de laatste plaats.
pi_76410955
quote:

[..]

Ik vraag me af hoe spontaan je het nog houd dan
pi_76420910
ik heb geen vrienden, en geen leven, volgens mij is er een correlatie... overigens niet uit vrije keus. Kan geen vrienden maken, nog nooit gelukt althans.
pi_76421048
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:10 schreef Symn het volgende:
ik heb geen vrienden, en geen leven, volgens mij is er een correlatie... overigens niet uit vrije keus. Kan geen vrienden maken, nog nooit gelukt althans.
Waarom zou dat niet lukken ?
pi_76424124
quote:
wie sluit aan?
* Tuvai.net meldt.

Ik heb er ook niet zo veel behoefte aan. Ik heb veel kennissen en mensen waarmee ik iets zou gaan kunnen doen, maar het aantal mensen waar ik echt iets mee ga doen zijn op twee handen te tellen. Zo heb ik in de zomer een vast groepje waar ik mee ga voetballen, en om de zo veel weken verschillende andere koppels waar we een gezellige avond mee houden. Ik heb echter wel degelijk behoefte aan goede vrienden, maar de hoop om die te vinden heb ik al lang opgegeven.

Ik kan mij echter totaal niet vinden in die sociale drang die tegenwoordig heerst. Ik zie echt heel veel mensen om me heen van mijn leeftijd bijvoorbeeld ELKE week naar dezelfde discotheek gaan. Al jarenlang. Zoiets gaat mij al heel snel de keel uit hangen.

Ook dat hele Hyves gebeuren dat zo razend populair is tegenwoordig doet me vrij weinig. Ik heb er eentje om zo weer eens in contact te komen met oude bekenden, of oude klasgenoten. Maar om nou de hele dag gaan zitten Hyven om contacten te gaan onderhouden? Daar pas ik voor.

Moet ik wel zeggen dat ik vrij veel werk (fulltime baan + thuiswerk), en zelf altijd wel iets te doen heb (of zoek).

[ Bericht 7% gewijzigd door Tuvai.net op 05-01-2010 00:38:53 ]
  maandag 6 september 2010 @ 00:52:17 #126
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86113277
quote:
Herkend iemand dit?

(en nee, ik ben geen nerd dit zich te goed voelt voor anderen en geen vrienden kan krijgen wegens een evt. gebrek aan sociale vaardigheden, integendeel :') )

wie sluit aan?
Zo'n topic openen op zaterdagnacht om 4.04 :')
pi_86115328
quote:
Op maandag 6 september 2010 00:52 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Zo'n topic openen op zaterdagnacht om 4.04 :')
Als je na het stappen in een filosofische bui bent... Man, hoevaak ik wel niet na het stappen rond drieën of vieren achter de PC ben gekropen om nog ff wat een FTP-servert of Napster binnen te hengelen of de downloads die ingezet stonden na te lopen.

tevens, wat een slechte kick zeg :')

[ Bericht 1% gewijzigd door ErictheSwift op 06-09-2010 02:37:14 ]
pi_86138774
Heel herkenbaar.
maar ik ben tegen alcohol en dan val je al snel buiten de boot.
pi_86139304
Ik kan me echt totaal niet vinden in de OP.

Het lijkt erop alsof TS zichzelf altijd anders heeft voor moeten doen dan dat ze zelf is om maar in de groep te passen. Om maar sociaal mee te kunnen doen met de rest. Dat lijkt me nou niet bepaald een goede basis van een sociaal leven.

Al mijn vrienden weten precies welke eigenschappen van mij afwijken van de norm en daar kunnen ze goed mee omgaan. Ik ga mezelf echt niet anders voordoen dan dat ik ben. Op het moment dat je zelf lekker in je vel zit kan je dit ook over brengen op de mensen om je heen. Dan hoef je je niet te verschuilen achter een masker. Dan hoef je niet bepaalde dingetjes van jezelf te verhullen.

Verder heb ik ook lang niet altijd behoefte aan gezelschap om me heen. Er zijn weken dat ik erg graag alle dagen van de week druk ben met vrienden, maar er zijn ook weken dat ik me er toe moet zetten om één avondje voor vrienden uit te trekken. Wat dat betreft is het ook maar net hoe je er zelf mee omgaat. Ik weet zeker dat niemand het mij kwalijk neemt als ik een keer verstek laat gaan. Dan maakt de reden ook echt niet uit. Als ik geen zin heb dan zeg ik dat ook. Men weet dat ze de volgende keer weer gewoon op me kunnen rekenen. Ik merk dat vele anderen, vooral vrouwen, met de grootste grafargumenten komen om afspraken te cancelen. Dat alleen omdat ze bang zijn afgerekend te worden op hun afmelding.

Je moet gewoon jezelf zijn. Dan kan ik me een uitspraak als 'Ik wil geen sociaal leven hebben' echt totaal niet voorstellen. Mijn sociale leven kost me in ieder geval totaal geen energie. Sterker nog. Ik krijg er juist energie van! Je bent gewoon niet tevreden met je huidige vriendengroep of met het huidige sociale leven dat je nu hebt. Ik weet zeker dat je enorm veel kan groeien op dat gebied. Al zal je zelf het idee hebben dat je alles goed voor elkaar hebt en weet hoe de vork in de steel zit.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_86139562
Ik kan me hier ergens wel in vinden. Heb ook geen druk, spannend sociaal leven en een agenda die volgepland staat met dergelijke activiteiten. Een aantal vrienden heb ik wel, en ook een vriend. Meer heb ik eigenlijk niet nodig. Uitgaan vind ik over het algemeen echt niet leuk en ik kan mezelf prima vermaken. :)

Het maakt toch eigenlijk geen flikker uit? Zolang je er zelf maar blij mee bent! Wat erger is zijn die mensen die dat niet snappen en je onder druk zetten om een sociaal leven te gaan zoeken... :')
pi_86146058
Een sociaal leven is leuk, mits je met mensen omgaat die op dezelfde golflengte zitten als jijzelf.

Niet zo lang geleden deed ik veel met mijn 'oude' vrienden. Nu is hun leven echter totaal veranderd door de komst van kinderen. De groep is nu zo goed als uit elkaar gevallen en komt nog slechts een aantal keer per jaar bijeen. Ik ben single en wil geen kinderen. Dus als de vriendengroep dan weer bij elkaar komt, heb ik met de meesten nog maar weinig gesprekstof. Dit betreft voornamelijk de vriendinnen van mijn vrienden. Met mijn vrienden zelf kan ik over het algemeen nog wel een fatsoenlijk gesprek voeren, zonder dat het na twee zinnen over de kinderen hoeft te gaan. Zo gaat het nu al jaren, de jongste was 22 toen ze bezwangerd werd.

Ikzelf heb andere doelen. Ik ben zo lang mogelijk doorgegaan met school, om een goede toekomst voor mezelf te creeeren. Daardoor heb ik dingen zoals reizen tijdelijk uit moeten stellen. Nu komt daar nog de economische crisis overheen, waardoor ik op dit moment even zonder een fatsoenlijk betaalde baan zit. Maar in de nabije toekomst wil ik dat en andere doelen zeker weer oppakken. Mijn oude vriendengroepje is niet met zulke dingen bezig en voor zover ik weet daar ook nooit mee bezig geweest. Zulke onderwerpen zullen dan ook niet gauw ter sprake komen. Ik kan me nog een feest van 5 a 6 jaar terug nog herinneren waarbij de dames de hele avond gediscussieerd hebben over het doen van de was, de strijk en wanneer de vaatwasser aan ging.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_86146135
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:25 schreef Snowcold het volgende:
Ik kan me hier ergens wel in vinden. Heb ook geen druk, spannend sociaal leven en een agenda die volgepland staat met dergelijke activiteiten. Een aantal vrienden heb ik wel, en ook een vriend. Meer heb ik eigenlijk niet nodig. Uitgaan vind ik over het algemeen echt niet leuk en ik kan mezelf prima vermaken. :)

Het maakt toch eigenlijk geen flikker uit? Zolang je er zelf maar blij mee bent! Wat erger is zijn die mensen die dat niet snappen en je onder druk zetten om een sociaal leven te gaan zoeken... :')
^O^
pi_86218110
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:24 schreef barthol het volgende:

[..]

Genegenheid. Een kus, knuffel of gewoon een praatje op z'n tijd doet wonderen voor je. Ik kan er echt niet tegen om lang zonder mijn familie te zijn omdat ik gewoon echt van ze hou. Ik kan met ze lachen en dan niet neplachen, maar gewoon keihard lachen met soms hevige buikpijn ten gevolg. Maar ik kan ook m'n hart bij ze uitstorten (en vice versa natuurlijk ook). Toen ik erachter kwam dat de studiekeuze die ik had gemaakt niet de juiste was, ging ik kapot van binnen omdat er niemand thuis was. Toen er eindelijk wel iemand thuis kwam en alles eruit kwam, luchtte dat zo enorm op.
Bovendien leer je ook enorm van anderen op allerlei gebieden. Ik kan gewoon niet bevatten dat iemand compleet zonder sociaal contact kan leven.
pi_86220368
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:13 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Of een stoornis. Wat was het, schizoïde of zo?
pi_86225404
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:38 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Genegenheid. Een kus, knuffel of gewoon een praatje op z'n tijd doet wonderen voor je. Ik kan er echt niet tegen om lang zonder mijn familie te zijn omdat ik gewoon echt van ze hou. Ik kan met ze lachen en dan niet neplachen, maar gewoon keihard lachen met soms hevige buikpijn ten gevolg. Maar ik kan ook m'n hart bij ze uitstorten (en vice versa natuurlijk ook). Toen ik erachter kwam dat de studiekeuze die ik had gemaakt niet de juiste was, ging ik kapot van binnen omdat er niemand thuis was. Toen er eindelijk wel iemand thuis kwam en alles eruit kwam, luchtte dat zo enorm op.
Bovendien leer je ook enorm van anderen op allerlei gebieden.
Tjee, na meer dan een half jaar weer een reactie ;)

Wel mooi om te lezen, die warmte die je ervaart in je familieleven
Iets kostbaars. :Y

quote:
Ik kan gewoon niet bevatten dat iemand compleet zonder sociaal contact kan leven.
Soms kan het zomaar zijn dat iemand op latere leeftijd helemaal op zichzelf wordt teruggeworpen, of het gevoel van aansluiting of te kunnen delen niet meer helemaal voelt doordat zijn/haar leven zo totaal verschillend is dan het leven van degenen met wie hij/zij contact heeft. Of dat het contact wat er is niet helemaal gelijkwaardig is. Het is dan belangrijk dat iemand dan ook het geluk uit zichzelf kan halen.

Ik heb ook een soort sociaal leven, of liever gezegd: sociale taken, Aan de ene kant het zorgen voor mijn hoogbejaarde ouders, en in de tijd dat ik daar niet mee bezig ben heb ik (op een ander forum) een taak als mod. Beide taken vereisen aandacht.

Maar vaak genoeg vind het dus heerlijk om even alleen te zijn, en dan ook geen TV of andere aandachtopeisende indrukken. Lekker rustig en indrukarm en heel even geen zorg over anderen hebben, of steeds te luisteren en te reageren op waar een ander mee komt of mee zit. Eventjes geen inleving, geen vragen of het een na het andere probleem om op te lossen. Het alleen zijn en de rust heb ik nodig voor de balans, nodig om daarna weer de aandacht en de energie op te brengen die nodig is. Daarbij is het belangrijk dat ik dan wel weer vrolijk en opgeruimd ben en open kan staan voor alles.
pi_86225446
Ah, dit topic ook weer omhoog gekickt? :')

TS, overweeg eens therapie. Klinkt zoals eerder gezegd als een zware (aankomende) depressie, de manier waarop jij in het leven staat.

[ Bericht 29% gewijzigd door Ritmo op 09-09-2010 00:24:00 ]
-
pi_97257097
Integrerend topic was dit :)

Hoe staat het er nu voor TS? Nog steeds geen sociaal leven, of ondertussen wel overstag gegaan?
pi_97476879
Groot verschil tussen geen leven willen of geen leven kunnen krijgen. Ik heb ook geen goed sociaal leven, maar het is beter dan niets. Als ik mocht kiezen zou ik het wel weten
pi_97477947
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:31 schreef Urquhart het volgende:
Integrerend topic was dit :)

Hoe staat het er nu voor TS? Nog steeds geen sociaal leven, of ondertussen wel overstag gegaan?
Ben nu bijna twee jaar verder en er is een hoop veranderd, in de zin van; heb professionele hulp nu. Op een gegeven moment kan je het niet meer zelf oplossen. want er hadden zich al veel dingen afgespeeld en dit werd eigenlijk alleen maar erger.
Dit alles maakte dat ik minder zin had in alles, sociaal contact ging vermijden en dacht dat dit wel normaal en goed zou zijn voor me. Het is wel grappig dat ik dit topic terug lees, en besef dat dit inderdaad een periode was net voordat ik weer heel erg veel last kreeg van psychotische klachten, die had ik twee jaar daarvoor (nu 4 jaar geleden) ook gehad. Dacht dat dit wel zou wegblijven.
Een paar maanden later (dus na het openen van dit topic) ben ik medicatie gaan nemen tegen de psychotische klachten die weer opkwamen en dat heeft een jaar geduurd, toen gestopt met medicatie, en nu opnieuw aan de medicatie, maar wel een hele lichte dosis :)

Je zou kunnen zeggen dat het inderdaad een begin was van wat er in enkele posts hier ook werd vermeld; zware depressie, alleen uitte het zich bij mij in psychotische periodes en meer last van angstaanvallen etc.

Ik vind het wel interessant om terug te lezen hoe ik hier naar keek en waar ik mij in bevond bij het aanmaken van dit topic, en wat voor een scala aan gebeurtenissen er kort daarna zijn wezen plaatsvinden. Een voorbode was het inderdaad.

Mijn sociaal leven nu, is best wel goed, ik kan via de instelling waar ik ambulante hulp krijg terecht bij activiteiten en ook nieuwe mensen ontmoeten. ik ervaar dit niet zo zeer als onprettig, omdat dit meestal mensen zijn die zelf ook zoiets door hebben gemaakt. (psychose etc)

Wat betreft het sociaal contact met mensen hierbuiten, dat verloopt stroef en eigenlijk is dat minder gaan worden door mijn overmatige afwezigheid op school door de mentale problemen die weer terug kwamen, studiegenoten zag ik niet meer, men dacht dat ik van school af was, en niemand wist eigenlijk wat de reden was.
Nu ben ik wel blij dat ik er sinds een maand of drie weer helemaal bovenop lijk te zijn gekomen, en voel me niet meer ellendig bij het idee ergens wat te gaan drinken met mensen of sociale activiteiten ondernemen.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
  maandag 30 mei 2011 @ 02:35:44 #140
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_97484382
Ja, ik herken dit wel. Ik heb geen moeite met sociaal doen, ik bén het alleen niet. Ik ben graag alleen, heel graag. Ik vind het ook altijd heel erg leuk om één avond plezier met mensen te hebben, tijdens het uitgaan bijvoorbeeld. Ik hecht me niet snel en heb best wel bindingsangst, vermoed ik (ook met vriendschappen dus). Ik heb graag sociaal contact op mijn tijd. Vooral mannen begrijpen dat, ik ga ook eigenlijk alleen maar met mannen om. Vrouwen zijn zo clingy (over het algemeen), daar kan ik echt niet mee omgaan.

/Care TS, als jij het maar naar je zin hebt. Je hebt eigenlijk best wel macht, omdat je heel goed sociaal kunt zijn wanneer je het moet zijn, maar toch niet afhankelijk bent van mensen. Fijn, toch?
  maandag 30 mei 2011 @ 02:36:30 #141
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_97484389
Kut, ik moet dit topic bijlezen, want blijkbaar is er heel wat gebeurt.
pi_97484421
ik zie dat je een tec n9ne fan bent
wanneer gaan we chillen? lekker nep-lachen uitwisselen

maandag 30 mei 2011 @ 02:54:56 #143
344885 MajorTom.
kkharde shine
pi_97484522
quote:
3s.gif Op zondag 19 juli 2009 04:06 schreef sig000 het volgende:
Dit is de waarheid. Nergens voor nodig.
Ik ben niet sociaal, doe niet sociaal en wil ook ook niet sociaal doen.
You're travelling through another dimension, a dimension not only of sight and sound but of mind; a journey into a wondrous land whose boundaries are that of imagination—next stop, the Twilight Zone!
  maandag 30 mei 2011 @ 02:59:20 #144
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_97484559
Kijk, voor sommige dingen heb je echt mensen nodig, maar dan kun je ook wat rondkijken op het internet en iemand ontmoeten. Over het algemeen zijn vrienden zo inwisselbaar als plastic tassen. Niet allemaal trouwens, ik heb er twee/drie van de vele mensen die ik ontmoet heb waarmee ik altijd in contact wil blijven, al is het niet zo vaak. En zij zijn nooit boos op mij, dat vind ik zo bijzonder. Dan laat ik niets van me horen, héél lang niet, en dan is het gewoon goed. Dat is mooi, dat is vriendschap.
  maandag 30 mei 2011 @ 03:05:13 #145
344885 MajorTom.
kkharde shine
pi_97484584
quote:
17s.gif Op maandag 30 mei 2011 02:59 schreef Grunge. het volgende:
Kijk, voor sommige dingen heb je echt mensen nodig, maar dan kun je ook wat rondkijken op het internet en iemand ontmoeten. Over het algemeen zijn vrienden zo inwisselbaar als plastic tassen. Niet allemaal trouwens, ik heb er twee/drie van de vele mensen die ik ontmoet heb waarmee ik altijd in contact wil blijven, al is het niet zo vaak. En zij zijn nooit boos op mij, dat vind ik zo bijzonder. Dan laat ik niets van me horen, héél lang niet, en dan is het gewoon goed. Dat is mooi, dat is vriendschap.
Heb ik ook niet. Het enige dat in de buurt van een vriend/vriendin komt is iemand die ik nu alweer vier jaar lang af en toe heel oppervlakkig op msn spreek. :')
You're travelling through another dimension, a dimension not only of sight and sound but of mind; a journey into a wondrous land whose boundaries are that of imagination—next stop, the Twilight Zone!
pi_97488311
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2009 11:09 schreef Caesu het volgende:
ik ben zeer selectief wat betreft m'n sociale leven.
alleen absolute juweeltjes laat ik toe.
ik heb geen tijd voor gevoelloze types.
Wat een domme opmerking? Hoe weet je of iemand toelaatbaar is tot jouw sociale leven en een juweeltje is. Dat zie je niet bij een eerste indruk. Om dat te kunnen bepalen moet hij/ zij al toegang hebben tot je sociale leven.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_97488370
quote:
17s.gif Op maandag 30 mei 2011 02:59 schreef Grunge. het volgende:
Ik weet niet wat voor definitie van vriendschap jij hebt? Ik wissel vrienden helemaal niet gemakkelijk in. Ik heb dezelfde vriendengroep al jaren lang, die wissel ik nooit en te nimmer in. Kennissen wissel ik nog wel eens in, al naar gelang het praktische nut.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_97488660
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 02:54 schreef MajorTom. het volgende:

[..]

Dit is de waarheid. Nergens voor nodig.
Ik ben niet sociaal, doe niet sociaal en wil ook ook niet sociaal doen.
Ik wantrouw dit. Is het niet zo dat een sociaal leven je niet lukt, en dat je daarom uit zelfbescherming bent gaan zeggen dat je het niet wilt?
pi_97489073
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 10:50 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik wantrouw dit. Is het niet zo dat een sociaal leven je niet lukt, en dat je daarom uit zelfbescherming bent gaan zeggen dat je het niet wilt?
Dit dus, iedereen heeft behoefte aan contact met anderen.
Ik kan goed alleen zijn, maar heb toch echt vrienden nodig.
pi_97489633
dubbelpost
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
pi_97489702
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Herkend iemand dit?

(en nee, ik ben geen nerd dit zich te goed voelt voor anderen en geen vrienden kan krijgen wegens een evt. gebrek aan sociale vaardigheden, integendeel :') )

wie sluit aan?
Ik. Ik herken het goed. :D Anderen begrijpen mij niet maar ja, dat verwacht ik ook niet. :)

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit dus, iedereen heeft behoefte aan contact met anderen.
Ik kan goed alleen zijn, maar heb toch echt vrienden nodig.
Het betekent niet dat je geen vrienden hebt of daar totaal geen contact meer mee hebt. Natuurlijk spreek je ze wel zo nu en dan, je doet er alleen vrij weinig mee. Je hoeft vrienden echt niet met grote regelmaat te zien om vrienden te blijven.
pi_97489740
Ik heb echt nooit begrepen wat iedereen hier op FOK! nou bedoelt met 'geforceerde gezelligheid' en alles. Dan ga je toch echt met de verkeerde mensen om.
  maandag 30 mei 2011 @ 11:30:12 #153
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97489753
quote:
13s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:29 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik heb echt nooit begrepen wat iedereen hier op FOK! nou bedoelt met 'geforceerde gezelligheid' en alles. Dan ga je toch echt met de verkeerde mensen om.
Inderdaad.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_97489923
quote:
Ik denk dat het te maken heeft met je state of mind. Stel groep vrienden vraagt je mee om uit te gaan op zaterdag avond, je zegt 'ja' omdat je niet ongezellig wilt zijn, maar met je gedachten ben je er totaal niet bij. De gesprekken die op deze avond plaats vinden boeien je niet, je zit met je gedachten ergens anders, maar toch lach je maar mee om de gezelligheid niet te verpesten.

Ik denk dat dat wellicht bedoeld wordt met 'geforceerde gezelligheid'. Correct me if I'm wrong. :)
  maandag 30 mei 2011 @ 11:36:13 #155
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97489976
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:34 schreef D_tjuh het volgende:

[..]

Ik denk dat het te maken heeft met je state of mind. Stel groep vrienden vraagt je mee om uit te gaan op zaterdag avond, je zegt 'ja' omdat je niet ongezellig wilt zijn, maar met je gedachten ben je er totaal niet bij. De gesprekken die op deze avond plaats vinden boeien je niet, je zit met je gedachten ergens anders, maar toch lach je maar mee om de gezelligheid niet te verpesten.

Ik denk dat dat wellicht bedoeld wordt met 'geforceerde gezelligheid'. Correct me if I'm wrong. :)
Pff. Ik heb me ook wel eens naar de kroeg gesleept omdat ik er aanvankelijk geen of weinig zin in had, maar dan blijkt later toch altijd dat ik er later spijt van gekregen zou hebben als ik niet gegaan was.
  maandag 30 mei 2011 @ 11:42:54 #156
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97490216
quote:
precies :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 mei 2011 @ 11:43:25 #157
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97490233
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:36 schreef Catbert het volgende:

[..]

Pff. Ik heb me ook wel eens naar de kroeg gesleept omdat ik er aanvankelijk geen of weinig zin in had, maar dan blijkt later toch altijd dat ik er later spijt van gekregen zou hebben als ik niet gegaan was.
ik heb er ook wel eens spijt van gehad dat ik toch gegaan ben hoor ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 mei 2011 @ 11:49:58 #158
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_97490489
quote:
Maar zover waren we al. Een stuk of 20x in pagina 1 van dit topic.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 30 mei 2011 @ 12:11:43 #159
344885 MajorTom.
kkharde shine
pi_97491091
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 10:50 schreef Taurus het volgende:

[..]

Oh dat ik het niet kan zou mij niet verbazen hoor. Paniekaanvallen en stemmingswiselingen (meer dan normaal) zijn nou niet echt de eigenschappen waar iemand in een vriend/vriendin naar zoekt. Echter heb ik daar in mijn eentje minder last van waardoor ik alleen zijn ook echt positief ervaar en 'samen' zijn ook echt als iets negatiefs ervaar. Dus, waarom zou ik het willen?

Ook vind ik andere mensen maar vies.
pi_97491247
voor al mijn doelen in mijn leven heb ik eigenlijk geen vrienden nodig, ik heb er dan ook maar 1 en die zie ik misschien 2 a 3 keer per jaar een avondje :') vaker hoeft ook echt niet

ik weet mijn tijd wel met andere (leuke) dingen te vullen :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_97492356
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:16 schreef Leipo666 het volgende:
voor al mijn doelen in mijn leven heb ik eigenlijk geen vrienden nodig, ik heb er dan ook maar 1 en die zie ik misschien 2 a 3 keer per jaar een avondje :') vaker hoeft ook echt niet

ik weet mijn tijd wel met andere (leuke) dingen te vullen :Y
met alle respect maar porno is geen vervanging van de echte ervaring.
pi_97493318
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:52 schreef jstrike het volgende:

[..]

met alle respect maar porno is geen vervanging van de echte ervaring.
daarom heb ik ook een vriendin :Y
pi_97499644
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:26 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Dat is vast heel gezellig, elk weekend met zijn tweetjes, lullen over werk of dingen die je met zijn tweeën hebt gedaan.
Lijkt me erg gezellig. :')
pi_97499686
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:11 schreef MajorTom. het volgende:

[..]

Oh dat ik het niet kan zou mij niet verbazen hoor. Paniekaanvallen en stemmingswiselingen (meer dan normaal) zijn nou niet echt de eigenschappen waar iemand in een vriend/vriendin naar zoekt. Echter heb ik daar in mijn eentje minder last van waardoor ik alleen zijn ook echt positief ervaar en 'samen' zijn ook echt als iets negatiefs ervaar. Dus, waarom zou ik het willen?

Ook vind ik andere mensen maar vies.
Het lukt je dus niet oom een vriendengroep op te bouwen en om je eigen falen te bagetalliseren en als zelfbescherming zeg je dus dat een sociaal leven overrated is. Ik snap hem
pi_97500333
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het lukt je dus niet oom een vriendengroep op te bouwen en om je eigen falen te bagetalliseren en als zelfbescherming zeg je dus dat een sociaal leven overrated is. Ik snap hem
Echter, als hij niet ongelukkig is is er niet echt een probleem.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:41:30 #166
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97500808
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:26 schreef Leipo666 het volgende:
Good for you. De meeste meiden die ik ken zouden gek worden van een kerel die alleen maar thuis zit.

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:30 schreef Taurus het volgende:
Echter, als hij niet ongelukkig is is er niet echt een probleem.
Alsof 'ie dat toe zou geven.
pi_97501604
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:41 schreef Catbert het volgende:

[..]

Good for you. De meeste meiden die ik ken zouden gek worden van een kerel die alleen maar thuis zit.

[..]

Ik vind het ook moeilijk voor te stellen, maar aan de andere kant: wie zijn wij om te bepalen dat hij ongelukkig is op deze manier. Hij lijkt zelf nogal overtuigd dat hij dit prettig vindt.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:59:35 #168
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97501630
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het ook moeilijk voor te stellen, maar aan de andere kant: wie zijn wij om te bepalen dat hij ongelukkig is op deze manier. Hij lijkt zelf nogal overtuigd dat hij dit prettig vindt.
Ik probeer 'em ook niet te overtuigen ofzo hoor, ik geloof er gewoon weinig van.
pi_97502669
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:59 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik probeer 'em ook niet te overtuigen ofzo hoor, ik geloof er gewoon weinig van.
Ik heb dan heel sterk het Jut en Jul gevoel. Van die gasten die je altijd ziet, totdat ze een vriendin krijgen en je nooit meer iets van ze ziet of hoort zonder dat daar de andere helft bij betrokken moet zijn. In 9 van de 10 gevallen zie je ze eigenlijk nooit meer totdat het uit gaat en ze erachter komen dat er ook nog wat bestond naast een relatie.
pi_97503591
Ook altijd zo mooi als mensen je verplichten om een vriend(in) te krijgen: 'Heb je nog geen vriendin?', 'Moet je niet eens aan de vriendin?', 'Wanneer komt je vriendin?', 'Je bent al 20+ (insert leeftijd boven de 20) en hebt NOG geen vriendin?', etc etc.. Belachelijk, net alsof een vriendin verplicht is :') .

En ja, ik kan inderdaad geen vriendin krijgen. Zijn verschillende redenen voor die niet interessant zijn, echter heb ik mij er bij neergelegd dat ik geen vriendin zal krijgen en zie alleen maar voordelen van het vrij zijn. Waarom moeten andere mensen je dit haast verplichten? Wat is dat voor gekkigheid.

Later krijg je hetzelfde verhaal met kinderen....die zal en wil ik nooit krijgen :) .

Zoals je al kan raden heb ik een weinig actief sociaal leven, een periode heb ik het hier wel moeilijk mee gehad, maar inmiddels heb ik het volledig geaccepteerd en vind ik het wel fijn zo. Geen verplichtingen, geen gezeur en alle vrijheid. Ik laat geen dingen omdat ik geen vrienden/vriendin heb, doe alles wat ik wil en kan.

Ik ben zo iemand die het financiële plaatje en carrière veel belangrijker vind, wat is daar in godsnaam mis mee? Het is mijn leven en ik doe niemand kwaad :) .
  maandag 30 mei 2011 @ 18:01:26 #171
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_97504039
ik moet zeggen dat ik op mijn werk zoveel sociale interactie heb, en met mijn relatie, ook geen behoefte heb aan vrienden en such.
In theorie vind ik iedereen aardig!
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  maandag 30 mei 2011 @ 18:01:45 #172
344885 MajorTom.
kkharde shine
pi_97504053
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoe kan ik ergens in falen als ik het nooit probeer?

quote:

Waarom zou ik dat niet toegeven?
  maandag 30 mei 2011 @ 18:08:25 #173
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97504281
quote:
5s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:01 schreef MajorTom. het volgende:
Waarom zou ik dat niet toegeven?
Omdat je hetzelf wil geloven?
  maandag 30 mei 2011 @ 18:09:46 #174
344885 MajorTom.
kkharde shine
pi_97504333
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:08 schreef Catbert het volgende:

[..]

Omdat je hetzelf wil geloven?
Dat ik minder gelukkig zou zijn als ik meer sociaal contact had? Klopt.
pi_97505621
quote:

[..]

Alsof je alleen maar thuis kan zitten als je geen vrienden hebt :')

Kortzichtig gedoe hier...
pi_97518598
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:40 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Alsof je alleen maar thuis kan zitten als je geen vrienden hebt :')

Kortzichtig gedoe hier...
Very true. :)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 01:03:49 #177
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_97525761
quote:
3s.gif Op zondag 19 juli 2009 04:06 schreef sig000 het volgende:
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_97525862
Ah, het schizoiden topic.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 01:16:13 #179
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_97526051
Ach, een grote ''vriendenkring'' schijnt tegenwoordig het ijkpunt van geluk te zijn, echter vind ik dat nogal zwaar overdreven. Zo nu en dan wat lachen en een biertje drinken is prima, maar laat me rest aub.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_97526492
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 01:16 schreef phpmystyle het volgende:
Ach, een grote ''vriendenkring'' schijnt tegenwoordig het ijkpunt van geluk te zijn, echter vind ik dat nogal zwaar overdreven. Zo nu en dan wat lachen en een biertje drinken is prima, maar laat me rest aub.
Beter een paar goeie vrienden en veel kennissen die je niet zo vaak hoeft te zien, alleen als het uitkomt.
pi_97542274
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:50 schreef QBay het volgende:
Ook altijd zo mooi als mensen je verplichten om een vriend(in) te krijgen: 'Heb je nog geen vriendin?', 'Moet je niet eens aan de vriendin?', 'Wanneer komt je vriendin?', 'Je bent al 20+ (insert leeftijd boven de 20) en hebt NOG geen vriendin?', etc etc.. Belachelijk, net alsof een vriendin verplicht is :') .

En ja, ik kan inderdaad geen vriendin krijgen. Zijn verschillende redenen voor die niet interessant zijn, echter heb ik mij er bij neergelegd dat ik geen vriendin zal krijgen en zie alleen maar voordelen van het vrij zijn. Waarom moeten andere mensen je dit haast verplichten? Wat is dat voor gekkigheid.

Later krijg je hetzelfde verhaal met kinderen....die zal en wil ik nooit krijgen :) .

Zoals je al kan raden heb ik een weinig actief sociaal leven, een periode heb ik het hier wel moeilijk mee gehad, maar inmiddels heb ik het volledig geaccepteerd en vind ik het wel fijn zo. Geen verplichtingen, geen gezeur en alle vrijheid. Ik laat geen dingen omdat ik geen vrienden/vriendin heb, doe alles wat ik wil en kan.

Ik ben zo iemand die het financiële plaatje en carrière veel belangrijker vind, wat is daar in godsnaam mis mee? Het is mijn leven en ik doe niemand kwaad :) .
Heel herkenbaar verhaal! Ook ik krijg op elk familiefeestje altijd die beruchte vriendin-vraag om de oren. Maar ook collega's en studiegenoten beginnen er regelmatig over. Bizar idd, dat ik dan ook altijd het gevoel heb dat ik mij moet verantwoorden over mijn situatie :')

Ik heb er gewoon geen behoefte aan. Soort van bindingsangst, geen verplichtingen willen en het te vermoeiend vinden om me met het 'scoren' bezig te houden. Ik geef ook toe dat ik niet het talent en het mooiboy-uiterlijk heb waardoor het me zal komen aanwaaien, als ik een vriendin zou willen, moet ik er dus moeite voor doen. Maar die motivatie is totaal niet aanwezig, dus komt er niks van. Ik heb mij daar al zelf lang bij neergelegd, maar het is inderdaad wel frustrerend om je steeds daar maar weer over te moeten verantwoorden in diverse gesprekken.

Zelfde geldt trouwens ook voor de rest van mijn sociale leven, wat ook niet al te actief is. Ik heb voldoende sociale kwaliteiten om mij soepel te bewegen in het sociale verkeer op werk of op school, maar daar buiten heb ik maar weinig behoefte aan verder contact. Ik merk ook bij mijzelf dat ik me ook nooit echt openstel tegenover mensen, waardoor een eventuele vriendschapsband ook moeilijk van de grond zal komen. Oppervlakkige smalltalk praatjes gaan me prima af, maar verder hou ik mensen automatisch op afstand uit een soort antipathie tegen mogelijke (sociale) verplichtingen die kunnen volgen.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:48:03 #182
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_97548764
Ik ben zelf een erge loner, zonder het diep van binnen echt te willen. Ik ben erg passief en stap niet over de drempel heen om dan maar actief een sociaal leven te organiseren -- ik zou ook niet echt weten hoe.

Heb jarenlange relaties gehad, waardoor je automatisch een sociaal leven komt aanwaaien. Toen de laatste echter eindigde, ben ik in een isolement terecht gekomen. Dat wil zeggen, ik heb wel dagelijks contact met mijn familie (woon alleen), ga bij moeder en zus langs en zie zondag de rest.. maar voor de rest houdt het op.

Online ken ik wel wereldwijd tig interessante mensen, om een beetje tegenwicht te bieden, maar dat contact is vrij oppervlakkig doorgaans. Ik heb er geen moeite mee om er zelf op uit te gaan in de natuur en me zelf bezig te houden, al lukt het de laatste tijd wat minder goed, tis altijd meer van hetzelfde.

Nu klaag ik niet omdat ik het zelf tot een redelijk isolement heb laten komen en ik dus passief blijf en ook niet uitga en dergelijke. Toch als het me allemaal zou komen aanwaaien, vrienden of kennissen die eens langskwamen en vice versa, zou ik dat wel leuk vinden en ben ik ook goed gezelschap.

Maar ik zou dus niet meer weten hoe dit allemaal mogelijk te maken, en contact met mijn familie weerhoudt me er dus van om een echte kluizenaar te zijn.
pi_97550691
Geen sociaal leven willen?
Ik denk dat je gewoon de juiste vriendin niet vind of hebt.
Want als je echt jezelf kan zijn bij echte vrienden hoef je geen neplach op je gezicht te toveren en zie je het allemaal niet als verplichting.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:49:49 #184
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_97551053
ik doe mee; fuck een sociaal leven :{w
  donderdag 2 juni 2011 @ 09:33:41 #185
64792 Mryc
play me one more song
pi_97612888
Ikzelf heb er ook geen behoefte aan. Ik woon samen en heb overdag enorm veel lol en plezier met collega's, maar als ik 's avonds thuis kom of weekend heb, wil ik tijd voor mezelf. Ik kan mezelf prima vermaken en heb totaal geen behoefte om buiten mijn werk nog met mensen af te spreken behalve mijn vriend en soms familie.
  donderdag 2 juni 2011 @ 12:02:08 #186
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_97616135
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:48 schreef Perico het volgende:
Ik ben zelf een erge loner, zonder het diep van binnen echt te willen. Ik ben erg passief en stap niet over de drempel heen om dan maar actief een sociaal leven te organiseren -- ik zou ook niet echt weten hoe.

Heb jarenlange relaties gehad, waardoor je automatisch een sociaal leven komt aanwaaien. Toen de laatste echter eindigde, ben ik in een isolement terecht gekomen. Dat wil zeggen, ik heb wel dagelijks contact met mijn familie (woon alleen), ga bij moeder en zus langs en zie zondag de rest.. maar voor de rest houdt het op.

Online ken ik wel wereldwijd tig interessante mensen, om een beetje tegenwicht te bieden, maar dat contact is vrij oppervlakkig doorgaans. Ik heb er geen moeite mee om er zelf op uit te gaan in de natuur en me zelf bezig te houden, al lukt het de laatste tijd wat minder goed, tis altijd meer van hetzelfde.

Nu klaag ik niet omdat ik het zelf tot een redelijk isolement heb laten komen en ik dus passief blijf en ook niet uitga en dergelijke. Toch als het me allemaal zou komen aanwaaien, vrienden of kennissen die eens langskwamen en vice versa, zou ik dat wel leuk vinden en ben ik ook goed gezelschap.

Maar ik zou dus niet meer weten hoe dit allemaal mogelijk te maken, en contact met mijn familie weerhoudt me er dus van om een echte kluizenaar te zijn.
ik kan je de hand schudden, het lijkt wel alsof je mijn leven hebt samengevat (alleen broers ipv zus) :o
pi_97617173
Helemaal geen sociaal leven lijkt me een beetje overdreven, TS. Kan ook niet goed zijn voor je psychische gezondheid. Wel erken ik dat het voordelen heeft om kieskeurig te zijn over met wie je omgaat. Ik heb een fijne familie (een deel ervan althans) en twee hele goede vrienden die ik, ieder afzonderlijk, ongeveer een of twee keer per maand zie. Dat lijkt weinig, maar voor mij is het genoeg, omdat we meteen hele diepe gesprekken voeren, die ik met meer oppervlakkige kennissen nooit zou hebben. Het nut van "small talk" zie ik niet. De rest van mijn vrije tijd vul ik met lezen en schrijven (heel veel), de honden uitlaten en verzorgen, en af en toe eens op internetfora rondhangen. Anderen vinden het misschien een saai leven, maar who cares? Ik ben er gelukkig mee, en de "avonturen van de geest" die ik al lezende en dromende beleef, zou ik niet willen inruilen voor een loopbaan als party-tiger. Niet dat mijn manier van leven noodzakelijk superieur is, of iets dergelijks. Ieder het zijne, is mijn motto.

Mijn advies: word geen kluizenaar, maar gooi wel alle overbodige sociale "ballast" van boord. Wat je overhoudt is des te waardevoller.
  donderdag 2 juni 2011 @ 12:48:29 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_97617409
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2009 11:34 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Ik kan me dat best voorstellen, soms kom ik op verjaardagen bij kennissen waar dit regelmatig voorkomt! Dat is ook de reden, waarom ik een verschrikkelijke hekel aan verjaardagen heb...
Ik doe niet aan verjaardagsvisites. Alleen die van mijn nichtjes wel maar die zijn klein.
Resistance is futile.
pi_97620545
Mensen die de voordelen van anti-social zijn niet inzien :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')