quote:
Niet iedereen die 20 is gaat tweemaal jaars naar de schaakvereniging.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Je krijgt eerder depressie van al die sociale contacten.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:13 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Pas maar op . Kan zomaar het begin van een langslepende depressie zijn...
Andere vrienden zoeken danquote:Op zondag 19 juli 2009 04:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je krijgt eerder depressie van al die sociale contacten.
Geen idee , zou je denken dan?quote:
Geen idee hoe oud je bent, maar voor de saaiheid van je leven ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk. Je kunt je leven zelf vormgeven en vind je mensen van je eigen leeftijd te saai om mee om te gaan, dan kan je natuurlijk ook een oudere/jongere vriendenkring zoeken.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Puur omdat dit veel energie kost, vriendenonderhoud, vele nep-lachen van je gezicht af kost, en puur omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Herkend iemand dit?
Einzelgegner als in eenzame tegenstanderquote:Op zondag 19 juli 2009 04:23 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Geen idee , zou je denken dan?
Uiteindelijk is de mens ergens wel een sociaal dier . Totaal geen sociale contacten onderhouden lijkt me wellicht wat ver gaan. Natuurlijk heb je wel die kleine groep einzelgegners waar TS zich wellicht tot kan rekenen.
Ja precies . Al dan niet bewust gekozen.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Einzelgegner als in eenzame tegenstander
het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:23 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Geen idee , zou je denken dan?
Uiteindelijk is de mens ergens wel een sociaal dier . Totaal geen sociale contacten onderhouden lijkt me wellicht wat ver gaan. Natuurlijk heb je wel die kleine groep einzelgegners waar TS zich wellicht tot kan rekenen.
quote:Op zondag 19 juli 2009 04:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Geen idee hoe oud je bent, maar voor de saaiheid van je leven ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk. Je kunt je leven zelf vormgeven en vind je mensen van je eigen leeftijd te saai om mee om te gaan, dan kan je natuurlijk ook een oudere/jongere vriendenkring zoeken.
Verder: nee, ik herken het niet om de verdere redenen die je geeft. Wel ben ik een einzelgänger die het eigenlijk prettiger vind om alleen te zijn dan me in groepen te bewegen. Maar dat heeft niets te maken met het al dan niet saai zijn van mezelf/de mensen om me heen
Je schetst je situatie nogal vanuit een bepaalde algemeenheid valt me op. Waarom heb je tijd teveel? Een sociaal netwerk is geen verplicht iets dat cruciaal is om een "gelukkig" en "compleet" mens te zijn . Sommige mensen hebben er gewoon geen zin , tijd of behoefte aan.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:45 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.
vandaar dit topicof er ergens mensen zijn die dit herkennen en wat bij hun speelt. in een volwassener fase belanden? zelfontplooiing? misschien een depressie?
ik zelf denk dat dit allemaal wel meespeelt natuurlijk in mijn geval.
momenteel tijd te veel. natuurlijk vullen met iets zinvols. maar wat.
Je kunt jezelf met een goed boek , tv of film/game prima alleen vermaken zonder perse anderen nodig te hebben ?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:45 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.
vandaar dit topicof er ergens mensen zijn die dit herkennen en wat bij hun speelt. in een volwassener fase belanden? zelfontplooiing? misschien een depressie?
quote:Op zondag 19 juli 2009 04:38 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Reageren op dit forum zegt toch genoeg over de sociale behoeften van TS? Als je ECHT geen behoefte aan sociaal contact had zou je een dergelijk topic niet eens openen.
Wat is er negatief aan sociale contacten?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:57 schreef TheHolyTiamat het volgende:
maar,dat je er uiteindelijk toch voor kiest om dan maar geen sociaal leven te willen omdat het negatieve teveel tegen het positieve afweegt.
Je zegt het zelf al... Depressie of niet lekker in je vel zitten kan een oorzaak zijn van het gedrag. Eigenlijk is het vrij simpel. Doe eens alsof je 85 bent en in een bejaardentehuis zit. Je gaat terugdenken aan je leven dat je gehad hebt. Wat wil je zien?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:45 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
quote:Op zondag 19 juli 2009 10:31 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al... Depressie of niet lekker in je vel zitten kan een oorzaak zijn van het gedrag. Eigenlijk is het vrij simpel. Doe eens alsof je 85 bent en in een bejaardentehuis zit. Je gaat terugdenken aan je leven dat je gehad hebt. Wat wil je zien?
Dit trucje gebruik ik iig regfelmatig om de boel te relativeren.
Hier ligt je probleem dus. Vele nep-lachen? Saaiheid?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Puur omdat dit veel energie kost, vriendenonderhoud, vele nep-lachen van je gezicht af kost, en puur omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
-snip-
Eng.. ik wilde hetzelfde stukje quoten en ook zoiets typenquote:Op zondag 19 juli 2009 11:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hier ligt je probleem dus. Vele nep-lachen? Saaiheid?
Jij wil wel een sociaal leven, maar dan één met gelijkgezinden. Blijkbaar zijn je vrienden niet de vrienden die je écht wil/nodig hebt.
Ik kan me dat best voorstellen, soms kom ik op verjaardagen bij kennissen waar dit regelmatig voorkomt! Dat is ook de reden, waarom ik een verschrikkelijke hekel aan verjaardagen heb...quote:Op zondag 19 juli 2009 11:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hier ligt je probleem dus. Vele nep-lachen? Saaiheid?
Jij wil wel een sociaal leven, maar dan één met gelijkgezinden. Blijkbaar zijn je vrienden niet de vrienden die je écht wil/nodig hebt.
Inderdaad. Waarom vrienden nemen als je al gelukkig bent zonder?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:06 schreef sig000 het volgende:
Een sociaal leven is overgewaardeerd.
Eigenlijk dit dus. Er moet geen druk staan om sociale omgangsvormen of mensen waar je mee om gaat. Zeg maar dat jij op elk moment kan vertrekken en dat dat ook geen probleem is. En ook andersom natuurlijk, dat een ander zich niet verplicht hoeft te voelen om direct op elk voorstel van jou in te gaan.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:25 schreef Nembrionic het volgende:
Wie?...quote:Op zondag 19 juli 2009 12:05 schreef stbabylon het volgende:
Holy fuck wat kom jij ontzettend arrogant over. Weet niet of dat de bedoeling is, maar goed...
als een sociaal leven is ieder weekend ergens anders op de bank zitten met een bak koffie en cake en vriendelijk de vakantiefoto;s van de kinderen bekijkenquote:Op zondag 19 juli 2009 04:06 schreef sig000 het volgende:
Een sociaal leven is overgewaardeerd.
Nou, je krijgt gegeven moment best last van chronisch kramp bij je spierkaken van het nep lachen, lijkt me!quote:Op zondag 19 juli 2009 13:36 schreef Mr.Cooper het volgende:
Tering je moet wel autistisch zijn om geen sociaal leven te willen, iedereen wilt vrienden hebben en contact met de medemens...
Sommige staan hier te springen om een sociale leven te willen en jij gooit het zo weg.
Dit dus...veel beter!quote:Op zondag 19 juli 2009 13:47 schreef DragonFire het volgende:
Misschien moet je ook niet nep vrienden hebben, gewoon een paar echte is veel beter.
quote:Op zondag 19 juli 2009 16:18 schreef TheHolyTiamat het volgende:
bedankt voor jullie reacties,
moest af en toe ook best lachen, arrogant dat was niet mijn bedoeling.
maar goed, het zit dus zo. bij nader inzien klopt het wat er gezegd wordt. die mensen zijn toch niet de type mensen voor mij, vroeger wel toen we ukkies waren, en dat zijjn diezelfde gebleven, maar nu zijn we totaal verschillende mensen.
het probleem ligt daarnaast ook niet bij het niets terug ontvangen momenteel, maar dat ik meteen geclaimd wordt, door die nieuwe contact. daar heb ik nare ervaringen mee, en ja dan kan het zo zijn dat ik elke keer weer dezelfde aantrek.
voorbeeld: meisje wilde wat afspreken, ik liet de volgende dag pas weten dat ik helemaal niet kon. ik was het ook niet gewend om per sé iets te doen en per sé zin te maken. verhaal tegen me kop aangesmeten gekregen dat je niet op me kan rekenen etc etc. vrouwengezeik enzo. ik ben zelf vrouw heb zelf zo mijn issues dus ik hoef je problemen niet.
woon zelf in een omgeving waar je veel van die types hebt, en ben ook niet van plan om nederland af te reizen voor vrienden.
ben omringd door van die kuddedieren.. waar je dus geen sociaal leven mee op zou willen bouwen..![]()
door de reacties hier zie ik zelf idd ook in waar het probleem ligt.. en moet erkennen dat dat het idd heel goed zou kunnen zijn.
Tering wat is dit nou weer voor een mongole actie?quote:Op zondag 19 juli 2009 14:55 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Nou, je krijgt gegeven moment best last van chronisch kramp bij je spierkaken van het nep lachen, lijkt me!
Uhm ik bedoel natuurlijk: Pff only @ Fok hoor, zo'n autist.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:35 schreef Ritmo het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je 'alleen' wilt leven. Ik heb ook wel m'n momentjes dat ik even geen zin in gezeik heb, maar dat ben ik altijd snel weer zat.Zonder vrienden zou ik m'n leven niets waard vinden in elk geval.
Zou je dan niet eens buiten je comfort zone naar mensen gaan zoeken die meer zoals jij zijn en niet gelijk beginnen te schreeuwen dat je geen behoefte aan een sociaal leven hebt?quote:Op zondag 19 juli 2009 16:18 schreef TheHolyTiamat het volgende:
ben omringd door van die kuddedieren.. waar je dus geen sociaal leven mee op zou willen bouwen..![]()
wat deze man zegtquote:Op zondag 19 juli 2009 16:57 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Zou je dan niet eens buiten je comfort zone naar mensen gaan zoeken die meer zoals jij zijn en niet gelijk beginnen te schreeuwen dat je geen behoefte aan een sociaal leven hebt?
Het is maar een ideetje, hoor.
quote:Op zondag 19 juli 2009 16:18 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Even een oproepje plaatsen hier in R&P aangezien je die mensen hier genoeg vindt.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:57 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Zou je dan niet eens buiten je comfort zone naar mensen gaan zoeken die meer zoals jij zijn
Wat bedoel je met punt 3 (de vorm ook bepaald wordt door een bepaald vast beeld)?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:09 schreef Dethroned het volgende:
Ik denk dat veel mensen hier reageren vanuit de perceptie dat
1. Een sociaal leven verplicht is
2. Een sociaal leven alleen een last is
3. De vorm ook bepaald word door een bepaald vast beeld
Zelf heb ik een aantal goede vrienden. Ik ben lid van een fitnesssportschool en een "vecht"sportschool. Ik heb nog een deeltijd studie en een deeltijdstage en nog een bijbaantje. Ik zie en ken genoeg mensen en als ik wil kan ik met iedereen en alles gaan afspreken, maar doe dat dus absoluut niet. Ik laat het lekker gaan en zie wel wanneer ik tijd heb en wanneer vrienden tijd hebben.
Ik doe alles naast bovegenoemde eigenlijk heel onregelmatig om de spontaniteit erin te houden en heb dus geen last van "verplichtingen" of druk.
Mensen die "sociaal leven" definiëren naar beelden/concepten van anderen en het dan niet goed omvormen naar hun eigen omstandigheden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:22 schreef barthol het volgende:
[..]
Wat bedoel je met punt 3 (de vorm ook bepaald wordt door een bepaald vast beeld)?
OK, nu duidelijk wat je bedoeltquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:35 schreef Dethroned het volgende:
[..]
Mensen die "sociaal leven" definiëren naar beelden/concepten van anderen en het dan niet goed omvormen naar hun eigen omstandigheden.
Ik kan ook wel denken dat ik zo'n rijke luis zoontje ben met bakken met geld en geen zorgen en denken dat ik 800 vrienden nodig heb om een VIP invite te kunnen versturen, anders tel ik niet mee. Of ik kan kijken naar wie ik ben, wat ik graag doe en daar mensen die ik ken in betrek of simpeweg andere mensen leer kennen.
Als je jong bent is een sociaal netwerk, en sociale interactie (irl) ook heel belangrijk. Maar wat ik interessant vind is wat mensen bedreigend vinden aan "om helemaal alleen te zijn in alles"quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:54 schreef TiMPiN het volgende:
Ik heb denk ik zo'n 2 jaar lang hardcore lopen gamen, en dan ook echt hardcore. Van mijn 15e tot mijn 17e schat ik. Vond het toen heel leuk, maar echt wat een waste of time was dat. Toen ik der mee gekapt was en wat meer ging doen met oude vrienden(die je natuurlijk lekker laat stikken omdat je zo nodig als een retard achter je computertje wil zitten) en lekker stappen kwam ik er achter dat het leven veel leuker is met anderen dan alleen. Ik denk ook echt dat als ik daar in terug zou vallen ik zwaar depressief zou rakenEen sociaal leven is wat mij betreft essentieel om gelukkig te kunnen zijn, ik moet er niet aan denken om helemaal alleen te zijn in alles.
Niet iedereen krijgt een stijve piemel of een nat kutje van willoos achter de 5 gemeenplaatsen bier/voetbal/gadgets/auto's/lekkurûh wijvûh van popiejopie of de nieuwste sterke verhalen over jan uit de straat aanlopen. Heeft weinig met arrogantie of nerds te maken, maar alles met de onwil of het onvermogen van de zgn. sociaal vaardigen om even over de muur of verder dan hun neus te kijken (zie opmerking van Agiath die de vraag van TS gelijk weer wou linken aan nerdiness, grappig bedoeld of nietquote:Op zondag 19 juli 2009 12:05 schreef stbabylon het volgende:
Holy fuck wat kom jij ontzettend arrogant over. Weet niet of dat de bedoeling is, maar goed...
Of je dondert gewoon op met je bagger posts.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:17 schreef Ritmo het volgende:
Ik moest weer hard lachen toen ik de OP las.
Wat een nietszeggende reactie.quote:Op zondag 3 januari 2010 00:23 schreef tomtomkortom het volgende:
Hup! Sta op uit die luie reet! Niet gezond dit!
mja ... dat is als "Kop op!" zeggen tegen iemand met een depressiequote:Op zondag 3 januari 2010 00:23 schreef tomtomkortom het volgende:
Hup! Sta op uit die luie reet! Niet gezond dit!
Ik herken het in zoverre dat voordat je inderdaad iemand ontmoet waarmee het echt klikt of voordat je diegene echt goed kent en er een fijne band mee hebt die de moeite waard is, je eerst veel mensen zal ontmoeten met wie je niet verder komt dan het slappe lullen, en dat kan energie kosten die je er niet in wilt steken.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Herkend iemand dit?
wat doe je hiertegen behalve fok!ken en andermans problemen in R&P aanlezen om vervolgens jezelf gelukkig te prijzen met jouw saaie non-spanning bevattende leventje.?
(en nee, ik ben geen nerd dit zich te goed voelt voor anderen en geen vrienden kan krijgen wegens een evt. gebrek aan sociale vaardigheden, integendeel)
wie sluit aan?
Erkenning, waardering, liefde, steun, lichamelijk contact, ga zo maar door?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:24 schreef barthol het volgende:
[..]
Als je jong bent is een sociaal netwerk, en sociale interactie (irl) ook heel belangrijk. Maar wat ik interessant vind is wat mensen bedreigend vinden aan "om helemaal alleen te zijn in alles"
Wat heb je nodig van anderen, of bij anderen?
Vrienden kosten geen energie. Doe eens normaal joh. Kan je niet jezelf zijn met en bij je vrienden, of heb je geen vriendenquote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Herkend iemand dit?
wat doe je hiertegen behalve fok!ken en andermans problemen in R&P aanlezen om vervolgens jezelf gelukkig te prijzen met jouw saaie non-spanning bevattende leventje.?
(en nee, ik ben geen nerd dit zich te goed voelt voor anderen en geen vrienden kan krijgen wegens een evt. gebrek aan sociale vaardigheden, integendeel)
wie sluit aan?
Een half jaar na ik wat zei, op een moment dat ik eerst moet terug lezen om te begrijpen waarom ik het zei, zou jij even weten hoe ik het bedoelde?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:04 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Niet iedereen krijgt een stijve piemel of een nat kutje van willoos achter de 5 gemeenplaatsen bier/voetbal/gadgets/auto's/lekkurûh wijvûh van popiejopie of de nieuwste sterke verhalen over jan uit de straat aanlopen. Heeft weinig met arrogantie of nerds te maken, maar alles met de onwil of het onvermogen van de zgn. sociaal vaardigen om even over de muur of verder dan hun neus te kijken (zie opmerking van Agiath die de vraag van TS gelijk weer wou linken aan nerdiness, grappig bedoeld of niet). Vaak blijkt dat ook uit het feit dat de die-hard incrowders zich direct in hun pik/clit getrapt voelen als ze een mening/feit/ervaring die lijnrecht tegenover de heersende dogma's van het groepje in kwestie staan te horen krijgen; een bekende is de loudmouth die "kankerjunk kankerjunk" schreeuwt als hij jou eens een joint heeft weg zien paffen, en er gelijk op los wilt beuken als je hem er fijntjes wijst dat zn beste maten zojuist precies hetzelfde gedaan hebben of Mr. loudmouth zelf ook niet vies is van de harddrug genaamd ethanol. Dan is het opeens "gelul"
.
En meer algemeen beschouwd natuurlijk, de mentaliteit van "je past je maar aan aan onze ongeschreven regels of anders...", inclusief de facade van omgangsvormen, (sociaal-)politieke correctheid, gemaakte vriendelijkheid en de heisa die geschopt wordt over futiele zaken die nodeloos worden overgedramatiseerd en waar niemand schade van ondervindt. Dudes, don't be so friggin' uptight and lighten up; als ik me niet druk maak om zaken die mij alleen aangaan en vanuit het grote(re) perspectief bekeken weinig boeiend zijn, waarom zou jij dan dan doen?
Ik wou net zeggen. Ik zocht op deze pagina al naar het wordt autisme en ja hoor, bingo! Alle mensen die ik ken, houden van sociaal contact. Een uitgebreid sociaal leven kan erg druk zijn, dan kun je ook kiezen voor iets minder uitbundigheid. Als je alles alleen doet, wordt het wat moeilijker om aansluiting te vinden bij de maatschappij, omdat sociaal contact nu eenmaal gangbaar is.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:36 schreef Mr.Cooper het volgende:
Tering je moet wel autistisch zijn om geen sociaal leven te willen, iedereen wilt vrienden hebben en contact met de medemens...
Sommige staan hier te springen om een sociale leven te willen en jij gooit het zo weg.
Oh, volgens mij erkennen mensen de situatie maar niemand zegt dat het normaal is. Ik niet althans, ik zei zelfs dat het een probleem is.quote:Op zondag 3 januari 2010 12:37 schreef Ritmo het volgende:
Al die mensen hier ook die zich kunnen vinden in de OP en zeggen dat het best normaal is dat je zo denkt.![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:09 schreef Dethroned het volgende:
Ik denk dat veel mensen hier reageren vanuit de perceptie dat
1. Een sociaal leven verplicht is
2. Een sociaal leven alleen een last is
3. De vorm ook bepaald word door een bepaald vast beeld
Zelf heb ik een aantal goede vrienden. Ik ben lid van een fitnesssportschool en een "vecht"sportschool. Ik heb nog een deeltijd studie en een deeltijdstage en nog een bijbaantje. Ik zie en ken genoeg mensen en als ik wil kan ik met iedereen en alles gaan afspreken, maar doe dat dus absoluut niet. Ik laat het lekker gaan en zie wel wanneer ik tijd heb en wanneer vrienden tijd hebben.
Ik doe alles naast bovegenoemde eigenlijk heel onregelmatig om de spontaniteit erin te houden en heb dus geen last van "verplichtingen" of druk.
Nee, dat ben jij niet; dat is elk gezond mens.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:58 schreef DeBassist het volgende:
[..]
Dit dus !![]()
als je sociale leven een last wordt doe je toch echt iets niet goed![]()
persoonlijk zou ik echt nooit zonder vrienden kunnen, maar dat ben ik dan weer
wat moeten we dan, zwakkelingen laten vallen?quote:Op zondag 3 januari 2010 12:37 schreef Ritmo het volgende:
Het is jammer dat zwakkelingen tegenwoordig opgevangen worden
misschien leren ze dan zelf weer om op te staanquote:Op zondag 3 januari 2010 14:33 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
wat moeten we dan, zwakkelingen laten vallen?
Goed gezegd.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:40 schreef DeBassist het volgende:
[..]
misschien leren ze dan zelf weer om op te staan
En nu ga je helemaal niet meer uit en heb je nog maar 1 of 2 vrienden over? Lijkt me nou ook niet echt een leuker leven zo.quote:Op zondag 3 januari 2010 17:05 schreef Leatherneck het volgende:
Ik ben op sociaal gebied mezelf ook meer gaan terugtrekken. Ik ging veel om met, in mijn ogen, oppervlakkige mensen die ik eigenlijk helemaal niet interessant vond. Maargoed, toch met die mensen in het weekend uit, een beetje lopen lallen en bier drinken.
Nu hecht ik veel meer waarde aan die paar vrienden waar ik echt een "klik" mee heb. De rest hoeft van mij niet meer.
Zo is het niet. Ik ga zo nu en dan nog uit, alleen minder al vergelijk ik het met eerdere periodes in m'n leven. Dan wel met geselecteerd gezelschap, aangezien ik niet de persoon ben die de hele avond over voetbal praat en "bier en tieten" roept, om maar een punt te maken.quote:Op zondag 3 januari 2010 17:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En nu ga je helemaal niet meer uit en heb je nog maar 1 of 2 vrienden over? Lijkt me nou ook niet echt een leuker leven zo.
Dan rijst vervolgens de vraag of dat komt door een daadwerkelijk gebrek aan sociale vaardigheden (onkunde) van degene die (zgn.) als einzelgänger leeft, of de neiging van peers om hun groepjes uit te dunnen of gesloten te houden door het belang van futiele ongeschreven regeltjes te overdrijven en anderen daarop af te rekenen (onwil). Als je dan ziet tot welke WhatTheFucks dit leidt kan ik me wel voorstellen dat mensen zeggen "Fuck it! Zo'n "sociaal" leven moet ik niet" en hun eigen gang gaan. Ik noemde in mn vorige post al de weekendalcoholist die de weekendblowerd een kankerjunk noemde, maar gemaakte vriendelijkheid face-to-face en elkaar afbranden achter de rug, en het aloude "hij/zij is een naäpert/homo/aandachtshoer want heeft/is <random futiliteit>"-gelul zijn ook herkenbare situaties waarbij je je af kan vragen of dat wel onder de noemer sociaal vaardig valt (not!!). Mensen die niet vuistdiep in de mores van zulke groepjes zitten, zitten daar niet op te wachten.quote:Op zondag 3 januari 2010 12:37 schreef Ritmo het volgende:
Al die mensen hier ook die zich kunnen vinden in de OP en zeggen dat het best normaal is dat je zo denkt.![]()
Nee dat is het niet, de mens is van nature een sociaal wezen. Het is jammer dat zwakkelingen tegenwoordig opgevangen worden in onze overbeschermde leefomgeving, en hiermee in hun comfortzone blijven in plaats van dat ze zich gedwongen moeten ontwikkelen op sociaal gebied. Want dat kan wel degelijk.
Je neemt nu enkele slechte voorbeelden van slechte vrienden en daardoor kun je maar beter kiezen voor het alternatief eenzame kluizenaar? Dat is net zoiets als je tv het raam uitflikkeren omdat je er SBS6 op KAN ontvangen. Zoek andere vrienden(groepen).quote:Op zondag 3 januari 2010 18:38 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Dan rijst vervolgens de vraag of dat komt door een daadwerkelijk gebrek aan sociale vaardigheden (onkunde) van degene die (zgn.) als einzelgänger leeft, of de neiging van peers om hun groepjes uit te dunnen of gesloten te houden door het belang van futiele ongeschreven regeltjes te overdrijven en anderen daarop af te rekenen (onwil). Als je dan ziet tot welke WhatTheFucks dit leidt kan ik me wel voorstellen dat mensen zeggen "Fuck it! Zo'n "sociaal" leven moet ik niet" en hun eigen gang gaan. Ik noemde in mn vorige post al de weekendalcoholist die de weekendblowerd een kankerjunk noemde, maar gemaakte vriendelijkheid face-to-face en elkaar afbranden achter de rug, en het aloude "hij/zij is een naäpert/homo/aandachtshoer want heeft/is <random futiliteit>"-gelul zijn ook herkenbare situaties waarbij je je af kan vragen of dat wel onder de noemer sociaal vaardig valt (not!!). Mensen die niet vuistdiep in de mores van zulke groepjes zitten, zitten daar niet op te wachten.
Ik vind dat iemand als de TS zich aanstelt, maar natrappen: nee hoor. Ik zou zo iemand eerder willen helpen, maar dan moet ie niet zo janken en in z'n veilige omgeving willen blijven. Ik ken ook enkele van zulke mensen: ze willen niet op een (team)sport omdat ze bang zijn het niet te kunnen en omdat ze 'niet altijd zin hebben' (non-argument, dan maak je maar een keer zin), ze gaan helemaal niet uit omdat ze de tenten waar ze vroeger alleen mee heen gingen om er bij te horen niet leuk vinden, etc.quote:Maar jou kennende geef je mensen als TS liever nog een trap na omwille van zelfbevestiging. Sorry maat maar daar is weinig sociaal vaardigs aan. De mensen die zich kunnen vinden in de OP stellen ook niet dat het normaal/gezond om je daardoor te laten leiden; ze stellen alleen dat de gedachte erachter valide zijn.
Als je geen sociaal leven wilt, is er toch ook geen probleem?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Herkend iemand dit?
Kijk, en dat is de juiste mentaliteit. Hoe heb je de nieuwe contacten opgedaan?quote:Op zondag 3 januari 2010 21:20 schreef Loodje het volgende:
Het gevoel wat jij beschrijft heb ik een lange tijd gehad. Heb ook toen elk contact met de buitenwereld uitgesloten maar inmiddels enkele jaren verder en omdat ik zelf niet zo heel sociaal ingesteld was, toch de stoute schoenen aangetrokken en contact gaan zoeken. Eerst met vrienden, toen nieuwe contacten opgebouwd. Nu is het in balansSucces en vooral sterkte, kan idd duiden op een negatieve periode.
Ik vind dat je vaak goede punten maakt, maar toch draaf je ook wel eens door (goed voorbeeld je topic over het sluiten van FOK! op oudejaarsavondquote:Op zondag 3 januari 2010 20:58 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind dat iemand als de TS zich aanstelt, maar natrappen: nee hoor. Ik zou zo iemand eerder willen helpen, maar dan moet ie niet zo janken en in z'n veilige omgeving willen blijven. Ik ken ook enkele van zulke mensen: ze willen niet op een (team)sport omdat ze bang zijn het niet te kunnen en omdat ze 'niet altijd zin hebben' (non-argument, dan maak je maar een keer zin), ze gaan helemaal niet uit omdat ze de tenten waar ze vroeger alleen mee heen gingen om er bij te horen niet leuk vinden, etc.
Dat is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak. Maar niets mis mee, dat zijn toch ook gewoon sociale activiteiten?quote:Op zondag 3 januari 2010 21:28 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik vind dat je vaak goede punten maakt, maar toch draaf je ook wel eens door (goed voorbeeld je topic over het sluiten van FOK! op oudejaarsavond). Maak jij ook onderscheid in soorten sociale activiteiten? Je noemt hier (team)sport en uitgaan, maar hoe sta je tegenover bijvoorbeeld een debatclub, of een informeel genootschap van gelijkdenkenden die elkaar begeilen met literatuur en poëzie?
Ja, zo zie ik het ook. De soort activiteit is een kwestie van smaak, maar sociaal contact heeft iedereen behoefte aan. Ook mensen die beweren van niet. Er zijn zelfs wetenschappelijke studies gedaan die concludeerden dat te weinig sociaal contact negatieve gevolgen heeft voor de psychische én fysieke gezondheid.quote:Op zondag 3 januari 2010 22:02 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak. Maar niets mis mee, dat zijn toch ook gewoon sociale activiteiten?
Herkenbaar. In mijn prille leven heb ik slechts een aantal personen ontmoet die het waard zijn om te leren kennen. Ik spreek bewust niet af met personen die ik 'mwa' vind (energieverspilling). Totaal geisoleerd zijn lijkt mij verschrikkelijk.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Herkend iemand dit?
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb al zo'n 10 jaar dezelfde vriendengroep en nu iedereen een vriendin heeft en/of samenwoont zie je dat alles wat uit elkaar aan het groeien is. Je merkt dat de groep uit elkaar aan het groeien is omdat iedereen zijn eigen leven aan het ontwikkelen is en zoals je zegt met verschillende interesses. Komt ook deels omdat de beschikbare vrije tijd niet meer zo veel is als vroeger in de studententijd. Ik ben sowieso erg gehecht aan tijd voor mezelf alleen, dus de contactmomenten worden hiermee automatisch steeds minder. En dan heb ik nog niet eens kinderenquote:Op zondag 19 juli 2009 04:50 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
dat is dan ook niet voornamelijk de reden. maar 1 van de redenen, waardoor ook ik mij fijner voel als ik alleen ben dan dat ik mij in gezelschap bevind. dus ik begrijp wel wat je zegt, dat je het zelf ervan maakt. maar om dan nog te gaan zoeken, uitvinden waar je "jouw mensen" vindt is kansloos.
bovendien zijn diegenen waarmee ik van jongs af aan ben opgegroeid nog steeds de enige die er zijn, en hoe ouder je wordt hoe meer je je eigen leventje ontwikkeld. interesses gaan variëren en je vind elkaar niet meer zo interessant
De kunst is dan ook om selectief te zijn. Je moet voor jezelf uitvinden wie jij bent en wat je uit het contact met anderen wilt halen. Mensen die je niet kunnen geven wat jij nodig hebt, die moet je laten varen. Dat mag hard en egoïstisch klinken, maar zo is het niet bedoeld. Het is een zaak van vraag en aanbod. Er zijn zoveel verschillende mensen in de wereld. Er bestaat geen rechtvaardiging om sociaal contact in zijn algemeenheid te verwerpen, alleen maar omdat je slechte ervaringen hebt met een aantal individuen.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:11 schreef Elohim het volgende:
[..]
Herkenbaar. In mijn prille leven heb ik slechts een aantal personen ontmoet die het waard zijn om te leren kennen. Ik spreek bewust niet af met personen die ik 'mwa' vind. Totaal geisoleerd zijn lijkt mij verschrikkelijk.
Een mens kan per definitie niet overleven zonder anderen. Overleven door samenleven is nu juist een belangrijk kenmerk van het mens-zijn.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:16 schreef Dethroned het volgende:
Ik ken eigenlijk niet veel "loners". En van diegene die ik ken, zeggen altijd dat ze het prima vinden hun eigen ding te kunnen doen en dat ze het wel "overleven" zonder anderen.
Zien de loners het idd zo ?
Volledig mee eens. Ik denk ook dat het internet hier een negatieve rol in speelt.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:05 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ja, zo zie ik het ook. De soort activiteit is een kwestie van smaak, maar sociaal contact heeft iedereen behoefte aan. Ook mensen die beweren van niet. Er zijn zelfs wetenschappelijke studies gedaan die concludeerden dat te weinig sociaal contact negatieve gevolgen heeft voor de psychische én fysieke gezondheid.
Dat denk ik ook. Het is daardoor nu veel eenvoudiger om je te onttrekken aan de buitenwereld, zonder dat dat echt consequenties heeft voor je primaire levensbehoeften. Bovendien is het volgens mij ook zo dat wanneer je online sociaal actief bent en tegelijkertijd aangeeft geen behoefte te hebben aan een sociaal leven, dat er dan eigenlijk sprake is van een tegenstrijdigheid. Eigenlijk zoek je dus wel contact.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Ik denk ook dat het internet hier een negatieve rol in speelt.
Er is nogal een verschil tussen een loner en een kluizenaar. Ik zie mezelf als een loner, maar zeker geen kluizenaar. Ik werk, ik studeer en heb een relatie. De spaarzame uren die ik daarna nog te besteden heb, leg ik op een gouden weegschaaltje. Wanneer dan een vage vriend belt of een feest georganiseerd wordt, dat ik niet de moeite waard vind, dan ga ik gewoon niet. Omdat ik vaak genoeg niet naar "verplichte" feestjes ben gegaan, word je op een gegeven moment helemaal niet meer gebeld. So be it.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Ik denk ook dat het internet hier een negatieve rol in speelt.
Precies. Mooi voorbeeld van de makkelijkste weg kiezen en alleen de baten willen (je browser wegklikken wanneer je geen zin meer hebt in 'contact').quote:Op zondag 3 januari 2010 23:34 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het is daardoor nu veel eenvoudiger om je te onttrekken aan de buitenwereld, zonder dat dat echt consequenties heeft voor je primaire levensbehoeften. Bovendien is het volgens mij ook zo dat wanneer je online sociaal actief bent en tegelijkertijd aangeeft geen behoefte te hebben aan een sociaal leven, dat er dan eigenlijk sprake is van een tegenstrijdigheid. Eigenlijk zoek je dus wel contact.
Dat is inderdaad heel fijn met het internetquote:Op zondag 3 januari 2010 23:57 schreef Ritmo het volgende:
je browser wegklikken wanneer je geen zin meer hebt in 'contact'.
Later we het erop houden dat het patronen zijn die algemeen voorkomenquote:Op zondag 3 januari 2010 20:58 schreef Ritmo het volgende:
Je neemt nu enkele slechte voorbeelden van slechte vrienden en daardoor kun je maar beter kiezen voor het alternatief eenzame kluizenaar? Dat is net zoiets als je tv het raam uitflikkeren omdat je er SBS6 op KAN ontvangen. Zoek andere vrienden(groepen).
Je posthistory doet anders vermoeden :Squote:Ik vind dat iemand als de TS zich aanstelt, maar natrappen: nee hoor.
De spreekwoordelijke verbale trap onder de reet is makkelijk genoeg uitgedeeld; de gozer in kwestie op sleeptouw nemen, daar wil het nog wel eens aan schorten. Genoeg woorden daarover met oude maten gehad.quote:Ik zou zo iemand eerder willen helpen, maar dan moet ie niet zo janken en in z'n veilige omgeving willen blijven. Ik ken ook enkele van zulke mensen: ze willen niet op een (team)sport omdat ze bang zijn het niet te kunnen en omdat ze 'niet altijd zin hebben' (non-argument, dan maak je maar een keer zin), ze gaan helemaal niet uit omdat ze de tenten waar ze vroeger alleen mee heen gingen om er bij te horen niet leuk vinden, etc.
'Jezelf zijn' wil niet zeggen dat je voor de gemakkelijkste weg moet kiezen.
Je loopt nu de kans mis om nieuwe interessante mesen te ontmoeten en nieuwe contacten te leggen, erg dom vind ik dat.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:37 schreef GSP het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen een loner en een kluizenaar. Ik zie mezelf als een loner, maar zeker geen kluizenaar. Ik werk, ik studeer en heb een relatie. De spaarzame uren die ik daarna nog te besteden heb, leg ik op een gouden weegschaaltje. Wanneer dan een vage vriend belt of een feest georganiseerd wordt, dat ik niet de moeite waard vind, dan ga ik gewoon niet. Omdat ik vaak genoeg niet naar "verplichte" feestjes ben gegaan, word je op een gegeven moment helemaal niet meer gebeld. So be it.
Resumé, ik merk dat ik in de jaren steeds meer aan het "ontvrienden" ben, omdat ik door mijn drukke leven steeds kritischer ben geworden op vrienden en vriendschappen. Hierdoor ben ik meer dan eens tot de conclusie gekomen dat steeds meer mensen mijn spaarzame tijd niet waard zijn om het wat ongelukkig uit te drukken. Hierdoor heb ik nog maar een halve hand vrienden over, maar dat vind ik een logisch gevolg en dus niet erg.
Hij hanteert een bepaald standaarniveau (wat betreft personen). Op werk en andere verplichte sociale activiteiten (borrels) heeft hij wellicht genoeg mogelijkheden om nuttige en interssante contacten op te doen.quote:Op maandag 4 januari 2010 08:57 schreef Deprater het volgende:
[..]
Je loopt nu de kans mis om nieuwe interessante mesen te ontmoeten en nieuwe contacten te leggen, erg dom vind ik dat.
En zulk gedrag zal je on de toekomst opbreken.
Als in een feestje nog zo saai, je weet nooit wel een leuk contact je eraan over houdt.
Ik zou dat noooooit doen
Je moet toch iets te lullen hebben.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:40 schreef ASroma het volgende:
waarom moeten mensen perse zo super interresant zijn? dat is echt van dat quasi intelligente gejank omdat je misschien gewoon sociaal een drol bent.
Het gaat toch om de gezelligheid van samen zijn, dingen doen etc.
al zijn sommige mensen zelfs met alcohol waardeloos om mee te pratenquote:Op maandag 4 januari 2010 12:42 schreef Elohim het volgende:
[..]
Je moet toch iets te lullen hebben.Okay, met alcohol is iedereen wel enigzins interessant om mee te communiceren. Jouw veronderstelling zuigt.
Die rol heb je op je werk/opleiding, neem ik aan?quote:Op maandag 4 januari 2010 00:40 schreef barthol het volgende:
[..]
Dat is inderdaad heel fijn met het internetIk heb dat soms ook. "Klik, weg ermee" ik ga slapen.
Wat ik ook fijn vind aan het internet, behalve de mogelijkheid om te studeren, is dat ik op het internet wel kan praten/discusieren over zaken die me werkelijk interesseren, me echt bezighouden en dat kan in de irl contacten (tijdens de sociale verantwoordelijkheden) niet. Daar heb ik een bepaalde rol als zorggever. Ben ik er voor de ander en gaat het even niet over mij of wat mij zoal bezighoudt. Hooguit vertel ik van mezelf die dingen die wel graag gehoord worden, koetjes en kalfjes en huis-tuin-en-keuken dingen.
Ik ben inderdaad wel blij met het internet. TV kijk ik dan weer niet, want dat is me te vaak onzinnig vermaak en tijdsverdrijf.
Dan is er toch niets aan de hand?quote:Op maandag 4 januari 2010 01:23 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Later we het erop houden dat het patronen zijn die algemeen voorkomen. Overigens heb ik het voordeel dat er nog wel een aantal mensen zijn bij wie ik bij wijze van spreken om middernacht over de vloer kan komen.
Och, ik hou van een beetje provoceren maar dat moet je ook niet al te serieus nemen op dit forum.quote:Je posthistory doet anders vermoeden :S
Dat is zo ja.quote:De spreekwoordelijke verbale trap onder de reet is makkelijk genoeg uitgedeeld; de gozer in kwestie op sleeptouw nemen, daar wil het nog wel eens aan schorten. Genoeg woorden daarover met oude maten gehad.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:37 schreef GSP het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen een loner en een kluizenaar. Ik zie mezelf als een loner, maar zeker geen kluizenaar. Ik werk, ik studeer en heb een relatie. De spaarzame uren die ik daarna nog te besteden heb, leg ik op een gouden weegschaaltje. Wanneer dan een vage vriend belt of een feest georganiseerd wordt, dat ik niet de moeite waard vind, dan ga ik gewoon niet. Omdat ik vaak genoeg niet naar "verplichte" feestjes ben gegaan, word je op een gegeven moment helemaal niet meer gebeld. So be it.
Resumé, ik merk dat ik in de jaren steeds meer aan het "ontvrienden" ben, omdat ik door mijn drukke leven steeds kritischer ben geworden op vrienden en vriendschappen. Hierdoor ben ik meer dan eens tot de conclusie gekomen dat steeds meer mensen mijn spaarzame tijd niet waard zijn om het wat ongelukkig uit te drukken. Hierdoor heb ik nog maar een halve hand vrienden over, maar dat vind ik een logisch gevolg en dus niet erg.
Nee, tenzij je vrijwilligerswerk cq informele zorg tot werk/opleiding rekent. Ik ben al wat ouder, (misschien voor fokbegrippen "bejaard"quote:Op maandag 4 januari 2010 13:16 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die rol heb je op je werk/opleiding, neem ik aan?
Ik vraag me af hoe spontaan je het nog houd danquote:Op zondag 3 januari 2010 23:37 schreef GSP het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet lukken ?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:10 schreef Symn het volgende:
ik heb geen vrienden, en geen leven, volgens mij is er een correlatie... overigens niet uit vrije keus. Kan geen vrienden maken, nog nooit gelukt althans.
* Tuvai.net meldt.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
wie sluit aan?
Zo'n topic openen op zaterdagnacht om 4.04quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Herkend iemand dit?
wie sluit aan?
Als je na het stappen in een filosofische bui bent... Man, hoevaak ik wel niet na het stappen rond drieën of vieren achter de PC ben gekropen om nog ff wat een FTP-servert of Napster binnen te hengelen of de downloads die ingezet stonden na te lopen.quote:Op maandag 6 september 2010 00:52 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Zo'n topic openen op zaterdagnacht om 4.04
quote:Op maandag 6 september 2010 20:25 schreef Snowcold het volgende:
Ik kan me hier ergens wel in vinden. Heb ook geen druk, spannend sociaal leven en een agenda die volgepland staat met dergelijke activiteiten. Een aantal vrienden heb ik wel, en ook een vriend. Meer heb ik eigenlijk niet nodig. Uitgaan vind ik over het algemeen echt niet leuk en ik kan mezelf prima vermaken.![]()
Het maakt toch eigenlijk geen flikker uit? Zolang je er zelf maar blij mee bent! Wat erger is zijn die mensen die dat niet snappen en je onder druk zetten om een sociaal leven te gaan zoeken...
Genegenheid. Een kus, knuffel of gewoon een praatje op z'n tijd doet wonderen voor je. Ik kan er echt niet tegen om lang zonder mijn familie te zijn omdat ik gewoon echt van ze hou. Ik kan met ze lachen en dan niet neplachen, maar gewoon keihard lachen met soms hevige buikpijn ten gevolg. Maar ik kan ook m'n hart bij ze uitstorten (en vice versa natuurlijk ook). Toen ik erachter kwam dat de studiekeuze die ik had gemaakt niet de juiste was, ging ik kapot van binnen omdat er niemand thuis was. Toen er eindelijk wel iemand thuis kwam en alles eruit kwam, luchtte dat zo enorm op.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:24 schreef barthol het volgende:
[..]
Als je jong bent is een sociaal netwerk, en sociale interactie (irl) ook heel belangrijk. Maar wat ik interessant vind is wat mensen bedreigend vinden aan "om helemaal alleen te zijn in alles"
Wat heb je nodig van anderen, of bij anderen?
Of een stoornis. Wat was het, schizoïde of zo?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:13 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Pas maar op . Kan zomaar het begin van een langslepende depressie zijn...
Tjee, na meer dan een half jaar weer een reactiequote:Op woensdag 8 september 2010 20:38 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Genegenheid. Een kus, knuffel of gewoon een praatje op z'n tijd doet wonderen voor je. Ik kan er echt niet tegen om lang zonder mijn familie te zijn omdat ik gewoon echt van ze hou. Ik kan met ze lachen en dan niet neplachen, maar gewoon keihard lachen met soms hevige buikpijn ten gevolg. Maar ik kan ook m'n hart bij ze uitstorten (en vice versa natuurlijk ook). Toen ik erachter kwam dat de studiekeuze die ik had gemaakt niet de juiste was, ging ik kapot van binnen omdat er niemand thuis was. Toen er eindelijk wel iemand thuis kwam en alles eruit kwam, luchtte dat zo enorm op.
Bovendien leer je ook enorm van anderen op allerlei gebieden.
Soms kan het zomaar zijn dat iemand op latere leeftijd helemaal op zichzelf wordt teruggeworpen, of het gevoel van aansluiting of te kunnen delen niet meer helemaal voelt doordat zijn/haar leven zo totaal verschillend is dan het leven van degenen met wie hij/zij contact heeft. Of dat het contact wat er is niet helemaal gelijkwaardig is. Het is dan belangrijk dat iemand dan ook het geluk uit zichzelf kan halen.quote:Ik kan gewoon niet bevatten dat iemand compleet zonder sociaal contact kan leven.
Ben nu bijna twee jaar verder en er is een hoop veranderd, in de zin van; heb professionele hulp nu. Op een gegeven moment kan je het niet meer zelf oplossen. want er hadden zich al veel dingen afgespeeld en dit werd eigenlijk alleen maar erger.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:31 schreef Urquhart het volgende:
Integrerend topic was dit
Hoe staat het er nu voor TS? Nog steeds geen sociaal leven, of ondertussen wel overstag gegaan?
Dit is de waarheid. Nergens voor nodig.quote:
Heb ik ook niet. Het enige dat in de buurt van een vriend/vriendin komt is iemand die ik nu alweer vier jaar lang af en toe heel oppervlakkig op msn spreek.quote:Op maandag 30 mei 2011 02:59 schreef Grunge. het volgende:
Kijk, voor sommige dingen heb je echt mensen nodig, maar dan kun je ook wat rondkijken op het internet en iemand ontmoeten. Over het algemeen zijn vrienden zo inwisselbaar als plastic tassen. Niet allemaal trouwens, ik heb er twee/drie van de vele mensen die ik ontmoet heb waarmee ik altijd in contact wil blijven, al is het niet zo vaak. En zij zijn nooit boos op mij, dat vind ik zo bijzonder. Dan laat ik niets van me horen, héél lang niet, en dan is het gewoon goed. Dat is mooi, dat is vriendschap.
Wat een domme opmerking? Hoe weet je of iemand toelaatbaar is tot jouw sociale leven en een juweeltje is. Dat zie je niet bij een eerste indruk. Om dat te kunnen bepalen moet hij/ zij al toegang hebben tot je sociale leven.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:09 schreef Caesu het volgende:
ik ben zeer selectief wat betreft m'n sociale leven.
alleen absolute juweeltjes laat ik toe.
ik heb geen tijd voor gevoelloze types.
Ik weet niet wat voor definitie van vriendschap jij hebt? Ik wissel vrienden helemaal niet gemakkelijk in. Ik heb dezelfde vriendengroep al jaren lang, die wissel ik nooit en te nimmer in. Kennissen wissel ik nog wel eens in, al naar gelang het praktische nut.quote:Op maandag 30 mei 2011 02:59 schreef Grunge. het volgende:
Kijk, voor sommige dingen heb je echt mensen nodig, maar dan kun je ook wat rondkijken op het internet en iemand ontmoeten. Over het algemeen zijn vrienden zo inwisselbaar als plastic tassen. Niet allemaal trouwens, ik heb er twee/drie van de vele mensen die ik ontmoet heb waarmee ik altijd in contact wil blijven, al is het niet zo vaak. En zij zijn nooit boos op mij, dat vind ik zo bijzonder. Dan laat ik niets van me horen, héél lang niet, en dan is het gewoon goed. Dat is mooi, dat is vriendschap.
Ik wantrouw dit. Is het niet zo dat een sociaal leven je niet lukt, en dat je daarom uit zelfbescherming bent gaan zeggen dat je het niet wilt?quote:Op maandag 30 mei 2011 02:54 schreef MajorTom. het volgende:
[..]
Dit is de waarheid. Nergens voor nodig.
Ik ben niet sociaal, doe niet sociaal en wil ook ook niet sociaal doen.
Dit dus, iedereen heeft behoefte aan contact met anderen.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik wantrouw dit. Is het niet zo dat een sociaal leven je niet lukt, en dat je daarom uit zelfbescherming bent gaan zeggen dat je het niet wilt?
Ik. Ik herken het goed.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Herkend iemand dit?
wie sluit aan?
Het betekent niet dat je geen vrienden hebt of daar totaal geen contact meer mee hebt. Natuurlijk spreek je ze wel zo nu en dan, je doet er alleen vrij weinig mee. Je hoeft vrienden echt niet met grote regelmaat te zien om vrienden te blijven.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dit dus, iedereen heeft behoefte aan contact met anderen.
Ik kan goed alleen zijn, maar heb toch echt vrienden nodig.
Inderdaad.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:29 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik heb echt nooit begrepen wat iedereen hier op FOK! nou bedoelt met 'geforceerde gezelligheid' en alles. Dan ga je toch echt met de verkeerde mensen om.
Ik denk dat het te maken heeft met je state of mind. Stel groep vrienden vraagt je mee om uit te gaan op zaterdag avond, je zegt 'ja' omdat je niet ongezellig wilt zijn, maar met je gedachten ben je er totaal niet bij. De gesprekken die op deze avond plaats vinden boeien je niet, je zit met je gedachten ergens anders, maar toch lach je maar mee om de gezelligheid niet te verpesten.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:29 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik heb echt nooit begrepen wat iedereen hier op FOK! nou bedoelt met 'geforceerde gezelligheid' en alles. Dan ga je toch echt met de verkeerde mensen om.
Pff. Ik heb me ook wel eens naar de kroeg gesleept omdat ik er aanvankelijk geen of weinig zin in had, maar dan blijkt later toch altijd dat ik er later spijt van gekregen zou hebben als ik niet gegaan was.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:34 schreef D_tjuh het volgende:
[..]
Ik denk dat het te maken heeft met je state of mind. Stel groep vrienden vraagt je mee om uit te gaan op zaterdag avond, je zegt 'ja' omdat je niet ongezellig wilt zijn, maar met je gedachten ben je er totaal niet bij. De gesprekken die op deze avond plaats vinden boeien je niet, je zit met je gedachten ergens anders, maar toch lach je maar mee om de gezelligheid niet te verpesten.
Ik denk dat dat wellicht bedoeld wordt met 'geforceerde gezelligheid'. Correct me if I'm wrong.
preciesquote:Op maandag 30 mei 2011 11:29 schreef CaptainCookie het volgende:
ik heb er ook wel eens spijt van gehad dat ik toch gegaan ben hoorquote:Op maandag 30 mei 2011 11:36 schreef Catbert het volgende:
[..]
Pff. Ik heb me ook wel eens naar de kroeg gesleept omdat ik er aanvankelijk geen of weinig zin in had, maar dan blijkt later toch altijd dat ik er later spijt van gekregen zou hebben als ik niet gegaan was.
Maar zover waren we al. Een stuk of 20x in pagina 1 van dit topic.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:29 schreef CaptainCookie het volgende:
Oh dat ik het niet kan zou mij niet verbazen hoor. Paniekaanvallen en stemmingswiselingen (meer dan normaal) zijn nou niet echt de eigenschappen waar iemand in een vriend/vriendin naar zoekt. Echter heb ik daar in mijn eentje minder last van waardoor ik alleen zijn ook echt positief ervaar en 'samen' zijn ook echt als iets negatiefs ervaar. Dus, waarom zou ik het willen?quote:Op maandag 30 mei 2011 10:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik wantrouw dit. Is het niet zo dat een sociaal leven je niet lukt, en dat je daarom uit zelfbescherming bent gaan zeggen dat je het niet wilt?
met alle respect maar porno is geen vervanging van de echte ervaring.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:16 schreef Leipo666 het volgende:
voor al mijn doelen in mijn leven heb ik eigenlijk geen vrienden nodig, ik heb er dan ook maar 1 en die zie ik misschien 2 a 3 keer per jaar een avondjevaker hoeft ook echt niet
ik weet mijn tijd wel met andere (leuke) dingen te vullen
daarom heb ik ook een vriendinquote:Op maandag 30 mei 2011 12:52 schreef jstrike het volgende:
[..]
met alle respect maar porno is geen vervanging van de echte ervaring.
Dat is vast heel gezellig, elk weekend met zijn tweetjes, lullen over werk of dingen die je met zijn tweeën hebt gedaan.quote:
Het lukt je dus niet oom een vriendengroep op te bouwen en om je eigen falen te bagetalliseren en als zelfbescherming zeg je dus dat een sociaal leven overrated is. Ik snap hemquote:Op maandag 30 mei 2011 12:11 schreef MajorTom. het volgende:
[..]
Oh dat ik het niet kan zou mij niet verbazen hoor. Paniekaanvallen en stemmingswiselingen (meer dan normaal) zijn nou niet echt de eigenschappen waar iemand in een vriend/vriendin naar zoekt. Echter heb ik daar in mijn eentje minder last van waardoor ik alleen zijn ook echt positief ervaar en 'samen' zijn ook echt als iets negatiefs ervaar. Dus, waarom zou ik het willen?
Ook vind ik andere mensen maar vies.
Echter, als hij niet ongelukkig is is er niet echt een probleem.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het lukt je dus niet oom een vriendengroep op te bouwen en om je eigen falen te bagetalliseren en als zelfbescherming zeg je dus dat een sociaal leven overrated is. Ik snap hem
Good for you. De meeste meiden die ik ken zouden gek worden van een kerel die alleen maar thuis zit.quote:
Alsof 'ie dat toe zou geven.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:30 schreef Taurus het volgende:
Echter, als hij niet ongelukkig is is er niet echt een probleem.
Ik vind het ook moeilijk voor te stellen, maar aan de andere kant: wie zijn wij om te bepalen dat hij ongelukkig is op deze manier. Hij lijkt zelf nogal overtuigd dat hij dit prettig vindt.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Good for you. De meeste meiden die ik ken zouden gek worden van een kerel die alleen maar thuis zit.
[..]
Alsof 'ie dat toe zou geven.
Ik probeer 'em ook niet te overtuigen ofzo hoor, ik geloof er gewoon weinig van.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het ook moeilijk voor te stellen, maar aan de andere kant: wie zijn wij om te bepalen dat hij ongelukkig is op deze manier. Hij lijkt zelf nogal overtuigd dat hij dit prettig vindt.
Ik heb dan heel sterk het Jut en Jul gevoel. Van die gasten die je altijd ziet, totdat ze een vriendin krijgen en je nooit meer iets van ze ziet of hoort zonder dat daar de andere helft bij betrokken moet zijn. In 9 van de 10 gevallen zie je ze eigenlijk nooit meer totdat het uit gaat en ze erachter komen dat er ook nog wat bestond naast een relatie.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik probeer 'em ook niet te overtuigen ofzo hoor, ik geloof er gewoon weinig van.
Hoe kan ik ergens in falen als ik het nooit probeer?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het lukt je dus niet oom een vriendengroep op te bouwen en om je eigen falen te bagetalliseren en als zelfbescherming zeg je dus dat een sociaal leven overrated is. Ik snap hem
Waarom zou ik dat niet toegeven?quote:
Omdat je hetzelf wil geloven?quote:
Dat ik minder gelukkig zou zijn als ik meer sociaal contact had? Klopt.quote:
Alsof je alleen maar thuis kan zitten als je geen vrienden hebtquote:Op maandag 30 mei 2011 16:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Good for you. De meeste meiden die ik ken zouden gek worden van een kerel die alleen maar thuis zit.
Very true.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:40 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Alsof je alleen maar thuis kan zitten als je geen vrienden hebt
Kortzichtig gedoe hier...
quote:
Beter een paar goeie vrienden en veel kennissen die je niet zo vaak hoeft te zien, alleen als het uitkomt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:16 schreef phpmystyle het volgende:
Ach, een grote ''vriendenkring'' schijnt tegenwoordig het ijkpunt van geluk te zijn, echter vind ik dat nogal zwaar overdreven. Zo nu en dan wat lachen en een biertje drinken is prima, maar laat me rest aub.
Heel herkenbaar verhaal! Ook ik krijg op elk familiefeestje altijd die beruchte vriendin-vraag om de oren. Maar ook collega's en studiegenoten beginnen er regelmatig over. Bizar idd, dat ik dan ook altijd het gevoel heb dat ik mij moet verantwoorden over mijn situatiequote:Op maandag 30 mei 2011 17:50 schreef QBay het volgende:
Ook altijd zo mooi als mensen je verplichten om een vriend(in) te krijgen: 'Heb je nog geen vriendin?', 'Moet je niet eens aan de vriendin?', 'Wanneer komt je vriendin?', 'Je bent al 20+ (insert leeftijd boven de 20) en hebt NOG geen vriendin?', etc etc.. Belachelijk, net alsof een vriendin verplicht is.
En ja, ik kan inderdaad geen vriendin krijgen. Zijn verschillende redenen voor die niet interessant zijn, echter heb ik mij er bij neergelegd dat ik geen vriendin zal krijgen en zie alleen maar voordelen van het vrij zijn. Waarom moeten andere mensen je dit haast verplichten? Wat is dat voor gekkigheid.
Later krijg je hetzelfde verhaal met kinderen....die zal en wil ik nooit krijgen.
Zoals je al kan raden heb ik een weinig actief sociaal leven, een periode heb ik het hier wel moeilijk mee gehad, maar inmiddels heb ik het volledig geaccepteerd en vind ik het wel fijn zo. Geen verplichtingen, geen gezeur en alle vrijheid. Ik laat geen dingen omdat ik geen vrienden/vriendin heb, doe alles wat ik wil en kan.
Ik ben zo iemand die het financiële plaatje en carrière veel belangrijker vind, wat is daar in godsnaam mis mee? Het is mijn leven en ik doe niemand kwaad.
ik kan je de hand schudden, het lijkt wel alsof je mijn leven hebt samengevat (alleen broers ipv zus)quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:48 schreef Perico het volgende:
Ik ben zelf een erge loner, zonder het diep van binnen echt te willen. Ik ben erg passief en stap niet over de drempel heen om dan maar actief een sociaal leven te organiseren -- ik zou ook niet echt weten hoe.
Heb jarenlange relaties gehad, waardoor je automatisch een sociaal leven komt aanwaaien. Toen de laatste echter eindigde, ben ik in een isolement terecht gekomen. Dat wil zeggen, ik heb wel dagelijks contact met mijn familie (woon alleen), ga bij moeder en zus langs en zie zondag de rest.. maar voor de rest houdt het op.
Online ken ik wel wereldwijd tig interessante mensen, om een beetje tegenwicht te bieden, maar dat contact is vrij oppervlakkig doorgaans. Ik heb er geen moeite mee om er zelf op uit te gaan in de natuur en me zelf bezig te houden, al lukt het de laatste tijd wat minder goed, tis altijd meer van hetzelfde.
Nu klaag ik niet omdat ik het zelf tot een redelijk isolement heb laten komen en ik dus passief blijf en ook niet uitga en dergelijke. Toch als het me allemaal zou komen aanwaaien, vrienden of kennissen die eens langskwamen en vice versa, zou ik dat wel leuk vinden en ben ik ook goed gezelschap.
Maar ik zou dus niet meer weten hoe dit allemaal mogelijk te maken, en contact met mijn familie weerhoudt me er dus van om een echte kluizenaar te zijn.
Ik doe niet aan verjaardagsvisites. Alleen die van mijn nichtjes wel maar die zijn klein.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:34 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Ik kan me dat best voorstellen, soms kom ik op verjaardagen bij kennissen waar dit regelmatig voorkomt! Dat is ook de reden, waarom ik een verschrikkelijke hekel aan verjaardagen heb...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |