abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71110785
Puur omdat dit veel energie kost, vriendenonderhoud, vele nep-lachen van je gezicht af kost, en puur omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Herkend iemand dit?

wat doe je hiertegen behalve fok!ken en andermans problemen in R&P aanlezen om vervolgens jezelf gelukkig te prijzen met jouw saaie non-spanning bevattende leventje.?

(en nee, ik ben geen nerd dit zich te goed voelt voor anderen en geen vrienden kan krijgen wegens een evt. gebrek aan sociale vaardigheden, integendeel )

wie sluit aan?
pi_71110797
Een sociaal leven is overgewaardeerd.
pi_71110806
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:06 schreef sig000 het volgende:
Een sociaal leven is overgewaardeerd.

en al die klagerts hiero die niet tevreden zijn met hun non-sociale leven. die sluiten over een tijdje aan op dit topic
pi_71110824
Pas maar op . Kan zomaar het begin van een langslepende depressie zijn...
pi_71110830
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Niet iedereen die 20 is gaat tweemaal jaars naar de schaakvereniging.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_71110836
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:13 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Pas maar op . Kan zomaar het begin van een langslepende depressie zijn...
Je krijgt eerder depressie van al die sociale contacten.
pi_71110840
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:15 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je krijgt eerder depressie van al die sociale contacten.
Andere vrienden zoeken dan
pi_71110859
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:16 schreef Eddie-Vedder het volgende:

[..]

Andere vrienden zoeken dan

Dat is wat anders toch?
pi_71110871
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:19 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat is wat anders toch?
Geen idee , zou je denken dan?

Uiteindelijk is de mens ergens wel een sociaal dier . Totaal geen sociale contacten onderhouden lijkt me wellicht wat ver gaan. Natuurlijk heb je wel die kleine groep einzelgegners waar TS zich wellicht tot kan rekenen.
  zondag 19 juli 2009 @ 04:34:44 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71110915
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Puur omdat dit veel energie kost, vriendenonderhoud, vele nep-lachen van je gezicht af kost, en puur omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Herkend iemand dit?
Geen idee hoe oud je bent, maar voor de saaiheid van je leven ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk. Je kunt je leven zelf vormgeven en vind je mensen van je eigen leeftijd te saai om mee om te gaan, dan kan je natuurlijk ook een oudere/jongere vriendenkring zoeken.

Verder: nee, ik herken het niet om de verdere redenen die je geeft. Wel ben ik een einzelgänger die het eigenlijk prettiger vind om alleen te zijn dan me in groepen te bewegen. Maar dat heeft niets te maken met het al dan niet saai zijn van mezelf/de mensen om me heen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_71110922
Ik heb ook geen superboeiend sociaal leven. Ik zie zo af en toe eens iemand of een groepje en dan weer een tijdje niet en daar zitten een tot meerdere weken tussen en dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo erg. Ik zou me pas druk gaan maken als ik voelde dat ik per se sociaal moest doen om een leuk mens te zijn. Maar nee hoor, prima zo. Vinden mensen me dan saai? Joh... moeten ze zelf weten. Je zou denken, met hun spannende sociale leven, hebben ze wel wat beters te doen dan mij saai noemen.
En dat vind ik er dus van.
pi_71110930
Reageren op dit forum zegt toch genoeg over de sociale behoeften van TS? Als je ECHT geen behoefte aan sociaal contact had zou je een dergelijk topic niet eens openen.
pi_71110946
Op dinsdag 11 augustus 2009 01:08 schreef iszinloos het volgende:
Mijn spelling en grammatica mag wel wat beter.
pi_71110947
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:23 schreef Eddie-Vedder het volgende:

[..]

Uiteindelijk is de mens ergens wel een sociaal dier . Totaal geen sociale contacten onderhouden lijkt me wellicht wat ver gaan. Natuurlijk heb je wel die kleine groep einzelgegners waar TS zich wellicht tot kan rekenen.
Einzelgegner als in eenzame tegenstander
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_71110963
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Einzelgegner als in eenzame tegenstander
Ja precies . Al dan niet bewust gekozen.
pi_71110969
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:23 schreef Eddie-Vedder het volgende:

[..]

het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.

vandaar dit topic of er ergens mensen zijn die dit herkennen en wat bij hun speelt. in een volwassener fase belanden? zelfontplooiing? misschien een depressie?

ik zelf denk dat dit allemaal wel meespeelt natuurlijk in mijn geval.

momenteel tijd te veel. natuurlijk vullen met iets zinvols. maar wat.
pi_71110987
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:34 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Geen idee hoe oud je bent, maar voor de saaiheid van je leven ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk. Je kunt je leven zelf vormgeven en vind je mensen van je eigen leeftijd te saai om mee om te gaan, dan kan je natuurlijk ook een oudere/jongere vriendenkring zoeken.

Verder: nee, ik herken het niet om de verdere redenen die je geeft. Wel ben ik een einzelgänger die het eigenlijk prettiger vind om alleen te zijn dan me in groepen te bewegen. Maar dat heeft niets te maken met het al dan niet saai zijn van mezelf/de mensen om me heen

dat is dan ook niet voornamelijk de reden. maar 1 van de redenen, waardoor ook ik mij fijner voel als ik alleen ben dan dat ik mij in gezelschap bevind. dus ik begrijp wel wat je zegt, dat je het zelf ervan maakt. maar om dan nog te gaan zoeken, uitvinden waar je "jouw mensen" vindt is kansloos.
bovendien zijn diegenen waarmee ik van jongs af aan ben opgegroeid nog steeds de enige die er zijn, en hoe ouder je wordt hoe meer je je eigen leventje ontwikkeld. interesses gaan variëren en je vind elkaar niet meer zo interessant
pi_71110996
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:45 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.

vandaar dit topic of er ergens mensen zijn die dit herkennen en wat bij hun speelt. in een volwassener fase belanden? zelfontplooiing? misschien een depressie?

Je schetst je situatie nogal vanuit een bepaalde algemeenheid valt me op. Waarom heb je tijd teveel? Een sociaal netwerk is geen verplicht iets dat cruciaal is om een "gelukkig" en "compleet" mens te zijn . Sommige mensen hebben er gewoon geen zin , tijd of behoefte aan.

Maar leg eens uit .Wat is dan precies jouw definitie van een sociaal netwerk ? Mensen die elke dag een huis vol met visite hebben zitten , lid van talloze clubjes , verenigingen en hun resterende vrije 5 minuten van de dag doorbrengen met hun Hyves updaten heb ik ook niet zoveel mee.
pi_71111003
quote:

[..]

Je kunt jezelf met een goed boek , tv of film/game prima alleen vermaken zonder perse anderen nodig te hebben ?
pi_71111011
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:38 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Reageren op dit forum zegt toch genoeg over de sociale behoeften van TS? Als je ECHT geen behoefte aan sociaal contact had zou je een dergelijk topic niet eens openen.

dan zou ik wel een topic openen met behoefte aan sociaal contact maar het gaat daar niet zozeer om, maar er bewust voor kiezen om je te behoeden van allerlei andere dingen, die meespelen zodra je aan nieuwe sociale contacten begint. de natuurlijke behoefte aan sociaal zijn zit zoals jij al aangeeft in ons. maar ook de afweer van zaken zoals planning/op anderen rekenen of andersom/afspraken/luisteren naar problemen etc. of dit iets natuurlijks is of aangeleerd dat weet ik zelf niet.

maar,dat je er uiteindelijk toch voor kiest om dan maar geen sociaal leven te willen omdat het negatieve teveel tegen het positieve afweegt.
  zondag 19 juli 2009 @ 10:26:15 #21
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_71111856
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:57 schreef TheHolyTiamat het volgende:
maar,dat je er uiteindelijk toch voor kiest om dan maar geen sociaal leven te willen omdat het negatieve teveel tegen het positieve afweegt.
Wat is er negatief aan sociale contacten?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  zondag 19 juli 2009 @ 10:31:52 #23
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_71111918
quote:

[..]

Je zegt het zelf al... Depressie of niet lekker in je vel zitten kan een oorzaak zijn van het gedrag. Eigenlijk is het vrij simpel. Doe eens alsof je 85 bent en in een bejaardentehuis zit. Je gaat terugdenken aan je leven dat je gehad hebt. Wat wil je zien?

Dit trucje gebruik ik iig regfelmatig om de boel te relativeren.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_71111984
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:31 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al... Depressie of niet lekker in je vel zitten kan een oorzaak zijn van het gedrag. Eigenlijk is het vrij simpel. Doe eens alsof je 85 bent en in een bejaardentehuis zit. Je gaat terugdenken aan je leven dat je gehad hebt. Wat wil je zien?

Dit trucje gebruik ik iig regfelmatig om de boel te relativeren.
pi_71112028
een leven zonder mensen om je heen is leeg, saai en een verspilling van je tijd op deze wereld. Boeiende (!) vrienden en kennissen verrijken je als persoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')