quote:
Niet iedereen die 20 is gaat tweemaal jaars naar de schaakvereniging.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Je krijgt eerder depressie van al die sociale contacten.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:13 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Pas maar op . Kan zomaar het begin van een langslepende depressie zijn...
Andere vrienden zoeken danquote:Op zondag 19 juli 2009 04:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je krijgt eerder depressie van al die sociale contacten.
Geen idee , zou je denken dan?quote:
Geen idee hoe oud je bent, maar voor de saaiheid van je leven ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk. Je kunt je leven zelf vormgeven en vind je mensen van je eigen leeftijd te saai om mee om te gaan, dan kan je natuurlijk ook een oudere/jongere vriendenkring zoeken.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Puur omdat dit veel energie kost, vriendenonderhoud, vele nep-lachen van je gezicht af kost, en puur omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Herkend iemand dit?
Einzelgegner als in eenzame tegenstanderquote:Op zondag 19 juli 2009 04:23 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Geen idee , zou je denken dan?
Uiteindelijk is de mens ergens wel een sociaal dier . Totaal geen sociale contacten onderhouden lijkt me wellicht wat ver gaan. Natuurlijk heb je wel die kleine groep einzelgegners waar TS zich wellicht tot kan rekenen.
Ja precies . Al dan niet bewust gekozen.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Einzelgegner als in eenzame tegenstander
het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:23 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Geen idee , zou je denken dan?
Uiteindelijk is de mens ergens wel een sociaal dier . Totaal geen sociale contacten onderhouden lijkt me wellicht wat ver gaan. Natuurlijk heb je wel die kleine groep einzelgegners waar TS zich wellicht tot kan rekenen.
quote:Op zondag 19 juli 2009 04:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Geen idee hoe oud je bent, maar voor de saaiheid van je leven ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk. Je kunt je leven zelf vormgeven en vind je mensen van je eigen leeftijd te saai om mee om te gaan, dan kan je natuurlijk ook een oudere/jongere vriendenkring zoeken.
Verder: nee, ik herken het niet om de verdere redenen die je geeft. Wel ben ik een einzelgänger die het eigenlijk prettiger vind om alleen te zijn dan me in groepen te bewegen. Maar dat heeft niets te maken met het al dan niet saai zijn van mezelf/de mensen om me heen
Je schetst je situatie nogal vanuit een bepaalde algemeenheid valt me op. Waarom heb je tijd teveel? Een sociaal netwerk is geen verplicht iets dat cruciaal is om een "gelukkig" en "compleet" mens te zijn . Sommige mensen hebben er gewoon geen zin , tijd of behoefte aan.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:45 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.
vandaar dit topicof er ergens mensen zijn die dit herkennen en wat bij hun speelt. in een volwassener fase belanden? zelfontplooiing? misschien een depressie?
ik zelf denk dat dit allemaal wel meespeelt natuurlijk in mijn geval.
momenteel tijd te veel. natuurlijk vullen met iets zinvols. maar wat.
Je kunt jezelf met een goed boek , tv of film/game prima alleen vermaken zonder perse anderen nodig te hebben ?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:45 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.
vandaar dit topicof er ergens mensen zijn die dit herkennen en wat bij hun speelt. in een volwassener fase belanden? zelfontplooiing? misschien een depressie?
quote:Op zondag 19 juli 2009 04:38 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Reageren op dit forum zegt toch genoeg over de sociale behoeften van TS? Als je ECHT geen behoefte aan sociaal contact had zou je een dergelijk topic niet eens openen.
Wat is er negatief aan sociale contacten?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:57 schreef TheHolyTiamat het volgende:
maar,dat je er uiteindelijk toch voor kiest om dan maar geen sociaal leven te willen omdat het negatieve teveel tegen het positieve afweegt.
Je zegt het zelf al... Depressie of niet lekker in je vel zitten kan een oorzaak zijn van het gedrag. Eigenlijk is het vrij simpel. Doe eens alsof je 85 bent en in een bejaardentehuis zit. Je gaat terugdenken aan je leven dat je gehad hebt. Wat wil je zien?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:45 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
quote:Op zondag 19 juli 2009 10:31 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al... Depressie of niet lekker in je vel zitten kan een oorzaak zijn van het gedrag. Eigenlijk is het vrij simpel. Doe eens alsof je 85 bent en in een bejaardentehuis zit. Je gaat terugdenken aan je leven dat je gehad hebt. Wat wil je zien?
Dit trucje gebruik ik iig regfelmatig om de boel te relativeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |