De familie is op de hoogte gebracht en moet vervolgd wegens nalatigheid. En dat de postbode niks heeft geroken, dat is onbegrijpelijk.quote:De politie Drenthe heeft gisteravond een woning in Hoogeveen het lichaam van een 66-jarige vrouw aangetroffen. De vrouw is ruim twee maanden geleden aan een natuurlijke dood gestorven.
De politie kreeg gisteren meldingen van buurtbewoners over stankoverlast. Buurtonderzoek wees uit dat de vrouw sinds begin mei niet meer was gesignaleerd. De brievenbus van de bewoonster puilde uit. Agenten hebben de deur van de woning geforceerd en vonden het lichaam. De familie is op de hoogte gebracht. http://www.spitsnieuws.nl(...)aanden_dood_in_h.html
Daarom !!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Waarom moet de familie worden vervolgd? Als je niks geen 'relatie' hebt met diegene in kwestie behalve dat je familie bent is 't niet meer dan logisch dat je haar nooit ziet.
Inderdaad. Natuurlijk heb je ook contact gestoorde mensen die zich al bijna nooit laten zien.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:32 schreef F04 het volgende:
Sociale controle anno 2009 is niet zoals het vroeger was.
Ochja elke week ff bij je contact gestoorde buurvrouw van 66 kijken of ze al dan wel of niet dood isquote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:36 schreef justmattie het volgende:
[..]
Inderdaad. Natuurlijk heb je ook contact gestoorde mensen die zich al bijna nooit laten zien.
Nou ja, alw's in de gaten houden...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:35 schreef trovey het volgende:
Altijd heel treurig. Las laatst nog het verhaal van een man die twee weken na zijn dood gevonden werd....en hij woonde in een aanleunwoning. Een plek waar je dus normaal naar toe gaat als je wat meer sociale controle wilt hebben. Personeel van het aanliggende verzorgingstehuis die ook die aanleunwoningen in de gaten moesten houden hebben in ieder geval hun werk niet goed gedaan.
Ik doelde meer op het feit dat ze weinig met andere buren hebben, niet veel buiten zijn, nergens naar toe gaan en 1x per week boodschappen doen. Wat op het tijdstip is dat jij en ik werken. Dat soort lui heb je namelijk ook.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ochja elke week ff bij je contact gestoorde buurvrouw van 66 kijken of ze al dan wel of niet dood isGelukkig leef ik in deze tijd waarin je ongestoord de andere kant op kan kijken.
Misschien kan de postbode vanuit zijn auto bij de brievenbus. Misschien staat de brievenbus wel aan de straat ipv in de deur...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:31 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
De familie is op de hoogte gebracht en moet vervolgd wegens nalatigheid. En dat de postbode niks heeft geroken, dat is onbegrijpelijk.
Dachten diverse instanties (waaronder de directie van het verzorgingstehuis) toch iets anders over meen ik me te herinneren.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:45 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nou ja, alw's in de gaten houden...
Die zijn in principe volledig zelfstandig, alleen er zit een alarmbel binnen voor het geval dat nodig is.
Personeel valt niets te verwijten.
Precies, daarom vind ik 't ook niet vreemd dat niemand er naar om keek. Ik ben ook niet zo'n persoon die zich altijd afvraagt hoe het met de buurtjes is. Dat is hun eigen leven, heb 't zelf al druk genoegquote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:47 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat ze weinig met andere buren hebben, niet veel buiten zijn, nergens naar toe gaan en 1x per week boodschappen doen. Wat op het tijdstip is dat jij en ik werken. Dat soort lui heb je namelijk ook.
Denk niet dat daar voor 2 maanden post in zou passen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:47 schreef Meddo het volgende:
[..]
Misschien kan de postbode vanuit zijn auto bij de brievenbus. Misschien staat de brievenbus wel aan de straat ipv in de deur...
Idem. Niet dat ik bij de buurvrouw van 66 op visite zou gaan. Maar zo af en toe een praatje maken zou ik wel doen (heb alleen geen buurvrouwen die alleen zijn)quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, daarom vind ik 't ook niet vreemd dat niemand er naar om keek. Ik ben ook niet zo'n persoon die zich altijd afvraagt hoe het met de buurtjes is. Dat is hun eigen leven, heb 't zelf al druk genoegAfgezien daarvan ga je er wel langs natuurlijk, net als bij vrienden. Maar als zo'n vrouwtje zo afgezonderd zit zou ik er niet heenlopen ofzo.
Straks heeft de postbode het nog gedaanquote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:31 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
De familie is op de hoogte gebracht en moet vervolgd wegens nalatigheid. En dat de postbode niks heeft geroken, dat is onbegrijpelijk.
Cluedo met de hele wijkquote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:12 schreef SkyChat het volgende:
[..]
Straks heeft de postbode het nog gedaan![]()
als de postbus vol zit, word de rest retour gestuurd. (en op de retoursticker staat dus een vakje: geen brievenbus/brievenbus vol). Zo heb ik ook een huis in m'n wijk waar de brievenbus uitpuilt, maar degene is volgens mij steeds een halfjaar weg, zonder zijn/haar zaakjes te regelen op postgebied.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:55 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Denk niet dat daar voor 2 maanden post in zou passen.
Volgens jou, misschien ligt diegene ook wel dood in dat huis nu.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:27 schreef Bensel het volgende:
[..]
als de postbus vol zit, word de rest retour gestuurd. (en op de retoursticker staat dus een vakje: geen brievenbus/brievenbus vol). Zo heb ik ook een huis in m'n wijk waar de brievenbus uitpuilt, maar degene is volgens mij steeds een halfjaar weg, zonder zijn/haar zaakjes te regelen op postgebied.
2 weken vind ik persoonlijk iets anders dan 2 maanden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:34 schreef MouzurX het volgende:
66 jaar lijkt me nog gewoon iemand die voor zichzelf kan zorgen ....
Dus 2 weken niemand van de familie langskomen kan toch wel voorkomen..
Ik kan uit het bericht niet opmaken of het een gewone woning of een flat is. Wanneer het een flat is, kan het redelijk normaal zijn wanneer jij je buren niet ziet. Niemand zal ook van de buren verwachten eens om je buren te denken. We zijn tenslotte Nederlanders op en top.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, daarom vind ik 't ook niet vreemd dat niemand er naar om keek. Ik ben ook niet zo'n persoon die zich altijd afvraagt hoe het met de buurtjes is. Dat is hun eigen leven, heb 't zelf al druk genoegAfgezien daarvan ga je er wel langs natuurlijk, net als bij vrienden. Maar als zo'n vrouwtje zo afgezonderd zit zou ik er niet heenlopen ofzo.
Misschien een idee om dit dan toch ergens te melden? Kost je misschien zelf maar een telefoontje en hoef je verder niets aan te doen. Kan me herinneren dat ik dit in de studententijd wel eens gedaan heb toen ik bij de toen nog PTT werkte.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:27 schreef Bensel het volgende:
[..]
als de postbus vol zit, word de rest retour gestuurd. (en op de retoursticker staat dus een vakje: geen brievenbus/brievenbus vol). Zo heb ik ook een huis in m'n wijk waar de brievenbus uitpuilt, maar degene is volgens mij steeds een halfjaar weg, zonder zijn/haar zaakjes te regelen op postgebied.
lijkt me erg sterk, het is een vrijstaand huis in het centrum. Bovendien is het niet de taak van een postbode om aan sociale controle te doen, ff cru gezegd. (en tegenwoordig al helemaal niet meer, ben je veel te druk voor)quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:32 schreef justmattie het volgende:
[..]
Volgens jou, misschien ligt diegene ook wel dood in dat huis nu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |