quote:
Niet iedereen die 20 is gaat tweemaal jaars naar de schaakvereniging.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Je krijgt eerder depressie van al die sociale contacten.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:13 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Pas maar op . Kan zomaar het begin van een langslepende depressie zijn...
Andere vrienden zoeken danquote:Op zondag 19 juli 2009 04:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je krijgt eerder depressie van al die sociale contacten.
Geen idee , zou je denken dan?quote:
Geen idee hoe oud je bent, maar voor de saaiheid van je leven ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk. Je kunt je leven zelf vormgeven en vind je mensen van je eigen leeftijd te saai om mee om te gaan, dan kan je natuurlijk ook een oudere/jongere vriendenkring zoeken.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Puur omdat dit veel energie kost, vriendenonderhoud, vele nep-lachen van je gezicht af kost, en puur omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Herkend iemand dit?
Einzelgegner als in eenzame tegenstanderquote:Op zondag 19 juli 2009 04:23 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Geen idee , zou je denken dan?
Uiteindelijk is de mens ergens wel een sociaal dier . Totaal geen sociale contacten onderhouden lijkt me wellicht wat ver gaan. Natuurlijk heb je wel die kleine groep einzelgegners waar TS zich wellicht tot kan rekenen.
Ja precies . Al dan niet bewust gekozen.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Einzelgegner als in eenzame tegenstander
het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:23 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Geen idee , zou je denken dan?
Uiteindelijk is de mens ergens wel een sociaal dier . Totaal geen sociale contacten onderhouden lijkt me wellicht wat ver gaan. Natuurlijk heb je wel die kleine groep einzelgegners waar TS zich wellicht tot kan rekenen.
quote:Op zondag 19 juli 2009 04:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Geen idee hoe oud je bent, maar voor de saaiheid van je leven ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk. Je kunt je leven zelf vormgeven en vind je mensen van je eigen leeftijd te saai om mee om te gaan, dan kan je natuurlijk ook een oudere/jongere vriendenkring zoeken.
Verder: nee, ik herken het niet om de verdere redenen die je geeft. Wel ben ik een einzelgänger die het eigenlijk prettiger vind om alleen te zijn dan me in groepen te bewegen. Maar dat heeft niets te maken met het al dan niet saai zijn van mezelf/de mensen om me heen
Je schetst je situatie nogal vanuit een bepaalde algemeenheid valt me op. Waarom heb je tijd teveel? Een sociaal netwerk is geen verplicht iets dat cruciaal is om een "gelukkig" en "compleet" mens te zijn . Sommige mensen hebben er gewoon geen zin , tijd of behoefte aan.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:45 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.
vandaar dit topicof er ergens mensen zijn die dit herkennen en wat bij hun speelt. in een volwassener fase belanden? zelfontplooiing? misschien een depressie?
ik zelf denk dat dit allemaal wel meespeelt natuurlijk in mijn geval.
momenteel tijd te veel. natuurlijk vullen met iets zinvols. maar wat.
Je kunt jezelf met een goed boek , tv of film/game prima alleen vermaken zonder perse anderen nodig te hebben ?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:45 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.
vandaar dit topicof er ergens mensen zijn die dit herkennen en wat bij hun speelt. in een volwassener fase belanden? zelfontplooiing? misschien een depressie?
quote:Op zondag 19 juli 2009 04:38 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Reageren op dit forum zegt toch genoeg over de sociale behoeften van TS? Als je ECHT geen behoefte aan sociaal contact had zou je een dergelijk topic niet eens openen.
Wat is er negatief aan sociale contacten?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:57 schreef TheHolyTiamat het volgende:
maar,dat je er uiteindelijk toch voor kiest om dan maar geen sociaal leven te willen omdat het negatieve teveel tegen het positieve afweegt.
Je zegt het zelf al... Depressie of niet lekker in je vel zitten kan een oorzaak zijn van het gedrag. Eigenlijk is het vrij simpel. Doe eens alsof je 85 bent en in een bejaardentehuis zit. Je gaat terugdenken aan je leven dat je gehad hebt. Wat wil je zien?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:45 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
quote:Op zondag 19 juli 2009 10:31 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al... Depressie of niet lekker in je vel zitten kan een oorzaak zijn van het gedrag. Eigenlijk is het vrij simpel. Doe eens alsof je 85 bent en in een bejaardentehuis zit. Je gaat terugdenken aan je leven dat je gehad hebt. Wat wil je zien?
Dit trucje gebruik ik iig regfelmatig om de boel te relativeren.
Hier ligt je probleem dus. Vele nep-lachen? Saaiheid?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Puur omdat dit veel energie kost, vriendenonderhoud, vele nep-lachen van je gezicht af kost, en puur omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
-snip-
Eng.. ik wilde hetzelfde stukje quoten en ook zoiets typenquote:Op zondag 19 juli 2009 11:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hier ligt je probleem dus. Vele nep-lachen? Saaiheid?
Jij wil wel een sociaal leven, maar dan één met gelijkgezinden. Blijkbaar zijn je vrienden niet de vrienden die je écht wil/nodig hebt.
Ik kan me dat best voorstellen, soms kom ik op verjaardagen bij kennissen waar dit regelmatig voorkomt! Dat is ook de reden, waarom ik een verschrikkelijke hekel aan verjaardagen heb...quote:Op zondag 19 juli 2009 11:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hier ligt je probleem dus. Vele nep-lachen? Saaiheid?
Jij wil wel een sociaal leven, maar dan één met gelijkgezinden. Blijkbaar zijn je vrienden niet de vrienden die je écht wil/nodig hebt.
Inderdaad. Waarom vrienden nemen als je al gelukkig bent zonder?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:06 schreef sig000 het volgende:
Een sociaal leven is overgewaardeerd.
Eigenlijk dit dus. Er moet geen druk staan om sociale omgangsvormen of mensen waar je mee om gaat. Zeg maar dat jij op elk moment kan vertrekken en dat dat ook geen probleem is. En ook andersom natuurlijk, dat een ander zich niet verplicht hoeft te voelen om direct op elk voorstel van jou in te gaan.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:25 schreef Nembrionic het volgende:
Wie?...quote:Op zondag 19 juli 2009 12:05 schreef stbabylon het volgende:
Holy fuck wat kom jij ontzettend arrogant over. Weet niet of dat de bedoeling is, maar goed...
als een sociaal leven is ieder weekend ergens anders op de bank zitten met een bak koffie en cake en vriendelijk de vakantiefoto;s van de kinderen bekijkenquote:Op zondag 19 juli 2009 04:06 schreef sig000 het volgende:
Een sociaal leven is overgewaardeerd.
Nou, je krijgt gegeven moment best last van chronisch kramp bij je spierkaken van het nep lachen, lijkt me!quote:Op zondag 19 juli 2009 13:36 schreef Mr.Cooper het volgende:
Tering je moet wel autistisch zijn om geen sociaal leven te willen, iedereen wilt vrienden hebben en contact met de medemens...
Sommige staan hier te springen om een sociale leven te willen en jij gooit het zo weg.
Dit dus...veel beter!quote:Op zondag 19 juli 2009 13:47 schreef DragonFire het volgende:
Misschien moet je ook niet nep vrienden hebben, gewoon een paar echte is veel beter.
quote:Op zondag 19 juli 2009 16:18 schreef TheHolyTiamat het volgende:
bedankt voor jullie reacties,
moest af en toe ook best lachen, arrogant dat was niet mijn bedoeling.
maar goed, het zit dus zo. bij nader inzien klopt het wat er gezegd wordt. die mensen zijn toch niet de type mensen voor mij, vroeger wel toen we ukkies waren, en dat zijjn diezelfde gebleven, maar nu zijn we totaal verschillende mensen.
het probleem ligt daarnaast ook niet bij het niets terug ontvangen momenteel, maar dat ik meteen geclaimd wordt, door die nieuwe contact. daar heb ik nare ervaringen mee, en ja dan kan het zo zijn dat ik elke keer weer dezelfde aantrek.
voorbeeld: meisje wilde wat afspreken, ik liet de volgende dag pas weten dat ik helemaal niet kon. ik was het ook niet gewend om per sé iets te doen en per sé zin te maken. verhaal tegen me kop aangesmeten gekregen dat je niet op me kan rekenen etc etc. vrouwengezeik enzo. ik ben zelf vrouw heb zelf zo mijn issues dus ik hoef je problemen niet.
woon zelf in een omgeving waar je veel van die types hebt, en ben ook niet van plan om nederland af te reizen voor vrienden.
ben omringd door van die kuddedieren.. waar je dus geen sociaal leven mee op zou willen bouwen..![]()
door de reacties hier zie ik zelf idd ook in waar het probleem ligt.. en moet erkennen dat dat het idd heel goed zou kunnen zijn.
Tering wat is dit nou weer voor een mongole actie?quote:Op zondag 19 juli 2009 14:55 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Nou, je krijgt gegeven moment best last van chronisch kramp bij je spierkaken van het nep lachen, lijkt me!
Uhm ik bedoel natuurlijk: Pff only @ Fok hoor, zo'n autist.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:35 schreef Ritmo het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je 'alleen' wilt leven. Ik heb ook wel m'n momentjes dat ik even geen zin in gezeik heb, maar dat ben ik altijd snel weer zat.Zonder vrienden zou ik m'n leven niets waard vinden in elk geval.
Zou je dan niet eens buiten je comfort zone naar mensen gaan zoeken die meer zoals jij zijn en niet gelijk beginnen te schreeuwen dat je geen behoefte aan een sociaal leven hebt?quote:Op zondag 19 juli 2009 16:18 schreef TheHolyTiamat het volgende:
ben omringd door van die kuddedieren.. waar je dus geen sociaal leven mee op zou willen bouwen..![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |