abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71110785
Puur omdat dit veel energie kost, vriendenonderhoud, vele nep-lachen van je gezicht af kost, en puur omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Herkend iemand dit?

wat doe je hiertegen behalve fok!ken en andermans problemen in R&P aanlezen om vervolgens jezelf gelukkig te prijzen met jouw saaie non-spanning bevattende leventje.?

(en nee, ik ben geen nerd dit zich te goed voelt voor anderen en geen vrienden kan krijgen wegens een evt. gebrek aan sociale vaardigheden, integendeel )

wie sluit aan?
pi_71110797
Een sociaal leven is overgewaardeerd.
pi_71110806
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:06 schreef sig000 het volgende:

en al die klagerts hiero die niet tevreden zijn met hun non-sociale leven. die sluiten over een tijdje aan op dit topic
pi_71110824
Pas maar op . Kan zomaar het begin van een langslepende depressie zijn...
pi_71110830
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Niet iedereen die 20 is gaat tweemaal jaars naar de schaakvereniging.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_71110836
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:13 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Pas maar op . Kan zomaar het begin van een langslepende depressie zijn...
Je krijgt eerder depressie van al die sociale contacten.
pi_71110840
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:15 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je krijgt eerder depressie van al die sociale contacten.
Andere vrienden zoeken dan
pi_71110859
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:16 schreef Eddie-Vedder het volgende:

[..]

Andere vrienden zoeken dan

Dat is wat anders toch?
pi_71110871
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:19 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat is wat anders toch?
Geen idee , zou je denken dan?

Uiteindelijk is de mens ergens wel een sociaal dier . Totaal geen sociale contacten onderhouden lijkt me wellicht wat ver gaan. Natuurlijk heb je wel die kleine groep einzelgegners waar TS zich wellicht tot kan rekenen.
  zondag 19 juli 2009 @ 04:34:44 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71110915
quote:
Puur omdat dit veel energie kost, vriendenonderhoud, vele nep-lachen van je gezicht af kost, en puur omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Herkend iemand dit?
Geen idee hoe oud je bent, maar voor de saaiheid van je leven ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk. Je kunt je leven zelf vormgeven en vind je mensen van je eigen leeftijd te saai om mee om te gaan, dan kan je natuurlijk ook een oudere/jongere vriendenkring zoeken.

Verder: nee, ik herken het niet om de verdere redenen die je geeft. Wel ben ik een einzelgänger die het eigenlijk prettiger vind om alleen te zijn dan me in groepen te bewegen. Maar dat heeft niets te maken met het al dan niet saai zijn van mezelf/de mensen om me heen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_71110922
Ik heb ook geen superboeiend sociaal leven. Ik zie zo af en toe eens iemand of een groepje en dan weer een tijdje niet en daar zitten een tot meerdere weken tussen en dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo erg. Ik zou me pas druk gaan maken als ik voelde dat ik per se sociaal moest doen om een leuk mens te zijn. Maar nee hoor, prima zo. Vinden mensen me dan saai? Joh... moeten ze zelf weten. Je zou denken, met hun spannende sociale leven, hebben ze wel wat beters te doen dan mij saai noemen.
En dat vind ik er dus van.
pi_71110930
Reageren op dit forum zegt toch genoeg over de sociale behoeften van TS? Als je ECHT geen behoefte aan sociaal contact had zou je een dergelijk topic niet eens openen.
pi_71110946
Op dinsdag 11 augustus 2009 01:08 schreef iszinloos het volgende:
Mijn spelling en grammatica mag wel wat beter.
pi_71110947
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:23 schreef Eddie-Vedder het volgende:

[..]

Uiteindelijk is de mens ergens wel een sociaal dier . Totaal geen sociale contacten onderhouden lijkt me wellicht wat ver gaan. Natuurlijk heb je wel die kleine groep einzelgegners waar TS zich wellicht tot kan rekenen.
Einzelgegner als in eenzame tegenstander
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_71110963
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Einzelgegner als in eenzame tegenstander
Ja precies . Al dan niet bewust gekozen.
pi_71110969
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:23 schreef Eddie-Vedder het volgende:

[..]

het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.

vandaar dit topic of er ergens mensen zijn die dit herkennen en wat bij hun speelt. in een volwassener fase belanden? zelfontplooiing? misschien een depressie?

ik zelf denk dat dit allemaal wel meespeelt natuurlijk in mijn geval.

momenteel tijd te veel. natuurlijk vullen met iets zinvols. maar wat.
pi_71110987
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:34 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Geen idee hoe oud je bent, maar voor de saaiheid van je leven ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk. Je kunt je leven zelf vormgeven en vind je mensen van je eigen leeftijd te saai om mee om te gaan, dan kan je natuurlijk ook een oudere/jongere vriendenkring zoeken.

Verder: nee, ik herken het niet om de verdere redenen die je geeft. Wel ben ik een einzelgänger die het eigenlijk prettiger vind om alleen te zijn dan me in groepen te bewegen. Maar dat heeft niets te maken met het al dan niet saai zijn van mezelf/de mensen om me heen

dat is dan ook niet voornamelijk de reden. maar 1 van de redenen, waardoor ook ik mij fijner voel als ik alleen ben dan dat ik mij in gezelschap bevind. dus ik begrijp wel wat je zegt, dat je het zelf ervan maakt. maar om dan nog te gaan zoeken, uitvinden waar je "jouw mensen" vindt is kansloos.
bovendien zijn diegenen waarmee ik van jongs af aan ben opgegroeid nog steeds de enige die er zijn, en hoe ouder je wordt hoe meer je je eigen leventje ontwikkeld. interesses gaan variëren en je vind elkaar niet meer zo interessant
pi_71110996
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:45 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

het probleem ligt hem niet in het vrienden zoeken. maar meer in het feit dat daar geen behoefte aan is. wat natuurlijk op langer termijn kan leiden tot andere dingen die je van jezelf niet zult begrijpen. ik zeg beter voorkomen dan genezen.

vandaar dit topic of er ergens mensen zijn die dit herkennen en wat bij hun speelt. in een volwassener fase belanden? zelfontplooiing? misschien een depressie?

Je schetst je situatie nogal vanuit een bepaalde algemeenheid valt me op. Waarom heb je tijd teveel? Een sociaal netwerk is geen verplicht iets dat cruciaal is om een "gelukkig" en "compleet" mens te zijn . Sommige mensen hebben er gewoon geen zin , tijd of behoefte aan.

Maar leg eens uit .Wat is dan precies jouw definitie van een sociaal netwerk ? Mensen die elke dag een huis vol met visite hebben zitten , lid van talloze clubjes , verenigingen en hun resterende vrije 5 minuten van de dag doorbrengen met hun Hyves updaten heb ik ook niet zoveel mee.
pi_71111003
quote:

[..]

Je kunt jezelf met een goed boek , tv of film/game prima alleen vermaken zonder perse anderen nodig te hebben ?
pi_71111011
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:38 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Reageren op dit forum zegt toch genoeg over de sociale behoeften van TS? Als je ECHT geen behoefte aan sociaal contact had zou je een dergelijk topic niet eens openen.

dan zou ik wel een topic openen met behoefte aan sociaal contact maar het gaat daar niet zozeer om, maar er bewust voor kiezen om je te behoeden van allerlei andere dingen, die meespelen zodra je aan nieuwe sociale contacten begint. de natuurlijke behoefte aan sociaal zijn zit zoals jij al aangeeft in ons. maar ook de afweer van zaken zoals planning/op anderen rekenen of andersom/afspraken/luisteren naar problemen etc. of dit iets natuurlijks is of aangeleerd dat weet ik zelf niet.

maar,dat je er uiteindelijk toch voor kiest om dan maar geen sociaal leven te willen omdat het negatieve teveel tegen het positieve afweegt.
  zondag 19 juli 2009 @ 10:26:15 #21
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_71111856
quote:
Op zondag 19 juli 2009 04:57 schreef TheHolyTiamat het volgende:
maar,dat je er uiteindelijk toch voor kiest om dan maar geen sociaal leven te willen omdat het negatieve teveel tegen het positieve afweegt.
Wat is er negatief aan sociale contacten?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  zondag 19 juli 2009 @ 10:31:52 #23
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_71111918
quote:

[..]

Je zegt het zelf al... Depressie of niet lekker in je vel zitten kan een oorzaak zijn van het gedrag. Eigenlijk is het vrij simpel. Doe eens alsof je 85 bent en in een bejaardentehuis zit. Je gaat terugdenken aan je leven dat je gehad hebt. Wat wil je zien?

Dit trucje gebruik ik iig regfelmatig om de boel te relativeren.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_71111984
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:31 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al... Depressie of niet lekker in je vel zitten kan een oorzaak zijn van het gedrag. Eigenlijk is het vrij simpel. Doe eens alsof je 85 bent en in een bejaardentehuis zit. Je gaat terugdenken aan je leven dat je gehad hebt. Wat wil je zien?

Dit trucje gebruik ik iig regfelmatig om de boel te relativeren.
pi_71112028
een leven zonder mensen om je heen is leeg, saai en een verspilling van je tijd op deze wereld. Boeiende (!) vrienden en kennissen verrijken je als persoon.
pi_71112196
Hoe oud ben je?
En er zijn voldoende mensen die niet "saaie" dingen doen...
Net of je er iets op tegen zou hebben met mensen om te gaan die dezelfde interesses hebben.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_71112559
ik ben zeer selectief wat betreft m'n sociale leven.
alleen absolute juweeltjes laat ik toe.
ik heb geen tijd voor gevoelloze types.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 19 juli 2009 @ 11:25:12 #28
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_71112899
quote:

-snip-
Hier ligt je probleem dus. Vele nep-lachen? Saaiheid?

Jij wil wel een sociaal leven, maar dan één met gelijkgezinden. Blijkbaar zijn je vrienden niet de vrienden die je écht wil/nodig hebt.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_71112979
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Jij wil wel een sociaal leven, maar dan één met gelijkgezinden. Blijkbaar zijn je vrienden niet de vrienden die je écht wil/nodig hebt.
Eng.. ik wilde hetzelfde stukje quoten en ook zoiets typen , maar dit dus, je hebt veel energie gestoken in mensen die niet bij je passen qua persoonlijkheid etc. en hebt er dus weinig terug voor gekregen. Zodra je de juiste personen vindt zal het allemaal beter worden, maar dan moet je wel open staan voor nieuwe vrienden en je niet afsluiten van het hele 'sociale gebeuren'.
pi_71113071
quote:

[..]

Ik kan me dat best voorstellen, soms kom ik op verjaardagen bij kennissen waar dit regelmatig voorkomt! Dat is ook de reden, waarom ik een verschrikkelijke hekel aan verjaardagen heb...
pi_71113252
Tja denk dat het probleem van TS ook eerder in de richting ligt van niet-boeiende mensen, denk dat ik met 80-90% van de mensen ook geen sociaal leven wil delen. Die overgebleven 10-20% zou ik dan weer voor geen goud willen missen
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_71113297
quote:
Inderdaad. Waarom vrienden nemen als je al gelukkig bent zonder?
  zondag 19 juli 2009 @ 11:57:25 #33
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71113606
quote:

Eigenlijk dit dus. Er moet geen druk staan om sociale omgangsvormen of mensen waar je mee om gaat. Zeg maar dat jij op elk moment kan vertrekken en dat dat ook geen probleem is. En ook andersom natuurlijk, dat een ander zich niet verplicht hoeft te voelen om direct op elk voorstel van jou in te gaan.
pi_71113608
Volgens mij wil TS wél een sociaal leven. Iedereen heeft graag mensen om zich heen. Maar nep-lachen en saaie gesprekken, dat heeft weinig met vriendschap te maken. Als je meer energie uitvoert dan invoert, wordt je leeggezogen...

Ik zou er ook gek van worden . Mensen die nooit antwoorden op mails/sms/telefoons/... zijn niet saai of stom, maar vinden je vriendschap niet zo diep of interessant genoeg. Tijd voor nieuwe hobbies!
pi_71113788
Holy fuck wat kom jij ontzettend arrogant over. Weet niet of dat de bedoeling is, maar goed...
pi_71113991
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:05 schreef stbabylon het volgende:
Holy fuck wat kom jij ontzettend arrogant over. Weet niet of dat de bedoeling is, maar goed...
Wie?...
pi_71114006
De TS
pi_71114350
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:14 schreef stbabylon het volgende:
De TS
Ik weet niet of dit arrogantie is, het kan ook zijn dat TS gewoon verkeerde vrienden heeft...
pi_71114701
TS moet zich afvragen wat voor persoon wel een goede vriend zou kunnen zijn. Welke eigenschappen, interesses, levenstijl etc moet iemand hebben om voor jou interessant genoeg te zijn om mee om te gaan. Als je dat helder hebt, hoef je geen energie te steken in personen die niet aan je eisen voldoen en weet je wanneer de juiste mensen op je pad komen. Tot die tijd ben je alleen, maar dat vind je blijkbaar niet erg, prima toch.
Ik ben zelf meer voor een andere benadering: probeer het positieve of interessante in een ander te zien/ontdekken. Ik heb zelf ook een aantal vrienden waar ik eigenlijk niet veel mee gemeen heb, maar vind het toch interessant om te zien hoe zij zich door het leven bewegen en wat ze belangrijk vinden.
pi_71116331
Tering je moet wel autistisch zijn om geen sociaal leven te willen, iedereen wilt vrienden hebben en contact met de medemens...

Sommige staan hier te springen om een sociale leven te willen en jij gooit het zo weg.

Roken is lekker
  zondag 19 juli 2009 @ 13:47:52 #41
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_71116708
Misschien moet je ook niet nep vrienden hebben, gewoon een paar echte is veel beter.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_71118595
quote:
als een sociaal leven is ieder weekend ergens anders op de bank zitten met een bak koffie en cake en vriendelijk de vakantiefoto;s van de kinderen bekijken

Als je ook ergens asociaal de kroeg in kan tja
pi_71118921
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:36 schreef Mr.Cooper het volgende:
Tering je moet wel autistisch zijn om geen sociaal leven te willen, iedereen wilt vrienden hebben en contact met de medemens...

Sommige staan hier te springen om een sociale leven te willen en jij gooit het zo weg.

Nou, je krijgt gegeven moment best last van chronisch kramp bij je spierkaken van het nep lachen, lijkt me!
pi_71118948
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:47 schreef DragonFire het volgende:
Misschien moet je ook niet nep vrienden hebben, gewoon een paar echte is veel beter.
Dit dus...veel beter!
pi_71121373
bedankt voor jullie reacties,

moest af en toe ook best lachen, arrogant dat was niet mijn bedoeling.

maar goed, het zit dus zo. bij nader inzien klopt het wat er gezegd wordt. die mensen zijn toch niet de type mensen voor mij, vroeger wel toen we ukkies waren, en dat zijjn diezelfde gebleven, maar nu zijn we totaal verschillende mensen.
het probleem ligt daarnaast ook niet bij het niets terug ontvangen momenteel, maar dat ik meteen geclaimd wordt, door die nieuwe contact. daar heb ik nare ervaringen mee, en ja dan kan het zo zijn dat ik elke keer weer dezelfde aantrek.
voorbeeld: meisje wilde wat afspreken, ik liet de volgende dag pas weten dat ik helemaal niet kon. ik was het ook niet gewend om per sé iets te doen en per sé zin te maken. verhaal tegen me kop aangesmeten gekregen dat je niet op me kan rekenen etc etc. vrouwengezeik enzo. ik ben zelf vrouw heb zelf zo mijn issues dus ik hoef je problemen niet.
woon zelf in een omgeving waar je veel van die types hebt, en ben ook niet van plan om nederland af te reizen voor vrienden.

ben omringd door van die kuddedieren.. waar je dus geen sociaal leven mee op zou willen bouwen..

door de reacties hier zie ik zelf idd ook in waar het probleem ligt.. en moet erkennen dat dat het idd heel goed zou kunnen zijn.
pi_71121456
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:18 schreef TheHolyTiamat het volgende:
bedankt voor jullie reacties,

moest af en toe ook best lachen, arrogant dat was niet mijn bedoeling.

maar goed, het zit dus zo. bij nader inzien klopt het wat er gezegd wordt. die mensen zijn toch niet de type mensen voor mij, vroeger wel toen we ukkies waren, en dat zijjn diezelfde gebleven, maar nu zijn we totaal verschillende mensen.
het probleem ligt daarnaast ook niet bij het niets terug ontvangen momenteel, maar dat ik meteen geclaimd wordt, door die nieuwe contact. daar heb ik nare ervaringen mee, en ja dan kan het zo zijn dat ik elke keer weer dezelfde aantrek.
voorbeeld: meisje wilde wat afspreken, ik liet de volgende dag pas weten dat ik helemaal niet kon. ik was het ook niet gewend om per sé iets te doen en per sé zin te maken. verhaal tegen me kop aangesmeten gekregen dat je niet op me kan rekenen etc etc. vrouwengezeik enzo. ik ben zelf vrouw heb zelf zo mijn issues dus ik hoef je problemen niet.
woon zelf in een omgeving waar je veel van die types hebt, en ben ook niet van plan om nederland af te reizen voor vrienden.

ben omringd door van die kuddedieren.. waar je dus geen sociaal leven mee op zou willen bouwen..

door de reacties hier zie ik zelf idd ook in waar het probleem ligt.. en moet erkennen dat dat het idd heel goed zou kunnen zijn.
pi_71121939
Kan me niet voorstellen dat je 'alleen' wilt leven. Ik heb ook wel m'n momentjes dat ik even geen zin in gezeik heb, maar dat ben ik altijd snel weer zat. Zonder vrienden zou ik m'n leven niets waard vinden in elk geval.
-
pi_71122372
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:55 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Nou, je krijgt gegeven moment best last van chronisch kramp bij je spierkaken van het nep lachen, lijkt me!
Tering wat is dit nou weer voor een mongole actie? Leer eens normaal doen, dat jij hele tijd nep moet lachen of zoiets...
Roken is lekker
pi_71122542
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:35 schreef Ritmo het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je 'alleen' wilt leven. Ik heb ook wel m'n momentjes dat ik even geen zin in gezeik heb, maar dat ben ik altijd snel weer zat. Zonder vrienden zou ik m'n leven niets waard vinden in elk geval.
Uhm ik bedoel natuurlijk: Pff only @ Fok hoor, zo'n autist. Hoe triest kun je zijn.
-
pi_71122724
quote:
Zou je dan niet eens buiten je comfort zone naar mensen gaan zoeken die meer zoals jij zijn en niet gelijk beginnen te schreeuwen dat je geen behoefte aan een sociaal leven hebt?

Het is maar een ideetje, hoor .
  zondag 19 juli 2009 @ 16:58:21 #51
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71122765
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:57 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Zou je dan niet eens buiten je comfort zone naar mensen gaan zoeken die meer zoals jij zijn en niet gelijk beginnen te schreeuwen dat je geen behoefte aan een sociaal leven hebt?

Het is maar een ideetje, hoor .
wat deze man zegt
pi_71122771
quote:
pi_71122834
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:57 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Zou je dan niet eens buiten je comfort zone naar mensen gaan zoeken die meer zoals jij zijn
Even een oproepje plaatsen hier in R&P aangezien je die mensen hier genoeg vindt.
-
pi_71122860
ik herken TS wel. De gedachte dat je geen andere mensen nodig hebt om je goed te voelen is mooi, en veel vrienden hebben is ook niet nodig. Maar je moet wel erkennen dat je een organisme bent wat behoefte heeft aan contact met soortgenoten. Het heeft vaak meer positieve invloeden op je, dan negatieve.

Natuurlijk kan je jezelf blijven distantiëren van je leeftijdsgenoten die roken en zuipen in de disco. Maar zoek dan wel andere mensen. Ga een muziek instrument bespelen zodat je in een band kan. Ga op een teamsport, ga skaten in het park met leeftijdsgenoten. Onderschat niet wat eenzaamheid met je brein doet.

En voor wat betreft de toekomst. Niemand zegt dat je moet trouwen om gelukkig te zijn. Ook kan je weten dat je geen kinderen wilt, maar stel wel een doel voor jezelf, anders wordt je heel snel ziek en oud.
  zondag 19 juli 2009 @ 20:00:01 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_71129265
Tja je moet gewoon de mensen naar je toe trekken die bij je passen en waarmee je dingen kan doen en over dingen praten die je leuk en interessant vind.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat het prettig is om alles in je leven alleen te doen. Ik ben iik blij met mijn vrienden en kennissen.

Dat verbitterde toontje van de OP lijkt me vooral een soort ontkenningsgedrag om jezelf voor de gek te houden.
pi_76322194
Haha, toevallig dat ik dit topic tegenkwam, en ik moet eigenlijk erkennen dat ik ook vaak van die gedachtes heb.
Dat ik mezelf ook regelmatig afvraag of ik wel een sociaal leven wil hebben, maar misschien is het allemaal een kwestie van balans.
M'n sociale activiteiten zijn steeds teveel gericht op de behoefte van anderen. De behoefte van anderen aan gezelschap, aan steun, hulp of zorg, en het is steeds een afweging (en een keuze) om m'n eigen dingen ervoor opzij te zetten en de aandacht te geven die gevraagd wordt. Maar iets waar ik liever niet mijn tijd aan wil geven is gezamelijke verveling, gehang, vermaak, vertier, afleiding etc etc. Ben het liefst aan het werk met mijn eigen gedoetjes, of lekker aan het studeren. Zonder afleiding of onderbrekingen die me uit mijn concentratie halen.
Misschien speelt leeftijd ook een rol, ben zelf wat ouder, en ik hou er rekening mee dat voor jongere mensen, en heel oude mensen een sociaal leven wat belangrijker is dan voor mij.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_76325412
Ik moest weer hard lachen toen ik de OP las.
-
pi_76327037
Ik denk dat veel mensen hier reageren vanuit de perceptie dat
1. Een sociaal leven verplicht is
2. Een sociaal leven alleen een last is
3. De vorm ook bepaald word door een bepaald vast beeld

Zelf heb ik een aantal goede vrienden. Ik ben lid van een fitnesssportschool en een "vecht"sportschool. Ik heb nog een deeltijd studie en een deeltijdstage en nog een bijbaantje. Ik zie en ken genoeg mensen en als ik wil kan ik met iedereen en alles gaan afspreken, maar doe dat dus absoluut niet. Ik laat het lekker gaan en zie wel wanneer ik tijd heb en wanneer vrienden tijd hebben.
Ik doe alles naast bovegenoemde eigenlijk heel onregelmatig om de spontaniteit erin te houden en heb dus geen last van "verplichtingen" of druk.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_76329488
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:09 schreef Dethroned het volgende:
Ik denk dat veel mensen hier reageren vanuit de perceptie dat
1. Een sociaal leven verplicht is
2. Een sociaal leven alleen een last is
3. De vorm ook bepaald word door een bepaald vast beeld

Zelf heb ik een aantal goede vrienden. Ik ben lid van een fitnesssportschool en een "vecht"sportschool. Ik heb nog een deeltijd studie en een deeltijdstage en nog een bijbaantje. Ik zie en ken genoeg mensen en als ik wil kan ik met iedereen en alles gaan afspreken, maar doe dat dus absoluut niet. Ik laat het lekker gaan en zie wel wanneer ik tijd heb en wanneer vrienden tijd hebben.
Ik doe alles naast bovegenoemde eigenlijk heel onregelmatig om de spontaniteit erin te houden en heb dus geen last van "verplichtingen" of druk.
Wat bedoel je met punt 3 (de vorm ook bepaald wordt door een bepaald vast beeld)?
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_76329767
Ik ben een beetje een loner. Ik ken veel mensen, maar kan mijn echte vrienden op 1 hand tellen. Ik studeer, maar ben geen lid van een vereniging of wat dan ook. Ik voel me niet zo prettig in groepsverband. mensen putten me enorm uit vaak, omdat je ze aandacht moet geven en ik kan dat eigenlijk alleen opbrengen voor hele goede vrienden of een relatie. Ik ga niet vaak naar feestjes, ga liever wat één op één doen met een vriend of vriendin. Ik sta opzich wel altijd voor mensen klaar, maar omdat ik niet vaak van me laat horen vallen weinig mensen me lastig. Het is ideaal.
pi_76329942
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:22 schreef barthol het volgende:

[..]

Wat bedoel je met punt 3 (de vorm ook bepaald wordt door een bepaald vast beeld)?
Mensen die "sociaal leven" definiëren naar beelden/concepten van anderen en het dan niet goed omvormen naar hun eigen omstandigheden.

Ik kan ook wel denken dat ik zo'n rijke luis zoontje ben met bakken met geld en geen zorgen en denken dat ik 800 vrienden nodig heb om een VIP invite te kunnen versturen, anders tel ik niet mee. Of ik kan kijken naar wie ik ben, wat ik graag doe en daar mensen die ik ken in betrek of simpeweg andere mensen leer kennen.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_76330523
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:35 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Mensen die "sociaal leven" definiëren naar beelden/concepten van anderen en het dan niet goed omvormen naar hun eigen omstandigheden.

Ik kan ook wel denken dat ik zo'n rijke luis zoontje ben met bakken met geld en geen zorgen en denken dat ik 800 vrienden nodig heb om een VIP invite te kunnen versturen, anders tel ik niet mee. Of ik kan kijken naar wie ik ben, wat ik graag doe en daar mensen die ik ken in betrek of simpeweg andere mensen leer kennen.
OK, nu duidelijk wat je bedoelt
pi_76330626
Ik heb denk ik zo'n 2 jaar lang hardcore lopen gamen, en dan ook echt hardcore. Van mijn 15e tot mijn 17e schat ik. Vond het toen heel leuk, maar echt wat een waste of time was dat. Toen ik der mee gekapt was en wat meer ging doen met oude vrienden(die je natuurlijk lekker laat stikken omdat je zo nodig als een retard achter je computertje wil zitten) en lekker stappen kwam ik er achter dat het leven veel leuker is met anderen dan alleen. Ik denk ook echt dat als ik daar in terug zou vallen ik zwaar depressief zou raken Een sociaal leven is wat mij betreft essentieel om gelukkig te kunnen zijn, ik moet er niet aan denken om helemaal alleen te zijn in alles.
pi_76331193
TVP
pi_76331608
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:54 schreef TiMPiN het volgende:
Ik heb denk ik zo'n 2 jaar lang hardcore lopen gamen, en dan ook echt hardcore. Van mijn 15e tot mijn 17e schat ik. Vond het toen heel leuk, maar echt wat een waste of time was dat. Toen ik der mee gekapt was en wat meer ging doen met oude vrienden(die je natuurlijk lekker laat stikken omdat je zo nodig als een retard achter je computertje wil zitten) en lekker stappen kwam ik er achter dat het leven veel leuker is met anderen dan alleen. Ik denk ook echt dat als ik daar in terug zou vallen ik zwaar depressief zou raken Een sociaal leven is wat mij betreft essentieel om gelukkig te kunnen zijn, ik moet er niet aan denken om helemaal alleen te zijn in alles.
Als je jong bent is een sociaal netwerk, en sociale interactie (irl) ook heel belangrijk. Maar wat ik interessant vind is wat mensen bedreigend vinden aan "om helemaal alleen te zijn in alles"
Wat heb je nodig van anderen, of bij anderen?
pi_76335346
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:05 schreef stbabylon het volgende:
Niet iedereen krijgt een stijve piemel of een nat kutje van willoos achter de 5 gemeenplaatsen bier/voetbal/gadgets/auto's/lekkurûh wijvûh van popiejopie of de nieuwste sterke verhalen over jan uit de straat aanlopen. Heeft weinig met arrogantie of nerds te maken, maar alles met de onwil of het onvermogen van de zgn. sociaal vaardigen om even over de muur of verder dan hun neus te kijken (zie opmerking van Agiath die de vraag van TS gelijk weer wou linken aan nerdiness, grappig bedoeld of niet ). Vaak blijkt dat ook uit het feit dat de die-hard incrowders zich direct in hun pik/clit getrapt voelen als ze een mening/feit/ervaring die lijnrecht tegenover de heersende dogma's van het groepje in kwestie staan te horen krijgen; een bekende is de loudmouth die "kankerjunk kankerjunk" schreeuwt als hij jou eens een joint heeft weg zien paffen, en er gelijk op los wilt beuken als je hem er fijntjes wijst dat zn beste maten zojuist precies hetzelfde gedaan hebben of Mr. loudmouth zelf ook niet vies is van de harddrug genaamd ethanol. Dan is het opeens "gelul" .

En meer algemeen beschouwd natuurlijk, de mentaliteit van "je past je maar aan aan onze ongeschreven regels of anders...", inclusief de facade van omgangsvormen, (sociaal-)politieke correctheid, gemaakte vriendelijkheid en de heisa die geschopt wordt over futiele zaken die nodeloos worden overgedramatiseerd en waar niemand schade van ondervindt. Dudes, don't be so friggin' uptight and lighten up; als ik me niet druk maak om zaken die mij alleen aangaan en vanuit het grote(re) perspectief bekeken weinig boeiend zijn, waarom zou jij dan dan doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door ErictheSwift op 02-01-2010 20:15:14 ]
pi_76336985
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:17 schreef Ritmo het volgende:
Ik moest weer hard lachen toen ik de OP las.
Of je dondert gewoon op met je bagger posts. De gedachtegang die TS beschrijft komt regelmatig voor en is zeker wel een probleem.

Ik snap waar je vandaan komt TS. Alleen kan je je tijd helemaal zelf invullen. Met vrienden moet je soms dingen doen die je niet zo super vindt, je moet dingen doen waar je eigenlijk niet zoveel zin hebt en soms jezelf zelfs verdiepen in hun problemen. Ja met vrienden heb je minder tijd voor jezelf.

Dit is het echter zeker wel waard. Veel dingen kan je alleen maar doen met vrienden, veel dingen zijn veel leuker wanneer je dit met andere personen kan delen en ze zijn er ook wanneer jij ze nodig hebt.

Wanneer je dit toch doorzet dan komt er een moment dat je toch behoefte hebt aan een fatsoenlijk sociaal leven. Dit moet je dan vanaf 0 opbouwen wat niet makkelijk is. Daarnaast ben je ook saai en heb je je volledige sociale ontwikkeling niet meegemaakt. Dit zal het nog moeilijker maken. Goede kans dat je op dit moment in een depressie zult belanden.

En je moet ook niet alleen maar de verkeerde dingen doen. Alleen maar WOWen en films kijken is hetzelfde als helemaal geen sociaal leven hebben. Alleen met een select groepje naar de bios gaan en xboxen is ook niet voldoende.

Wat wil jij wel graag met je tijd doen TS?

[ Bericht 1% gewijzigd door Fortitude op 02-01-2010 22:26:30 ]
  zondag 3 januari 2010 @ 00:23:45 #68
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_76344666
Hup! Sta op uit die luie reet! Niet gezond dit!
pi_76345351
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:23 schreef tomtomkortom het volgende:
Wat een nietszeggende reactie.
pi_76345480
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:23 schreef tomtomkortom het volgende:
mja ... dat is als "Kop op!" zeggen tegen iemand met een depressie
pi_76347230
Ik reageer maar ff kort.

Tot mijn 17/18de was ik totaal geen sociaal persoon.
Ik ging wel af en toe naar vrienden maar het was niet zo dat ik "popi-jopi"" was, wat ik dan wel deed was luisteren.

Net omdat ik vaker alleen was ging ik mezelf leren kennen, en ging ik veel makkelijker met mezelf om, ik had een zee van tijd en kon dus erachter komen hoe ik in elkaar stak.

Uiteindelijk heeft dat er ook voor gezorgd dat ik nu wel stevig in het leven sta, ik denk dat ik weet wie ik ben, dus kan ik ook makkelijker mijn sociale leven "leiden".

Dit is natuurlijk erg persoon gebonden, de ene kan totaal niet met zichzelf zijn omdat diegene anderen nodig heeft.
Ik denk dat als je ALTIJD met vrienden bent ook NIET goed is, waarom niet?
Als jij dan ooit alleen komt te zitten word je helemaal gek.

Je kan beter dit hebben.

Vaak alleen ---> Optie vrienden
Niet vaak alleen --> Gek worden als je alleen bent.

Zolang je maar niet vervreemd van de wereld.
pi_76349287
quote:
Herkend iemand dit?

wat doe je hiertegen behalve fok!ken en andermans problemen in R&P aanlezen om vervolgens jezelf gelukkig te prijzen met jouw saaie non-spanning bevattende leventje.?

(en nee, ik ben geen nerd dit zich te goed voelt voor anderen en geen vrienden kan krijgen wegens een evt. gebrek aan sociale vaardigheden, integendeel )

wie sluit aan?
Ik herken het in zoverre dat voordat je inderdaad iemand ontmoet waarmee het echt klikt of voordat je diegene echt goed kent en er een fijne band mee hebt die de moeite waard is, je eerst veel mensen zal ontmoeten met wie je niet verder komt dan het slappe lullen, en dat kan energie kosten die je er niet in wilt steken.

Wat echter ook kan, is dat omdat je neplacht en meedoet je ook juist die mensen aantrekt en niet de mensen die werkelijk bij je zouden kunnen passen. Als je jezelf zou zijn komen uiteindelijk de mensen die belangrijk zijn in je leven, is mijn ervaring.
Mja, en natuurlijk niet te bevooroordeeld er in staan en denken dat alles wat mensen doen op jouw leeftijd saai is, want dan geef je mensen ook geen eerlijke kans. Of je richt je pijlen op jongere of oudere mensen, als je daar meer mee hebt.

Of je doet helemaal niets, kan ook. Dat kan ook best een tijdje prima zijn. Ik heb ook een jaar of wat maar 1 vriendin gehad die ik 1x in de 5-6 weken zag en verder had ik nergens behoefte aan, min of meer om dezelfde reden. Op een gegeven moment ga je het vanzelf wel weer leuk vinden om contacten te leggen.
zelfde als diginoob
pi_76349307
Ik weet niet precies of het overeen komt, maar ik ben hier ook al een tijd mee bezig. Alhoewel ik nooit de vaste behoefte heb gehad om geen sociaal leven te hebben. Het is eerder de onmacht die je krijgt in een vorm van isolatie. Opgesloten op je slaapkamer, net nog geen 'hikikomori'. Je gaat steeds minder ruim denken, en dingen die je vroeger leuk vond vind je nou belachelijk en laat je liggen, waarbij ik niet verwijs naar rammelaars, maar naar het sporten/uitgaan. De mensen waarmee je het kan vinden wonen vaak te ver weg, zijn net zo passief als jij of geven je net te weinig om je gelukkig te voelen. Dus het is heel goed als je er leert mee om te gaan, dat je aandacht dat je ontvangt en geeft moet doseren. De mensen die je niks boeien, heb je nodig als ladder naar het andere.

Ik zie vaak genoeg in films levens die ik ook zou willen hebben, maar deze zijn niet realiseerbaar. Zijn ingespeeld op een diep emotioneel verlangen. Eerder een escapade van hoe vervelend reeel alles hedendaags is. Een waarheid die te aanwezig op mij inleeft. Wat ik in je verhaal terug kan lezen is dat je alles wel uit ervaring put, meestal kan er nog heel veel veranderen, maar daarvoor moet beweging komen richting iets wat echt lijkt.

Ps: Bij de 'jij' vorm bedoel ik de personen die zich aangesproken voelen.
"That is not a dream, that is a substitute for reality"
pi_76349322
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:24 schreef barthol het volgende:

[..]

Als je jong bent is een sociaal netwerk, en sociale interactie (irl) ook heel belangrijk. Maar wat ik interessant vind is wat mensen bedreigend vinden aan "om helemaal alleen te zijn in alles"
Wat heb je nodig van anderen, of bij anderen?
Erkenning, waardering, liefde, steun, lichamelijk contact, ga zo maar door?

Laten we wel wezen. Geluk mag dan iets zijn wat uit jezelf moet komen, maar als je helemaal niemand hebt of hebt gehad mag je zwaar je best doen voordat dat geluk uit jezelf komt. Mijn ervaring is dat je dat pas kan zeggen op t moment dat je tevreden bent met je sociale leven en meestal heb je dan op zn minst één goede vriend(in), relatie, ouders of wat dan ook en is dat niet als je helemaal alleen bent. Zelfvertrouwen komt niet uit de lucht vallen, geluk ook niet of je moet de verlichting bereikt hebben.
zelfde als diginoob
pi_76349354
quote:
Herkend iemand dit?

wie sluit aan?
Vrienden kosten geen energie. Doe eens normaal joh. Kan je niet jezelf zijn met en bij je vrienden, of heb je geen vrienden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')