Ik zou voor Binck of Alex kiezen (is trouwens zelfde bedrijf). Gemakkelijk, niet zo duur, ideaal voor de kleine belegger.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:14 schreef Conversatie het volgende:
Ben van plan ook eens in te stappen, maar heb een aantal vraagjes. Zit bij de Rabobank, en wil daar dus ook een beleggingsportefeuille openen (via internet). Is dit een fijne bank om mee te beleggen? Iemand ervaring mee? Ik hoor dat de meeste mensen Binck gebruiken.
Je moet trouwens ook een hele vragenlijst in vullen, doet dat erg ter zake?
quote:Op maandag 20 juli 2009 15:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou voor Binck of Alex kiezen (is trouwens zelfde bedrijf). Gemakkelijk, niet zo duur, ideaal voor de kleine belegger.
Je opent gewoon een rekening daar, boekt geld over vanaf je gewone bankrekening en je kunt handelen. Is heel simpel.
Die vragenlijst moet je invullen om je beleggingsprofiel vast te stellen. Dat is nodig om te voorkomen dat jij de bank later aanklaagt omdat je al je geld bent kwijtgeraakt aan te risicovolle beleggingen en zogenaamd niet wist dat je verliezen kunt. Een formaliteit.
Met zo'n laag bedrag heeft het weinig zin om te beleggen, aangezien alles zal opgaan aan transactiekosten. Dan kun je beter ergens een beursspel spelen. Dan krijg je een portefeuille van 100.000 euro (nep) en mag je hiermee handelen. Leer je net zoveel van.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:22 schreef Conversatie het volgende:
[..]
![]()
Hmz, ik vind het nogal een gedoe om helemaal een andere bank te gaan benaderen. Ik ben namelijk een arme economie student die graag wat meer inzicht wil krijgen in de beurs. That's all. Mijn inzet zal dus nooit hoger worden dan 500 euro. Sterker nog, ik ben niet van plan boven de 250 euro te gaan zitten. Mijn grootste doel is meer inzicht krijgen en hoge verliezen zoveel mogelijk voorkomen.
Maar is Rabobank echt duur ofzo dan? En 'ongemakkelijk' in gebruik? Ik ga me nu toch maar is inlezen en de onderlinge banken vergelijken haha. Ik dacht dat het weinig zou uitmaken.
Oja, dit is waarschijnlijk een ontzettend domme vraag. Maar als ik gewoon long of short ga kan ik niet meer verliezen dan ik inzet tochIk las op de vorige pagina dingen met hefboomwerkingen en puts waardoor je meer dan 100% kon verliezen ofzo
Ja ik ben een absolute leek, vandaar dat ik meer inzicht wil krijgen.
Ik zit ook gewoon bij mijn eigen bank (sns bank) dat bevalt me opzich goed. En ook ik ben net als jou een ''arm'' studentjequote:Op maandag 20 juli 2009 15:22 schreef Conversatie het volgende:
[..]
![]()
Hmz, ik vind het nogal een gedoe om helemaal een andere bank te gaan benaderen. Ik ben namelijk een arme economie student die graag wat meer inzicht wil krijgen in de beurs. That's all. Mijn inzet zal dus nooit hoger worden dan 500 euro. Sterker nog, ik ben niet van plan boven de 250 euro te gaan zitten. Mijn grootste doel is meer inzicht krijgen en hoge verliezen zoveel mogelijk voorkomen.
Maar is Rabobank echt duur ofzo dan? En 'ongemakkelijk' in gebruik? Ik ga me nu toch maar is inlezen en de onderlinge banken vergelijken haha. Ik dacht dat het weinig zou uitmaken.
Oja, dit is waarschijnlijk een ontzettend domme vraag. Maar als ik gewoon long of short ga kan ik niet meer verliezen dan ik inzet tochIk las op de vorige pagina dingen met hefboomwerkingen en puts waardoor je meer dan 100% kon verliezen ofzo
Ja ik ben een absolute leek, vandaar dat ik meer inzicht wil krijgen.
Ik ben het in grote lijnen met je eens. Maarja, dan zie je naast je die belegger die de afgelopen maanden goed geld heeft verdient door puur long te zitten en je als irritante pissebed uitlacht, " wat nou beurzen staan er slecht voor? , wees eens wat meer positief! Het komt allemaal wel weer goed! "quote:Op maandag 20 juli 2009 14:19 schreef dvr het volgende:
[..]
In 2004 kon je al op de achterkant van een servetje uitrekenen dat de VS de rente op zijn totale schulden niet meer uit het bruto nationaal product kon betalen en dus technisch failliet is. De situatie is sindsdien alleen maar verergerd.
Zolang de schulden oplopen is economisch herstel onmogelijk om de eenvoudige reden dat er geen geld is om te investeren. Er wordt per saldo gedesinvesteerd; kapitaalgoederen en de economische infrastructuur worden afgebroken.
[..]
Het kan met kunst- en vliegwerk nog een paar jaar goed gaan, in de Grote Depressie kwam de klap ook pas na jaren. Maar dat die klap komt is zeker, en dat de beurs er over 10 jaar beter voor zal staan zou ik niet als feit durven aannemen.
Een economisch wonder zal niet gebeuren, en als het al gebeurt zie ik dat eerder in Azië gebeuren dan in de VS. Wat betreft punt 2, dat wordt volgens mij al wel wat gedaan? Al zal de vraag naar dat soort producten niet erg groot zijn denk ik. Oorlog voeren helpt jammer genoeg altijdquote:Er zijn maar 4 oplossingen mogelijk:
1) Hopen op een economisch wonder dat zo'n enorme groei zal bewerkstelligen, dat de rentelasten weer betaalbaar worden. Een auto die op water rijdt bijvoorbeeld.
2) De bezittingen van schuldenaren (grond, bedrijven, onroerend goed, machines, goud, kunst e.d.) verkopen tot de schulden weer behapbaar zijn.
3) Oorlog voeren om de economie te stimuleren, belastingen te verhogen, buitenlandse bezittingen buit te maken en buitenlandse crediteuren om zeep te helpen.
4) Geld bijdrukken en/of de munt drastische devalueren.
Achteraf is makkelijk praten, maar als je de feiten op een rijtje zet was het wel zeker te voorspellenquote:Op maandag 20 juli 2009 14:31 schreef komopzeg het volgende:
Ah, nog zo'n briljante guru die vijf jaar later komt vertellen hoe hij het vijf jaar geleden al wist. En overigens nog niet helemaal een oplossing heeft voor het feit dat de dollar er dan nog redelijk stevig bij staat... En ook gemist heeft dat de laatste crisis weinig te maken heeft met de economische politiek van de USA...
Mja, ze moeten het ook allemaal zelf weten met welk bedrag je begint. Ik ben 4 jaar geleden begonnen met een kleiner bedrag en dat ben ik begonnen uit te werken. Juist omdat je dan meer op de centen moet letten en het spelletje beter onder de knie krijgt.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:40 schreef komopzeg het volgende:
Met 500 euro heeft het echt geen enkele zin.
Doe wat leuks met het geld, je zal er later blij om zijn. Later heb je wel een serieus inkomen en misschien wel wat geld te beleggen.
Kijk anders of je iets meer kunt missen? Je kunt ook idd wel mee doen aan zo'n spel maar dat is toch anders.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:43 schreef Conversatie het volgende:
Hmz ik lees nu pas hoe hoog die transactiekosten wel niet zijn.Dan is 500 euro inderdaad erg weinig. Jammer dan...
Nee, ik zou wel meer in kunnen zetten. Maar als ik alles verlies, heb ik toch een probleemquote:Op maandag 20 juli 2009 15:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kijk anders of je iets meer kunt missen? Je kunt ook idd wel mee doen aan zo'n spel maar dat is toch anders.
Het is sowieso gewoon interresant en leuk om het allemaal te volgen.
Als je gewoon ''normaal'' aandelen koopt en niet die ''linke'' dingen dan loopt het wel losquote:Op maandag 20 juli 2009 15:59 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Nee, ik zou wel meer in kunnen zetten. Maar als ik alles verlies, heb ik toch een probleemPlus: ik vind dat gewoon zonde. Zeker omdat ik er simpelweg nog niet veel van af weet.
Over dat beursspel, dit speel ik al een jaar met grote winsten, maar dat is toch redelijk suf en knullig
Grappig, het artikel van Larouche waar ik naar verwees was toch echt 5 jaar oud. En mocht je aan de datering twijfelen, dan zie je me hier in Februari 2004 ook al verwijzen naar een van zijn artikelen over de dollar. Larouche waarschuwt al sinds midden jaren '90 voor het uit de klauwen lopen van de Amerikaanse schuldenlast, bij mijn weten langer dan enig andere econoom.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:31 schreef komopzeg het volgende:
Ah, nog zo'n briljante guru die vijf jaar later komt vertellen hoe hij het vijf jaar geleden al wist.
De oorzaken daarvan zijn niet zo moeilijk aan te wijzen, en doen niets af aan de analyse dat er voor de dollar op termijn weinig hoop is. De grote vraag (voor ons) is hoe de Euro zich daarbij staande zal houden. In de VS heeft zich inmiddels een leger van deskundige blogs en instanties op de hele crisisproblematiek geworpen, die continu alle cijfers boven water halen en analyseren en aan de hand daarvan het beleid en de uitlatingen van politiek en bankwezen bekritiseren. In de EU ontbreekt het daar volledig aan.quote:En overigens nog niet helemaal een oplossing heeft voor het feit dat de dollar er dan nog redelijk stevig bij staat...
Het gaat om de financiële politiek.quote:En ook gemist heeft dat de laatste crisis weinig te maken heeft met de economische politiek van de USA...
Haal Selang's grafiek over het verloop van de grote depressie nog maar eens in gedachten naar voren. Daar zaten ook meerdere perioden van herstel in voordat het kaartenhuis instortte. Het is leuk, die kortetermijnwinsten van 30%, maar als diezelfde mensen dadelijk nog steeds long zitten, lopen ze het risico om binnen een paar dagen 90% kwijt te raken. De S&P staat nu op een P/E ratio van 134, waar die historisch tussen 10-20 hoort. Bij de huidige rapportages van kwartaalwinsten is er -afgezien van de vrolijk draaiende geldpers en green shoots propagandamachine- geen enkele reden waarom de S&P niet met een klap naar beneden zou komen (zie Denninger van vandaag). Als je nu instapt, dek het neerwaartse risico dan af.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Maarja, dan zie je naast je die belegger die de afgelopen maanden goed geld heeft verdient door puur long te zitten en je als irritante pissebed uitlacht, " wat nou beurzen staan er slecht voor? , wees eens wat meer positief! Het komt allemaal wel weer goed! "
Ja, 'scrambling for cash' gebeurt overal en bedrijven en particulieren gaan aan de lopende band failliet. Hun bezittingen worden geliquideerd, restschulden moeten worden afgeschreven, en zo verdwijnen schulden uit het systeem. Het is alleen niet genoeg, omdat er zo excessief veel geleend is - veel meer dan bedrijven en particulieren feitelijk waard waren.quote:Wat betreft punt 2, dat wordt volgens mij al wel wat gedaan?
Ik ben juist extreem bullish over de dollar. Dat had je niet verwacht he?quote:Op maandag 20 juli 2009 16:24 schreef komopzeg het volgende:
Je kan veel oorzaken voor de huidige crisis aanvoeren, maar de Amerikaanse schuldenberg van de overheid hoort daar niet bij. Het is een beetje voorspellen a la Willem Middelkoop. Roepen dat de beurs omlaag gaat omdat de olieprijs zal exploderen en het financiele systeem zal wankelen door de zwakke dollar.
"Zie je wel, ik zei het toch? De beurs gaat omlaag!"
De beurs ging omlaag maar om heel andere redenen. De olieprijs daalde en de dollar daalde bepaald niet
http://www.cnbc.com/id/31774313quote:Op maandag 20 juli 2009 16:36 schreef dvr het volgende:
De S&P staat nu op een P/E ratio van 134, waar die historisch tussen 10-20 hoort.
Nee precies, S&P staat op 850-950 op "fair value", alhoewel ik de visie heb dat earnings helemaal niet gaan herstellen, maar juist naar beneden gaan op termijn.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
http://www.cnbc.com/id/31774313
52 USD earnings voor 2009, 75 USD voor 2010.
Delen op een S&P van 940, is dat een P/E van 134? Nee toch?
idd in het eerste en wellicht 2e kwartaal hebben bedrijven extreem op kosten bespaart dat kunnen ze niet blijven doen.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee precies, S&P staat op 850-950 op "fair value", alhoewel ik de visie heb dat earnings helemaal niet gaan herstellen, maar juist naar beneden gaan op termijn.
Morgen -3%.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:22 schreef Vandergeld het volgende:
Vandaag weer een groene dag op de aex, topje staat er nog niet, nog 2-3 dagen wachten daarop
Nee, daar is het mijn inziens nog te vroeg voor, topje morgen is misschien nog wel een mogelijkheid, maar dan zal er nog een procent of 2 bijmoeten eerst.. S&P wil ik de komende dagen eerst naar de 960 zien minimaal.quote:
het gaat hier om 12 months trailing, of te wel de earnings van de afgelopen 12 maanden (met een lag van 1 kwartaal). Dat die historisch rampzalig waren voor met name financials, en in mindere mate materials (indien niet gebaseerd op current cost basis), moge bekend zijn, maar als je dat als maatstaf voor de toekomst wilt nemen, kun je het beste direct onder je bed duiken (bij gebrek aan een schuilkelder)quote:Op maandag 20 juli 2009 17:46 schreef dvr het volgende:
@Dinosaur_Sr:
S&P zelf geeft hier 134.01 op voor Juni 2009..
Instappen nu in aandelen, is leuk voor een stijging van 20-30%, maar daarna moet je er wel uit, want anders blijft er weinig over van je geldquote:Op maandag 20 juli 2009 15:14 schreef Conversatie het volgende:
Ben van plan ook eens in te stappen, maar heb een aantal vraagjes. Zit bij de Rabobank, en wil daar dus ook een beleggingsportefeuille openen (via internet). Is dit een fijne bank om mee te beleggen? Iemand ervaring mee? Ik hoor dat de meeste mensen Binck gebruiken.
Je moet trouwens ook een hele vragenlijst in vullen, doet dat erg ter zake?
Voor 19 oktober dus alles verkopen?quote:Op maandag 20 juli 2009 18:14 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Instappen nu in aandelen, is leuk voor een stijging van 20-30%, maar daarna moet je er wel uit, want anders blijft er weinig over van je geld
Daar pleit ik dan ook voor. Liever met je geld onder je bed gaan liggen dan het in die doorgedraaide caroussel te flikkeren omdat je bang bent een boot te missen - want de boot die je nu gaat missen is de Titanic. Het enige scenario waarin de beurzen op middellange termijn, zeg twee jaar, winstgevend kunnen blijven is er een van hyperinflatie.quote:Op maandag 20 juli 2009 18:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
het gaat hier om 12 months trailing, of te wel de earnings van de afgelopen 12 maanden (met een lag van 1 kwartaal). Dat die historisch rampzalig waren voor met name financials, en in mindere mate materials (indien niet gebaseerd op current cost basis), moge bekend zijn, maar als je dat als maatstaf voor de toekomst wilt nemen, kun je het beste direct onder je bed duiken (bij gebrek aan een schuilkelder)
kortom, business as usual dusquote:Op maandag 20 juli 2009 18:38 schreef dvr het volgende:
[..]
Daar pleit ik dan ook voor. Liever met je geld onder je bed gaan liggen dan het in die doorgedraaide caroussel te flikkeren omdat je bang bent een boot te missen - want de boot die je nu gaat missen is de Titanic. Het enige scenario waarin de beurzen op middellange termijn, zeg twee jaar, winstgevend kunnen blijven is er een van hyperinflatie.
Banken waarderen hun bezittingen papieren nu op 'mark to fantasy' basis en weigeren doodleuk om verlies te nemen op vorderingen waarvan vaststaat dat ze niet meer te innen zijn. Maar dat houden ze niet eeuwig vol en ze kunnen die rommel ook niet eeuwig bij de FED voor echt geld blijven omruilen, zeker niet als ze dat geld vervolgens ad $700,000 per werknemer in eigen zak steken - het draagvlak voor dat soort operaties smelt bij pers en publiek in razend tempo weg (bij dat soort bedragen rijst bij mij trouwens het vermoeden dat die bankiers zelf ook weinig fiducie in hun toekomst hebben en daarom de failliete boedel nog even gauw leegplukken).
Naar mijn mening gaat dit een belangrijke datum worden, of het de top is weet ik niet, maar volgens mij komt er op dat moment nieuws dat de beurzen heel flink zal laten zakkenquote:Op maandag 20 juli 2009 18:21 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Voor 19 oktober dus alles verkopen?
en waarom die datum?quote:Op maandag 20 juli 2009 18:53 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Naar mijn mening gaat dit een belangrijke datum worden, of het de top is weet ik niet, maar volgens mij komt er op dat moment nieuws dat de beurzen heel flink zal laten zakken
Waarom is de aarde rond?quote:
probeert hij dat nu eerst met deze topic reeks dan?quote:Op maandag 20 juli 2009 19:05 schreef Mortaxx het volgende:
Vandergeld heeft plannen om WS op te blazen die dag denk ik
Dan had je het maar niet moeten noemen...quote:Op maandag 20 juli 2009 19:00 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Waarom is de aarde rond?
Ik ga hier verder niet over uitweiden and don't shoot me if it is the wrong date..
Ok, ik zal toegeven.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:12 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dan had je het maar niet moeten noemen...
EXPLAIN!
Zoek google maar eens Reinhard en Legatus. Gebeurd vaak wat om en rond zo een pelgrimstocht.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:24 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ok, ik zal toegeven.
http://legatus.org/public/index.asp
shit ja zeg. Ik ga morgen short, neem verlof, en ga overmorgen naar Santiago de Compostela, en ga ook even langs bij Lourdes, voor wat extra leverage. De zogenaamde Bernadetteverdriedubbelaar (een soort turbo). Als ik volgende week terugkom ben ik rijk, niet alleen spritueel, maar ook doordat de wereldmarkt is gecrashed.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:25 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Zoek google maar eens Reinhard en Legatus. Gebeurd vaak wat om en rond zo een pelgrimstocht.
Ach, het is weer eens iets anders dan Xandernieuws.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:25 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Zoek google maar eens Reinhard en Legatus. Gebeurd vaak wat om en rond zo een pelgrimstocht.
morgen ga ik dat lijntje van je snuivenquote:Op maandag 20 juli 2009 19:24 schreef LXIV het volgende:
WS heeft zijn dalende trend tegen het einde van de sluiting van het Damrak iig omgezet in een stijgende lijn. Houdt dat een beetje vol, en morgen de zevende groene dag op rij!
ze moeten nog een miljard uit de private sector halen.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:09 schreef RvLaak het volgende:
CIT May Receive $3 Billion Rescue From Bondholders
De bail-out is er nog niet door?
DJ en NASDAQ op day-high gesloten. Morgen vast wel weer een groene opening. Kunnen we voorbij de 272, kunnen de TA'ers ook weer instappen.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
morgen ga ik dat lijntje van je snuiven
Morgen -3 procent.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
DJ en NASDAQ op day-high gesloten. Morgen vast wel weer een groene opening. Kunnen we voorbij de 272, kunnen de TA'ers ook weer instappen.
Waarop baseer jij die -3%? Zit er nog een slecht nieuwtje in de koker?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Morgen -3 procent.
Maar we zullen zien we er gelijk krijgt morgen.
Dat verwacht ik ook, met een top op 275-291 laat in de zomer.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:09 schreef TeringHenkie het volgende:
Oftewel CALLS KOPEN TIJDENS HET SLECHTE NIEUWS.
Ik vermoed dat we de komende tijd een cyclische markt gaan krijgen met af en toe goed nieuws en af en toe slecht nieuws. We zakken gewoon steeds lekker naar de 240-250 om vervolgens weer te rallyen naar de 270.
"It’s the most popular game on Wall Street — you talk down your estimates, lower the high bar to a few inches off the ground so you really just have to take a stutter step to cross over it so then you get the headlines that 70 per cent of the companies have beaten the estimates."quote:Op maandag 20 juli 2009 23:06 schreef LXIV het volgende:
Overigens vind ik het altijd wel weer frappant hoe al het goed (of slechte) nieuws samenclustert. Nu lees je niets anders als Halleluja in de kranten.
'IMF werkt aan miljardeninjectie wereldeconomie'
'Recessie in Duitsland zwakt af'
'CIT gered'
'Binck presteert zeer goed'
'Olieprijs stijgt na Amerikaanse cijfers'
'Hasbro maakt weer winst'
'IJsland blaast bankensector weer leven in'
Er zijn ook tijden dat er alléén maar slecht nieuws kwam. Ook zaken die niet eens direct met de conjunctuur te maken hebben, bijv. over ING. Het is dat ik geen conspiracy-fanaat ben, anders zou ik bijna gaan denken dat dit gestuurd wordt.
Morgen komt Bernanke voor het Congres. Daar gaat hij of de markten masseren voor een renteverhoging, of de markten naar beneden praten zodat hij de rente niet hoeft te verhogen. Verder verwacht ik dat een aantal Q2-cijfers fors gaan tegenvallen deze week.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarop baseer jij die -3%? Zit er nog een slecht nieuwtje in de koker?
Denk je echt dat de FED gek genoeg is om de rente te verhogen? Als ze dat doen, kunnen ze meteen de bulldozers bestellen om de huizenmarkt daar op te vegen.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Morgen komt Bernanke voor het Congres. Daar gaat hij of de markten masseren voor een renteverhoging, of de markten naar beneden praten zodat hij de rente niet hoeft te verhogen. Verder verwacht ik dat een aantal Q2-cijfers fors gaan tegenvallen deze week.
De media wordt ook gestuurd. Door degene die de media betaald. Wie betaald, bepaald. Tenminste, zo is het altijd geweestquote:Op maandag 20 juli 2009 23:06 schreef LXIV het volgende:
Overigens vind ik het altijd wel weer frappant hoe al het goed (of slechte) nieuws samenclustert. Nu lees je niets anders als Halleluja in de kranten.
'IMF werkt aan miljardeninjectie wereldeconomie'
'Recessie in Duitsland zwakt af'
'CIT gered'
'Binck presteert zeer goed'
'Olieprijs stijgt na Amerikaanse cijfers'
'Hasbro maakt weer winst'
'IJsland blaast bankensector weer leven in'
Er zijn ook tijden dat er alléén maar slecht nieuws kwam. Ook zaken die niet eens direct met de conjunctuur te maken hebben, bijv. over ING. Het is dat ik geen conspiracy-fanaat ben, anders zou ik bijna gaan denken dat dit gestuurd wordt.
Ondanks het feit dat je in totaal foute bedrijven investeert die op termijn compleet failliet gaan, moet ik toegeven dat je een goede trader bentquote:Op maandag 20 juli 2009 23:35 schreef LXIV het volgende:
Nu had ik op 550 verkocht, zeer goed getimed, maar véél te vroeg opnieuw ingestapt. Enfin, na de goede dagen van de laatste tijd kan ik zeggen dat de totale waarde van mijn portefeuille net zo hoog staat als op 16 april 2007. De AEX stond toen op 531. Toch een redelijke outperformance. (in die tussentijd heb ik nog wel meer geld bijgestort dan er afgehaald, maar dat kan ik niet zo 123 zien.)
Anders kom ik op maart 2005 uit (AEX 376)
Precies - daarom zal Bernanke zich niet al te positief uitlaten over de economie.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Denk je echt dat de FED gek genoeg is om de rente te verhogen? Als ze dat doen, kunnen ze meteen de bulldozers bestellen om de huizenmarkt daar op te vegen.
Alsof crashende beurzen geen effect hebben... Rare mensen die economenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Precies - daarom zal Bernanke zich niet al te positief uitlaten over de economie.
Zo is het maar net. Het zijn gewoon de kranten en de televisie die de crisis begonnen zijn om iets om over te schrijven of uit te zenden te hebben!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De media wordt ook gestuurd. Door degene die de media betaald. Wie betaald, bepaald. Tenminste, zo is het altijd geweest.
Lijkt me logisch dat, wanneer het publiek de recessie niet meer kan horen of zien, er positieve verhalen komen. Zo scoor je als zender en krijg je meer geld.
Ondanks dat je er misschien wel iets van af kent (geen idee) moet ik zeggen dat je je stellingen altijd wel weer op een gruwelijk irritante manier weet te brengen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Ondanks het feit dat je in totaal foute bedrijven investeert die op termijn compleet failliet gaan, moet ik toegeven dat je een goede trader bent.
Ik bekijk het nou net niet van de alu-hoedjes kant. Puur van de economische kant. Als het volk krijgt wat ze wil -> kijken ze naar je zender. Meer kijkers -> hogere prijzen voor reclame blokken -> meer omzet. Vrij simpel.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:00 schreef komopzeg het volgende:
[..]
Zo is het maar net. Het zijn gewoon de kranten en de televisie die de crisis begonnen zijn om iets om over te schrijven of uit te zenden te hebben!
(ben je toevallig familie van die pberends?)
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:42 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ondanks dat je er misschien wel iets van af kent (geen idee) moet ik zeggen dat je je stellingen altijd wel weer op een gruwelijk irritante manier weet te brengen.
dat lijntje gaat er vanavond aanquote:Op maandag 20 juli 2009 22:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
DJ en NASDAQ op day-high gesloten. Morgen vast wel weer een groene opening. Kunnen we voorbij de 272, kunnen de TA'ers ook weer instappen.
In mijn geval zal ik eerder uitstappen. Denk zelf aan over de 8,5 of 6. En dan een pauze inlasten totdat er wat rook is opgehelderd. (mijn portefeuille bestaat namelijk uit 80% ING en 20% cash.)quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:58 schreef LXIV het volgende:
ING is weer op het steunniveau gekomen (8,30) waarop het nu drie keer is afgeketst. De vorige keren heb ik telkens verkocht om later op een lager niveau weer in te stappen. Ditmaal denk ik dat we er doorheen gaan, richting de 9,20.
Als het te lang duurt met doorbreken dan verkoop ik alsnog.
AMG gaat inderdaad lekker. Heb paar maanden terug daar nog wat mee lopen spelen met het idee dat het nu wel omhoog moet schieten. Tevergeefs natuurlijk. Totaal verkeerde timing.quote:
Als hij 8,50 bereikt zou ik hem juist vasthouden. Het is nu verkopen of wachten op een hogere koers.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:40 schreef m0m0 het volgende:
[..]
In mijn geval zal ik eerder uitstappen. Denk zelf aan over de 8,5 of 6. En dan een pauze inlasten totdat er wat rook is opgehelderd. (mijn portefeuille bestaat namelijk uit 80% ING en 20% cash.)
Denk niet dat ING op korte termijn nog een vrije val zal maken.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:40 schreef m0m0 het volgende:
[..]
In mijn geval zal ik eerder uitstappen. Denk zelf aan over de 8,5 of 6. En dan een pauze inlasten totdat er wat rook is opgehelderd. (mijn portefeuille bestaat namelijk uit 80% ING en 20% cash.)
Denk niet dat ING op korte termijn nog een vrije val zal maken.
Is de stemming goed genoeg om de komende paar dagen de 8,5 te doorbreken? En ook al breekt ie door de 8,5 dan nog spreken we van een koersstijging van 25% in maar een paar weken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als hij 8,50 bereikt zou ik hem juist vasthouden. Het is nu verkopen of wachten op een hogere koers.
Daarmee doel ik op LXIV en zijn verwacht voor de 9+.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |