abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71164905
Oftewel CALLS KOPEN TIJDENS HET SLECHTE NIEUWS.

Ik vermoed dat we de komende tijd een cyclische markt gaan krijgen met af en toe goed nieuws en af en toe slecht nieuws. We zakken gewoon steeds lekker naar de 240-250 om vervolgens weer te rallyen naar de 270.
  maandag 20 juli 2009 @ 23:11:50 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71164996
Ik denk dat we die 270 wel passeren. De vorige keer heb ik op de 270 redelijk wat gedumpt. Deze keer houd ik ze toch lekker vast.
The End Times are wild
pi_71165664
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:09 schreef TeringHenkie het volgende:
Oftewel CALLS KOPEN TIJDENS HET SLECHTE NIEUWS.

Ik vermoed dat we de komende tijd een cyclische markt gaan krijgen met af en toe goed nieuws en af en toe slecht nieuws. We zakken gewoon steeds lekker naar de 240-250 om vervolgens weer te rallyen naar de 270.
Dat verwacht ik ook, met een top op 275-291 laat in de zomer.
pi_71165713
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:06 schreef LXIV het volgende:
Overigens vind ik het altijd wel weer frappant hoe al het goed (of slechte) nieuws samenclustert. Nu lees je niets anders als Halleluja in de kranten.
'IMF werkt aan miljardeninjectie wereldeconomie'
'Recessie in Duitsland zwakt af'
'CIT gered'
'Binck presteert zeer goed'
'Olieprijs stijgt na Amerikaanse cijfers'
'Hasbro maakt weer winst'
'IJsland blaast bankensector weer leven in'

Er zijn ook tijden dat er alléén maar slecht nieuws kwam. Ook zaken die niet eens direct met de conjunctuur te maken hebben, bijv. over ING. Het is dat ik geen conspiracy-fanaat ben, anders zou ik bijna gaan denken dat dit gestuurd wordt.
"It’s the most popular game on Wall Street — you talk down your estimates, lower the high bar to a few inches off the ground so you really just have to take a stutter step to cross over it so then you get the headlines that 70 per cent of the companies have beaten the estimates."
pi_71165741
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarop baseer jij die -3%? Zit er nog een slecht nieuwtje in de koker?
Morgen komt Bernanke voor het Congres. Daar gaat hij of de markten masseren voor een renteverhoging, of de markten naar beneden praten zodat hij de rente niet hoeft te verhogen. Verder verwacht ik dat een aantal Q2-cijfers fors gaan tegenvallen deze week.
  maandag 20 juli 2009 @ 23:35:57 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71165903
Nu had ik op 550 verkocht, zeer goed getimed, maar véél te vroeg opnieuw ingestapt. Enfin, na de goede dagen van de laatste tijd kan ik zeggen dat de totale waarde van mijn portefeuille net zo hoog staat als op 16 april 2007. De AEX stond toen op 531. Toch een redelijke outperformance. (in die tussentijd heb ik nog wel meer geld bijgestort dan er afgehaald, maar dat kan ik niet zo 123 zien.)
Anders kom ik op maart 2005 uit (AEX 376)
The End Times are wild
pi_71170361
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Morgen komt Bernanke voor het Congres. Daar gaat hij of de markten masseren voor een renteverhoging, of de markten naar beneden praten zodat hij de rente niet hoeft te verhogen. Verder verwacht ik dat een aantal Q2-cijfers fors gaan tegenvallen deze week.
Denk je echt dat de FED gek genoeg is om de rente te verhogen? Als ze dat doen, kunnen ze meteen de bulldozers bestellen om de huizenmarkt daar op te vegen.
pi_71170536
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:06 schreef LXIV het volgende:
Overigens vind ik het altijd wel weer frappant hoe al het goed (of slechte) nieuws samenclustert. Nu lees je niets anders als Halleluja in de kranten.
'IMF werkt aan miljardeninjectie wereldeconomie'
'Recessie in Duitsland zwakt af'
'CIT gered'
'Binck presteert zeer goed'
'Olieprijs stijgt na Amerikaanse cijfers'
'Hasbro maakt weer winst'
'IJsland blaast bankensector weer leven in'

Er zijn ook tijden dat er alléén maar slecht nieuws kwam. Ook zaken die niet eens direct met de conjunctuur te maken hebben, bijv. over ING. Het is dat ik geen conspiracy-fanaat ben, anders zou ik bijna gaan denken dat dit gestuurd wordt.
De media wordt ook gestuurd. Door degene die de media betaald. Wie betaald, bepaald. Tenminste, zo is het altijd geweest .

Lijkt me logisch dat, wanneer het publiek de recessie niet meer kan horen of zien, er positieve verhalen komen. Zo scoor je als zender en krijg je meer geld.
pi_71170545
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:35 schreef LXIV het volgende:
Nu had ik op 550 verkocht, zeer goed getimed, maar véél te vroeg opnieuw ingestapt. Enfin, na de goede dagen van de laatste tijd kan ik zeggen dat de totale waarde van mijn portefeuille net zo hoog staat als op 16 april 2007. De AEX stond toen op 531. Toch een redelijke outperformance. (in die tussentijd heb ik nog wel meer geld bijgestort dan er afgehaald, maar dat kan ik niet zo 123 zien.)
Anders kom ik op maart 2005 uit (AEX 376)
Ondanks het feit dat je in totaal foute bedrijven investeert die op termijn compleet failliet gaan, moet ik toegeven dat je een goede trader bent .
pi_71170561
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:42 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Denk je echt dat de FED gek genoeg is om de rente te verhogen? Als ze dat doen, kunnen ze meteen de bulldozers bestellen om de huizenmarkt daar op te vegen.
Precies - daarom zal Bernanke zich niet al te positief uitlaten over de economie.
pi_71171427
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Precies - daarom zal Bernanke zich niet al te positief uitlaten over de economie.
Alsof crashende beurzen geen effect hebben... Rare mensen die economen
  dinsdag 21 juli 2009 @ 10:00:57 #137
242776 komopzeg
Agatochwegjoh
pi_71171651
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De media wordt ook gestuurd. Door degene die de media betaald. Wie betaald, bepaald. Tenminste, zo is het altijd geweest .

Lijkt me logisch dat, wanneer het publiek de recessie niet meer kan horen of zien, er positieve verhalen komen. Zo scoor je als zender en krijg je meer geld.
Zo is het maar net. Het zijn gewoon de kranten en de televisie die de crisis begonnen zijn om iets om over te schrijven of uit te zenden te hebben!

(ben je toevallig familie van die pberends?)
pi_71172682
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Ondanks het feit dat je in totaal foute bedrijven investeert die op termijn compleet failliet gaan, moet ik toegeven dat je een goede trader bent .
Ondanks dat je er misschien wel iets van af kent (geen idee) moet ik zeggen dat je je stellingen altijd wel weer op een gruwelijk irritante manier weet te brengen.
pi_71173428
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:00 schreef komopzeg het volgende:

[..]

Zo is het maar net. Het zijn gewoon de kranten en de televisie die de crisis begonnen zijn om iets om over te schrijven of uit te zenden te hebben!

(ben je toevallig familie van die pberends?)
Ik bekijk het nou net niet van de alu-hoedjes kant. Puur van de economische kant. Als het volk krijgt wat ze wil -> kijken ze naar je zender. Meer kijkers -> hogere prijzen voor reclame blokken -> meer omzet. Vrij simpel.

De crisis werd natuurlijk verslagen, aangezien dat dat nieuws was. Het spreekwoord is niet voor niets "when is bleeds, it leads". Geldt ook voor de financiële kant van de zaak. Daarbij waren de dalingen ook behoorlijk spectaculair te noemen
pi_71173602
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:42 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ondanks dat je er misschien wel iets van af kent (geen idee) moet ik zeggen dat je je stellingen altijd wel weer op een gruwelijk irritante manier weet te brengen.
.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:58:42 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71174872
ING is weer op het steunniveau gekomen (8,30) waarop het nu drie keer is afgeketst. De vorige keren heb ik telkens verkocht om later op een lager niveau weer in te stappen. Ditmaal denk ik dat we er doorheen gaan, richting de 9,20.

Als het te lang duurt met doorbreken dan verkoop ik alsnog.
The End Times are wild
pi_71174974
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

DJ en NASDAQ op day-high gesloten. Morgen vast wel weer een groene opening. Kunnen we voorbij de 272, kunnen de TA'ers ook weer instappen.
dat lijntje gaat er vanavond aan
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:03:59 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71175066
Als er nog een euro of anderhalf bij ING bijkomt dan verkoop ik een hele bats. Tot nu toe heb ik slechts maximaal 25% van de portefeuille verkocht.

Overigens is ING onder de 10 altijd nog een goede koop.
The End Times are wild
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:22:16 #144
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_71175672
AMG
pi_71176286
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:58 schreef LXIV het volgende:
ING is weer op het steunniveau gekomen (8,30) waarop het nu drie keer is afgeketst. De vorige keren heb ik telkens verkocht om later op een lager niveau weer in te stappen. Ditmaal denk ik dat we er doorheen gaan, richting de 9,20.

Als het te lang duurt met doorbreken dan verkoop ik alsnog.
In mijn geval zal ik eerder uitstappen. Denk zelf aan over de 8,5 of 6. En dan een pauze inlasten totdat er wat rook is opgehelderd. (mijn portefeuille bestaat namelijk uit 80% ING en 20% cash.)

Denk niet dat ING op korte termijn nog een vrije val zal maken.
pi_71176366
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:22 schreef foetre het volgende:
AMG
AMG gaat inderdaad lekker. Heb paar maanden terug daar nog wat mee lopen spelen met het idee dat het nu wel omhoog moet schieten. Tevergeefs natuurlijk. Totaal verkeerde timing.

Waar ik alleen wel van baal is dat ik Randstad uit het oog ben verloren. Vorige week nog op 18/19. En zit nu te kijken en is alweer richting de 21.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:46:54 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71176495
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:40 schreef m0m0 het volgende:

[..]

In mijn geval zal ik eerder uitstappen. Denk zelf aan over de 8,5 of 6. En dan een pauze inlasten totdat er wat rook is opgehelderd. (mijn portefeuille bestaat namelijk uit 80% ING en 20% cash.)

Als hij 8,50 bereikt zou ik hem juist vasthouden. Het is nu verkopen of wachten op een hogere koers.
The End Times are wild
pi_71176512
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:40 schreef m0m0 het volgende:

[..]

pi_71176708
En weer hoger vandaag, mijn advies is nu wel long posities afbouwen, maar geen short opnemen. Je kan beter afwachten op een mooi long instapmoment, veel makkelijker verdienen.
pi_71176740
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als hij 8,50 bereikt zou ik hem juist vasthouden. Het is nu verkopen of wachten op een hogere koers.
Is de stemming goed genoeg om de komende paar dagen de 8,5 te doorbreken? En ook al breekt ie door de 8,5 dan nog spreken we van een koersstijging van 25% in maar een paar weken.

Denk dat ik een groot deel binnenkort ga liquidieren.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:47 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Daarmee doel ik op LXIV en zijn verwacht voor de 9+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')