We mogen hier geen (ovrvloedig) Frysk spreken, maar bedankt voor je vooroordelen!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:04 schreef trovey het volgende:
Ik weet dat ik dit topic nu voor de eerste en laatste keer zal bekijken want ik kan geen woord Fries lezen (en spreken), maar veel plezier samen Friese medelanders.
Ja, gaaf is dat!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:28 schreef alors het volgende:
weromfynpost!
Op Omrop Fryslan is trouwens een serie voor het voortgezet onderwijs over de geschiedenis van Fryslan. 11&30 heet het, wel interessant en grappig, presentator is jeugdheld Sybe Satellyt aka Freark Smink.
Ik had als basisschoolleerling een prachtige rode Sybe Satellyt petquote:
Het is toch WFP (Werom Fyn Post) ?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:15 schreef Apotheose het volgende:
as oprjochte Frysk mar efkes in TFP hjir del flikkerje. En no net seure oer dit lytse sintsje yn it Frysk. Ik ga alweer over in het ABN.
oe die fryske klomp-pantoffels!! Die heb ik ook!!quote:
Jaa het is nu geloof ik ook op DVD terug te bekijken?quote:
Kloptquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:42 schreef Miam het volgende:
[..]
Jaa het is nu geloof ik ook op DVD terug te bekijken?
Nice zeg. De studio staat er trouwens ook nog steeds. Een oud vervallen schuurtje in een weiland. Maar dat is iets verderopquote:Ik sta er ook op! op myn houtsjes oer de WurdumerFeart!
kloptquote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:10 schreef Miam het volgende:
Nee, al aardich wat jieren net mear. bliid dat ik der wei bin hjernet san best doarp...
Ben verhuisd schat.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Waar je nu woont is anders ook niet alles.
de poortjes staan er al. Op station LWD. Maar verders ben ik niet zo op de hoogte.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:04 schreef 2cv het volgende:
Wanneer wordt die OV chipkaart bij de Friezen door de strot geramd ?
Voor mijn vaders verjaardag jaquote:Op zondag 27 december 2009 22:11 schreef alors het volgende:
Belachelijk rustig hier....
Iemand deze nog gekocht?
[ afbeelding ]
Ik heb em ingekeken in de boekhandel, ziet er prachtig uit, alleen als arme student is 100/120 euro wel een beetje gortig. Later als ik groot ben nog maar eens kijken
Ik vind het verschrikkelijk. Sorryquote:
quote:'Fries' Patraeus CIA-baas
Ald-generaal David Patraeus wurdt de heechste baas fan de Amerikaanske ynljochtingetsjinst CIA. Patraeus is de soan fan Fries-om-utens Sixtus Patraeus, dy't oan it begjin fan de Twadde Wrâldoarloch emigrearre fan Frjentsjer nei de USA.
Patraeus wie earder ek al de heechste militêr fan Amearika.
Ik haw hjir noch wol in skjirre dy't se liene kinne.quote:
Soe tiid wurde ek ommers, sûnt Piter Stuyvesant hawwe de Friezen it net sa heech skopt yn Amerikaquote:Op woensdag 27 april 2011 17:43 schreef alors het volgende:
[..]
fansels, it is noch mar in lytse stap nei Fryske wrâlddominaasje
OMG! Wat dogt dat sear oan myn earen, dat geskreuwquote:Op woensdag 27 april 2011 17:41 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Ik haw hjir noch wol in skjirre dy't se liene kinne.
Dit mear wat foar dy?quote:Op woensdag 27 april 2011 18:16 schreef Apotheose het volgende:
[..]
OMG! Wat dogt dat sear oan myn earen, dat geskreuwNet myn kopke tee
Hûnekop, moai wurk.quote:
awww liefquote:Op woensdag 27 april 2011 18:59 schreef GizartFRL het volgende:
megan![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Excuses, dit was de eerste post van mijn dochter op Fok!.![]()
Kjoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooetquote:Op woensdag 27 april 2011 18:59 schreef GizartFRL het volgende:
megan![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik fyn se geweldichquote:Op woensdag 27 april 2011 18:47 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Hûnekop, moai wurk.
Ik hoech mar ien ding te sizzen en dan is it al ferkeard,
En at ik freechje wat dat is dan seist hielendal neat!
En wat voor een post!quote:Op woensdag 27 april 2011 18:59 schreef GizartFRL het volgende:
megan![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mei in ferwizing nei It Famke iene Peenquote:Op woensdag 27 april 2011 19:06 schreef GizartFRL het volgende:
Ze is 5
Om dan toch maar even ontopic te gaan:
Bram heeft vroeger mijn terras nog aangelegd.
hy moat eerst noch wol út de USA komme, fansels.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:47 schreef Ensaf het volgende:
Âld-presidint Clinton nei Achlum.
Dat hie net nedich wast.
Presidint wurde.
Mei lijn 759 fanút Harns wie hy der ek wol kaam.
'Hemels bûten'quote:Op zondag 29 mei 2011 13:19 schreef Slickk het volgende:
Komende tongersdei mar efkes nei it Fean tocht ik sa, leuk festivaltsje. Fremde namme hjer, 'Heavenly Outdoor'. Ik ben net sa fan dot Ingels.
Se hat it der mar drok mei.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:23 schreef Misstique het volgende:
[Belangrijk] Vieze stoute plaatjes, woordjes en de rest
Die moat ik al efkes folgje! Wat is har Twitternamme?quote:Op zondag 19 juni 2011 14:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de tekenares van Bear Boeloe volgt mij op twitter, heb dr wel eens eenhand gegeven ook
@Lachendemaanquote:Op zondag 19 juni 2011 19:28 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Die moat ik al efkes folgje! Wat is har Twitternamme?
Dan haw 'k sels leaver de Kastquote:
Keardel mei lang hier dy't it stoer fûn om om de haverklap 'jezus christus' te roppe en âlde lju mei 'je' oanspruts. Dy't it hat oer idioate boeren op in wein hat mar der wol earst tusken gjit stean. Fan datsoarte dingen.quote:
dat 'je' sizze foen ik ek net sa kreas, mar fjirder foen ik him wol goed.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:04 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Keardel mei lang hier dy't it stoer fûn om om de haverklap 'jezus christus' te roppe en âlde lju mei 'je' oanspruts. Dy't it hat oer idioate boeren op in wein hat mar der wol earst tusken gjit stean. Fan datsoarte dingen.
Sil ris opsykje wa't it wie.
De sjongende strjitlizzer! En âld buorman.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
Yn 2012 fergeat Fryslân net. Wy hawwe Bram
Wat is dit voor onzin? Achja het zal wel. Overigens is Fries gewoon een taal in Nederland en zijn er tegenwoordig vertalingsmachines beschikbaarquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:15 schreef Misstique het volgende:
Iets minder Fries en iets meer NL graag..
Ik zal voortaan een NL vertaling onder mijn reactie zetten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:15 schreef Misstique het volgende:
Iets minder Frysk en iets mear Hollansk graach
Iets minder Fries en iets meer NL graag..
Als ik zo het vorige topic en de vele kortere daarvoor doorspit (vanwege ruzie met de mod) lijkt ook dat niet te mogen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:44 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ik zal voortaan een NL vertaling onder mijn reactie zetten.
ik ek! Reedride tot we der by del follequote:Op donderdag 29 november 2012 13:19 schreef mr_chuck het volgende:
En, wie heeft zin in natuurijs?
Ikke
Nee lekker schaatsen over de zwette, lekker toch?quote:Op donderdag 29 november 2012 13:43 schreef alors het volgende:
Ik net, fjirste kâld. Ride dogge jim mar yn Thialf.
9292.nl werkt ook voor Friesland hoor.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:19 schreef Toto69 het volgende:
Beste Friezen,
Hoe kom je vanaf Overijssel zo makkelijk mogelijk naar Easternijtsjerk?
Wie weet kan iemand mij hier helpen.
Edit: Met OV
Da snap ik ,maar ik word er niet veel wijzer van. Gebruik het OV weinig en heb al jaren niet in een bus gezeten... Doe bijna alles op de fiets.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:22 schreef alors het volgende:
[..]
9292.nl werkt ook voor Friesland hoor.
Rûntsies ride is toch neat oan?quote:Op donderdag 29 november 2012 13:43 schreef alors het volgende:
Ik net, fjirste kâld. Ride dogge jim mar yn Thialf.
Trein naar Leeuwarden nemen, dan bus 50 naar Dokkum en dan bus 52 nemen. Bus 52 is volgens mij wel eentje die je moet reserveren.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:19 schreef Toto69 het volgende:
Beste Friezen,
Hoe kom je vanaf Overijssel zo makkelijk mogelijk naar Easternijtsjerk?
Wie weet kan iemand mij hier helpen.
Edit: Met OV
Thanks!quote:Op donderdag 29 november 2012 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Trein naar Leeuwarden nemen, dan bus 50 naar Dokkum en dan bus 52 nemen. Bus 52 is volgens mij wel eentje die je moet reserveren.
tijden zul je zelf uit moeten zoeken
Inderdaad, natuurijs FDO! ( foar de oerwinningquote:Op donderdag 29 november 2012 18:33 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Rûntsies ride is toch neat oan?
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Zojuist alexmiedema.frl gepreregistreerd.
Dit is een Nederlands forum dus ook in het Nederlands posten ja !quote:
Burgum stikt van de fienen. Dus schrap die naar van je lijstje om te gaan wonen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:11 schreef Marco001 het volgende:
Goedemorgen.
* Marco001 meld zich ook als Groninger die in Friesland gaat werken(Burgum) en er dus ook wilt gaan wonen.
Ben bezig met een vakantiehuisje in Appelscha. Baan is in eerste instantie namelijk voor slechts een jaar. Mocht het wel voor langere tijd worden, kan ik dan gaan kijken naar een luxer/koop iets. En nu veel sparen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:41 schreef CoExist het volgende:
[..]
Burgum stikt van de fienen. Dus schrap die naar van je lijstje om te gaan wonen.
Burgum - Appelscha is nogal een eindje rijden hoor.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ben bezig met een vakantiehuisje in Appelscha. Baan is in eerste instantie namelijk voor slechts een jaar. Mocht het wel voor langere tijd worden, kan ik dan gaan kijken naar een luxer/koop iets. En nu veel sparen.
Half uur, valt best mee. Vanaf hier is het een uur rijden.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:24 schreef CoExist het volgende:
[..]
Burgum - Appelscha is nogal een eindje rijden hoor.
Je mag mijn huis wel ff kopen.
quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:32 schreef 2cv het volgende:
Hoera ! De Icedome gaat niet door. Tenminste, daar heeft het alle schijn van.![]()
![]()
Thialf boppe !
![]()
![]()
Ja, op dat plaatje staat een Cambuur stadion van bierkratten afgebeeld op ongeveer de snekertrekweg..quote:
Zou geen gekke locatie zijn, evenals in de buurt van de Tesselschadestraat. Beide locaties bieden de mogelijkheid om bestaande winkels erin te integreren en zijn vrij goed bereikbaar. De combinatie met winkels zul je bij het FEC minder hebben.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 06:30 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Ja, op dat plaatje staat een Cambuur stadion van bierkratten afgebeeld op ongeveer de snekertrekweg..
held!quote:Op woensdag 8 april 2015 17:17 schreef Alexxxxx het volgende:
mijn .frl is zojuist de lucht in gegaan
Spijkenisse, boskoop en stroequote:Op zondag 31 januari 2016 16:41 schreef DonnaRush het volgende:
Welkom terug! Waar was je in de tussentijd?
Kan ik me voorstellen. Ik vind de steden hier vaak al te druk.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:09 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Spijkenisse, boskoop en stroe
Ik heb n hoop ervaring met verhuizen....
Maar nu woon ik op 1.5km van mn ouders, ideaal met 2 kleine kids.
En uiteraard blij dat ik weer in Fryslan ben. Vooral de veluwe was erg mooi, maar echt never nooit meer terug naar de randstad!
Leuke websitequote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:58 schreef Apotheose het volgende:
vast wel bekend, maar toch leuk om doorheen te bladeren - de Friese geschiedenis:
http://www.11en30.nu/
De vrouw van mijn buurman is een paar maanden terug overleden. Toen ik een keer bij hem op een zondag op bezoek was hadden we het onder ander over "vroeger". Toen liet ik hem op de iPad die website zien. Van heel veel van die filmpjes kon hij zich nog veel herinneren. Naast dat het voor ons beide erg interessant was, was hij die middag ook even afgeleid.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:58 schreef Apotheose het volgende:
vast wel bekend, maar toch leuk om doorheen te bladeren - de Friese geschiedenis:
http://www.11en30.nu/
Wat lief.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:34 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
De vrouw van mijn buurman is een paar maanden terug overleden. Toen ik een keer bij hem op een zondag op bezoek was hadden we het onder ander over "vroeger". Toen liet ik hem op de iPad die website zien. Van heel veel van die filmpjes kon hij zich nog veel herinneren. Naast dat het voor ons beide erg interessant was, was hij die middag ook even afgeleid.
Daar naast heb ik hem nog meer dingen laten zien over Friesland en de omgeving waar hij vandaan kwam. Je kon duidelijk zien dat hij onder de indruk was.
Ook mooi om oude verhalen te horen van mensen die het zelf hebben meegemaakt.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:34 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
De vrouw van mijn buurman is een paar maanden terug overleden. Toen ik een keer bij hem op een zondag op bezoek was hadden we het onder ander over "vroeger". Toen liet ik hem op de iPad die website zien. Van heel veel van die filmpjes kon hij zich nog veel herinneren. Naast dat het voor ons beide erg interessant was, was hij die middag ook even afgeleid.
Daar naast heb ik hem nog meer dingen laten zien over Friesland en de omgeving waar hij vandaan kwam. Je kon duidelijk zien dat hij onder de indruk was.
dankjequote:
Zou ook zo moeten zijn, als je je eigen taal niet spreekt ben je ook wel een sneuneus natuurlijkquote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:27 schreef Zombieland het volgende:
[..]
dankje
ik spreek geen fries , versta t wel redelijk , mensen gaan er altijd maar van uit dat je als fries sowieso gewoon goed fries kan spreken
nah, dat valt wel mee. Het is mooi, maar niet per se noodzakelijk dat je het ook spreektquote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:27 schreef Zombieland het volgende:
[..]
dankje
ik spreek geen fries , versta t wel redelijk , mensen gaan er altijd maar van uit dat je als fries sowieso gewoon goed fries kan spreken
Dat hie ik no ek, koart lynquote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:14 schreef Hexxenbiest het volgende:
Wat núver dat ik dit topic nea earder sjoent ha
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zou ook zo moeten zijn, als je je eigen taal niet spreekt ben je ook wel een sneuneus natuurlijk(of 3, dat kan ook)
Bist sels yn sneuneus.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zou ook zo moeten zijn, als je je eigen taal niet spreekt ben je ook wel een sneuneus natuurlijk(of 3, dat kan ook)
058 belle.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wit ikWat soest der oan dwaan dan?
Dude, het wordt steeds erger met jou.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
0906-058, voor wie een oldehove skeef in de panty wil.
Ik weet hetquote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:32 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Dude, het wordt steeds erger met jou.
Ik lachte wel hardop.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |