staat op de wikiquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:29 schreef Tripless het volgende:
Zet mij snel eens in de OP!Man, 18 jaar, Student Journalistiek. Gisteren heb ik trouwens al op het terras gezeten op de Heuvel en bij de Cul, nu is het toch al aardig gezellig in de stad. Alleen waren ze voor ons tafeltje op straat aan het bekvechten, een stel kinderen van 12/13 jaar. Dan zit je toch maar mooi op de eerste rij he?
jah dacht ik ook aanquote:
Verdien je nu genoeg om iets te kopen waar je minimaal 5 jaar in gaat wonen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:25 schreef Crazy-M het volgende:
ok even volgende:
als je op jezelf wilt gaan wonen:
wat is beter:
eerst klein flatje huren en dan verder kijken
of gelijk voor kopen gaan ?
en:
kans is aanwezig dat je binnenkort misschien werkeloos bent. Ik wil eigenlijk binnenkort toch wel gaan rondkijken maar zit dus met het werk probleem
hypotheek en heel die zooi kan ik niet krijgen vanwege de baan. maar denk gewoon beste is om even te wachten tot er meer zekerheid is
maar dan alsnog:
eerst huren en klein beginnen of gelijk kopen ?
is niet zeker of ik over half jaar nog baa nheb: dus neequote:Op donderdag 16 juli 2009 11:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Verdien je nu genoeg om iets te kopen waar je minimaal 5 jaar in gaat wonen?
Pas als je langer dan ongeveer 5 jaar ergens woont, is kopen goedkoper dan huren.
dat kloptquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:58 schreef styliste het volgende:
Ik denk dat het verstandig is om in een huurwoning eerst eens je eigen draai te vinden. Eerst eens kijken wat je prettig vind. Misschien heb je wel behoefte aan heel veel ruimte, of juist niet. Misschien kom je er achter dat je het heerlijk vind om in de keuken te staan (ik noem maar even iets he?) en wil je in je eigen huis dus een grote keuken.
En in een huurhuis kom je er achter wat je aan onderhoud etc moet doen zonder dat het jou wat kost (de grote dingen dan he?). Dan kan je altijd zeggen, ok, ik weet genoeg, ik ga een huis kopen. en met een maand ben je uit je huurhuis weg als het nodig is...
Je baan kun je altijd kwijtraken (toegegeven, de kans is in het huide economische klimaat wel groter). Als je geen tophypotheek neemt/hoeft te nemen, hoeft werkeloosheid nog niet te betekenen dat je je huis kwijtraakt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:22 schreef oompaloompa het volgende:
ik denk dat nhet sowieso niet slim is zolang je onduidelijkheid hebt over je werk. om iets te kopen.
jah markt is nu wel aantrekkelijkquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:29 schreef Guard het volgende:
Sta je ingeschreven bij Woning in zicht? Als je daar al wat langer ingeschreven staat (en dus een behoorlijke inschrijfduur hebt opgebouwd) is een huurwoning zeker aantrekkelijk.
Huren is niet verkeerd om aan het "op jezelf wonen" te wennen, maar ik zou zeker niet te lang huren. Als je particulier of via een bureau als rotsvast of directwonen huurt betaal je vaak veel voor weinig (voorbeeld; ik huurde een studio(-tje) voor bijna 500 euro per maand, nu heb ik een koopwoning waarvan de benedenverdieping al twee keer zo groot is, en betaal ik nog geen 750 euro p.m. aan alle vaste lasten (hypohteek, verzekering, energie)).
De huidige huizenmarkt is zeer intressant voor de starter, je hebt niets te verkopen, dus kun je meteen in een huis trekken, waat voor de verkoper zeer aantrekkelijk is, deze heeft waarschijnlijk al een ander huis gekocht of op het oog en wil er dus snel vanaf. Dat kan een zeer gunstige invloed hebben op de prijs. De verkoper van mijn huidige woning wilde er ook vanaf. Binnen een half uur had ik al ruim 10.000 euro van de prijs weten te halen, terwijl het een zeer redelijke vraagprijs was.
en dan de breakdance in, kotsen en weer zuipenquote:Op donderdag 16 juli 2009 13:23 schreef toma het volgende:
Maandag mezelf maar flink bezatten op de kermis
toen ik gisteren een stukje over de kermis liep zag ik al 2 breakdances. Maar die breakdance die bij het gemeentehuis staat was vroeger echt mijn favoriete kermis attractie, ben er wel 100 keer ingeweest denk ikquote:Op donderdag 16 juli 2009 13:45 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
en dan de breakdance in, kotsen en weer zuipen
Ik moet al kotsen als ik naar zo'n attractie kijk. Ben er ook nooit in geweest.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:53 schreef hmmmz het volgende:
[..]
toen ik gisteren een stukje over de kermis liep zag ik al 2 breakdances. Maar die breakdance die bij het gemeentehuis staat was vroeger echt mijn favoriete kermis attractie, ben er wel 100 keer ingeweest denk ikWel natuurlijk staand in zo'n karretje, dat was toen stoer
ik ook, nu krijg je er echt niet meer inquote:Op donderdag 16 juli 2009 13:54 schreef toma het volgende:
[..]
Ik moet al kotsen als ik naar zo'n attractie kijk. Ben er ook nooit in geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:59 schreef aardappel het volgende:
TVPQFTSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb ik dus nietquote:Op donderdag 16 juli 2009 13:54 schreef toma het volgende:
[..]
Ik moet al kotsen als ik naar zo'n attractie kijk. Ben er ook nooit in geweest.
die breakdance bij het stadhuis is van Hoefnagels (die hebben hem afgelopen jaar gekocht van een belgisch attractiepark).quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:53 schreef hmmmz het volgende:
[..]
toen ik gisteren een stukje over de kermis liep zag ik al 2 breakdances. Maar die breakdance die bij het gemeentehuis staat was vroeger echt mijn favoriete kermis attractie, ben er wel 100 keer ingeweest denk ikWel natuurlijk staand in zo'n karretje, dat was toen stoer
jah zo lijkt het inderdaadquote:Op donderdag 16 juli 2009 14:19 schreef Guard het volgende:
[..]
die breakdance bij het stadhuis is van Hoefnagels (die hebben hem afgelopen jaar gekocht van een belgisch attractiepark).
De thuishaven van Hoefnagels zit zowat naast het huis van mijn ouders.
Vroeger zetten ze wel eens vlak voor het begin van het seizoen een atrractie op op hun erf, machtig mooi was dat, stond ik altijd bij te kijken. Ik vond het geweldig hoe ze van die attracties uit het niets (zo leek het) konden opbouwen.
ik word al ziek als ik langer dan een uur in een auto zitquote:Op donderdag 16 juli 2009 14:17 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
heb ik dus niet
ben echt een keer booster, xtreme en breakdance achter elkaar zonder ziek te worden.
o wagen ziek ?quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:24 schreef toma het volgende:
[..]
ik word al ziek als ik langer dan een uur in een auto zit
gelukkig valt het tegenwoordig wel mee maar vroeger spauwde ik alles onder.
ja wagen, boot, vlieg .....quote:
Had het vroeger heel erg in de auto. Mijn tante heeft me toen een aantal "trucjes" genoemd om niet ziek te worden, zoals zingen (alleen niet zo leuk voor de andere inzittendenquote:Op donderdag 16 juli 2009 14:50 schreef toma het volgende:
[..]
ja wagen, boot, vlieg .....
bewegingsziekte.
Vroeger had ik het wel veel erger dan nu maar ik heb er nog steeds last van. Ben verschillende keren met m'n maten naar Six Flags (tegenwoordig Walibi world oid) geweest maar elke keer als ik daar was ben ik ziek geweest. Ga er ook niet meer heen.
oh een boot! heerlijk!!!quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:50 schreef toma het volgende:
[..]
bewegingsziekte.
Vroeger had ik het wel veel erger dan nu maar ik heb er nog steeds last van. Ben verschillende keren met m'n maten naar Six Flags (tegenwoordig Walibi world oid) geweest maar elke keer als ik daar was ben ik ziek geweest. Ga er ook niet meer heen.
Vooral in een boot heb ik het heel erg. Ben nog nooit zo ziek geweest als in een rondvaartbootje in Turkije.
vriendin is ook wagen ziek, maar gaat gewoon voor in zitten en is het goedquote:Op donderdag 16 juli 2009 14:50 schreef toma het volgende:
[..]
bewegingsziekte.
Vooral in een boot heb ik het heel erg. Ben nog nooit zo ziek geweest als in een rondvaartbootje in Turkije.
je moet inderdaad goed naar buiten kijken omdat je voelt dat je beweegt maar het in de auto zelf niet ziet, daar word je meestal misselijk vanquote:Op donderdag 16 juli 2009 14:52 schreef Clesar03 het volgende:
[..]
Had het vroeger heel erg in de auto. Mijn tante heeft me toen een aantal "trucjes" genoemd om niet ziek te worden, zoals zingen (alleen niet zo leuk voor de andere inzittenden) en niet rondkijken, maar concentreren op de doorlopende witte streep aan de kant.
Nooit meer ergens last van gehad
Same here, ik was er ook totaal niet mee bezig.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:45 schreef krioro het volgende:
Ik had niet eens door dat de kermis volgende week al is, totdat iemand het er toevallig over had 2 dagen geleden.
Niet in het centrum geweest de afgelopen dagen dan?quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:45 schreef krioro het volgende:
Ik had niet eens door dat de kermis volgende week al is, totdat iemand het er toevallig over had 2 dagen geleden.
Neuh.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:13 schreef aardappel het volgende:
[..]
Niet in het centrum geweest de afgelopen dagen dan?
sowieso te langquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:52 schreef styliste het volgende:
het is vast al gezegd maar dan is het niet blijven hangen... tot wanneer is de kermis open?
quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:52 schreef styliste het volgende:
het is vast al gezegd maar dan is het niet blijven hangen... tot wanneer is de kermis open?
Juistquote:
quote:
2500 vind ik ook weer TEquote:Op donderdag 16 juli 2009 21:45 schreef PierreTT het volgende:
[..]
![]()
Stond gister met een aantal mensen te kletsen die dit jaar niet op vakantie gaan omdat ze liever naar de kermis gaan. Op mijn vraag hoeveel ze dan in godsnaam uit gaan geven op de kermis, zeiden ze bloedserieus "een euro of 2500, wij sparen hier het hele jaar voor". Er zijn dus echt mensen die compleet leven voor de kermis
Oke...quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:45 schreef PierreTT het volgende:
[..]
![]()
Stond gister met een aantal mensen te kletsen die dit jaar niet op vakantie gaan omdat ze liever naar de kermis gaan. Op mijn vraag hoeveel ze dan in godsnaam uit gaan geven op de kermis, zeiden ze bloedserieus "een euro of 2500, wij sparen hier het hele jaar voor". Er zijn dus echt mensen die compleet leven voor de kermis
quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:45 schreef PierreTT het volgende:
[..]
![]()
Inderdaad, sorry hoor, maar dat is toch om te huilen als je zo'n mentaliteit hebt. Hoe spendeer je overigens 2500 euro op een kermis? 2500 keer touwtje trekkenquote:
tilurgse kermis niet zo moeilijkquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:24 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Inderdaad, sorry hoor, maar dat is toch om te huilen als je zo'n mentaliteit hebt. Hoe spendeer je overigens 2500 euro op een kermis? 2500 keer touwtje trekken
Ja dat is waar ook... die gasten betalen toch ook teringveel geld om uberhaupt op de kermis te mogen staan?quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:29 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
tilurgse kermis niet zo moeilijk
best prijzig
blijkbaar te weinig om ze weg te houdenquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:31 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ja dat is waar ook... die gasten betalen toch ook teringveel geld om uberhaupt op de kermis te mogen staan?
jah weet niet precies, maar vind knappe prestatie hoe ze het elk jaar opbouwenquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:31 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ja dat is waar ook... die gasten betalen toch ook teringveel geld om uberhaupt op de kermis te mogen staan?
Het is de eerste keer dat ik Kermis in Tilburg ga vieren (hopelijk het begin van een jarenlange traditie) dus ik weet niet goed wat ik kan/moet verwachten. Ik heb toch zeker zo'n 200 euro aan de kant gezet voor drie échte stapavonden met de kermis. Al zullen het er ongetwijfeld meer worden, maar dat is een zorg voor later. Gelukkig hebben we de pinautomaten nogquote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:12 schreef VoreG het volgende:
Agh als je niet op vakantie gaat, waarom niet.
Ik heb voor Sensation ook zo'n 250 euro uitgetrokken : '). Kost me weer 10 jaar sparen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |