abonnement Unibet Coolblue
pi_70986393
Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!


Woudestein / Hoboken


Falafel


Voorgaande delen
Erasmus Universiteit Rotterdam #11
Erasmus Universiteit Rotterdam #10
Erasmus Universiteit Rotterdam #9
Erasmus Universiteit Rotterdam #8
Erasmus Universiteit Rotterdam #7
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 6.
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 5; het jaarplansysteem!
Erasmus Universiteit topic, Deel 4:
Erasmus Universiteit topic, Deel 3: Een nieuwe start
Erasmus Universiteit topic, Deel 2: Op naar MyEur
[SC] Erasmus Universiteit Slowchat

Handige Links
EUR website
MyEUR
Blackboard
OSIRIS
SIN-Online
EURmail
ERNA
StudieLink
Studiekeuzetest

FOK!ers @ EUR (naam - faculteit - opleiding - fase)
Artianos - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
BliksemSchigt - RSM - International Business Administration - Bachelor
Bolkesteijn - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
BVO - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master
Chabo - FEW - Economie & Bedrijfseconomie
ChRoNiC - FEW - Economics - Master & FRG - Nederlands Recht - Bachelor
DahaKa - FRG - Nederlands Recht - Bachelor
eleusis - FEW - Economics & ICT - Master
Fiskus - FRG - Fiscaal recht - Bachelor
Flashwin - FRG - Bedrijfsrecht - Master
hamster90 - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
Irritatie100 - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
Lennox - FHKW - Media & Maatschappij - Master Afgestudeerd
Lucky_Strike - FRG - Criminologie - Bachelor/Master
Matthijs- - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
Najir - FEW - Informatica&Economie - Bachelor
Nepthys - FHKW - Algemene Cultuurwetenschappen - Bachelor
PietjePuk007 - FEW - Economics & ICT - Master Afgestudeerd
Public_NME - RSM - Business Administration - Master in Strategic Management
Pulu - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
SnookieMJ - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master
SuperHarregarre - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
ThE_ED - FSW - Sociologie - Bachelor
TheMagnificent - FSW - Minor International and European Politics
Triggershot - FSW - Bustuurskunde - Bachelor
unioz - RSM - International Business Administration - Bachelor
Version1 - RSM - Business Administration - Master Finance & Investments
Vincenski - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master

Als je ook in de OP wil post in 't topic, als je eruit wil ook !
Game On!

[ Bericht 0% gewijzigd door TanteMathilde op 16-07-2009 21:51:39 ]
pi_70986436
Faculteit Sociale wetenschappen, bestuurskunde, bachelor
pi_70986438
TVP. ga in september aan de master Bedrijfsrecht beginnen trouwens, hopelijk kan TS de OP aanpassen. thx
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_70986461
Laatste post:
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:55 schreef Conversatie het volgende:
Zit je nu op die Eureka week echt met z'n allen 's nachts naast elkaar te meuren in zo'n grote zaal ofzo? Ik snap echt niet wat ik me daar bij moet voorstellen en in de FAQ staat alleen dat je slaapt in een zaal op de campus. En hoe zit het met douches e.d., er zijn namelijk wel veel 'gasten' lijkt me

Ik ga denk ik gewoon de 3 leukste dagen en slaap thuis
Je kunt ook bij een studentenvereniging een slaapplaats proberen te regelen, da's waarschijnlijk een stuk beter.

[edit]ok, OP is gewijzigd
pi_70987049
September start ik ook op de Erasmus!
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:15:56 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70987141
Nepthys kun je mij even renamen van soylent naar eleusis en tevens van schakel naar master?

Alvast dank,
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70987147
Alvast een tvp, over 1 jaar Fiscaal recht en over 2 jaar Rechtsgeleerdheid(NL recht)!
pi_70987460
Even net voor ik op vakantie ga ook een TVP hier: FRG - Criminologie - Bachelor/Master.

Over de slaapplaatsen tijdens de Eurekaweek op de campus: je slaapt in de zalen van het sportgebouw, inderdaad met een hele berg mensen bij elkaar. Omdat het het sportgebouw is, zijn er veel douches enzo aanwezig. Ik heb er zelf niet geslapen maar het scheen goed te doen te zijn hoorde ik van mijn toenmalige groepje.
Spoilers!
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:32:28 #9
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_70987617
Ben toch wel erg benieuwd naar wat Master Finance & Investments inhoud. Ik doe nu nog vwo 6 dus nog een jaar en ik mag naar de EUR en dan bedrijfskunde ,maar ik weet het ik ben een beetje vroeg, en had dus als interesse in Master Finance & Investments. Zou iemand kunnen zeggen wat het precies in houd
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_70993873
Tvp
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71001439
Al klaar met de master Economics & ICT, maar het blijft hier vast leuk .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:35:30 #12
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71005254
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:32 schreef mctwigt het volgende:
Ben toch wel erg benieuwd naar wat Master Finance & Investments inhoud. Ik doe nu nog vwo 6 dus nog een jaar en ik mag naar de EUR en dan bedrijfskunde ,maar ik weet het ik ben een beetje vroeg, en had dus als interesse in Master Finance & Investments. Zou iemand kunnen zeggen wat het precies in houd
Staat behoorlijk wat informatie op rsm.nl.

Ik ben overigens aanstaand eerstejaars Economie & Bedrijfseconomie!
Oh really?
pi_71005949
Alweer tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Net herkansing wiskunde 1 gehad. Niet al te moeilijk maar had tijdnood dus nu maar afwachten. Ga voor de zekerheid statistiek herkansingen die ik had willen compenseren met wiskunde 1. Hebben jullie nog oude tentamens zodat ik wat extra kan oefenen? Vorige keer namelijk met een 5.3 net niet gehaald. Hierna hopelijk me propedeuse. Weinig aan me studie gedaan dit jaar door voornamelijk studentenvereniging/feesten. Nu nog ff de laatste loodjes.
pi_71006960
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:35 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Staat behoorlijk wat informatie op rsm.nl.

Ik ben overigens aanstaand eerstejaars Economie & Bedrijfseconomie!
Ah, mooie keuze!

@Chabo, heb geen oefententamens, maar raad je het boekje 'Eerste hulp bij statistiek' aan,
daarin leer je alles supersimpel met de GR uitrekenen. Zelf overigens nooit gebruikt,
maar voor mensen die statistiek niet snappen schijnt het een wondermiddel te zijn.
pi_71008933
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:54 schreef chabo het volgende:
Alweer tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Net herkansing wiskunde 1 gehad. Niet al te moeilijk maar had tijdnood dus nu maar afwachten. Ga voor de zekerheid statistiek herkansingen die ik had willen compenseren met wiskunde 1. Hebben jullie nog oude tentamens zodat ik wat extra kan oefenen? Vorige keer namelijk met een 5.3 net niet gehaald. Hierna hopelijk me propedeuse. Weinig aan me studie gedaan dit jaar door voornamelijk studentenvereniging/feesten. Nu nog ff de laatste loodjes.
Wow, mogen jullie compenseren? Dat mogen wij niet...
Spoilers!
pi_71009013
Morgen eindgesprek
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71009452
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 18:27 schreef Lennox het volgende:
Morgen eindgesprek
Klinkt goed, bespreek je in een eindgesprek precies?
pi_71010028
Ik kreeg te horen dat het een informeel gesprek is. Er wordt kort aandacht besteed aan sommige punten uit je thesis. Uiteindelijk krijg je het eindcijfer te horen. Dit gebeurt dus in bijzijn van 1e en 2e lezer. Je kan er ook niet op zakken zeiden ze.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71010287
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:02 schreef Lennox het volgende:
Ik kreeg te horen dat het een informeel gesprek is. Er wordt kort aandacht besteed aan sommige punten uit je thesis. Uiteindelijk krijg je het eindcijfer te horen. Dit gebeurt dus in bijzijn van 1e en 2e lezer. Je kan er ook niet op zakken zeiden ze.
Ze laten je pas een eindgesprek hebben als je scriptie voldoende is, dus je hebt het in ieder geval gehaald!
Spoilers!
pi_71010832
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:02 schreef Lennox het volgende:
Ik kreeg te horen dat het een informeel gesprek is. Er wordt kort aandacht besteed aan sommige punten uit je thesis. Uiteindelijk krijg je het eindcijfer te horen. Dit gebeurt dus in bijzijn van 1e en 2e lezer. Je kan er ook niet op zakken zeiden ze.
Klinkt niet al te erg, heeft je begeleiding nog niets laten doorschermeren van je cijfer?
pi_71010958
Nope.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71012950
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:35 schreef Lennox het volgende:
Nope.
In dat geval wordt er voor je geduimd!
pi_71014551
Joepie, vandaag micro gehaald dus volgend jaar ben ik er ook weer bij. Wordt dus wel tijd om ook in de OP te komen.

FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
pi_71024618
Ik studeer (Organisatiewetenschappen) aan de Universiteit van Tilburg, maar volgend collegejaar ga ik ook de minor 'International and European Politics' (FSW) volgen aan de EUR. Doe mij dus ook maar in het lijstje.

In welk gebouw is de Faculteit Sociale Wetenschappen trouwens te vinden?
pi_71032779
Vandaag afgestudeerd . 7- als eindcijfer voor thesis. Aan ene kant jammer, omdat twee specifieke delen het hele cijfer omlaag hebben getrokken. Tevens nog pittig eindgesprek, maar goed. Alleen nog summary voor de bieb in elkaar flanzen en bul aanvragen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71035049
Gefeliciteerd
pi_71060891
Ik heb nu 4 oefententamens van statistiek. Ik heb alleen nog de antwoorden nodig van het tentamen van 28 april 2008. Iemand? Btw kan je voor mr. drs. ook nog instromen in bijvoorbeeld je 2e jaar? Ik wil sowieso rechten ernaast gaan doen alleen het gewone traject lijkt me iets te zwaar om dan 40-60 punten te halen naast het 2e jaar van economie.
pi_71062556
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:45 schreef chabo het volgende:
Ik heb nu 4 oefententamens van statistiek. Ik heb alleen nog de antwoorden nodig van het tentamen van 28 april 2008. Iemand? Btw kan je voor mr. drs. ook nog instromen in bijvoorbeeld je 2e jaar? Ik wil sowieso rechten ernaast gaan doen alleen het gewone traject lijkt me iets te zwaar om dan 40-60 punten te halen naast het 2e jaar van economie.
Ja, dat kan.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 20:53:22 #29
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71078066
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:21 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ah, mooie keuze!
Zie overigens net op www.eur.nl/ese dat het curriculum van economie gewijzigd is. Zo is het vak ICT in jaar 1 erbij gekomenen en het vak Vaardigheden 1 geschrapt. Boekhouden is nu in periode 5. In jaar 2 is Filosofie van de Economie geschrapt en M&T en Onderzoeksproject nu over twee vakken verdeeld (en dus 4 ects extra dat hieraan besteed wordt). Jaar 3 is volgens mij nog niet up-to-date op de site.. Weet niet of ik dit nou direct geweldige wijzingen vindt, maar we gaan het zien.
Oh really?
pi_71078460
Hmm laat nou net filosofie het enige vak zijn dat ik heb gehaald van het 2e jaar. Dat vaardigheden veranderen ze volgens mij elk jaar. Sowieso een erg onzinnig vak met de 100% aanwezigheidsplicht dit jaar. Moest ik naar de examencommissie toe omdat ik het 1x heb gemist dit jaar. Bij fiscale economie is het overigens niet veranderd m.b.t. Methoden.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:41:12 #31
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71079341
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:00 schreef Lennox het volgende:
Vandaag afgestudeerd . 7- als eindcijfer voor thesis. Aan ene kant jammer, omdat twee specifieke delen het hele cijfer omlaag hebben getrokken. Tevens nog pittig eindgesprek, maar goed. Alleen nog summary voor de bieb in elkaar flanzen en bul aanvragen.
Gefeliciteerd!


Kan TS trouwens de OP aanpassen? Ik ben al sinds September 2008 ex-student. Per 1 Augustus moet ik er trouwens echt aan geloven, dan ga ik stage lopen in Den Haag. Elke dag met de trein zoals een echte arbeider
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71081932
Aanpassen gaat niet meer. Misschien zou het wel handig zijn als iemand de OP in de wiki kan zetten, zodat de boel tussendoor nog bijgewerkt kan worden?
pi_71089046
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:35 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Staat behoorlijk wat informatie op rsm.nl.

Ik ben overigens aanstaand eerstejaars Economie & Bedrijfseconomie!

Dus toch... ? Maar succes met je keuze in ieder geval , je moet inderdaad gewoon doen wat je het interessantste lijkt.

En wikwakka2 - RSM - bachelor IBA eerstejaars
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 23:12 schreef Nepthys het volgende:
Aanpassen gaat niet meer. Misschien zou het wel handig zijn als iemand de OP in de wiki kan zetten, zodat de boel tussendoor nog bijgewerkt kan worden?
U vraagt, wij maken. Helaas is de layout enzo een beetje kapot .

[ Bericht 4% gewijzigd door wikwakka2 op 18-07-2009 10:38:25 ]
Cool story, Hansel.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:07:38 #34
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71091809
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 10:30 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dus toch... ? Maar succes met je keuze in ieder geval , je moet inderdaad gewoon doen wat je het interessantste lijkt.
Oh, dacht dat ik het al verteld had. Maar miss heb ik me vergist. Ja, denk dat ik voor mij persoonlijk wel de juiste keuze heb gemaakt!
Oh really?
pi_71092012
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:07 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Oh, dacht dat ik het al verteld had. Maar miss heb ik me vergist. Ja, denk dat ik voor mij persoonlijk wel de juiste keuze heb gemaakt!
Ik wist wel dat je IBEB had geprobeerd, maar dat je er te laat mee was of zo. Maar IBEB/EenBE was voor mij ook een tweede keuze geweest. Helaas mag je nu toch geen gebruik maken van de RSM faciliteiten? Ik dacht dat die juist het mooiste van de hele universiteit waren .
Cool story, Hansel.
pi_71092204
Dat ze uitschot accepteren op EUR.
pi_71092311
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:24 schreef Triggershot het volgende:
Dat ze uitschot helden accepteren op EUR.
Ik zat wel in de top 15% hoogste presteerders van het International Baccalaureate diploma hoor . Ik zou eigenlijk in de top 9% moeten zitten, maar luiheid vlak voor mijn examens heeft zijn tol geeist . Daar kan meneer met zijn zesjes op zijn VWO-diploma niet tegenop .
Cool story, Hansel.
pi_71092348
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:08 schreef chabo het volgende:
Hmm laat nou net filosofie het enige vak zijn dat ik heb gehaald van het 2e jaar. Dat vaardigheden veranderen ze volgens mij elk jaar. Sowieso een erg onzinnig vak met de 100% aanwezigheidsplicht dit jaar. Moest ik naar de examencommissie toe omdat ik het 1x heb gemist dit jaar. Bij fiscale economie is het overigens niet veranderd m.b.t. Methoden.
Zeker dat je rechten erbij wil doen dan? Als je maar zo weinig punten haalt moet je dan wel heel lang studeren.
pi_71093403
Was dit jaar lid geworden van studentenvereniging en koos er voor om alleen me 1e jaars vakken te halen. Dit jaar heel veel gefeest plus wat vakanties. Volgend jaar wordt het een stuk rustiger in de zin van geen verplichte dingen enz. dus dan vol aan de bak. Rechten interesseert me in principe toch meer dan economie vandaar dat ik ook fiscale economie ga doen.
pi_71095424
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:22 schreef chabo het volgende:
Was dit jaar lid geworden van studentenvereniging en koos er voor om alleen me 1e jaars vakken te halen. Dit jaar heel veel gefeest plus wat vakanties. Volgend jaar wordt het een stuk rustiger in de zin van geen verplichte dingen enz. dus dan vol aan de bak. Rechten interesseert me in principe toch meer dan economie vandaar dat ik ook fiscale economie ga doen.
En fiscale economie is een rechtenopleiding?

-edit-

Net bekeken, Fiscale Economie heeft geen 1 recht-vak in alle 3 jaren.
pi_71096589
In het 2e jaar : Omzetbelasting en Inkomstenbelasting A. En daarbij zeg ik ook niet dat fiscale economie een rechten opleiding is. Het interesseert mij meer dan de pure economische vakken.
pi_71096647
Fiscale(=belasting) vakken dus. Niks rechten, vond het al zo vreemd.
pi_71105569
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 10:30 schreef wikwakka2 het volgende:
U vraagt, wij maken. Helaas is de layout enzo een beetje kapot .
Als de volgende TS de boel vanuit het edit venster kopieert komt het wel goed.
  zondag 19 juli 2009 @ 02:01:07 #44
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71109363
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je IBEB had geprobeerd, maar dat je er te laat mee was of zo. Maar IBEB/EenBE was voor mij ook een tweede keuze geweest. Helaas mag je nu toch geen gebruik maken van de RSM faciliteiten? Ik dacht dat die juist het mooiste van de hele universiteit waren .
Ik geloof dat dat niet mag idd (jammer genoeg). Maar goed, dat zijn onderdelen waarvan het leuk is als ze goed zijn, maar niet zo essentieel dat je daar je hele studiekeuze op gaat baseren.

Ik weet overigens niet bij de hoeveel % ik zat, maar met een gemiddelde van een 8 voor VWO, waaronder een 9 voor economie en een 10 voor wiskunde (wel A1,2..), zal het niet bijzonder laag zijn.
Oh really?
pi_71112760
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 16:49 schreef Cahir het volgende:
Fiscale(=belasting) vakken dus. Niks rechten, vond het al zo vreemd.
De fiscaliteit zit natuurlijk wel (heel) dicht tegen rechten aan in de zin dat je allemaal regeltjes goed moet kennen.
  zondag 19 juli 2009 @ 11:19:38 #46
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71112783
Sorry, net of interessant is in welk kwartiel je zat tijdens je VWO periode. Dat maakt dus echt niet veel uit, alleen als je straks bij de Strategy Consultants gaat solliciteren vragen ze naar je VWO lijst. (wat m.i. echt belachelijk is, maarja)
M.i. is het vele malen belangrijker wat je resultaten op het WO zijn, omdat dit een betere graadmeter is van je echte kunnen.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71113859
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:19 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, net of interessant is in welk kwartiel je zat tijdens je VWO periode. Dat maakt dus echt niet veel uit, alleen als je straks bij de Strategy Consultants gaat solliciteren vragen ze naar je VWO lijst. (wat m.i. echt belachelijk is, maarja)
M.i. is het vele malen belangrijker wat je resultaten op het WO zijn, omdat dit een betere graadmeter is van je echte kunnen.
Ach, het is een handige manier om te kijken hoe je gepresteerd hebt. Maar ik postte het alleen omdat Triggerkut mij zat te pesten.
Cool story, Hansel.
pi_71114044
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je IBEB had geprobeerd, maar dat je er te laat mee was of zo. Maar IBEB/EenBE was voor mij ook een tweede keuze geweest. Helaas mag je nu toch geen gebruik maken van de RSM faciliteiten? Ik dacht dat die juist het mooiste van de hele universiteit waren .
Wat is RSM? Ik heb gegoogeld maar kom niet verder dan 'bachelorbul' Kan ik wat opheldering krijgen?

Tevnes over IBEB/EenBE
pi_71114096
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:16 schreef Cahir het volgende:

[..]

Wat is RSM? Ik heb gegoogeld maar kom niet verder dan 'bachelorbul' Kan ik wat opheldering krijgen?

Tevnes over IBEB/EenBE
Rotterdam School of Management, de bedrijfskunde/international business faculteit volgens mij. IBEB = International Bachelor of Economics and Business en EenBE (zelfverzonnen afkorting ) = Economie en Bedrijfseconomie.
Cool story, Hansel.
pi_71114123
Ach danku!

-edit-

Wat maakt de RSM faciliteiten zo goed dan? Betere lokalen? Of ben ik nu in de war met faculteit?
pi_71114333
RSM zit in het J-gebouw geloof ik. Ik zat altijd in L/M, maar dat is ook prima hoor.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 19 juli 2009 @ 13:18:41 #52
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71115759
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:18 schreef Cahir het volgende:


Wat maakt de RSM faciliteiten zo goed dan? Betere lokalen? Of ben ik nu in de war met faculteit?
Top 10 Business School in Europa, vrij nieuw gebouw van 80 miljoen o.i.d., de grootste en actiefste studievereniging (STAR) van de campus, café de Smitse. [/reclame modus]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 19 juli 2009 @ 13:21:06 #53
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71115828
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:27 schreef Lennox het volgende:
RSM zit in het J-gebouw geloof ik. Ik zat altijd in L/M, maar dat is ook prima hoor.
RSM zit hoofdzakelijk in T. Het J gebouw is het MBA gedeelte van de RSM.

En de collegezalen in het L/M gebouw zijn natuurlijk diep triest, echte oostblok bunkers. Ik werd daar altijd een beetje depressief van en de stoelen zijn ongelooflijk oncomfortabel.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71116177
Alle zalen zitten kut. In het T gebouw zat je met je knieen ook tegen de stoelen die voor je stonden. Ik moest altijd aan de zijkant zitten om mijn benen kwijt te kunnen. In vergelijking met F/G was M/L gewoon prima . Kreeg je college in een gebouw dat half gesloopt was/werd.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71116222
Ach, door die Oostblok-uitstraling lijkt de behandelde stof opeens reuze interessant.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_71118711
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ach, door die Oostblok-uitstraling lijkt de behandelde stof opeens reuze interessant.
Haha dat wel inderdaad, maar die deprimerende collegezalen hebben er zeker een rol bij gespeeld dat ik dit jaar maar 2 hoorcolleges heb gevolgd.
pi_71121351
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:49 schreef Finitio het volgende:

[..]

Haha dat wel inderdaad, maar die deprimerende collegezalen hebben er zeker een rol bij gespeeld dat ik dit jaar maar 2 hoorcolleges heb gevolgd.
WOW

Welke opleiding? Ik heb mezelf voorgenomen om naar elk hoorcollege te gaan, maarja dat is vast een beginnersuitspraak .
pi_71121543
Hangt van de studie af. Ik ben juist heel veel gegaan, omdat ik dan in de tentamenperiode nauwelijks iets hoefde te doen. Met opletten heb ik 90% van de vakken in één keer gehaald. Heb in totaal maar 3 vakken hoeven herkansen tijdens hele studie. Daar moest dan inderdaad voor worden geleerd
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71126207
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:17 schreef Cahir het volgende:

[..]

WOW

Welke opleiding? Ik heb mezelf voorgenomen om naar elk hoorcollege te gaan, maarja dat is vast een beginnersuitspraak .
Geldt voor zowel economie en bedrijfseconomie als nederlands recht.
Je zult er (hopelijk) snel achter komen dat de hoorcolleges weinig toevoegen en het veel efficienter is om een verslag door te lezen.
pi_71126243
quote:
Op zondag 19 juli 2009 18:28 schreef Finitio het volgende:

[..]

Geldt voor zowel economie en bedrijfseconomie als nederlands recht.
Je zult er (hopelijk) snel achter komen dat de hoorcolleges weinig toevoegen en het veel efficienter is om een verslag door te lezen.
Een verslag? Que?

Nederlands recht ga ik zelf ook doen na mijn 1e jaar Fiscaal Recht, beloofd veel goeds voor die vakken die ik nog niet heb gehad (vakken die ik dubbelop doe mag ik laten vallen) !
pi_71155422
* Cahir begint weer te twijfelen of hij niet Fiscale Economie naast Fiscaal Recht moet nemen i.p.v. Rechtsgeleerdheid
  maandag 20 juli 2009 @ 19:56:55 #62
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71158423
Met zowel Fiscaal Recht als Fiscale Economie ben je overigens wel zeer gewild heb ik het idee.

Was ooit voor de gein een tijdje lid van een vacature site voor +100k-jobs (lintberg ofzo?) en daar kwamen wel eens vacatures langs van enkele tonnetjes per jaar waarvoor het een eis was dat je deze beide studies hebt voltooid.

Kijkersvraag: is het eigenlijk voltooid of gevoltooid..?
Oh really?
pi_71158625
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:56 schreef Matthijs- het volgende:
Met zowel Fiscaal Recht als Fiscale Economie ben je overigens wel zeer gewild heb ik het idee.

Was ooit voor de gein een tijdje lid van een vacature site voor +100k-jobs (lintberg ofzo?) en daar kwamen wel eens vacatures langs van enkele tonnetjes per jaar waarvoor het een eis was dat je deze beide studies hebt voltooid.

Kijkersvraag: is het eigenlijk voltooid of gevoltooid..?
Nog meer verwarring
pi_71159402
Voltooid is het.
Cool story, Hansel.
pi_71194744
Als je nou Fiscale Economie en Fiscale Recht tegelijk doet, doe je toch een soort mr drs progamma maar dan fiscaal? En ipv 6 jaar doe ik ze tegelijk 3/4 jaar dus. Maar zou ik dan ook van de voordelen kunnen profiteren die het mr drs progamma heeft? Uberhaupt welke deze ook zijn? Waar zou ik hier meer informatie over kunnen winnen? Heeft erasmus tijdens de open dagen zoiets waarbij je met zulke algemene vragen terecht kan?
pi_71195328
Verder vind ik nog iets dat heel verwarrend is:

Fiscale Economie heeft 1 master, Fiscale Economie ( http://www.eur.nl/scholie(...)dieprogramma/master/ )

In de brochure ( http://www.eur.nl/fileadm(...)conomie_08-09_LR.pdf ) op pagina 7 staat dit ook, maar dan staat er opeens op 8 'Na het afstuderen' vervolgopleidingen. Zijn dit nou ook soort masters? Ik dacht dat je na bachelor-master klaar was en het allerhoogst had gehaald qua leren
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:57:27 #67
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71196027
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:39 schreef Cahir het volgende:
Verder vind ik nog iets dat heel verwarrend is:

Fiscale Economie heeft 1 master, Fiscale Economie ( http://www.eur.nl/scholie(...)dieprogramma/master/ )

In de brochure ( http://www.eur.nl/fileadm(...)conomie_08-09_LR.pdf ) op pagina 7 staat dit ook, maar dan staat er opeens op 8 'Na het afstuderen' vervolgopleidingen. Zijn dit nou ook soort masters? Ik dacht dat je na bachelor-master klaar was en het allerhoogst had gehaald qua leren
Dit zijn dus vervolgopleidingen na je Master; oftewel de post-doctorale opleidingen. Vaak werk je dan al en doe je het in deeltijd op kosten v/d baas over een traject van meerdere jaren. En je MSc is zeker niet de hoogste academische graad...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71196157
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dit zijn dus vervolgopleidingen na je Master; oftewel de post-doctorale opleidingen. Vaak werk je dan al en doe je het in deeltijd op kosten v/d baas over een traject van meerdere jaren. En je MSc is zeker niet de hoogste academische graad...
Oh, dus na elke masteropleiding heb je weer een post-doc opleiding? Vreemd dat fiscale economie daar als enige over verteld. En wat krijg je na post-doc?
pi_71196297
Phd is ook mogelijk. Oftewel: promoveren.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:21:27 #70
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71197003
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:00 schreef Cahir het volgende:

[..]

Oh, dus na elke masteropleiding heb je weer een post-doc opleiding? Vreemd dat fiscale economie daar als enige over verteld. En wat krijg je na post-doc?
Nee hoor, er is zelfs een speciale site http://www.eur.nl/professionals/ .En je hebt zeker niet na elke Master een post-doc opleiding, er zijn over het algemeen ook vrij weinig mensen die een post-doc doen v/d studenten volgens mij.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71197466
Ik zie licht aan het einde van de tunnel, begin het eindelijk te snappen Onwijs bedankt Nu wachten tot de open dag, meeloopdagen en tot slot proefstuderen als 't me lukt !
pi_71241142
Gister me laatste p-vak statistiek gemaakt en heb een 9.6 gehaald! Nu lekker vakantie. Kan je mr. drs. traject ook doen met fiscale economie en fiscaal recht? Ben namelijk ingeloot voor fiscaal recht, maar 120 ects lijkt me een beetje veel om per jaar te halen.
pi_71244220
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:42 schreef chabo het volgende:
Gister me laatste p-vak statistiek gemaakt en heb een 9.6 gehaald! Nu lekker vakantie. Kan je mr. drs. traject ook doen met fiscale economie en fiscaal recht? Ben namelijk ingeloot voor fiscaal recht, maar 120 ects lijkt me een beetje veel om per jaar te halen.
Stelde dezelfde vraag boven je

Ik ga er wel vanuit dat je geen vakken dubbel hoeft te doen. En welke opleiding doe je nu eigenlijk?
pi_71246393
Ben niet zo scherp s'ochtends . Ik doe nu economie en bedrijfseconomie. Maar ga volgend jaar switchen naar fiscale economie. Twijfel nog of ik rechten of fiscaal recht ernaast ga doen. Misschien is rechten beter voor de verbreding. Anders is het zo dubbelop. En bij rechten zijn er sir verslagen wat dus behoorlijk wat tijd bespaart met studeren.
pi_71250061
Rechtsgeleerdheid bevat geen Fiscaal recht, dat terzijde. Maar stop je met EenBE? Of heb je de opleiding afgerond?

Op de open dag in oktober ga ik ook vragen naar de mogelijkheden van Fiscaal Recht en F. Economie tegelijk, wat mijn opties zijn etc. Zal die informatie ook hier meteen posten. En volgens mij is het niet zo dubbelop, er zijn maar 3 à 4 vakken die overeenkomen in totaal.
pi_71250486
Fiscale economie en Economie & bedrijfseconomie hebben hetzelfde propedeuse jaar. In he 2e jaar moet je dan ook de keuze maken of je gaat switchen naar fiscale economie. Lijkt mij persoonlijk de leukste richting als ik het vergelijk met de richtingen die je in het 3e jaar kan kiezen. Komen trouwens wel meer dingen overeen met fiscale economie en fiscaal recht. Zo krijg je veel economische vakken (onder een andere naam) bij fiscaal recht die je hoogstwaarschijnlijk al bij economie hebt gehad.
pi_71252537
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:13 schreef Cahir het volgende:
Rechtsgeleerdheid bevat geen Fiscaal recht, dat terzijde. Maar stop je met EenBE? Of heb je de opleiding afgerond?

Op de open dag in oktober ga ik ook vragen naar de mogelijkheden van Fiscaal Recht en F. Economie tegelijk, wat mijn opties zijn etc. Zal die informatie ook hier meteen posten. En volgens mij is het niet zo dubbelop, er zijn maar 3 à 4 vakken die overeenkomen in totaal.
In het tweede en derdejaar kan je waarschijnlijk je keuzevakken bij allebei de studies gebruiken. Dan gaat het je wel flink wat werk schelen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  donderdag 23 juli 2009 @ 16:17:45 #78
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71254167
UvA doet aan een dubbele bachelor Fiscaal Recht en Fiscale Economie en vermelden dat je dan ca. 1,5x zoveel ects te verwerken krijgt. Oftewel: idd veel overlap. Dan kan je in Rotterdam vast ook wel iets regelen. In deze periode valt er zeker niemand aan de telefoon te krijgen?
Oh really?
pi_71255254
Er zijn altijd wel mensen hoor. Bezettingsgraad ligt wel iets lager nu, maar genoeg profs die nu nog aan het werk zijn/ waar je afspraken mee kunt maken. Ik was van de week bij examenadministratie en daar was het ook druk met plaatsingprocedures.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71257276
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:17 schreef Matthijs- het volgende:
UvA doet aan een dubbele bachelor Fiscaal Recht en Fiscale Economie en vermelden dat je dan ca. 1,5x zoveel ects te verwerken krijgt. Oftewel: idd veel overlap. Dan kan je in Rotterdam vast ook wel iets regelen. In deze periode valt er zeker niemand aan de telefoon te krijgen?
Naar wie zou ik moeten bellen?

-edit-

Ga zo wel een mail opstellen. Dat ik daar zelf niet op kwam .

[ Bericht 10% gewijzigd door Cahir op 23-07-2009 18:07:48 ]
pi_71257379
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:17 schreef Matthijs- het volgende:
UvA doet aan een dubbele bachelor Fiscaal Recht en Fiscale Economie en vermelden dat je dan ca. 1,5x zoveel ects te verwerken krijgt. Oftewel: idd veel overlap. Dan kan je in Rotterdam vast ook wel iets regelen. In deze periode valt er zeker niemand aan de telefoon te krijgen?
90 ECTS ipv 120 scheelt heel veel.

Overlappende vakken die er momenteel zijn schelen hooguit 8 ECTS per jaar. 112 ECTS iis nog erg veel.
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:30:04 #82
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71258431
Ga dan naar Amsterdam. Misschien kan je wel wat punten meenemen.
Oh really?
pi_71258476
Elke dag naar 020 forensen is niet echt fijn lijkt me .
pi_71259131
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:17 schreef Matthijs- het volgende:
UvA doet aan een dubbele bachelor Fiscaal Recht en Fiscale Economie en vermelden dat je dan ca. 1,5x zoveel ects te verwerken krijgt. Oftewel: idd veel overlap. Dan kan je in Rotterdam vast ook wel iets regelen. In deze periode valt er zeker niemand aan de telefoon te krijgen?
Het is toch 90 ECTS dan ipv 120? 1,5 x 60 = 90

Anders bega ik zo een fout in mijn mail
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:38:54 #85
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71260420
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:31 schreef Cahir het volgende:
Elke dag naar 020 forensen is niet echt fijn lijkt me .
Je kan verhuizen. Alhoewel ik me kan voorstellen dat je daar niet om staat te springen.
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:55 schreef Cahir het volgende:

[..]

Het is toch 90 ECTS dan ipv 120? 1,5 x 60 = 90

Anders bega ik zo een fout in mijn mail
Ja, dat staat zeg maar levensgroot in die link.
Oh really?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:06:23 #86
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71300548
Suggestie voor de OP naar Tilburgs voorbeeld. Als men hier ook doorgeeft hoeveelste jaars hij/zij is wordt het nog makkelijker elkaar terug te vinden etc.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh really?
pi_71315621
Nice, zet maar in de wiki. Of vraag aan een modje of ze de OP even willen editten.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:20:41 #88
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71323745
Is er eigenlijk wel een wiki?
Oh really?
pi_71365337
quote:
Beste Jordi,

Wij hebben geen speciaal programma voor de combinatie Fiscaal recht en
Fiscale Economie. Je mag wel twee opleidingen doen. D.w.z. je
inschrijven voor twee opleidingen. Je bent dan echter per opleiding aan
de regels van de desbetreffende opleiding gebonden. Dat is met name
lastig voor het bindend studieadvies normen. Voor beide opleidingen moet
je in het eerste jaar aan de normen voldoen. Ook is het soms lastig
plannen omdat het kan voorkomen dat er tentamens op hetzelfde moment
zijn. Je moet dan zelf kiezen welk tentamen je doet. Er zijn geen aparte
regelingen/tentamens mogelijk.


Met vriendelijke groet,
Christien Dubbeldam, studieadviseur


Toch vreemd dat je tentamens niet op een of andere manier kan inhalen, ik bedoel, wat als je ziek bent?
pi_71365552
Ook niet. Ik heb een keer gehad dat ik mijn knie brak in laatste blok van eerste jaar. Toen moest ik in jaar 2 dat vak herkansen. Ondertussen had ik al 110 ECTS, en nog steeds kon ik BSA krijgen, omdat ik dat vak nog niet had . Gelukkig toen wel gewoon gehaald.

Je kan ook eerst BA-1 van één opleiding doen. Dan naar jaar twee stromen en aan BA-1 van die andere beginnen. Aan de andere kant kan je er dan misschien beter voor kiezen om één Bachelor af te ronden, en twee masters? Misschien dat je met schakelprogramma voor die andere aansluitende master in aanmerking komt?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71365758
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:38 schreef Lennox het volgende:
Ook niet. Ik heb een keer gehad dat ik mijn knie brak in laatste blok van eerste jaar. Toen moest ik in jaar 2 dat vak herkansen. Ondertussen had ik al 110 ECTS, en nog steeds kon ik BSA krijgen, omdat ik dat vak nog niet had . Gelukkig toen wel gewoon gehaald.

Je kan ook eerst BA-1 van één opleiding doen. Dan naar jaar twee stromen en aan BA-1 van die andere beginnen. Aan de andere kant kan je er dan misschien beter voor kiezen om één Bachelor af te ronden, en twee masters? Misschien dat je met schakelprogramma voor die andere aansluitende master in aanmerking komt?
Met een bachelor Fiscaal Recht een master Fiscale Economie doen? Klinkt interresant Als ik wat hoor van de ese-studieadviseur zal ik meteen deze vraag weer terug mailen.

Dat eerste idee had ik al in gedachten ja. Hoeveel ECTS heb je nodig in het 2e jaar zonder van school getrapt te worden? In het 3e jaar kan je niet meer zakken hoorde ik.
pi_71365944
BA-1 moet aan het eind van jaar 2 afgerond zijn. Dus alle 60 ECTS uit jaar 1 moet je dan hebben. Soms moet je bepaalde vakken halen voor je aan andere mag deelnemen (in jaar 2 en 3). In het tweede jaar hoef je geen minimum aan punten te halen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 27 juli 2009 @ 15:27:10 #94
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71367169
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:31 schreef Cahir het volgende:

[..]



Toch vreemd dat je tentamens niet op een of andere manier kan inhalen, ik bedoel, wat als je ziek bent?
Fucking hell, ze stimuleren wel de leergierigheid en ontwikkeling op de EUR
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 27 juli 2009 @ 15:46:22 #95
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71367708
Je kan je wel gewoon inschrijven voor de herkansingen neem ik aan? (toegegeven, die zijn helemaal in juli )
Oh really?
pi_71367809
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:49 schreef Nepthys het volgende:

Triggershot - FSW - Bustuurskunde - Bachelor


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2009 15:50:45 ]
pi_71368241
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]
En dit is dan unversitair niveau?
Cool story, Hansel.
  maandag 27 juli 2009 @ 16:11:08 #98
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71368383
Oh really?
  maandag 27 juli 2009 @ 16:28:21 #99
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71368896
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]


Faculteit van de RET zeker?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71369767
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Ook leuk, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door TanteMathilde op 27-07-2009 23:33:53 ]
pi_71370176
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]


TOET TOET !
  maandag 27 juli 2009 @ 17:25:05 #102
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71370553
Precies, geen geouwehoer, die hebben we ook nodig
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71380688
In het derde jaar van Fiscaal Recht krijg je vennootschapbelasting, dit onderwerp krijg je ook in het derde jaar van Fiscale Economie. Zou ik dit dubbel moeten doen? Of zou ik het mogen laten vallen?
pi_71380704
Of word dit weer een mailtje richting de SA?
pi_71385408
Of zou je gewoon even de cursuscodes van de vakken moeten vergelijken op sin-online?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_71391661
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 07:44 schreef Flashwin het volgende:
Of zou je gewoon even de cursuscodes van de vakken moeten vergelijken op sin-online?
Zal eens een poging gaan wagen!
pi_71393512
Volgens mij kan je SIN Online niet in zonder inloggegevens?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:43:46 #108
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71398468
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:05 schreef Cahir het volgende:
In het derde jaar van Fiscaal Recht krijg je vennootschapbelasting, dit onderwerp krijg je ook in het derde jaar van Fiscale Economie. Zou ik dit dubbel moeten doen? Of zou ik het mogen laten vallen?
Als vakken identiek zijn of veel of elkaar lijken kan je vrijstellingen krijgen.
Oh really?
pi_71400060
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:31 schreef Lennox het volgende:
Volgens mij kan je SIN Online niet in zonder inloggegevens?
pi_71405887
Mijn mail:
quote:
Geachte meneer/mevrouw,

Ik ben reeds geïnteresseerd geraakt in Fiscaal Recht en diverse andere opleidingen. Onlangs heb ik de knoop doorgehakt en ben ik tot het besluit gekomen dat ik Fiscaal Recht wil gaan doen. Echter, vind ik economie momenteel een boeiend en interessant vak en op dit gebied heb ik mij ook in het een en ander verdiept. Dit bracht mij tot de bachelor opleiding Fiscale Economie.

Toen heb ik mijzelf afgevraagd of ik Fiscaal Recht en Fiscale Economie niet tegelijk kon volgen (zoals bij het mr. drs. progamma maar dan fiscaal gericht). Na research te hebben gedaan ben ik erachter gekomen dat de UvA een dubbele bachelor (double degree progamme) aanbiedt waarbij Fiscaal Recht en Fiscale Economie worden gecombineerd waarbij je anderhalf keer zoveel punten behaalt dan normaal gesproken (dus 90 ECTS op jaarbasis).

Ik kan op www.eur.nl geen informatie over een soortgelijke optie vinden. Is het mogelijk om op de EUR Fiscaal Recht en Fiscale Economie tegelijk te doen? Zo ja, word daar rekening mee gehouden net als bij het mr. drs. programma (zodat ik straks niet de onmogelijke opgave krijg om 120 ECTS per jaar te gaan halen)? En is er nog meer informatie wat voor mij van belang zou zijn om te weten?

Bij voorbaat dank en ik hoop zo spoedig mogelijk antwoord te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Cahir
Mijn antwoord:
quote:
Beste Cahir,

In het mr.drs programma kun je best versnellen: dat gebeurt ook regelmatig!
Het voordeel hier is ook dat rechten ook avondcolleges heeft, dus goed te combineren is.
De coordinator van het mr.drs programma is de heer Visscher:
http://www.eur.nl/ese/inf(...)g/studiebegeleiding/

Het mr.drs programma gaat uit van jaar 1 economie in combuinatie met 2 of meer vakken rechten. De heer Visscher kan helpen bij de combinatie (zit bij de rechtenfaculteit).
Het BSA van jaar 1 geldt voor economie.


met vriendelijke groet,
Rena Eversen

drs. R. Eversen
Study Adviser
Erasmus School of Economics

Education Service Centre
Erasmus School of Economics
Erasmus University Rotterdam
Burgemeester Oudlaan 50
3062 PA Rotterdam

Room H6-12
Tel: 010 4081380

http://www.eur.nl/ese/studieadviseur
Zo onduidelijk was mijn mail toch niet ? Hoop niet dat deze studieadviseur het niveau van de docenten weerspiegelt .
pi_71406254
Whehe. Nog een keer sturen gewoon
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:53:38 #112
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71462862
Aan de masterstudenten economie:

Is er inhoudelijk een verschil tussen de vakken Advanced Corporate Finance and Strategy en Economics of Strategy? Ze worden gegeven door verschillende docenten en hebben een andere naam, maar hanteren beiden exact hetzelfde boek.
Oh really?
pi_71750958
Voor zover ik kan zien lijkt ACFaS me technischer dan EoS. Maar goed, ik ga alleen af op de beschrijving en de andere vakken die door de docenten gegeven worden.

Ben nu zelf bijna aan het einde van het 3e jaar. Scriptie moet nog afgerond worden en ik wacht nog op de uitslag van een hertentamen waar ze echt flink de tijd voor nemen. Echt irritant. Daarna even jaartje ertussenuit naar China.

Weet iemand trouwens wat er is veranderd aan Blackboard? Ik zag dat ze een nieuwe versie gingen installeren maar er is zo op het eerste gezicht niks gewijzigd.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_71753468
Wat een onoverizhtelijke websites zijn dat blackboard, myEUR, etc. zeg . Hebben ze nog nooit van gebruiksvriendelijkheid gehoord?
Cool story, Hansel.
pi_71755447
Blackboard is inderdaad verschrikkelijk. Gelukkig gebruiken wij tegenwoordig alleen nog maar Sin-Online. Er zijn wel een paar docenten die niet van BB af willen, maar dat worden er steeds minder.
Spoilers!
pi_71764415
Welke studie doe je dan L_S? Ik doe Economie en Bedrijfseconomie en daar wordt altijd wel Blackboard gebruikt. Ik moet ook zeggen dat ik de EUR absoluut niet gebruiksvriendelijk vind, in meerdere opzichten. Het online gedeelte is inderdaad ronduit kwalitatief uitermate teleurstellend. Het navigeren op de hoofdsite om informatie te vinden over bachelor/master en indeling per jaargang en het opzoeken van bepaalde regelingen kost zoveel tijd en moeite, dat je maar beter gewoon kunt gokken dat het wel ongeveer klopt. Dan is er nog het gedoe met tentamens. Sommige afdelingen schrijven je automatisch in, andere juist weer niet. Als je te laat bent kan je dan soms tientallen euro's dokken.

Om nog maar te zwijgen over het gehele systeem van online shit tegenwoordig. Ik bedoel, what the fuck, breng het allemaal gewoon onder één noemer of koppel al die sites automatisch. Nu heb je studielink, digid, de site van de universiteit zelf, enzovoorts. En dan moet je je via sin-online nog gaan lopen inschrijven voor individuele vakken per term. Met alle respect maar het zuiggehalte van het huidige systeem is echt onovertroffen. Daar kunnen de wallen nog een puntje aan zuigen.

Moet zeggen, het is wel typisch een voortvloeisel uit de overgang van analoog naar digitaal. Allerlei halfgare figuren met ervaring uit het analoge tijdperk zetten digitale zooi inelkaar en dan krijg je dus een soort verlept broddelwerk dat 'handig' zou moeten zijn. Ja, niet dus! Over een jaartje of 30 zul je zien dat het beter geregeld is als de laatste fossielen uit het stenen tijdperk met pensioen gaan.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_71764846
Ik doe Criminologie (FRG) en we gebruiken gelukkig uitsluitend Sin-Online. Dat is een stuk gebruiksvriendelijker dan Blackboard en het is makkelijker dat je bijna alles op een site kunt doen, dat went beter. Als ik bij hoge uitzondering iets op BB moet zoeken, raak ik echt altijd de weg kwijt....

Ik vind dat het juist andersom moet zijn, maar bij ons ben je nooit automatisch ingeschreven voor een tentamen, ook niet voor het hertentamen als je het niet hebt gehaald. Dat geeft in ieder geval duidelijkheid. Ik geloof ook dat ze bij ons enige systematiek in de inschrijftermijnen aan het hanteren zijn. Je kunt in ieder geval een week voor het tentamen alleen nog inschrijven bij het ESSC en dat kost dan inderdaad geld, 17 euro dacht ik.
Het grote probleem met de inschrijftermijnen was ook dat we in de verschillende jaren niet gelijklopende periodes hadden. B1 had trimesters en de rest had semesters. Vorig jaar is de hele bachelor naar blokken gegaan maar de master nog niet. Dit jaar loopt wel alles gelijk. Wel hard werken met die blokken trouwens!

Ik erger me al jaren mateloos aan de gebruiksonvriendelijkheid van Osiris. En ik vind het ook onzin dat we dat uberhaupt moeten gebruiken, waarom niet alles in een systeem? En Osiris is ook niet gekoppeld aan Sin-Online. Een van mijn vakken staat nog steeds op onvoldoende bij Sin, terwijl het cijfer opgehoogd is naar een voldoende en dat staat op Osiris weer wel goed. Osiris is blijkbaar het enige dat telt hoorde ik bij navraag. Vermoeiend dat digitale tijdperk
Spoilers!
pi_71765983
Ik begrijp ook niet waarom het allemaal niet gewoon in één groot systeem kan, in plaats van al die programma's/sites die je vanuit dat SIN gebeuren moet openen. Ik merkte trouwens ook dat er gigantisch veel dode links in dat systeem zitten . Of doorverwijzingen die dan doorverwijzen naar een niet (meer) bestaande pagina .
Cool story, Hansel.
pi_71768171
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Welke studie doe je dan L_S? Ik doe Economie en Bedrijfseconomie en daar wordt altijd wel Blackboard gebruikt. Ik moet ook zeggen dat ik de EUR absoluut niet gebruiksvriendelijk vind, in meerdere opzichten. Het online gedeelte is inderdaad ronduit kwalitatief uitermate teleurstellend. Het navigeren op de hoofdsite om informatie te vinden over bachelor/master en indeling per jaargang en het opzoeken van bepaalde regelingen kost zoveel tijd en moeite, dat je maar beter gewoon kunt gokken dat het wel ongeveer klopt. Dan is er nog het gedoe met tentamens. Sommige afdelingen schrijven je automatisch in, andere juist weer niet. Als je te laat bent kan je dan soms tientallen euro's dokken.

Om nog maar te zwijgen over het gehele systeem van online shit tegenwoordig. Ik bedoel, what the fuck, breng het allemaal gewoon onder één noemer of koppel al die sites automatisch. Nu heb je studielink, digid, de site van de universiteit zelf, enzovoorts. En dan moet je je via sin-online nog gaan lopen inschrijven voor individuele vakken per term. Met alle respect maar het zuiggehalte van het huidige systeem is echt onovertroffen. Daar kunnen de wallen nog een puntje aan zuigen.

Moet zeggen, het is wel typisch een voortvloeisel uit de overgang van analoog naar digitaal. Allerlei halfgare figuren met ervaring uit het analoge tijdperk zetten digitale zooi inelkaar en dan krijg je dus een soort verlept broddelwerk dat 'handig' zou moeten zijn. Ja, niet dus! Over een jaartje of 30 zul je zien dat het beter geregeld is als de laatste fossielen uit het stenen tijdperk met pensioen gaan.
Helemaal mee eens. Ze hebben die systemen zo volgebouwd met opties die toch niemand ooit gebruikt of die juist weer dibbelop zijn dat de gemiddelde gebruiker door de bomen het bos niet meer ziet.

Zou mooi zijn als ze ook alle unniversiteiten aan hetzelfde systeem konden koppelen. Ik ben nu ook al maanden bezig om me voor een vak bij de UU (die overigens ook een rotsite vol verouderde vakinformatie hebben) in te schrijven. Eerst EUR bewijs van inschrijving -> weken, dan inlogcode voor het UU systeem (mits goedgekeurde aanvraag) -> nog meer weken. En met een beetje geluk ontvang ik de boel dan net op tijd om me volgende week op de nainschrijvingsdagdinges in te kunnen schrijven voor een vak dat pas in november begint (als het nog niet vol is).

Het moet toch zoveel makkelijker kunnen?
pi_71784146
Ik ben zelf bezig me aan te melden bij de UvA als keuzevakstudent. Had via internet bewijs van inschrijving/betaald collegegeld aangevraagd, dag later had ik het binnen.
Examencommissie toestemming duurde +- 2 weken.
pi_71796000
Ik ga dit jaar beginnen met opleiding IBEB bij Erasmus, maar ik vroeg mij eigenlijk af of er iemand hier is die ervaring heeft met de boeken die ik moet kopen? Want ik merk dat ze nieuw veels te duur zijn. Koop ze dus liever 2e hands, maar ik hoop dat iemand mij wat kan aanraden.

(Of er moet hier iemand zijn oude boeken verkopen.)
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:30:41 #122
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71797684
Als je lid wordt bij EFR krijg je sowieso korting op de studieboeken. Verder valt er vast genoeg tweedehands te regelen via marktplaats etc. (zag laatst op deze site zelfs nog alle boeken van het propedeusejaar in r'dam in 1 advertentie).
Oh really?
pi_71797792
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:30 schreef Matthijs- het volgende:
Als je lid wordt bij EFR krijg je sowieso korting op de studieboeken. Verder valt er vast genoeg tweedehands te regelen via marktplaats etc. (zag laatst op deze site zelfs nog alle boeken van het propedeusejaar in r'dam in 1 advertentie).
Kunt ze ook nieuw bestellen via Ebay.. een huisgenoot van mij haalde zo zijn boeken uit India, een stuk goedkoper dan bij de EFR of de STAR in zijn geval.
pi_71797836
En even aankijken of je de boeken echt nodig hebt. Genoeg vakken gehad waar literatuur werd aanbevolen, maar 0,0 werd gebruikt. Gewoon de eerste week / 2 weken even aankijken.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:37:35 #125
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71797854
Maar straks zit je twee weken zonder boek terwijl het tijdens de colleges wel behandeld wordt..
Oh really?
pi_71798554
Dan loop je bij selexys binnen, die op de campus zit, en dan neem je het boek gelijk mee.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71800938
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:03 schreef Lennox het volgende:
Dan loop je bij selexys binnen, die op de campus zit, en dan neem je het boek gelijk mee.
En betaal je even onnodig de volle pond voor een boek?
No thanks.
pi_71802753
Hoe zit het eigenlijk met de boekverkoop voor de minors? Gaat dat ook via (o.a.) EFR of moeten we daarvoor echt bij Donner/selexyz zijn?
pi_71803506
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:14 schreef NM. het volgende:

[..]

En betaal je even onnodig de volle pond voor een boek?
No thanks.
Met alle respect maar dan ben je alsnog goedkoper uit, dan wanneer je alle boeken tweedehands koopt. Ik heb het geluk dat ik er zelf niet voor hoefde te dokken maar die boeken zijn echt gruwelijk duur en ze worden slechts in 25% van de gevallen echt gebruikt. Voor de rest volstaat slimstuderen of sirbis. In veel van de colleges wordt vrijwel het gehele boek gekopieerd dus als je toch iets "uit het boek" moet hebben, staat het hoogstwaarschijnlijk ook ergens op een slide. Heb hier denk ik wel voor 500 euro aan half of niet gelezen boeken liggen. Moet wel zeggen dat het met blokkensysteem inderdaad iets lastiger is geworden om het eerst even aan te zien. In het vorige systeem liep je na een week of twee weken nog amper achter. Als je nu twee weken achterloopt kun je beter gelijk overschakelen op je eigen tempo en voorbereiden op het tentamen.

Edit: Oja, ik wil ook nog even zo'n Erasmustrui kopen voor in China. Weet iemand hoeveel die krengen kosten en of die winkeltjes nog open zijn? Anders moet ik misschien eind augustus even checken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_71803530
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:37 schreef Matthijs- het volgende:
Maar straks zit je twee weken zonder boek terwijl het tijdens de colleges wel behandeld wordt..
Als je slim bent volg je die colleges uberhaupt niet. Twee weken kun je bovendien makkelijk missen, ik begin meestal pas een week voor de tentamens.
pi_71803661
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:31 schreef Finitio het volgende:

[..]

Als je slim bent volg je die colleges uberhaupt niet. Twee weken kun je bovendien makkelijk missen, ik begin meestal pas een week voor de tentamens.
Herkenbaar. In het eerste jaar was ik helemaal van plan om naar elk college te gaan. Dat was na een paar weken wel volledig verdwenen. Alleen jammer dat er tegenwoordig verplichte practica zijn waar niets gedaan wordt. Zit je daar alsnog voor jantoedeledokus. (Al helemaal als de uitwerkingen ook nog op Blackboard komen.)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_71804407
Het klinkt allemaal wel weer lekker motiverend . Enig idee hoeveel uur je gemiddeld per week aan IBA kwijt bent?
Cool story, Hansel.
pi_71805814
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:34 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Alleen jammer dat er tegenwoordig verplichte practica zijn waar niets gedaan wordt. Zit je daar alsnog voor jantoedeledokus. (Al helemaal als de uitwerkingen ook nog op Blackboard komen.)
Dat is al helemaal herkenbaar!

Ze hebben nu echter wel een goede nieuwe regeling:
als je je P in 1x haalt bij economie met tenminste een 7 gemiddeld hoef je in het tweede jaar geen practica te volgen.

Had ik daar maar gebruik van kunnen maken
pi_71805970
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:14 schreef NM. het volgende:

[..]

En betaal je even onnodig de volle pond voor een boek?
No thanks.
Veel boeken kan je ook in de UB krijgen. Moet je wel zorgen dat je de eerste bent .
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71806021
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:31 schreef Finitio het volgende:

[..]

Als je slim bent volg je die colleges uberhaupt niet. Twee weken kun je bovendien makkelijk missen, ik begin meestal pas een week voor de tentamens.
Ik ging juist naar alle colleges, zodat ik voor het tentamen nauwelijks meer een boek open diende te doen
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71806059
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:54 schreef wikwakka2 het volgende:
Het klinkt allemaal wel weer lekker motiverend . Enig idee hoeveel uur je gemiddeld per week aan IBA kwijt bent?
Ligt er volledig aan hoeveel aanleg je hebt voor studeren en naar wat voor cijfers je streeft.
pi_71806085
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:52 schreef Lennox het volgende:

[..]

Ik ging juist naar alle colleges, zodat ik voor het tentamen nauwelijks meer een boek open diende te doen
Is ook een succesvolle tactiek ja.. moet je echter wel de tijd en discipline hebben om elk college bij te wonen.. voor mij werkt dat niet.
pi_71806153
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:54 schreef Finitio het volgende:

[..]

Is ook een succesvolle tactiek ja.. moet je echter wel de tijd en discipline hebben om elk college bij te wonen.. voor mij werkt dat niet.
Bij ons was er vaak een aanwezigheidsplicht . Kon je maximaal 1 of 2 werkcolleges missen. Opzich werkt het wel, maar of het de manier is om op een universiteit les te geven is een tweede.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71806281
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:57 schreef Lennox het volgende:

[..]

Bij ons was er vaak een aanwezigheidsplicht . Kon je maximaal 1 of 2 werkcolleges missen. Opzich werkt het wel, maar of het de manier is om op een universiteit les te geven is een tweede.
Precies, heeft niets te maken met het zelfstandig leren dat de universiteit zou moeten kenmerken.
Eigenlijk zou ik ook nog psychologie erbij willen studeren, maar is door verplichte aanwezigheid fysiek onmogelijk.
pi_71824319
Zo, inderdaad! Goed punt Finitio. Had eigenlijk nog andere studie erbij willen doen maar dat word je dus gewoon onmogelijk gemaakt. En zoals ook al eerder gezegd, worden studenten veel te veel betutteld. Als je de werkcolleges niet bij wilt wonen, moet dat gewoon mogelijk zijn. Mocht je het tentamen dan niet halen, ligt het aan jezelf. Dat is ook waarnaar de universiteit zou moeten streven. Studenten de vrijheid geven om de voor zichzelf meest efficiënte manier van studeren te vinden. Wat dat betreft denk ik dat de nieuwe regelingen vooral de Erasmus zelf ten goede komen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_71825770
Dat lijkt me duidelijk. Iedere afgestudeerde brengt voor de Erasmus een x bedrag in het laadje. Wat is er dan makkelijker om ze aan de hand naar de eindstreep te brengen? Alleen bij mn thesis had ik profijt van een dergelijke aanpak, maar die heb ik zelf opgezet met mijn begeleider. Mooiste was ook dat de laatste 2 werkcolleges vaak uitgestorven waren bij vakken. Als je alles had gevolgd, en nog lessen mocht missen, dan werden die 'jokers' dan ingezet.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71845373
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:36 schreef Lennox het volgende:
Dat lijkt me duidelijk. Iedere afgestudeerde brengt voor de Erasmus een x bedrag in het laadje. Wat is er dan makkelijker om ze aan de hand naar de eindstreep te brengen?
En hoe sneller iemand afstudeerd, hoe meer geld ze voor die persoon krijgen.
Spoilers!
pi_71852198
Ik moet me nog voor de Eurekaweek inschrijven. Volgens de officiele website kan dat op de maandag tussen 08:00 en 10:00 uur nog wel bij het Topsportcentrum (waar die ook is). Weet iemand of dit ook extra kosten met zich meebrengt of kost dit ook gewoon 60 euro?
Oh really?
pi_71852250
Boeken voor de ESE minors staan online @ selexyz....maar let wel op de prijzen..
Maritime Economics:
selexyz 57,95
Bol.com 44,99

Beetje groot verschil....
pi_71852874
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:41 schreef Matthijs- het volgende:
Ik moet me nog voor de Eurekaweek inschrijven. Volgens de officiele website kan dat op de maandag tussen 08:00 en 10:00 uur nog wel bij het Topsportcentrum (waar die ook is). Weet iemand of dit ook extra kosten met zich meebrengt of kost dit ook gewoon 60 euro?
Volgens mij 7,50 euro administratiekosten. Dit staat er op de introductiebrief van vorig jaar:
quote:
Post-registration days
If you do not hold a bank account in the Netherlands, another European country or in the United States, or if you haven’t had the opportunity to register before the 12th of August, it is possible to register on the post-registration days:
•Thursday 13th August from 10:00 am till 4:00 pm;
•Friday 14th August from 10:00 am till 4:00 pm;

Location: Erasmus University Rotterdam, campus Woudestein, C-hall, follow the signs for the exact location. On these post-registration days you have to pay ¤ 5,00 administration fee.

The first day of the Eurekaweek
The last possibility to register for the Eurekaweek is on Monday, August 17th from 8 am, just before the opening of the Eurekaweek.

Location: Topsportcentrum Rotterdam Please notice that you might have to wait in line for a while and you have to pay ¤ 7,50 administration fee.
http://www.rsm.nl/portal/(...)urekaweek%202009.pdf

Ik ga er dus maar vanuit dat je op de eerste dag ook gewoon bij dat topsportcentrum moet verzamelen, maar waar in hemelsnaam is dat ding ?

Ah, het is dus naast de Kuip, lees ik net.

[ Bericht 4% gewijzigd door wikwakka2 op 13-08-2009 17:11:27 ]
Cool story, Hansel.
pi_71855613
Ah oke, thanks.
Oh really?
pi_71872433
Wordt tijd dat ze die boekenlijst voor Bedrijfseconomie is bekend gaan maken...
Ik sluit me overigens aan bij het verwijt dat die sites (myeur, osiris, blackboard etc etc) heel onoverzichtelijk zijn.
pi_71872710
Inloggen op Osiris -> Course Guide -> en dan bij de vakken kijken die je moet volgen in blok 1. Als het goed is zijn die al voor 2009-2010 ingevuld.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71872892
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:21 schreef Lennox het volgende:
Inloggen op Osiris -> Course Guide -> en dan bij de vakken kijken die je moet volgen in blok 1. Als het goed is zijn die al voor 2009-2010 ingevuld.
Verrek, inderdaad, dankjewel!

Edit: Wtf, duur grapje Zo´n 350 euro voor het eerste blok alleen al?

[ Bericht 12% gewijzigd door Conversatie op 14-08-2009 12:39:28 ]
pi_71875330
Ik heb in het eerste jaar ook voor een fortuin aan boeken gekocht. Maar daar zaten veel boeken tussen waaruit nu nog teksten worden voorgeschreven dus nu zijn de kosten niet meer zo hoog. Ik moet voor het eerste blok (3 vakken) nog maar 2 boeken kopen.

Dat mijn kosten laag zijn kan ook te maken hebben met de enorme hoeveelheid teksten die bij ons online worden gezet. Er zijn vrij weinig criminologische studieboeken en het is een nogal actuele studie, daarom hebben we veel losse teksten. Ik geef wel veel uit aan papier en cartridges voor de printer
Spoilers!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:54:36 #151
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71882523
Shit, vallen je inloggegevens van MyEur ook ergens te achterhalen? Die ben ik natuurlijk al eeuwen kwijt.
Oh really?
pi_71883429
Kan je niet zelf geloof ik. Even bellen met een instantie binnen de EUR, waarvan je denkt dat ze antwoord weten . In de vakantietijd kan het alleen wel even duren denk ik.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:57:56 #153
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71883917
Pff, ga die brief wel even zoeken dan... Toch bedankt.
Oh really?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:22:48 #154
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71886117
Tering, dat is waar ook, ik heb die gegevens ooit veranderd naar een persoonlijker adres en wachtwoord. Heb de brief inmiddels wel gevonden, maar heb niets aan die gegevens omdat ik geen flauw idee heb waarin ik ze later veranderd heb. Toch maar even erachter aan gemaild.
Oh really?
pi_71890330
Volgens mij kan je gewoon een nieuw wachtwoord aanvragen als je een kopie van je Id-kaart meestuurt? Wel debiel dat je per se een 'speciaal karakter' in je wachtwoord moet gebruiken .
Cool story, Hansel.
pi_71902902
Wat verstaan ze onder een speciaal karakter? Ik heb/had gewoon een wachtwoord met alleen maar letters, en die doet het nog steeds.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71903458
: ' " ; ! £$%^& \ ] `, dat soort dingen.
Cool story, Hansel.
pi_71910513
ik moest er alleen perse cijfers in hebben 4 jaar geleden.
Spoilers!
pi_71926875
MyEur heb ik gewoon zo gelaten. Nu hielp het wel dat het wachtwoord dat ik kreeg redelijk uitspreekbaar was, waardoor het niet echt moeilijk was om te onthouden. Overigens voor 't weekend het cijfer voor ACI doorgekregen. Echt ongelofelijk snel.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_71928085
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
MyEur heb ik gewoon zo gelaten. Nu hielp het wel dat het wachtwoord dat ik kreeg redelijk uitspreekbaar was, waardoor het niet echt moeilijk was om te onthouden. Overigens voor 't weekend het cijfer voor ACI doorgekregen. Echt ongelofelijk snel.
Ja, het lijkt wel of ze die wachtwoorden expres uitspreekbaar maken, ik ken er namelijk 5, en die klinken allemaal redelijk!
pi_71929312
Die van mij kan je echt geen chocola van maken hoor. Ik dacht dat je hem toen ook niet mocht/kon veranderen, omdat hij ieder jaar weer gereset werd naar orginele paswoord?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:41:37 #162
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71929574
Ik heb al >1 jaar mijn eigen verzonnen password..
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:42:36 #163
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71929600
Maar ja ik heb ook als enige student a.b.c.achternaam@student.eur.nl terwijl volgens mij al die 123123zz's niet weten dat je dat kan instellen. Ik ben de baas van MyEur i guess.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71930369
Ik heb 'm gewoon doorgelinkt naar m'n normale mailadres, dus ik gebruik die hele student.eur.nl zooi eigenlijk amper. Wat trouwens nog wel grappig was, ik kreeg vorig jaar opeens een 7.8 op sin-online voor een of ander vak dat ik nooit gevolgd had. Heb 't toen netjes gemeld maar hij staat er nog steeds tussen. (Helaas niet op osiris, maarja... )
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_71935295
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 20:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb 'm gewoon doorgelinkt naar m'n normale mailadres, dus ik gebruik die hele student.eur.nl zooi eigenlijk amper. Wat trouwens nog wel grappig was, ik kreeg vorig jaar opeens een 7.8 op sin-online voor een of ander vak dat ik nooit gevolgd had. Heb 't toen netjes gemeld maar hij staat er nog steeds tussen. (Helaas niet op osiris, maarja... )
Dat is toch hetzelfde ?
* Conversatie ziet door de bomen het bos niet meer met al die labyrinten van sites die de Erasmus gebruikt.
pi_71935786
Osiris cijfers zijn officieel. Sin-Online niet.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71968798
Weet iemand toevallig of je een nieuw password krijgt als je na even te zijn uitgeschreven een andere studie gaat volgen?

Heb namelijk wel hetzelfde studenten nummer gehouden.
Geen referral hier.
pi_71973166
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 00:30 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Weet iemand toevallig of je een nieuw password krijgt als je na even te zijn uitgeschreven een andere studie gaat volgen?

Heb namelijk wel hetzelfde studenten nummer gehouden.
nope, studentennummer en password blijft het zelfde.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:13:03 #169
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_72122680
Jeuj, I'm in. Als ik overigens op SIN-online klik kom ik op een pagina van RSM, terwijl ik toch echt ingeschreven sta voor economie..
Oh really?
pi_72124960
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:13 schreef Matthijs- het volgende:
Jeuj, I'm in. Als ik overigens op SIN-online klik kom ik op een pagina van RSM, terwijl ik toch echt ingeschreven sta voor economie..
http://ese.sin-online.nl
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_72125863
Zou ik nu al een rooster moeten zien? Want ik geloof dat ik voor geen enkel vak ben ingeschreven dit blok .

Bij eerstejaars zou het rooster toch wel bekend moeten zij nu?
Geen referral hier.
pi_72129156
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:40 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zou ik nu al een rooster moeten zien? Want ik geloof dat ik voor geen enkel vak ben ingeschreven dit blok .

Bij eerstejaars zou het rooster toch wel bekend moeten zij nu?
Inschrijven moet je zelf doen per vak. Als je dat niet doet, is er geen rooster om te laten zien
Spoilers!
pi_72129237
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Inschrijven moet je zelf doen per vak. Als je dat niet doet, is er geen rooster om te laten zien
Als eerstejaars niet dacht ik?

Heb het ook wel geprobeerd (moet via blackboard toch?) maar ik kan geen enkele course van het eerste jaar vinden.

Kan iemand me anders uitleggen hoe het zou moeten, want volgens mij gaat het niet helemaal goed. Ik sta bij sommige pagina's ook nog bij Bedrijfseconomie ingeschreven .

Ik ga morgen wel even langs de uni, want mijn mailtjes worden vaag beantwoord.

O wacht, nu eindelijk gelukt om een rooster te krijgen .

[ Bericht 11% gewijzigd door Phaelanx_NL op 25-08-2009 01:07:21 ]
Geen referral hier.
pi_72131885
Phaelanx, ik zou het niet weten hoe dat werkt. Hier op de FRG moet alles via Sin-Online en ook eerstejaars moeten zich overal apart voor inschrijven. Maar dat verschilt blijkbaar per studie en/of faculteit.
Spoilers!
pi_72133680
Hmm, ik hoop zeker niet dat ik me voor IBA nog voor bepaalde vakken moet inschrijven als eerstejaars zijnde .
Cool story, Hansel.
pi_72137065
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 08:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Phaelanx, ik zou het niet weten hoe dat werkt. Hier op de FRG moet alles via Sin-Online en ook eerstejaars moeten zich overal apart voor inschrijven. Maar dat verschilt blijkbaar per studie en/of faculteit.
Tis al gelukt, inderdaad via SIN-Online. Practicumgroepen zijn nog niet open, dus rooster is verre van compleet, maar ik weet nu hoe het moet .

Bij economie was het allemaal via blackboard geregeld qua vakken.
Geen referral hier.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:02:35 #177
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_72179187
Overigens: Stadswonen __!

Aantal weken geleden een urgentieverklaring aangevraagd en ook direct daarvoor betaald etc. Had toen namelijk nog geen huis maar wel veel haast. Heb inmiddels via andere wegen een kamer gevonden, maar heb zelfs nog nooit iets gehoord van Stadswonen n.a.v. die urgentieaanvraag.
Oh really?
pi_72189272
Binnen drie maanden zeiden ze toch ? overigens is er hier nog totaal niks gebeurd...
Cool story, Hansel.
pi_72303823
Happy eerste schooldag allemaal!
Mijn eerste dag valt alweer uit dus ik neem het er nog even van hier
Spoilers!
pi_72304730
Vandaag 1700 tot 2200 gelukkig alleen maandag, overige dagen normale tijden
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_72304823
Damn. Je zal nog eens 1,5 uur naar huis moeten reizen bijvoorbeeld.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72305402
Wow, tot 22.00! Ik heb in blok 2 wel een tentamen tot 21.30 terwijl ik er die dag ook al een heb tot 16.30...

Ik zit maandag, dinsdag en woensdag van 13.00-14.45 op school. Wel relaxte tijden, was liever om 11.00 gestart maar ik mag niet klagen.
Spoilers!
pi_72313288
Today I saw noobies, the dont even know they are noobs.
pi_72313301
Hmm, netjes, ik heb dit kwartaal elke woensdag vrij!
Cool story, Hansel.
pi_72313380
Vandaag mijn eerste dag aan de EUR gevolgd. Als iemand die van de UvT afkomt keek ik mijn ogen uit (omdat het best grootjes is in vergelijking tot de UvT).

Trouwens, iemand die mij kan vertellen waar ik mijn boeken kan bestellen/kopen?
pi_72313430
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:46 schreef TheMagnificent het volgende:
Vandaag mijn eerste dag aan de EUR. Als iemand die van de UvT afkomt keek ik mijn ogen uit (omdat het best grootjes is). Trouwens, iemand die mij kan vertellen waar ik mijn boeken kan bestellen/kopen?
Selexyz/Donner. Zit in de winkelstraat bij het A gebouw. Daar liggen boekenlijsten van alle opleidingen, en daar kan je ze gelijk kopen.

Ik heb overigens dezelfde weg bewandeld; Eerst een jaar UvT en toen naar Rotterdam.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72313494
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:48 schreef Lennox het volgende:

[..]

Selexyz/Donner. Zit in de winkelstraat bij het A gebouw. Daar liggen boekenlijsten van alle opleidingen, en daar kan je ze gelijk kopen.

Ik heb overigens dezelfde weg bewandeld; Eerst een jaar UvT en toen naar Rotterdam.
Aha, bedankt. Ik zal na het volgende college daar eens gaan kijken.

Ik studeer overigens nog steeds aan de UvT. Ik volg alleen een minor aan de EUR.
pi_72314789
Is dat niet irritant om steeds heen en weer te treinen?

Vandaag ook mijn eerste dag gehad, nog totaal niet gewerkt maar wel voor de eerste keer in een collegezaal gezeten . Ik vond het wel apart dat IBA-studenten eigenlijk bijna nooit in het T (RSM) gebouw hoeven te komen, ik heb het eerste trimester bijna alleen maar les in L en C , terwijl ik dacht dat het T-gebouw hét IBA gebouw was.
Cool story, Hansel.
pi_72314944
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 17:41 schreef wikwakka2 het volgende:
Is dat niet irritant om steeds heen en weer te treinen?
Neuh, niet echt. Binnen 45 minuten ben ik bij de uni (met m'n pa's auto). Met de trein ben ik nog niet geweest; ik heb ook maar pas 1 dag les achter de rug, maar dat gaat ook nog komen. Gelukkig heb ik pas om 13.00 uur (m'dag) en 15.00 uur (w'dag) les, dus ik hoef niet extra vroeg op te staan ofzo.
Het duurt uiteindelijk 'maar' 1 semester (2 colleges per week). Is wel te doen.
pi_72315020
Oh ok, als je een auto hebt is het natuurlijk wel wat makkelijker . Ik dacht dat je soms na of tussen je normale colleges in Chillburg ook nog eens vlug naar Rotterdam moest rijden en dan weer terug.
Cool story, Hansel.
pi_72315130
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 17:48 schreef wikwakka2 het volgende:
Oh ok, als je een auto hebt is het natuurlijk wel wat makkelijker . Ik dacht dat je soms na of tussen je normale colleges in Chillburg ook nog eens vlug naar Rotterdam moest rijden en dan weer terug.
Nee, gelukkig niet. Geheel toevallig heb ik op de dagen dat ik naar de EUR moet geen les/college bij mijn eigen universiteit, dus dat is wel fijn.
  maandag 31 augustus 2009 @ 17:54:00 #192
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_72315164
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 17:41 schreef wikwakka2 het volgende:
Is dat niet irritant om steeds heen en weer te treinen?

Vandaag ook mijn eerste dag gehad, nog totaal niet gewerkt maar wel voor de eerste keer in een collegezaal gezeten . Ik vond het wel apart dat IBA-studenten eigenlijk bijna nooit in het T (RSM) gebouw hoeven te komen, ik heb het eerste trimester bijna alleen maar les in L en C , terwijl ik dacht dat het T-gebouw hét IBA gebouw was.
T-gebouw heeft alleen maar kleine zaaltjes en er zijn honderden eerste jaars op het RSM

Vandaag ook weer lekker rustig begonnen. Vorig jaar bij Economie en bedrijfseconomie alleen wiskunde 2 niet gehaald, gaan we dit jaar dus even doen
Heb wel weer zin in alweer mijn derde jaar EUR eigenlijk
pi_72315322
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 17:54 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

T-gebouw heeft alleen maar kleine zaaltjes en er zijn honderden eerste jaars op het RSM

Vandaag ook weer lekker rustig begonnen. Vorig jaar bij Economie en bedrijfseconomie alleen wiskunde 2 niet gehaald, gaan we dit jaar dus even doen
Heb wel weer zin in alweer mijn derde jaar EUR eigenlijk
Ah, vandaar. Dan zal ik daar wel die projectgroepjes enzo moeten doen.

Mijn rooster is wel oke, alleen moet ik wel bijna dagelijks om 9:00 beginnen. Alleen vrijdag is irritant, dan hebben we blijkbaar 6 uur achter elkaar wiskunde ?
Cool story, Hansel.
pi_72315873
Dat zal wel meevallen. Ik had vorig jaar op vrijdag ook wekelijks les van 9 tot 5. Meestal zat ik om 11 uur al weer in de auto naar huis
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72316017
Vandaag ook eerste lesdag gehad

Wat een volk zeg bij die economie studies, zat op gegeven moment met 900 man in een collegezaal
pi_72316051
Oh, ik hoorde net van iemand dat het alleen maar is om klassikaal over het (wiskunde) huiswerk te gaan en dus niet verplicht . Twee dagen per week vrij dus .
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:24 schreef Conversatie het volgende:
Vandaag ook eerste lesdag gehad

Wat een volk zeg bij die economie studies, zat op gegeven moment met 900 man in een collegezaal
En ik vond de 400 bij ons al veel .
Cool story, Hansel.
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:27:09 #197
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_72316076
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 17:46 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Neuh, niet echt. Binnen 45 minuten ben ik bij de uni (met m'n pa's auto). Met de trein ben ik nog niet geweest; ik heb ook maar pas 1 dag les achter de rug, maar dat gaat ook nog komen. Gelukkig heb ik pas om 13.00 uur (m'dag) en 15.00 uur (w'dag) les, dus ik hoef niet extra vroeg op te staan ofzo.
Het duurt uiteindelijk 'maar' 1 semester (2 colleges per week). Is wel te doen.
Dat is wel fijn dan!
Ik zit ook op de UvT, maar ben diverse uni's aan het bekijken voor een minor. Hopelijk tref ik het ook tegen die tijd : Y
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:30:56 #198
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_72316174
Over een paar weken is het al een stuk minder druk in de collegezalen hoor
pi_72316498
De eerste 6 weken zijn irritant druk, dan wordt 't al minder maar is 't nog steeds te druk. Na de kerst wordt 't relaxed .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:03:15 #200
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_72317087
Wat was er eigenlijk vanmiddag aan de hand op het plein bij C?
pi_72322227
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat was er eigenlijk vanmiddag aan de hand op het plein bij C?
Opening van het academisch jaar, dan gaan de studentenverenigingen tegen elkaar 'zingen' op het pleintje met het ondergewaardeerde binnenplaatsje.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:27:27 #202
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_72322302
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:26 schreef Finitio het volgende:

[..]

Opening van het academisch jaar, dan gaan de studentenverenigingen tegen elkaar 'zingen' op het pleintje met het ondergewaardeerde binnenplaatsje.
Serieus voor het eerst dat ik dat gezien heb in die 3 jaar dat ik er nu zit
pi_72322760
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Serieus voor het eerst dat ik dat gezien heb in die 3 jaar dat ik er nu zit
Hehe ja ik heb er ooit tussengestaan, dan blijft het je wel bij
pi_72328884
Het was net ook op het NOS Journaal, Minister Plasterk was er ook met zijn nieuwe plan om 4 stromingen te maken van HBO en WO. Ze stonden op het plein voor het C-gebouw te interviewen.
Spoilers!
pi_72329762
Wat is die troep van Plasterk joh, met zijn slappe verhalen over HBO en WO? Straks moeten we HBO-erts ook nog eens studenten gaan noemen. Over mijn lijk, Plasterk. Maar goed, veel succes aan alle nieuwe studenten. Niet teveel zuipen en netjes alle colleges volgen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_72329796
Iets met de nieuwe iba studenten?

ah, pagina 3 niet gelezen

[ Bericht 40% gewijzigd door wikwakka2 op 01-09-2009 00:57:54 ]
Cool story, Hansel.
pi_72331383
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 00:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wat is die troep van Plasterk joh, met zijn slappe verhalen over HBO en WO? Straks moeten we HBO-erts ook nog eens studenten gaan noemen. Over mijn lijk, Plasterk. Maar goed, veel succes aan alle nieuwe studenten. Niet teveel zuipen en netjes alle colleges volgen.
Dat moeten we nu al .

"stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool"
Geen referral hier.
pi_72333734
Begrijpen jullie het nou niet? We kunnen het net nieuwe BaMa-stelsel toch niet al te lang laten functioneren zonder er nog iets aan te doen? Zometeen wennen mensen er nog aan....
Spoilers!
pi_72335080
Mag je trouwens als recent afgestudeerde jezelf ook drs. noemen, of is het alleen nog toegestaan om , MA/MSc te voeren?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72335424
Vandaag begint de sleur weer. Ik heb net even zitten kijken hoe ik het gemakkelijkst vanuit Schiedam naar Woudesteijn kan op de fiets, maar volgens mij is er geen fietspad op de Horvathweg. Daar gaan m'n plannen

Je kan me erbij zetten als je wilt, Hamilcar - 3de jaars geschiedenis, bachelor.
pi_72335485
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:22 schreef Hamilcar het volgende:
Vandaag begint de sleur weer. Ik heb net even zitten kijken hoe ik het gemakkelijkst vanuit Schiedam naar Woudesteijn kan op de fiets, maar volgens mij is er geen fietspad op de Horvathweg. Daar gaan m'n plannen

Je kan me erbij zetten als je wilt, Hamilcar - 3de jaars geschiedenis, bachelor.
Ik heb dezelfde bachelor gedaan. Als je (flinke) vertraging hebt ken ik je misschien wel
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:25:11 #212
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_72335497
Vanuit Schiedam op de fiets naar de EUR?? Dat is redelijk ver!
pi_72335593
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:24 schreef Lennox het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde bachelor gedaan. Als je (flinke) vertraging hebt ken ik je misschien wel
Haha, misschien. Ik heb het eerste jaar 'overgedaan' vanwege omstandigheden, en heb toen alleen het eerste blok gedaan. Daarna natuurlijk wel de nodige vakken niet gehaald, maar ik ben niet jaren blijven haperen

/Maarten

ps - en ja, waarschijnlijk wel. Echter is het ook wel lekker en hoef ik zo niet naar de fitness om aan m'n conditie te werken hehe. Als je een uur goed doortrapt moet je er toch wel zijn? M'n pa zweert erbij dat hij het kan doen in 45 minuten
pi_72335710
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:28 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Haha, misschien. Ik heb het eerste jaar 'overgedaan' vanwege omstandigheden, en heb toen alleen het eerste blok gedaan. Daarna natuurlijk wel de nodige vakken niet gehaald, maar ik ben niet jaren blijven haperen

/Maarten
Net in je fotoboek zitten kijken, maar gaat niet direct een lampje branden. Ik weet van sommige gasten waar ik mee begonnen ben dat ze nog steeds in BA-2/3 aan het modderen zijn, dus ik dacht dat jij het misschien was. Zat er ook één uit Schiedam bij namelijk.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72335815
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:32 schreef Lennox het volgende:

[..]

Net in je fotoboek zitten kijken, maar gaat niet direct een lampje branden. Ik weet van sommige gasten waar ik mee begonnen ben dat ze nog steeds in BA-2/3 aan het modderen zijn, dus ik dacht dat jij het misschien was. Zat er ook één uit Schiedam bij namelijk.
Ik ben geen vaste gast ( ) op de hoorcolleges dus het kan daar iets mee te maken hebben. Desondanks lijken de vakken goed te doen zijn, wat misschien iets aangeeft over het niveau.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:39:48 #216
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72337665
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:10 schreef Lennox het volgende:
Mag je trouwens als recent afgestudeerde jezelf ook drs. noemen, of is het alleen nog toegestaan om , MA/MSc te voeren?
Volgens het reglement van vorig jaar mocht je nog kiezen, ik weet niet of dat nu nog zo blijft... staat wel in het reglement iig.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72338086
Welk regelement?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:08:30 #218
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72338598
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:53 schreef Lennox het volgende:
Welk regelement?
Ff opgezocht, voor faculteit economie is het bijv.: http://osc.few.eur.nl/edu(...)n/2009/oer.htm#par01

Hm, het is dit jaar dus wel gewijzigd, ik mag geen drs meer zijn straks.
quote:
Article 22 – Degree

1. The person that passes the master's exam of one of the programmes, is granted the degree of Master of Science in [name of the programme].
2. The degree granted is included on the certificate of the exam.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72343051
Ja, ik zat daar toevallig gisteren aan te denken. Mijn vriend krijgt post voor Ing. XX. Wat wordt mijn titel nou straks als ik klaar ben met mn master? Hoe onderteken ik een brief? Wat staat er op mijn post?
Spoilers!
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:42:58 #220
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72343317
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat wordt mijn titel nou straks als ik klaar ben met mn master?
Kun je vinden in het onderwijs- en examenreglement van jouw master, zie bijv. voorgaande post voor de economiefaculteit.
quote:
Hoe onderteken ik een brief?
Voor- en achternaam, tenzij het een ingezonden brief naar krant/tijdschrift is, dan voornaam achternaam titel. Ondertekenen met je titel wordt soms als pedant beschouwd, behalve in een context waar het acceptabel is om je academische reputatie te vermelden...
quote:
Wat staat er op mijn post?
Dat kun je hier opzoeken wanneer je je graad weet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72347837
Metro vandaag 'Zorgen over uitval op Erasmus Universiteit'. 50% zou namelijk zijn bul niet halen.

BUL is toch bachelor? Waar staat BUL voor ?
pi_72347978
Snap nu al niets meer van al die websites. Ik schijn een roosterwijziging gehad te moeten hebben, als ik daar op klik rollen er een paar a4-tjes uit. Als ik op 'My timetable' klik, is dat dan al mijn correcte/gewijzigde rooster? Dan hou ik dat gewoon aan.
pi_72348648
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:08 schreef Cahir het volgende:
Metro vandaag 'Zorgen over uitval op Erasmus Universiteit'. 50% zou namelijk zijn bul niet halen.

BUL is toch bachelor? Waar staat BUL voor ?
Gewoon einde opleiding, dus als in het behalen van je mastertitel.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72349029
Waar staan de letters bul dan voor? Nergens?
pi_72349202
Nee. Bul-uitreiking is met die wazige hoedjes op gewoon. In oktober mag ik die hele kermis meemaken
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:12:37 #226
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72349598
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:52 schreef Cahir het volgende:
Waar staan de letters bul dan voor? Nergens?
De bul is je diploma. Van het latijnse bulla, een amulet of zegel dat enige eeuwen geleden wel eens aan een officieel document werd gehecht.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:51:32 #227
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_72350788
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:13 schreef Conversatie het volgende:
Snap nu al niets meer van al die websites. Ik schijn een roosterwijziging gehad te moeten hebben, als ik daar op klik rollen er een paar a4-tjes uit. Als ik op 'My timetable' klik, is dat dan al mijn correcte/gewijzigde rooster? Dan hou ik dat gewoon aan.
My Timetable is inderdaad het correcte rooster, daar staan de wijzigingen ook al in verwerkt. De tijd (of collegezaal) van het gewijzigde vak knippert dan rood.
pi_72353413
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

My Timetable is inderdaad het correcte rooster, daar staan de wijzigingen ook al in verwerkt. De tijd (of collegezaal) van het gewijzigde vak knippert dan rood.
Dankjewel!
pi_72358568
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:13 schreef Conversatie het volgende:
Snap nu al niets meer van al die websites. Ik schijn een roosterwijziging gehad te moeten hebben, als ik daar op klik rollen er een paar a4-tjes uit. Als ik op 'My timetable' klik, is dat dan al mijn correcte/gewijzigde rooster? Dan hou ik dat gewoon aan.
Bij de FSW zijn ze nu alle sites met studieinformatie aan het vervangen door een nieuwe site. Alleen werkt ie nog niet.
pi_72360021
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:30 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Bij de FSW zijn ze nu alle sites met studieinformatie aan het vervangen door een nieuwe site. Alleen werkt ie nog niet.
Klinkt als de typische EUR gang van zaken
pi_72371706
Morgen heb ik blijkbaar college in de AULA, heeft iemand enig idee in welk gebouw die zit?
Cool story, Hansel.
pi_72371722
A toch? Begane grond is A, maar dan zit het in de hoek van dat gebouw geloof ik.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72372058
Geen idee , dan moet ik ook nog even kijken welk gebouw het A-gebouw is.

Ik zit trouwens te twijfelen of ik nou een sportkaart op de uni (voor de fitness) of eentje bij mij in de buurt neem. Is de Erasmus gym een beetje mooi en ruim?
Cool story, Hansel.
  woensdag 2 september 2009 @ 17:02:05 #234
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72372163
quote:
Op woensdag 2 september 2009 00:27 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Klinkt als de typische EUR gang van zaken
Gisteren om 12:00 was er een introductie voor mijn master, maar dat hadden ze om 10:30 pas op sin-online gezet.. Ik dacht dat het aan mij lag maar niemand van m'n medestudenten was dus geweest
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72375357
quote:
Op woensdag 2 september 2009 16:57 schreef wikwakka2 het volgende:
Geen idee , dan moet ik ook nog even kijken welk gebouw het A-gebouw is.

Ik zit trouwens te twijfelen of ik nou een sportkaart op de uni (voor de fitness) of eentje bij mij in de buurt neem. Is de Erasmus gym een beetje mooi en ruim?
Ja is erg relaxt, wel wat minder dan een 'echte' fitnesszaak, maar ze hebben er wel alles. Bovendien kun je met de sportkaart echt vanalles doen, zelfs bokslessen nemen, squashen, basketballen en zaalvoetballen et cetera. Maak er zelf in ieder geval veel gebruik van.
pi_72381113
quote:
Op woensdag 2 september 2009 16:57 schreef wikwakka2 het volgende:
Geen idee , dan moet ik ook nog even kijken welk gebouw het A-gebouw is.

Ik zit trouwens te twijfelen of ik nou een sportkaart op de uni (voor de fitness) of eentje bij mij in de buurt neem. Is de Erasmus gym een beetje mooi en ruim?
De fitnessruimte van de EUR is geen luxe sportschool zoals die misschien in jouw buurt zit. Het doet mij altijd meer denken aan een hardcore-gym waar een bodybuilder ofzo traint. Ze hebben er echter wel alles inderdaad, dus als je niet voor een fancy uiterlijk gaat is het er prima te doen.


Nog even een vraagje, ligt BB er bij iedereen uit? Hier is vooraf toch geen melding van gemaakt oid? Echt heel handig zo begint het jaar gelijk lekker.
  woensdag 2 september 2009 @ 21:43:30 #237
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72381250
BB werkt bij mij gewoon.

Ik had wel problemen met inloggen ("Request Entity Too Large" error), dat was te verhelpen door m'n eur.nl cookies weg te gooien.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72381502
Ah, mooi om te weten. En het kost ook maar een euro of 100 per jaar, dus zelfs als ik besluit om toch dichterbij te gaan sporten is het niet het einde van de wereld. Nu maar hopen dat ze degelijke kleedkamers/douches en dat ze genoeg hardloopapparaten hebben en zodra ik mijn collegekaart (blijkbaar krijgen alle IBA'ers ze pas over twee weken ) krijg word ik wel even lid.

BB werkt bij mij overigens wel gewoon.
Cool story, Hansel.
pi_72385149
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:49 schreef wikwakka2 het volgende:
Ah, mooi om te weten. En het kost ook maar een euro of 100 per jaar, dus zelfs als ik besluit om toch dichterbij te gaan sporten is het niet het einde van de wereld. Nu maar hopen dat ze degelijke kleedkamers/douches en dat ze genoeg hardloopapparaten hebben en zodra ik mijn collegekaart (blijkbaar krijgen alle IBA'ers ze pas over twee weken ) krijg word ik wel even lid.

BB werkt bij mij overigens wel gewoon.
In de vier jaar dat ik er gestudeerd heb werd er volgens mij ieder jaar wel een keer legionella geconstateerd in de douches
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72385399
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:18 schreef Lennox het volgende:

[..]

In de vier jaar dat ik er gestudeerd heb werd er volgens mij ieder jaar wel een keer legionella geconstateerd in de douches
Haha ik heb er inderdaad nog nooit durven douchen.
pi_72387293
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:56 schreef wikwakka2 het volgende:
Morgen heb ik blijkbaar college in de AULA, heeft iemand enig idee in welk gebouw die zit?
De aula is aan dat plein waar ze elke dag rond 13.00 het klokkenspel luiden. Als je met je rug naar het gras gaat staan is het de ingang links. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de aula, heb er in het eerste jaar veel college gehad maar nu nooit meer omdat we met zo weinig over zijn. Ze hebben de aula vorig jaar helemaal verbouwd, schijnt mooi geworden te zijn.

Het hele gebouw boven de aula heet tegenwoordig het A-gebouw. Ik snap er echt niets meer van in die gebouwen daar. Moest vanmiddag in C2-057 zijn. 3 maanden geleden heette dat nog D3 of 4..... Al moet ik zeggen dat alle verdiepingen daar nu een C-nummer hebben en dat wel wat logischer is dan B, C en D zoals eerst. Al snap ik nu de nummering niet meer. Op verdieping C2 heb je nu naast elkaar lokaal 33, 45, 57 en 69. Ze zijn wel consequent, maar waar dat nou vandaan komt? Nou ja, ik dwaal af geloof ik, tijd voor bed!
Spoilers!
  donderdag 3 september 2009 @ 00:43:02 #242
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72387762
Ik ben vooral blij dat dit jaar bij de ruimtes hetzelfde nummersysteem staat als op SIN-online.

Toen ik hier als noob kwam was ik een kwartier op zoek naar B2, het leek mij logisch dat dat tussen A en C in zat, maar nee
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72403473
Even een vraagje aan de Erasmussers. Ik heb mijn studentenpas nog niet. Moet ik deze zelf ophalen bij de centrale studentenbalie of krijg ik deze thuis opgestuurd?
  donderdag 3 september 2009 @ 17:18:23 #244
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_72404086
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:56 schreef TheMagnificent het volgende:
Even een vraagje aan de Erasmussers. Ik heb mijn studentenpas nog niet. Moet ik deze zelf ophalen bij de centrale studentenbalie of krijg ik deze thuis opgestuurd?
Je krijgt hem thuisgestuurd, maar je moet wel eerst je inschrijving volledig hebben afgerond. Dat wil zeggen dat je een kopie van je diploma in moet leveren bij het ESSC.
pi_72406729
Ik vind eerlijk gezegd dat mijn eerste (introductie)hoorcollege's van mijn vijf vakken van dit trimester zwaar tegenvallen, op een of twee uitzonderingen na. Men springt van de hak op de tak, komt opeens met 'feitjes' en weetjes van dingen die ik over twee maanden pas ga leren en het was allemaal erg onsamenhangend.

Hopelijk worden ze wat interessanter naarmate we écht over de stof beginnen te praten.
Cool story, Hansel.
  donderdag 3 september 2009 @ 19:02:56 #246
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_72406964
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:55 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd dat mijn eerste (introductie)hoorcollege's van mijn vijf vakken van dit trimester zwaar tegenvallen, op een of twee uitzonderingen na. Men springt van de hak op de tak, komt opeens met 'feitjes' en weetjes van dingen die ik over twee maanden pas ga leren en het was allemaal erg onsamenhangend.

Hopelijk worden ze wat interessanter naarmate we écht over de stof beginnen te praten.
Je deed toch IBA als ik me niet vergis? Dan kan het wel kloppen, de eerste colleges van een vak op het RSM gaan eigenlijk alleen maar over wat het vak zoal inhoudt, hoe de colleges in elkaar zitten, of je nog deeltentamens hebt enz enz enz

Dat gaat in de loop van het trimester wel goedkomen hoor, dan staat er gewoon een onderwerp per college centraal.
pi_72407132
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:02 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Je deed toch IBA als ik me niet vergis? Dan kan het wel kloppen, de eerste colleges van een vak op het RSM gaan eigenlijk alleen maar over wat het vak zoal inhoudt, hoe de colleges in elkaar zitten, of je nog deeltentamens hebt enz enz enz

Dat gaat in de loop van het trimester wel goedkomen hoor, dan staat er gewoon een onderwerp per college centraal.
Ja, dat klopt.

Maar die eerste colleges over wat het allemaal inhoudt hadden wel wat overzichtelijker of duidelijker mogen zijn. Maar zoiets verwachtte ik al, hopelijk wordt het straks wat boeiender als ze eenmaal over één centraal thema praten.
Cool story, Hansel.
  donderdag 3 september 2009 @ 19:12:22 #248
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_72407253
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:08 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt.

Maar die eerste colleges over wat het allemaal inhoudt hadden wel wat overzichtelijker of duidelijker mogen zijn. Maar zoiets verwachtte ik al, hopelijk wordt het straks wat boeiender als ze eenmaal over één centraal thema praten.
Ach, toen ik nog bedrijfskunde deed vertelden de docenten in het eerste college dat ze dit jaar toch echt rekening zouden houden met de Champions League bij het inplannen van deeltentamens....
pi_72408480
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72408758
Cool story, Hansel.
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:40:09 #251
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_72466994
Holy shit, dhr. Bouwer van financial accounting!

Verder overigens al gemerkt dat ik die hoorcolleges inderdaad skippen ga (ik meen dat Bolkesteijn daar eens mee kwam, maar ik was het er niet mee eens omdat ik braaf alle colleges zou volgen. dacht ik.. ). Een paar meegemaakt, maar ze zijn niet veel meer dan een herkauwing van wat al in je boeken staat.
Oh really?
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:12:09 #252
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_72467744
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:40 schreef Matthijs- het volgende:
Holy shit, dhr. Bouwer van financial accounting!

Verder overigens al gemerkt dat ik die hoorcolleges inderdaad skippen ga (ik meen dat Bolkesteijn daar eens mee kwam, maar ik was het er niet mee eens omdat ik braaf alle colleges zou volgen. dacht ik.. ). Een paar meegemaakt, maar ze zijn niet veel meer dan een herkauwing van wat al in je boeken staat.
Bouwer idd

En ik ging meestal sowieso niet naar de colleges als ze om 9 uur 's ochtends begonnen
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:16:51 #253
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_72469557
Hoorcolleges uitgezonderd hoef ik gelukkig ook nooit voor 13 uur op de universiteit aanwezig te zijn. En slechts drie dagen per week.
Oh really?
pi_72473360
Als ik alleen naar de practica ga dan ben ik alleen vrijdag aanwezig .
Geen referral hier.
pi_72476948
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:12 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Bouwer idd

En ik ging meestal sowieso niet naar de colleges als ze om 9 uur 's ochtends begonnen
Als er 1 iemand wel de reden is om naar hoorcollege's te gaan is het bij Bouwer.
De grappen over Den Haag/Zijn zoon/accountancy/Welten zijn al voorbijgekomen?
pi_72477352
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:00 schreef artm het volgende:

[..]

Als er 1 iemand wel de reden is om naar hoorcollege's te gaan is het bij Bouwer.
De grappen over Den Haag/Zijn zoon/accountancy/Welten zijn al voorbijgekomen?
En zn vrouw .
Geen referral hier.
pi_72480295
Jemig, wat is dit voor irritants. Ik kan al drie dagen niet op blackboard/myEUR komen, ik krijg steeds een error "request entity too large"... Sin online werkt wel, maar via daar kan ik ook niet op bb komen.
Cool story, Hansel.
  zondag 6 september 2009 @ 10:46:52 #258
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72480360
Al je cookies van eur.nl weggooien, dan kan je er wel in
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72480382
Zijn er studies op Erasmus waar de meerderheid allochtoon is?
pi_72480457
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:48 schreef GoodGovernance het volgende:
Zijn er studies op Erasmus waar de meerderheid allochtoon is?
Rechten volgens mij. Hoop chinezen en mensen van islamitische afkomst.
pi_72480538
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:53 schreef Cahir het volgende:

[..]

Rechten volgens mij. Hoop chinezen en mensen van islamitische afkomst.
Grappig .
pi_72480612
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:46 schreef eleusis het volgende:
Al je cookies van eur.nl weggooien, dan kan je er wel in
Ah, bedankt.
Cool story, Hansel.
pi_72481244
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:53 schreef Cahir het volgende:

[..]

Rechten volgens mij. Hoop chinezen en mensen van islamitische afkomst.
Meerderheid niet hoor, wel veel inderdaad. Het valt me ieder jaar weer op dat er na een paar maanden zeker de helft minder islamitische mensen over zijn. Maar er haken sowieso heel veel mensen af na een paar maanden bij de rechtenstudie. Ik ben blij dat ik maar een paar vakken per jaar met hen heb
Spoilers!
  zondag 6 september 2009 @ 11:37:24 #264
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_72481323
Ik heb trouwens in het nieuwe jaar dat irritante klokkenspel op het C-plein nog niet voorbij horen komen
pi_72481588
Ja, waar slaat dat lawaai eigenlijk op ?
Cool story, Hansel.
pi_72481669
Ik dacht dat de klokkenluider met een soort van semi-pensioen ging. Nog 1x pw een prachtige serenade uit het klokkenspel . Stond een keer zoiets in EUR magazine.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72481946
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:48 schreef GoodGovernance het volgende:
Zijn er studies op Erasmus waar de meerderheid allochtoon is?
Wat een vraag

Het zullen vast niet de studies zijn waar kennis van de Nederlandse taal een vereiste is, want ik merk bij geschiedenis al op dat dat niet voor de meesten is weggelegd. Dan komen ze dankzij hun achtergrond vaak tekort.
pi_72482064
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:49 schreef Lennox het volgende:
Ik dacht dat de klokkenluider met een soort van semi-pensioen ging. Nog 1x pw een prachtige serenade uit het klokkenspel . Stond een keer zoiets in EUR magazine.
Ze hadden serieus een klokkenluider in dienst ?
Cool story, Hansel.
pi_72482544
Rechten is aardig gemengd idd.
Geen referral hier.
pi_72482723
Ik vind dat klokkenspel altijd wel mooi eigenlijk. In ieder geval stukken beter dan waar ik elke zondagochtend door wakker wordt gemaakt!
De klokkenluider doet het nog steeds hoor trouwens, ik hoor m elke maandag, dinsdag en woensdag om 12.45.
Spoilers!
pi_72482742
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:25 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Rechten is aardig gemengd idd.
Dat lijk zo te zijn bij bijna alle studies waar men denkt gemakkelijk veel mee te kunnen verdienen, ja. No offense, maar je voelt en ziet dat gewoon en na een of twee blokken valt er een grote groep weer af. Dat is wel iets waar het bestuur van de universiteit mee worstelt, omdat eerste jaars gewoon niks opleveren en alleen maar geld kosten.
pi_72482769
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dat klokkenspel altijd wel mooi eigenlijk. In ieder geval stukken beter dan waar ik elke zondagochtend door wakker wordt gemaakt!
De klokkenluider doet het nog steeds hoor trouwens, ik hoor m elke maandag, dinsdag en woensdag om 12.45.
Eensch. Gelukkig heb ik altijd om 13:00 m'n hoorcolleges, waardoor ik met regelmaat met het geluid van klingelende klokken naar m'n collegezaal mag lopen
  zondag 6 september 2009 @ 13:59:20 #273
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_72484968
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

En zn vrouw .
Als je daarmee o.a. de jurk voor kerst bedoelt Wat een baas is dat inderdaad
pi_72490331
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb trouwens in het nieuwe jaar dat irritante klokkenspel op het C-plein nog niet voorbij horen komen
Ik wel, in het H-gebouw hoor je het erg goed.. als je diep aan het nadenken bent is het echt verschrikkelijk!
pi_72503388
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:40 schreef Matthijs- het volgende:
Holy shit, dhr. Bouwer van financial accounting!

Verder overigens al gemerkt dat ik die hoorcolleges inderdaad skippen ga (ik meen dat Bolkesteijn daar eens mee kwam, maar ik was het er niet mee eens omdat ik braaf alle colleges zou volgen. dacht ik.. ). Een paar meegemaakt, maar ze zijn niet veel meer dan een herkauwing van wat al in je boeken staat.
Welke studie volg jij? En verder inderdaad wat een held
Ik ben overigens wel van plan veel colleges te gaan volgen, beetje naar het verhaal luisteren wat ik thuis al gelezen heb.

* Conversatie heeft gewoon een 5 dagen rooster
pi_72508631
Bij mijn studie (Criminologie) gebeurt het niet vaak dat we colleges waarin de literatuur letterlijk wordt herhaald. Maar als we dat krijgen, blijkt het vaak toch belangrijk omdat de docent die teksten dus juist belangrijk vindt en hij de hoofdlijnen benadrukt.
Spoilers!
pi_72509482
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij mijn studie (Criminologie) gebeurt het niet vaak dat we colleges waarin de literatuur letterlijk wordt herhaald. Maar als we dat krijgen, blijkt het vaak toch belangrijk omdat de docent die teksten dus juist belangrijk vindt en hij de hoofdlijnen benadrukt.
Als je niet gaat moet je wel zorgen dat je de aantekeningen van een klasgenoot krijgt ja.
pi_72512417
Bij geschiedenis heb op twee tentames na mijn boeken nooit/zelden open gehad. Ging altijd naar college en met opletten haalde ik dan mijn vakken. Alleen Statistiek en M&T vergden wat meer voorbereiding dan dat . In die master moest je wel serieus meer doen, maar dat is ook maar een jaar doorbijten.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 7 september 2009 @ 16:24:38 #279
230293 Fittrick
1 Dennis bier..
pi_72521652
Beste medestudenten,

Wie zou mij wat tips willen geven over het reizen met de auto naar de EUR (Woudestein) vanuit Poeldijk? Vorig jaar met het openbaar vervoer gereisd . Heb overigens wel gewoon een fiets in Rotterdam staan, dus auto ergens in de buurt parkeren en dan een stukje fietsen is ook geen probleem.

Alvast bedankt.
You don't stop playing because you get old. You get old because you stop playing.
pi_72521964
Ik parkeerde altijd (gratis) aan de overkant van de weg. Herman Bavinckstraat heet het.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72526232
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:24 schreef Fittrick het volgende:
Beste medestudenten,

Wie zou mij wat tips willen geven over het reizen met de auto naar de EUR (Woudestein) vanuit Poeldijk? Vorig jaar met het openbaar vervoer gereisd . Heb overigens wel gewoon een fiets in Rotterdam staan, dus auto ergens in de buurt parkeren en dan een stukje fietsen is ook geen probleem.

Alvast bedankt.
Je kan vrijwel altijd parkeren in de Groene Wetering, die ligt op een steenworp afstand van het C gebouw. Je kan overigens ook een parkeerkaart aanvragen, kost niets, alleen 45 euro borg. Ga ik binnenkort proberen, ben benieuwd of het lukt, aangezien de auto waarvoor ik hem ga aanvragen niet op mijn naam staat in het kentekenbewijs.

Je kan ook proberen op het brainpark te parkeren, maar daar staat het vrijwel altijd vol.
Geen referral hier.
pi_72527305
Ik heb 3 jaar lang geprobeerd een parkeerkaart te krijgen. Ik wens je succes . Alleen voor deeltijdstudenten zijn die over het algemeen beschikbaar.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72531131
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:13 schreef Lennox het volgende:
Ik heb 3 jaar lang geprobeerd een parkeerkaart te krijgen. Ik wens je succes . Alleen voor deeltijdstudenten zijn die over het algemeen beschikbaar.
. Ben benieuwd.
Geen referral hier.
pi_72535900
Waarom is de koffie trouwens zo duur op de uni ? 70 Cent per klein plastic bekertje, en dan geeft de helft van die automaten niet eens wisselgeld terug...

En wat is de beste/goedkoopste plek om een volledige maaltijd te nuttigen ? Bij dat restaurant in het L-gebouw zit je al gauw aan de 6-7 euro voor een warme hap.
Cool story, Hansel.
  maandag 7 september 2009 @ 23:16:54 #285
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_72538075
Die Surinaamse broodjes op het metrostation

Op de uni zelf verkoopt alleen de kantine in L warme maaltijden, in H is er ook een kantine maar dat is meer lunch. En in T is er ook 1 maar daar ben ik nog nooit geweest
pi_72538266
quote:
Op maandag 7 september 2009 23:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Die Surinaamse broodjes op het metrostation

Op de uni zelf verkoopt alleen de kantine in L warme maaltijden, in H is er ook een kantine maar dat is meer lunch. En in T is er ook 1 maar daar ben ik nog nooit geweest
Grote bara met kip kerrie!

In sportgebouw worden sinds dit jaar ook goede maaltijden geserveerd trouwens.
  maandag 7 september 2009 @ 23:29:34 #287
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_72538645
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:38 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Welke studie volg jij? En verder inderdaad wat een held
Ik ben overigens wel van plan veel colleges te gaan volgen, beetje naar het verhaal luisteren wat ik thuis al gelezen heb.

* Conversatie heeft gewoon een 5 dagen rooster
Economie & Bedrijfseconomie, eerstejaars.

Bouwer: "Johan Cruyff is niet alleen de grondlegger van van voetbal en wielrennen, maar ook van accountancy." Bovendien The Dark Knight als verplichte collegestof.
Oh really?
  maandag 7 september 2009 @ 23:31:17 #288
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_72538713
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:32 schreef wikwakka2 het volgende:
Waarom is de koffie trouwens zo duur op de uni ? 70 Cent per klein plastic bekertje, en dan geeft de helft van die automaten niet eens wisselgeld terug...

En wat is de beste/goedkoopste plek om een volledige maaltijd te nuttigen ? Bij dat restaurant in het L-gebouw zit je al gauw aan de 6-7 euro voor een warme hap.
De shoarma tegenover ons huis is nog open, slechts 4,50.
Oh really?
pi_72539126
quote:
Op maandag 7 september 2009 23:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Die Surinaamse broodjes op het metrostation
Die lucht die daar hangt is echt walgelijk . Koffie trouwens gewoon bij Phileas corner. Heb je tenminste een bak die te pruimen is. Als iemand voor je chocolademelk heeft gehaald, dan proef je dat nog in de koffie van die automaten
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72539623
quote:
Op maandag 7 september 2009 23:29 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Economie & Bedrijfseconomie, eerstejaars.

Bouwer: "Johan Cruyff is niet alleen de grondlegger van van voetbal en wielrennen, maar ook van accountancy." Bovendien The Dark Knight als verplichte collegestof.
The Dark Knight is nieuw dan dit jaar .

Hoe heeft hij die er bij kunnen halen?
Geen referral hier.
pi_72540385
Ik heb na een half jaar eindelijk een parkeerkaart te pakken gekregen. Met een kentekenbewijs dat overigens niet op mijn naam stond toen. Bij ingang Woudestein staat een parkeerhokje, daar moet je je kaart aanvragen. Er hangt altijd een geel A4 op de ruit waarop staat 'voltijd parkeerkaarten niet beschikbaar'. Als dat briefje weg is, is er dus een kaart beschikbaar en moet je je rijbewijs, studentenkaart en kentekenbewijs tonen. De borg is 45 euro en je kunt daar pinnen.

Ik heb mazzel gehad dat ik in de tentamenperiode een keer langs dat hok liep en dat dat briefje weg was, je moet echt geluk hebben. Het verbaast me niets dat een van bovenstaande users 3 jaar bezig was geweest. Ik liep echt helemaal leeg op de parkeerkosten, waren toch een euro of 15-20 per week en dat kan ik gewoon niet betalen. Begon al te twijfelen of ik mn OV niet weer moest gaan gebruiken.

Ik voelde me vandaag wel ontzettend opgelicht door dat parkeerbeheer. Je krijgt dus een parkeerkaart voor een bepaalde parkeerplaats, in mijn geval P4 (garage aan Kralingse Zoom). Die was vol en bij de garage bij T accepteerde hij mijn kaart niet en moest ik dus gewoon betalen. Bij het parkeerhok zeiden ze dat de kaart mij alleen toestemming geeft om op de uni te parkeren maar me geen recht op een plaats geeft. Allemaal leuk en aardig, maar wie verzint er in vredesnaam dat ik maar op 1 parkeerplaats mag komen met die kaart? Ik hoop dat dit niet vaker gebeurt, ik was weer 7 euro lichter en het is pas maandag. Ik hoop dat het ermee te maken heeft dat het het begin van het schooljaar is. Maandag is ook altijd de drukste dag in de week, dat kan het ook zijn.
Ik wil trouwens helemaal niet op P4 parkeren, veel te ver lopen...
Spoilers!
  dinsdag 8 september 2009 @ 09:04:10 #292
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_72543021
Het was toch altijd maar 5 euro per dag? Dat is wel flink opgehoogd dan zeg

Ik parkeer meestal bij die tramhalte Oude Plantage in de woonwijk, dat is gratis en je hoeft alleen maar die weg over te steken (wel meestal lang op rood die stoplichten) en je zit bij T. Heel soms zet ik 'm ook bij het metrostation maar dat is meestal veel te druk, zowel qua wegrijden als vrije plaatsen.
pi_72544617
Tarief is nu 1 euro per 3 kwartier met een maximum van 8 of 10 euro per dag...
Spoilers!
pi_72544636
Schiet lekker omhoog dan. Was eerst inderdaad maximaal 5¤ per dag. Als je 3 a 4 dagen per week er moet zijn, dan wordt het een dure hobby. Tramhalte Oude Plantage bedoelde ik ook inderdaad
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72546281
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tarief is nu 1 euro per 3 kwartier met een maximum van 8 of 10 euro per dag...
Wat kost het om bij het metrostation te parkeren?
pi_72546339
Bij de metro is het gratis maar daar is het altijd helemaal vol helaas...
Spoilers!
  dinsdag 8 september 2009 @ 11:49:06 #297
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_72546512
quote:
Op maandag 7 september 2009 23:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

The Dark Knight is nieuw dan dit jaar .

Hoe heeft hij die er bij kunnen halen?
Een van de bad guys in The Dark Knight is een boekhouder. Bewijs voor: boekhouders zijn niet saai en stoffig.
Oh really?
pi_72549204
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:49 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Een van de bad guys in The Dark Knight is een boekhouder. Bewijs voor: boekhouders zijn niet saai en stoffig.
.
Geen referral hier.
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:57:54 #299
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_72552920
Overigens, tijdens het eerste college Wiskunde 1 werd er door de docent iets geroepen over studyboost: extra lessen in wiskunde waarvoor je het geld weer terug krijgt indien je het tentamen haalt. Ik heb geen idee wie je hiervoor moet aanspreken, maar ik heb er eigenlijk best wel belang bij. Weet iemand dit toevallig?

[ Bericht 1% gewijzigd door Matthijs- op 08-09-2009 16:03:49 ]
Oh really?
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:32:25 #300
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_72553854
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:49 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Een van de bad guys in The Dark Knight is een boekhouder. Bewijs voor: boekhouders zijn niet saai en stoffig.
Briljant he

Wel opvallend trouwens dat vrijwel elke docent staat te kloten als ze slechts een filmpje hoeven af te spelen
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:41:01 #301
230293 Fittrick
1 Dennis bier..
pi_72554103
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:57 schreef Matthijs- het volgende:
Overigens, tijdens het eerste college Wiskunde 1 werd er door de docent iets geroepen over studyboost: extra lessen in wiskunde waarvoor je het geld weer terug krijgt indien je het tentamen haalt. Ik heb geen idee wie je hiervoor moet aanspreken, maar ik heb er eigenlijk best wel belang bij. Weet iemand dit toevallig?
Google is je vriend: http://www.esaa.nl/filead(...)jfformulier_ESAA.pdf

Btw: Bedankt heren, parkeren is prima gelukt vandaag .
You don't stop playing because you get old. You get old because you stop playing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')