abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70986393
Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!

Woudestein / Hoboken

Falafel

Voorgaande delen
Erasmus Universiteit Rotterdam #11
Erasmus Universiteit Rotterdam #10
Erasmus Universiteit Rotterdam #9
Erasmus Universiteit Rotterdam #8
Erasmus Universiteit Rotterdam #7
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 6.
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 5; het jaarplansysteem!
Erasmus Universiteit topic, Deel 4:
Erasmus Universiteit topic, Deel 3: Een nieuwe start
Erasmus Universiteit topic, Deel 2: Op naar MyEur
[SC] Erasmus Universiteit Slowchat

Handige Links
EUR website
MyEUR
Blackboard
OSIRIS
SIN-Online
EURmail
ERNA
StudieLink
Studiekeuzetest

FOK!ers @ EUR (naam - faculteit - opleiding - fase)
Artianos - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
BliksemSchigt - RSM - International Business Administration - Bachelor
Bolkesteijn - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
BVO - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master
Chabo - FEW - Economie & Bedrijfseconomie
ChRoNiC - FEW - Economics - Master & FRG - Nederlands Recht - Bachelor
DahaKa - FRG - Nederlands Recht - Bachelor
eleusis - FEW - Economics & ICT - Master
Fiskus - FRG - Fiscaal recht - Bachelor
Flashwin - FRG - Bedrijfsrecht - Master
hamster90 - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
Irritatie100 - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
Lennox - FHKW - Media & Maatschappij - Master Afgestudeerd
Lucky_Strike - FRG - Criminologie - Bachelor/Master
Matthijs- - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
Najir - FEW - Informatica&Economie - Bachelor
Nepthys - FHKW - Algemene Cultuurwetenschappen - Bachelor
PietjePuk007 - FEW - Economics & ICT - Master Afgestudeerd
Public_NME - RSM - Business Administration - Master in Strategic Management
Pulu - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
SnookieMJ - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master
SuperHarregarre - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
ThE_ED - FSW - Sociologie - Bachelor
TheMagnificent - FSW - Minor International and European Politics
Triggershot - FSW - Bustuurskunde - Bachelor
unioz - RSM - International Business Administration - Bachelor
Version1 - RSM - Business Administration - Master Finance & Investments
Vincenski - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master

Als je ook in de OP wil post in 't topic, als je eruit wil ook !
Game On!

[ Bericht 0% gewijzigd door TanteMathilde op 16-07-2009 21:51:39 ]
pi_70986436
Faculteit Sociale wetenschappen, bestuurskunde, bachelor
pi_70986438
TVP. ga in september aan de master Bedrijfsrecht beginnen trouwens, hopelijk kan TS de OP aanpassen. thx
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_70986461
Laatste post:
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:55 schreef Conversatie het volgende:
Zit je nu op die Eureka week echt met z'n allen 's nachts naast elkaar te meuren in zo'n grote zaal ofzo? Ik snap echt niet wat ik me daar bij moet voorstellen en in de FAQ staat alleen dat je slaapt in een zaal op de campus. En hoe zit het met douches e.d., er zijn namelijk wel veel 'gasten' lijkt me

Ik ga denk ik gewoon de 3 leukste dagen en slaap thuis
Je kunt ook bij een studentenvereniging een slaapplaats proberen te regelen, da's waarschijnlijk een stuk beter.

[edit]ok, OP is gewijzigd
pi_70987049
September start ik ook op de Erasmus!
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:15:56 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70987141
Nepthys kun je mij even renamen van soylent naar eleusis en tevens van schakel naar master?

Alvast dank,
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70987147
Alvast een tvp, over 1 jaar Fiscaal recht en over 2 jaar Rechtsgeleerdheid(NL recht)!
pi_70987460
Even net voor ik op vakantie ga ook een TVP hier: FRG - Criminologie - Bachelor/Master.

Over de slaapplaatsen tijdens de Eurekaweek op de campus: je slaapt in de zalen van het sportgebouw, inderdaad met een hele berg mensen bij elkaar. Omdat het het sportgebouw is, zijn er veel douches enzo aanwezig. Ik heb er zelf niet geslapen maar het scheen goed te doen te zijn hoorde ik van mijn toenmalige groepje.
Spoilers!
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:32:28 #9
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_70987617
Ben toch wel erg benieuwd naar wat Master Finance & Investments inhoud. Ik doe nu nog vwo 6 dus nog een jaar en ik mag naar de EUR en dan bedrijfskunde ,maar ik weet het ik ben een beetje vroeg, en had dus als interesse in Master Finance & Investments. Zou iemand kunnen zeggen wat het precies in houd
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_70993873
Tvp
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71001439
Al klaar met de master Economics & ICT, maar het blijft hier vast leuk .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:35:30 #12
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71005254
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:32 schreef mctwigt het volgende:
Ben toch wel erg benieuwd naar wat Master Finance & Investments inhoud. Ik doe nu nog vwo 6 dus nog een jaar en ik mag naar de EUR en dan bedrijfskunde ,maar ik weet het ik ben een beetje vroeg, en had dus als interesse in Master Finance & Investments. Zou iemand kunnen zeggen wat het precies in houd
Staat behoorlijk wat informatie op rsm.nl.

Ik ben overigens aanstaand eerstejaars Economie & Bedrijfseconomie!
Oh really?
pi_71005949
Alweer tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Net herkansing wiskunde 1 gehad. Niet al te moeilijk maar had tijdnood dus nu maar afwachten. Ga voor de zekerheid statistiek herkansingen die ik had willen compenseren met wiskunde 1. Hebben jullie nog oude tentamens zodat ik wat extra kan oefenen? Vorige keer namelijk met een 5.3 net niet gehaald. Hierna hopelijk me propedeuse. Weinig aan me studie gedaan dit jaar door voornamelijk studentenvereniging/feesten. Nu nog ff de laatste loodjes.
pi_71006960
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:35 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Ah, mooie keuze!

@Chabo, heb geen oefententamens, maar raad je het boekje 'Eerste hulp bij statistiek' aan,
daarin leer je alles supersimpel met de GR uitrekenen. Zelf overigens nooit gebruikt,
maar voor mensen die statistiek niet snappen schijnt het een wondermiddel te zijn.
pi_71008933
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:54 schreef chabo het volgende:
Alweer tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Net herkansing wiskunde 1 gehad. Niet al te moeilijk maar had tijdnood dus nu maar afwachten. Ga voor de zekerheid statistiek herkansingen die ik had willen compenseren met wiskunde 1. Hebben jullie nog oude tentamens zodat ik wat extra kan oefenen? Vorige keer namelijk met een 5.3 net niet gehaald. Hierna hopelijk me propedeuse. Weinig aan me studie gedaan dit jaar door voornamelijk studentenvereniging/feesten. Nu nog ff de laatste loodjes.
Wow, mogen jullie compenseren? Dat mogen wij niet...
Spoilers!
pi_71009013
Morgen eindgesprek
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71009452
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 18:27 schreef Lennox het volgende:
Morgen eindgesprek
Klinkt goed, bespreek je in een eindgesprek precies?
pi_71010028
Ik kreeg te horen dat het een informeel gesprek is. Er wordt kort aandacht besteed aan sommige punten uit je thesis. Uiteindelijk krijg je het eindcijfer te horen. Dit gebeurt dus in bijzijn van 1e en 2e lezer. Je kan er ook niet op zakken zeiden ze.
pi_71010287
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:02 schreef Lennox het volgende:
Ik kreeg te horen dat het een informeel gesprek is. Er wordt kort aandacht besteed aan sommige punten uit je thesis. Uiteindelijk krijg je het eindcijfer te horen. Dit gebeurt dus in bijzijn van 1e en 2e lezer. Je kan er ook niet op zakken zeiden ze.
Ze laten je pas een eindgesprek hebben als je scriptie voldoende is, dus je hebt het in ieder geval gehaald!
Spoilers!
pi_71010832
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:02 schreef Lennox het volgende:
Klinkt niet al te erg, heeft je begeleiding nog niets laten doorschermeren van je cijfer?
pi_71010958
Nope.
pi_71012950
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:35 schreef Lennox het volgende:
Nope.
In dat geval wordt er voor je geduimd!
pi_71014551
Joepie, vandaag micro gehaald dus volgend jaar ben ik er ook weer bij. Wordt dus wel tijd om ook in de OP te komen.

FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
pi_71024618
Ik studeer (Organisatiewetenschappen) aan de Universiteit van Tilburg, maar volgend collegejaar ga ik ook de minor 'International and European Politics' (FSW) volgen aan de EUR. Doe mij dus ook maar in het lijstje.

In welk gebouw is de Faculteit Sociale Wetenschappen trouwens te vinden?
pi_71032779
Vandaag afgestudeerd . 7- als eindcijfer voor thesis. Aan ene kant jammer, omdat twee specifieke delen het hele cijfer omlaag hebben getrokken. Tevens nog pittig eindgesprek, maar goed. Alleen nog summary voor de bieb in elkaar flanzen en bul aanvragen.
pi_71035049
Gefeliciteerd
pi_71060891
Ik heb nu 4 oefententamens van statistiek. Ik heb alleen nog de antwoorden nodig van het tentamen van 28 april 2008. Iemand? Btw kan je voor mr. drs. ook nog instromen in bijvoorbeeld je 2e jaar? Ik wil sowieso rechten ernaast gaan doen alleen het gewone traject lijkt me iets te zwaar om dan 40-60 punten te halen naast het 2e jaar van economie.
pi_71062556
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:45 schreef chabo het volgende:
Ik heb nu 4 oefententamens van statistiek. Ik heb alleen nog de antwoorden nodig van het tentamen van 28 april 2008. Iemand? Btw kan je voor mr. drs. ook nog instromen in bijvoorbeeld je 2e jaar? Ik wil sowieso rechten ernaast gaan doen alleen het gewone traject lijkt me iets te zwaar om dan 40-60 punten te halen naast het 2e jaar van economie.
Ja, dat kan.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 20:53:22 #29
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71078066
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:21 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ah, mooie keuze!
Zie overigens net op www.eur.nl/ese dat het curriculum van economie gewijzigd is. Zo is het vak ICT in jaar 1 erbij gekomenen en het vak Vaardigheden 1 geschrapt. Boekhouden is nu in periode 5. In jaar 2 is Filosofie van de Economie geschrapt en M&T en Onderzoeksproject nu over twee vakken verdeeld (en dus 4 ects extra dat hieraan besteed wordt). Jaar 3 is volgens mij nog niet up-to-date op de site.. Weet niet of ik dit nou direct geweldige wijzingen vindt, maar we gaan het zien.
Oh really?
pi_71078460
Hmm laat nou net filosofie het enige vak zijn dat ik heb gehaald van het 2e jaar. Dat vaardigheden veranderen ze volgens mij elk jaar. Sowieso een erg onzinnig vak met de 100% aanwezigheidsplicht dit jaar. Moest ik naar de examencommissie toe omdat ik het 1x heb gemist dit jaar. Bij fiscale economie is het overigens niet veranderd m.b.t. Methoden.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:41:12 #31
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71079341
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:00 schreef Lennox het volgende:
Vandaag afgestudeerd . 7- als eindcijfer voor thesis. Aan ene kant jammer, omdat twee specifieke delen het hele cijfer omlaag hebben getrokken. Tevens nog pittig eindgesprek, maar goed. Alleen nog summary voor de bieb in elkaar flanzen en bul aanvragen.
Gefeliciteerd!

Kan TS trouwens de OP aanpassen? Ik ben al sinds September 2008 ex-student. Per 1 Augustus moet ik er trouwens echt aan geloven, dan ga ik stage lopen in Den Haag. Elke dag met de trein zoals een echte arbeider
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71081932
Aanpassen gaat niet meer. Misschien zou het wel handig zijn als iemand de OP in de wiki kan zetten, zodat de boel tussendoor nog bijgewerkt kan worden?
pi_71089046
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:35 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Dus toch... ? Maar succes met je keuze in ieder geval , je moet inderdaad gewoon doen wat je het interessantste lijkt.

En wikwakka2 - RSM - bachelor IBA eerstejaars
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 23:12 schreef Nepthys het volgende:
Aanpassen gaat niet meer. Misschien zou het wel handig zijn als iemand de OP in de wiki kan zetten, zodat de boel tussendoor nog bijgewerkt kan worden?
U vraagt, wij maken. Helaas is de layout enzo een beetje kapot .

[ Bericht 4% gewijzigd door wikwakka2 op 18-07-2009 10:38:25 ]
Cool story, Hansel.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:07:38 #34
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71091809
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 10:30 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dus toch... ? Maar succes met je keuze in ieder geval , je moet inderdaad gewoon doen wat je het interessantste lijkt.
Oh, dacht dat ik het al verteld had. Maar miss heb ik me vergist. Ja, denk dat ik voor mij persoonlijk wel de juiste keuze heb gemaakt!
Oh really?
pi_71092012
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:07 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Oh, dacht dat ik het al verteld had. Maar miss heb ik me vergist. Ja, denk dat ik voor mij persoonlijk wel de juiste keuze heb gemaakt!
Ik wist wel dat je IBEB had geprobeerd, maar dat je er te laat mee was of zo. Maar IBEB/EenBE was voor mij ook een tweede keuze geweest. Helaas mag je nu toch geen gebruik maken van de RSM faciliteiten? Ik dacht dat die juist het mooiste van de hele universiteit waren .
Cool story, Hansel.
pi_71092204
Dat ze uitschot accepteren op EUR.
pi_71092311
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:24 schreef Triggershot het volgende:
Dat ze uitschot helden accepteren op EUR.
Ik zat wel in de top 15% hoogste presteerders van het International Baccalaureate diploma hoor . Ik zou eigenlijk in de top 9% moeten zitten, maar luiheid vlak voor mijn examens heeft zijn tol geeist . Daar kan meneer met zijn zesjes op zijn VWO-diploma niet tegenop .
Cool story, Hansel.
pi_71092348
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:08 schreef chabo het volgende:
Hmm laat nou net filosofie het enige vak zijn dat ik heb gehaald van het 2e jaar. Dat vaardigheden veranderen ze volgens mij elk jaar. Sowieso een erg onzinnig vak met de 100% aanwezigheidsplicht dit jaar. Moest ik naar de examencommissie toe omdat ik het 1x heb gemist dit jaar. Bij fiscale economie is het overigens niet veranderd m.b.t. Methoden.
Zeker dat je rechten erbij wil doen dan? Als je maar zo weinig punten haalt moet je dan wel heel lang studeren.
pi_71093403
Was dit jaar lid geworden van studentenvereniging en koos er voor om alleen me 1e jaars vakken te halen. Dit jaar heel veel gefeest plus wat vakanties. Volgend jaar wordt het een stuk rustiger in de zin van geen verplichte dingen enz. dus dan vol aan de bak. Rechten interesseert me in principe toch meer dan economie vandaar dat ik ook fiscale economie ga doen.
pi_71095424
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:22 schreef chabo het volgende:
Was dit jaar lid geworden van studentenvereniging en koos er voor om alleen me 1e jaars vakken te halen. Dit jaar heel veel gefeest plus wat vakanties. Volgend jaar wordt het een stuk rustiger in de zin van geen verplichte dingen enz. dus dan vol aan de bak. Rechten interesseert me in principe toch meer dan economie vandaar dat ik ook fiscale economie ga doen.
En fiscale economie is een rechtenopleiding?

-edit-

Net bekeken, Fiscale Economie heeft geen 1 recht-vak in alle 3 jaren.
pi_71096589
In het 2e jaar : Omzetbelasting en Inkomstenbelasting A. En daarbij zeg ik ook niet dat fiscale economie een rechten opleiding is. Het interesseert mij meer dan de pure economische vakken.
pi_71096647
Fiscale(=belasting) vakken dus. Niks rechten, vond het al zo vreemd.
pi_71105569
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 10:30 schreef wikwakka2 het volgende:
U vraagt, wij maken. Helaas is de layout enzo een beetje kapot .
Als de volgende TS de boel vanuit het edit venster kopieert komt het wel goed.
  zondag 19 juli 2009 @ 02:01:07 #44
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71109363
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je IBEB had geprobeerd, maar dat je er te laat mee was of zo. Maar IBEB/EenBE was voor mij ook een tweede keuze geweest. Helaas mag je nu toch geen gebruik maken van de RSM faciliteiten? Ik dacht dat die juist het mooiste van de hele universiteit waren .
Ik geloof dat dat niet mag idd (jammer genoeg). Maar goed, dat zijn onderdelen waarvan het leuk is als ze goed zijn, maar niet zo essentieel dat je daar je hele studiekeuze op gaat baseren.

Ik weet overigens niet bij de hoeveel % ik zat, maar met een gemiddelde van een 8 voor VWO, waaronder een 9 voor economie en een 10 voor wiskunde (wel A1,2..), zal het niet bijzonder laag zijn.
Oh really?
pi_71112760
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 16:49 schreef Cahir het volgende:
Fiscale(=belasting) vakken dus. Niks rechten, vond het al zo vreemd.
De fiscaliteit zit natuurlijk wel (heel) dicht tegen rechten aan in de zin dat je allemaal regeltjes goed moet kennen.
  zondag 19 juli 2009 @ 11:19:38 #46
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71112783
Sorry, net of interessant is in welk kwartiel je zat tijdens je VWO periode. Dat maakt dus echt niet veel uit, alleen als je straks bij de Strategy Consultants gaat solliciteren vragen ze naar je VWO lijst. (wat m.i. echt belachelijk is, maarja)
M.i. is het vele malen belangrijker wat je resultaten op het WO zijn, omdat dit een betere graadmeter is van je echte kunnen.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71113859
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:19 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, net of interessant is in welk kwartiel je zat tijdens je VWO periode. Dat maakt dus echt niet veel uit, alleen als je straks bij de Strategy Consultants gaat solliciteren vragen ze naar je VWO lijst. (wat m.i. echt belachelijk is, maarja)
M.i. is het vele malen belangrijker wat je resultaten op het WO zijn, omdat dit een betere graadmeter is van je echte kunnen.
Ach, het is een handige manier om te kijken hoe je gepresteerd hebt. Maar ik postte het alleen omdat Triggerkut mij zat te pesten.
Cool story, Hansel.
pi_71114044
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Wat is RSM? Ik heb gegoogeld maar kom niet verder dan 'bachelorbul' Kan ik wat opheldering krijgen?

Tevnes over IBEB/EenBE
pi_71114096
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:16 schreef Cahir het volgende:

[..]

Wat is RSM? Ik heb gegoogeld maar kom niet verder dan 'bachelorbul' Kan ik wat opheldering krijgen?

Tevnes over IBEB/EenBE
Rotterdam School of Management, de bedrijfskunde/international business faculteit volgens mij. IBEB = International Bachelor of Economics and Business en EenBE (zelfverzonnen afkorting ) = Economie en Bedrijfseconomie.
Cool story, Hansel.
pi_71114123
Ach danku!

-edit-

Wat maakt de RSM faciliteiten zo goed dan? Betere lokalen? Of ben ik nu in de war met faculteit?
pi_71114333
RSM zit in het J-gebouw geloof ik. Ik zat altijd in L/M, maar dat is ook prima hoor.
  zondag 19 juli 2009 @ 13:18:41 #52
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71115759
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:18 schreef Cahir het volgende:

Wat maakt de RSM faciliteiten zo goed dan? Betere lokalen? Of ben ik nu in de war met faculteit?
Top 10 Business School in Europa, vrij nieuw gebouw van 80 miljoen o.i.d., de grootste en actiefste studievereniging (STAR) van de campus, café de Smitse. [/reclame modus]
  zondag 19 juli 2009 @ 13:21:06 #53
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71115828
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:27 schreef Lennox het volgende:
RSM zit in het J-gebouw geloof ik. Ik zat altijd in L/M, maar dat is ook prima hoor.
RSM zit hoofdzakelijk in T. Het J gebouw is het MBA gedeelte van de RSM.

En de collegezalen in het L/M gebouw zijn natuurlijk diep triest, echte oostblok bunkers. Ik werd daar altijd een beetje depressief van en de stoelen zijn ongelooflijk oncomfortabel.
pi_71116177
Alle zalen zitten kut. In het T gebouw zat je met je knieen ook tegen de stoelen die voor je stonden. Ik moest altijd aan de zijkant zitten om mijn benen kwijt te kunnen. In vergelijking met F/G was M/L gewoon prima . Kreeg je college in een gebouw dat half gesloopt was/werd.
pi_71116222
Ach, door die Oostblok-uitstraling lijkt de behandelde stof opeens reuze interessant.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_71118711
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ach, door die Oostblok-uitstraling lijkt de behandelde stof opeens reuze interessant.
Haha dat wel inderdaad, maar die deprimerende collegezalen hebben er zeker een rol bij gespeeld dat ik dit jaar maar 2 hoorcolleges heb gevolgd.
pi_71121351
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:49 schreef Finitio het volgende:

[..]

Haha dat wel inderdaad, maar die deprimerende collegezalen hebben er zeker een rol bij gespeeld dat ik dit jaar maar 2 hoorcolleges heb gevolgd.
WOW

Welke opleiding? Ik heb mezelf voorgenomen om naar elk hoorcollege te gaan, maarja dat is vast een beginnersuitspraak .
pi_71121543
Hangt van de studie af. Ik ben juist heel veel gegaan, omdat ik dan in de tentamenperiode nauwelijks iets hoefde te doen. Met opletten heb ik 90% van de vakken in één keer gehaald. Heb in totaal maar 3 vakken hoeven herkansen tijdens hele studie. Daar moest dan inderdaad voor worden geleerd
pi_71126207
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:17 schreef Cahir het volgende:

[..]

WOW

Welke opleiding? Ik heb mezelf voorgenomen om naar elk hoorcollege te gaan, maarja dat is vast een beginnersuitspraak .
Geldt voor zowel economie en bedrijfseconomie als nederlands recht.
Je zult er (hopelijk) snel achter komen dat de hoorcolleges weinig toevoegen en het veel efficienter is om een verslag door te lezen.
pi_71126243
quote:
Op zondag 19 juli 2009 18:28 schreef Finitio het volgende:

[..]

Geldt voor zowel economie en bedrijfseconomie als nederlands recht.
Je zult er (hopelijk) snel achter komen dat de hoorcolleges weinig toevoegen en het veel efficienter is om een verslag door te lezen.
Een verslag? Que?

Nederlands recht ga ik zelf ook doen na mijn 1e jaar Fiscaal Recht, beloofd veel goeds voor die vakken die ik nog niet heb gehad (vakken die ik dubbelop doe mag ik laten vallen) !
pi_71155422
* Cahir begint weer te twijfelen of hij niet Fiscale Economie naast Fiscaal Recht moet nemen i.p.v. Rechtsgeleerdheid
  maandag 20 juli 2009 @ 19:56:55 #62
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71158423
Met zowel Fiscaal Recht als Fiscale Economie ben je overigens wel zeer gewild heb ik het idee.

Was ooit voor de gein een tijdje lid van een vacature site voor +100k-jobs (lintberg ofzo?) en daar kwamen wel eens vacatures langs van enkele tonnetjes per jaar waarvoor het een eis was dat je deze beide studies hebt voltooid.

Kijkersvraag: is het eigenlijk voltooid of gevoltooid..?
Oh really?
pi_71158625
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:56 schreef Matthijs- het volgende:
Met zowel Fiscaal Recht als Fiscale Economie ben je overigens wel zeer gewild heb ik het idee.

Was ooit voor de gein een tijdje lid van een vacature site voor +100k-jobs (lintberg ofzo?) en daar kwamen wel eens vacatures langs van enkele tonnetjes per jaar waarvoor het een eis was dat je deze beide studies hebt voltooid.

Kijkersvraag: is het eigenlijk voltooid of gevoltooid..?
Nog meer verwarring
pi_71159402
Voltooid is het.
Cool story, Hansel.
pi_71194744
Als je nou Fiscale Economie en Fiscale Recht tegelijk doet, doe je toch een soort mr drs progamma maar dan fiscaal? En ipv 6 jaar doe ik ze tegelijk 3/4 jaar dus. Maar zou ik dan ook van de voordelen kunnen profiteren die het mr drs progamma heeft? Uberhaupt welke deze ook zijn? Waar zou ik hier meer informatie over kunnen winnen? Heeft erasmus tijdens de open dagen zoiets waarbij je met zulke algemene vragen terecht kan?
pi_71195328
Verder vind ik nog iets dat heel verwarrend is:

Fiscale Economie heeft 1 master, Fiscale Economie ( http://www.eur.nl/scholie(...)dieprogramma/master/ )

In de brochure ( http://www.eur.nl/fileadm(...)conomie_08-09_LR.pdf ) op pagina 7 staat dit ook, maar dan staat er opeens op 8 'Na het afstuderen' vervolgopleidingen. Zijn dit nou ook soort masters? Ik dacht dat je na bachelor-master klaar was en het allerhoogst had gehaald qua leren
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:57:27 #67
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71196027
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:39 schreef Cahir het volgende:
Verder vind ik nog iets dat heel verwarrend is:

Fiscale Economie heeft 1 master, Fiscale Economie ( http://www.eur.nl/scholie(...)dieprogramma/master/ )

In de brochure ( http://www.eur.nl/fileadm(...)conomie_08-09_LR.pdf ) op pagina 7 staat dit ook, maar dan staat er opeens op 8 'Na het afstuderen' vervolgopleidingen. Zijn dit nou ook soort masters? Ik dacht dat je na bachelor-master klaar was en het allerhoogst had gehaald qua leren
Dit zijn dus vervolgopleidingen na je Master; oftewel de post-doctorale opleidingen. Vaak werk je dan al en doe je het in deeltijd op kosten v/d baas over een traject van meerdere jaren. En je MSc is zeker niet de hoogste academische graad...
pi_71196157
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dit zijn dus vervolgopleidingen na je Master; oftewel de post-doctorale opleidingen. Vaak werk je dan al en doe je het in deeltijd op kosten v/d baas over een traject van meerdere jaren. En je MSc is zeker niet de hoogste academische graad...
Oh, dus na elke masteropleiding heb je weer een post-doc opleiding? Vreemd dat fiscale economie daar als enige over verteld. En wat krijg je na post-doc?
pi_71196297
Phd is ook mogelijk. Oftewel: promoveren.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:21:27 #70
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71197003
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:00 schreef Cahir het volgende:

[..]

Oh, dus na elke masteropleiding heb je weer een post-doc opleiding? Vreemd dat fiscale economie daar als enige over verteld. En wat krijg je na post-doc?
Nee hoor, er is zelfs een speciale site http://www.eur.nl/professionals/ .En je hebt zeker niet na elke Master een post-doc opleiding, er zijn over het algemeen ook vrij weinig mensen die een post-doc doen v/d studenten volgens mij.
pi_71197466
Ik zie licht aan het einde van de tunnel, begin het eindelijk te snappen Onwijs bedankt Nu wachten tot de open dag, meeloopdagen en tot slot proefstuderen als 't me lukt !
pi_71241142
Gister me laatste p-vak statistiek gemaakt en heb een 9.6 gehaald! Nu lekker vakantie. Kan je mr. drs. traject ook doen met fiscale economie en fiscaal recht? Ben namelijk ingeloot voor fiscaal recht, maar 120 ects lijkt me een beetje veel om per jaar te halen.
pi_71244220
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:42 schreef chabo het volgende:
Gister me laatste p-vak statistiek gemaakt en heb een 9.6 gehaald! Nu lekker vakantie. Kan je mr. drs. traject ook doen met fiscale economie en fiscaal recht? Ben namelijk ingeloot voor fiscaal recht, maar 120 ects lijkt me een beetje veel om per jaar te halen.
Stelde dezelfde vraag boven je

Ik ga er wel vanuit dat je geen vakken dubbel hoeft te doen. En welke opleiding doe je nu eigenlijk?
pi_71246393
Ben niet zo scherp s'ochtends . Ik doe nu economie en bedrijfseconomie. Maar ga volgend jaar switchen naar fiscale economie. Twijfel nog of ik rechten of fiscaal recht ernaast ga doen. Misschien is rechten beter voor de verbreding. Anders is het zo dubbelop. En bij rechten zijn er sir verslagen wat dus behoorlijk wat tijd bespaart met studeren.
pi_71250061
Rechtsgeleerdheid bevat geen Fiscaal recht, dat terzijde. Maar stop je met EenBE? Of heb je de opleiding afgerond?

Op de open dag in oktober ga ik ook vragen naar de mogelijkheden van Fiscaal Recht en F. Economie tegelijk, wat mijn opties zijn etc. Zal die informatie ook hier meteen posten. En volgens mij is het niet zo dubbelop, er zijn maar 3 à 4 vakken die overeenkomen in totaal.
pi_71250486
Fiscale economie en Economie & bedrijfseconomie hebben hetzelfde propedeuse jaar. In he 2e jaar moet je dan ook de keuze maken of je gaat switchen naar fiscale economie. Lijkt mij persoonlijk de leukste richting als ik het vergelijk met de richtingen die je in het 3e jaar kan kiezen. Komen trouwens wel meer dingen overeen met fiscale economie en fiscaal recht. Zo krijg je veel economische vakken (onder een andere naam) bij fiscaal recht die je hoogstwaarschijnlijk al bij economie hebt gehad.
pi_71252537
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:13 schreef Cahir het volgende:
Rechtsgeleerdheid bevat geen Fiscaal recht, dat terzijde. Maar stop je met EenBE? Of heb je de opleiding afgerond?

Op de open dag in oktober ga ik ook vragen naar de mogelijkheden van Fiscaal Recht en F. Economie tegelijk, wat mijn opties zijn etc. Zal die informatie ook hier meteen posten. En volgens mij is het niet zo dubbelop, er zijn maar 3 à 4 vakken die overeenkomen in totaal.
In het tweede en derdejaar kan je waarschijnlijk je keuzevakken bij allebei de studies gebruiken. Dan gaat het je wel flink wat werk schelen.
  donderdag 23 juli 2009 @ 16:17:45 #78
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71254167
UvA doet aan een dubbele bachelor Fiscaal Recht en Fiscale Economie en vermelden dat je dan ca. 1,5x zoveel ects te verwerken krijgt. Oftewel: idd veel overlap. Dan kan je in Rotterdam vast ook wel iets regelen. In deze periode valt er zeker niemand aan de telefoon te krijgen?
Oh really?
pi_71255254
Er zijn altijd wel mensen hoor. Bezettingsgraad ligt wel iets lager nu, maar genoeg profs die nu nog aan het werk zijn/ waar je afspraken mee kunt maken. Ik was van de week bij examenadministratie en daar was het ook druk met plaatsingprocedures.
pi_71257276
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:17 schreef Matthijs- het volgende:
UvA doet aan een dubbele bachelor Fiscaal Recht en Fiscale Economie en vermelden dat je dan ca. 1,5x zoveel ects te verwerken krijgt. Oftewel: idd veel overlap. Dan kan je in Rotterdam vast ook wel iets regelen. In deze periode valt er zeker niemand aan de telefoon te krijgen?
Naar wie zou ik moeten bellen?

-edit-

Ga zo wel een mail opstellen. Dat ik daar zelf niet op kwam .

[ Bericht 10% gewijzigd door Cahir op 23-07-2009 18:07:48 ]
pi_71257379
quote:
90 ECTS ipv 120 scheelt heel veel.

Overlappende vakken die er momenteel zijn schelen hooguit 8 ECTS per jaar. 112 ECTS iis nog erg veel.
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:30:04 #82
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71258431
Ga dan naar Amsterdam. Misschien kan je wel wat punten meenemen.
Oh really?
pi_71258476
Elke dag naar 020 forensen is niet echt fijn lijkt me .
pi_71259131
quote:
Het is toch 90 ECTS dan ipv 120? 1,5 x 60 = 90

Anders bega ik zo een fout in mijn mail
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:38:54 #85
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71260420
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:31 schreef Cahir het volgende:
Elke dag naar 020 forensen is niet echt fijn lijkt me .
Je kan verhuizen. Alhoewel ik me kan voorstellen dat je daar niet om staat te springen.
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:55 schreef Cahir het volgende:

[..]

Het is toch 90 ECTS dan ipv 120? 1,5 x 60 = 90

Anders bega ik zo een fout in mijn mail
Ja, dat staat zeg maar levensgroot in die link.
Oh really?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:06:23 #86
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71300548
Suggestie voor de OP naar Tilburgs voorbeeld. Als men hier ook doorgeeft hoeveelste jaars hij/zij is wordt het nog makkelijker elkaar terug te vinden etc.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh really?
pi_71315621
Nice, zet maar in de wiki. Of vraag aan een modje of ze de OP even willen editten.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:20:41 #88
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71323745
Is er eigenlijk wel een wiki?
Oh really?
pi_71365337
quote:
Beste Jordi,

Wij hebben geen speciaal programma voor de combinatie Fiscaal recht en
Fiscale Economie. Je mag wel twee opleidingen doen. D.w.z. je
inschrijven voor twee opleidingen. Je bent dan echter per opleiding aan
de regels van de desbetreffende opleiding gebonden. Dat is met name
lastig voor het bindend studieadvies normen. Voor beide opleidingen moet
je in het eerste jaar aan de normen voldoen. Ook is het soms lastig
plannen omdat het kan voorkomen dat er tentamens op hetzelfde moment
zijn. Je moet dan zelf kiezen welk tentamen je doet. Er zijn geen aparte
regelingen/tentamens mogelijk.

Met vriendelijke groet,
Christien Dubbeldam, studieadviseur

Toch vreemd dat je tentamens niet op een of andere manier kan inhalen, ik bedoel, wat als je ziek bent?
pi_71365552
Ook niet. Ik heb een keer gehad dat ik mijn knie brak in laatste blok van eerste jaar. Toen moest ik in jaar 2 dat vak herkansen. Ondertussen had ik al 110 ECTS, en nog steeds kon ik BSA krijgen, omdat ik dat vak nog niet had . Gelukkig toen wel gewoon gehaald.

Je kan ook eerst BA-1 van één opleiding doen. Dan naar jaar twee stromen en aan BA-1 van die andere beginnen. Aan de andere kant kan je er dan misschien beter voor kiezen om één Bachelor af te ronden, en twee masters? Misschien dat je met schakelprogramma voor die andere aansluitende master in aanmerking komt?
pi_71365758
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:38 schreef Lennox het volgende:
Ook niet. Ik heb een keer gehad dat ik mijn knie brak in laatste blok van eerste jaar. Toen moest ik in jaar 2 dat vak herkansen. Ondertussen had ik al 110 ECTS, en nog steeds kon ik BSA krijgen, omdat ik dat vak nog niet had . Gelukkig toen wel gewoon gehaald.

Je kan ook eerst BA-1 van één opleiding doen. Dan naar jaar twee stromen en aan BA-1 van die andere beginnen. Aan de andere kant kan je er dan misschien beter voor kiezen om één Bachelor af te ronden, en twee masters? Misschien dat je met schakelprogramma voor die andere aansluitende master in aanmerking komt?
Met een bachelor Fiscaal Recht een master Fiscale Economie doen? Klinkt interresant Als ik wat hoor van de ese-studieadviseur zal ik meteen deze vraag weer terug mailen.

Dat eerste idee had ik al in gedachten ja. Hoeveel ECTS heb je nodig in het 2e jaar zonder van school getrapt te worden? In het 3e jaar kan je niet meer zakken hoorde ik.
pi_71365944
BA-1 moet aan het eind van jaar 2 afgerond zijn. Dus alle 60 ECTS uit jaar 1 moet je dan hebben. Soms moet je bepaalde vakken halen voor je aan andere mag deelnemen (in jaar 2 en 3). In het tweede jaar hoef je geen minimum aan punten te halen.
  maandag 27 juli 2009 @ 15:27:10 #94
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71367169
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:31 schreef Cahir het volgende:

[..]

Toch vreemd dat je tentamens niet op een of andere manier kan inhalen, ik bedoel, wat als je ziek bent?
Fucking hell, ze stimuleren wel de leergierigheid en ontwikkeling op de EUR
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 27 juli 2009 @ 15:46:22 #95
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71367708
Je kan je wel gewoon inschrijven voor de herkansingen neem ik aan? (toegegeven, die zijn helemaal in juli )
Oh really?
pi_71367809
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:49 schreef Nepthys het volgende:

Triggershot - FSW - Bustuurskunde - Bachelor

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2009 15:50:45 ]
pi_71368241
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]
En dit is dan unversitair niveau?
Cool story, Hansel.
  maandag 27 juli 2009 @ 16:11:08 #98
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71368383
Oh really?
  maandag 27 juli 2009 @ 16:28:21 #99
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71368896
quote:

[..]

Faculteit van de RET zeker?!
pi_71369767
quote:

[..]
Ook leuk, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door TanteMathilde op 27-07-2009 23:33:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')