abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71035049
Gefeliciteerd
pi_71060891
Ik heb nu 4 oefententamens van statistiek. Ik heb alleen nog de antwoorden nodig van het tentamen van 28 april 2008. Iemand? Btw kan je voor mr. drs. ook nog instromen in bijvoorbeeld je 2e jaar? Ik wil sowieso rechten ernaast gaan doen alleen het gewone traject lijkt me iets te zwaar om dan 40-60 punten te halen naast het 2e jaar van economie.
pi_71062556
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:45 schreef chabo het volgende:
Ik heb nu 4 oefententamens van statistiek. Ik heb alleen nog de antwoorden nodig van het tentamen van 28 april 2008. Iemand? Btw kan je voor mr. drs. ook nog instromen in bijvoorbeeld je 2e jaar? Ik wil sowieso rechten ernaast gaan doen alleen het gewone traject lijkt me iets te zwaar om dan 40-60 punten te halen naast het 2e jaar van economie.
Ja, dat kan.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 20:53:22 #29
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71078066
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:21 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ah, mooie keuze!
Zie overigens net op www.eur.nl/ese dat het curriculum van economie gewijzigd is. Zo is het vak ICT in jaar 1 erbij gekomenen en het vak Vaardigheden 1 geschrapt. Boekhouden is nu in periode 5. In jaar 2 is Filosofie van de Economie geschrapt en M&T en Onderzoeksproject nu over twee vakken verdeeld (en dus 4 ects extra dat hieraan besteed wordt). Jaar 3 is volgens mij nog niet up-to-date op de site.. Weet niet of ik dit nou direct geweldige wijzingen vindt, maar we gaan het zien.
Oh really?
pi_71078460
Hmm laat nou net filosofie het enige vak zijn dat ik heb gehaald van het 2e jaar. Dat vaardigheden veranderen ze volgens mij elk jaar. Sowieso een erg onzinnig vak met de 100% aanwezigheidsplicht dit jaar. Moest ik naar de examencommissie toe omdat ik het 1x heb gemist dit jaar. Bij fiscale economie is het overigens niet veranderd m.b.t. Methoden.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:41:12 #31
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71079341
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:00 schreef Lennox het volgende:
Vandaag afgestudeerd . 7- als eindcijfer voor thesis. Aan ene kant jammer, omdat twee specifieke delen het hele cijfer omlaag hebben getrokken. Tevens nog pittig eindgesprek, maar goed. Alleen nog summary voor de bieb in elkaar flanzen en bul aanvragen.
Gefeliciteerd!

Kan TS trouwens de OP aanpassen? Ik ben al sinds September 2008 ex-student. Per 1 Augustus moet ik er trouwens echt aan geloven, dan ga ik stage lopen in Den Haag. Elke dag met de trein zoals een echte arbeider
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71081932
Aanpassen gaat niet meer. Misschien zou het wel handig zijn als iemand de OP in de wiki kan zetten, zodat de boel tussendoor nog bijgewerkt kan worden?
pi_71089046
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:35 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Staat behoorlijk wat informatie op rsm.nl.

Ik ben overigens aanstaand eerstejaars Economie & Bedrijfseconomie!

Dus toch... ? Maar succes met je keuze in ieder geval , je moet inderdaad gewoon doen wat je het interessantste lijkt.

En wikwakka2 - RSM - bachelor IBA eerstejaars
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 23:12 schreef Nepthys het volgende:
Aanpassen gaat niet meer. Misschien zou het wel handig zijn als iemand de OP in de wiki kan zetten, zodat de boel tussendoor nog bijgewerkt kan worden?
U vraagt, wij maken. Helaas is de layout enzo een beetje kapot .

[ Bericht 4% gewijzigd door wikwakka2 op 18-07-2009 10:38:25 ]
Cool story, Hansel.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:07:38 #34
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71091809
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 10:30 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dus toch... ? Maar succes met je keuze in ieder geval , je moet inderdaad gewoon doen wat je het interessantste lijkt.
Oh, dacht dat ik het al verteld had. Maar miss heb ik me vergist. Ja, denk dat ik voor mij persoonlijk wel de juiste keuze heb gemaakt!
Oh really?
pi_71092012
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:07 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Oh, dacht dat ik het al verteld had. Maar miss heb ik me vergist. Ja, denk dat ik voor mij persoonlijk wel de juiste keuze heb gemaakt!
Ik wist wel dat je IBEB had geprobeerd, maar dat je er te laat mee was of zo. Maar IBEB/EenBE was voor mij ook een tweede keuze geweest. Helaas mag je nu toch geen gebruik maken van de RSM faciliteiten? Ik dacht dat die juist het mooiste van de hele universiteit waren .
Cool story, Hansel.
pi_71092204
Dat ze uitschot accepteren op EUR.
pi_71092311
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:24 schreef Triggershot het volgende:
Dat ze uitschot helden accepteren op EUR.
Ik zat wel in de top 15% hoogste presteerders van het International Baccalaureate diploma hoor . Ik zou eigenlijk in de top 9% moeten zitten, maar luiheid vlak voor mijn examens heeft zijn tol geeist . Daar kan meneer met zijn zesjes op zijn VWO-diploma niet tegenop .
Cool story, Hansel.
pi_71092348
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:08 schreef chabo het volgende:
Hmm laat nou net filosofie het enige vak zijn dat ik heb gehaald van het 2e jaar. Dat vaardigheden veranderen ze volgens mij elk jaar. Sowieso een erg onzinnig vak met de 100% aanwezigheidsplicht dit jaar. Moest ik naar de examencommissie toe omdat ik het 1x heb gemist dit jaar. Bij fiscale economie is het overigens niet veranderd m.b.t. Methoden.
Zeker dat je rechten erbij wil doen dan? Als je maar zo weinig punten haalt moet je dan wel heel lang studeren.
pi_71093403
Was dit jaar lid geworden van studentenvereniging en koos er voor om alleen me 1e jaars vakken te halen. Dit jaar heel veel gefeest plus wat vakanties. Volgend jaar wordt het een stuk rustiger in de zin van geen verplichte dingen enz. dus dan vol aan de bak. Rechten interesseert me in principe toch meer dan economie vandaar dat ik ook fiscale economie ga doen.
pi_71095424
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:22 schreef chabo het volgende:
Was dit jaar lid geworden van studentenvereniging en koos er voor om alleen me 1e jaars vakken te halen. Dit jaar heel veel gefeest plus wat vakanties. Volgend jaar wordt het een stuk rustiger in de zin van geen verplichte dingen enz. dus dan vol aan de bak. Rechten interesseert me in principe toch meer dan economie vandaar dat ik ook fiscale economie ga doen.
En fiscale economie is een rechtenopleiding?

-edit-

Net bekeken, Fiscale Economie heeft geen 1 recht-vak in alle 3 jaren.
pi_71096589
In het 2e jaar : Omzetbelasting en Inkomstenbelasting A. En daarbij zeg ik ook niet dat fiscale economie een rechten opleiding is. Het interesseert mij meer dan de pure economische vakken.
pi_71096647
Fiscale(=belasting) vakken dus. Niks rechten, vond het al zo vreemd.
pi_71105569
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 10:30 schreef wikwakka2 het volgende:
U vraagt, wij maken. Helaas is de layout enzo een beetje kapot .
Als de volgende TS de boel vanuit het edit venster kopieert komt het wel goed.
  zondag 19 juli 2009 @ 02:01:07 #44
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71109363
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je IBEB had geprobeerd, maar dat je er te laat mee was of zo. Maar IBEB/EenBE was voor mij ook een tweede keuze geweest. Helaas mag je nu toch geen gebruik maken van de RSM faciliteiten? Ik dacht dat die juist het mooiste van de hele universiteit waren .
Ik geloof dat dat niet mag idd (jammer genoeg). Maar goed, dat zijn onderdelen waarvan het leuk is als ze goed zijn, maar niet zo essentieel dat je daar je hele studiekeuze op gaat baseren.

Ik weet overigens niet bij de hoeveel % ik zat, maar met een gemiddelde van een 8 voor VWO, waaronder een 9 voor economie en een 10 voor wiskunde (wel A1,2..), zal het niet bijzonder laag zijn.
Oh really?
pi_71112760
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 16:49 schreef Cahir het volgende:
Fiscale(=belasting) vakken dus. Niks rechten, vond het al zo vreemd.
De fiscaliteit zit natuurlijk wel (heel) dicht tegen rechten aan in de zin dat je allemaal regeltjes goed moet kennen.
  zondag 19 juli 2009 @ 11:19:38 #46
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71112783
Sorry, net of interessant is in welk kwartiel je zat tijdens je VWO periode. Dat maakt dus echt niet veel uit, alleen als je straks bij de Strategy Consultants gaat solliciteren vragen ze naar je VWO lijst. (wat m.i. echt belachelijk is, maarja)
M.i. is het vele malen belangrijker wat je resultaten op het WO zijn, omdat dit een betere graadmeter is van je echte kunnen.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71113859
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:19 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, net of interessant is in welk kwartiel je zat tijdens je VWO periode. Dat maakt dus echt niet veel uit, alleen als je straks bij de Strategy Consultants gaat solliciteren vragen ze naar je VWO lijst. (wat m.i. echt belachelijk is, maarja)
M.i. is het vele malen belangrijker wat je resultaten op het WO zijn, omdat dit een betere graadmeter is van je echte kunnen.
Ach, het is een handige manier om te kijken hoe je gepresteerd hebt. Maar ik postte het alleen omdat Triggerkut mij zat te pesten.
Cool story, Hansel.
pi_71114044
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Wat is RSM? Ik heb gegoogeld maar kom niet verder dan 'bachelorbul' Kan ik wat opheldering krijgen?

Tevnes over IBEB/EenBE
pi_71114096
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:16 schreef Cahir het volgende:

[..]

Wat is RSM? Ik heb gegoogeld maar kom niet verder dan 'bachelorbul' Kan ik wat opheldering krijgen?

Tevnes over IBEB/EenBE
Rotterdam School of Management, de bedrijfskunde/international business faculteit volgens mij. IBEB = International Bachelor of Economics and Business en EenBE (zelfverzonnen afkorting ) = Economie en Bedrijfseconomie.
Cool story, Hansel.
pi_71114123
Ach danku!

-edit-

Wat maakt de RSM faciliteiten zo goed dan? Betere lokalen? Of ben ik nu in de war met faculteit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')