Je kunt ook bij een studentenvereniging een slaapplaats proberen te regelen, da's waarschijnlijk een stuk beter.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:55 schreef Conversatie het volgende:
Zit je nu op die Eureka week echt met z'n allen 's nachts naast elkaar te meuren in zo'n grote zaal ofzo?Ik snap echt niet wat ik me daar bij moet voorstellen en in de FAQ staat alleen dat je slaapt in een zaal op de campus. En hoe zit het met douches e.d., er zijn namelijk wel veel 'gasten' lijkt me
![]()
Ik ga denk ik gewoon de 3 leukste dagen en slaap thuis
Staat behoorlijk wat informatie op rsm.nl.quote:Op woensdag 15 juli 2009 00:32 schreef mctwigt het volgende:
Ben toch wel erg benieuwd naar wat Master Finance & Investments inhoud. Ik doe nu nog vwo 6 dus nog een jaar en ik mag naar de EUR en dan bedrijfskunde ,maar ik weet het ik ben een beetje vroeg, en had dus als interesse in Master Finance & Investments. Zou iemand kunnen zeggen wat het precies in houd
Ah, mooie keuze!quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:35 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Staat behoorlijk wat informatie op rsm.nl.
Ik ben overigens aanstaand eerstejaars Economie & Bedrijfseconomie!![]()
Wow, mogen jullie compenseren? Dat mogen wij niet...quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:54 schreef chabo het volgende:
Alweer tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Net herkansing wiskunde 1 gehad. Niet al te moeilijk maar had tijdnood dus nu maar afwachten. Ga voor de zekerheid statistiek herkansingen die ik had willen compenseren met wiskunde 1. Hebben jullie nog oude tentamens zodat ik wat extra kan oefenen? Vorige keer namelijk met een 5.3 net niet gehaald. Hierna hopelijk me propedeuse. Weinig aan me studie gedaan dit jaar door voornamelijk studentenvereniging/feesten. Nu nog ff de laatste loodjes.
Ze laten je pas een eindgesprek hebben als je scriptie voldoende is, dus je hebt het in ieder geval gehaald!quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:02 schreef Lennox het volgende:
Ik kreeg te horen dat het een informeel gesprek is. Er wordt kort aandacht besteed aan sommige punten uit je thesis. Uiteindelijk krijg je het eindcijfer te horen. Dit gebeurt dus in bijzijn van 1e en 2e lezer. Je kan er ook niet op zakken zeiden ze.
Klinkt niet al te erg, heeft je begeleiding nog niets laten doorschermeren van je cijfer?quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:02 schreef Lennox het volgende:
Ik kreeg te horen dat het een informeel gesprek is. Er wordt kort aandacht besteed aan sommige punten uit je thesis. Uiteindelijk krijg je het eindcijfer te horen. Dit gebeurt dus in bijzijn van 1e en 2e lezer. Je kan er ook niet op zakken zeiden ze.
Ja, dat kan.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:45 schreef chabo het volgende:
Ik heb nu 4 oefententamens van statistiek. Ik heb alleen nog de antwoorden nodig van het tentamen van 28 april 2008. Iemand? Btw kan je voor mr. drs. ook nog instromen in bijvoorbeeld je 2e jaar? Ik wil sowieso rechten ernaast gaan doen alleen het gewone traject lijkt me iets te zwaar om dan 40-60 punten te halen naast het 2e jaar van economie.
Zie overigens net op www.eur.nl/ese dat het curriculum van economie gewijzigd is. Zo is het vak ICT in jaar 1 erbij gekomenen en het vak Vaardigheden 1 geschrapt. Boekhouden is nu in periode 5. In jaar 2 is Filosofie van de Economie geschrapt en M&T en Onderzoeksproject nu over twee vakken verdeeld (en dus 4 ects extra dat hieraan besteed wordt). Jaar 3 is volgens mij nog niet up-to-date op de site.. Weet niet of ik dit nou direct geweldige wijzingen vindt, maar we gaan het zien.quote:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:00 schreef Lennox het volgende:
Vandaag afgestudeerd. 7- als eindcijfer voor thesis. Aan ene kant jammer, omdat twee specifieke delen het hele cijfer omlaag hebben getrokken. Tevens nog pittig eindgesprek, maar goed. Alleen nog summary voor de bieb in elkaar flanzen en bul aanvragen.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:35 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Staat behoorlijk wat informatie op rsm.nl.
Ik ben overigens aanstaand eerstejaars Economie & Bedrijfseconomie!![]()
U vraagt, wij maken. Helaas is de layout enzo een beetje kapotquote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:12 schreef Nepthys het volgende:
Aanpassen gaat niet meer. Misschien zou het wel handig zijn als iemand de OP in de wiki kan zetten, zodat de boel tussendoor nog bijgewerkt kan worden?
Oh, dacht dat ik het al verteld had. Maar miss heb ik me vergist.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:30 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus toch...? Maar succes met je keuze in ieder geval
, je moet inderdaad gewoon doen wat je het interessantste lijkt.
Ik wist wel dat je IBEB had geprobeerd, maar dat je er te laat mee was of zo. Maar IBEB/EenBE was voor mij ook een tweede keuze geweest. Helaas mag je nu toch geen gebruik maken van de RSM faciliteiten? Ik dacht dat die juist het mooiste van de hele universiteit warenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:07 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Oh, dacht dat ik het al verteld had. Maar miss heb ik me vergist.Ja, denk dat ik voor mij persoonlijk wel de juiste keuze heb gemaakt!
Ik zat wel in de top 15% hoogste presteerders van het International Baccalaureate diploma hoorquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:24 schreef Triggershot het volgende:
Dat ze uitschot helden accepteren op EUR.
Zeker dat je rechten erbij wil doen dan? Als je maar zo weinig punten haalt moet je dan wel heel lang studeren.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:08 schreef chabo het volgende:
Hmm laat nou net filosofie het enige vak zijn dat ik heb gehaald van het 2e jaar. Dat vaardigheden veranderen ze volgens mij elk jaar. Sowieso een erg onzinnig vak met de 100% aanwezigheidsplicht dit jaar. Moest ik naar de examencommissie toe omdat ik het 1x heb gemist dit jaar. Bij fiscale economie is het overigens niet veranderd m.b.t. Methoden.
En fiscale economie is een rechtenopleiding?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:22 schreef chabo het volgende:
Was dit jaar lid geworden van studentenvereniging en koos er voor om alleen me 1e jaars vakken te halen. Dit jaar heel veel gefeest plus wat vakanties. Volgend jaar wordt het een stuk rustiger in de zin van geen verplichte dingen enz. dus dan vol aan de bak. Rechten interesseert me in principe toch meer dan economie vandaar dat ik ook fiscale economie ga doen.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:30 schreef wikwakka2 het volgende:
U vraagt, wij maken. Helaas is de layout enzo een beetje kapot.
Ik geloof dat dat niet mag idd (jammer genoeg). Maar goed, dat zijn onderdelen waarvan het leuk is als ze goed zijn, maar niet zo essentieel dat je daar je hele studiekeuze op gaat baseren.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik wist wel dat je IBEB had geprobeerd, maar dat je er te laat mee was of zo. Maar IBEB/EenBE was voor mij ook een tweede keuze geweest. Helaas mag je nu toch geen gebruik maken van de RSM faciliteiten? Ik dacht dat die juist het mooiste van de hele universiteit waren.
De fiscaliteit zit natuurlijk wel (heel) dicht tegen rechten aan in de zin dat je allemaal regeltjes goed moet kennen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:49 schreef Cahir het volgende:
Fiscale(=belasting) vakken dus. Niks rechten, vond het al zo vreemd.
Ach, het is een handige manier om te kijken hoe je gepresteerd hebt. Maar ik postte het alleen omdat Triggerkut mij zat te pesten.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:19 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, net of interessant is in welk kwartiel je zat tijdens je VWO periode. Dat maakt dus echt niet veel uit, alleen als je straks bij de Strategy Consultants gaat solliciteren vragen ze naar je VWO lijst. (wat m.i. echt belachelijk is, maarja)
M.i. is het vele malen belangrijker wat je resultaten op het WO zijn, omdat dit een betere graadmeter is van je echte kunnen.
Wat is RSM?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik wist wel dat je IBEB had geprobeerd, maar dat je er te laat mee was of zo. Maar IBEB/EenBE was voor mij ook een tweede keuze geweest. Helaas mag je nu toch geen gebruik maken van de RSM faciliteiten? Ik dacht dat die juist het mooiste van de hele universiteit waren.
Rotterdam School of Management, de bedrijfskunde/international business faculteit volgens mij. IBEB = International Bachelor of Economics and Business en EenBE (zelfverzonnen afkortingquote:Op zondag 19 juli 2009 12:16 schreef Cahir het volgende:
[..]
Wat is RSM?Ik heb gegoogeld maar kom niet verder dan 'bachelorbul' Kan ik wat opheldering krijgen?
Tevnes over IBEB/EenBE
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |