Opening van het academisch jaar, dan gaan de studentenverenigingen tegen elkaar 'zingen' op het pleintje met het ondergewaardeerde binnenplaatsje.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat was er eigenlijk vanmiddag aan de hand op het plein bij C?
Serieus voor het eerst dat ik dat gezien heb in die 3 jaar dat ik er nu zitquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:26 schreef Finitio het volgende:
[..]
Opening van het academisch jaar, dan gaan de studentenverenigingen tegen elkaar 'zingen' op het pleintje met het ondergewaardeerde binnenplaatsje.
Hehe ja ik heb er ooit tussengestaan, dan blijft het je wel bijquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Serieus voor het eerst dat ik dat gezien heb in die 3 jaar dat ik er nu zit
Dat moeten we nu alquote:Op dinsdag 1 september 2009 00:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wat is die troep van Plasterk joh, met zijn slappe verhalen over HBO en WO? Straks moeten we HBO-erts ook nog eens studenten gaan noemen. Over mijn lijk, Plasterk. Maar goed, veel succes aan alle nieuwe studenten. Niet teveel zuipen en netjes alle colleges volgen.![]()
Ik heb dezelfde bachelor gedaan. Als je (flinke) vertraging hebt ken ik je misschien welquote:Op dinsdag 1 september 2009 11:22 schreef Hamilcar het volgende:
Vandaag begint de sleur weer. Ik heb net even zitten kijken hoe ik het gemakkelijkst vanuit Schiedam naar Woudesteijn kan op de fiets, maar volgens mij is er geen fietspad op de Horvathweg. Daar gaan m'n plannen![]()
Je kan me erbij zetten als je wilt, Hamilcar - 3de jaars geschiedenis, bachelor.
Haha, misschien. Ik heb het eerste jaar 'overgedaan' vanwege omstandigheden, en heb toen alleen het eerste blok gedaan. Daarna natuurlijk wel de nodige vakken niet gehaald, maar ik ben niet jaren blijven haperenquote:Op dinsdag 1 september 2009 11:24 schreef Lennox het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde bachelor gedaan. Als je (flinke) vertraging hebt ken ik je misschien wel
Net in je fotoboek zitten kijken, maar gaat niet direct een lampje branden. Ik weet van sommige gasten waar ik mee begonnen ben dat ze nog steeds in BA-2/3 aan het modderen zijn, dus ik dacht dat jij het misschien was. Zat er ook één uit Schiedam bij namelijk.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:28 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Haha, misschien. Ik heb het eerste jaar 'overgedaan' vanwege omstandigheden, en heb toen alleen het eerste blok gedaan. Daarna natuurlijk wel de nodige vakken niet gehaald, maar ik ben niet jaren blijven haperen
/Maarten
Ik ben geen vaste gast (quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:32 schreef Lennox het volgende:
[..]
Net in je fotoboek zitten kijken, maar gaat niet direct een lampje branden. Ik weet van sommige gasten waar ik mee begonnen ben dat ze nog steeds in BA-2/3 aan het modderen zijn, dus ik dacht dat jij het misschien was. Zat er ook één uit Schiedam bij namelijk.
Volgens het reglement van vorig jaar mocht je nog kiezen, ik weet niet of dat nu nog zo blijft... staat wel in het reglement iig.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:10 schreef Lennox het volgende:
Mag je trouwens als recent afgestudeerde jezelf ook drs. noemen, of is het alleen nog toegestaan om , MA/MSc te voeren?
Ff opgezocht, voor faculteit economie is het bijv.: http://osc.few.eur.nl/edu(...)n/2009/oer.htm#par01quote:
quote:Article 22 – Degree
1. The person that passes the master's exam of one of the programmes, is granted the degree of Master of Science in [name of the programme].
2. The degree granted is included on the certificate of the exam.
Kun je vinden in het onderwijs- en examenreglement van jouw master, zie bijv. voorgaande post voor de economiefaculteit.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat wordt mijn titel nou straks als ik klaar ben met mn master?
Voor- en achternaam, tenzij het een ingezonden brief naar krant/tijdschrift is, dan voornaam achternaam titel. Ondertekenen met je titel wordt soms als pedant beschouwd, behalve in een context waar het acceptabel is om je academische reputatie te vermelden...quote:Hoe onderteken ik een brief?
Dat kun je hier opzoeken wanneer je je graad weet.quote:Wat staat er op mijn post?
Gewoon einde opleiding, dus als in het behalen van je mastertitel.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:08 schreef Cahir het volgende:
Metro vandaag 'Zorgen over uitval op Erasmus Universiteit'. 50% zou namelijk zijn bul niet halen.
BUL is toch bachelor? Waar staat BUL voor?
De bul is je diploma. Van het latijnse bulla, een amulet of zegel dat enige eeuwen geleden wel eens aan een officieel document werd gehecht.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:52 schreef Cahir het volgende:
Waar staan de letters bul dan voor? Nergens?
My Timetable is inderdaad het correcte rooster, daar staan de wijzigingen ook al in verwerkt. De tijd (of collegezaal) van het gewijzigde vak knippert dan rood.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:13 schreef Conversatie het volgende:
Snap nu al niets meer van al die websites. Ik schijn een roosterwijziging gehad te moeten hebben, als ik daar op klik rollen er een paar a4-tjes uit. Als ik op 'My timetable' klik, is dat dan al mijn correcte/gewijzigde rooster? Dan hou ik dat gewoon aan.
Dankjewel!quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
My Timetable is inderdaad het correcte rooster, daar staan de wijzigingen ook al in verwerkt. De tijd (of collegezaal) van het gewijzigde vak knippert dan rood.
Bij de FSW zijn ze nu alle sites met studieinformatie aan het vervangen door een nieuwe site. Alleen werkt ie nog niet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:13 schreef Conversatie het volgende:
Snap nu al niets meer van al die websites. Ik schijn een roosterwijziging gehad te moeten hebben, als ik daar op klik rollen er een paar a4-tjes uit. Als ik op 'My timetable' klik, is dat dan al mijn correcte/gewijzigde rooster? Dan hou ik dat gewoon aan.
Klinkt als de typische EUR gang van zakenquote:Op dinsdag 1 september 2009 23:30 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Bij de FSW zijn ze nu alle sites met studieinformatie aan het vervangen door een nieuwe site. Alleen werkt ie nog niet.
quote:Op woensdag 2 september 2009 00:27 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Klinkt als de typische EUR gang van zaken
Ja is erg relaxt, wel wat minder dan een 'echte' fitnesszaak, maar ze hebben er wel alles. Bovendien kun je met de sportkaart echt vanalles doen, zelfs bokslessen nemen, squashen, basketballen en zaalvoetballen et cetera. Maak er zelf in ieder geval veel gebruik van.quote:Op woensdag 2 september 2009 16:57 schreef wikwakka2 het volgende:
Geen idee, dan moet ik ook nog even kijken welk gebouw het A-gebouw is.
Ik zit trouwens te twijfelen of ik nou een sportkaart op de uni (voor de fitness) of eentje bij mij in de buurt neem. Is de Erasmus gym een beetje mooi en ruim?
De fitnessruimte van de EUR is geen luxe sportschool zoals die misschien in jouw buurt zit. Het doet mij altijd meer denken aan een hardcore-gym waar een bodybuilder ofzo traint. Ze hebben er echter wel alles inderdaad, dus als je niet voor een fancy uiterlijk gaat is het er prima te doen.quote:Op woensdag 2 september 2009 16:57 schreef wikwakka2 het volgende:
Geen idee, dan moet ik ook nog even kijken welk gebouw het A-gebouw is.
Ik zit trouwens te twijfelen of ik nou een sportkaart op de uni (voor de fitness) of eentje bij mij in de buurt neem. Is de Erasmus gym een beetje mooi en ruim?
In de vier jaar dat ik er gestudeerd heb werd er volgens mij ieder jaar wel een keer legionella geconstateerd in de douchesquote:Op woensdag 2 september 2009 21:49 schreef wikwakka2 het volgende:
Ah, mooi om te weten. En het kost ook maar een euro of 100 per jaar, dus zelfs als ik besluit om toch dichterbij te gaan sporten is het niet het einde van de wereld. Nu maar hopen dat ze degelijke kleedkamers/douches en dat ze genoeg hardloopapparaten hebben en zodra ik mijn collegekaart (blijkbaar krijgen alle IBA'ers ze pas over twee weken) krijg word ik wel even lid.
BB werkt bij mij overigens wel gewoon.
Haha ik heb er inderdaad nog nooit durven douchen.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:18 schreef Lennox het volgende:
[..]
In de vier jaar dat ik er gestudeerd heb werd er volgens mij ieder jaar wel een keer legionella geconstateerd in de douches
De aula is aan dat plein waar ze elke dag rond 13.00 het klokkenspel luiden. Als je met je rug naar het gras gaat staan is het de ingang links. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de aula, heb er in het eerste jaar veel college gehad maar nu nooit meer omdat we met zo weinig over zijn. Ze hebben de aula vorig jaar helemaal verbouwd, schijnt mooi geworden te zijn.quote:Op woensdag 2 september 2009 15:56 schreef wikwakka2 het volgende:
Morgen heb ik blijkbaar college in de AULA, heeft iemand enig idee in welk gebouw die zit?
Je krijgt hem thuisgestuurd, maar je moet wel eerst je inschrijving volledig hebben afgerond. Dat wil zeggen dat je een kopie van je diploma in moet leveren bij het ESSC.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:56 schreef TheMagnificent het volgende:
Even een vraagje aan de Erasmussers. Ik heb mijn studentenpas nog niet. Moet ik deze zelf ophalen bij de centrale studentenbalie of krijg ik deze thuis opgestuurd?
Je deed toch IBA als ik me niet vergis? Dan kan het wel kloppen, de eerste colleges van een vak op het RSM gaan eigenlijk alleen maar over wat het vak zoal inhoudt, hoe de colleges in elkaar zitten, of je nog deeltentamens hebt enz enz enzquote:Op donderdag 3 september 2009 18:55 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd dat mijn eerste (introductie)hoorcollege's van mijn vijf vakken van dit trimester zwaar tegenvallen, op een of twee uitzonderingen na. Men springt van de hak op de tak, komt opeens met 'feitjes' en weetjes van dingen die ik over twee maanden pas ga leren en het was allemaal erg onsamenhangend.
Hopelijk worden ze wat interessanter naarmate we écht over de stof beginnen te praten.
Ja, dat klopt.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:02 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Je deed toch IBA als ik me niet vergis? Dan kan het wel kloppen, de eerste colleges van een vak op het RSM gaan eigenlijk alleen maar over wat het vak zoal inhoudt, hoe de colleges in elkaar zitten, of je nog deeltentamens hebt enz enz enz
Dat gaat in de loop van het trimester wel goedkomen hoor, dan staat er gewoon een onderwerp per college centraal.
Ach, toen ik nog bedrijfskunde deed vertelden de docenten in het eerste college dat ze dit jaar toch echt rekening zouden houden met de Champions League bij het inplannen van deeltentamens....quote:Op donderdag 3 september 2009 19:08 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Maar die eerste colleges over wat het allemaal inhoudt hadden wel wat overzichtelijker of duidelijker mogen zijn. Maar zoiets verwachtte ik al, hopelijk wordt het straks wat boeiender als ze eenmaal over één centraal thema praten.
Bouwer iddquote:Op zaterdag 5 september 2009 18:40 schreef Matthijs- het volgende:
Holy shit, dhr. Bouwer van financial accounting!![]()
![]()
Verder overigens al gemerkt dat ik die hoorcolleges inderdaad skippen ga (ik meen dat Bolkesteijn daar eens mee kwam, maar ik was het er niet mee eens omdat ik braaf alle colleges zou volgen. dacht ik..). Een paar meegemaakt, maar ze zijn niet veel meer dan een herkauwing van wat al in je boeken staat.
Als er 1 iemand wel de reden is om naar hoorcollege's te gaan is het bij Bouwer.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:12 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Bouwer idd
En ik ging meestal sowieso niet naar de colleges als ze om 9 uur 's ochtends begonnen
En zn vrouwquote:Op zondag 6 september 2009 01:00 schreef artm het volgende:
[..]
Als er 1 iemand wel de reden is om naar hoorcollege's te gaan is het bij Bouwer.![]()
De grappen over Den Haag/Zijn zoon/accountancy/Welten zijn al voorbijgekomen?
Rechten volgens mij. Hoop chinezen en mensen van islamitische afkomst.quote:Op zondag 6 september 2009 10:48 schreef GoodGovernance het volgende:
Zijn er studies op Erasmus waar de meerderheid allochtoon is?
Grappigquote:Op zondag 6 september 2009 10:53 schreef Cahir het volgende:
[..]
Rechten volgens mij. Hoop chinezen en mensen van islamitische afkomst.
Ah, bedankt.quote:Op zondag 6 september 2009 10:46 schreef eleusis het volgende:
Al je cookies van eur.nl weggooien, dan kan je er wel in
Meerderheid niet hoor, wel veel inderdaad. Het valt me ieder jaar weer op dat er na een paar maanden zeker de helft minder islamitische mensen over zijn. Maar er haken sowieso heel veel mensen af na een paar maanden bij de rechtenstudie. Ik ben blij dat ik maar een paar vakken per jaar met hen hebquote:Op zondag 6 september 2009 10:53 schreef Cahir het volgende:
[..]
Rechten volgens mij. Hoop chinezen en mensen van islamitische afkomst.
Wat een vraagquote:Op zondag 6 september 2009 10:48 schreef GoodGovernance het volgende:
Zijn er studies op Erasmus waar de meerderheid allochtoon is?
Ze hadden serieus een klokkenluider in dienstquote:Op zondag 6 september 2009 11:49 schreef Lennox het volgende:
Ik dacht dat de klokkenluidermet een soort van semi-pensioen ging. Nog 1x pw een prachtige serenade uit het klokkenspel
. Stond een keer zoiets in EUR magazine.
Dat lijk zo te zijn bij bijna alle studies waar men denkt gemakkelijk veel mee te kunnen verdienen, ja. No offense, maar je voelt en ziet dat gewoon en na een of twee blokken valt er een grote groep weer af. Dat is wel iets waar het bestuur van de universiteit mee worstelt, omdat eerste jaars gewoon niks opleveren en alleen maar geld kosten.quote:
Eensch. Gelukkig heb ik altijd om 13:00 m'n hoorcolleges, waardoor ik met regelmaat met het geluid van klingelende klokken naar m'n collegezaal mag lopenquote:Op zondag 6 september 2009 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dat klokkenspel altijd wel mooi eigenlijk. In ieder geval stukken beter dan waar ik elke zondagochtend door wakker wordt gemaakt!
De klokkenluider doet het nog steeds hoor trouwens, ik hoor m elke maandag, dinsdag en woensdag om 12.45.
Ik wel, in het H-gebouw hoor je het erg goed.. als je diep aan het nadenken bent is het echt verschrikkelijk!quote:Op zondag 6 september 2009 11:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb trouwens in het nieuwe jaar dat irritante klokkenspel op het C-plein nog niet voorbij horen komen
Welke studie volg jij? En verder inderdaad wat een heldquote:Op zaterdag 5 september 2009 18:40 schreef Matthijs- het volgende:
Holy shit, dhr. Bouwer van financial accounting!![]()
![]()
Verder overigens al gemerkt dat ik die hoorcolleges inderdaad skippen ga (ik meen dat Bolkesteijn daar eens mee kwam, maar ik was het er niet mee eens omdat ik braaf alle colleges zou volgen. dacht ik..). Een paar meegemaakt, maar ze zijn niet veel meer dan een herkauwing van wat al in je boeken staat.
Als je niet gaat moet je wel zorgen dat je de aantekeningen van een klasgenoot krijgt ja.quote:Op maandag 7 september 2009 00:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij mijn studie (Criminologie) gebeurt het niet vaak dat we colleges waarin de literatuur letterlijk wordt herhaald. Maar als we dat krijgen, blijkt het vaak toch belangrijk omdat de docent die teksten dus juist belangrijk vindt en hij de hoofdlijnen benadrukt.
Je kan vrijwel altijd parkeren in de Groene Wetering, die ligt op een steenworp afstand van het C gebouw. Je kan overigens ook een parkeerkaart aanvragen, kost niets, alleen 45 euro borg. Ga ik binnenkort proberen, ben benieuwd of het lukt, aangezien de auto waarvoor ik hem ga aanvragen niet op mijn naam staat in het kentekenbewijs.quote:Op maandag 7 september 2009 16:24 schreef Fittrick het volgende:
Beste medestudenten,
Wie zou mij wat tips willen geven over het reizen met de auto naar de EUR (Woudestein) vanuit Poeldijk? Vorig jaar met het openbaar vervoer gereisd. Heb overigens wel gewoon een fiets in Rotterdam staan, dus auto ergens in de buurt parkeren en dan een stukje fietsen is ook geen probleem.
Alvast bedankt.
quote:Op maandag 7 september 2009 19:13 schreef Lennox het volgende:
Ik heb 3 jaar lang geprobeerd een parkeerkaart te krijgen. Ik wens je succes. Alleen voor deeltijdstudenten zijn die over het algemeen beschikbaar.
Grote bara met kip kerrie!quote:Op maandag 7 september 2009 23:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Die Surinaamse broodjes op het metrostation
Op de uni zelf verkoopt alleen de kantine in L warme maaltijden, in H is er ook een kantine maar dat is meer lunch. En in T is er ook 1 maar daar ben ik nog nooit geweest
Economie & Bedrijfseconomie, eerstejaars.quote:Op zondag 6 september 2009 22:38 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Welke studie volg jij? En verder inderdaad wat een held![]()
Ik ben overigens wel van plan veel colleges te gaan volgen, beetje naar het verhaal luisteren wat ik thuis al gelezen heb.![]()
* Conversatie heeft gewoon een 5 dagen rooster
De shoarma tegenover ons huis is nog open, slechts 4,50.quote:Op maandag 7 september 2009 22:32 schreef wikwakka2 het volgende:
Waarom is de koffie trouwens zo duur op de uni? 70 Cent per klein plastic bekertje, en dan geeft de helft van die automaten niet eens wisselgeld terug...
En wat is de beste/goedkoopste plek om een volledige maaltijd te nuttigen? Bij dat restaurant in het L-gebouw zit je al gauw aan de 6-7 euro voor een warme hap.
Die lucht die daar hangt is echt walgelijkquote:Op maandag 7 september 2009 23:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Die Surinaamse broodjes op het metrostation
The Dark Knight is nieuw dan dit jaarquote:Op maandag 7 september 2009 23:29 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Economie & Bedrijfseconomie, eerstejaars.
Bouwer: "Johan Cruyff is niet alleen de grondlegger van van voetbal en wielrennen, maar ook van accountancy." Bovendien The Dark Knight als verplichte collegestof.![]()
Wat kost het om bij het metrostation te parkeren?quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tarief is nu 1 euro per 3 kwartier met een maximum van 8 of 10 euro per dag...
Een van de bad guys in The Dark Knight is een boekhouder. Bewijs voor: boekhouders zijn niet saai en stoffig.quote:Op maandag 7 september 2009 23:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
The Dark Knight is nieuw dan dit jaar.
Hoe heeft hij die er bij kunnen halen?
quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:49 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Een van de bad guys in The Dark Knight is een boekhouder. Bewijs voor: boekhouders zijn niet saai en stoffig.
Briljant hequote:Op dinsdag 8 september 2009 11:49 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Een van de bad guys in The Dark Knight is een boekhouder. Bewijs voor: boekhouders zijn niet saai en stoffig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |