quote:Op maandag 13 juli 2009 16:54 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest. Helaas nog steeds slecht nieuws, het kindje heeft geen hersenpannetje waardoor zijn hersentjes bloot liggen. het kindje zou tot 9 maanden kunnen leven maar heeft buiten de baarmoeder geen overlevingskans en het is niet duidelijk of hij pijn voelt. Het is zo dubbel want je ziet echt gewoon een kindje wat goed groeit, lekker bezig is en er uitziet als een kindje, je hoort en ziet een kloppend hartje. Ik kreeg 2 keuzes nog even afwachten of de zwangerschap beëindigen. Onze keuze is hierop gevallen, aanstaande donderdag word mijn zwangerschap beëindigd. Ik vind het ook niet eerlijk voor het kindje om het zo nog een tijdje te laten gaan. In het ziekenhuis maken ze dit gemiddeld 2x per jaar mee. Bij een eventuele volgende zwangerschap ( niet dat ik hier al mee bezig ben) heb ik er iets meer kans op en krijg dus een medische indicatie, en moet 5 mg foliumzuur gaan slikken. Al met al zijn de traantjes wel op na vandaag, een wachtkamer vol prachtige buiken en blije gezichten.
Wij hebben de Mura 4. vreemd dat mn inbox t niet doet.... Modjes, moet ik die ergens activeren? Ik wacht nog even Duchess af. Ik zal wel ff kijken wat dat ding gekost heeft en zo.... laat het je wetenquote:Op maandag 13 juli 2009 17:00 schreef het-is-mij het volgende:
Martine, hebben jullie de mura?
Wij hebben vlgs mij nl. ook nog een parasolletje nodig dus mocht duchess geen interesse hebben dan hebben wij dat w.s. wel.
(je inbox doet t niet)
Wij hebben een Mutsy, ik weet niet of daar een andere op kan. De universele past iig niet.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:10 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Wij hebben de Mura 4. vreemd dat mn inbox t niet doet.... Modjes, moet ik die ergens activeren? Ik wacht nog even Duchess af. Ik zal wel ff kijken wat dat ding gekost heeft en zo.... laat het je weten
blijkbaar niet, neequote:Op maandag 13 juli 2009 17:02 schreef DaviniaHR het volgende:
lily, heb je niet een soort indicatie voor extra controles als gevolg van je miskramen?
Ja, ach, ik voel me eigenlijk ook wel een zeur.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:04 schreef huuphuup het volgende:
Lily ahw meid tochgewoon bellen dan joh! Misschien ziet je vk helemaal niet dat jij je zo ongerust maakt, of misschien is ze van het type dat wat meer hints nodig heeft... maar hoe dan ook, ik zou echt even bellen want dit lijkt me niet leuk voor jezelf als je nog zo lang moet wachten.
nee, inderdaad, die keuze zou je niet moeten hoeven maken (is dat nederlands?)quote:Op maandag 13 juli 2009 17:29 schreef Nijna het volgende:
Vrouwtje-theelepel, wat ontzettend moeilijk en heftig. Een kleintje wat groeit, beweegt en waar toch echt iets mee mis is... Wat een keuze zeg. Een keuze waar niemand voor zou moeten staan.
Tsja je vergelijkt wel maar echt serieus geen 1 zwangerschap, en geen 1 kind, is het zelfde. Bij de oudste was ik amper misselijk en overgeven deed ik al helemaal niet. Buik groeide langzaam en kindje bleek niet goed te groeien. Complete bedrust tot gevolg. Kind was trouwens wel hyperactief altijd. Bij de middelste hing ik meer dan me lief was over een emmer of pot. Had een drukke peuter rond rennen en kind in mijn buik groeide goed. Buik groeide harder en ik had met 20 weken al fysio nodig voor mijn bekken en rugklachten. Ik had een rustiger kind in mijn buik qua schoppen. Nu ben ik 14 weken zwanger van de jongste, ben een partij beroerd geweest maar minder heftig dan de 2e zwangerschap. Meer last van mijn astma dan voorheen, kindje voel ik nu toch wel vaak (en veel) schoppen (meer een soort van plopje dat ik steeds voel, en nee het zijn zeer zeker niet mijn darmen), geen idee hoe dat gaat straks verder in de zwangerschap, of dit net zo een hyper tante/ventje wordt als de oudste of net zo relaxed is als de middelste.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:01 schreef Troel het volgende:
Hebben de 2e, 3e, 4e, 5e, 6e kindjeverwachtendames trouwens ook dat ze sommige dingen willen vergelijken met de vorige zwangerschap, maar dat ze het simpelweg niet meer weten?
Ik vroeg me af of Ruben ook zo enorm druk was in de buik rond de 24 weken, maar ik weet het echt gewoon niet meer, terwijl ik een heleboel dingen wel heb opgeschreven.
succes, komt vast goed danquote:Op maandag 13 juli 2009 17:47 schreef lily het volgende:
jullie hebben gelijk
ik ga ze meteen mailen (dan bellen ze me morgen wel terug)
Dan is het nu bijna zoverquote:Op maandag 13 juli 2009 17:58 schreef miss_sly het volgende:
Laatste inkopen zijn hier gedaan: tummytub, nachthemd, voedingsbh...volgens mij kan ik mijn ziekenhuistas nu inpakken en ben ik er klaar voor...denk ik.
Ik vond het heel erg handig toen ik het ziekenhuis beviel van de oudste dat ik een tandenborstel mee had genomen. Ergens rond de 7 cm ging ik over mijn nek en na de bevalling kon ik tenminste mijn tanden poetsen.quote:Op maandag 13 juli 2009 18:28 schreef Nijna het volgende:
Miss... je gaat die tummytub toch niet in je ziekenhuistas pakken he... Fijn dat je de boel klaar hebt, ik heb mn tasje ook zo goed als klaar staan. Hoeft alleen een toilettas in nog indien nodig...
Lily, goed dat je hebt gemaild, hopelijk kan je toch eerder langskomenik vind je helemaal niet erg, het is toch niet raar dat je je onzeker voelt...?!
Zo moet datquote:Op maandag 13 juli 2009 20:10 schreef leonieke het volgende:
Ja, maar... sh*t dit maakt het allemaal nog echter![]()
quote:Op maandag 13 juli 2009 17:10 schreef martine1984 het volgende:
vreemd dat mn inbox t niet doet.... Modjes, moet ik die ergens activeren?
Nog altijd moe en soms een misselijk gevoel. Maar daar blijft het ongeveer bij.quote:
Nog heel erg eventjes tochquote:Op maandag 13 juli 2009 20:18 schreef huuphuup het volgende:
Leo! haaaai![]()
welkom!
wat een geluk om toch nog heel eventjes met jou samen te mogen zwangerenzo leuk!
Hoe voel je je?
te traag gepost
Jeuj, je bent er!!! Dat je er maar mag van genieten de komende weken!quote:Op maandag 13 juli 2009 20:10 schreef leonieke het volgende:
Ja, maar... sh*t dit maakt het allemaal nog echter![]()
Je hebt er lang genoeg moeite voor moeten doen om zwanger te geraken. Mag je best een beetje soepeltjes door die zwangerschap gaan....quote:Op maandag 13 juli 2009 20:17 schreef leonieke het volgende:
[..]
Nog altijd moe en soms een misselijk gevoel. Maar daar blijft het ongeveer bij.
En wel de schok van mijn leven opgedaan toen ik vanochtend niets hoorde bij de echo. Bleek het een normale zaak te zijn omdat ze dat luisteren proberen te vermijden zo vroeg in de zwangerschap.
En ondertussen weten de schoonouders, mijn ma en mijn zus en schoonbroer het ook al. Mijn zus was wel heel lief toen ze me 2 maanden overgeven toewenste (ze vond dat dat toch het minimum was)
Ik vind het vooral spannendquote:Op maandag 13 juli 2009 20:34 schreef miss_sly het volgende:
Het wachten nu, dat vind ik wel apart. Hebben de andere LLM's dat nu ook? Ik vind dit 'wachten op' echt nog weer een heel andere, aparte ervaring dan het zwanger zijn op zich.
best fipo ever....quote:
Ik hoop het wel voor haar!quote:Op maandag 13 juli 2009 20:39 schreef innepin het volgende:
[..]
Even iets anders, zullen we wedden dat Menicole haar beebje allang al in haar armen heeft?
Wat grappig, hier juist tegenovergestelde. Ik voel me eigenlijk nogal nuchter en vooral nieuwsgierig naar de bevalling, de ervaring. En dat terwijl ik een tijdje terug toch echt nog wel in paniek kon raken bij de gedachte aan de bevalling.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:39 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik vind het vooral spannendZit toch een beetje met zo'n "Zou het...?!" gevoel, zeker wanneer het rommelt. En ondanks alle voorbereiding en inlezen en weetikwatnogmeer vind ik het eigenlijk doodeng, en dat had ik niet verwacht. Ik had mezelf nuchterder ingeschat
![]()
En ik had wél verwacht dat ik de dagen alleen maar luid klagend door zou komen omdat ik het zo zat zou zijn, en dat is helemaal niet zo. Kind komt wanneer het kind wil, ik vind het prima als het gauw komt, graag ook, maar echt zát ben ik het zwanger zijn niet. En dat terwijl ik het hele zwangere gebeuren niet eens als geweldig heb ervaren.
Ja, dat moet haast wel, toch? Of iig is ze bezig met bevallen, dat kan haast niet anders!quote:Even iets anders, zullen we wedden dat Menicole haar beebje allang al in haar armen heeft?
Je had wel gelijk de ultieme Z&G-smiley te pakkenquote:Op maandag 13 juli 2009 20:46 schreef EL87 het volgende:
haha sorry, foutje! ben hier nieuw, maar heb hier eigenlijk he le maal niets te zoeken. Heb alleen een zwangere zus en ben nieuwsgierig dus ik lees gretig mee en post niets
Ik had het de eerste keer ook.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:46 schreef miss_sly het volgende:
Wat grappig, hier juist tegenovergestelde. Ik voel me eigenlijk nogal nuchter en vooral nieuwsgierig naar de bevalling, de ervaring. En dat terwijl ik een tijdje terug toch echt nog wel in paniek kon raken bij de gedachte aan de bevalling.
quote:Op maandag 13 juli 2009 20:51 schreef RockabeIIa het volgende:
hey Miss_sly, je klinkt precies als mijn zoon 'Mama, magk een ijsje? Mama, mag ik chocolaatje?' (alleen die heeft geen buik![]()
)
Awwwwwwquote:Op maandag 13 juli 2009 20:52 schreef lily het volgende:
Even wat liefs; mijn jongste kruipt altijd lekker bij me op de bank en nu lag hij met zijn hoofd op mijn blote buik. Ineens fluistert hij tegen mijn buik; hoi baby, ik ben je broertje...en ik hou heel veel van je.
Is het geen schat!
quote:Op maandag 13 juli 2009 20:52 schreef lily het volgende:
Even wat liefs; mijn jongste kruipt altijd lekker bij me op de bank en nu lag hij met zijn hoofd op mijn blote buik. Ineens fluistert hij tegen mijn buik; hoi baby, ik ben je broertje...en ik hou heel veel van je.
Is het geen schat!
Even later zegt ie; mama, de baby heeft heel veel spullen bij zich. Ik zeg: spullen?
Jaa, want hij gooit met van alles
Is het geen schat!
Even later zegt ie; mama, de baby heeft heel veel spullen bij zich. Ik zeg: spullen?
jawel hoorquote:Op maandag 13 juli 2009 21:54 schreef freecell het volgende:
Van mijn VK moest ik eieren gaan eten toen ik een laag hb hadElke dag één.
Volgens mij zit er niet veel ijzer in ei?(eizer
maar het werkte wel als een tierelier, de keer daarna was hij perfect
Is het geen schat!
och jezus, hoe hou je het dan droogquote:Op maandag 13 juli 2009 20:52 schreef lily het volgende:
Is het geen schat!
Is het geen schat!
Ik ben met een beetje pech net een week bevallen dus k loop em precies misquote:Op maandag 13 juli 2009 22:46 schreef freecell het volgende:
Ik lees net dat wij heel snel een mexicaanse griepprik krijgen als er een vaccin is
Oi, daar ga jequote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:13 schreef huuphuup het volgende:
Ik ben met een beetje pech net een week bevallen dus k loop em precies misvolgens mij ben k de eerste die t loodje legt dan
oeh! kunnen we wedstrijdje doen!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 07:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Oi, daar ga je
Ik ben risicogroep2 Zwanger, 20-25, ga met veel mensen om, waaronder onze zéér internationale kerk (we hebben vertaling naar het engels, dat helpt) en waaronder ook veel andere mensen tussen de 20 en 25
Och, als het echt gevaarlijk wordt hier blijf ik wel een beetje meer binnen en doe ik wat de overheid me aanraadt. Tot die tijd maak ik me nergens zorgen overquote:Op dinsdag 14 juli 2009 07:58 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oeh! kunnen we wedstrijdje doen!![]()
![]()
nah serieus, we zien het wel toch? Weinig over te zeggen nu. En anders blijf ik gewoon lekker binnen met mn meisje en mn lief
Das idd een erg lekker vooruitzicht.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 07:44 schreef Nijna het volgende:
Meldt, lekker geslapen toen ik eenmaal in bed lag. En mn mams komt morgen een dagje dreumes zoet houden, heel lekker vooruitzicht
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:51 schreef Stiemie het volgende:
Mijn vriend was mijn gesnurk zelfs zo zat dat ie naar de bank verplaatst is om te slapen![]()
Hij zat in de doos bij de wandelwagen, tenminste dat denk ik. Mn ouders hebben hem opgehaald en gekeken of alles er bij zat. Toen zat er dus 1 parasol in de doos en nog 1 losse. Maar ik heb mijn wagen in een set gekocht, wandelwagen + reiswieg + maxicosi. Waren met de Paas gezamelijk in de aanbieding. Dus misschien dat het er daarom bij zat, of ik heb gewoon mazzel gehad.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:51 schreef mefke79 het volgende:
Martine, zat dat parasolletje echt bij jou gewoon in de doos? Bij de stoel van mura dan? Want wij kregen em er niet bij...vind het een beetje vreemd. Niet dat ik geen parasolletje kan kopen, maar gewoon het principe.
De eerste 6 maand, als je nog volledig BV geeft zijn ze écht hoog, maar om nog melk te produceren moet er nu ook nog behoorlijk wat in mijn bloed zitten zou ik zeggen?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:12 schreef DaviniaHR het volgende:
freecell,leuk he, zwangeren? en dan vooral weer dezelfde futen maken als vorige keerenneh, volgens mij heb je helemaal niet zoveel prolactine meer, toch? das toch alleen de eerste zes mnd bv? je weet natuurljk niet hoe hoog haar hormoonwaardes zijn, maar wrang is het zeker... toch maar ff een
voor jou!
Knipperen deed het gisteren al.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:00 schreef Poppejans het volgende:
Vrouwtje-Theelepel, wat verschrikkelijkHeel erg veel sterkte gewenst...
Leonieke, maar ze konden wel wat zien al op de echo neem ik aan? Echt het hartje horen kan pas bij een week of 12, wij hebben het hartje voor het eerst ZIEN knipperen bij 10 weken 2 dagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |