abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70980664
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 20:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Realiseer je dat de overheid in enkele honderden jaren van vrijwel niets naar honderdduizenden mensen is gegaan?! Dat gaan ze echt niet vrijwillig verkleinen hoor... Het ideaal lijkt zelfs: hoe meer ambtenaren/diensten, hoe minder echte productie, want productie en industrie is natuurlijk vies, maar ondertussen wil wel iedereen TV kijken en op vakantie...
Ik zeg offshoren. Wat maakt mij het nou uit of ik mijn onzinvergunning van Piet of van Visash krijg, en of ik nou niet wordt teruggebeld vanaf het gemeentehuis of niet vanuit Delhi. En toevallig weten ze daar wel iets van automatisering, zodat er nog eens een keer een belastingaanslag kan worden opgelegd.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:33:35 #152
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70981672
Overheid offshoren, geniaal

Maar iets serieuzer: al lange tijd stapelt regel op regel, wet op wet, en belasting op belasting... Tijd om weer eens te schrappen, en fijn van voren af aan beginnen met logischer, eenvoudiger en goedkopere regelgeving.
censuur :O
pi_70982634
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 20:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Realiseer je dat de overheid in enkele honderden jaren van vrijwel niets naar honderdduizenden mensen is gegaan?! Dat gaan ze echt niet vrijwillig verkleinen hoor... Het ideaal lijkt zelfs: hoe meer ambtenaren/diensten, hoe minder echte productie, want productie en industrie is natuurlijk vies, maar ondertussen wil wel iedereen TV kijken en op vakantie...
Als je een peroneelsstop invoert zijn er over 5 jaar pak hem beet 20% minder ambtenaren. Dit is echt ideale moment om zonder politiek gezichtverlies te kunnen snijden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:11:41 #154
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70982938
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je een peroneelsstop invoert zijn er over 5 jaar pak hem beet 20% minder ambtenaren. Dit is echt ideale moment om zonder politiek gezichtverlies te kunnen snijden
Waarom zou "de politiek" dat willen? Minder van hen, meer van ons... Daar snijden ze ook zichzelf mee in de vingers.
Ik herinner me dat meerdere "afslankoperaties" bij de overheid alleen maar hebben geleid tot een toename van het personeel...
pi_70983228
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom zou "de politiek" dat willen? Minder van hen, meer van ons... Daar snijden ze ook zichzelf mee in de vingers.
Ik herinner me dat meerdere "afslankoperaties" bij de overheid alleen maar hebben geleid tot een toename van het personeel...
Ik zeg toch nergens dat ze dat willen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70983259
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Overheid offshoren, geniaal

Maar iets serieuzer: al lange tijd stapelt regel op regel, wet op wet, en belasting op belasting... Tijd om weer eens te schrappen, en fijn van voren af aan beginnen met logischer, eenvoudiger en goedkopere regelgeving.
o, maar ik ben superserieus hoor.

Hoe denk jij dat NL multinationals op dit moment op grote schaal bezuinigen: door offshoring. Je kan die grils en boys in Bangalore, Delhi en Chennai een hoop dingen verwijten, maar efficient werken doen ze wel. En ze zijn zo confronterend als maar kan zijn als het gaat of je bedrijfsprocess. En kosten niet te vergeten minder dan een kwart.

Offshoren die ambtenarij.
pi_70983310
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat NL multinationals op dit moment op grote schaal bezuinigen: door offshoring. Je kan die grils en boys in Bangalore, Delhi en Chennai een hoop dingen verwijten, maar efficient werken doen ze wel. En ze zijn zo confronterend als maar kan zijn als het gaat of je bedrijfsprocess. En kosten niet te vergeten minder dan een kwart.

En wat doe je met de achtergebleven ambtenaren?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 juli 2009 @ 22:33:16 #158
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70983557
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat wordt big business voor de docenten Nederlands als tweede taal die
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_70983627
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:33 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat wordt big business voor de docenten Nederlands als tweede taal die
ik denk dat het efficienter is als Nederland Engels spreekt. Hey, het gaat hier wel om het afwerpen van het juk van de BB he, als die oudjes geen Engels blieven te spreken jammer dan.
pi_70989075
Offshoring/outsourcing levert gemiddeld een kostenbesparing van 15% op. Maar er komen wel risico's en onzekerheden voor terug. Niet echt de moeite waard. Dat outsourcing van multinationals is ook niet zo'n succesverhaal en veel activiteiten komen gewoon terug.
  woensdag 15 juli 2009 @ 08:15:56 #161
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70991017
Outsourcen is leuk, als jij als enige het doet. Zodra iedereen het doet, stort je interne markt in. Dus tenzij we die geliefde ambtenaartjes hier een zinnige baan gaan geven, heeft het geen nut.
pi_70993403
ING en ABN Amro verwachten verliezen op de hypotheekportefeuille en reserveren geld om dit af te dekken. ABN Amro ziet nu al dat klanten door werkloosheid moeite hebben met hun maandelijkse betalingen. Dit blijkt uit een rondgang van Z24 langs de grootbanken.

http://www.z24.nl/bedrijv(...)otheekverliezen.html
  woensdag 15 juli 2009 @ 10:50:27 #163
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_70994183
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Outsourcen is leuk, als jij als enige het doet. Zodra iedereen het doet, stort je interne markt in. Dus tenzij we die geliefde ambtenaartjes hier een zinnige baan gaan geven, heeft het geen nut.
Yep.. als bedrijven al het werk outsourcen is iedereen in eigen land werkloos.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_70995245
Wonen is duur
quote:
Nederlandse huishoudens zijn het grootste deel van hun geld kwijt aan woonlasten. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Een Nederlands huishouden besteedde vorig jaar gemiddeld 31.300 euro. Daarvan ging bijna 24 procent op aan woonlasten. Verkeer en vervoer is de op een na grootste kostenpost, gemiddeld ging 17 procent van de uitgaven hieraan op. Voeding ging ten koste van 16 procent van het budget.

Woonlasten drukken vooral zwaar op het budget van mensen met een laag inkomen. In deze groep was bijna 30 procent van de uitgaven bestemd voor huur of onderhoud van de woning. Voor de hogere inkomens was dat net iets meer dan 20 procent.

Huishoudens met een hoger inkomen geven aanzienlijk meer geld uit aan ontwikkeling en ontspanning dan de huishoudens met een lager inkomen. In de hoogste inkomensgroep ging 18 procent van de uitgaven op aan zaken als sport, spel en vakantie. In de laagste inkomensgroep was dit nog geen 15 procent.

Het aandeel van de uitgaven dat besteed wordt aan voeding is in alle inkomensgroepen ongeveer 16 procent. Dit betekent dat huishoudens met een hoog inkomen uiteindelijk veel meer euro's spenderen aan eten en drinken dan de lage inkomens. Ze kopen luxere producten en gaan vaker uit eten.
pi_70995445
Tvp: Mis ik zomaar een leuk topic in MyAT
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70996060
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

ik denk dat het efficienter is als Nederland Engels spreekt. Hey, het gaat hier wel om het afwerpen van het juk van de BB he, als die oudjes geen Engels blieven te spreken jammer dan.
Leuk die visie. Maar er lopen genoeg niet opgeleide mensen rond van tussen de 25 en de 60 die ook geen woord engels spreken. Op mijn werk hebben die mensen soms al moeite zat met engelse programma's te werken.
pi_71018008
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:29 schreef RvLaak het volgende:
Wonen is duur
[..]

Weer zo´n artikel wat alleen de boel wil ophitsen, maar verder als een slappe lul op een drumstel slaat. Die percentages zijn netjes voor Nederlandse begrippen, niets mis mee. Nog altijd gaat 70% van het inkomen niet naar wonen.

Wonen is belangrijk, je hebt een dak boven je hoofd nodig. Dat is mij wel 30% van mijn inkomen waard.
  woensdag 15 juli 2009 @ 23:07:53 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71018365
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Weer zo´n artikel wat alleen de boel wil ophitsen, maar verder als een slappe lul op een drumstel slaat. Die percentages zijn netjes voor Nederlandse begrippen, niets mis mee. Nog altijd gaat 70% van het inkomen niet naar wonen.

Wonen is belangrijk, je hebt een dak boven je hoofd nodig. Dat is mij wel 30% van mijn inkomen waard.
Het is een gemiddelde. Daar zitten dus heel veel sociale huurders bij, maar ook mensen die in 1970 al gekocht hebben en nooit meer verhuisd zijn.

Voor een starter op de arbeids- en woningmarkt, die pakweg 1700 netto verdient en een kut-appartementje moet huren in A-dam of Utrecht voor 800 euro en ook nog 100 euro GLW betaald is de woonquote al 60%.

Als hij gaat kopen voor 280K KK kost hem dat (incl. HRA, WOZ, huurwaardeforfait, onderhoud) nog iets meer.

Het is maar net op welke positie je in de woningmarkt zit. Maar om te stellen dat wonen in Nederland goedkoop is klopt niet. Voor grote groepen is dat goedkoop, sommigen betalen de hoofdprijs.

Ik betaal ruim onder de 10%, dus mij hoor je niet klagen.
The End Times are wild
pi_71029980
Op RTL-Z net (12:00); nieuw record in gedwongen huizenverkopen in de VS.
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:47:21 #170
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71030464
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:30 schreef RvLaak het volgende:
Op RTL-Z net (12:00); nieuw record in gedwongen huizenverkopen in de VS.
Dat komt hier ook nog wel... Het is nu uitstellen: deeltijdWW, HRA verhogen en andere noodsprongen.
Komt er op neer dat een slechte situatie langer in stand wordt gehouden, en de aloude "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" zorgt dat het instorten straks des te harder komt.

Overheden en problemen in stand houden, waar zien we dat vaker...
pi_71030788
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat komt hier ook nog wel... Het is nu uitstellen: deeltijdWW, HRA verhogen en andere noodsprongen.
Komt er op neer dat een slechte situatie langer in stand wordt gehouden, en de aloude "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" zorgt dat het instorten straks des te harder komt.

Overheden en problemen in stand houden, waar zien we dat vaker...
De grotere banken gaven laatst ook al aan dat het innen van de hypotheek rente momenteel steeds moeilijk wordt. Er komt een punt waarop een bank het zat is en de boel gaat proberen te innen.
pi_71031068
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De grotere banken gaven laatst ook al aan dat het innen van de hypotheek rente momenteel steeds moeilijk wordt. Er komt een punt waarop een bank het zat is en de boel gaat proberen te innen.
Maar op dat punt moeten ze dik geld toeleggen. Ze zullen het zo lang mogelijk rekken lijkt me.

Al is het wel noodzakelijk dat de werkloosheid naar beneden gaat, dan kunnen mensen hun huis betalen en is er niet veel aan de hand.
pi_71031070
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:57 schreef Drive-r het volgende:

Maar met concrete cijfers zien we diezelfde banken niet komen. Die gaan alleen nu alvast huilen omdat ze dan straks weer van de overheid een bailout kunnen krijgen.

In de VS kun je met een betalingsachterstand weglopen van je huis wat hier niet mogelijk is. Verder zijn er in de VS heel vreemde hypotheek producten op de markt gezet die we hier niet kennen.

Beetje appels met olifanten vergelijken de amerikaanse hypotheek markt tov de nederlandse.
pi_71036300
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar met concrete cijfers zien we diezelfde banken niet komen. Die gaan alleen nu alvast huilen omdat ze dan straks weer van de overheid een bailout kunnen krijgen.

In de VS kun je met een betalingsachterstand weglopen van je huis wat hier niet mogelijk is. Verder zijn er in de VS heel vreemde hypotheek producten op de markt gezet die we hier niet kennen.

Beetje appels met olifanten vergelijken de amerikaanse hypotheek markt tov de nederlandse.
Ligt een beetje aan de onderliggende oorzaak. Als die hetzelfde is, zou je hetzelfde kunnen verwachten hier in NL.
pi_71036999
Met de Nederlandse markt is niets aan de hand, gewoon doorlopen.
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 16:02:52 #177
236264 crew  capricia
pi_71037050
Als de markt in NL echt instort, dan koop ik er een huisje bij...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71037210
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:02 schreef capricia het volgende:
cash natuurlijk
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 16:08:00 #179
236264 crew  capricia
pi_71037227
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]

cash natuurlijk
Dat ligt aan de price-drop..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71037459
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:02 schreef capricia het volgende:
Waarvan? Punt is dat de huizenmarkt instort omdat niemand kan kopen.
pi_71037500
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:40 schreef RvLaak het volgende:

Ligt een beetje aan de onderliggende oorzaak. Als die hetzelfde is, zou je hetzelfde kunnen verwachten hier in NL.
Het weglopen van schulden in nederland is niet zo makkelijk als in de VS dat is in mijn optiek ook een van de oorzaken.
Het afsluiten van zulke vreemde hypotheek constructies ( A Second Mortgage Disaster On The Horizon? )was ook niet mogelijk, ook een van de oorzaken.

Het enigste wat kan gebeuren is dat een gedeelte van onze populatie werkeloos gaat worden en hun hypotheek lasten niet meer kunnen dragen. Maar dat is niet wat er in de VS gebeurd is met het merendeeel van de hypotheken die gedefault worden.
pi_71038201
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Waarvan? Punt is dat de huizenmarkt instort omdat niemand kan wil kopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2009 16:37:02 ]
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:21:53 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71043006
Vergeet niet dat in Nederland het aanhouden van een huisje omdat je het niet verkocht hebt feitelijk niks kost. De reele rentecomponent wordt betaald door de HRA, de infaltie doet de rest. Daarom kunnen mensen hier lang wachten met verkopen.

Als er geen HRA was, en men zou 2 huizen van 300K per stuk hebben, dan kostte dat 30.000 euro per jaar. Dat zou voor veel mensen geen optie
zijn.
The End Times are wild
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:10:26 #184
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71049596
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:07 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Maar op dat punt moeten ze dik geld toeleggen. Ze zullen het zo lang mogelijk rekken lijkt me.
Als ze moeten toeleggen, gaat rekken ze meer kosten...
Alles wat via een spiraal kan stijgen, kan ook via een spiraal weer dalen...
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:11:58 #185
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71049654
quote:

[..]

Waarvan? Punt is dat de huizenmarkt instort omdat niemand kan wil kopen.
Logisch, mensen beginnen in te zien dat "meedoen omdat iedereen het doet" niet meer nodig is. Het moment voor het herstellen van het verband tussen bouwkosten en huizenprijzen.
  Moderator vrijdag 17 juli 2009 @ 13:29:31 #186
236264 crew  capricia
pi_71064747
quote:

[..]

Waarvan? Punt is dat de huizenmarkt instort omdat niemand kan kopen.
??
Als ik cash heb kan ik kopen, toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71064822
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:29 schreef capricia het volgende:

[..]

??
Als ik cash heb kan ik kopen, toch?
Dat was wel mijn plan...
pi_71065493
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Logisch, mensen beginnen in te zien dat "meedoen omdat iedereen het doet" niet meer nodig is. Het moment voor het herstellen van het verband tussen bouwkosten en huizenprijzen.
En de grondprijzen halveren zeker in een keer
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:56:16 #189
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71065840
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het kan in principe minimaal net zo snel dalen als stijgen.
pi_71065883
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het kan in principe minimaal net zo snel dalen als stijgen.
Niet in een gereguleerde markt, al begrijp ik best dat sommige mensen dat niet begrijpen want het is immers best moeilijk

weinig aanbod = hoge prijs
pi_71066397
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoezo, zijn die niet gebaseerd op vraag en aanbod? Grondprijzen kunnen prima hard vallen, dat zie je ook gebeuren trouwens.
pi_71066442
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niet in een gereguleerde markt, al begrijp ik best dat sommige mensen dat niet begrijpen want het is immers best moeilijk

Het aanbod is gereguleerd, de vraag niet. Minder vraag dan aanbod is nog steeds lage prijs.
pi_71068302
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het aanbod is gereguleerd, de vraag niet. Minder vraag dan aanbod is nog steeds lage prijs.
Gemeente verkoopt dan gewoon niet, dus dat betekent zelfs met minder vraag nog een hoge(re) prijs
pi_71068515
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Gemeente verkoopt dan gewoon niet, dus dat betekent zelfs met minder vraag nog een hoge(re) prijs
Idd omdat de financiering van gemeentes op de schop zijn gegaan een aantal jaren geleden moeten deze geld maken en dat doen ze dus ook door de bouwkavels flink in prijs op te drijven. En gemeentes zulllen dan denk ik eerder de kavels langer aanhouden dan ze voor een lagere prijs weg te doen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:02:07 #195
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71072364
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

-1 arrogant
Je lijkt wel bankier, roepen dat simpel vraag en aanbod best moeilijk is... Wees maar bij dat je geen kernfysica hoeft te begrijpen!
quote:
Aanbod stijgt al maanden, vraag daalt ==> lage prijs.
pi_71072682
quote:

[..]

De gemeente is niet de enige die grond verkoopt?
pi_71072914
quote:

[..]

We gaan steeds meer de hoogt in he , met steeds luxere appartementen met energieneutraal verwarmen dus op het zuiden gericht enzo

grond is maar beperkt noodzakelijk
pi_71072989
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je lijkt wel bankier

A) Er is niks mis met bankiers
B) Hij lijkt in niks op een bankier
pi_71073200
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De gemeente is niet de enige die grond verkoopt?
De staat heeft het monopolie op de bouwbestemming dus op een enkele uitzondering na gaat dit op
pi_71073237
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

-1 arrogant
Je lijkt wel bankier, roepen dat simpel vraag en aanbod best moeilijk is... Wees maar bij dat je geen kernfysica hoeft te begrijpen!
[..]

Zie Drive-r

Aanbod stijgt al maanden, vraag daalt ==> lage prijs.

Bouwkavels zijn beperkt beschikbaar en als ze niet verkocht worden tegen een goede prijs worden ze gewoon ingetrokken
pi_71073373
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De staat heeft het monopolie op de bouwbestemming dus op een enkele uitzondering na gaat dit op
Wat een gelul. Er is genoeg grond met bouwbestemming dat niet bebouwd is. Er is een prima marktwerking, alleen je werkt met verschillende categorien grond. Met anders woorden, er is een prima handel in grond met bouwbestemming, zonder bouwbestemming en ga zo maar door. Mijn vader heeft toevallig aardig wat grond van verschillende types en handelt er zo nu en dan in. Geloof me, grondprijzen bewegen.
pi_71073551
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wat een gelul. Er is genoeg grond met bouwbestemming dat niet bebouwd is. Er is een prima marktwerking, alleen je werkt met verschillende categorien grond. Met anders woorden, er is een prima handel in grond met bouwbestemming, zonder bouwbestemming en ga zo maar door. Mijn vader heeft toevallig aardig wat grond van verschillende types en handelt er zo nu en dan in. Geloof me, grondprijzen bewegen.
Wil je nu echt beweren dat je er meer verstand hebt dan ik?
pi_71073685
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wil je nu echt beweren dat je er meer verstand hebt dan ik?
Dat ook.

En ik wil aan de hand van wat praktijk ervaring onderstrepen dat je stelling onzin is. Het feit dat prijzen zo sterk fluctueren staat haaks op jouw bewering dat er enkel bij een hoge prijs aanbod is en de marktwerking dus ontbreekt. Land is momenteel een stuk goedkoper.
pi_71073710
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat ook.

En ik wil aan de hand van wat praktijk ervaring onderstrepen dat je stelling onzin is. Het feit dat prijzen zo sterk fluctueren staat haaks op jouw bewering dat er enkel bij een hoge prijs aanbod is en de marktwerking dus ontbreekt. Land is momenteel een stuk goedkoper.
Dan zijn we uitgepraat denk ik. Als je meer wil weten stuur je maar een PM
pi_71076639
quote:
vr 17 jul 2009, 18:46 | 5 reacties | lees voor
Nieuwbouw in de uitverkoop
AMSTERDAM - In de strijd tegen leegstand op nieuwbouwlocaties gaat het Limburgse bouwbedrijf Jongen stunten met koopprijzen.
Het bedrijf biedt 34 nieuwbouwhuizen aan met maar liefst 30 procent korting, meldt De Limburger. Zo worden woningen van twee ton (onafhankelijk getaxeerd) verkocht voor 130.000 euro, op voorwaarde dat de eigenaar het huis bij verkoop (wederom taxatie) als eerste aanbiedt aan het bouwbedrijf.
Maar dat komt hier ook er staat veel te veel nieuwbouw nog te koop
en ze willen wel doorwerken, dan maar met een klein verlies ipv superwinst

[ Bericht 23% gewijzigd door henkway op 18-07-2009 15:31:39 ]
pi_71077319
Hoe kan de taxatiewaarde nu 2 ton zijn als geen van de 34 huizen verkocht wordt.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 20:32:07 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71077534
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je meer wil weten stuur je maar een PM
Ja, ik denk echt dat Drive-r jou gaat raadplegen voor advies
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71078628
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 20:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja, ik denk echt dat Drive-r jou gaat raadplegen voor advies
Ik geef geen advies
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:15:12 #209
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71078647
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:58 schreef henkway het volgende:

[..]
op voorwaarde dat de eigenaar het huis bij verkoop (wederom taxatie) als eerste aanbiedt aan het bouwbedrijf.
Zie hier de arrogantie die projectontwikkelaars nog steeds hebben! Dergelijke voorwaarden stellen, waarbij ze dus niet zo zeer een "korting" geven, maar gewoon een enorm "uitstel van betaling", want ze willen het huis ongetwijfeld ook weer met 30% korting terugkopen.
M.a.w.: nog even door met de crisis, dan komen deze lui ook weer op aarde te staan.
pi_71079518
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zie hier de arrogantie die projectontwikkelaars nog steeds hebben! Dergelijke voorwaarden stellen, waarbij ze dus niet zo zeer een "korting" geven, maar gewoon een enorm "uitstel van betaling", want ze willen het huis ongetwijfeld ook weer met 30% korting terugkopen.
M.a.w.: nog even door met de crisis, dan komen deze lui ook weer op aarde te staan.
erger, men denkt dat de 2007 prijzen snel terugkomen, denk het niet
we gaan nog steeds richting deflatie

lagere prijzen , lagere lonen en pensioenen
pi_71088992
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nee, de korting moet je terugbetalen en de eventuele winst willen ze ook in meedelen met hun "taxatiewaarden".

Met een beetje pech koop je dit nu met korting en zit je straks nog met een tekort, aangezien je de zogenaamd gegeven korting terug moet betalen.

Ik zou het niet doen. Begrijp het wel van die projectontwikkelaar. Het is lullig om nu voor een spotprijs te moeten verkopen en straks over 8 jaar consumenten te zien die gaan cashen met het door jou gebouwde appartementje...
pi_71092264
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 10:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, de korting moet je terugbetalen en de eventuele winst willen ze ook in meedelen met hun "taxatiewaarden".

Met een beetje pech koop je dit nu met korting en zit je straks nog met een tekort, aangezien je de zogenaamd gegeven korting terug moet betalen.

Ik zou het niet doen. Begrijp het wel van die projectontwikkelaar. Het is lullig om nu voor een spotprijs te moeten verkopen en straks over 8 jaar consumenten te zien die gaan cashen met het door jou gebouwde appartementje...
Tja, ondernemersrisico is ook niet meer wat het geweest is...
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71093858
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 20:23 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe kan de taxatiewaarde nu 2 ton zijn als geen van de 34 huizen verkocht wordt.
Omdat de taxateur nog steeds in 2007 leeft
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_71093989
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 20:23 schreef Fastmatti het volgende:
pi_71094758
Door 30% "korting" te geven, krijgt hij ze niet eens verkocht tegen de zogenaamde executiewaarde. Je zou kunnen zeggen dat hij heeft gefaald.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:44:18 #216
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71095210
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:22 schreef Halcon het volgende:
Door 30% "korting" te geven, krijgt hij ze niet eens verkocht tegen de zogenaamde executiewaarde. Je zou kunnen zeggen dat hij heeft gefaald.
Oftewel binnen een jaar zal-ie eieren voor z'n geld kiezen, of hij kan 34 bendes Engelse krakers verwachten.
pi_71095270
Zoek in 199.061 koopwoningen

Oei, het stijgt weer.
pi_71095378
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:47 schreef pberends het volgende:
Zoek in 199.061 koopwoningen

Oei, het stijgt weer.
Dat krijg je als mensen denken dat ze nu kunnen cashen op basis van vraagprijzen uit 2007.
pi_71111701
Hallo

Is dit een reele prijs?www.funda.nl/koop/axel/appartement-4478997-molenstraat-21/
pi_71112019
Zoek in 197.439 koopwoningen

Goh, wat een toeval dat als het richting de 200k gaat dat Funda dan plotseling daalt. Vooral ook mooi om te zien hoeveel makelaars er in het weekend werken. Het begint steeds duidelijker te worden dat zodra de 200k-grens te dichtbij komt de makelaars opdracht krijgen hun bestand op te schonen.
pi_71112268
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:39 schreef Fastmatti het volgende:

Goh, wat een toeval dat als het richting de 200k gaat dat Funda dan plotseling daalt. Vooral ook mooi om te zien hoeveel makelaars er in het weekend werken. Het begint steeds duidelijker te worden dat zodra de 200k-grens te dichtbij komt de makelaars opdracht krijgen hun bestand op te schonen.
misschien is het een zaak voor Mulder & Scully?
pi_71112570
Het is simpelweg marktbeïnvloeding. De NVM wil simpelweg niet in het nieuws dat de 'magische grens van 200.000 huizen te koop is bereikt'.
pi_71112713
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:09 schreef Fastmatti het volgende:
Het is simpelweg marktbeïnvloeding. De NVM wil simpelweg niet in het nieuws dat de 'magische grens van 200.000 huizen te koop is bereikt'.
Het is paranoia.

Denk je niet als ze dat zouden willen dat ze simpelweg het aanbod van niet NVM leden eraf zouden gooien?
Overigens is wat ze van niet NVM leden erop hebben staan inderdaad zo vervuild als de pest.
  zondag 19 juli 2009 @ 12:06:31 #224
44885 Metatron
THE VOICE
pi_71113810
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:09 schreef Fastmatti het volgende:
Je hecht nu wel erg veel waarde aan een metertje van één website. Funda is bij lange na niet de enige site waar te koop staande huizen op geaggregeerd worden, en er zijn ook genoeg panden te koop die je op heel Funda niet terugvindt.

De NVM heeft m.i. wel wat beters te doen dan tellertjes op Funda 'sturen'.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 juli 2009 @ 13:25:26 #225
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71115959
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:39 schreef Fastmatti het volgende:

Je baalt gewoon dat je voorspelling niet klopt - of bedoelde je een andere maandag?

Er staan ook nog steeds dubbele woningen valt me op - oftewel woningen die meer dan 1 entry hebben ...

[ Bericht 8% gewijzigd door Doc op 19-07-2009 13:47:48 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')