Wat een gelul. Er is genoeg grond met bouwbestemming dat niet bebouwd is. Er is een prima marktwerking, alleen je werkt met verschillende categorien grond. Met anders woorden, er is een prima handel in grond met bouwbestemming, zonder bouwbestemming en ga zo maar door. Mijn vader heeft toevallig aardig wat grond van verschillende types en handelt er zo nu en dan in. Geloof me, grondprijzen bewegen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De staat heeft het monopolie op de bouwbestemming dus op een enkele uitzondering na gaat dit op
Wil je nu echt beweren dat je er meer verstand hebt dan ik?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat een gelul. Er is genoeg grond met bouwbestemming dat niet bebouwd is. Er is een prima marktwerking, alleen je werkt met verschillende categorien grond. Met anders woorden, er is een prima handel in grond met bouwbestemming, zonder bouwbestemming en ga zo maar door. Mijn vader heeft toevallig aardig wat grond van verschillende types en handelt er zo nu en dan in. Geloof me, grondprijzen bewegen.
Dat ook.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wil je nu echt beweren dat je er meer verstand hebt dan ik?
Dan zijn we uitgepraat denk ik. Als je meer wil weten stuur je maar een PMquote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat ook.
En ik wil aan de hand van wat praktijk ervaring onderstrepen dat je stelling onzin is. Het feit dat prijzen zo sterk fluctueren staat haaks op jouw bewering dat er enkel bij een hoge prijs aanbod is en de marktwerking dus ontbreekt. Land is momenteel een stuk goedkoper.
Maar dat komt hier ook er staat veel te veel nieuwbouw nog te koopquote:vr 17 jul 2009, 18:46 | 5 reacties | lees voor
Nieuwbouw in de uitverkoop
AMSTERDAM - In de strijd tegen leegstand op nieuwbouwlocaties gaat het Limburgse bouwbedrijf Jongen stunten met koopprijzen.
Het bedrijf biedt 34 nieuwbouwhuizen aan met maar liefst 30 procent korting, meldt De Limburger. Zo worden woningen van twee ton (onafhankelijk getaxeerd) verkocht voor 130.000 euro, op voorwaarde dat de eigenaar het huis bij verkoop (wederom taxatie) als eerste aanbiedt aan het bouwbedrijf.
Ja, ik denk echt dat Drive-r jou gaat raadplegen voor adviesquote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je meer wil weten stuur je maar een PM
Ik geef geen adviesquote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, ik denk echt dat Drive-r jou gaat raadplegen voor advies
Zie hier de arrogantie die projectontwikkelaars nog steeds hebben! Dergelijke voorwaarden stellen, waarbij ze dus niet zo zeer een "korting" geven, maar gewoon een enorm "uitstel van betaling", want ze willen het huis ongetwijfeld ook weer met 30% korting terugkopen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:58 schreef henkway het volgende:
[..]
op voorwaarde dat de eigenaar het huis bij verkoop (wederom taxatie) als eerste aanbiedt aan het bouwbedrijf.
erger, men denkt dat de 2007 prijzen snel terugkomen, denk het nietquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zie hier de arrogantie die projectontwikkelaars nog steeds hebben! Dergelijke voorwaarden stellen, waarbij ze dus niet zo zeer een "korting" geven, maar gewoon een enorm "uitstel van betaling", want ze willen het huis ongetwijfeld ook weer met 30% korting terugkopen.
M.a.w.: nog even door met de crisis, dan komen deze lui ook weer op aarde te staan.
Nee, de korting moet je terugbetalen en de eventuele winst willen ze ook in meedelen met hun "taxatiewaarden".quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zie hier de arrogantie die projectontwikkelaars nog steeds hebben! Dergelijke voorwaarden stellen, waarbij ze dus niet zo zeer een "korting" geven, maar gewoon een enorm "uitstel van betaling", want ze willen het huis ongetwijfeld ook weer met 30% korting terugkopen.
M.a.w.: nog even door met de crisis, dan komen deze lui ook weer op aarde te staan.
Tja, ondernemersrisico is ook niet meer wat het geweest is...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, de korting moet je terugbetalen en de eventuele winst willen ze ook in meedelen met hun "taxatiewaarden".
Met een beetje pech koop je dit nu met korting en zit je straks nog met een tekort, aangezien je de zogenaamd gegeven korting terug moet betalen.
Ik zou het niet doen. Begrijp het wel van die projectontwikkelaar. Het is lullig om nu voor een spotprijs te moeten verkopen en straks over 8 jaar consumenten te zien die gaan cashen met het door jou gebouwde appartementje...
Omdat de taxateur nog steeds in 2007 leeftquote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:23 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe kan de taxatiewaarde nu 2 ton zijn als geen van de 34 huizen verkocht wordt.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:23 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe kan de taxatiewaarde nu 2 ton zijn als geen van de 34 huizen verkocht wordt.
Oftewel binnen een jaar zal-ie eieren voor z'n geld kiezen, of hij kan 34 bendes Engelse krakers verwachten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:22 schreef Halcon het volgende:
Door 30% "korting" te geven, krijgt hij ze niet eens verkocht tegen de zogenaamde executiewaarde. Je zou kunnen zeggen dat hij heeft gefaald.
Dat krijg je als mensen denken dat ze nu kunnen cashen op basis van vraagprijzen uit 2007.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:47 schreef pberends het volgende:
Zoek in 199.061 koopwoningen
Oei, het stijgt weer.
misschien is het een zaak voor Mulder & Scully?quote:Op zondag 19 juli 2009 10:39 schreef Fastmatti het volgende:
Zoek in 197.439 koopwoningen
Goh, wat een toeval dat als het richting de 200k gaat dat Funda dan plotseling daalt. Vooral ook mooi om te zien hoeveel makelaars er in het weekend werken. Het begint steeds duidelijker te worden dat zodra de 200k-grens te dichtbij komt de makelaars opdracht krijgen hun bestand op te schonen.
Het is paranoia.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:09 schreef Fastmatti het volgende:
Het is simpelweg marktbeïnvloeding. De NVM wil simpelweg niet in het nieuws dat de 'magische grens van 200.000 huizen te koop is bereikt'.
Je hecht nu wel erg veel waarde aan een metertje van één website. Funda is bij lange na niet de enige site waar te koop staande huizen op geaggregeerd worden, en er zijn ook genoeg panden te koop die je op heel Funda niet terugvindt.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:09 schreef Fastmatti het volgende:
Het is simpelweg marktbeïnvloeding. De NVM wil simpelweg niet in het nieuws dat de 'magische grens van 200.000 huizen te koop is bereikt'.
Je baalt gewoon dat je voorspelling niet kloptquote:Op zondag 19 juli 2009 10:39 schreef Fastmatti het volgende:
Zoek in 197.439 koopwoningen
Goh, wat een toeval dat als het richting de 200k gaat dat Funda dan plotseling daalt. Vooral ook mooi om te zien hoeveel makelaars er in het weekend werken. Het begint steeds duidelijker te worden dat zodra de 200k-grens te dichtbij komt de makelaars opdracht krijgen hun bestand op te schonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |