Het is goed om te zien dat ook Wouter Bos inziet dat de bomen niet tot in de hemel groeien. Maareh, WTF, waarom komt Bos nu met de "klimaatcrisis" aanzetten? Gaat ie die misbruiken om daarmee de extra - "eerlijk verdeelde" belasting mee te heffen?quote:Bos: burger moet offers brengen
Wouter Bos vraagt burgers offers te brengen om de gevolgen van de crisis te boven te komen. Volgens de minister van Financiën zijn Nederlanders daartoe bereid als "er een overtuigend perspectief is en de lasten eerlijk worden verdeeld".
Dat zegt Bos in een interview vrijdag 10 juli in Het Financieele Dagblad.
Hoge kosten
De PvdA-leider stelt dat Nederland ook na de crisis nog steeds een rijk en welvarend land is. De werkloosheid en de staatsschuld zullen echter fors hoger zijn.
"We staan dus voor een redelijk lange reeks van jaren met pijnlijke politieke keuzes, waarbij burgers ook op allerlei terreinen zullen moeten bijdragen om de zaak weer op de rails te krijgen", aldus Bos.
Bestrijding klimaatcrisis
Bos hoopt dat de voortvarendheid waarmee de financiële crisis is aangepakt, terugkeert bij de bestrijding van de klimaatcrisis.
"De klimaatcrisis is in veel opzichten een grotere uitdaging dan de financiële crisis. Ook hier geldt: hoe langer we wachten met maatregelen, hoe groter het probleem en des te duurder de oplossing."
Interne strijd PvdA
De PvdA wordt geteisterd door interne strubbelingen. Bestuurders en leden van de Nijmeegse afdeling zien de datum van de gemeenteraadsverkiezingen dichterbij komen en de peilingen voorspellen een dramatisch verlies.
De afdeling dreigt met afscheiding tenzij het partijbestuur opstapt, en er een nieuwe inhoudelijke koers komt voor de PvdA. Volgens de afdeling
Veel PvdA'ers wenden zich onder andere af uit walging over de financiële steun die Bos geeft aan banken, terwijl tegelijkertijd bezuinigd wordt op sociale voorzieningen.
Je vergeet het woord "links" in je tekst te verwerken. Of (s)links, nog beter.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:27 schreef Sapstengel het volgende:
[Telegraaf modus]Belachelijk, de burger een beetje laten opdraaien voor de uitgaven van de heren in Den Haag. Laat ze zelf maar eens bezuinigen.[/telegraaf modus]
Hoezo ook? Komt het geld van de overheid ergens anders vandaan dan?quote:"We staan dus voor een redelijk lange reeks van jaren met pijnlijke politieke keuzes, waarbij burgers ook op allerlei terreinen zullen moeten bijdragen om de zaak weer op de rails te krijgen", aldus Bos.
Mij heb je om, ik ga Wilders stemmen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:41 schreef Klopkoek het volgende:
Die slinkse zakkenvullers toch ook. De linkse politiek correcte kerk weet zich weer uitstekend te bedienen met mooie baantjes en declaraties maar ondertussen laten ze de hardwerkende burger in de steek. Straatterroristen, asielzoekertjes en ontwikkelingshulpindustrie weten zich in deze tijd uitstekend te bedruipen maar de gewone burger krijgt niks. Tijd voor een sterke man, een sterke leider die ons eruit trekt. Tijd voor Geert Wilders. We zullen met z'n allen de Kamer binnenmarcheren en orde op zaken gaan stellen. Bos op het schavot! We zullen, zoals onze grote roerganger het uistekend ziet, een eigen Guantanamo Bay op de Noordzee moeten bouwen waar we deze cultuurverraders, relativisten en soepsidie sloerpers zullen opsluiten wegen landverraad en verontachtzaming van het hardwerkende deel der brave burgers.
Dank u wel. Klopkoek heeft gesproken. Zo is het en niet anders. Tijd om iedereen in het gareel te krijgen en dezelfde neuzen dezelfde kant op te duwen. In ongehoorzame neuzen zullen we de botte bijl moeten zetten. Op de snelweg rijden we immers ook allemaal aan de rechtse kant, anders wordt het een zooitje, een linkse anarchie.
Dank u, dank u, dat ik dit even mocht zeggen. Applausje voor mezelf
... ware het niet dat Obama na die speech ("... sacrifices are needed, blahdieblahdieblah...") $50 miljard uit een hoge hoed toverde, waarmee hij GM een doorstart liet maken. Ik heb GM geen offers zien maken. Ik zie Wouter Bos overigens hetzelfde doen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:49 schreef Salvad0R het volgende:
Bos heeft een speech van Obama gecopy/paste.
http://www.guardian.co.uk(...)otors-bankrupt-obama
Ze mogen allemaal eens opflikkeren met hun achterhaalde doorzichtige kutgeintjes.
Of je geeft gewoon minder uitquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:22 schreef lyolyrc het volgende:
Maar waar moet het geld dan vandaan komen? Je kunt het weghalen bij de burgers of bij de bedrijven. De bedrijven hebben het al moeilijk, dus de keus laat zich raden.
Ja, inderdaad, maar dat is iets wat moeilijk is voor de gemiddelde politicus. Een PvdA'er als minister van financiën werkt vast nog extra nadelig.quote:
"Klimaatcrisis"? Waarom tussen haakjes? Ben jij nog één van de weinigen zogenaamde "klimaatsceptici" ?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is goed om te zien dat ook Wouter Bos inziet dat de bomen niet tot in de hemel groeien. Maareh, WTF, waarom komt Bos nu met de "klimaatcrisis" aanzetten? Gaat ie die misbruiken om daarmee de extra - "eerlijk verdeelde" belasting mee te heffen?
Je denkt dat dat helpt?quote:
In een tijd waar commerciële opdrachtgevers even blijven wachten maar bedrijven wel staan te springen om opdrachten en daardoor goedkoper hun diensten aanbieden?quote:
quote:Maar misschien dat niks doen voor de overheid het beste is
1/3 van de architecten heeft sinds de crisis geen werk meer. Denk je dat die gratis zijn?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:52 schreef Mortaxx het volgende:
Hoeveel tijd denk je dat er zit tussen het besef bij politici dat er vraaguitval komt en het punt waar er begonnen wordt met de bouw van een snelweg/windmolenpark?
Tegen de tijd dat de stimuleringsplannen daadwerkelijk worden uitgevoerd heeft de economie zich allang zelf hersteld. Uiteindelijk zorgt de overheid dan juist voor een vraagoverschot, stijgende prijzen en daarmee de volgende crisis
Nee dat kost de overheid geld. Maar die architecten kunstmatig aan het werk zetten kost uiteindelijk veel meer geld. Nu zullen vanwege de werkloosheid onder architecten hun lonen dalen(of minder stijgen) waarna de vraag uiteindelijk weer zal toenemen en die werkloze architecten weer aan het werk gaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:55 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
1/3 van de architecten heeft sinds de crisis geen werk meer. Denk je dat die gratis zijn?
Net alsof de overheid alleen maar geld uitgeeft in de vorm van subsidie aan bedrijven.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:47 schreef Bowlingbal het volgende:
In een tijd waar commerciële opdrachtgevers even blijven wachten maar bedrijven wel staan te springen om opdrachten en daardoor goedkoper hun diensten aanbieden?
Ja. Dat is en voordelig en efficiënter dan de pot met uitkeringen aanspreken.
Ik behoor tot de steeds grotere groep klimaatsceptici, die zich niet laten verneuken door de jakhalzen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:33 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
"Klimaatcrisis"? Waarom tussen haakjes? Ben jij nog één van de weinigen zogenaamde "klimaatsceptici" ?
dat zie je verkeerdquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:52 schreef detlevico het volgende:
[..]
Ik behoor tot de steeds grotere groep klimaatsceptici, die zich niet laten verneuken door de jakhalzen.
En de groep word groter en GROTER!
Ga maar na,één vulkaan uitbarsting en de vele vele miljarden investeringen voor een schonere lucht zijn weg.
FOETSIE!
Het kan altijd meer, zolang je de druk opvoert en de burger braaf afdraagt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:59 schreef OldJeller het volgende:
Brengt de burger al niet genoeg offers middels belastingen?
Dat is waar, in Nederland kan dat.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het kan altijd meer, zolang je de druk opvoert en de burger braaf afdraagt.
Hebben jullie het zo slecht in Nederland? Is de kwaliteit van het leven nou echt zo drastisch naar beneden gegaan? Wat is het probleem van burgers die offers brengen aan de overheid?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:59 schreef OldJeller het volgende:
Brengt de burger al niet genoeg offers middels belastingen?
Dat we er niks voor terug krijgen? Alleen maar meer regels, betutteling en andere onzin?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hebben jullie het zo slecht in Nederland? Is de kwaliteit van het leven nou echt zo drastisch naar beneden gegaan? Wat is het probleem van burgers die offers brengen aan de overheid?
Niks terugkrijgen?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:28 schreef CasB het volgende:
[..]
Dat we er niks voor terug krijgen? Alleen maar meer regels, betutteling en andere onzin?
Ja, en ik ben er trots op. AGW is een verzinsel van de rijke linkse elite om Jan Modaal heel veel geld af te troggelen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:33 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
"Klimaatcrisis"? Waarom tussen haakjes? Ben jij nog één van de weinigen zogenaamde "klimaatsceptici" ?
Die begint nu al. Mijn ouders zijn van de baby boom generatie, en die zijn net met pensioen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:01 schreef Hexagon het volgende:
Hoezo hogere werkloosheid na de crisis? De uitstroom van de arbeidsmarkt begint in 2010-2011 pas echt. Waar heeft die gast het over?
Dat heb ik niet gezegd.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hebben jullie het zo slecht in Nederland? Is de kwaliteit van het leven nou echt zo drastisch naar beneden gegaan? Wat is het probleem van burgers die offers brengen aan de overheid?
Maar natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 08:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, en ik ben er trots op. AGW is een verzinsel van de rijke linkse elite om Jan Modaal heel veel geld af te troggelen.
Het is heel simpel. De rijke (linkse) elite kan straks nog gewoon op verre vliegvakantie - want daar zijn ze rijk genoeg voor - en in een dure auto rijden, terwijl Jan met de Pet op de fiets naar de Efteling mag.quote:
Is het niet Wilders die de maakbare samenleving uit de jaren '50 wil laten terugkeren?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is heel simpel. De rijke (linkse) elite kan straks nog gewoon op verre vliegvakantie - want daar zijn ze rijk genoeg voor - en in een dure auto rijden, terwijl Jan met de Pet op de fiets naar de Efteling mag.
Zijn we weer terug naar de jaren 50.
Het zure is dat die mensen dat allemaal zelf willen.
Offers brengen aan de overheid.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb niets met de PVV. Zijn partij glijdt langzaam af naar het niveau van de SP. Zorgelijke ontwikkeling.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:14 schreef JoaC het volgende:
[..]
Is het niet Wilders die de maakbare samenleving uit de jaren '50 wil laten terugkeren?
quote:
He KK je zou zo in de politiek kunnen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:41 schreef Klopkoek het volgende:
Die slinkse zakkenvullers toch ook. De linkse politiek correcte kerk weet zich weer uitstekend te bedienen met mooie baantjes en declaraties maar ondertussen laten ze de hardwerkende burger in de steek. Straatterroristen, asielzoekertjes en ontwikkelingshulpindustrie weten zich in deze tijd uitstekend te bedruipen maar de gewone burger krijgt niks. Tijd voor een sterke man, een sterke leider die ons eruit trekt. Tijd voor Geert Wilders. We zullen met z'n allen de Kamer binnenmarcheren en orde op zaken gaan stellen. Bos op het schavot! We zullen, zoals onze grote roerganger het uistekend ziet, een eigen Guantanamo Bay op de Noordzee moeten bouwen waar we deze cultuurverraders, relativisten en soepsidie sloerpers zullen opsluiten wegen landverraad en verontachtzaming van het hardwerkende deel der brave burgers.
Dank u wel. Klopkoek heeft gesproken. Zo is het en niet anders. Tijd om iedereen in het gareel te krijgen en dezelfde neuzen dezelfde kant op te duwen. In ongehoorzame neuzen zullen we de botte bijl moeten zetten. Op de snelweg rijden we immers ook allemaal aan de rechtse kant, anders wordt het een zooitje, een linkse anarchie.
Dank u, dank u, dat ik dit even mocht zeggen. Applausje voor mezelf
Ik ook en dat verband baart mij zorgenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:29 schreef JoaC het volgende:
Economen waarschuwen voor gevaar beleid Bos
Ik zie een verband
Vergeet dan niet ook de gasvoorraad dat eens opgaat...quote:Op maandag 13 juli 2009 07:30 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
He KK je zou zo in de politiek kunnen.![]()
[..]
Ik ook en dat verband baart mij zorgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |