abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71044573
Gefeliciteerd alle ingelotenen. Ik kan me voorstellen dat jullie blij zijn /gevoelsreflectie.
pi_71044704
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:19 schreef iofn het volgende:
Gefeliciteerd alle ingelotenen. Ik kan me voorstellen dat jullie blij zijn /gevoelsreflectie.
Oh ja, dat hadden we jullie nog niet verteld. Vanaf nu moet je toch gaan aanleren gevoelens te reflecteren en frequent te vragen naar de cognitieve, emotinele, gedragskundige en sociale impact van bepaalde mededelingen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:50:08 #153
164283 Luco
Buongiorno!
pi_71045435
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:07 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Grunn (de stad dan, de studie was niet echt een succes. Maar goed, dat baseer ik ook maar op de eerste drie weken )
Noem je ook iets ... Welk jaar zit je nu dan van GNK?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_71046513
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:19 schreef iofn het volgende:
pi_71046999
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:50 schreef Luco het volgende:

[..]

Noem je ook iets ... Welk jaar zit je nu dan van GNK?
Begin in september met het derde jaar.
pi_71047483
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:26 schreef starla het volgende:

[..]

join da club

kraagje omhoog
hete aardappel in de keel
en bij elke symptoom augmentin geven (die grap snap je in oktober wel )

Sterkte!

I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_71047541
Gefeliciteerd trouwens alle ingelotenen! Helaas niemand die naar Maastricht gaat
pi_71047906
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:07 schreef Seam het volgende:
Gefeliciteerd trouwens alle ingelotenen! Helaas niemand die naar Maastricht gaat
Hoezo?
Het onderwijs in Maastricht is toch samen te vatten als: Stop 15 sjaarzen in een kelder, gooi de sleutel weg en verwacht dat ze zichzelf projectgeörienteerd na 6 jaar tot dokter hebben omgebouwd, uiteraard wel a raison van 1600 euro per jaar.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_71047954
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:07 schreef Seam het volgende:
Ik ben ingeloot in Maastricht ! (En ik ga er vanuit dat ik mag aannemen dat mij dat al wat iets meer elitair maakt dan mijn mede aankomende eerstejaars )
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:51:45 #160
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_71048892
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:20 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Hoezo?
Het onderwijs in Maastricht is toch samen te vatten als: Stop 15 sjaarzen in een kelder, gooi de sleutel weg en verwacht dat ze zichzelf projectgeörienteerd na 6 jaar tot dokter hebben omgebouwd, uiteraard wel a raison van 1600 euro per jaar.

gefeliciteerd ingelotenen Ik verwacht binnen 3 weken na aanvang van het studiejaar verhalen over onmogelijke opdrachten, en voor de groningers komt na 9 weken het verhaal over de walgelijke feedbackformulieren wel op gang, jeeeej
Oh MaxC, had jij ook al gehoord dat ze het eerste jaar helemaal gaan omgooien? immunologie gaat naar 1.1., longfysiologie naar 1.2, celbiologie naar 1.4 geloof ik en het hart blijft wel op z'n plek in 1.3.
Heel vaag allemaal.... blij dat ik daar niks meer mee te maken heb.

alleen moet progress mijn laatste studiepuntjes nog even bijschrijven want anders vrees ik dat het niet goed gaat komen met studielink en het inschrijven voor m'n master. Weet iemand of ik me nou voor m'n master weer opnieuw aan moet melden bij IBG of zouden ze daar wel zo slim zijn om mijn stufie braaf door te laten lopen?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_71049981
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:20 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Hoezo?
ik kan tot nu toe alleen praten over het eerste jaar, maar wat dat betreft heb je gelijk
Maar ik heb wel mooi de tijd om mijn CV op te krikken en te verdiepen in stof die mij echt interesseert.
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:21 schreef BloodyVirginMary het volgende:

[..]

Ik ben ingeloot in Maastricht ! (En ik ga er vanuit dat ik mag aannemen dat mij dat al wat iets meer elitair maakt dan mijn mede aankomende eerstejaars )
Maastricht is een geweldige studentenstad Ben benieuwd hoe het jou afgaat, want voor mij was het allemaal behoorlijk makkelijk. Misschien zie ik je nog wel tijdens de INKOM of facultaire intro
pi_71051520
Maastricht, ook wel eens geweest... Kwam er voornamelijk burgers tegen...

[ Bericht 13% gewijzigd door Repeat op 17-07-2009 00:57:06 ]
pi_71053175
Gefeliciteerd alle inloters!
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:46 schreef fusionfake het volgende:
Thanks & thanks Wacht al sinds oktober op dat bericht
Het wordt de UvA

Toegevoegd aan OP
Misschien zie ik je in de Intreeweek, ik word mama
  vrijdag 17 juli 2009 @ 08:57:49 #164
208890 June.
Seriously?
pi_71056094
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:51 schreef Pluizel het volgende:

alleen moet progress mijn laatste studiepuntjes nog even bijschrijven want anders vrees ik dat het niet goed gaat komen met studielink en het inschrijven voor m'n master. Weet iemand of ik me nou voor m'n master weer opnieuw aan moet melden bij IBG of zouden ze daar wel zo slim zijn om mijn stufie braaf door te laten lopen?
Ja, ik moest dat wel. Alleen in studielink kon ik niet kiezen voor de master, maar het bleek dat je weer opnieuw voor je bachelor moest inschrijven en zodra de vergadering van de examencommissie is geweest wordt het omgezet naar de masterfase. Ofzoiets. Echt, waarom moest de ru ook zo nodig overstappen op studielink? Bah, heb dat wachtwoord inmiddels al 10x aangevraagd. En kreeg vandaag een mailtje dat mijn collegegeld nog niet is betaald? Ja duh, dat gaat pas vanaf september
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:24 schreef Seam het volgende:

[..]

ik kan tot nu toe alleen praten over het eerste jaar, maar wat dat betreft heb je gelijk
Maar ik heb wel mooi de tijd om mijn CV op te krikken en te verdiepen in stof die mij echt interesseert.
Maar dat kan in Nijmegen ook wel, dus dat is onzin .
Shine bright like a diamond.
pi_71061678
Even OP ge-update. Groningen heeft dit jaar ook voor het eerst decentrale selectie gedaan.

Nog mensen ingeloot voor Groningen? Word ik misschien je mentorpappa?
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:51 schreef Pluizel het volgende:

Oh MaxC, had jij ook al gehoord dat ze het eerste jaar helemaal gaan omgooien? immunologie gaat naar 1.1., longfysiologie naar 1.2, celbiologie naar 1.4 geloof ik en het hart blijft wel op z'n plek in 1.3.
Heel vaag allemaal.... blij dat ik daar niks meer mee te maken heb.
Ja hoorde het, leeronderzoek ging ook naar 1.4 ofzo. Ben sowieso blij dat ik niet dat ik in het 1e jaar zit want volgens wordt het een zooitje met die internationale bachelor.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_71065296
Hoe gaat dat dan werken met de internationale bachelor?
Ik ben al tijden niet in Groningen geweest, dus krijg niets meer mee van alle veranderingen..
pi_71066163
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:43 schreef Honeymooner het volgende:
Hoe gaat dat dan werken met de internationale bachelor?
Ik ben al tijden niet in Groningen geweest, dus krijg niets meer mee van alle veranderingen..
http://medischcontact.art(...)eldwijze-dokters.htm
pi_71066348
quote:
Global health, een spannender aandachtsgebied kan ik me niet voorstellen.
pi_71066532
Hebben jullie ook zo'n IFMSA die je verveelt met alleen maar van dat soort global health en mensenrechtengezeur? Altijd maar over allochtonen, derde derdewereldlanden en weet ik veel wat. En iedereen schijnt het prachtig te vinden...
pi_71066642
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Hebben jullie ook zo'n IFMSA die je verveelt met alleen maar van dat soort global health en mensenrechtengezeur? Altijd maar over allochtonen, derde derdewereldlanden en weet ik veel wat. En iedereen schijnt het prachtig te vinden...
Jup, erg saai ja. Ze hebben zelfs hun vreemdelingengeneeskunde in het curriculum weten te krijgen, begreep ik, in 1 van de MPV-blokken.
pi_71067080
Een luchtig intermezzo:

1) Welk symptoom?

2) Wat is je DD?

3) Welk aanvullend onderzoek?
I feel kinda Locrian today
pi_71067915
Scapula Alata?
pi_71068041
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:57 schreef pmdomela het volgende:
Scapula Alata?
links of rechts?

Nu puntje 2 en 3 nog.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:04:40 #174
208890 June.
Seriously?
pi_71068155
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:19 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Jup, erg saai ja. Ze hebben zelfs hun vreemdelingengeneeskunde in het curriculum weten te krijgen, begreep ik, in 1 van de MPV-blokken.
Maar dat is lang niet alles van de IFMSA.. De werkgroep scome is namelijk wel tof: tropenblok, aches and pains, breaking the silence etc.
pi_71068441
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:01 schreef starla het volgende:

[..]

links of rechts?

Nu puntje 2 en 3 nog.
2. -Serratus anteriorparese/zwakte
- .......
3. ....

pi_71068865
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:12 schreef Repeat het volgende:

[..]

2. -Serratus anteriorparese/zwakte
- .......
3. ....

yup, maar paretisch op basis van wat? Denk aan spier/zenuwprobleem. Daarnaast kan zwakte van een andere spier ook dit symptoom geven.
pi_71070499
Andere spier? m. trapezius?

De basis zou ik echt niet weten
pi_71070518
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:09 schreef Repeat het volgende:
Andere spier? m. trapezius?
pi_71072333
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:01 schreef starla het volgende:

[..]

links of rechts?

Nu puntje 2 en 3 nog.
Oke:

1: Scapulata Alata

2:
-Scoliose
-Laesie N. Thoracicus Longus (kan uiteraard ook auto-immuun zijn)

3: Zover ben ik nog niet als 1e jaars
pi_71072755
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:01 schreef pmdomela het volgende:
-Laesie N. Thoracicus Longus (kan uiteraard ook auto-immuun zijn)
Inderdaad, die kan perifeer beschadigd zijn (bijvoorbeeld auto-immuun, maar ook door een trauma zoals een schotwond, compressie door tumor of iets anders, iatrogeen bij okselkliertoilet e.d.), in het verloop van de plexus (amyotrofische plexus neuralgie, of trauma aan plexus zoals het bekende rekletsel) of op niveau van de wortel.

Iemand nog een idee over een spieraandoening en welk aanvullend onderzoek?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:50:58 #181
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_71073599
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 08:57 schreef June. het volgende:

[..]

Ja, ik moest dat wel. Alleen in studielink kon ik niet kiezen voor de master, maar het bleek dat je weer opnieuw voor je bachelor moest inschrijven en zodra de vergadering van de examencommissie is geweest wordt het omgezet naar de masterfase. Ofzoiets. Echt, waarom moest de ru ook zo nodig overstappen op studielink? Bah, heb dat wachtwoord inmiddels al 10x aangevraagd. En kreeg vandaag een mailtje dat mijn collegegeld nog niet is betaald? Ja duh, dat gaat pas vanaf september
[..]

Maar dat kan in Nijmegen ook wel, dus dat is onzin .
Ik heb in studielink me als "nieuwe studie" ingeschreven voor m'n master geneeskunde aan de rug. Betalingsgegevens zijn ook al opgestuurd en dergelijke. Maar als ik dat van jou zo lees weet ik niet of het zo wel goedkomt. ***studielink!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 19:23:16 #182
208890 June.
Seriously?
pi_71075643
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:50 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Ik heb in studielink me als "nieuwe studie" ingeschreven voor m'n master geneeskunde aan de rug. Betalingsgegevens zijn ook al opgestuurd en dergelijke. Maar als ik dat van jou zo lees weet ik niet of het zo wel goedkomt. ***studielink!
Nou, zo stond het op de site van de RU:
quote:
Let verder op het volgende bij de herinschrijving:
Als je voor 1 september je bachelor behaalt en je dus kunt doorstromen naar de masteropleiding dan dien je je tōch opnieuw in te schrijven voor de bachelor. Zodra de studentenadministratie de uitslag van het bachelorexamen heeft ontvangen van de faculteit wordt je inschrijving door de studentenadministratie omgezet naar de masteropleiding. Het zelfde geldt bij het behalen van de propedeuse voor 1 september.
Maar kreeg vanmiddag een mailtje dat ik nu officieel weer ben ingeschreven, dus dat zal wel goed zijn dan nu.
pi_71077613
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:07 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Grunn (de stad dan, de studie was niet echt een succes. Maar goed, dat baseer ik ook maar op de eerste drie weken )
Ach gut kwam je niet door de Celbiologie, Biochemie, Genetica en Ecologie ( ) ?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:01:58 #184
206322 Seam
Pillz-E
pi_71081578
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Dat is echt verschrikkelijk saai. Ik dacht eerst ook dat het wel interessant was, maar uiteindelijk boeien al die projecten mij niet echt .
pi_71088693
quote:
Hmm chill..
pi_71088780
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 10:00 schreef Honeymooner het volgende:

[..]

Hmm chill..
Nico Bos
  zaterdag 18 juli 2009 @ 10:27:43 #187
208890 June.
Seriously?
pi_71089009
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 20:35 schreef EricT het volgende:

[..]

Ach gut kwam je niet door de Celbiologie, Biochemie, Genetica en Ecologie ( ) ?
Misschien omdat dat enorm geestdodend is (behalve de genetica dan)?
pi_71089422
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 10:27 schreef June. het volgende:

[..]

Misschien omdat dat enorm geestdodend is (behalve de genetica dan)?
Ach ja, je zal eerst door de basiskennis moeten voordat je je met leuke onderwerpen bezig mag houden
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:23:16 #189
164283 Luco
Buongiorno!
pi_71089830
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 10:57 schreef EricT het volgende:

[..]

Ach ja, je zal eerst door de basiskennis moeten voordat je je met leuke onderwerpen bezig mag houden
Mede farmaceut?! Nee dus...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_71090049
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:23 schreef Luco het volgende:

[..]

Mede farmaceut?! Nee dus...
BMW - Geneeskunde (helaas maar tijdelijk ). Maar in Groningen zitten Farmaceuten en Biologen 1e semester bij elkaar
  zaterdag 18 juli 2009 @ 12:01:01 #191
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71090527
Farmaceut is overigens een foute benaming, als je het eerste semester met geneeskunde studenten bij elkaar zat zou je ze ook geen dokter noemen ofwel
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  zaterdag 18 juli 2009 @ 12:03:32 #192
208890 June.
Seriously?
pi_71090582
Tja, in Nijmegen is BMW en Geneeskunde in het eerste jaar nagenoeg gelijk.
pi_71090908
quote:
Klinkt eerlijk gezegd heel kut dit

is dit overigens bovenop de normale geneeskundeopleiding? Want ik lees wel dat ze kunnen doorstromen naar co-assistenschappen, maar als jij alleen maar multictureel gezever en les hebt gehad over tropenziekten etc heb je toch veel te weinig kennis over de dingen die er echt toe doen?

Overigens zo'n strenge selectie voor zo'n laf onderwijspakket
pi_71091348
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:19 schreef Repeat het volgende:

[..]

Klinkt eerlijk gezegd heel kut dit

is dit overigens bovenop de normale geneeskundeopleiding? Want ik lees wel dat ze kunnen doorstromen naar co-assistenschappen, maar als jij alleen maar multictureel gezever en les hebt gehad over tropenziekten etc heb je toch veel te weinig kennis over de dingen die er echt toe doen?

Overigens zo'n strenge selectie voor zo'n laf onderwijspakket
Grotendeels komt het wel overeen met de normale bachelor hoor. De details liggen gewoon net wat anders
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:03:44 #195
262476 MindVision
make a wish
pi_71105556
Ga dus dit jaar beginnen aan de VU. Zal ik echt alle boeken kopen die worden geadviseerd? We krijgen binnenkort een boekenlijst geloof ik.
En wat de anatomie-atlas betreft lees ik veel goede verhalen over Sobotta. Maar is het niet tactischer om hetzelfde anatomieboek aan te schaffen als die wordt aangeraden, daar de tentamenafbeeldingen naar alle waarschijnlijkheid ook uit dat boek zullen worden gehaald?
only dead fish swim with the stream.
pi_71105584
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:03 schreef MindVision het volgende:
Ga dus dit jaar beginnen aan de VU. Zal ik echt alle boeken kopen die worden geadviseerd? We krijgen binnenkort een boekenlijst geloof ik.
En wat de anatomie-atlas betreft lees ik veel goede verhalen over Sobotta. Maar is het niet tactischer om hetzelfde anatomieboek aan te schaffen als die wordt aangeraden, daar de tentamenafbeeldingen naar alle waarschijnlijkheid ook uit dat boek zullen worden gehaald?
Vind zelf Prometheus prettiger. Sobotta staat wel meer in, maar in prometheus staan ook begeleidende tekstjes.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:06:30 #197
206322 Seam
Pillz-E
pi_71105638
Ik ben meer fan van Prometheus, staat wat meer text bij, maar de Sobotta heeft iets uitgebreidere figuren. En als het goed is, maakt het niks uit waar je het van leert want met beide boeken kun je die tentamenvragen wel maken.
pi_71105851
Wij hebben Sobotta als atlas en Clinical Anatomy van Moore als tekstboek, die combinatie vind ik erg prettig.

Ben geloof ik nog geen plaatjes uit Sobotta op tentemens tegengekomen, ze kiezen hier juist andere bronnen voor.

En nee, je hoeft niet alle boeken echt te kopen, maar die van het eerste jaar gebruik je wel redelijk vaak. Ik heb wel al mijn boeken zelf gekocht.

[ Bericht 25% gewijzigd door dotKoen op 18-07-2009 23:26:32 ]
pi_71106009
Wij hebben Netter, en onze tentamenplaatjes komen wel allemaal daaruit
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:38:17 #200
262476 MindVision
make a wish
pi_71106437
Misschien handig om bij wij ook te vermelden aan welke uni je studeert haha. Dat heen en weer klikken naar de OP wordt ook vermoeiend na een tijdje
pi_71106506
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:38 schreef MindVision het volgende:
Misschien handig om bij wij ook te vermelden aan welke uni je studeert haha. Dat heen en weer klikken naar de OP wordt ook vermoeiend na een tijdje
UMC St Radboud, maar ik verwacht van de sjaars dat ze dat zelf maar uit hun hoofd leren :p.
pi_71106531
Oh sorry, UvA dus
Over de andere boeken die op de lijst staan: Ik wacht altijd even tot ik de blokboeken heb, daar staat in hoeveel pagina's je van elk boek nodig hebt, en of dat dan leer- of leesstof is. Dan koop ik de boeken waarvan ik denk dat ik ze veel ga gebruiken en als halverwege het blok blijkt dat ik 1 boek echt mis, dan koop ik dat er gewoon nog bij
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:44:02 #203
262476 MindVision
make a wish
pi_71106592
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:40 schreef dotKoen het volgende:

[..]

UMC St Radboud, maar ik verwacht van de sjaars dat ze dat zelf maar uit hun hoofd leren :p.
Haha, ik ben al BSc. hč. Vind niet dat ik echt een eerstejaars ben
  zondag 19 juli 2009 @ 00:00:39 #204
206322 Seam
Pillz-E
pi_71106943
Ik koop eigenlijk nooit boeken
Kopier alles wat ik nodig heb, als we het hele boek moeten kennen en het is goedkoop, wil ik het nog wel kopen.
Laatst wel nog wat verdiepende boeken gekocht.
pi_71107483
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:00 schreef Seam het volgende:
Ik koop eigenlijk nooit boeken
Kopier alles wat ik nodig heb, als we het hele boek moeten kennen en het is goedkoop, wil ik het nog wel kopen.
Laatst wel nog wat verdiepende boeken gekocht.
Handig als je wat wilt opzoeken
pi_71108326
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:03 schreef MindVision het volgende:
Ik heb meteen het uitgebreide boekenpakket gekocht á 800 euro, alhoewel daar in de loop van het jaar ook nog een aantal boeken bijkomen (reken ongeveer 1000 euro voor boeken).

Qua leerstof voor de tentamens worden letterlijk pagina's uit de boeken geciteerd, en de semesterklapper die je elk semester á 45 euro moet aanschaffen.

Nou kun je natuurlijk wel elk semester de pagina's gaan kopiëren die je moet leren, maar dat is a) belachelijk veel werk en b) kost ook wat. Ik zou dus zeggen koop gewoon die boeken, dan heb je ze voor de rest van je carriere als naslagwerk. Daarnaast is het wel zo dat je in het eerste jaar superveel boeken koopt, maar dat dat de rest van de studie veel minder wordt omdat je dan nog steeds de boeken uit het eerste jaar veel gebruikt. (Volgens mijn moeder, die in Leiden doceert, is dat bij de meeste faculteiten zo).

P.s. op de VU worden volgens mij (maar prik me er niet op vast) veel plaatjes uit Netter gebruikt, hoewel die niet op de lijst staat (wel Ten Donkelaar), heb zelf behalve de laatste ook een Grey's Anatomy uit 1976 en driedelige sesam set Maar dat is meer omdat ik zelf nooit zo'n moeite heb met anatomie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Epidermis5516 op 19-07-2009 01:18:44 ]
pi_71108402
Idd, in Leiden koop je in het 1e jaar ook ongeveer 80% van alle boeken die je in je studie nodig gaat hebben.
En tja, kijk in de CAO wat je over 6 jaar gaat verdienen... die 1000 euro kunnen er dan ook nog wel vanaf
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_71108498
In Groningen zal je wel moeten aangezien we bij al onze tentamens ook een Open Boek gedeelte hebben.
pi_71108553
quote:
Op zondag 19 juli 2009 01:15 schreef MaxC het volgende:
In Groningen zal je wel moeten aangezien we bij al onze tentamens ook een Open Boek gedeelte hebben.
Oja dat was ik nog vergeten , wij ook.
pi_71109377
Ik heb de afgelopen jaren gewoon elke keer braaf de opgegeven literatuur aangeschaft maar goed, heb nu wel een mooie verzameling van boeken en altijd nog een goed naslagwerk liggen
pi_71109420
Een anatomieatlas heb ik overigens niet, niet nodig ook, maar als je er een wilt kopen, koop dan geen sobotta van 200e. Zonde van je geld.
pi_71110569
Voordat ten Donkelaar werd ingevoerd op de VU was Gray's Anatomy het leerboek (ik heb ook altijd deze erbij als ik practica moet geven) en werd een atlas aangeraden. Ik heb zelf de Duitse Netter gehaald (-> Latijnse namen), vind ik persoonlijk wel een fijne atlas.

Sobotta vind ik brak, steek dan je geld in Netter of Prometheus. Tentamenplaatjes komen vaak uit de radiologie atlas, Netter en de practicahandleidingen is mijn ervaring.
pi_71112121
quote:
Op zondag 19 juli 2009 02:03 schreef Repeat het volgende:
Een anatomieatlas heb ik overigens niet, niet nodig ook, maar als je er een wilt kopen, koop dan geen sobotta van 200e. Zonde van je geld.
Hmm, dat ben ik niet me je eens. Ik heb Prometheus en Sobotta in het Nederlands bekeken, en ik vind mijn Engels/Latijnse Sobotta wel het prettigst en geen verspilling van geld. Overigens was mijn Sobotta ook geen ¤200 samen.

Verspilling vind ik Van den Brande met Kindergeneeskunde, een boek wat gewoon 10 jaar oud is en ¤120 kostte.

Voor de Nijmeegse eerstejaars: koop Interne Geneeskunde van Van der Meer direct! Het is geen kernboek, maar wel een aanbevolen werk. Ik heb het pas tijdens de laatste blokken van het tweede jaar gekocht en merkte toen pas hoe handig het van pas komt tijdens het hele tweede jaar en een deel van het eerste jaar.
pi_71113277
Kindergeneeskunde heb ik ook nauwelijks gebruikt idd. Helaas heb je het wel weer nodig voor de openboek-tentamens.
De eerste drie jaar vond ik de aanbevolen boeken nog wel redelijk nuttig, alleen die ethiekzooi gebruikte ik nooit. De boeken die ik voor M1 (Groningen dus) moest kopen waren totaaaaal nutteloos. Heb driekwart nooit gebruikt, doodzonde dus. Voor M2 en M3 hoef je niets meer te kopen..
  zondag 19 juli 2009 @ 12:50:47 #215
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_71114964
Aan mensen die naar de UvA gaan: Krijgen we nog een inschrijvingsformulier, of moeten we dat via studielink doen, waar moeten we het bewijs van toelating naartoe sturen en waar kan ik invullen dat ik niet betaal maar een bewijs van betaling opstuur van een andere opleiding?
Fietstas.
pi_71115087
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:50 schreef Kassaa het volgende:
Aan mensen die naar de UvA gaan: Krijgen we nog een inschrijvingsformulier, of moeten we dat via studielink doen, waar moeten we het bewijs van toelating naartoe sturen en waar kan ik invullen dat ik niet betaal maar een bewijs van betaling opstuur van een andere opleiding?
Ik zou het allemaal niet meer weten, maar als je even naar de studieadviseur belt kom je een heel eind verder
  zondag 19 juli 2009 @ 13:12:49 #217
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71115584
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:50 schreef Kassaa het volgende:
Ah kassaa, phaze4 hiero hehe

Ik heb ook geen idee hoe en wat, van wat ik hoor worden de inschrijfformulieren volgende week verstuurd
Had ze nog wel gemaild, maar geen reactie ontvangen. Misschien dat ik morgen ff bel oid

[ Bericht 6% gewijzigd door fusionfake op 19-07-2009 13:22:02 ]
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_71116594
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:47 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Hmm, dat ben ik niet me je eens. Ik heb Prometheus en Sobotta in het Nederlands bekeken, en ik vind mijn Engels/Latijnse Sobotta wel het prettigst en geen verspilling van geld. Overigens was mijn Sobotta ook geen ¤200 samen.

Verspilling vind ik Van den Brande met Kindergeneeskunde, een boek wat gewoon 10 jaar oud is en ¤120 kostte.

Voor de Nijmeegse eerstejaars: koop Interne Geneeskunde van Van der Meer direct! Het is geen kernboek, maar wel een aanbevolen werk. Ik heb het pas tijdens de laatste blokken van het tweede jaar gekocht en merkte toen pas hoe handig het van pas komt tijdens het hele tweede jaar en een deel van het eerste jaar.
Nouja bij bv bol.com kost één deel sobotta al meer dan 100e, maargoed het gaat niet om de exacte prijs. Een perfect boel als netter heb je voor 60 euro...
  zondag 19 juli 2009 @ 14:22:12 #219
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_71117881
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:12 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Ah kassaa, phaze4 hiero hehe

Ik heb ook geen idee hoe en wat, van wat ik hoor worden de inschrijfformulieren volgende week verstuurd
Had ze nog wel gemaild, maar geen reactie ontvangen. Misschien dat ik morgen ff bel oid
Oh kut ik hoopte dat niemand hier mijn reacties daar zou lezen, ik ben daar niet zo populair . We krijgen dus wel inschrijfformulieren? Dan zal het wel goed komen, zeker als je zo ook de betaling goed kan regelen. Ik snap het punt van studielink eigenlijk helemaal niet als je alles ook nog op deze manier moet doen :\ .
Fietstas.
  zondag 19 juli 2009 @ 16:37:10 #220
206322 Seam
Pillz-E
pi_71121982
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:47 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Interne Geneeskunde vind ik juist erg simpel en niet erg diepgaand. Was voor ons juist het ideale boek tijdens de eerste blokken voor basale kennis.
pi_71123157
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:37 schreef Seam het volgende:

[..]

Interne Geneeskunde vind ik juist erg simpel en niet erg diepgaand. Was voor ons juist het ideale boek tijdens de eerste blokken voor basale kennis.
Precies, interne voor dummies. Dat komt in ons curriculum goed van pas in het tweede jaar. In het eerste jaar hebben we vooral basisvakken zonder veel pathofysiologie.
  zondag 19 juli 2009 @ 17:20:49 #222
206322 Seam
Pillz-E
pi_71123685
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:08 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Precies, interne voor dummies. Dat komt in ons curriculum goed van pas in het tweede jaar. In het eerste jaar hebben we vooral basisvakken zonder veel pathofysiologie.
Ik verheug me nu al op mijn derde jaar, dan gaan we eindelijk interessante pathofysiologie bestuderen
  zondag 19 juli 2009 @ 17:47:29 #223
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71124790
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:22 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Oh kut ik hoopte dat niemand hier mijn reacties daar zou lezen, ik ben daar niet zo populair . We krijgen dus wel inschrijfformulieren? Dan zal het wel goed komen, zeker als je zo ook de betaling goed kan regelen. Ik snap het punt van studielink eigenlijk helemaal niet als je alles ook nog op deze manier moet doen :\ .
Nah ik was het met je eens wat betreft inloting e.d.
Betaling moet je idd dat formulier terugsturen en ze machtigen, kan ook in 12 termijnen enzo.

Dat met studielink is een beetje vaag voor mij, misschien dat het in de toekomst wel mogelijk zal zijn om alles online te regelen
pi_71125938
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:15 schreef starla het volgende:

[..]

Inderdaad, die kan perifeer beschadigd zijn (bijvoorbeeld auto-immuun, maar ook door een trauma zoals een schotwond, compressie door tumor of iets anders, iatrogeen bij okselkliertoilet e.d.), in het verloop van de plexus (amyotrofische plexus neuralgie, of trauma aan plexus zoals het bekende rekletsel) of op niveau van de wortel.

Iemand nog een idee over een spieraandoening en welk aanvullend onderzoek?
eenmaal, andermaal.... *zoemer*

Je kon nog denken aan een myopathie zoals fascioscapulohumorale dystrofie, ofwel Landouzy-Dejerine (wat patient bleek te hebben) of limb-gridle dystrofie. Aanvullend onderzoek: EMG + CK en later (bij afwijkingen) een spierbiopt. De gouden maar zeer dure standaard is een DNA test.
pi_71126078
Als je niets geeft om een anatomie-atlas, en niet te veel geld wil uitgeven.. kan je altijd Martini nog kopen
pi_71126448
Of Gray's anatomy
pi_71128320
Greys anatomy is best een aardig leerboek vind ik
  maandag 20 juli 2009 @ 01:51:40 #228
262476 MindVision
make a wish
pi_71138809
Ben het wakker blijven alvast aan het oefenen voor mijn nachtdiensten later. Ja, zo zie je maar weer eens wie er čcht gemotiveerd zijn in dit topic!
  maandag 20 juli 2009 @ 01:52:50 #229
206322 Seam
Pillz-E
pi_71138818
quote:
Op maandag 20 juli 2009 01:51 schreef MindVision het volgende:
Ben het wakker blijven alvast aan het oefenen voor mijn nachtdiensten later. Ja, zo zie je maar weer eens wie er čcht gemotiveerd zijn in dit topic!
Ik ben nu ook wakker, heb vanavond nog een pagina of 100 gelezen uit de Current Surgical Diagnosis and Treatment
pi_71140067
Ik ben ook wakker. Want ik heb geen zomervakantie
pi_71140105
quote:
Op maandag 20 juli 2009 07:18 schreef intoxicated het volgende:
Ik ben ook wakker. Want ik heb geen zomervakantie
Ik ook!
  maandag 20 juli 2009 @ 09:33:19 #232
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_71141222
Kut, heb net de inschrijving via studielink vervolgd, ingevuld dat ik nog niet weet wie er gaat betalen. Is mn status opeens veranderd van ingeloot naar 'inschrijvingsverzoek ingediend', er staat nog wel bij dat ik ingeloot ben maar jezus dit is gezeik .
Fietstas.
pi_71141848
quote:
Op maandag 20 juli 2009 09:33 schreef Kassaa het volgende:
Kut, heb net de inschrijving via studielink vervolgd, ingevuld dat ik nog niet weet wie er gaat betalen. Is mn status opeens veranderd van ingeloot naar 'inschrijvingsverzoek ingediend', er staat nog wel bij dat ik ingeloot ben maar jezus dit is gezeik .
eehhm kind dat hoort zo hoor, het feit dat je bent ingeloot betekent niet dat je aan een uni bent ingeschreven
pi_71143085
Zal dat van mij ook maar es gaan checken, het verliep allemaal wel soepeltjes toen ik me ging herinschrijven, maar hoor zoveel slechte verhalen..
  maandag 20 juli 2009 @ 11:15:51 #235
262476 MindVision
make a wish
pi_71143334
Haha ja, je inloting vervalt niet op het moment dat je je inschrijft bij de uni

Al dat gestress ook om het inschrijven. Zo moeilijk is het echt niet.
Inschrijving en betalingsgegevens voltooien op studielink. Post afwachten. Invullen wat je per post kreeg toegezonden. Opsturen. Voila.
  maandag 20 juli 2009 @ 11:18:17 #236
208890 June.
Seriously?
pi_71143385
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:15 schreef MindVision het volgende:
Haha ja, je inloting vervalt niet op het moment dat je je inschrijft bij de uni

Inschrijving en betalingsgegevens voltooien op studielink. Post afwachten. Invullen wat je per post kreeg toegezonden. Opsturen. Voila.
Dan heb jij duidelijk nog geen kennis gemaakt met studielink .
  maandag 20 juli 2009 @ 11:26:09 #237
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_71143595
Pf hier gaat de ergernis mbt studielink ook nog even verder.

Een studiegenoot heeft de site van de rug uitgespit en vond een (na lang zoeken) pagina waar op stond dat ik me idd voor zowel m'n bachelor als m'n master moet inschrijven. Dat van m'n master had ik al gedaan, dus bachelor er net nog maar even bij gedaan en even m'n bachelor toegevoegd aan m'n vooropleidingen.
shit wat een gedoe zeg. Ik hoop maar dat het nu goed gaat
  maandag 20 juli 2009 @ 11:40:39 #238
262476 MindVision
make a wish
pi_71143951
Haha heb al wel kennis gemaakt met Studielink. Mijn inschrijving is al bijna rond. Heb ook even gebeld met de VU en enige dat er nu nog moet gebeuren is dat de postbode mijn betalingsverzoek even afgeeft aan ze. Heb mijn foto ook al opgestuurd voor mijn collegekaart en volgens die vrouw alleen nog enkele zaken als boeken en faculteitsvereniging (voor korting op boeken) etc. regelen.
  maandag 20 juli 2009 @ 11:59:50 #239
208890 June.
Seriously?
pi_71144461
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:26 schreef Pluizel het volgende:
Pf hier gaat de ergernis mbt studielink ook nog even verder.

Een studiegenoot heeft de site van de rug uitgespit en vond een (na lang zoeken) pagina waar op stond dat ik me idd voor zowel m'n bachelor als m'n master moet inschrijven. Dat van m'n master had ik al gedaan, dus bachelor er net nog maar even bij gedaan en even m'n bachelor toegevoegd aan m'n vooropleidingen.
shit wat een gedoe zeg. Ik hoop maar dat het nu goed gaat
Maar waarom moeten jullie je dan ook inschrijven voor de master? Die bachelorinschrijving wordt dan toch automatisch omgezet naar de masterfase? Tenminste zo heb ik het begrepen bij ons . Ik kan in studielink niet eens kiezen uit de optie master, alleen bachelor
pi_71146357
Geen studielink op koningschinstituut Leiden
pi_71146766
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:58 schreef Repeat het volgende:
Geen studielink op koningschinstituut Leiden
Wacht maar, dat komt vanzelf. Is verplicht door MinOCW.
pi_71146886
Geen bachelor

Geen master
pi_71146916
Wel ontvangst op je mobiel in het westeinde
pi_71147826
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:15 schreef MindVision het volgende:
I second that
pi_71148376
quote:
Op maandag 20 juli 2009 13:42 schreef starla het volgende:

[..]

I second that
Ben ik het mee eens, echt moeilijk is het nu ook weer niet. Feit blijft echter wel dat Studielink ontzettend slecht ontworpen is, zowel in esthetisch als gebruiksvriendelijk opzicht. Gemiste kans van het ministerie.
  maandag 20 juli 2009 @ 14:31:29 #246
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_71149437
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:59 schreef June. het volgende:

[..]

Maar waarom moeten jullie je dan ook inschrijven voor de master? Die bachelorinschrijving wordt dan toch automatisch omgezet naar de masterfase? Tenminste zo heb ik het begrepen bij ons . Ik kan in studielink niet eens kiezen uit de optie master, alleen bachelor
je kan wel master kiezen, gewoon net zo lang scrollen tot je langs M geneeskunde komt.
en ik moet ook inschrijven voor m'n master omdat ik dát zometeen ga doen. maar in de zomer is iedereen duisenttraag met dingen regelen dus dan loop ik het risico dat het straks nog niet rond is en ik dus niet ingeschreven ben (de faculteit moet namelijk nog aan het studentenservice centrum vertellen dat ik m'n bachelor heb en die punten staan nog niet op progress dus die zijn daar nog niet binnen) en dan kan ik niks meer.
  maandag 20 juli 2009 @ 16:05:56 #247
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71152451
quote:
Op maandag 20 juli 2009 13:58 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens, echt moeilijk is het nu ook weer niet. Feit blijft echter wel dat Studielink ontzettend slecht ontworpen is, zowel in esthetisch als gebruiksvriendelijk opzicht. Gemiste kans van het ministerie.
Probleem is dat men elkaar tegenspreekt. De IBGroep stuurt iedereen een bewijs en vertelt erbij dat je die moet opsturen, zonder een adres te vermelden. Bepaalde uni's willen dat je die opstuurt en bepaalde ook niet.

Oké, het is geen "probleem" maar het zorgt wel voor verwarring bij sommigen.
  maandag 20 juli 2009 @ 16:47:41 #248
262476 MindVision
make a wish
pi_71153778
Daarom moet je ook gewoon even de studentenadministratie van je uni bellen. Werkt verhelderend haha
pi_71154787
Zo, net briefing voor medewerkers gehad voor de Mexicaanse griep. Interesante verhaal, hoewel nog niet alles duidelijk is.
  maandag 20 juli 2009 @ 17:27:15 #250
262476 MindVision
make a wish
pi_71155027
Wat hield die briefing ongeveer in?
pi_71155208
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:27 schreef MindVision het volgende:
Ach, korte inleiding over wat het precies is, verhaal over Staf Calamiteiten over bestuurlijke maatregelen en als laatste en meest interessante onderdeel een verhaal door de bedrijfsarts met wat te doen als je als medewerker ziek bent of in contact bent geweest met een patient met bevestigde Mexicaanse griep.

Als je voldoet aan de casusdefinitie (dus koorts >38 C én griepachtige en/of gastro-intestinale verschijnselen én in hoog risicoland, aan boord van intercontinentaal vliegtuig of contact met bekende patient hebt gehad): stoppen met werken, bedrijfsarts of dd infectioloog bellen, naar SEH gaan voor keelswab voor PCR en naar huis gaan.

Als je positief bent: behandelen met oseltamivir 2dd1 7 dagen.

Als je contact hebt gehad met een bevestigde patient én patientgebonden werk: profylactisch oseltamivir 1dd1 7 dagen. Geen patientgebonden werk: 7 dagen thuiswerken. Bij klachten, zie 'Als je voldoet aan de casusdefinitie'.
pi_71155250
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:27 schreef MindVision het volgende:
Dat eerste jaars een hoger risico hebben op besmetting gezien deze zich in een grote groep bevinden als gevolg van het socialiseren.
pi_71155345
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:35 schreef DDM het volgende:

[..]

Dat eerste jaars een hoger risico hebben op besmetting gezien deze zich in een grote groep bevinden als gevolg van het socialiseren.
Nou, een van onze onderwijsmanagers (geloof ik) vroeg nog wel aan het 'Outbreak management team' wat er moet gebeuren met studenten. Die vraag hadden ze niet verwacht. Co's en andere studenten met patientcontact, daarvoor geldt hetzelfde als gewone medewerkers. Voor studenten zonder patientcontact geldt het beleid van de RU, dat in ontwikkeling is.
  maandag 20 juli 2009 @ 17:41:32 #254
262476 MindVision
make a wish
pi_71155400
Komt echt allemaal behoorlijk dichtbij die griep wel moet ik zeggen. Maar goed dat wij de eerste vaccinaties krijgen
pi_71155467
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:39 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nou, een van onze onderwijsmanagers (geloof ik) vroeg nog wel aan het 'Outbreak management team' wat er moet gebeuren met studenten. Die vraag hadden ze niet verwacht. Co's en andere studenten met patientcontact, daarvoor geldt hetzelfde als gewone medewerkers. Voor studenten zonder patientcontact geldt het beleid van de RU, dat in ontwikkeling is.
Ja precies. Wel heel belangrijk natuurlijk. Te meer omdat de co's en studenten met patiencontacten vaak switchen tussen de faculteit en de kliniek.
pi_71155473
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:41 schreef MindVision het volgende:
Komt echt allemaal behoorlijk dichtbij die griep wel moet ik zeggen. Maar goed dat wij de eerste vaccinaties krijgen
Dat duurt echt nog wel een tijd voordat die vaccins er zijn hoor. En nogmaals, de mortaliteit is erg laag, dus zo erg zit ik niet te springen om oseltamivir of het vaccin. Onder (voornamelijk) verpleegkundigen is er wel redelijk wat skepsis aangaande de profylactische oseltamivir en het vaccin...

Hier in het UMC St Radboud hebben we nog geen patiënten met aangetoonde H1N1 en 1 medewerker die profylactisch is behandeld omdat een huisgenoot bewezen H1N1 had.
pi_71155486
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:41 schreef MindVision het volgende:

Wij?
pi_71155495
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:44 schreef DDM het volgende:

[..]

Ja precies. Wel heel belangrijk natuurlijk. Te meer omdat de co's en studenten met patiencontacten vaak switchen tussen de faculteit en de kliniek.
Hmm, ik lees net op de site van de RU dat alle studenten aan het UMC St Radboud onder het UMC-beleid vallen. Dat zal dan nog even wat duidelijker moeten worden gemaakt. Maar goed, we hebben nog even voordat de studenten weer terugkomen van vakantie.
  maandag 20 juli 2009 @ 17:52:30 #259
262476 MindVision
make a wish
pi_71155622
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:46 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Hmm, ik lees net op de site van de RU dat alle studenten aan het UMC St Radboud onder het UMC-beleid vallen. Dat zal dan nog even wat duidelijker moeten worden gemaakt. Maar goed, we hebben nog even voordat de studenten weer terugkomen van vakantie.
Zij dan
pi_71155905
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:52 schreef MindVision het volgende:

[..]

Zij dan
Haha, nee ik bedoelde het anders: eerst de artsen en co's; dan pas de studenten

Dit topic gaat trouwens zowel absoluut als relatief fucking snel. Aangemaakt op 9 juli en nog 41 posts en we kunnen weer een deel toevoegen

[ Bericht 9% gewijzigd door DDM op 20-07-2009 18:12:22 ]
pi_71156041
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:07 schreef DDM het volgende:
[..]
quote:
Dit topic gaat trouwens zowel absoluut als relatief fucking snel. Aangemaakt op 9 juli en nog 41 posts en we kunnen weer een deel toevoegen
Indeed... vanavond gaat het nog wel lukken
pi_71156070
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:07 schreef DDM het volgende:

[..]

Helemaal met zulke non-posts
pi_71156104
Dan zal ik nog maar weer wat over influenza roepen:

De huisartsenpost (CHN) heeft samen met de GGD beleid gemaakt over wat te doen met ziekteverzuim bij de huisartenposten. Eén van de maatregelen is geneeskundestudenten inzetten als assistenten op de HAP.
pi_71156161
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:15 schreef starla het volgende:
[..]
Helemaal met zulke non-posts
Non-posts? Waar?

pi_71156191
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:19 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Non-posts? Waar?

[ afbeelding ]
pi_71156370
Okee, hij was inderdaad te flauw voor woorden.
pi_71156660
En er was nog wel iemand zo bang dat het rechtentopic ons zou inhalen!

Volgens mij doen die nullen het wel goed.
  maandag 20 juli 2009 @ 18:50:55 #268
262476 MindVision
make a wish
pi_71156827
Wat is het toch met geneeskunde en het gebruik van 'non'.

Ik bedoel kijk nou. Kunnen we niet een richtlijn opstellen in de volgende OP over dit soort kwalijke zaken? Kwaliteit mensen, kwaliteit!
pi_71156961
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:50 schreef MindVision het volgende:
Wat is het toch met geneeskunde en het gebruik van 'non'.
[ afbeelding ]
Ik bedoel kijk nou. Kunnen we niet een richtlijn opstellen in de volgende OP over dit soort kwalijke zaken? Kwaliteit mensen, kwaliteit!
Non-compliance is best belangrijk. En oh ja: als arts is het handig als je de diagnose non-Hodgkin stelt. Anders is het zo vervelend voor de patient.
  maandag 20 juli 2009 @ 19:11:14 #270
262476 MindVision
make a wish
pi_71157279
Hahaha, true that.

Maar non-argument, non-topic en non-studie? Really?
  maandag 20 juli 2009 @ 19:17:47 #271
208890 June.
Seriously?
pi_71157463
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:44 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat duurt echt nog wel een tijd voordat die vaccins er zijn hoor. En nogmaals, de mortaliteit is erg laag, dus zo erg zit ik niet te springen om oseltamivir of het vaccin. Onder (voornamelijk) verpleegkundigen is er wel redelijk wat skepsis aangaande de profylactische oseltamivir en het vaccin...
Inderdaad, ik ben ook niet zo happig om als eerste het vaccin te krijgen. Het is namelijk via een hele nieuwe methode ontwikkeld en echt fatsoenlijk is er in het begin nog niet mee getest..
pi_71157476
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:11 schreef MindVision het volgende:
Hahaha, true that.

Maar non-argument, non-topic en non-studie? Really?

Haha ja zeker! Non argument gebruik ik zelf wel vaak. Vooral bij klinische besprekingen, referaten etc hoor je dit voorbijkomen.

Ja, maar die patient heeft geen koorts. Ja dat is natuurlijk een non argument om hem dan geen antibiotica te geven om en passant maar wat te noemen.
pi_71157565
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:17 schreef June. het volgende:

[..]

Inderdaad, ik ben ook niet zo happig om als eerste het vaccin te krijgen. Het is namelijk via een hele nieuwe methode ontwikkeld en echt fatsoenlijk is er in het begin nog niet mee getest..
Oh, ik ben niet zo bang voor bijwerkingen van het vaccin hoor, de productiemethode is exact hetzelfde als die van het normale influenzavaccin, wat mij betreft geen reden om aan te nemen dat de bijwerkingen van het Mexicaanse griepvaccin anders zijn.

Ik ben echter ook niet echt bang dat ik erg ziek wordt, vandaar dat ik het vaccin of de neuramidaseremmers niet zo erg nodig vind.
  maandag 20 juli 2009 @ 19:31:30 #274
208890 June.
Seriously?
pi_71157828
Dat ook inderdaad, ben ook nooit ziek. Maar ja, zul je net zien als ik begin aan de coschappen dat de griep hier op zijn hoogtepunt is. Jeuj.
pi_71157939
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:31 schreef June. het volgende:
Dat ook inderdaad, ben ook nooit ziek. Maar ja, zul je net zien als ik begin aan de coschappen dat de griep hier op zijn hoogtepunt is. Jeuj.
Als ik co-schappen zou lopen tijdens een influenzapandemie zou ik mij gewoon laten vaccineren. Wel zo aardig voor je patienten.
pi_71158214
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:21 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Oh, ik ben niet zo bang voor bijwerkingen van het vaccin hoor, de productiemethode is exact hetzelfde als die van het normale influenzavaccin, wat mij betreft geen reden om aan te nemen dat de bijwerkingen van het Mexicaanse griepvaccin anders zijn.
Volgens mij wordt (een deel van?) het vaccin nu op een geīmmortaliseerde cellijn van Solvay ipv eieren gekweekt. Not sure of dat bijv. consequenties heeft voor sporen van antibiotica in het vaccin, etc.
pi_71158443
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:48 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Volgens mij wordt (een deel van?) het vaccin nu op een geīmmortaliseerde cellijn van Solvay ipv eieren gekweekt. Not sure of dat bijv. consequenties heeft voor sporen van antibiotica in het vaccin, etc.
Hmm, dat is dan een deel. Ik weet dat het vaccin ook in eieren wordt gekweekt. Ook in eieren wordt trouwens antibiotica gebruikt, dacht ik ..
pi_71158481
Ik sta ook niet zo te springen om me te laten vaccineren. Begin half september trouwens met m'n co-schap huisartsengeneeskunde, dus wie weet moet ik nog wel helpen inenten ook. Das dan wel weer leuk.
pi_71158609
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:57 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hmm, dat is dan een deel. Ik weet dat het vaccin ook in eieren wordt gekweekt. Ook in eieren wordt trouwens antibiotica gebruikt, dacht ik ..
Klopt, maar de kans dat dat precies dezelfde AB zijn is dan klein
pi_71167279
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:57 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Het vaccin wat voor Nederland in de maak is wordt gemaakt mbv cellen. Eieren worden steeds minder gebruikt (ook zonde om al die lekkere eitjes te verspillen ).
pi_71167742
Zijn er mensen die ervaring hebben met geneeskunde in België? Ik begin in september in Antwerpen nadat ik dit jaar voor de 2de keer ben uitgeloot. Ben benieuwd
pi_71169775
Zo laatste weekje neuro, ik heb het inmiddels wel een beetje gezien ;'( (Sorry Starla)
pi_71169870
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 07:31 schreef iofn het volgende:
Zo laatste weekje neuro, ik heb het inmiddels wel een beetje gezien ;'( (Sorry Starla)
pi_71169927
pi_71175602
Als dit hier niet thuis hoort, kunnen mensen eventueel reageren in dat topic hieronder zelf. Er is geen medisch forum hier, dus ik val jullie maar even lastig. Weet niet of hier (toekomstige) neurologen/hersenchirurgen of iets in die richting zitten, maar goed.

29-jarige pleegt zelfmoord wegens oneindige piep in oren... (lang, maar indrukwekkend en zeer triest verhaal)

Ik vroeg me, puur uit eigen interesse, af waarom de medische wereld zo weinig voor deze gast heeft kunnen betekenen. Ze kunnen bij een ziekte als Parkinson soms (beschadigde) gedeeltes in de hersenstam uitschakelen en kunnen met precieze coordinaten elke sector in de hersenen aanwijzen. De 'auditieve cortex' (waar zich bij deze jongen het probleem bevindt) zou dan niet of een of andere manier lamgelegd/weggehaald kunnen worden? Of vervult dat gedeelte nog andere functies/is het niet te bereiken voor een chirurg?

Tevens sowieso lezen jullie, een deel van de huisartsen schijnt het verschijnsel hyperacusis niet eens te (her)kennen.
-
pi_71175913
Ondanks dat de meeste van jullie al geneeskunde studeren toch maar een oproep:

Iedereen die het niet eens is met het lotingssysteem hier in Nederland, onderteken dan aub de volgende petitie:

http://www.petities.nl/petitie/stop_de_loting/
pi_71176662
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:29 schreef Ludacriss het volgende:
Ondanks dat de meeste van jullie al geneeskunde studeren toch maar een oproep:

Iedereen die het niet eens is met het lotingssysteem hier in Nederland, onderteken dan aub de volgende petitie:

http://www.petities.nl/petitie/stop_de_loting/
is de kans in klasse B nog maar 50%

Overigens is dat pilotsysteem van die middelbare scholen natuurlijk de grootste onzin, kan je ffs de eerste keer gokken, je mag toch alles tijdens de reguliere eindexamens nog een keer doen (als je dit bedoelt tenminste). Dit soort kansloze projecten heb ik misschien nog wel een grotere hekel aan dan aan krakers
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:59:24 #288
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71176869
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:52 schreef Repeat het volgende:

[..]

Overigens is dat pilotsysteem van die middelbare scholen natuurlijk de grootste onzin, kan je ffs de eerste keer gokken, je mag toch alles tijdens de reguliere eindexamens nog een keer doen (als je dit bedoelt tenminste). Dit soort kansloze projecten heb ik misschien nog wel een grotere hekel aan dan aan krakers
Ik geloof dat het in B 41% was, en in C 27%
pi_71177011
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:52 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik weet zelf niks over klasse B maar ik had van de ib-groep begrepen (had gebelt) dat in klasse C (waar ik in zat) maar 600 mensen zijn toegelaten van de 2000 mensen. Dat is ongeveer 30 %... ik zie het in de toekomst nog erger worden. Ik wacht niet af en start dus in België (inmiddels de toelatingsexamen behaald).
pi_71177175
Wtf zo weinig.Is het vwo dan zoveel makkelijker geworden,want in mijn tijd ( ) werden er veel meer mensen in b en c ingeloot...
pi_71177230
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:59 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Ik geloof dat het in B 41% was, en in C 27%
Ben 2 jaar geleden in klasse D ingeloot en als ik dat nu kijk is dat schier onmogelijk
pi_71177352
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:10 schreef MaxC het volgende:

[..]

Ben 2 jaar geleden in klasse D ingeloot en als ik dat nu kijk is dat schier onmogelijk
Soms heb je geluk. Uit mijn middelbare school klas waren 9 van de 13 ingeloot. Ik was één van de 4 uitlootsukkels .

OT: Dat het lotingssysteem moet veranderen lijkt me duidelijk.
pi_71177487
Ik weet niet waardoor het komt maar misschien is er gewoon meer animo vanwege de kredietcrisis ofzo :S . Wel weet ik dat het, naar mijn gevoel, een oneerlijke systeem is. Voer dan gewoon een volledig decentraal systeem in waarbij je aangeeft dat er ongeveer 3000 plekken te vergeven zijn en dat de 3000 mensen met de hoogste scores (als je het via een toets doet) zijn geselecteerd. Dan heb ik er een beter gevoel bij als ik niet ben geselecteerd omdat ik dan weet dat ik niet goed genoeg ben geweest.
pi_71177672
Btw hier een pdf met alle getallen voor elke lotingstudie:

http://cf.bc.uva.nl/facts/feitenboek/actueel/WO_opleid.pdf
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:38:45 #295
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71178215
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:10 schreef MaxC het volgende:

[..]

Vriend van me dit jaar in E ingeloot Hij beseft amper hoeveel geluk hij heeft gehad (<15%). (Hell, zelfs ik heb veel geluk gehad in C )
pi_71178231
Ik wist niet eens dat E bestond...

Dat is een gemiddelde van 5.5 - 6.0?
pi_71178322
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:39 schreef starla het volgende:

jup.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:44:09 #298
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71178394
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:39 schreef starla het volgende:

Nee, t/m 6,5.
pi_71178579
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:44 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Nee, t/m 6,5.
5.5 - 6.5 E
6.5 - 7.0 D
7.0 - 7.5 C
7.5 - 8.0 B
> 8.0 A

?