Ja maar stel dat je in Mei die van niveau 1 niet hebt gehaald en je hebt een voldoende nodig dan moet je de september norm van niveau 1 nog halen die een stuk lager dan in mei wasquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het toch echt niet zo. September is altijd een hogere normering dan mei. Alleen is het wel zo dat als je hem op niveau 2 haalt, dat je die van jaar 1 ook binnen hebt.
Nee, dat werkt zo niet. Als je alleen een onvoldoende haalt in Mei is er niet zoveel aan de hand, mits je de rest wel gehaald hebt. Er zijn wel schema's waarin je kunt zien of je overall een voldoende hebt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 02:25 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ja maar stel dat je in Mei die van niveau 1 niet hebt gehaald en je hebt een voldoende nodig dan moet je de september norm van niveau 1 nog halen die een stuk lager dan in mei was
Dat lijkt mij logischer inderdaad.quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:14 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, dat werkt zo niet. Als je alleen een onvoldoende haalt in Mei is er niet zoveel aan de hand, mits je de rest wel gehaald hebt. Er zijn wel schema's waarin je kunt zien of je overall een voldoende hebt.
Maar heb je dus een onvoldoende voor dat jaar, maar je mag wel door naar het tweede jaar van GNK, dan moet je de VGT gewoon op tweedejaars niveau maken.
Daar heb je gelijk in als je overal een voldoende hebt , maar als je nog een onvoldoende staat zit je net zo lang in jaar 1 totdat je hem hebt gehaald. Dan moet je ook gewoon de norm in September voor 1e jaar maken.quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:14 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, dat werkt zo niet. Als je alleen een onvoldoende haalt in Mei is er niet zoveel aan de hand, mits je de rest wel gehaald hebt. Er zijn wel schema's waarin je kunt zien of je overall een voldoende hebt.
Maar heb je dus een onvoldoende voor dat jaar, maar je mag wel door naar het tweede jaar van GNK, dan moet je de VGT gewoon op tweedejaars niveau maken.
Nee hoor, bij ons niet.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:07 schreef MaxC het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in als je overal een voldoende hebt , maar als je nog een onvoldoende staat zit je net zo lang in jaar 1 totdat je hem hebt gehaald. Dan moet je ook gewoon de norm in September voor 1e jaar maken.
De VGT heeft al erg weinig nut en zo al helemaal niet meer natuurlijkquote:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:08 schreef MindVision het volgende:
Ik had mijzelf een week geleden ook toegevoegd aan de OP . Ben decentraal geselecteerd door de VU!
Ik sta niet in de OP though?
Geweldig gedaan. Al werd er gevraagd naar een DD en geen D, dus dat had wel wat uitgebreider gemogen. Verder vind ik je sociale instelling goed. Je schenkt veel tijd aan het psychosociale model. Het aangevraagde aanvullend onderzoek is natuurlijk van wereldklasse. Ik ben sprakeloos. Die opleidingsplaats is voor jou een appeltje eitje.quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:56 schreef DDM het volgende:
[..]
Geweldig gedaan. Al werd er gevraagd naar een DD en geen D, dus dat had wel wat uitgebreider gemogen. Verder vind ik je sociale instelling goed. Je schenkt veel tijd aan het psychosociale model. Het aangevraagde aanvullend onderzoek is natuurlijk van wereldklasse. Ik ben sprakeloos. Die opleidingsplaats is voor jou een appeltje eitje.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:56 schreef DDM het volgende:
[..]
Geweldig gedaan. Al werd er gevraagd naar een DD en geen D, dus dat had wel wat uitgebreider gemogen. Verder vind ik je sociale instelling goed. Je schenkt veel tijd aan het psychosociale model. Het aangevraagde aanvullend onderzoek is natuurlijk van wereldklasse. Ik ben sprakeloos. Die opleidingsplaats is voor jou een appeltje eitje.
join da clubquote:Op donderdag 16 juli 2009 13:24 schreef Nad-ja het volgende:
Ik ben ook ingeloot! In Nijmegen!(na 2x te zijn uitgeloot)
Weinig op aan te merken inderdaad al passen de klachten ook wel bij White Coat hypertensionquote:
quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:19 schreef MaxC het volgende:
[..]
Weinig op aan te merken inderdaad al passen de klachten ook wel bij White Coat hypertension
quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:26 schreef MindVision het volgende:
Haha thnxxxxx, na 3 jaar eindelijk GNK! (:
Gefeliciteerd alle drie! En welkom in de meest elitaire club ter wereld (Rotary en consorten, eat your heart out, want wij hebben het monopolie op kennis over de gezondheid en zijn daarmee uniek!), de pijler waarop de moderne samenleving rust, onmisbaar zijn we! Welkom ook in de wereld waar anderen letterlijk de stront voor je opruimen, waar de hiërarchie als nergens anders heerst, waar seks een middel is en waar je beslist over leven of dood. Uiteraard tegen een niet al te bescheiden honorarium.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:24 schreef Nad-ja het volgende:
Ik ben ook ingeloot! In Nijmegen!(na 2x te zijn uitgeloot)
En de farmaceuten dan? Zonder de farmaceuten kan je hoog en laag springen, je augmentin komt er dan nietquote:Op donderdag 16 juli 2009 17:55 schreef intoxicated het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gefeliciteerd alle drie! En welkom in de meest elitaire club ter wereld (Rotary en consorten, eat your heart out, want wij hebben het monopolie op kennis over de gezondheid en zijn daarmee uniek!), de pijler waarop de moderne samenleving rust, onmisbaar zijn we! Welkom ook in de wereld waar anderen letterlijk de stront voor je opruimen, waar de hiërarchie als nergens anders heerst, waar seks een middel is en waar je beslist over leven of dood. Uiteraard tegen een niet al te bescheiden honorarium.
En we krijgen als eerste een griepvaccinatie![]()
Farmaciequote:Op donderdag 16 juli 2009 19:03 schreef Luco het volgende:
[..]
En de farmaceuten dan? Zonder de farmaceuten kan je hoog en laag springen, je augmentin komt er dan niet.
Ok, sluit niet helemaal aan op kennis
Vergeet daarnaast het onderzoek niet, veel onderzoek wordt uitgevoerd door farmacologen, iets waar jullie niks van af weten. Totaalplaatje overzien, dat kunnen jullie.
Hmm, het stikt hier van de nullen. Ik vind enige vorm van ontgroening wel passend.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:50 schreef Belledijn het volgende:
Pssst, ook aanstaand eerstejaars geneeskunde. Leiden.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:55 schreef intoxicated het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gefeliciteerd alle drie! En welkom in de meest elitaire club ter wereld (Rotary en consorten, eat your heart out, want wij hebben het monopolie op kennis over de gezondheid en zijn daarmee uniek!), de pijler waarop de moderne samenleving rust, onmisbaar zijn we! Welkom ook in de wereld waar anderen letterlijk de stront voor je opruimen, waar de hiërarchie als nergens anders heerst, waar seks een middel is en waar je beslist over leven of dood. Uiteraard tegen een niet al te bescheiden honorarium.
En we krijgen als eerste een griepvaccinatie![]()
quote:
quote:
Sorry. Hmm, moeten we toch iets anders verzinnen....quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:00 schreef intoxicated het volgende:
Als je het uitlegt is het niet meer grappig![]()
Ze moeten zich afvragen wat de afkortingen betekenen
Nou, vertelquote:Op donderdag 16 juli 2009 20:00 schreef fusionfake het volgende:
Toucheren? Ah, nu snap ik dus wat die R betekent...
Utrecht of Groningen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:46 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Farmacie![]()
God wat ben ik blij dat ik daar niet mee door moest
Intoxicated: volledig eens met je betoog!
Ach gut, we krijgen toch geen koudwatervrees? Je kunt je bewijs van toelating nog inleveren!quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:04 schreef Belledijn het volgende:
Ik vrees dat ik al weet waar het voor staat, hartelijk dank.
Grunnquote:
quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:07 schreef Belledijn het volgende:
Ben dan misschien een 'nul', maar zo snel kom je ook weer niet van me af.
Oh ja, dat hadden we jullie nog niet verteld. Vanaf nu moet je toch gaan aanleren gevoelens te reflecteren en frequent te vragen naar de cognitieve, emotinele, gedragskundige en sociale impact van bepaalde mededelingen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:19 schreef iofn het volgende:
Gefeliciteerd alle ingelotenen. Ik kan me voorstellen dat jullie blij zijn /gevoelsreflectie.
Noem je ook ietsquote:Op donderdag 16 juli 2009 20:07 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Grunn(de stad dan, de studie was niet echt een succes. Maar goed, dat baseer ik ook maar op de eerste drie weken
)
quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:19 schreef iofn het volgende:
Gefeliciteerd alle ingelotenen. Ik kan me voorstellen dat jullie blij zijn /gevoelsreflectie.
Begin in september met het derde jaar.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:50 schreef Luco het volgende:
[..]
Noem je ook iets... Welk jaar zit je nu dan van GNK?
quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:26 schreef starla het volgende:
[..]
join da club![]()
kraagje omhoog
hete aardappel in de keel
en bij elke symptoom augmentin geven (die grap snap je in oktober wel)
Sterkte!
Hoezo?quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:07 schreef Seam het volgende:
Gefeliciteerd trouwens alle ingelotenen! Helaas niemand die naar Maastricht gaat![]()
![]()
Ik ben ingeloot in Maastrichtquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:07 schreef Seam het volgende:
Gefeliciteerd trouwens alle ingelotenen! Helaas niemand die naar Maastricht gaat![]()
quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:20 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Hoezo?
Het onderwijs in Maastricht is toch samen te vatten als: Stop 15 sjaarzen in een kelder, gooi de sleutel weg en verwacht dat ze zichzelf projectgeörienteerd na 6 jaar tot dokter hebben omgebouwd, uiteraard wel a raison van 1600 euro per jaar.
ik kan tot nu toe alleen praten over het eerste jaar, maar wat dat betreft heb je gelijkquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:20 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Hoezo?
Het onderwijs in Maastricht is toch samen te vatten als: Stop 15 sjaarzen in een kelder, gooi de sleutel weg en verwacht dat ze zichzelf projectgeörienteerd na 6 jaar tot dokter hebben omgebouwd, uiteraard wel a raison van 1600 euro per jaar.
Maastricht is een geweldige studentenstadquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:21 schreef BloodyVirginMary het volgende:
[..]
Ik ben ingeloot in Maastricht! (En ik ga er vanuit dat ik mag aannemen dat mij dat al wat iets meer elitair maakt dan mijn mede aankomende eerstejaars
)
Misschien zie ik je in de Intreeweek, ik word mamaquote:Op donderdag 16 juli 2009 09:46 schreef fusionfake het volgende:
Thanks & thanksWacht al sinds oktober op dat bericht
![]()
Het wordt de UvA
Toegevoegd aan OP
Ja, ik moest dat wel. Alleen in studielink kon ik niet kiezen voor de master, maar het bleek dat je weer opnieuw voor je bachelor moest inschrijven en zodra de vergadering van de examencommissie is geweest wordt het omgezet naar de masterfase. Ofzoiets. Echt, waarom moest de ru ook zo nodig overstappen op studielink? Bah, heb dat wachtwoord inmiddels al 10x aangevraagd. En kreeg vandaag een mailtje dat mijn collegegeld nog niet is betaald? Ja duh, dat gaat pas vanaf septemberquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:51 schreef Pluizel het volgende:
alleen moet progress mijn laatste studiepuntjes nog even bijschrijven want anders vrees ik dat het niet goed gaat komen met studielink en het inschrijven voor m'n master. Weet iemand of ik me nou voor m'n master weer opnieuw aan moet melden bij IBG of zouden ze daar wel zo slim zijn om mijn stufie braaf door te laten lopen?
Maar dat kan in Nijmegen ook wel, dus dat is onzinquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:24 schreef Seam het volgende:
[..]
ik kan tot nu toe alleen praten over het eerste jaar, maar wat dat betreft heb je gelijk![]()
Maar ik heb wel mooi de tijd om mijn CV op te krikken en te verdiepen in stof die mij echt interesseert.
Ja hoorde het, leeronderzoek ging ook naar 1.4 ofzo. Ben sowieso blij dat ik niet dat ik in het 1e jaar zit want volgens wordt het een zooitje met die internationale bachelor.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:51 schreef Pluizel het volgende:
Oh MaxC, had jij ook al gehoord dat ze het eerste jaar helemaal gaan omgooien? immunologie gaat naar 1.1., longfysiologie naar 1.2, celbiologie naar 1.4 geloof ik en het hart blijft wel op z'n plek in 1.3.
Heel vaag allemaal.... blij dat ik daar niks meer mee te maken heb.
http://medischcontact.art(...)eldwijze-dokters.htmquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:43 schreef Honeymooner het volgende:
Hoe gaat dat dan werken met de internationale bachelor?
Ik ben al tijden niet in Groningen geweest, dus krijg niets meer mee van alle veranderingen..
Global health, een spannender aandachtsgebied kan ik me niet voorstellen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:05 schreef MaxC het volgende:
[..]
http://medischcontact.art(...)eldwijze-dokters.htm
Jup, erg saai ja. Ze hebben zelfs hun vreemdelingengeneeskunde in het curriculum weten te krijgen, begreep ik, in 1 van de MPV-blokken.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Hebben jullie ook zo'n IFMSA die je verveelt met alleen maar van dat soort global health en mensenrechtengezeur? Altijd maar over allochtonen, derde derdewereldlanden en weet ik veel wat. En iedereen schijnt het prachtig te vinden...
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:57 schreef pmdomela het volgende:
Scapula Alata?
Maar dat is lang niet alles van de IFMSA.. De werkgroep scome is namelijk wel tof: tropenblok, aches and pains, breaking the silence etc.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:19 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Jup, erg saai ja. Ze hebben zelfs hun vreemdelingengeneeskunde in het curriculum weten te krijgen, begreep ik, in 1 van de MPV-blokken.
2. -Serratus anteriorparese/zwaktequote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:01 schreef starla het volgende:
[..]
links of rechts?
![]()
Nu puntje 2 en 3 nog.
yup, maar paretisch op basis van wat? Denk aan spier/zenuwprobleem. Daarnaast kan zwakte van een andere spier ook dit symptoom geven.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:12 schreef Repeat het volgende:
[..]
2. -Serratus anteriorparese/zwakte
- .......
3. ....
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:09 schreef Repeat het volgende:
Andere spier? m. trapezius?
Oke:quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:01 schreef starla het volgende:
[..]
links of rechts?
![]()
Nu puntje 2 en 3 nog.
Inderdaad, die kan perifeer beschadigd zijn (bijvoorbeeld auto-immuun, maar ook door een trauma zoals een schotwond, compressie door tumor of iets anders, iatrogeen bij okselkliertoilet e.d.), in het verloop van de plexus (amyotrofische plexus neuralgie, of trauma aan plexus zoals het bekende rekletsel) of op niveau van de wortel.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:01 schreef pmdomela het volgende:
-Laesie N. Thoracicus Longus (kan uiteraard ook auto-immuun zijn)
Ik heb in studielink me als "nieuwe studie" ingeschreven voor m'n master geneeskunde aan de rug. Betalingsgegevens zijn ook al opgestuurd en dergelijke. Maar als ik dat van jou zo lees weet ik niet of het zo wel goedkomt. ***studielink!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:57 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, ik moest dat wel. Alleen in studielink kon ik niet kiezen voor de master, maar het bleek dat je weer opnieuw voor je bachelor moest inschrijven en zodra de vergadering van de examencommissie is geweest wordt het omgezet naar de masterfase. Ofzoiets. Echt, waarom moest de ru ook zo nodig overstappen op studielink? Bah, heb dat wachtwoord inmiddels al 10x aangevraagd. En kreeg vandaag een mailtje dat mijn collegegeld nog niet is betaald? Ja duh, dat gaat pas vanaf september![]()
[..]
Maar dat kan in Nijmegen ook wel, dus dat is onzin.
Nou, zo stond het op de site van de RU:quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:50 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Ik heb in studielink me als "nieuwe studie" ingeschreven voor m'n master geneeskunde aan de rug. Betalingsgegevens zijn ook al opgestuurd en dergelijke. Maar als ik dat van jou zo lees weet ik niet of het zo wel goedkomt. ***studielink!
Maar kreeg vanmiddag een mailtje dat ik nu officieel weer ben ingeschreven, dus dat zal wel goed zijn dan nu.quote:Let verder op het volgende bij de herinschrijving:
Als je voor 1 september je bachelor behaalt en je dus kunt doorstromen naar de masteropleiding dan dien je je tòch opnieuw in te schrijven voor de bachelor. Zodra de studentenadministratie de uitslag van het bachelorexamen heeft ontvangen van de faculteit wordt je inschrijving door de studentenadministratie omgezet naar de masteropleiding. Het zelfde geldt bij het behalen van de propedeuse voor 1 september.
Ach gut kwam je niet door de Celbiologie, Biochemie, Genetica en Ecologie (quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:07 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Grunn(de stad dan, de studie was niet echt een succes. Maar goed, dat baseer ik ook maar op de eerste drie weken
)
Dat is echt verschrikkelijk saai. Ik dacht eerst ook dat het wel interessant was, maar uiteindelijk boeien al die projecten mij niet echtquote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Hebben jullie ook zo'n IFMSA die je verveelt met alleen maar van dat soort global health en mensenrechtengezeur? Altijd maar over allochtonen, derde derdewereldlanden en weet ik veel wat. En iedereen schijnt het prachtig te vinden...
Hmm chill..quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:05 schreef MaxC het volgende:
[..]
Misschien omdat dat enorm geestdodend is (behalve de genetica dan)?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:35 schreef EricT het volgende:
[..]
Ach gut kwam je niet door de Celbiologie, Biochemie, Genetica en Ecologie (![]()
) ?
Ach ja, je zal eerst door de basiskennis moeten voordat je je met leuke onderwerpen bezig mag houdenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:27 schreef June. het volgende:
[..]
Misschien omdat dat enorm geestdodend is (behalve de genetica dan)?
Mede farmaceut?! Nee dus...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:57 schreef EricT het volgende:
[..]
Ach ja, je zal eerst door de basiskennis moeten voordat je je met leuke onderwerpen bezig mag houden
BMW - Geneeskunde (helaas maar tijdelijkquote:
Klinkt eerlijk gezegd heel kut ditquote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:05 schreef MaxC het volgende:
[..]
Grotendeels komt het wel overeen met de normale bachelor hoor. De details liggen gewoon net wat andersquote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
Klinkt eerlijk gezegd heel kut dit
is dit overigens bovenop de normale geneeskundeopleiding? Want ik lees wel dat ze kunnen doorstromen naar co-assistenschappen, maar als jij alleen maar multictureel gezever en les hebt gehad over tropenziekten etc heb je toch veel te weinig kennis over de dingen die er echt toe doen?
Overigens zo'n strenge selectie voor zo'n laf onderwijspakket![]()
![]()
Vind zelf Prometheus prettiger. Sobotta staat wel meer in, maar in prometheus staan ook begeleidende tekstjes.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:03 schreef MindVision het volgende:
Ga dus dit jaar beginnen aan de VU. Zal ik echt alle boeken kopen die worden geadviseerd? We krijgen binnenkort een boekenlijst geloof ik.
En wat de anatomie-atlas betreft lees ik veel goede verhalen over Sobotta. Maar is het niet tactischer om hetzelfde anatomieboek aan te schaffen als die wordt aangeraden, daar de tentamenafbeeldingen naar alle waarschijnlijkheid ook uit dat boek zullen worden gehaald?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |