yup, maar paretisch op basis van wat? Denk aan spier/zenuwprobleem. Daarnaast kan zwakte van een andere spier ook dit symptoom geven.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:12 schreef Repeat het volgende:
[..]
2. -Serratus anteriorparese/zwakte
- .......
3. ....
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:09 schreef Repeat het volgende:
Andere spier? m. trapezius?
Oke:quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:01 schreef starla het volgende:
[..]
links of rechts?
![]()
Nu puntje 2 en 3 nog.
Inderdaad, die kan perifeer beschadigd zijn (bijvoorbeeld auto-immuun, maar ook door een trauma zoals een schotwond, compressie door tumor of iets anders, iatrogeen bij okselkliertoilet e.d.), in het verloop van de plexus (amyotrofische plexus neuralgie, of trauma aan plexus zoals het bekende rekletsel) of op niveau van de wortel.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:01 schreef pmdomela het volgende:
-Laesie N. Thoracicus Longus (kan uiteraard ook auto-immuun zijn)
Ik heb in studielink me als "nieuwe studie" ingeschreven voor m'n master geneeskunde aan de rug. Betalingsgegevens zijn ook al opgestuurd en dergelijke. Maar als ik dat van jou zo lees weet ik niet of het zo wel goedkomt. ***studielink!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:57 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, ik moest dat wel. Alleen in studielink kon ik niet kiezen voor de master, maar het bleek dat je weer opnieuw voor je bachelor moest inschrijven en zodra de vergadering van de examencommissie is geweest wordt het omgezet naar de masterfase. Ofzoiets. Echt, waarom moest de ru ook zo nodig overstappen op studielink? Bah, heb dat wachtwoord inmiddels al 10x aangevraagd. En kreeg vandaag een mailtje dat mijn collegegeld nog niet is betaald? Ja duh, dat gaat pas vanaf september![]()
[..]
Maar dat kan in Nijmegen ook wel, dus dat is onzin.
Nou, zo stond het op de site van de RU:quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:50 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Ik heb in studielink me als "nieuwe studie" ingeschreven voor m'n master geneeskunde aan de rug. Betalingsgegevens zijn ook al opgestuurd en dergelijke. Maar als ik dat van jou zo lees weet ik niet of het zo wel goedkomt. ***studielink!
Maar kreeg vanmiddag een mailtje dat ik nu officieel weer ben ingeschreven, dus dat zal wel goed zijn dan nu.quote:Let verder op het volgende bij de herinschrijving:
Als je voor 1 september je bachelor behaalt en je dus kunt doorstromen naar de masteropleiding dan dien je je tòch opnieuw in te schrijven voor de bachelor. Zodra de studentenadministratie de uitslag van het bachelorexamen heeft ontvangen van de faculteit wordt je inschrijving door de studentenadministratie omgezet naar de masteropleiding. Het zelfde geldt bij het behalen van de propedeuse voor 1 september.
Ach gut kwam je niet door de Celbiologie, Biochemie, Genetica en Ecologie (quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:07 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Grunn(de stad dan, de studie was niet echt een succes. Maar goed, dat baseer ik ook maar op de eerste drie weken
)
Dat is echt verschrikkelijk saai. Ik dacht eerst ook dat het wel interessant was, maar uiteindelijk boeien al die projecten mij niet echtquote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Hebben jullie ook zo'n IFMSA die je verveelt met alleen maar van dat soort global health en mensenrechtengezeur? Altijd maar over allochtonen, derde derdewereldlanden en weet ik veel wat. En iedereen schijnt het prachtig te vinden...
Hmm chill..quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:05 schreef MaxC het volgende:
[..]
http://medischcontact.art(...)eldwijze-dokters.htm
Misschien omdat dat enorm geestdodend is (behalve de genetica dan)?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:35 schreef EricT het volgende:
[..]
Ach gut kwam je niet door de Celbiologie, Biochemie, Genetica en Ecologie (![]()
) ?
Ach ja, je zal eerst door de basiskennis moeten voordat je je met leuke onderwerpen bezig mag houdenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:27 schreef June. het volgende:
[..]
Misschien omdat dat enorm geestdodend is (behalve de genetica dan)?
Mede farmaceut?! Nee dus...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:57 schreef EricT het volgende:
[..]
Ach ja, je zal eerst door de basiskennis moeten voordat je je met leuke onderwerpen bezig mag houden
BMW - Geneeskunde (helaas maar tijdelijkquote:
Klinkt eerlijk gezegd heel kut ditquote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:05 schreef MaxC het volgende:
[..]
http://medischcontact.art(...)eldwijze-dokters.htm
Grotendeels komt het wel overeen met de normale bachelor hoor. De details liggen gewoon net wat andersquote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
Klinkt eerlijk gezegd heel kut dit
is dit overigens bovenop de normale geneeskundeopleiding? Want ik lees wel dat ze kunnen doorstromen naar co-assistenschappen, maar als jij alleen maar multictureel gezever en les hebt gehad over tropenziekten etc heb je toch veel te weinig kennis over de dingen die er echt toe doen?
Overigens zo'n strenge selectie voor zo'n laf onderwijspakket![]()
![]()
Vind zelf Prometheus prettiger. Sobotta staat wel meer in, maar in prometheus staan ook begeleidende tekstjes.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:03 schreef MindVision het volgende:
Ga dus dit jaar beginnen aan de VU. Zal ik echt alle boeken kopen die worden geadviseerd? We krijgen binnenkort een boekenlijst geloof ik.
En wat de anatomie-atlas betreft lees ik veel goede verhalen over Sobotta. Maar is het niet tactischer om hetzelfde anatomieboek aan te schaffen als die wordt aangeraden, daar de tentamenafbeeldingen naar alle waarschijnlijkheid ook uit dat boek zullen worden gehaald?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |