abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71158214
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:21 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Oh, ik ben niet zo bang voor bijwerkingen van het vaccin hoor, de productiemethode is exact hetzelfde als die van het normale influenzavaccin, wat mij betreft geen reden om aan te nemen dat de bijwerkingen van het Mexicaanse griepvaccin anders zijn.
Volgens mij wordt (een deel van?) het vaccin nu op een geïmmortaliseerde cellijn van Solvay ipv eieren gekweekt. Not sure of dat bijv. consequenties heeft voor sporen van antibiotica in het vaccin, etc.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_71158443
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:48 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Volgens mij wordt (een deel van?) het vaccin nu op een geïmmortaliseerde cellijn van Solvay ipv eieren gekweekt. Not sure of dat bijv. consequenties heeft voor sporen van antibiotica in het vaccin, etc.
Hmm, dat is dan een deel. Ik weet dat het vaccin ook in eieren wordt gekweekt. Ook in eieren wordt trouwens antibiotica gebruikt, dacht ik ..
pi_71158481
Ik sta ook niet zo te springen om me te laten vaccineren. Begin half september trouwens met m'n co-schap huisartsengeneeskunde, dus wie weet moet ik nog wel helpen inenten ook. Das dan wel weer leuk.
pi_71158609
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:57 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hmm, dat is dan een deel. Ik weet dat het vaccin ook in eieren wordt gekweekt. Ook in eieren wordt trouwens antibiotica gebruikt, dacht ik ..
Klopt, maar de kans dat dat precies dezelfde AB zijn is dan klein
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_71167279
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:57 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Het vaccin wat voor Nederland in de maak is wordt gemaakt mbv cellen. Eieren worden steeds minder gebruikt (ook zonde om al die lekkere eitjes te verspillen ).
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_71167742
Zijn er mensen die ervaring hebben met geneeskunde in België? Ik begin in september in Antwerpen nadat ik dit jaar voor de 2de keer ben uitgeloot. Ben benieuwd
pi_71169775
Zo laatste weekje neuro, ik heb het inmiddels wel een beetje gezien ;'( (Sorry Starla)
pi_71169870
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 07:31 schreef iofn het volgende:
Zo laatste weekje neuro, ik heb het inmiddels wel een beetje gezien ;'( (Sorry Starla)
I feel kinda Locrian today
pi_71169927
pi_71175602
Als dit hier niet thuis hoort, kunnen mensen eventueel reageren in dat topic hieronder zelf. Er is geen medisch forum hier, dus ik val jullie maar even lastig. Weet niet of hier (toekomstige) neurologen/hersenchirurgen of iets in die richting zitten, maar goed.

29-jarige pleegt zelfmoord wegens oneindige piep in oren... (lang, maar indrukwekkend en zeer triest verhaal)

Ik vroeg me, puur uit eigen interesse, af waarom de medische wereld zo weinig voor deze gast heeft kunnen betekenen. Ze kunnen bij een ziekte als Parkinson soms (beschadigde) gedeeltes in de hersenstam uitschakelen en kunnen met precieze coordinaten elke sector in de hersenen aanwijzen. De 'auditieve cortex' (waar zich bij deze jongen het probleem bevindt) zou dan niet of een of andere manier lamgelegd/weggehaald kunnen worden? Of vervult dat gedeelte nog andere functies/is het niet te bereiken voor een chirurg?

Tevens sowieso lezen jullie, een deel van de huisartsen schijnt het verschijnsel hyperacusis niet eens te (her)kennen.
-
pi_71175913
Ondanks dat de meeste van jullie al geneeskunde studeren toch maar een oproep:

Iedereen die het niet eens is met het lotingssysteem hier in Nederland, onderteken dan aub de volgende petitie:

http://www.petities.nl/petitie/stop_de_loting/
pi_71176662
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:29 schreef Ludacriss het volgende:
Ondanks dat de meeste van jullie al geneeskunde studeren toch maar een oproep:

Iedereen die het niet eens is met het lotingssysteem hier in Nederland, onderteken dan aub de volgende petitie:

http://www.petities.nl/petitie/stop_de_loting/
is de kans in klasse B nog maar 50%

Overigens is dat pilotsysteem van die middelbare scholen natuurlijk de grootste onzin, kan je ffs de eerste keer gokken, je mag toch alles tijdens de reguliere eindexamens nog een keer doen (als je dit bedoelt tenminste). Dit soort kansloze projecten heb ik misschien nog wel een grotere hekel aan dan aan krakers
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:59:24 #288
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71176869
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:52 schreef Repeat het volgende:

[..]

Overigens is dat pilotsysteem van die middelbare scholen natuurlijk de grootste onzin, kan je ffs de eerste keer gokken, je mag toch alles tijdens de reguliere eindexamens nog een keer doen (als je dit bedoelt tenminste). Dit soort kansloze projecten heb ik misschien nog wel een grotere hekel aan dan aan krakers
Ik geloof dat het in B 41% was, en in C 27%
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_71177011
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:52 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik weet zelf niks over klasse B maar ik had van de ib-groep begrepen (had gebelt) dat in klasse C (waar ik in zat) maar 600 mensen zijn toegelaten van de 2000 mensen. Dat is ongeveer 30 %... ik zie het in de toekomst nog erger worden. Ik wacht niet af en start dus in België (inmiddels de toelatingsexamen behaald).
pi_71177175
Wtf zo weinig.Is het vwo dan zoveel makkelijker geworden,want in mijn tijd ( ) werden er veel meer mensen in b en c ingeloot...
pi_71177230
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:59 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Ik geloof dat het in B 41% was, en in C 27%
Ben 2 jaar geleden in klasse D ingeloot en als ik dat nu kijk is dat schier onmogelijk
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_71177352
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:10 schreef MaxC het volgende:

[..]

Ben 2 jaar geleden in klasse D ingeloot en als ik dat nu kijk is dat schier onmogelijk
Soms heb je geluk. Uit mijn middelbare school klas waren 9 van de 13 ingeloot. Ik was één van de 4 uitlootsukkels .

OT: Dat het lotingssysteem moet veranderen lijkt me duidelijk.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_71177487
Ik weet niet waardoor het komt maar misschien is er gewoon meer animo vanwege de kredietcrisis ofzo :S . Wel weet ik dat het, naar mijn gevoel, een oneerlijke systeem is. Voer dan gewoon een volledig decentraal systeem in waarbij je aangeeft dat er ongeveer 3000 plekken te vergeven zijn en dat de 3000 mensen met de hoogste scores (als je het via een toets doet) zijn geselecteerd. Dan heb ik er een beter gevoel bij als ik niet ben geselecteerd omdat ik dan weet dat ik niet goed genoeg ben geweest.
pi_71177672
Btw hier een pdf met alle getallen voor elke lotingstudie:

http://cf.bc.uva.nl/facts/feitenboek/actueel/WO_opleid.pdf
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:38:45 #295
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71178215
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:10 schreef MaxC het volgende:

[..]

Vriend van me dit jaar in E ingeloot Hij beseft amper hoeveel geluk hij heeft gehad (<15%). (Hell, zelfs ik heb veel geluk gehad in C )
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_71178231
Ik wist niet eens dat E bestond...

Dat is een gemiddelde van 5.5 - 6.0?
pi_71178322
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:39 schreef starla het volgende:

jup.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:44:09 #298
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71178394
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:39 schreef starla het volgende:

Nee, t/m 6,5.
pi_71178579
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:44 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Nee, t/m 6,5.
5.5 - 6.5 E
6.5 - 7.0 D
7.0 - 7.5 C
7.5 - 8.0 B
> 8.0 A

?