Tot en met december... is wel te overzien en vaak zit ik ook nog een (vrij)dag per week voor training in de Bilt, dus das mooiquote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:01 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Nou vooruit dan.
Hoe lang moet je in Grunn zitten dan?
Ik vind het lekkerquote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:30 schreef Trashcanman het volgende:
CoolVolgens mij heb ik ze bij de clochard wel eens gezien.
Binnenkort maar eens proberen.
Ik post mijn bevinding binnekort wel.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vind het lekker
Op de markt verkopen ze supergrote, maar ik zou met een kleine beginnen. Ligt ook in de meeste supermarkten in en rond Utrecht, al heb ik ze ook wel eens in de supermarkt in Dordrecht zien liggen.
Mijn broertje staat er trouwens op dat ik er een meeneem naar Alkmaar als ik die kant opga, want hij kan ze daar niet krijgen.
Welke, er zijn er meerderequote:Op donderdag 9 juli 2009 14:49 schreef RoaRRR het volgende:
Kijk hier weer tegen de watertoren aan![]()
UTrecht is fijn
nu.nlquote:UTRECHT - De karakteristieke werven langs de Utrechtse grachten zijn in zeer slechte staat. Wethouder Ingrid de Bondt spreekt van een acuut probleem.
''Als we niet heel snel ingrijpen, is er over tien jaar niets meer over van de werven'', aldus De Bondt vrijdag. De gemeente Utrecht trekt 35,6 miljoen uit voor een grondige opknapbeurt van met name de funderingen van de zogeheten walmuren en kluismuren.
De grenenhouten paalfundering van werven en muren langs alle grachten is in veel gevallen verrot. De oorzaak daarvan is een bacterie in het water en een schimmel die door een lage grondwaterstand het hout aantast.
Wortels
Daarnaast zorgt de druk van wortels van grote bomen aan de grachten voor scheuren in de muren.
De gemeente gaat de fundering vervangen door een staal- en betonconstructie. De komende twee jaar wordt er bovendien onderzoek gedaan naar het aantal bomen dat moet worden gekapt.
In 2010 hoopt de gemeente te beginnen met de restauratie die vijf tot zes jaar moet duren.
Huizen
De schade levert voor de huizen aan de grachten geen concreet gevaar op, omdat die hun eigen fundering hebben. Wel kunnen verzakkingen van het wegdek voorkomen, lopen sommige werfkelders gevaar om in te storten en hebben de walmuren langs het water een levensduur van nog maximaal tien jaar.
De slechte toestand van de werven werd in 2007 ontdekt tijdens onderhoudswerkzaamheden aan een lage walmuur aan de Oudegracht. De fundering op die locatie bleek volledig te zijn bezweken.
Verder onderzoek wees uit dat 70 procent van de werffundering en 76 procent van het metselwerk niet voldoende stevig is.
Ik zou ook bijna happen... Het mogelijk kappen van bomen aan de gracht vind ik wel jammer, er staan toch best wel mooie stukjes plant aan de oude gracht.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:04 schreef DennisMoore het volgende:
Klinkt als een ingewikkeld en kostbaar geintje, funderingen vervangen...
Gewoon die grachten maar allemaal dempen dan.
Zo lag ik een tijd geleden eens op een zondag in 't Lepelenburg. Op het looppad tussen het park en de singel hadden zich twee agenten opgesteld om alle fietsers bekeuringen te gevenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:14 schreef Specularium het volgende:
Gisteren een vocking bekeuring gehad omdat 4 (!) stadswachten het nodig vonden om op de Plantage
te kijken welke fietsers de 5 meter over de stoep pakte om bij de Plus te komen. En dat vlak voor sluiting
toen het vrijwel uitgestorven was.
35 euro, stelletje helden.
Dat ding was toch al verlicht in 't donkerquote:Prins Clausbrug binnenkort ook in het donker te zien
UTRECHT - Nog voor de feestdagen in december wordt bij de Prins Clausbrug in Utrecht verlichting aangebracht zodat de markante brug ook na zonsondergang te zien is. In de afgelopen dagen is er proefgedraaid om het definitieve verlichtingsontwerp te bepalen.
Hierbij spelen aspecten als zichtbaarheid, aansluiting bij het ontwerp en uitstraling een rol.
Uiteindelijk is gekozen is voor de verlichting waarbij vanaf zonsondergang tot middernacht de brug vanaf zowel Papendorp, Kanaleneiland als het water goed zichtbaar is. Het opvallende silhouet van de Prins Clausbrug is dan ook ’savonds een herkenbare en markante blikvanger voor Utrecht. Na middernacht wordt het licht gehalveerd en past de uitstraling van de brug zich als het ware aan bij de sfeer van de stad op dat moment.
De aanlichting van de brug maakte deel uit van het oorspronkelijke ontwerp. In eerste instantie was daar geen geld voor. De raad heeft vorig jaar toch 500.000 euro beschikbaar gesteld voor de verlichting.
De brug, een ontwerp van de architect Ben van Berkel, vormt een verbinding tussen de wijk Kanaleneiland en de kantoorlocatie Papendorp in Leidsche Rijn. De brug heeft de naam van Prins Claus gekregen om hem te eren als bruggenbouwer. De naam prins Claus staat symbool voor de integratie tussen bevolkingsgroepen in de Nederlandse samenleving. Daarnaast is de brug het symbool van de verbinding tussen het oude, bestaande Utrecht en het nieuwe van Leidsche Rijn.
De definitieve verlichting wordt volgens de huidige planning in het najaar van 2009, vķķr de feestdagen, geīnstalleerd.
Ik dacht ergens in augustus/september, wellicht even op de site van Servex kijkenquote:Op maandag 13 juli 2009 19:15 schreef Nielsch het volgende:
Komt een Starbucks op CS, op de plek waar eerst Cafe Hoog Centraal zat. Weet iemand wanneer ie open gaat?
bron: http://www.lekkerwerkenop(...)rkenBijStarbucks.htmquote:In de zomer van 2009 zullen wij onze eerste stores in Utrecht en Amsterdam openen.
Het duurt volgens mij nog wel een paar jaar voordat De Vredenburg klaar is. Er is nog geen paal de grond in gegaan. Goed, verder kan de Zara mij niet zo heel veel boeien eigenlijkquote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:15 schreef Blik het volgende:
Hoorde vandaag in de Prenatal dat er idd een Zara komt. In een nieuw gebouw op het Vredenburg
quote:Op zondag 19 juli 2009 10:54 schreef DennisMoore het volgende:
Dat 'braakliggend bouwterrein' kreeg toch een logistieke functie, opslag materialen etc tbv totale stationsgebied project?
Nee, daar komt dit gebouw + daarnaast het nieuwe Muziekpalies. Misschien ben je in de war met het Smakkelaarsveld, daar zijn ze nu met de kabels bezig, al komt daar over heel wat jaar de nieuwe centrale Bibliotheek.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:54 schreef DennisMoore het volgende:
Dat 'braakliggend bouwterrein' kreeg toch een logistieke functie, opslag materialen etc tbv totale stationsgebied project?
Prima wel. Wat studenten, wat starters, wat bejaarden en wat allochtonen... beetje doorsnee van de stad. Dicht bij het Ledig Erf, dus das altijd primaquote:Op zondag 26 juli 2009 16:32 schreef AFCA_DD het volgende:
Ik kom zelf niet uit Utrecht, ma ga er wel wonen. En ik had ff een vraagje, hoe is de wijk: Tolsteeg. Ik ga bij het Tolsteegplantsoen wonen, maar ik ken het totaal niet verder.
Ik woon nu 3 maandjes direct naast het Smaragdplein in Tolsteeg. Bevalt prima. Hele diverse wijk, maar wel rustig. en gratis parkerenquote:Op zondag 26 juli 2009 16:32 schreef AFCA_DD het volgende:
Ik kom zelf niet uit Utrecht, ma ga er wel wonen. En ik had ff een vraagje, hoe is de wijk: Tolsteeg. Ik ga bij het Tolsteegplantsoen wonen, maar ik ken het totaal niet verder.
Ik woon in een zijstraatje van het smaragdplein en ik vind de lokatie ideaal. Je bent snel in de stad en snel uit de stad, inderdaad nog gratis parkeren (in mijn straat geen probleem, bij het tolsteegplatsoen staat altijd alles volgeparkeerd heb ik het idee)quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:28 schreef _Ollie het volgende:
[..]
Ik woon nu 3 maandjes direct naast het Smaragdplein in Tolsteeg. Bevalt prima. Hele diverse wijk, maar wel rustig. en gratis parkeren
2de handsfietsen zijn - vind ik - nogal duur in Utrecht. Ik heb gisteren wel een mooie 2dehands fiets bij de kringloopwinkel op de kop getikt (40 euro), maar dat was in Leeuwardenquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:39 schreef UltraR het volgende:
Ik start op 1 september met de studie Bestuurs- & organisatiewetenschappen (B&O) in Utrecht.
Ik zal de eerste maanden heen en weer reizen tussen Rotterdam en Utrecht.
Op 10 augustus doe ik mee aan de UIT (introductie)week. Nu wordt daar een fiets voor aangeraden. Ik wilde sowieso een 2e hands aanschaffen om vanaf centraal mee naar de B&O locatie te rijden. Dus nu ben ik van plan ergens in de komende dagen naar Utrecht te reizen om een fiets aan te kopen.
Weet iemand een goede, legale, verkoper van 2e hands fietsen in Utrecht?
Verder was ik van plan om een plekje in de bewaakte fietsenstalling te kopen voor een jaar, ā 98,-.
Dat geld heb ik er op zich wel voor over om de grote diefstal kans te verminderen (niet vanwege de kosten van de fiets, maar vanwege het feit dat ik gewoon zeker wil weten dat m'n fiets er staat als ik hem nodig heb.)
Is het kopen van een plaatsje in de bewaakte fietsenstalling aan te raden? Of hebben jullie betere tips?
Dank je voor de tip. Ik had idd begrepen dat de prijzen zo rond deze tijd stevig stijgen met al die nieuwe studenten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 09:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
2de handsfietsen zijn - vind ik - nogal duur in Utrecht. Ik heb gisteren wel een mooie 2dehands fiets bij de kringloopwinkel op de kop getikt (40 euro), maar dat was in Leeuwarden. Wellicht dat stichting de ARM (kringloop Utrecht) ook 2dehandsfietsen heeft. Ik zou ze even bellen.
Dat had ik idd ook al overwogen. Er staat hier in de garage nog een oude fiets van m'n moeder. Maar ja, damesfiets en niet echt comfortabel. Moet ik nog ff over nadenken.quote:Je kan - als je al een goede tweede fiets in Rotterdam hebt - ook je fiets meenemen in de trein. Is geloof ik 6 euro voor een kaartje.
Dat is zeker waar. Maar ja, ik vind het toch wel een rustig idee als ik in Rotterdam zit en m'n fiets staat in Utrecht veilig.quote:Plekje kopen kan natuurlijk, maar er zijn straks zoveel plekken waar je hem gaat neer zetten, dat je er lang niet altijd profijt van hebt.
Zijn dat de buslijnen (12 en 13 geloof ik?) naar de uithof die om de 3 minuten ofzo vertrekken?quote:Je kan trouwens ook makkelijk met de bus van Utrecht CS naar de Bleekstraat en vanaf daar lopen naar 't Ledig Erf (waar je faculteit zit). Is echt een heel kort stukje.
Zal ik doen, ff een fietsslotentest opzoeken.quote:In 8 jaar is mijn fiets nog nooit gestolen in Utrecht. Ook natuurlijk een kwestie van een goed slot (30 euro ofzo) kopen en altijd goed vastzetten.
Kanaleneiland, in de buurt van het winkelcentrum.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een woning in Utrecht, wat is een leuke wijk voor starters?
http://www.u-stal.nl/ staan de meeste fietsenstallingen wel op. Die op smakkelaarsveld is open van 00.00 - 24.00 (staat op de site tenminste, volgens mij is dat gewoon altijd open ;-)) en is gratis, met permanent toezicht.quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:33 schreef UltraR het volgende:
Zo, ik heb eens rond zitten kijken naar bewaakte fietsenstallingen bij het centraal station. Ook al een 33 euro slot (Steel-o-chain) aangeschaft voor de momenten dat ik ergens anders m'n fiets stal.
Morgen ga ik naar Utrecht om naar een 2e hands fiets en de fietsenstallingen te kijken.
Op het stationsplein zit zowel een NS-stalling als een U-stalling van de gemeente Utrecht. De NS stalling zit iets dichter bij het station en kost 98,- per jaar. De U-stalling kost slechts 60,-
Maar die is dan ook slechts van 07.00 tot 21.00 open, de NS-stalling van 05.00 tot 02.00. De NS stalling geniet dus denk ik mijn voorkeur. Al zal ik morgen ook even bij de onbewaakte stalling(en?) gaan kijken.
Dank je! Ook zeker waard om morgen even te gaan kijken. Met m'n sterke slot is een gratis stalling met permanent toezich natuurlijk ook het overwegen waard.quote:Op zondag 2 augustus 2009 11:00 schreef lost95 het volgende:
[..]
http://www.u-stal.nl/ staan de meeste fietsenstallingen wel op. Die op smakkelaarsveld is open van 00.00 - 24.00 (staat op de site tenminste, volgens mij is dat gewoon altijd open ;-)) en is gratis, met permanent toezicht.
quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kanaleneiland, in de buurt van het winkelcentrum.
Dichterswijk, Rivierenwijk en Tolsteeg zijn prima wijken en vaak goed betaalbaar voor starters. Tenzij je natuurlijk twee inkomens hebt, dan heb je alweer veel meer keus.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een woning in Utrecht, wat is een leuke wijk voor starters?
Vergeet niet dat je rond 9 uur niet in de 12 wilt zitten vanwege drukte. Dus een fiets kopen is een goed plan. En als je toch alleen maar van station naar ledig erf hoeft te fietsen zou ik een of ander krot ergens vandaan toveren zodat ie ook niet zo snel gejat wordt. Het is toch maar 10 minuutjes fietsen ofzo.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:49 schreef Nielsch het volgende:
Idd, lijn 12 (maar ook 8) stopt daar... Is voor beide lijnen de eerste halte. Sterrenwijk kan ook ja, maakt denk ik niet zo heel veel uit. Lijn 2 stopt inderdaad dichterbij, maar gaat het hele centrum door (doet er dus veel langer over) en vertrekt niet zoveel als 12 (die bijna continu door vertrekt).
Ha buuf.quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:09 schreef LaGoudvis het volgende:
present! en ik representeer dan Lombok
Misschien zo'n outdoor winkel? je weet wel, met tenten enzo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:16 schreef speknek het volgende:
Botenparade was leuk.
Heeft iemand enig idee waar ik in Utrecht een gasfles kan kopen voor m'n buitenkeuken? Intratuin ofzo?.
[Laat]quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:12 schreef timbob het volgende:
[..]
Misschien zo'n outdoor winkel? je weet wel, met tenten enzo.
ik weet niet of er een bever zit in utrecht... of je kan de katmandu proberen op de oude gracht.
even gescanned... gescant. gescannertquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:39 schreef Q. het volgende:
Ik niet. Laten ze die amerikaanse troep lekker in dat mislukte land daar laten.
RTV Utrechtquote:Geen festival De Beschaving dit jaar
UTRECHT - Festival De Beschaving in het Utrechtse stadsdeel Leidsche Rijn gaat definitief niet door.
Door geldproblemen is zelfs een ingekrompen versie geen optie. Festival De Beschaving werd ooit opgericht als alternatief voor bestaande festivals. Die zouden volgens de organisatie te commercieel zijn. Eind augustus zou de zevende editie van het culturele popfestival plaatsvinden.
De afgelopen jaren ontving De Beschaving jaarlijks zo'n vijfduizend bezoekers. De organisatie hoopt volgend jaar wel een nieuwe editie van het festival te kunnen organiseren.
Die wou ik je idd adviseren, de olieboot van Markus idd!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:30 schreef speknek het volgende:
Uiteindelijk een gevonden bij Markus Scheepsmaterialen. Een winkelboot op de Keulse Kade. Ach ja.
Daar werkt mijn vriendinnetje ( de bever dus, niet de appie)quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:57 schreef Q. het volgende:
[..]
[Laat]
Bever zit aan het einde van de Croeselaan, Balijelaan. Bij de AH daar.
O ja, nog even kijken of er straks nog wat leuks aan bandjes speelt. Bedankt voor de reminderquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:58 schreef Nielsch het volgende:
Hihi, de vleermuizen zijn weer aanbeland in de stad.
Heb vanmiddag de Gothic Lolita Fashion Show gezien op het Domplein, maar 't was niet heel boeiend. Bier drinken op het terras van De Zaak des te meer.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:27 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
O ja, nog even kijken of er straks nog wat leuks aan bandjes speelt. Bedankt voor de reminder
Wel foto's plaatsen hč? Ben benieuwd. Welke verdieping zit je?quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:57 schreef Inu het volgende:
Morgen sleutels halen voor mn studiotje in Max
Ben heel benieuwd naar alles, volgens mij is het nog een grote chaos daar
17equote:Op zondag 9 augustus 2009 22:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Wel foto's plaatsen hč? Ben benieuwd. Welke verdieping zit je?
Gefeliciteerdquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:57 schreef Inu het volgende:
Morgen sleutels halen voor mn studiotje in Max
Ben heel benieuwd naar alles, volgens mij is het nog een grote chaos daar
Klinkt als een tof uitzicht.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:02 schreef Inu het volgende:
[..]
17eHeb het meer gekozen om de opleverdatum, want ga volgende week maandag 2 weken weg en zit nu ook nog in het buitenland. Heb dus een week om alles te verhuizen en klaar te krijgen
Klink ik heel oud als ik zeg dat ik jaloers ben dat zij het allemaal nog voor zich hebben?quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:58 schreef speknek het volgende:
Lachen al die sjaars. Jonge gezonde kinderen in de bloei van hun leven, die zich de komende jaren volkomen de tering in gaan zuipen.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:05 schreef speknek het volgende:
Ik geloof dat je er nog wel terecht kunt hoor.
Dat mocht ook wel.... hebben ze ook een ruim jaar over gedaan.... Maar ziet er inderdaad goed uit!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:00 schreef Nielsch het volgende:
Nieuwe gevel van de ICI Paris op het Vredenburg is erg mooi! Ik ben erover te spreken, veel beter dan wat er zat. Hopelijk is dit het (kleine) begin van een grote metamorfose van het plein, en is het er over een aantal jaar niet meer zo doods en pislelijk.
Woon je op de Neude dan?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:35 schreef riesjdabietsj het volgende:
Was trouwens leuk op de Neude... al die 'vuilniszakstraatvoetballende' studenten..... om 03u 's nachts.....
![]()
Hopelijk (voor de studenten dan) laten ze me vannacht gewoon SLAPEN!
Ja.. Nouwja.. AAN de neude... op het hoekje (schoutenstraat, hoekje, enige toko met balkon aan die zijde)quote:
Tja, dat hoort erbij als je in het centrum woont... Wel een mooie plek om te wonen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:19 schreef riesjdabietsj het volgende:
[..]
Ja.. Nouwja.. AAN de neude... op het hoekje (schoutenstraat, hoekje, enige toko met balkon aan die zijde)![]()
Alleen die 'overlast' soms...
De rode brug is idd weer open voor het verkeer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:58 schreef Ireth het volgende:
Weet iemand hier toevallig of de Rode Brug weer toegankelijk is? Heb eigenlijk geen zin om helemaal om te moeten rijden voor jan doedel
True... dat neem je op de koop toe... en geen avond is hetzelfde hier.. dat is ook wel leukquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Tja, dat hoort erbij als je in het centrum woont... Wel een mooie plek om te wonen.
De Rode Brug is open, maar de Anthoniedijk is nog wel afgesloten voor alle verkeer. Oh en Overvecht represent! Ik werk alleen tegenover het Janskerkhof. Vanmorgen begonnen ze om half 11 al met de keiharde muziek! Half 11! Zoals een collega van mij zei: Ik ben momenteel niet dronken genoeg om deze muziek nu mooi te vinden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:00 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
De rode brug is idd weer open voor het verkeer.
Alleen de bussen kunnen er nog niet over, ivm infrastructurele foutjes
Ik heb 3 jaar aan de Nieuwegracht gewoond, op gegeven moment gaan je die dronken fietsers wel ontzettend irriteren... en dan is NG nog een heel stuk rustiger dan de Neudequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Tja, dat hoort erbij als je in het centrum woont... Wel een mooie plek om te wonen.
Over een paar jaar zal ik het ook wel zat zijn hoorquote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:29 schreef Mini_rulez het volgende:
Vandaag is het Uithofdag bij de UIT, dus nu moeten wij er ook aan geloven...
Ik zou trouwens nu ook niet meer in het centrum willen wonen want als ik fulltime moet werken (ok, stagelopen) wil ik toch wel een fatsoenlijke nachtrust, maar een paar jaar geleden had ik het waarschijnlijk wel leuk gevonden. Damn, ik word echt oud.
En als je er weer uit wilt raak je zoek in alle eenrichtingsverkeerstraatjesquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik vind de binnenstad eigenlijk juist het lastigst te bereiken voor mensen die van ver komen. Je kunt er niet met de auto komen, en als je er al komt kun je hem niet parkeren. Met de trein is het dan wel weer makkelijk ja.
Gelukkig ben ik zo slim om potentieel bezoek de trein aan te radenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik vind de binnenstad eigenlijk juist het lastigst te bereiken voor mensen die van ver komen. Je kunt er niet met de auto komen, en als je er al komt kun je hem niet parkeren. Met de trein is het dan wel weer makkelijk ja.
damnit...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:25 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat de stad massaal in een uitbundig bacchanaal zou uitbarsten op het moment dat dat doorgevoerd wordt, maar nee, hij blijft staan.
Ik denk dat zelfs Kees eens een keer geen bezwaar maakt als Neudeflat plat zou gaan.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:25 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat de stad massaal in een uitbundig bacchanaal zou uitbarsten op het moment dat dat doorgevoerd wordt, maar nee, hij blijft staan.
Dan ken je Kees nog niet. Die maakt bezwaar omdat het kan. Het heeft geen andere reden.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef lost95 het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs Kees eens een keer geen bezwaar maakt als Neudeflat plat zou gaan.
En met de reactie: ga dan zelf kijken, kan ik niet zoveelquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:37 schreef timbob het volgende:
Iemand enig idee wat voor volksbuurt feest zich hier bij me om de hoek afspeelt in oudwijk?
Ik hoor de hele dag al muziek, je weet wel, Live, met van die slechte zangers die de krakers van vroeger spelen..
Hey timbob..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:38 schreef timbob het volgende:
[..]
En met de reactie: ga dan zelf kijken, kan ik niet zoveel
Ik vind het eng
en moet hard aan het werk binnen enzo
which is a bit of a bummer, want wilde eigenlijk ook wel naar MSTRKRFT vanavond.
ah wel..
Whehehe, herkenbaar ja. Als ik de stad ik ga voor nieuwe kleren oid kom ik ook steevast met cd's of lp's thuis en kan het zelfs zo zijn dat ik geen enkele kledingzaak binnen ben geweest.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:23 schreef timbob het volgende:
Ik ging de stad in om spullen te kopen voor een schoolproject.. en ik kwam thuis met 2 nieuwe cd's en ik heb nog 1 cd besteld die binnenkort aankomt..
Ergens halverwege ging het fout
Ben wel blij met m'n nieuwe cdtjes, daar niet van.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:34 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Whehehe, herkenbaar ja. Als ik de stad ik ga voor nieuwe kleren oid kom ik ook steevast met cd's of lp's thuis en kan het zelfs zo zijn dat ik geen enkele kledingzaak binnen ben geweest.
150k? Ik heb het over huren...quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:18 schreef lost95 het volgende:
Volgens mij is er best wat te krijgen (tenzij je grens natuurlijk onder de 150K voor een appartement van 150 m2 zoekt ;-)).
Oeppss, ben toe aan vakantie denk ik. Maar voor 150K per maand moet je vast een superappartement kunnen hurenquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:37 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
150k? Ik heb het over huren...
Timbob: muziek is altijd een goede aanschaf, net als boeken.
Als ik dat geld had spaarde ik gewoon een half jaartje en dan kocht ik een villa.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:11 schreef lost95 het volgende:
[..]
Oeppss, ben toe aan vakantie denk ik. Maar voor 150K per maand moet je vast een superappartement kunnen huren![]()
Dan is je fiets je vervangend legitimatiebewijs.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:22 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat raar, je moet jezelf toch kunnen legitimeren.
Ik weet er ook geen, sorry.
Ja idd, dat heb ik daar ook een keer moeten doen. Een andere optie is lid worden van OV-fiets (van de NS). Kost een tientje, maar daar zijn de fietsen dan wel weer veel goedkoper (2,50 per dag ofzo). Hoef je ook niet je ID te laten zien. Duurt wel een paar dagen...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:19 schreef Pizzabodem het volgende:
Kent iemand hier een fietsverhuur in de buurt van/bij Utrecht CS waar ik niet mijn identiteitskaart als borg moet afgeven? Heb net Laag Cathrijne gebeld en die willen per se mijn id kaart hebben, en nemen geen genoegen met een kopietje.
Leidsche Rijn.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:06 schreef Mini_rulez het volgende:
Is er nou geen één wijk in Utrecht waar je enigszins moderne, niet al te kleine appartementen kunt huren voor niet belachelijke prijzen? Anders kom ik straks nog in Leidsche Rijn terecht.
Mwah, doe me dan maar Leidsche Rijn, kan ik tenminste nog op de fiets naar het centrum.quote:
Nou, als je van Vleuterweide naar het Neude moet ben je ook niet bepaald blij hoor. Dan is de Uithof nog een stuk beter.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:53 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Mwah, doe me dan maar Leidsche Rijn, kan ik tenminste nog op de fiets naar het centrum.![]()
Dat is vanaf de Uithof ook al niet naast de deur, dus dat wordt er dan niet eens veel slechter op..
Valt 160k voor een kamer tegenwoordig onder de noemer betaalbaar?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Er staan 2 betaalbare kamers te koop aan de Neude;
http://www.funda.nl/koop/utrecht/appartement-47435559-neude-30-c/
http://www.funda.nl/koop/utrecht/appartement-56526571-neude-30-e/
Tijden veranderen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:23 schreef Idler het volgende:
[..]
Valt 160k voor een kamer tegenwoordig onder de noemer betaalbaar?
Ik wel (tenminste, vanuit het perspectief van de verkoperquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik snap überhaupt de combinatie kamer en hypotheek niet zo.
De verkoper lacht zich rot ja. Net als de makelaar. Die mag over een paar jaar opnieuw vangen als de eigenaar van die kamer toch een hele woning wil.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:12 schreef lost95 het volgende:
[..]
Ik wel (tenminste, vanuit het perspectief van de verkoper)
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:04 schreef speknek het volgende:
Ontgroeningstijd is weer begonnen, I LOVE IT.
Op Neude waren een groep jongens in de regen bezig t-shirts te wisselen, ter hoogte van de Maliebaan zag ik een groep meisjes in raargekleurde pyjamabroek.
Dat had natuurlijk eigenlijk andersom moeten zijn, maar toch.
Misschien waren beide auto's wel van het AT en onderweg naar een klus.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:02 schreef MoneyTalks het volgende:
Zag zojuist een zwart bestelbusje met politiesirenes een Mercedes achterna sjeezen door de Laan van Nieuw Guinea. Heel apart!
Bestaat dat, undercover politie in zwarte bestelbusjes?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:11 schreef blup het volgende:
Ik zag van de week een stel studenten bezig zijn met de introductie week, hebben ze gelijk ook de verkeers situatie op 't neude geleerd want eentje lag bijna onder de bus.
Ah, ik was eigenlijk wel van plan om binnenkort even naar De Uithof te gaan fietsen, in de veronderstelling dat het GRATIS was. Dit veranderd de zaak, laat dan maar zitten.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:50 schreef speknek het volgende:
Zijn er nog mensen naar Air Pressure van McCarthy geweest? Vraag me echt af of het meer dan twintig bezoekers getrokken heeft. Ik werk er elke dag naast maar ik weiger nog meer geld (naast ons belastinggeld) uit te geven aan moderne wansmaak.
http://www.kringloopcentr(...)as/oudegracht272.htmquote:Op dinsdag 1 september 2009 22:24 schreef Eva4Evah het volgende:
Weet iemand waar ik een goedkope tweedehands (of meerdehands) fiets op de kop kan tikken?
vergeet je videorecorder/magnetron/wekker niet opnieuw in te stellen.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:25 schreef DennisMoore het volgende:
Oh, ze hebben de boel weer online gekregen.
Mja, al mijn Doomsday-klokken stonden te knipperen ook...quote:Op woensdag 2 september 2009 12:45 schreef timbob het volgende:
vergeet je videorecorder/magnetron/wekker niet opnieuw in te stellen.
Heb het ook een keer gehad toen ik in Breda op kamers zat. Had een gewone desktop en kon dus echt helemaal niks (behalve studeren)! Ik woonde gelukkig in het centrum en ben uit verveling maar een rondje door het centrum gaan lopen, het hele centrum zat ook zonder stroom dus dat gaf nog wel grappige beelden.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:23 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja, al mijn Doomsday-klokken stonden te knipperen ook...
Je beseft je wel ineens hoe afhankelijk je bent van electriciteit....
Wat zal ik eens gaan doen? Stofzuigen? Kan niet. Douchen? Geen warm water. Ontbijten dan? Afbakbroodjes kunnen niet in elektrische oven en koffiezetter werkt niet. Naar 't winkelcentrum? De kassa's zullen wel uitgevallen zijn. Etc etc.
'k Wilde Eneco oid bellen ivm storing, maar ik wist geen storingsnummer. En m'n gsm had een lege accu. Gelukkig is 't een HTC die ik met USB kon opladen via de accu van de laptop. En op die manier kon ik ook nog met de laptop via Vodafoon online om op twitter te zien dat er meer mensen met storing waren, en het dus geen zin had om Eneco te bellen.
Nope.quote:Op woensdag 2 september 2009 21:39 schreef bork het volgende:
We zijn alweer bij deeltje 9 van Raad de Straat Utrecht, nog liefhebbers?
Als je er werkt kun je er gratis in dacht ik. Niet dat je dat ooit zou moeten willen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:50 schreef speknek het volgende:
Zijn er nog mensen naar Air Pressure van McCarthy geweest? Vraag me echt af of het meer dan twintig bezoekers getrokken heeft. Ik werk er elke dag naast maar ik weiger nog meer geld (naast ons belastinggeld) uit te geven aan moderne wansmaak.
Ik vraag me ook heel erg af wat de SSH gaat doen met dat mooie middeleeuwse gebouw in het centrum met die rode luiken... Ik hoop stiekem niet dat ze er studentenwoningen van gaan maken, dat is echt zo zonde!quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:27 schreef Q. het volgende:
Utrechtse studenten huis uit door brandgevaar
Ben je mooi klaar mee.Betreft trouwens het oude KPN gebouw aan het Anne Frankplein. Wist niet eens dat daar studenten in zaten.
Waar is jouw 'buiten' ? Hier (op de rand van Zuilen) hoor ik ook muziek buiten namelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:54 schreef DennisMoore het volgende:
Die muziek buiten, is dat dat Lief Festival? Best hard in dat geval
Nah, zal wel gewoon een feestje ergens in de buurt zijn.
Hier in transwijk is/was het ook goed te horenquote:Op zaterdag 5 september 2009 22:54 schreef DennisMoore het volgende:
Die muziek buiten, is dat dat Lief Festival? Best hard in dat geval
Nah, zal wel gewoon een feestje ergens in de buurt zijn.
Ik ben er geweest, vond het niet echt bijzonder en was voornamelijk op kinderen gericht. Veel verkopers van leuke hippe kleertjes voor de kleintjes. Dus als je kinderen hebt was het wel leuk denk ikquote:Op zondag 6 september 2009 10:08 schreef Nielsch het volgende:
Nog iemand naar de Hippe Markt in het Griftpark geweest? Is ook vandaag nog trouwens. Geen idee wat het is echter.
neequote:Op maandag 7 september 2009 10:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben er geweest, vond het niet echt bijzonder en was voornamelijk op kinderen gericht. Veel verkopers van leuke hippe kleertjes voor de kleintjes. Dus als je kinderen hebt was het wel leuk denk ik
dure hobby, gelukkig heb ik wel een iphone.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:06 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik vind Boslust altijd wel leuk, erg lekker eten.
Cappuccino bij Starbucks was 3,45 trouwens.
Cafe Latte vanaf 2,95quote:Op woensdag 9 september 2009 13:06 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik vind Boslust altijd wel leuk, erg lekker eten.
Cappuccino bij Starbucks was 3,45 trouwens.
http://www.leclochard-utrecht.nl/ ?quote:Op woensdag 9 september 2009 01:01 schreef MoneyTalks het volgende:
Iemand een ideetje wat een goed restaurant (normale prijs, niet te duur) voor een leuk dinertje met m'n vriendin?
Oh ja, die van 3,45 was ook de middelgrote. Wel lekker trouwens.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Cafe Latte vanaf 2,95(en tč slap bluh) moest ff testen want in thailand was ie wel lekker.
Čn ben officieel utrechtsof hoe je dat moet tikken
I like it here.
ik liep er dinsdagmidag om 16.00 niets rijquote:Op donderdag 10 september 2009 10:25 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oh ja, die van 3,45 was ook de middelgrote. Wel lekker trouwens.Alleen jammer van de enorme rij, je moet niet denken dat je er wel even snel langs kunt als je een trein moet halen.
Jee daar werken mijn collega's aanquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:04 schreef DennisMoore het volgende:
Klinkt als een ingewikkeld en kostbaar geintje, funderingen vervangen...
Gewoon die grachten maar allemaal dempen dan.
Kaasfondue daar is inderdaad ook echt een aanraderquote:Op donderdag 10 september 2009 14:25 schreef Inu het volgende:
De Zakkendrager is ook heel lekker en redelijk goedkoopOf ander kaasfonduen in het Oude Pothuys
Ja absoluut leukquote:
quote:Op woensdag 16 september 2009 16:27 schreef Q. het volgende:
Ik was zo'n tien minuten nadien toevallig op het Domplein, ik zag zijn benen nog tussen de poltieauto's door. Er gingen zelfs mensen op hun knieën liggen om onder de auto's door te kijken. Mongolen.
Lasergamen op de Biltstraat + uur onbeperkt zuipen...quote:Op donderdag 17 september 2009 20:38 schreef uithangbord het volgende:
Zijn er zaterdag nog bijzondere activiteiten in Utrecht, lekker goedkoop? Of heeft iemand nog iets leuks waarvan die zegt, echt is doen! Moet voor zaterdag nog wat leuks verzinnen maar kom nog niet veel verder dan de domtoren, de standaard leuke kroegen, blabla.
Met een groep? Je zou kunnen gaan bowlen bij de Bison Bowling en dan eten in de Stairway.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:38 schreef uithangbord het volgende:
Zijn er zaterdag nog bijzondere activiteiten in Utrecht, lekker goedkoop? Of heeft iemand nog iets leuks waarvan die zegt, echt is doen! Moet voor zaterdag nog wat leuks verzinnen maar kom nog niet veel verder dan de domtoren, de standaard leuke kroegen, blabla.
En, wat is het geworden?quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:21 schreef uithangbord het volgende:
Nopes, 2 personen. Eten bij Stairway is natuurlijk sowieso een goed idee.
Ga het over anderhalve week uitproberen, ben benieuwdquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:39 schreef Nielsch het volgende:
Ja en als je ECHT heerlijk uit eten wilt moet je eens naar De Garde gaan. Wel weer behoorlijk duur dan (wij waren met z'n 2en 125 euro kwijt voor een amuse, vier gangen diner, een fles wijn, fles bruiswater en fooi), maar voor een bijzondere avond zeker 't geld waard!
Weer was super, dus eerst in het Beatrixpark gezeten met een wijntje en hapje. Daarna de dom op geweest en toen in Stairway geëindigd. Was erg gezellig.quote:
Ben benieuwd (maar veel slechter dan de chinees die er eerst zat kan het niet zijn). Heel slecht zal het overigens niet zijn hij zit er geloof ik inmiddels al weer zo 1,5 tot 2 jaar.quote:Op maandag 21 september 2009 14:59 schreef speknek het volgende:
Ik ga vrijdag maar eens C'est Ca uitproberen.
t is leukquote:Op maandag 21 september 2009 14:59 schreef speknek het volgende:
Ik ga vrijdag maar eens C'est Ca uitproberen.
Zit volquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:25 schreef Gripper het volgende:![]()
[..]
t is leuk![]()
Lekker eten, prima sfeer, en bijna altijd een volle zaak. En de serveerster met het rode haar is
Divinatio?quote:Op donderdag 24 september 2009 15:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Zit vol. Nou moet ik iets anders bedenken.
Hoe heet die rare toren ook alweer in de buurt van de Croeselaan?
Veel plezier!quote:Op maandag 21 september 2009 14:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Ga het over anderhalve week uitproberen, ben benieuwd
Werven zijn uitgesloten, er is iemand bij die geen trap kan lopenquote:Op donderdag 24 september 2009 23:11 schreef uithangbord het volgende:
Nogmaals, lekker eten voor net iets meer (niet asociaal, 35 ekkies voor 3 gangen menu) ga naar de beleving aan de werf! Lekker rustige live muziek, mooie entourage en erg goed bereid eten.
God straft meteen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 10:26 schreef Eva4Evah het volgende:
Help! Ik zit op de Uithof maar ik heb geen waterkomt niks uit de kraan, douche, niks! Weet iemand hier wat meer over?
Misschien je buren even vragen ipv rondvragen op een forum?quote:Op zaterdag 26 september 2009 10:26 schreef Eva4Evah het volgende:
Help! Ik zit op de Uithof maar ik heb geen waterkomt niks uit de kraan, douche, niks! Weet iemand hier wat meer over?
nee helaas wekker gaat wat vroegquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:05 schreef Inu het volgende:
Utrecht is gewoon wat rustig de laatste tijdGaat er iemand vanavond naar het dnb feest in Tivoli?
In afwachting tot ze allemaal weer weggaan jaquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:38 schreef speknek het volgende:
Rustig?
Utrecht in afwachting van Gouden Kalveren
Ben jij niet in afwachting, hmmm?
Jazekerquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:05 schreef Inu het volgende:
Utrecht is gewoon wat rustig de laatste tijdGaat er iemand vanavond naar het dnb feest in Tivoli?
Wanneer is dat dan?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:54 schreef speknek het volgende:
En gaat er nog iemand naar het Oktoberfest in het Wilhelminapark?
Moet werkenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:52 schreef boem-dikkie het volgende:
Nog mensen naar ACU vanavond? Chiptune feest :d
Was erg aan het twijfelen tussen acu en blackout..quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:52 schreef boem-dikkie het volgende:
Nog mensen naar ACU vanavond? Chiptune feest :d
Hehe ah. Ik zat vooral backstage ( Gratisch bier.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:51 schreef timbob het volgende:
[..]
Ja, heb je iemand rond zien lopen met een nintendo controller?
da was ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |