abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2009 @ 00:53:25 #51
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_71108029
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:15 schreef Blik het volgende:
vandaag in de Prenatal
leuke winkel
pi_71111696
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:15 schreef Blik het volgende:
Hoorde vandaag in de Prenatal dat er idd een Zara komt. In een nieuw gebouw op het Vredenburg
Het duurt volgens mij nog wel een paar jaar voordat De Vredenburg klaar is. Er is nog geen paal de grond in gegaan. Goed, verder kan de Zara mij niet zo heel veel boeien eigenlijk

De bouw had in december 2007 moeten starten en zou dit jaar opgeleverd moeten worden. Als het goed is starten ze nu na de zomer met de bouw, en zal het ding dus ergens in 2011 klaar zijn.

Komt dus op de plek waar vroeger de poffertjeskraam stond en nu al heel lang een braakliggend bouwterrein ligt. Wel mooi dat je vanaf het Vreeburg straks niet meer op dat lelijke C&A gebouw hoeft uit te kijken.
PWBF
pi_71112244
Dat 'braakliggend bouwterrein' kreeg toch een logistieke functie, opslag materialen etc tbv totale stationsgebied project?
pi_71112407
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:54 schreef DennisMoore het volgende:
Dat 'braakliggend bouwterrein' kreeg toch een logistieke functie, opslag materialen etc tbv totale stationsgebied project?

Ik weet nog wel iemand die ze daar mogen opslaan in de grond
pi_71112803
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:54 schreef DennisMoore het volgende:
Nee, daar komt dit gebouw + daarnaast het nieuwe Muziekpalies. Misschien ben je in de war met het Smakkelaarsveld, daar zijn ze nu met de kabels bezig, al komt daar over heel wat jaar de nieuwe centrale Bibliotheek.
PWBF
  zondag 19 juli 2009 @ 11:30:55 #56
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71113006
Vandaag is er trouwens een leuk gratis feestje bij het nieuwe muziek theater Vredenburg; Dance Tour Leidsche Rijn. Met o.a. Ferry Corsten, Marco V en Michel de Hey. Ik ga denk ik wel even kijken als het niet hoost
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:00:37 #57
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_71185669
Hoi!
oproepje!
[GEZ] Walkmans, tape heads.. alles wat cassette's afspeelt.

iemand dus nog walkmans, tapedecks en dat soort liggen?
ah toe?

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_71318066
Nee, zoiets heb ik niet meer liggen!

Ergeren jullie je trouwens ook aan al die oude mutsen in de stad voor dat zang-festival die de hele tijd in de weg lopen?
pi_71318421
Hehehe ja, wat zijn dat voor een geitenwollensokken-figuren zeg! Zag laatst een groepje Aziaten op Utrecht CS staan, wachtend op de trein naar Amsterdam CS. Prima, dat je op je vrije dag een dagje naar onze hoofdstad gaat, maar doe dan wel je toegangspas af die je als een josti om je nek hebt hangen, jezus zeg!
PWBF
pi_71336828
tvp
pi_71341867
Ik kom zelf niet uit Utrecht, ma ga er wel wonen. En ik had ff een vraagje, hoe is de wijk: Tolsteeg. Ik ga bij het Tolsteegplantsoen wonen, maar ik ken het totaal niet verder.
pi_71373654
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:32 schreef AFCA_DD het volgende:
Ik kom zelf niet uit Utrecht, ma ga er wel wonen. En ik had ff een vraagje, hoe is de wijk: Tolsteeg. Ik ga bij het Tolsteegplantsoen wonen, maar ik ken het totaal niet verder.
Prima wel. Wat studenten, wat starters, wat bejaarden en wat allochtonen... beetje doorsnee van de stad. Dicht bij het Ledig Erf, dus das altijd prima
PWBF
  maandag 27 juli 2009 @ 22:24:40 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_71379338
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:53 schreef Joesse het volgende:

[..]

leuke winkel
Je moet wat als je oom bent geworden
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:28:35 #64
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_71393419
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Je moet wat als je oom bent geworden
gefeliciteerd!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:34:28 #65
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_71407248
Hallo medefokkers!
Ik heb een verzoekje, mss hebben jullie gelezen dat we een actie houden voor Stichting Dierentehuis ( www.asielactie.nl ) .
Nee niet wegrennen, ik kom niet om geld vragen ( maar doneren mag altijd natuurlijk )!
Ik zoek iemand die in Lunetten medicijnen voor ons op zou willen halen en die op zou willen sturen naar een van de verzamelpunten. We hebben namelijk geen opslagpunt in Utrecht en ik heb iemand die wel pillen wil schenken maar geen zin heeft om ze op te sturen. We zouden ze wel graag willen hebben om ze aan de stichting te kunnen geven.
Dus als er iemand is die in de buurt woont en ze op zou willen halen en op onze kosten op zou willen sturen, heel erg graag
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_71420542
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:32 schreef AFCA_DD het volgende:
Ik woon nu 3 maandjes direct naast het Smaragdplein in Tolsteeg. Bevalt prima. Hele diverse wijk, maar wel rustig. en gratis parkeren
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:26:15 #67
21865 WaVe
WaVe detected
pi_71430441
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:28 schreef _Ollie het volgende:

[..]

Ik woon nu 3 maandjes direct naast het Smaragdplein in Tolsteeg. Bevalt prima. Hele diverse wijk, maar wel rustig. en gratis parkeren
Ik woon in een zijstraatje van het smaragdplein en ik vind de lokatie ideaal. Je bent snel in de stad en snel uit de stad, inderdaad nog gratis parkeren (in mijn straat geen probleem, bij het tolsteegplatsoen staat altijd alles volgeparkeerd heb ik het idee)
pi_71467723
Ik start op 1 september met de studie Bestuurs- & organisatiewetenschappen (B&O) in Utrecht.
Ik zal de eerste maanden heen en weer reizen tussen Rotterdam en Utrecht.

Op 10 augustus doe ik mee aan de UIT (introductie)week. Nu wordt daar een fiets voor aangeraden. Ik wilde sowieso een 2e hands aanschaffen om vanaf centraal mee naar de B&O locatie te rijden. Dus nu ben ik van plan ergens in de komende dagen naar Utrecht te reizen om een fiets aan te kopen.
Weet iemand een goede, legale, verkoper van 2e hands fietsen in Utrecht?

Verder was ik van plan om een plekje in de bewaakte fietsenstalling te kopen voor een jaar, à 98,-.
Dat geld heb ik er op zich wel voor over om de grote diefstal kans te verminderen (niet vanwege de kosten van de fiets, maar vanwege het feit dat ik gewoon zeker wil weten dat m'n fiets er staat als ik hem nodig heb.)
Is het kopen van een plaatsje in de bewaakte fietsenstalling aan te raden? Of hebben jullie betere tips?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_71470206
Weet niet precies hoe het heet, maar hier ergens had ik die van mij gehaald. Qua fietsenstalling geen idee eigenlijk, van horen zeggen zijn de stallingen nabij het station best te doen, zolang je fiets er niet te mooi uitziet
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_71509391
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:39 schreef UltraR het volgende:
Ik start op 1 september met de studie Bestuurs- & organisatiewetenschappen (B&O) in Utrecht.
Ik zal de eerste maanden heen en weer reizen tussen Rotterdam en Utrecht.

Op 10 augustus doe ik mee aan de UIT (introductie)week. Nu wordt daar een fiets voor aangeraden. Ik wilde sowieso een 2e hands aanschaffen om vanaf centraal mee naar de B&O locatie te rijden. Dus nu ben ik van plan ergens in de komende dagen naar Utrecht te reizen om een fiets aan te kopen.
Weet iemand een goede, legale, verkoper van 2e hands fietsen in Utrecht?

Verder was ik van plan om een plekje in de bewaakte fietsenstalling te kopen voor een jaar, à 98,-.
Dat geld heb ik er op zich wel voor over om de grote diefstal kans te verminderen (niet vanwege de kosten van de fiets, maar vanwege het feit dat ik gewoon zeker wil weten dat m'n fiets er staat als ik hem nodig heb.)
Is het kopen van een plaatsje in de bewaakte fietsenstalling aan te raden? Of hebben jullie betere tips?
2de handsfietsen zijn - vind ik - nogal duur in Utrecht. Ik heb gisteren wel een mooie 2dehands fiets bij de kringloopwinkel op de kop getikt (40 euro), maar dat was in Leeuwarden . Wellicht dat stichting de ARM (kringloop Utrecht) ook 2dehandsfietsen heeft. Ik zou ze even bellen.

Je kan - als je al een goede tweede fiets in Rotterdam hebt - ook je fiets meenemen in de trein. Is geloof ik 6 euro voor een kaartje.

Plekje kopen kan natuurlijk, maar er zijn straks zoveel plekken waar je hem gaat neer zetten, dat je er lang niet altijd profijt van hebt. Je kan trouwens ook makkelijk met de bus van Utrecht CS naar de Bleekstraat en vanaf daar lopen naar 't Ledig Erf (waar je faculteit zit). Is echt een heel kort stukje.

In 8 jaar is mijn fiets nog nooit gestolen in Utrecht. Ook natuurlijk een kwestie van een goed slot (30 euro ofzo) kopen en altijd goed vastzetten.
PWBF
pi_71509407
Dit plaatje wilde ik eigenlijk oorspronkelijk voor de OP gebruiken, maar hij deed het destijds niet:

PWBF
pi_71509951
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 09:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

2de handsfietsen zijn - vind ik - nogal duur in Utrecht. Ik heb gisteren wel een mooie 2dehands fiets bij de kringloopwinkel op de kop getikt (40 euro), maar dat was in Leeuwarden . Wellicht dat stichting de ARM (kringloop Utrecht) ook 2dehandsfietsen heeft. Ik zou ze even bellen.
Dank je voor de tip. Ik had idd begrepen dat de prijzen zo rond deze tijd stevig stijgen met al die nieuwe studenten.
quote:
Je kan - als je al een goede tweede fiets in Rotterdam hebt - ook je fiets meenemen in de trein. Is geloof ik 6 euro voor een kaartje.
Dat had ik idd ook al overwogen. Er staat hier in de garage nog een oude fiets van m'n moeder. Maar ja, damesfiets en niet echt comfortabel. Moet ik nog ff over nadenken.
quote:
Plekje kopen kan natuurlijk, maar er zijn straks zoveel plekken waar je hem gaat neer zetten, dat je er lang niet altijd profijt van hebt.
Dat is zeker waar. Maar ja, ik vind het toch wel een rustig idee als ik in Rotterdam zit en m'n fiets staat in Utrecht veilig.
quote:
Je kan trouwens ook makkelijk met de bus van Utrecht CS naar de Bleekstraat en vanaf daar lopen naar 't Ledig Erf (waar je faculteit zit). Is echt een heel kort stukje.
Zijn dat de buslijnen (12 en 13 geloof ik?) naar de uithof die om de 3 minuten ofzo vertrekken?
(Daar had ik ook al naar zitten kijken. Maar mij werd buslijn 2 aangeraden, die stopt bij Ledig Erf. Maar die vertrekt om het kwartier, wat ik nogal onhandig vind.) Stoppen deze bussen wel allemaal bij de juiste halte? Volgens mij is halte Sterrenwijk dan ook goed? En de spitsbussen stoppen daar volgens mij niet toch?
Neemt niet weg dat ik sowieso een fiets in Utrecht wil hebben.
quote:
In 8 jaar is mijn fiets nog nooit gestolen in Utrecht. Ook natuurlijk een kwestie van een goed slot (30 euro ofzo) kopen en altijd goed vastzetten.
Zal ik doen, ff een fietsslotentest opzoeken.
Dank je.

[ Bericht 1% gewijzigd door UltraR op 01-08-2009 10:32:46 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_71510325
Idd, lijn 12 (maar ook 8) stopt daar... Is voor beide lijnen de eerste halte. Sterrenwijk kan ook ja, maakt denk ik niet zo heel veel uit. Lijn 2 stopt inderdaad dichterbij, maar gaat het hele centrum door (doet er dus veel langer over) en vertrekt niet zoveel als 12 (die bijna continu door vertrekt).
PWBF
pi_71526908
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een woning in Utrecht, wat is een leuke wijk voor starters?
pi_71529026
present! en ik representeer dan Lombok
  Forum Admin zondag 2 augustus 2009 @ 01:35:16 #76
232445 crew  Specularium
pi_71529358
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een woning in Utrecht, wat is een leuke wijk voor starters?
Kanaleneiland, in de buurt van het winkelcentrum.
pi_71531822
Zo, ik heb eens rond zitten kijken naar bewaakte fietsenstallingen bij het centraal station. Ook al een 33 euro slot (Steel-o-chain) aangeschaft voor de momenten dat ik ergens anders m'n fiets stal.

Morgen ga ik naar Utrecht om naar een 2e hands fiets en de fietsenstallingen te kijken.
Op het stationsplein zit zowel een NS-stalling als een U-stalling van de gemeente Utrecht. De NS stalling zit iets dichter bij het station en kost 98,- per jaar. De U-stalling kost slechts 60,-
Maar die is dan ook slechts van 07.00 tot 21.00 open, de NS-stalling van 05.00 tot 02.00. De NS stalling geniet dus denk ik mijn voorkeur. Al zal ik morgen ook even bij de onbewaakte stalling(en?) gaan kijken.
pi_71532164
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:33 schreef UltraR het volgende:
Zo, ik heb eens rond zitten kijken naar bewaakte fietsenstallingen bij het centraal station. Ook al een 33 euro slot (Steel-o-chain) aangeschaft voor de momenten dat ik ergens anders m'n fiets stal.

Morgen ga ik naar Utrecht om naar een 2e hands fiets en de fietsenstallingen te kijken.
Op het stationsplein zit zowel een NS-stalling als een U-stalling van de gemeente Utrecht. De NS stalling zit iets dichter bij het station en kost 98,- per jaar. De U-stalling kost slechts 60,-
Maar die is dan ook slechts van 07.00 tot 21.00 open, de NS-stalling van 05.00 tot 02.00. De NS stalling geniet dus denk ik mijn voorkeur. Al zal ik morgen ook even bij de onbewaakte stalling(en?) gaan kijken.
http://www.u-stal.nl/ staan de meeste fietsenstallingen wel op. Die op smakkelaarsveld is open van 00.00 - 24.00 (staat op de site tenminste, volgens mij is dat gewoon altijd open ;-)) en is gratis, met permanent toezicht.
pi_71532402
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:00 schreef lost95 het volgende:

[..]

http://www.u-stal.nl/ staan de meeste fietsenstallingen wel op. Die op smakkelaarsveld is open van 00.00 - 24.00 (staat op de site tenminste, volgens mij is dat gewoon altijd open ;-)) en is gratis, met permanent toezicht.
Dank je! Ook zeker waard om morgen even te gaan kijken. Met m'n sterke slot is een gratis stalling met permanent toezich natuurlijk ook het overwegen waard.

Edit: alhoewel ik wel lees dat er een tekort van een paar duizend plaatsen is voor het gratis fiets stallen rond het station en dat er in de betaalde stallingen altijd wel plaats is.
Maar goed, ik ga me morgen gewoon goed oriënteren.

Ook vreemd trouwens dat het adres van de NS-stalling (98,- per jaar) stationsplein 69 is. En dat er U-stallingen zitten op stationsplein 9 en op.... 69! En die zijn 60,- per jaar.

[ Bericht 14% gewijzigd door UltraR op 02-08-2009 11:25:33 ]
pi_71533637
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:35 schreef Specularium het volgende:

[..]

Kanaleneiland, in de buurt van het winkelcentrum.
PWBF
pi_71533690
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dichterswijk, Rivierenwijk en Tolsteeg zijn prima wijken en vaak goed betaalbaar voor starters. Tenzij je natuurlijk twee inkomens hebt, dan heb je alweer veel meer keus.
PWBF
pi_71580417
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:49 schreef Nielsch het volgende:
Idd, lijn 12 (maar ook 8) stopt daar... Is voor beide lijnen de eerste halte. Sterrenwijk kan ook ja, maakt denk ik niet zo heel veel uit. Lijn 2 stopt inderdaad dichterbij, maar gaat het hele centrum door (doet er dus veel langer over) en vertrekt niet zoveel als 12 (die bijna continu door vertrekt).
Vergeet niet dat je rond 9 uur niet in de 12 wilt zitten vanwege drukte. Dus een fiets kopen is een goed plan. En als je toch alleen maar van station naar ledig erf hoeft te fietsen zou ik een of ander krot ergens vandaan toveren zodat ie ook niet zo snel gejat wordt. Het is toch maar 10 minuutjes fietsen ofzo.

En inderdaad: goed slot.

En: volgende week al UIT? 'ns kijken naar die kindertjes
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:16:32 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_71591516
Botenparade was leuk.

Heeft iemand enig idee waar ik in Utrecht een gasfles kan kopen voor m'n buitenkeuken? Intratuin ofzo? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:17:17 #85
8369 speknek
Another day another slay
pi_71591538
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:09 schreef LaGoudvis het volgende:
present! en ik representeer dan Lombok
Ha buuf.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:12:14 #86
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_71595106
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:16 schreef speknek het volgende:
Botenparade was leuk.

Heeft iemand enig idee waar ik in Utrecht een gasfles kan kopen voor m'n buitenkeuken? Intratuin ofzo? .
Misschien zo'n outdoor winkel? je weet wel, met tenten enzo.
ik weet niet of er een bever zit in utrecht... of je kan de katmandu proberen op de oude gracht.

▀█▀ █ █▀█▀█
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:30:44 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_71597509
Uiteindelijk een gevonden bij Markus Scheepsmaterialen. Een winkelboot op de Keulse Kade. Ach ja.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:56:28 #88
141482 Q.
JurassiQ
pi_71603132
Ah, deze reeks bestaat ook nog. Heb ik nog wat gemist?
For great justice!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:57:29 #89
141482 Q.
JurassiQ
pi_71603165
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:12 schreef timbob het volgende:

[..]

Misschien zo'n outdoor winkel? je weet wel, met tenten enzo.
ik weet niet of er een bever zit in utrecht... of je kan de katmandu proberen op de oude gracht.
[Laat]
Bever zit aan het einde van de Croeselaan, Balijelaan. Bij de AH daar.
For great justice!
pi_71619612
ik las net dat de Starbucks op Utrecht CS vandaag open is. Ben benieuwd.
pi_71620394
Ik niet. Laten ze die amerikaanse troep lekker in dat mislukte land daar laten.
For great justice!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:21:57 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_71621522
Ach, als Utrechter mag je het natuurlijk niet zeggen, maar: alles beter dan DE.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:15:16 #93
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_71622991
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:39 schreef Q. het volgende:
Ik niet. Laten ze die amerikaanse troep lekker in dat mislukte land daar laten.
even gescanned... gescant. gescannert

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_71628517
quote:
Geen festival De Beschaving dit jaar

UTRECHT - Festival De Beschaving in het Utrechtse stadsdeel Leidsche Rijn gaat definitief niet door.

Door geldproblemen is zelfs een ingekrompen versie geen optie. Festival De Beschaving werd ooit opgericht als alternatief voor bestaande festivals. Die zouden volgens de organisatie te commercieel zijn. Eind augustus zou de zevende editie van het culturele popfestival plaatsvinden.

De afgelopen jaren ontving De Beschaving jaarlijks zo'n vijfduizend bezoekers. De organisatie hoopt volgend jaar wel een nieuwe editie van het festival te kunnen organiseren.
RTV Utrecht
For great justice!
pi_71628657
dat leek me al lang duidelijk. Maar wel jammer, heb me er vorig jaar uitstekend vermaakt
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:16:49 #96
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_71644757
Hoera! Vandaag krijg ik de sleutels van mijn kamer @ de Uithof ga me binnenkort ook maar eens in de gemeente inschrijven... Utrecht here I come!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:19:02 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_71644811
Memento-Mori, je usericon geeft een popup.

En gefeli Eva! Jammer dat de Uithof nu een beetje doods is.
pi_71646412
Van de week in de Botanische tuinen bij de Universiteit geweest. Erg leuk en mooi. Vooral de vlinderkas die er op dit moment is.

Ook wezen varen (met een kayak ) richting landgoed Oud Amelisweerd en Bunnik. Ook een aanrader voor als het mooi weer is.

Kortom na 4 jaar wonen in Utrecht nog steeds nieuwe dingen aan het doen / ontdekken.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:19:48 #99
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_71649739
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:30 schreef speknek het volgende:
Uiteindelijk een gevonden bij Markus Scheepsmaterialen. Een winkelboot op de Keulse Kade. Ach ja.
Die wou ik je idd adviseren, de olieboot van Markus idd!

Zuilen/Julianapark ook aanwezig
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:47:29 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_71650568
Ik de hele tijd zoeken naar de huizen waar het adres moest zijn, blijkt de winkel in het water te liggen .

De Uithof is trouwens helemaal niet doods, het is hartstikke druk gezellig vandaag, krijgt iedereen zijn/haar sleutel ofzo? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')