Het duurt volgens mij nog wel een paar jaar voordat De Vredenburg klaar is. Er is nog geen paal de grond in gegaan. Goed, verder kan de Zara mij niet zo heel veel boeien eigenlijkquote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:15 schreef Blik het volgende:
Hoorde vandaag in de Prenatal dat er idd een Zara komt. In een nieuw gebouw op het Vredenburg
quote:Op zondag 19 juli 2009 10:54 schreef DennisMoore het volgende:
Dat 'braakliggend bouwterrein' kreeg toch een logistieke functie, opslag materialen etc tbv totale stationsgebied project?
Nee, daar komt dit gebouw + daarnaast het nieuwe Muziekpalies. Misschien ben je in de war met het Smakkelaarsveld, daar zijn ze nu met de kabels bezig, al komt daar over heel wat jaar de nieuwe centrale Bibliotheek.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:54 schreef DennisMoore het volgende:
Dat 'braakliggend bouwterrein' kreeg toch een logistieke functie, opslag materialen etc tbv totale stationsgebied project?
Prima wel. Wat studenten, wat starters, wat bejaarden en wat allochtonen... beetje doorsnee van de stad. Dicht bij het Ledig Erf, dus das altijd primaquote:Op zondag 26 juli 2009 16:32 schreef AFCA_DD het volgende:
Ik kom zelf niet uit Utrecht, ma ga er wel wonen. En ik had ff een vraagje, hoe is de wijk: Tolsteeg. Ik ga bij het Tolsteegplantsoen wonen, maar ik ken het totaal niet verder.
Ik woon nu 3 maandjes direct naast het Smaragdplein in Tolsteeg. Bevalt prima. Hele diverse wijk, maar wel rustig. en gratis parkerenquote:Op zondag 26 juli 2009 16:32 schreef AFCA_DD het volgende:
Ik kom zelf niet uit Utrecht, ma ga er wel wonen. En ik had ff een vraagje, hoe is de wijk: Tolsteeg. Ik ga bij het Tolsteegplantsoen wonen, maar ik ken het totaal niet verder.
Ik woon in een zijstraatje van het smaragdplein en ik vind de lokatie ideaal. Je bent snel in de stad en snel uit de stad, inderdaad nog gratis parkeren (in mijn straat geen probleem, bij het tolsteegplatsoen staat altijd alles volgeparkeerd heb ik het idee)quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:28 schreef _Ollie het volgende:
[..]
Ik woon nu 3 maandjes direct naast het Smaragdplein in Tolsteeg. Bevalt prima. Hele diverse wijk, maar wel rustig. en gratis parkeren
2de handsfietsen zijn - vind ik - nogal duur in Utrecht. Ik heb gisteren wel een mooie 2dehands fiets bij de kringloopwinkel op de kop getikt (40 euro), maar dat was in Leeuwardenquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:39 schreef UltraR het volgende:
Ik start op 1 september met de studie Bestuurs- & organisatiewetenschappen (B&O) in Utrecht.
Ik zal de eerste maanden heen en weer reizen tussen Rotterdam en Utrecht.
Op 10 augustus doe ik mee aan de UIT (introductie)week. Nu wordt daar een fiets voor aangeraden. Ik wilde sowieso een 2e hands aanschaffen om vanaf centraal mee naar de B&O locatie te rijden. Dus nu ben ik van plan ergens in de komende dagen naar Utrecht te reizen om een fiets aan te kopen.
Weet iemand een goede, legale, verkoper van 2e hands fietsen in Utrecht?
Verder was ik van plan om een plekje in de bewaakte fietsenstalling te kopen voor een jaar, à 98,-.
Dat geld heb ik er op zich wel voor over om de grote diefstal kans te verminderen (niet vanwege de kosten van de fiets, maar vanwege het feit dat ik gewoon zeker wil weten dat m'n fiets er staat als ik hem nodig heb.)
Is het kopen van een plaatsje in de bewaakte fietsenstalling aan te raden? Of hebben jullie betere tips?
Dank je voor de tip. Ik had idd begrepen dat de prijzen zo rond deze tijd stevig stijgen met al die nieuwe studenten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 09:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
2de handsfietsen zijn - vind ik - nogal duur in Utrecht. Ik heb gisteren wel een mooie 2dehands fiets bij de kringloopwinkel op de kop getikt (40 euro), maar dat was in Leeuwarden. Wellicht dat stichting de ARM (kringloop Utrecht) ook 2dehandsfietsen heeft. Ik zou ze even bellen.
Dat had ik idd ook al overwogen. Er staat hier in de garage nog een oude fiets van m'n moeder. Maar ja, damesfiets en niet echt comfortabel. Moet ik nog ff over nadenken.quote:Je kan - als je al een goede tweede fiets in Rotterdam hebt - ook je fiets meenemen in de trein. Is geloof ik 6 euro voor een kaartje.
Dat is zeker waar. Maar ja, ik vind het toch wel een rustig idee als ik in Rotterdam zit en m'n fiets staat in Utrecht veilig.quote:Plekje kopen kan natuurlijk, maar er zijn straks zoveel plekken waar je hem gaat neer zetten, dat je er lang niet altijd profijt van hebt.
Zijn dat de buslijnen (12 en 13 geloof ik?) naar de uithof die om de 3 minuten ofzo vertrekken?quote:Je kan trouwens ook makkelijk met de bus van Utrecht CS naar de Bleekstraat en vanaf daar lopen naar 't Ledig Erf (waar je faculteit zit). Is echt een heel kort stukje.
Zal ik doen, ff een fietsslotentest opzoeken.quote:In 8 jaar is mijn fiets nog nooit gestolen in Utrecht. Ook natuurlijk een kwestie van een goed slot (30 euro ofzo) kopen en altijd goed vastzetten.
Kanaleneiland, in de buurt van het winkelcentrum.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een woning in Utrecht, wat is een leuke wijk voor starters?
http://www.u-stal.nl/ staan de meeste fietsenstallingen wel op. Die op smakkelaarsveld is open van 00.00 - 24.00 (staat op de site tenminste, volgens mij is dat gewoon altijd open ;-)) en is gratis, met permanent toezicht.quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:33 schreef UltraR het volgende:
Zo, ik heb eens rond zitten kijken naar bewaakte fietsenstallingen bij het centraal station. Ook al een 33 euro slot (Steel-o-chain) aangeschaft voor de momenten dat ik ergens anders m'n fiets stal.
Morgen ga ik naar Utrecht om naar een 2e hands fiets en de fietsenstallingen te kijken.
Op het stationsplein zit zowel een NS-stalling als een U-stalling van de gemeente Utrecht. De NS stalling zit iets dichter bij het station en kost 98,- per jaar. De U-stalling kost slechts 60,-
Maar die is dan ook slechts van 07.00 tot 21.00 open, de NS-stalling van 05.00 tot 02.00. De NS stalling geniet dus denk ik mijn voorkeur. Al zal ik morgen ook even bij de onbewaakte stalling(en?) gaan kijken.
Dank je! Ook zeker waard om morgen even te gaan kijken. Met m'n sterke slot is een gratis stalling met permanent toezich natuurlijk ook het overwegen waard.quote:Op zondag 2 augustus 2009 11:00 schreef lost95 het volgende:
[..]
http://www.u-stal.nl/ staan de meeste fietsenstallingen wel op. Die op smakkelaarsveld is open van 00.00 - 24.00 (staat op de site tenminste, volgens mij is dat gewoon altijd open ;-)) en is gratis, met permanent toezicht.
quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kanaleneiland, in de buurt van het winkelcentrum.
Dichterswijk, Rivierenwijk en Tolsteeg zijn prima wijken en vaak goed betaalbaar voor starters. Tenzij je natuurlijk twee inkomens hebt, dan heb je alweer veel meer keus.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een woning in Utrecht, wat is een leuke wijk voor starters?
Vergeet niet dat je rond 9 uur niet in de 12 wilt zitten vanwege drukte. Dus een fiets kopen is een goed plan. En als je toch alleen maar van station naar ledig erf hoeft te fietsen zou ik een of ander krot ergens vandaan toveren zodat ie ook niet zo snel gejat wordt. Het is toch maar 10 minuutjes fietsen ofzo.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:49 schreef Nielsch het volgende:
Idd, lijn 12 (maar ook 8) stopt daar... Is voor beide lijnen de eerste halte. Sterrenwijk kan ook ja, maakt denk ik niet zo heel veel uit. Lijn 2 stopt inderdaad dichterbij, maar gaat het hele centrum door (doet er dus veel langer over) en vertrekt niet zoveel als 12 (die bijna continu door vertrekt).
Ha buuf.quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:09 schreef LaGoudvis het volgende:
present! en ik representeer dan Lombok
Misschien zo'n outdoor winkel? je weet wel, met tenten enzo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:16 schreef speknek het volgende:
Botenparade was leuk.
Heeft iemand enig idee waar ik in Utrecht een gasfles kan kopen voor m'n buitenkeuken? Intratuin ofzo?.
[Laat]quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:12 schreef timbob het volgende:
[..]
Misschien zo'n outdoor winkel? je weet wel, met tenten enzo.
ik weet niet of er een bever zit in utrecht... of je kan de katmandu proberen op de oude gracht.
even gescanned... gescant. gescannertquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:39 schreef Q. het volgende:
Ik niet. Laten ze die amerikaanse troep lekker in dat mislukte land daar laten.
RTV Utrechtquote:Geen festival De Beschaving dit jaar
UTRECHT - Festival De Beschaving in het Utrechtse stadsdeel Leidsche Rijn gaat definitief niet door.
Door geldproblemen is zelfs een ingekrompen versie geen optie. Festival De Beschaving werd ooit opgericht als alternatief voor bestaande festivals. Die zouden volgens de organisatie te commercieel zijn. Eind augustus zou de zevende editie van het culturele popfestival plaatsvinden.
De afgelopen jaren ontving De Beschaving jaarlijks zo'n vijfduizend bezoekers. De organisatie hoopt volgend jaar wel een nieuwe editie van het festival te kunnen organiseren.
Die wou ik je idd adviseren, de olieboot van Markus idd!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:30 schreef speknek het volgende:
Uiteindelijk een gevonden bij Markus Scheepsmaterialen. Een winkelboot op de Keulse Kade. Ach ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |