Een verband met de islam zal altijd ontkend worden. Zelfs onschuldige kinderen moeten in een suggestieve hoek geplaatst worden om daar de schuld aan te kunnen geven als een streng islamitisch gezin de sfeer in de buurt verneukt:quote:Op maandag 6 juli 2009 21:06 schreef El_Matador het volgende:
Echt, serieus, wáárom! Ja, mét streepjes. Waarom ga je huilen over een religie als dat gebied overheerst wordt?quote:Op maandag 6 juli 2009 21:19 schreef Py het volgende:
[..]
Een verband met de islam zal altijd ontkend worden. Zelfs onschuldige kinderen moeten in een suggestieve hoek geplaatst worden om daar de schuld aan te kunnen geven als een streng islamitisch gezin de sfeer in de buurt verneukt:
Irakees gezin vlucht uit eigen huis na burenruzie
Dat er etnische Oeigoeren in Xinjang wonen en dat die een eeuwenlange geschiedenis hebben, betekent dus automatisch dat de islam er niets mee te maken heeft![]()
Wie anders beweert is een moslimbasher die niets weet en dom wil islambashen.
Damn, wat een huiliebericht ten eerste.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:19 schreef Py het volgende:
[..]
Een verband met de islam zal altijd ontkend worden. Zelfs onschuldige kinderen moeten in een suggestieve hoek geplaatst worden om daar de schuld aan te kunnen geven als een streng islamitisch gezin de sfeer in de buurt verneukt:
Irakees gezin vlucht uit eigen huis na burenruzie
Dat er etnische Oeigoeren in Xinjang wonen en dat die een eeuwenlange geschiedenis hebben, betekent dus automatisch dat de islam er niets mee te maken heeft![]()
Wie anders beweert is een moslimbasher die niets weet en dom wil islambashen.
Ik heb nergens islambashende Chinezen gezegd.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:22 schreef El_Matador het volgende:
Oeigoeren zijn onderdrukte zielige mensen die onderdrukt worden door vuile islambashende Chinezen die hun gebied ingepikt hebben.
De linkse waarheid. Ik zal er niet meer aan tornen.
Geen moslims, 80 jaar geweld om de Spaanse overheerser eruit te trappen.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wel de oorzaak van het geweld. Wat ik al zei.
Moslims protesteren over het algemeen met geweld.
Dat komt omdat Allah ze dat ingeprent heeft. Als ze het niet doen, dan gaan ze naar de hel.
Ik raad de mensen aan dat topic te lezen om zo zelf een beeld te vormen wat je bedoelt.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Damn, wat een huiliebericht ten eerste.
Iedereen die overigens het hele topic leest, weet wat ik daar bedoel . Zelfde niveau als Koranteksten uit het verband rukken en dan er iets over zeggen.
En ik kan ook hele leuke quotes van jou vinden maar op dat niveau ga ik de discussie niet voeren.
Welke onmogelijke verbanden??? Ik heb zelfs bronnen gegeven waaruit de relatie met de radicale islam blijkt. Dit in tegenstelling tot de bewering dat die kinderen wel niet zuiver zouden zijn. Dat was pas een staaltje duimzuigerij.quote:Het tegenovergestelde is echter juist waar, telkens wanneer er een nieuwsbericht opduikt met 1 keer het woord moslim erin, komen steeds dezelfde figuren steeds dezelfde onmogelijke verbanden leggen.
Wat nou ongefundeerd? Ik geef zelfs bronnen. Het enige wat ik terug hoor is gehuil dat ik islam bash want er wonen al eeuwen Oeigoeren, dus kan het niets met de islam te maken hebben. De wereld is de laatste decennia enorm verandert. De veranderingen in China en haar beleid is misschien één van de grootste veranderingen op het wereldtoneel geweest. Maar dan komen er kaartjes voorbij die aantonen dat er in het jaar 800 ook al Oeigoeren woonden en dat het dus niets met de islam te maken kan hebbenquote:Je mag kritiek op de islam hebben en je mag ook kritiek op moslims hebben. Maar als dat dat zo ongefundeerd is als ik weet niet wat, dan kan je ook een weerwoord verwachten op een discussieforum. Als je bijvoorbeeld zegt dat extremistische moslims een slechte ideologie aanhangen, dan kan ik dat alleen maar beamen.
Als je mensen die er niks mee te maken hebben allerlei stickers op gaat plakken. Tja, dan ben je gewoon triest bezig.
http://www.salon.com/opin(...)6/uighurs/index.htmlquote:According to The New York Times this morning, violent clashes between Chinese government forces and Muslim Uighurs -- that country's long-oppressed minority -- have left at least 140 people dead and close to 1,000 injured. This incident in Western China highlights an important fact about America's "War on Terror."
Just imagine if the Uighurs were a Christian -- rather than Muslim -- minority, battling against the tyrannical Communist regime in Beijing, resisting various types of persecution, and demanding religious freedom. They would be lionized by America's Right, as similar Christian minorities, oppressed by tyrannical regimes, automatically are. Episodes like these -- where a declared Tyranny like China violently acts against citizens with whom we empathize -- are ones about which, in general, the American political class loves to sermonize.
But the Uighurs are Muslim, not Christian, and hostility towards them thus easily outweighs the opportunity they present to undermine the Chinese Government. Rather than support and venerate them, we instead spent this decade declaring them to be "enemy combatants" and locking them up in Guantanamo -- despite the fact that they have never evinced any interest in doing anything other than resisting Chinese persecution, and have certainly never taken actions against the U.S. (as even the Bush administration ultimately admitted). Yet even now, both Congress and the administration actively block release into the U.S. even of those Uighurs we wrongfully imprisoned for years, while the Right screams with outrage -- and fear -- over the administration's commendable efforts to find a home for them elsewhere.
For all the Serious analysis about the War on Terror, so much of it has been driven by nothing more complex or noble than sheer hostility towards Muslims. Muslims generally -- not just Al Qaeda -- replaced Communists as our New Enemy and became the new enabling force for our endless state of War and never-ending expansions of executive power. Rather obviously, the Uighurs were swept into the Enemy category solely by virtue of their status as Muslims. What more compelling evidence of that could be imagined than the fact that we imprisoned -- and continue to imprison -- people at Guantanamo whose only political interest is in resisting oppression by the Chinese government?
bla bla, laat het laatste nieuwsbericht eens zien van christenen die collectief stenen gooien naar een ambassade dan. Het feit dat moslims dit gevoel oproepen komt niet uit de lucht vallen. Alleen in nederland komen ze al keer op keer negatief in de publiciteit en dat is wereldwijd hetzelfde liedje.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:08 schreef Monidique het volgende:
Duidelijk ook hier toepasbaar:
[..]
http://www.salon.com/opin(...)6/uighurs/index.html
Nee klopt, ze gooien collectief bommen op burgers in het midden oosten.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:13 schreef pisnicht het volgende:
[..]
bla bla, laat het laatste nieuwsbericht eens zien van christenen die collectief stenen gooien naar een ambassade dan. Het feit dat moslims dit gevoel oproepen komt niet uit de lucht vallen. Alleen in nederland komen ze al keer op keer negatief in de publiciteit en dat is wereldwijd hetzelfde liedje.
Amerikanen zijn imo ook gehersenspoelde christenen maar het gros van de christenen heeft niet de instelling zoals veel moslims die hebben. Vandaar dat ik ook vroeg naar een nieuwsbericht vergelijkbaar met het bericht over de stenengooiers bij de chinese ambassade. Het is vervelend voor je maar de realiteit spreekt nu eenmaal in het nadeel van de islam/moslims.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee klopt, ze gooien collectief bommen op burgers in het midden oosten.
http://www.guardian.co.uk/world/2005/oct/07/iraq.usa
Ow please not that again. De hele war on terror gaat over het uitroeien van de moslims natuurlijk.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:08 schreef Monidique het volgende:
Duidelijk ook hier toepasbaar:
[..]
http://www.salon.com/opin(...)6/uighurs/index.html
quote:China staat op plaats tien van de Open Doors’ Ranglijst Christenvervolging met landen waar christenen het meest worden vervolgd. Officieel staat de Communistische Partij, die alle politieke macht in handen heeft, vijf 'religies' toe: boeddhisme, taoïsme, islam, protestantisme en katholicisme. De aanhangers mogen hun godsdienst openlijk beleven, als ze zich maar onderwerpen aan de regels van de overheid.
Wagt een joker die blogger. De islam is in China toegestaan (mits het binnen de wet blijft), het christendom niet. En hoe is de titel van zn blog?quote:Honderden Chinese christenen opgepakt
DO 11 dec 2008 | 11.38
De Chinese politie heeft de afgelopen maanden in de provincies Henan en Shandong honderden christenen gearresteerd. Daarbij zouden tenminste vier kerkleiders zijn veroordeeld tot anderhalf jaar werkkamp. Dat heeft de stichting Open Doors gemeld.
Volgens de stichting die zich inzet voor vervolgde en onderdrukte christenen wereldwijd, heeft een grote politiemacht in de afgelopen drie maanden invallen gedaan in meerdere Chinese huiskerken. Honderden christenen, onder wie 400 studenten, zouden hierbij gearresteerd zijn.
Een aantal christenen zou inmiddels weer vrijgelaten zijn, al dan niet door betaling van een borgsom. Over het lot van de andere, opgepakte christenen kon Open Doors geen melding maken.
De Chinese overheid voert al jaren een strijd tegen het sterk groeiende christendom. Geregeld worden christenen, en met name kerkleiders, opgepakt.
Nee, die kent zijn feitenquote:What if the Uighurs were Christian rather than Muslim?
Grote onzin. De manier waarop is gewoon een anders. De landen zijn anders georganiseerd. Een stem op Bush is gewoon vergelijkbaar met een steen richting een ambassade.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:20 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Amerikanen zijn imo ook gehersenspoelde christenen maar het gros van de christenen heeft niet de instelling zoals veel moslims die hebben. Vandaar dat ik ook vroeg naar een nieuwsbericht vergelijkbaar met het bericht over de stenengooiers bij de chinese ambassade. Het is vervelend voor je maar de realiteit spreekt nu eenmaal in het nadeel van de islam/moslims.
Wellicht begreep ik verkeerd dat je met het tussen aanhalingstekens zetten van "vreedzaam", en dat je daarmee een knipoog gaf tegen "Islam is een vreedzame religie".quote:
Idd, de westerse relschoppers slopen bushokjes voor de lol, daar doen ze het tenminste om politieke redenen. Wie is er meer barbaars.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik stel in ieder geval dat wij westerlingen net zo goed barbaars gedrag vertonen tijdens demonstraties. Of voetbalwedstrijden.
Bron/link aubquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:08 schreef Human82 het volgende:
De Chineze overheid is weer systematisch de Uygur Turken aan het vermoorden, dit is gewoon genocide 2009!!!!! De EU, Turkije, de VS moeten China waarschuwen!! De Uygur Turken in Xinjiang spreken van genocide door de Chineze leger en grote groeperingen(5000 Chinezen vielen ineens de straten binnen, afgeslachte mensen overal op straat, kinderen, verkrachte vrouwen,massa mannenlijken)
Volgens Uygur bronnen zijn er meer dan 500 Uygur Turken vermoord. Chineze overheid is echt een gevaar voor de wereld.
Kijk eerst even naar deze foto's te beginnen met nummer 1 t/m 62(bovenaan):quote:
Wat zeggen die foto's volgens jou dan? Ik zie onherkenbaar gemaakte lijken op straat en in huizen en in mortuaria en bebloedde chinese meisjes (van de lijken kan ik weinig etniciteit aflezen omdat ze onherkenbaar zijn gemaakt) en geplunderde winkels (hoorde gisteren op het journaal dat winkels die nacht bewaakt werden door het leger en gewapende han-chinezen en de beelden die ik gezien heb waren van Oeigoeren die massaal aan het rellen waren).quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:26 schreef Human82 het volgende:
[..]
Kijk eerst even naar deze foto's te beginnen met nummer 1 t/m 62(bovenaan):
http://www18.gazetevatan.com/fotogaleri/resim.asp?kat=10353&page_number=1.
Het nieuws komt alleen maar van de Chineze kant. De andere kant kan niet eens worden gehoord, want communicatie is onmogelijk daar. Internet, telefoon, alles is afgesloten in die regio.
Die bebloede Chineze vrouwen zijn gewond, niet fataal. De Uygur Turken protesteren de Chineze regering, maar de leger heeft te hard ingegrepen. De mensen daar zijn woedend omdat een paar dagen geleden Uygur Turken geprovoceerd zijn door een grote groep Chinezen die tijdens werk een fabriek binnenvielen. Een groot aantal werden daar vermoord en daarna liep het uit de hand en begonnen die protesten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:43 schreef Py het volgende:
[..]
Wat zeggen die foto's volgens jou dan? Ik zie onherkenbaar gemaakte lijken op straat en in huizen en in mortuaria en bebloedde chinese meisjes (van de lijken kan ik weinig etniciteit aflezen omdat ze onherkenbaar zijn gemaakt) en geplunderde winkels (hoorde gisteren op het journaal dat winkels die nacht bewaakt werden door het leger en gewapende han-chinezen en de beelden die ik gezien heb waren van Oeigoeren die massaal aan het rellen waren).
Ik spreek de taal van die site niet dus daar wordt ik ook niet wijzer van.
Dusquote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:56 schreef Human82 het volgende:
[..]
Die bebloede Chineze vrouwen zijn gewond, niet fataal. De Uygur Turken protesteren de Chineze regering, maar de leger heeft te hard ingegrepen. De mensen daar zijn woedend omdat Uygur Turken geprovoceerd zijn door een grote groep Chinezen die tijdens werk een fabriek binnenvielen. Een groot aantal werden daar vermoord en daarna liep het uit de hand en begonnen die protesten.
RTL Nieuws daarentegen (ik heb beide gezien) liet zien hoe een horde boze Han Chinezen ongehinderd de wij in kon gaan terwijl het leger de andere kant uitkeek.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:21 schreef Py het volgende:
Volgens het nos journaal net, wat een uitgebreidde reportage uitzond, waren het de Oeigoeren die een paar dagen geleden een bloedbad hebben aangericht.
En heeft het leger de Oeigoerenwijk omsingeld om de Han-Chinezen tegen te houden, die nu met knuppels en erger staan te trappelen om de Oeigoerenwijk binnen te trekken.
Was ook op nos journaal dat er een groep toch die wijk inging. Alleen daar vertelden ze dat het aantal woeste Han-Chinezen te groot was om alles onder controle te houden. Maar ze hadden daar een eigen ploeg die niet helemaal vrijuit kon filmen. En nos staat idd ook bekend om de staatsversie uit te zenden ja.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:23 schreef Disana het volgende:
[..]
RTL Nieuws daarentegen (ik heb beide gezien) liet zien hoe een horde boze Han Chinezen ongehinderd de wij in kon gaan terwijl het leger de andere kant uitkeek.
Ja, dat laatste hebben we de eerste dagen na de verkiezingsfraude in Iran kunnen merken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:35 schreef Py het volgende:
[..]
Was ook op nos journaal dat er een groep toch die wijk inging. Alleen daar vertelden ze dat het aantal woeste Han-Chinezen te groot was om alles onder controle te houden. Maar ze hadden daar een eigen ploeg die niet helemaal vrijuit kon filmen. En nos staat idd ook bekend om de staatsversie uit te zenden ja.
En dat zal, gezien de houding van Nederland tijdens het bezoek van de Dahlai Lama, mbt China niet minder zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat laatste hebben we de eerste dagen na de verkiezingsfraude in Iran kunnen merken.
Wat een onzin, we proberen juist al jaren de Armeense genocide erkend te krijgen!quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:39 schreef Human82 het volgende:
Als er Turken of Moslims dood gaan dan hoor je de wereld niets zeggen.
Nog niets, maar dat komt heus wel. Als het officieel een genocide is komen de veroordelingen vanzelf.quote:Wat heeft Nederland gezegd over deze genocide?
De wat in China?quote:Waar zijn de mensenrechten in China?
Moeilijk veroordelen als er nog geen officiële berichten (dus niet die fotoreportage op een site waar je tussendoor ook nog even reclame krijgt voor vakantiebestemmingenquote:Er zijn meer dan 1000 Uygur Turken vermoord, zowel door de leger als door grote groepen han-chinezen. Er zullen zeer waarschijnlijk honderden onschuldige gevangenen geexecuteerd worden de komende dagen!!!!
Niemand zegt wat hierover, kan Balkenende niet een woord zeggen? Waar is de eu of de vs?
Nee, niemand heeft er baat bij, want Iran en Michael Jackson dat is pas nieuws, daar kan je veel aan verdienen toch?
Grootste gevaar voor de wereld zijn niet de Islamitische landen, die hebben het kracht daarvoor niet. Grootste gevaren zijn china, vs en rusland!!!
De chineze leger heeft zogenaamd alles onder controle!!!! Ze stoppen de protesterende Uygur Turken, ze vertellen hun dat ze thuis moeten blijven. Maar de invasies van grote groepen han-chinezen zien ze door de vingers. En zo werd iedereen thuis en op straten afgeslacht.... Politie heeft ook vele mensen doodgeschoten.
Ik heb ook al berichten gehoord over meer dan 100 doden aan Chinese kant dus ik zou niet zo snel een kant kiezen als ik jou was.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:56 schreef Human82 het volgende:
[..]
Die bebloede Chineze vrouwen zijn gewond, niet fataal. De Uygur Turken protesteren de Chineze regering, maar de leger heeft te hard ingegrepen. De mensen daar zijn woedend omdat een paar dagen geleden Uygur Turken geprovoceerd zijn door een grote groep Chinezen die tijdens werk een fabriek binnenvielen. Een groot aantal werden daar vermoord en daarna liep het uit de hand en begonnen die protesten.
Niemand weet wat er echt aan de hand is, dus ze zijn zo slim om niet voorbarig te zijn. Misschien een idee voor jou.quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:39 schreef Human82 het volgende:
Als er Turken of Moslims dood gaan dan hoor je de wereld niets zeggen. Wat heeft Nederland gezegd over deze genocide? Waar zijn de mensenrechten in China? Er zijn meer dan 1000 Uygur Turken vermoord, zowel door de leger als door grote groepen han-chinezen. Er zullen zeer waarschijnlijk honderden onschuldige gevangenen geexecuteerd worden de komende dagen!!!!
Niemand zegt wat hierover, kan Balkenende niet een woord zeggen? Waar is de eu of de vs?
Nee, niemand heeft er baat bij, want Iran en Michael Jackson dat is pas nieuws, daar kan je veel aan verdienen toch?
Dit is niet de eerste keer, al jarenlang worden de Uygur Turken daar mishandeld en vermoord voor niets.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:12 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik heb ook al berichten gehoord over meer dan 100 doden aan Chinese kant dus ik zou niet zo snel een kant kiezen als ik jou was.
De Turkse genocide proberen jullie natuurlijk nooit erkend te krijgen. Daar willen jullie niets mee te maken hebben.quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat een onzin, we proberen juist al jaren de Armeense genocide erkend te krijgen!
[..]
Nog niets, maar dat komt heus wel. Als het officieel een genocide is komen de veroordelingen vanzelf.
[..]
De wat in China?
[..]
Moeilijk veroordelen als er nog geen officiële berichten (dus niet die fotoreportage op een site waar je tussendoor ook nog even reclame krijgt voor vakantiebestemmingen) zijn over de situatie. Daarna komt het echt wel.
'Jullie'?quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:53 schreef Human82 het volgende:
De Turkse genocide proberen jullie natuurlijk nooit erkend te krijgen. Daar willen jullie niets mee te maken hebben.
Dat doen ze wel, ze krijgen alleen geen (eerlijk) antwoord van China. Verder kunnen ze weinig.quote:De wereld zou zich moeten schamen dat er nog steeds zoveel onduidelijkheid is, waarom vraagt de wereld zich niet af wat er in godsnaam daar gebeurd?
Klopt. Doe je niets aan... Het enige wat ze kunnen doen is ook vragen aan de regering of ze er verstandig mee om willen gaan en of ze alstublieft duidelijkheid willen geven. Meer kunnen ze nog niet.quote:Niemand durft hard op te treden tegen china, hetzelfde geld voor Turkse regering.
We?quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
'Jullie'?
Turkse genocide?
[..]
Dat doen ze wel, ze krijgen alleen geen (eerlijk) antwoord van China. Verder kunnen ze weinig.
[..]
Klopt. Doe je niets aan... Het enige wat ze kunnen doen is ook vragen aan de regering of ze er verstandig mee om willen gaan en of ze alstublieft duidelijkheid willen geven. Meer kunnen ze nog niet.
Hoe dan? Er is daar geen persvrijheid en er geldt internetcensuur. Daar kunnen BBC, CNN en Reuters niets aan doen. Zij uploaden sowieso niets naar YouTube, dat moeten mensen zelf doen, maar die mogelijkheid is daar nauwelijks.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:47 schreef Human82 het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste keer, al jarenlang worden de Uygur Turken daar mishandeld en vermoord voor niets.
Er zijn meer dan 1000 Uygur Turken vermoord en honderden zullen nog geëxecuteerd worden. Tijdens al die invasies van de han-chinezen zullen ongetwijfeld ook een aantal van hun gesneuveld zijn. Maar de grote schuldige is al larenlang de chineze overheid. Ze maken de Uygur Turken het leven zuur daar.
Als cnn, bbc, reuters het had gewild, zouden er nu al honderden video's op youtube geupload zijn van de gebeurtenissen in Oost-Turkistan (Xinjiang).
We willen de Armeense genocide juist wel laten erkennen. We willen alleen ook vriendjes blijven met Turkije en die dingen gaan slecht samen.quote:
Het grootste verschil? 1.301.823.424 Chinezen!quote:Nou nou, waarom kunnen ze verder weinig? Waarom kunnen ze veel meer als het Iran of Irak betreft? Dan is het van groot economisch en geografisch belang voor de vs en eu natuurlijk.
Ik wil de genocide op meer dan 5 miljoen Turken en Moslims (Balkan moorden 1821-1922) laten erkennen. Iedereen wil zo veel, dan willen wij het ook.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
We willen de Armeense genocide juist wel laten erkennen. We willen alleen ook vriendjes blijven met Turkije en die dingen gaan slecht samen.
[..]
Het grootste verschil? 1.301.823.424 Chinezen!Natuurlijk ethisch moeilijk uit te leggen, maar China lopen ze niet zomaar even plat als het dwars ligt. Verder spelen er natuurlijk veel meer economische belangen dan bij de andere landen die je noemt.
Ook de reden waarom Turkije het nog niet heel moeilijk heeft gehad wat betreft de Armeense genocide.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |