abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70681287
Jusqu'ici tout va bien...
pi_70681396
Gezellig.
pi_70681406
Het bericht:
quote:
Weer vrouw mishandeld na stapavond

AMSTERDAM - Opnieuw is een vrouw in het uitgaansleven van Amsterdam het ziekenhuis ingeslagen. De 22-jarige Noëlle liep onder andere een gebroken voet en diverse blauwe plekken en kneuzingen op toen zij op haar fiets wilde stappen en werd afgetuigd.

Noëlle liep onder andere een gebroken voet en diverse blauwe plekken en kneuzingen op Foto: Cris
"Het gebeurde na het uitgaan in de Jimmy Woo. Ik had met twee vriendinnen daarna nog een snack gehaald bij de snackbar tegenover de Paradiso toen we naar huis wilden gaan. Een Marokkaanse jongen van een jaar of 25 viel ons buiten lastig. Ik probeerde hem op afstand te houden en zei tegen mijn vriendinnen dat we maar snel op de fiets weg moesten gaan om ruzie te vermijden", vertelt de nog altijd aangeslagen Noëlle.

"De jongen hield ons vervolgens tegen. Toen wij er langs wilden fietsen, kreeg ik ineens een klap in mijn gezicht en viel bijna van mijn fiets af. Ik werd hier zo kwaad om dat ik van mijn fiets stapte en schreeuwde dat hij een mietje was omdat hij een meisje sloeg. Het was duidelijk dat hij ruzie aan het zoeken was. Dat bleek ook wel toen ik weer een klap in mijn gezicht kreeg."

Glas

Om zich niet weerloos in elkaar te laten slaan, pakte Noëlle haar tas. "Ik haalde daar iets van glas uit en liet dat in een reflex op de grond kapot vallen in de hoop dat het hem zou afschrikken en hij zou afdruipen. Maar het tegendeel gebeurde. Hij pakte me vast en duwde me op de grond en schopte op me in. Het was vreselijk en het meest verbaasd was ik nog dat niemand ingreep. Niemand die een hand uitstak en me hielp. Ook niet de taxichauffeurs op de standplaats Leidseplein die het allemaal hebben gezien", zegt Noëlle geschokt.

De dader is dan ook ontkomen en was al gevlogen toen de politie arriveerde. "Ik raakte helemaal in shock toen een Marokkaanse taxichauffeur tegen een agent zei dat ik het had uitgelokt. Dat is toch niet te geloven? Dus het feit dat ik daar ben met een jurkje aan en blond haar geeft die jongen vrijspel om ruzie te zoeken? Vreselijk..."

"Daarna hebben zich een paar jongens zich over me ontfermd en me naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd geconstateerd dat ik een gebroken voet had en diverse blauwe plekken en schaafwonden. Gelukkig ben ik er nog redelijk vanaf gekomen, want hij had me ook op heel andere plekken hard kunnen schoppen met fatale gevolgen", meent de Amsterdamse.

Eerder deze week werd ook al een mishandeling bekend. Afgelopen zaterdagnacht werd een groepje vrouwen door twee Marokkaanse mannen aangepakt.

De politie bevestigt het verhaal van Noëlle en zegt alles in het werk te stellen "om de dader op te sporen en aan justitie over te dragen. Want dit gedrag tolereren wij absoluut niet in de stad", aldus een woordvoerder.
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_mishandeld__.html
pi_70681468
quote:
Alweer een mishandeld?
pi_70681480
Nog even een laatste pakkende reactie op een enge manier van denken, uit het vorig topic:
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:16 schreef Halcon het volgende:

Een strakke spijkerbroek vind ik wat anders van de vleesverwerkingsoutfit van sommige dames. Ik snap ook niet waarom sommige dames een wedstrijdje houden wie er het meest als een hoer uitziet. Hebben ze dan zo'n minderwaardigheidscomplex?
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:26 schreef drijfhout het volgende:

Ik snap niet waar jij het gore lef vandaan haalt een vrouw als hoer te betitelen op basis van haar kledingkeuze.

Niet om de discussie te beslechten, maar je bent echt dood- en doodeng.
pi_70681524
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:38 schreef vanhal het volgende:
Nog even een laatste pakkende reactie op een enge manier van denken, uit het vorig topic:
[..]

[..]

Wat begrijp je niet aan het verschil tussen "een hoer zijn" en "je kleden als een hoer" ? Zo moeilijk is het toch allemaal niet.
pi_70681563
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:15 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee, IK bepaal wat ik draag. Verder niemand.
Allicht. Maar het tuig bepaalt welke vrouwen ze willen aanranden. Daarbij hebben ze zo te zien een voorkeur voor zeer schaars geklede meisjes. Je bent uiteraard vrij om die kennis te negeren, maar of dat snugger is?
quote:
[..]

Van leeuwen weet je dat ze gevaarlijk zijn. Een leeuwenkooi met leeuwen is PER DEFINITIE gevaarlijk.
Het leidseplein ligt in Nederland. Nederland is een vrij land waar je als burger veilig bent. Rondlopen op het leidseplein heeft geen direct gevolg dat je daar geschonden vandaan komt.
Doe niet zo achterlijk. Het Leidseplein is 's avonds laat met al die dronken malloten een gevaarlijke plek. Daar kun je je beter van bewust zijn, en er ook naar handelen. De malloten gaan zich immers niet aan jou aanpassen.
quote:
Er wordt nu potdomme net gedaan alsof het dragen van een kort rokje vragen om moeilijkheden is. Het is potdomme de omgedraaide wereld.
Dat scootertuig 'verkeerd' aankijken is ook vragen om moeilijkheden...
  zondag 5 juli 2009 @ 21:42:49 #8
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_70681621
K$^)(& marokkanen.

Althans, veel van die lui.
pi_70681659
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:16 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ja, maar ondertussen vul jij wel in dat het meisje wel uitdagende kleding gedragen MOET hebben. Ze heeft toch immers klappen gehad? Ze vroeg er dan toch zelf om?
Echt, jouw manier van discussieren is . Ik doe een paar aannames, en ik kan het mis hebben, maar gezien mijn kennis van het uitgaansleven en de meppers verwacht ik niet dat ik er erg ver naast zit.
quote:
Jouw mening doet er alles toe, jij vult het zelf in, dat terwijl je er helemaal niet bij was.
Jij wel dan?
pi_70681668
Waarom gaat de discussie over de kleding die vrouwen beter wel of beter niet kunnen dragen?
Dat is toch helemaal niet de kwestie, dan ben je geheel aan het werkelijke probleem voorbij gegaan.
pi_70681675
Alsof kleding er iets toe doet bij dit probleem
pi_70681685
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:40 schreef Halcon het volgende:

Wat begrijp je niet aan het verschil tussen "een hoer zijn" en "je kleden als een hoer" ? Zo moeilijk is het toch allemaal niet.
Als ik jou goed begrijp bepaal jij wat een meisje wel of niet kan dragen. Jouw manier van denken is eng.
pi_70681708
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Allicht. Maar het tuig bepaalt welke vrouwen ze willen aanranden. Daarbij hebben ze zo te zien een voorkeur voor zeer schaars geklede meisjes. Je bent uiteraard vrij om die kennis te negeren, maar of dat snugger is?
[..]

Doe niet zo achterlijk. Het Leidseplein is 's avonds laat met al die dronken malloten een gevaarlijke plek. Daar kun je je beter van bewust zijn, en er ook naar handelen. De malloten gaan zich immers niet aan jou aanpassen.
[..]

Dat scootertuig 'verkeerd' aankijken is ook vragen om moeilijkheden...
Allemaal leuk en aardig, maar wie doet er wat aan het probleem dan? De politie bekeurt schijnbaar vooral op lampjes die het niet doen? Dit soort tuig vraagt er toch om dat er een keer een lynchpartij van komt? Maar wel moord en brand schreeuwen als er een tasjesdief wordt doodgereden door het slachtoffer, en dan weet de hemandad %^& de dader wel makkelijk te vinden én te vervolgen.
pi_70681710
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Echt, jouw manier van discussieren is .
Ik ben dus niet de enige die zich stoort aan die viskraampraatjes.
  zondag 5 juli 2009 @ 21:45:14 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70681720
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70681737
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:44 schreef vanhal het volgende:

[..]

Als ik jou goed begrijp bepaal jij wat een meisje wel of niet kan dragen. Jouw manier van denken is eng.
Jouw manier van discussieren valt niet eens onder de noemer discussieren, eerder onder de noemer viskraamgejank.
  zondag 5 juli 2009 @ 21:45:37 #17
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_70681739
Al loopt ze naakt over straat, die gasten moeten met hun poten van dames afblijven. Sowieso van andere mensen. Kut volk
pi_70681779
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat, zoek je steun? Blader topic #1 en #2 maar eens door, tel het aantal mensen wat aanstoot neemt aan jouw manier van denken.
pi_70681796
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:45 schreef eleusis het volgende:
[ afbeelding ]
Het is wel zo. Als iemand zou hebben geholpen, zou dat de arrestant geweest zijn....
pi_70681808
quote:

Jouw manier van discussieren valt niet eens onder de noemer discussieren, eerder onder de noemer viskraamgejank.
Jouw manier van denken is eng.
pi_70681818
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:46 schreef vanhal het volgende:

[..]

Wat, zoek je steun? Blader topic #1 en #2 maar eens door, tel het aantal mensen wat aanstoot neemt aan jouw manier van denken.
Nee, ik zou willen dat je eens normaal gaat discussieren. Je viswijf-imitatie hangt me behoorlijk de keel uit.
pi_70681829
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:47 schreef vanhal het volgende:

[..]

Jouw manier van denken is eng.
Jouw manier van discussieren zielig.
pi_70681833
Waarom staat ze halfnaakt op die foto ergens in een of ander kraakpand?
pi_70681850
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:45 schreef Jalu het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar wie doet er wat aan het probleem dan? De politie bekeurt schijnbaar vooral op lampjes die het niet doen? Dit soort tuig vraagt er toch om dat er een keer een lynchpartij van komt? Maar wel moord en brand schreeuwen als er een tasjesdief wordt doodgereden door het slachtoffer, en dan weet de hemandad %^& de dader wel makkelijk te vinden én te vervolgen.

Het werkelijke probleem is inderdaad het volkomen falen van politie en justitie. Maar zolang dat probleem niet is opgelost kun je als je prijs stelt op je gezondheid maar beter een beetje verstandig opereren.
pi_70681869
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, ik zou willen dat je eens normaal gaat discussieren. Je viswijf-imitatie hangt me behoorlijk de keel uit.
Ze heeft anders wel een punt: klaarblijkelijk is bij jou ook al de indruk ontstaan dat je om problemen te mijden maar beter wat kunt toegeven aan dit soort tuig.
pi_70681894
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het werkelijke probleem is inderdaad het volkomen falen van politie en justitie. Maar zolang dat probleem niet is opgelost kun je als je prijs stelt op je gezondheid maar beter een beetje verstandig opereren.
Triest dat het zover gekomen is, toch?
  zondag 5 juli 2009 @ 21:49:09 #27
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70681897
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is wel zo. Als iemand zou hebben geholpen, zou dat de arrestant geweest zijn....
Wilder?
Ik stem op U.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70681917
quote:

[..]

Zoals al eerder aangegeven, jij probeert de essentie van het topic te verschuiven van 'een vrouw wordt in elkaar geslagen' naar 'misschien heeft ze het wel uitgelokt omdat ze misschien uitdagende kleding droeg'.
Terwijl daar niks over bekend is. Jij vult dat zelf in. Het meisje heeft klappen gehad, ze zal daarom wel uitdagende kleding gedragen moeten hebben. Anders had ze toch geen klappen gehad? Jouw gedachten.
pi_70681929
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:49 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wilder?
Ik stem op U.
Hij lijkt de enige te zijn die het een beetje begrijpt. De rest van de Nederlandse politici drinkt liever thee met dit gajes.
pi_70681964
quote:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

pi_70682002
quote:

[..]

Nee, het is tenenkrommend dom emotioneel reageren zonder eerst even na te denken. Ik meen toch wel te kunnen stellen dat wat wij beiden zeggen niet is dat de meppers toffe gasten zijn, hoogstens dat je maar beter rekening kunt houden met het feit dat deze meppers vrijelijk hun terreur kunnen uitoefenen als je prijs stelt op een goede gezondheid. Het ontgaat mij ten enenmale hoe je het daar oneens mee kunt zijn.
pi_70682003
Nog een mooie van halcon, uit een vorig topic:
quote:
Op zondag 5 juli 2009 11:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nogmaals: kijk eens rond op het Leidseplein.

Ik zou me dan, als ik jou was, gewoon normaal kleden en gedragen. Dat wil niet zeggen een burka of een hoofddoek, maar je hoeft ook niet als een stomdronken vleesverwerkende eenmanszaak over straat te gaan.

Gewoon, zoals zeg maar 75% van de vrouwen stijlvol gekleed gaat. Of heb je net zoals die overige 25% een dusdanig minderwaardigheidscomplex dat je zo nodig als een eenvoudig benaderdaad niet-vegetarisch hapje over straat moet gaan, geschoold op de leest van rapbitches uit een TMF-clip?

Eng gewoon.
  zondag 5 juli 2009 @ 21:53:02 #33
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70682069
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Je mag nooit een vrouw zonder haar toestemming betasten of wat, maar als je erbij loopt in hotpants en een laag uitgesneden truitje zal je eerder lastig gevallen worden dan als je in wat minder "sexy" kleding loopt.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_70682085
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:51 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee, het is tenenkrommend dom emotioneel reageren zonder eerst even na te denken. Ik meen toch wel te kunnen stellen dat wat wij beiden zeggen niet is dat de meppers toffe gasten zijn, hoogstens dat je maar beter rekening kunt houden met het feit dat deze meppers vrijelijk hun terreur kunnen uitoefenen als je prijs stelt op een goede gezondheid. Het ontgaat mij ten enenmale hoe je het daar oneens mee kunt zijn.
Zoals ik al eerder zei, ik zeg nergens dat jij of hij roept dat die 'meppers' toffe gasten zijn. Het gaat mij erom dat je hiermee de essentie van het topic probeert te verschuiven van 'een meisje is in elkaar geslagen' naar 'misschien heeft ze het wel uitgelokt omdat ze misschien uitdagende kleding droeg'.
Die verschuiving, de gedachte dat een meisje verkeerde kleding droeg en de opvatting dat een meisje zich qua kleding zich moet aanpassen, DAAR heb ik het over, en daar val ik over. Die gedachte en opvatting is eng.
pi_70682100
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:49 schreef Jalu het volgende:

[..]

Triest dat het zover gekomen is, toch?
Ja... Terwijl het helemaal niet nodig is. Als de wet gewoon goed toegepast wordt, is dit probleem zo uit de wereld. Maar dat vergt een mentaliteitsomslag in de strafrechtsector, en dat kan nog wel even duren, helaas.
pi_70682150
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:23 schreef vanhal het volgende:
Je denkt ook te kunnen bepalen voor mij en andere meisjes wat ze wel/niet mogen dragen. Dat is eng.
dat doet hij niet, hij geeft alleen aan dat dat je rekening moet houden met verkeerde aandacht
natuurlijk mag jij dragen wat je wilt, maar als je snachts halfnaakt door amsterdam loopt moet je niet zeuren dat je ook aandacht krijgt waar je niet om hebt gevraagd

dan mag je in theorie gelijk hebben, maar dan ben je imo toch een domme gans
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:24 schreef vanhal het volgende:
Een dronken overgeilde man die z;n kwakje kwijt wil zal een biet om kleding geven. Die pakt gewoon alles wat tieten heeft. Dus wat, een vrouw moet gewoon thuis blijven? Terug naar de jaren 50? Of sterker nog, we worden allemaal moslim en we gaan ons bedekken in hoofddoekjes en burkas?
ben jij wel echt een vrouw? dan ga je toch niet beweren dat het qua aandacht niet uitmaakt of je snachts in een niemendalletje op straat loopt, of wanneer je ik zeg maar wat, een 3/4 regenjas eroverheen draagt?

het slaat helemaal nergens op dat je thuis moet blijven of burka's moet dragen, maar als je oud genoeg bent om uit te gaan heb je ook verantwoordelijkheid voor jezelf te nemen. zou ook het liefst de hele dag in mijn blote niksie rondlopen maar je kan niet altijd doen waar je zin in hebt! als volwassene heb je rekening te houden met gedragingen van andere mensen, zeker op dat tijdstip in de stad waar drukte, agressie en alcohol een rol spelen
pi_70682211
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:53 schreef vanhal het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, ik zeg nergens dat jij of hij roept dat die 'meppers' toffe gasten zijn. Het gaat mij erom dat je hiermee de essentie van het topic probeert te verschuiven van 'een meisje is in elkaar geslagen' naar 'misschien heeft ze het wel uitgelokt omdat ze misschien uitdagende kleding droeg'.
Die verschuiving, de gedachte dat een meisje verkeerde kleding droeg en de opvatting dat een meisje zich qua kleding zich moet aanpassen, DAAR heb ik het over, en daar val ik over. Die gedachte en opvatting is eng.
Denk je soms dat ik het goed vind dat dit soort tuig zo hun primitieve driften kan botvieren?

Natuurlijk niet. Maar het is extreem naief er geen rekening mee te houden dat dit soort lui daar rondloopt.
pi_70682241
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:55 schreef Manono het volgende:

[..]

dat doet hij niet, hij geeft alleen aan dat dat je rekening moet houden met verkeerde aandacht
natuurlijk mag jij dragen wat je wilt, maar als je snachts halfnaakt door amsterdam loopt moet je niet zeuren dat je ook aandacht krijgt waar je niet om hebt gevraagd

[..]

ben jij wel echt een vrouw? dan ga je toch niet beweren dat het qua aandacht niet uitmaakt of je snachts in een niemendalletje op straat loopt, of wanneer je ik zeg maar wat, een 3/4 regenjas eroverheen draagt?

het slaat helemaal nergens op dat je thuis moet blijven of burka's moet dragen, maar als je oud genoeg bent om uit te gaan heb je ook verantwoordelijkheid voor jezelf te nemen. zou ook het liefst de hele dag in mijn blote niksie rondlopen maar je kan niet altijd doen waar je zin in hebt! als volwassene heb je rekening te houden met gedragingen van andere mensen, zeker op dat tijdstip in de stad waar drukte, agressie en alcohol een rol spelen
Allemaal overtrokken om het gelijk aan je kant te krijgen. Het gaat hier over een meisje wat een avond aan het stappen was en in elkaar is geslagen door 1 of andere marokkaan. Je weet niet hoe ze er bij liep, je weet verder helemaal niks. Toch wordt er ingevuld dat ze half naakt en half dronken was. Overtrokken.
  zondag 5 juli 2009 @ 21:58:58 #39
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_70682266
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:51 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht......
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_70682289
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Denk je soms dat ik het goed vind dat dit soort tuig zo hun primitieve driften kan botvieren?

Natuurlijk niet. Maar het is extreem naief er geen rekening mee te houden dat dit soort lui daar rondloopt.

Dus nogmaals, waar ligt de grens qua kleding. Wat kan ik wel en wat kan ik niet.
Stel een strakke spijkerbroek vind je kunnen, en volgende week wordt een meisje in een strakke spijkerbroek in elkaar geslagen, dan kunnen strakke spijkerbroeken niet meer? En wat is next?
Uiteindelijk betekent dat denken dat je thuis kunt blijven.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:00:12 #41
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70682311
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:55 schreef Manono het volgende:

[..]

[..]

Het maakt inderdaad verdomd weinig aan wat je aan hebt.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zondag 5 juli 2009 @ 22:00:27 #42
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70682322
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij lijkt de enige te zijn die het een beetje begrijpt. De rest van de Nederlandse politici drinkt liever thee met dit gajes.
Nee hoor. Iedereen begrijpt wel dat dit niet kan, en daarom staat het ook allemaal in het wetboek van strafrecht. Iedereen wil verder een meer effectieve aanpak zien van politie en justitie, maar niemand wil hogere belastingen betalen, dus er mag alleen maar bezuinigd worden.

Het is vrij eenvoudig om te beweren dat alle criminele jongeren opgepakt moeten worden. Als je iemand die multiple-choice vraag stelt vult hij altijd "ja" in. Als je echter daadwerkelijk het dagelijks bestuur voert zul je het moeten organiseren, het ergens van moeten betalen en prioriteiten moeten stellen. Zwart/wit denken treft daar geen doel. Elke euro die je hieraan uitgeeft trek je elders weg.

Dat realisme is Wilders volkomen vreemd omdat hij nog nooit iets bestuurd heeft en het is het manco van de overige partijen dat ze dat niet kunnen communiceren. Oppositiepartijen ouwehoeren wel over verspilling elders op de balans, maar het blijft (meestal) opportunistische borrelpraat.

Overigens ben ik ook een groot voorstander van strakker handhaven als het gaat om zaken die overlast of een gevoel van onveiligheid veroorzaken. Dat mag van mij best wat kosten, ook al heb ik er zelf weinig tot geen last van. Het is in ieder geval een experiment waard. Ook valt te denken aan innovatie in straffen: tegenwoordige jeugd heeft heel andere waardenpatronen en dus kun je ze op andere manieren raken waar het pijn doet.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:00:40 #43
16715 Mylene
*schatje*
pi_70682331
Marokkaanse en ook Antiliaanse jongeren zitten gewoon aan je of je nu wel of niet uitdagend bent gekleed. Even rakelings met dat handje een kontje aanraken. Ik heb het zelf zo vaak gezien in Amsterdamse uitgaansleven. Als je dan een heethoofd er tussen hebt zitten die het niet kan accepteren dat je er niet op in gaat ben je mooi de lul.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:01:50 #44
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70682380
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:53 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Je mag nooit een vrouw zonder haar toestemming betasten of wat, maar als je erbij loopt in hotpants en een laag uitgesneden truitje zal je eerder lastig gevallen worden dan als je in wat minder "sexy" kleding loopt.
Dus? Als je je als man niet kan beheersen, moet je thuisblijven of lekker naar volendam verhuizen. Zo lang je niet in je blote kont over straat loopt, moet je zelf weten hoe je erbij loopt. Als je je als vrouw sexy voelt door een leuk truitje aan te trekken, behoor je je geen zorgen te hoeven maken over een paar gefrustreerde marokkaantjes. Die taxi chauffeur op het leidseplein (ook grotendeels marokkanen) moet ook gewoon opgepakt worden voor ophitsen. Schijtvolk.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70682403
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:00 schreef Mylene het volgende:
Marokkaanse en ook Antiliaanse jongeren zitten gewoon aan je of je nu wel of niet uitdagend bent gekleed. Even rakelings met dat handje een kontje aanraken. Ik heb het zelf zo vaak gezien in Amsterdamse uitgaansleven. Als je dan een heethoofd er tussen hebt zitten die het niet kan accepteren dat je er niet op in gaat ben je mooi de lul.
Precies, leer mij marokkanen en antilianen in het uitgaansleven kennen

Het maakt geen hol uit wat je aan hebt. Ze zitten gewoon aan je. Dus daarom wil ik weten, waar ligt de grens? Wordt de grens bepaalt door wat een meisje wat inelkaar is geslagen aan had? Ook al is het een lange winterjas?
  zondag 5 juli 2009 @ 22:02:38 #46
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70682415
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En jij bent heel erg naief wanneer je denkt dat kledingkeuze daar veel bij uitmaakt. Vrouwen worden net zo goed voor hoer enz uitgescholden met bedekte kleding aan.

Enige manier om te voorkomen dat zulks gebeurd is niet meer de deur uitgaan.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_70682444
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:58 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht......

Leuk hoor, als ik wil kan ik iedere avond wel een robbertje knokken met wat tuig. Maar ik ga dat niet opzoeken, zoals alle andere verstandige mensen. Overigens is het nog steeds een oevrheidstaak deze problematiek op te lossen, dat kun je maar beter niet zelf doen (dan weten ze je immers opeens wel te vinden...).
pi_70682481
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:48 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ze heeft anders wel een punt: klaarblijkelijk is bij jou ook al de indruk ontstaan dat je om problemen te mijden maar beter wat kunt toegeven aan dit soort tuig.
Nee hoor. Ik heb het over fatsoen voor wat betreft kledij. Over dit tuig hoeven we niet te discussieren: opknopen zeg ik!
pi_70682500
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:49 schreef vanhal het volgende:

[..]

Zoals al eerder aangegeven, jij probeert de essentie van het topic te verschuiven van 'een vrouw wordt in elkaar geslagen' naar 'misschien heeft ze het wel uitgelokt omdat ze misschien uitdagende kleding droeg'.
Terwijl daar niks over bekend is. Jij vult dat zelf in. Het meisje heeft klappen gehad, ze zal daarom wel uitdagende kleding gedragen moeten hebben. Anders had ze toch geen klappen gehad? Jouw gedachten.
Dat probeer ik niet. Je moet misschien eens leren lezen.
pi_70682501
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:44 schreef Ruud het volgende:
Alsof kleding er iets toe doet bij dit probleem
Het heeft eigenlijk gewoon met beschaving te maken. Een beschaafd individu zal een vrouw immers niet slaan omdat zij degene afwijst, op wat voor manier dan ook.

Wat de kleding dan weer betreft, een beschaafd persoon kan zich ook beheersen ook al wordt 'ie helemaal wild door z'n natuurlijke drift. Je ziet het overigens in veel landen terug dat vrouwen zich kuis moeten kleden en vrijwel alles moeten bedekken om zogenaamde vieze gedachtes te voorkomen.

Maar hier in Nederland behoor je wel te kunnen dragen wat je wilt, zeker op het Leidseplein (het is een drukke, openbare plek in Amsterdam, niet een of andere achterbuurt elders in de stad).

[ Bericht 4% gewijzigd door Sturmvogel op 05-07-2009 22:10:37 ]
pi_70682509
Werkelijk belachelijk dat bijna dit gehele topic over kleding gaat. Hoe uitdagend je er als vrouw ook bij loopt, dat zal het nooit rechtvaardigen dat een vrouw in elkaar wordt geslagen, aangerand, verkracht of ook maar iets overkomt wat zij niet wilt.

Dat je als vrouw goed op moet letten en jezelf moet beschermen, ben ik helemaal voor. Maar naar mijn idee wordt deze discussie nu te veel bij de rol van het slachtoffer gelegd in plaats van bij de dader.
I'll throw my apples if you get too close to me.
pi_70682510
Ik ben er weg van. Morgen weer een dag!
pi_70682518
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:58 schreef vanhal het volgende:

[..]

Allemaal overtrokken om het gelijk aan je kant te krijgen. Het gaat hier over een meisje wat een avond aan het stappen was en in elkaar is geslagen door 1 of andere marokkaan. Je weet niet hoe ze er bij liep, je weet verder helemaal niks. Toch wordt er ingevuld dat ze half naakt en half dronken was. Overtrokken.

ja hoi, wat haal jij er ineens allemaal bij, dat is toch jouw tekst die ik quote?
pi_70682544
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:03 schreef Diederik_Duck het volgende:

Leuk hoor, als ik wil kan ik iedere avond wel een robbertje knokken met wat tuig. Maar ik ga dat niet opzoeken, zoals alle andere verstandige mensen. Overigens is het nog steeds een oevrheidstaak deze problematiek op te lossen, dat kun je maar beter niet zelf doen (dan weten ze je immers opeens wel te vinden...).
Wat nou als jij je hondje vanavond nog uit laat, je ziet iemand lopen, en hij begint op je in te slaan omdat je naar hem keek. Wat is dan de conclusie, je mag je hondje niet meer uitlaten? Of je mag savonds niet meer weg? Of je mag je hondje savonds niet meer uitlaten? Of je mag niet meer naar andere mensen die op straat lopen kijken? Of wat? Het ligt altijd aan degene die in elkaar wordt geslagen volgens jou toch?
pi_70682618
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:05 schreef Manono het volgende:

ja hoi, wat haal jij er ineens allemaal bij, dat is toch jouw tekst die ik quote?
pi_70682629
quote:

[..]

Toch is het juist dit fatalisme wat jij hier ten toon spreidt wat ik eigenlijk heel griezelig vind. Is het dan werkelijk nodig dat er eerst massaal op een engerd als Wilders gestemd gaat worden voordat de gevestigde politiek zich realiseert dat er een probleem is dat nodig aangepakt dient te worden? Dat de wetshandhaving zich eindelijk weer focust op echte problemen i.p.v. op brave burgers die een verkeersregeltje overtreden?
  zondag 5 juli 2009 @ 22:07:45 #57
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_70682640
quote:

[..]

Man, de samenleving heeft al flink verloren, als jij anno 2009 het "veronderstelde" dragen van een rokje analoog ziet aan het opzoeken van een robbertje vechten. Er zijn mensen die nog hopen op een beter Nederland, in plaats van een Nederland waarin onze dochters, vrouwen en moeders zich moeten aanpassen aan de normen en waarden van middeleeuws denkende wilden.

Op mensen die redeneren als jij is die quote nou precies van toepassing. Jouw manier van denken impliceert een verlies dat reeds genomen is.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:08:11 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70682656
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:05 schreef vanhal het volgende:

[..]

Wat nou als jij je hondje vanavond nog uit laat, je ziet iemand lopen, en hij begint op je in te slaan omdat je naar hem keek. Wat is dan de conclusie, je mag je hondje niet meer uitlaten? Of je mag savonds niet meer weg? Of je mag je hondje savonds niet meer uitlaten? Of je mag niet meer naar andere mensen die op straat lopen kijken? Of wat? Het ligt altijd aan degene die in elkaar wordt geslagen volgens jou toch?

De conclusie is dat je het mag doen maar dat het verstandiger is om in een betere buurt te gaan lopen of een vechthond te nemen.

Er is geen normatief oordeel gegeven, het is puur een tip voor een zo gezond mogelijk leven. Waarom zo paniekerig erop reageren?
pi_70682692
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:07 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Man, de samenleving heeft al flink verloren, als jij anno 2009 het "veronderstelde" dragen van een rokje analoog ziet aan het opzoeken van een robbertje vechten. Er zijn mensen die nog hopen op een beter Nederland, in plaats van een Nederland waarin onze dochters, vrouwen en moeders zich moeten aanpassen aan de normen en waarden van middeleeuws denkende wilden.

Op mensen die redeneren als jij is die quote nou precies van toepassing. Jouw manier van denken impliceert een verlies dat reeds genomen is.
Precies, het is accepteren van verlies. Sterker nog, trek het door over een aantal jaar, en we lopen hier -als we uberhaubt nog uit gaan- in burka's.
pi_70682714
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:08 schreef eleusis het volgende:

[..]

De conclusie is dat je het mag doen maar dat het verstandiger is om in een betere buurt te gaan lopen of een vechthond te nemen.

Er is geen normatief oordeel gegeven, het is puur een tip voor een zo gezond mogelijk leven. Waarom zo paniekerig erop reageren?
Dus ok, ik woon in een bepaalde wijk en ik heb al 9 jaar een hondje waar ik gek op ben. Nu moet ik dus opeens omdat er iemand is die niet ok vind hoe ik kijk en mij daarom in elkaar slaat een andere hond nemen of verhuizen?
pi_70682717
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:05 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee, het slaan is altijd de keuze van de dader. Maar dat neemt niet weg dat je verstandig en onverstandig kunt opereren in de openbare ruimte. Ik ga bv ook niet op een kamp ageren tegen de wietteelt. Dat zou heel erg onnozel zijn, en daar mag je mensen best op wijzen. Er is ook nog zoiets als problemen opzoeken.
pi_70682761
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:00 schreef Mylene het volgende:
Dat dus.
pi_70682773
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

Nee, het slaan is altijd de keuze van de dader. Maar dat neemt niet weg dat je verstandig en onverstandig kunt opereren in de openbare ruimte. Ik ga bv ook niet op een kamp ageren tegen de wietteelt. Dat zou heel erg onnozel zijn, en daar mag je mensen best op wijzen. Er is ook nog zoiets als problemen opzoeken.
Dus concreet: hoe moet ik me precies kleden als ik uit ga?
  zondag 5 juli 2009 @ 22:12:06 #64
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70682830
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:09 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dus ok, ik woon in een bepaalde wijk en ik heb al 9 jaar een hondje waar ik gek op ben. Nu moet ik dus opeens omdat er iemand is die niet ok vind hoe ik kijk en mij daarom in elkaar slaat een andere hond nemen of verhuizen?
Wie zegt dat er iets moet? Je mag het zelf weten hoor.
pi_70682878
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:12 schreef eleusis het volgende:

Ik mag me toch niet half naakt kleden van de heren? Want dat is toch ruzie opzoeken? Dat is toch hetzelfde als het springen in een leeuwenkooi, een vergelijking die een topic terug werd gemaakt.
Dus blijkbaar moet ik me aanpassen aan de grilligheid van een ander.
pi_70682895
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:07 schreef Jalu het volgende:

[..]

Toch is het juist dit fatalisme wat jij hier ten toon spreidt wat ik eigenlijk heel griezelig vind. Is het dan werkelijk nodig dat er eerst massaal op een engerd als Wilders gestemd gaat worden voordat de gevestigde politiek zich realiseert dat er een probleem is dat nodig aangepakt dient te worden? Dat de wetshandhaving zich eindelijk weer focust op echte problemen i.p.v. op brave burgers die een verkeersregeltje overtreden?
Ik spreid helemaal geen fatalisme tentoon, alleen realisme. De enige manier waarop dit probleem opgelost kan worden is via het strafrechtelijk apparaat, en ik pleit dan ook voor een herziening daarvan. Dat is mijn bijdrage aan de oplossing van dit probleem. Normale burgers zijn nu eenmaal slechts kanonnenvoer, die kunnen dit nooit oplossen.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:13:35 #67
16715 Mylene
*schatje*
pi_70682903
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:02 schreef vanhal het volgende:

[..]

Precies, leer mij marokkanen en antilianen in het uitgaansleven kennen

Het maakt geen hol uit wat je aan hebt. Ze zitten gewoon aan je. Dus daarom wil ik weten, waar ligt de grens? Wordt de grens bepaalt door wat een meisje wat inelkaar is geslagen aan had? Ook al is het een lange winterjas?
Ik heb vaak genoeg gezien dat vrouwen met gewoon een strakke broek even snel betast worden.

Als ik het goed begrijp mag je die dan niet dragen als je er wat van zegt en vervolgens in elkaar wordt geslagen.

Echt hè?
pi_70682966
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:13 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik heb vaak genoeg gezien dat vrouwen met gewoon een strakke broek even snel betast worden.

Als ik het goed begrijp mag je die dan niet dragen als je er wat van zegt en vervolgens in elkaar wordt geslagen.

Echt hè?
Ja, en doe je het wel (lees: draag je wel schaarse kleding, alsof de hoofdpersoon van dit onderwerp dat uberhaubt had, nog los van de discussie was schaarse kleding is), dan is het eigen schuld, dikke bult. Je vroeg erom. Had je er maar rekening mee moeten houden. Je hebt het aan jezelf te danken.

Belachelijk
pi_70682988
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:13 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik spreid helemaal geen fatalisme tentoon, alleen realisme. De enige manier waarop dit probleem opgelost kan worden is via het strafrechtelijk apparaat, en ik pleit dan ook voor een herziening daarvan. Dat is mijn bijdrage aan de oplossing van dit probleem. Normale burgers zijn nu eenmaal slechts kanonnenvoer, die kunnen dit nooit oplossen.
Je snapt wel dat wanneer het strafrechterlijke apparaat deze problemen niet oplost, er een moment zal komen dat normale burgers het recht in eigen hand zullen nemen? Moeten we het echt zo ver laten komen?
pi_70683080
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:10 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dus concreet: hoe moet ik me precies kleden als ik uit ga?
Dat zal mij werkelijk worst zijn. Maar dat tuig ziet blijkbaar graag schaars geklede meisjes, dus kun je beter wat meer kleding aantrekken, als je tenminste minder lastig gevallen wil worden. Maar goed, je bent vrij die tip te negeren hoor. Ook dat zal mij worst zijn.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:18:52 #71
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70683108
Het zit gewoon in de cultuur idd en dat moet je de kop indrukken voordat het de overhand krijgt. Zorg maar dat er politie staat en als er weer zo'n debiel zijn handen niet thuis kan houden, kieper je hem ff preventief een week in een cel. Kunnen ze ook thuis of op het werk uitleggen waarom ze er een week niet zijn geweest.
De gevangenissen waren toch te dun bevolkt? Gebruik ze dan maar voor dit soort doeleinden.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70683133
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:44 schreef OldJeller het volgende:
Waarom gaat de discussie over de kleding die vrouwen beter wel of beter niet kunnen dragen?
Dat is toch helemaal niet de kwestie, dan ben je geheel aan het werkelijke probleem voorbij gegaan.
Zo gaat het altijd in dit soort topics..het slachtoffer krijgt altijd de schuld..
en over de dader hoor je weinig verder
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 5 juli 2009 @ 22:20:12 #73
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70683149
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat zal mij werkelijk worst zijn. Maar dat tuig ziet blijkbaar graag schaars geklede meisjes, dus kun je beter wat meer kleding aantrekken, als je tenminste minder lastig gevallen wil worden. Maar goed, je bent vrij die tip te negeren hoor. Ook dat zal mij worst zijn.
Ik heb liever dat jij een helm op doet en als je je daar niet aan conformeert, sla ik je helemaal de tyfus. Hoe voelt dat?
#allmightygod
pi_70683166
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:12 schreef eleusis het volgende:

[..]

Maar je kunt het beter niet doen hoor! Dan zou je wel eens in elkaar geslagen kunnen worden, zonder reden. En daar leggen we ons bij neer, want dat is nou eenmaal zo.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:20:39 #75
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70683174
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:13 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ik mag me toch niet half naakt kleden van de heren? Want dat is toch ruzie opzoeken? Dat is toch hetzelfde als het springen in een leeuwenkooi, een vergelijking die een topic terug werd gemaakt.
Nogmaals, van mij moet je niets. Stel dat er een verband zou zijn tussen "half naakt" lopen en lastiggevallen worden, dan is dat voor rationeel denkende mensen een factor die ze zouden kunnen meenemen als ze voor de kledingkast staan. Ja, we zouden allemaal willen dat het niet zo is, maar dat is toekomstmuziek, no? Het gaat om beslissen wat je vanavond aan doet en niet in de toekomst.

De kledingdiscussie vind ik zelf niet zo boeiend. Maar beloof me in ieder geval dat je niet van je fiets af gaat stappen en "mietje" gaat roepen als randgroepjongeren lopen te duwen en trekken.
pi_70683189
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:15 schreef Jalu het volgende:

[..]

Je snapt wel dat wanneer het strafrechterlijke apparaat deze problemen niet oplost, er een moment zal komen dat normale burgers het recht in eigen hand zullen nemen? Moeten we het echt zo ver laten komen?
Natuurlijk gaat dat uiteindelijk een keer gebeuren als de onvrede genoeg is toegenomen, maar wat wil je doen om dat te voorkomen? Ik zit niet in strafrechtsector, dus ik kan daar geen directe invloed op uitoefenen, en dat geldt mutatis mutandis voor vrijwel alle andere burgers.
pi_70683196
quote:

Dat snap ik niet. Je zegt (bv op pagina 1) dat verstandige mensen een robbertje knokken met wat tuig niet gaan opzoeken. Daarmee bedoel je als ik je goed begrijp dat als ik een verstandig meisje ben, ik me niet te hoerig ga kleden om te voorkomen dat ik in elkaar geslagen wordt. Maar vraag ik je concreet wat ik dan wel en wat ik niet kan dragen, dan zal je dat worst zijn?
  zondag 5 juli 2009 @ 22:23:02 #78
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70683264
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:20 schreef 16meter het volgende:

[..]

Maar je kunt het beter niet doen hoor! Dan zou je wel eens in elkaar geslagen kunnen worden, zonder reden. En daar leggen we ons bij neer, want dat is nou eenmaal zo.
Gelukkig post jij sarcastische smilies op fok, het probleem zal nu wel snel verdwijnen. Bedankt namens alle toekomstige slachtoffers dat je je er niet bij hebt neergelegd.

Of heb je wel echt wat betekend in de oplossing van het probleem, dan mag je dat best opsommen.
pi_70683269
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:20 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nogmaals, van mij moet je niets. Stel dat er een verband zou zijn tussen "half naakt" lopen en lastiggevallen worden, dan is dat voor rationeel denkende mensen een factor die ze zouden kunnen meenemen als ze voor de kledingkast staan. Ja, we zouden allemaal willen dat het niet zo is, maar dat is toekomstmuziek, no? Het gaat om beslissen wat je vanavond aan doet en niet in de toekomst.

De kledingdiscussie vind ik zelf niet zo boeiend. Maar beloof me in ieder geval dat je niet van je fiets af gaat stappen en "mietje" gaat roepen als randgroepjongeren lopen te duwen en trekken.
De kledingdiscussie is een discussie die halcon hier begon. Dezelfde halcon die nu snel weer uit de discussie weggevlucht is. Blijkbaar heeft het hoofdpersoon van dit onderwer (noelle) zich te hoerig gekleed en had ze dat niet moeten doen, als ik de heren goed begrepen heb. Had ze dat niet gedaan, dan was er niks gebeurd.
pi_70683336
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:21 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. Je zegt (bv op pagina 1) dat verstandige mensen een robbertje knokken met wat tuig niet gaan opzoeken. Daarmee bedoel je als ik je goed begrijp dat als ik een verstandig meisje ben, ik me niet te hoerig ga kleden om te voorkomen dat ik in elkaar geslagen wordt. Maar vraag ik je concreet wat ik dan wel en wat ik niet kan dragen, dan zal je dat worst zijn?
Ben je nu aan het trollen? Ik leg je uit hoe verstandige mensen risico's inschatten, en hoe je risico's kan verkleinen. Van mij mag je dat soort overwegingen negeren hoor, zal me een zorg zijn. Dom is het alleen wel.
pi_70683400
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

Ben je nu aan het trollen? Ik leg je uit hoe verstandige mensen risico's inschatten, en hoe je risico's kan verkleinen. Van mij mag je dat soort overwegingen negeren hoor, zal me een zorg zijn. Dom is het alleen wel.
Ik ben zeker niet aan het trollen. Hoe kun je concreet een risico verbinden aan een kledingstuk, als het in de praktijk geen hol uitmaakt wat je als meisje aan hebt? Dat is een vraag die ik je stel en waar ik een antwoord van je op wil hebben.
pi_70683403
quote:

[..]

Jij denkt zeker dat het allemaal lievertjes zijn om 4 uur 's nachts in Amsterdam, helaas dat is niet altijd zo, ze kunnen teveell alcohol op hebben of pillen gebruikt hebben etc, en eventueel zijn ze dagelijks crimineel van beroep.

Dan kun je zoals velen al zeggen beter minder sexy gekleed zijn als jij je daar nog om die tijd bevindt.

Overigens jammer dat de dader niet gepakt is.
pi_70683468
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:26 schreef The_Coach het volgende:

[..]

Jij denkt zeker dat het allemaal lievertjes zijn om 4 uur 's nachts in Amsterdam, helaas dat is niet altijd zo, ze kunnen teveell alcohol op hebben of pillen gebruikt hebben etc, en eventueel zijn ze dagelijks crimineel van beroep.

Dan kun je zoals velen al zeggen beter minder sexy gekleed zijn als jij je daar nog om die tijd bevindt.

Je denkt dat ik het leidseplein niet ken?

Iemand die kwaad wil zal kwaad doen ongeacht je kledingdracht. Alsof er enkel meisjes met korte rokjes worden lastiggevallen.
pi_70683496
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:26 schreef The_Coach het volgende:

[..]

En dan zijn ze extra gevaarlijk?
  zondag 5 juli 2009 @ 22:28:57 #85
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_70683500
Verschrikkelijk natuurlijk, maar erg verbaasd ben ik niet.
quote:
Marokkaanse
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_70683516
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:28 schreef vanhal het volgende:

[..]

Je denkt dat ik het leidseplein niet ken?

Iemand die kwaad wil zal kwaad doen ongeacht je kledingdracht. Alsof er enkel meisjes met korte rokjes worden lastiggevallen.
Nou dan is het er triest gesteld.
pi_70683635
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:26 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet aan het trollen. Hoe kun je concreet een risico verbinden aan een kledingstuk, als het in de praktijk geen hol uitmaakt wat je als meisje aan hebt? Dat is een vraag die ik je stel en waar ik een antwoord van je op wil hebben.
Ik denk dat het wel verschil maakt wat je aanhebt, in ieder geval bij dit soort daders (over reguliere aanranding/verkrachting heb ik het hier niet). Hun achtergrond maakt dat ze schaars geklede meisjes sowieso al als dames van bedenkelijk moreel niveau zien, waar je je vrijelijk aan kunt vergrijpen. En als zo'n meisje dan ook nog eens assertief blijkt, en ze voor mietje uitmaakt, zijn de rapen gaar. Dat is namelijk een schending van de eer, en die moet vergolden worden.

Dat was dus zeer dom van dit meisje ja. Het geeft aan dat ze niet doorhad/heeft met wat voor achterlijken ze te maken heeft.

En ik wil het nog wel een keer helder stellen: de echte daders zijn hier de meppende malloten. Maar dat neemt niet weg dat dit meisje onnozel gehandeld heeft, en daar mag best op gewezen worden.
pi_70683649
quote:

[..]

Zoals ik gisteren al zei dat maakt echt geen reet uit, ik loop er vrij netjes bij (vind ik zelf) en krijg ook opmerkingen of word lastig gevallen.
pi_70683692
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel verschil maakt wat je aanhebt, in ieder geval bij dit soort daders (over reguliere aanranding/verkrachting heb ik het hier niet). Hun achtergrond maakt dat ze schaars geklede meisjes sowieso al als dames van bedenkelijk moreel niveau zien, waar je je vrijelijk aan kunt vergrijpen. En als zo'n meisje dan ook nog eens assertief blijkt, en ze voor mietje uitmaakt, zijn de rapen gaar. Dat is namelijk een schending van de eer, en die moet vergolden worden.

Dat was dus zeer dom van dit meisje ja. Het geeft aan dat ze niet doorhad/heeft met wat voor achterlijken ze te maken heeft.
Wacht even, ik heb het bericht nog eens doorgelezen. Waar precies lees jij dat ze de dader 'mietje' noemde???????
pi_70683732
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:28 schreef 16meter het volgende:

[..]

En dan zijn ze extra gevaarlijk?
Dat kan ligt aan de persoon, hoe hij zij erop reageerd, van Alcohol en pillen wordt je meestal losser.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:34:53 #91
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70683744
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:33 schreef vanhal het volgende:

[..]

Wacht even, ik heb het bericht nog eens doorgelezen. Waar precies lees jij dat ze de dader 'mietje' noemde???????
"Ik werd hier zo kwaad om dat ik van mijn fiets stapte en schreeuwde dat hij een mietje was omdat hij een meisje sloeg." -- Noelle

Dat is de confrontatie aangaan met iemand die sterker is. Niet het meest verstandige...
pi_70683785
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:33 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dat meende ik ergens anders gelzen te hebben, of het was op AT5, whatever.
pi_70683798
Ik las het net. Maar dan nog, ze noemde hem een mietje, maar het begon met de marokkaan die haar lastig viel. Vervolgens gaf hij haar een klap, daarna noemde ze hem een mietje. De klap kwam dus voor het schelden.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:35:57 #94
16715 Mylene
*schatje*
pi_70683805
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:26 schreef vanhal het volgende:

[..]

Hij is zelf aan trollen hoor.

Het maakt geen drol uit of je nu uitdagend bent gekleed of niet. Ze zitten gewoon aan je omdat ze menen dat recht te hebben. Dat is het probleem.
pi_70683826
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:35 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ze zitten gewoon aan je omdat ze menen dat recht te hebben. Dat is het probleem.
Dat lijkt me de kern van het probleem
pi_70683828
quote:

[..]

Inderdaad, welcome to reality.

Wat een hysterie, je kan toch gewoon een niemendalletje dragen in een club - dat betekent niet dat je ook per se zo over straat of naar de snackbar moet.

Nogmaals we weten inderdaad niet wat dit meisje droeg en actie valt niet goed te praten, maar nu ontstaat het wereldvreemde dat het niet uitmaakt wat je draagt, puhlease
pi_70683836
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat meende ik ergens anders gelzen te hebben, of het was op AT5, whatever.
Dat stond op de Telegraaf.
pi_70683914
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:36 schreef Manono het volgende:

[..]

Wat een hysterie, je kan toch gewoon een niemendalletje dragen in een club - dat betekent niet dat je ook per se zo over straat of naar de snackbar moet.

Nogmaals we weten inderdaad niet wat dit meisje droeg en actie valt niet goed te praten, maar nu ontstaat het wereldvreemde dat het niet uitmaakt wat je draagt, puhlease
De actie valt niet goed te praten ..
't ís dat je dat er nog bij post
pi_70683978
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:36 schreef Manono het volgende:

[..]

Dus wat, stel jij loopt morgenavond nog even een rondje omdat het lekker weer is, 1 of andere malloot loopt op straat en begint ineens op je in te beuken. Ook hier moet de oorzaak dan wel bij jou liggen, als ik je goed begrijp.
pi_70683998
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:35 schreef Mylene het volgende:

[..]

Hij is zelf aan trollen hoor.

Het maakt geen drol uit of je nu uitdagend bent gekleed of niet. Ze zitten gewoon aan je omdat ze menen dat recht te hebben. Dat is het probleem.
Natuurlijk is dat het probleem, maar je kunt risico's ook bewust opzoeken. Denk bv aan het aanspreken van een groep scootertuig (of brallende boeren in de provincie). Ik denk dat je (erg) schaars kleden ook tot verhoging van het risico leidt. Dat is alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')