abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70683189
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:15 schreef Jalu het volgende:

[..]

Je snapt wel dat wanneer het strafrechterlijke apparaat deze problemen niet oplost, er een moment zal komen dat normale burgers het recht in eigen hand zullen nemen? Moeten we het echt zo ver laten komen?
Natuurlijk gaat dat uiteindelijk een keer gebeuren als de onvrede genoeg is toegenomen, maar wat wil je doen om dat te voorkomen? Ik zit niet in strafrechtsector, dus ik kan daar geen directe invloed op uitoefenen, en dat geldt mutatis mutandis voor vrijwel alle andere burgers.
pi_70683196
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

Dat zal mij werkelijk worst zijn. Maar dat tuig ziet blijkbaar graag schaars geklede meisjes, dus kun je beter wat meer kleding aantrekken, als je tenminste minder lastig gevallen wil worden. Maar goed, je bent vrij die tip te negeren hoor. Ook dat zal mij worst zijn.
Dat snap ik niet. Je zegt (bv op pagina 1) dat verstandige mensen een robbertje knokken met wat tuig niet gaan opzoeken. Daarmee bedoel je als ik je goed begrijp dat als ik een verstandig meisje ben, ik me niet te hoerig ga kleden om te voorkomen dat ik in elkaar geslagen wordt. Maar vraag ik je concreet wat ik dan wel en wat ik niet kan dragen, dan zal je dat worst zijn?
  zondag 5 juli 2009 @ 22:23:02 #78
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70683264
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:20 schreef 16meter het volgende:

[..]

Maar je kunt het beter niet doen hoor! Dan zou je wel eens in elkaar geslagen kunnen worden, zonder reden. En daar leggen we ons bij neer, want dat is nou eenmaal zo.
Gelukkig post jij sarcastische smilies op fok, het probleem zal nu wel snel verdwijnen. Bedankt namens alle toekomstige slachtoffers dat je je er niet bij hebt neergelegd.

Of heb je wel echt wat betekend in de oplossing van het probleem, dan mag je dat best opsommen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70683269
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:20 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nogmaals, van mij moet je niets. Stel dat er een verband zou zijn tussen "half naakt" lopen en lastiggevallen worden, dan is dat voor rationeel denkende mensen een factor die ze zouden kunnen meenemen als ze voor de kledingkast staan. Ja, we zouden allemaal willen dat het niet zo is, maar dat is toekomstmuziek, no? Het gaat om beslissen wat je vanavond aan doet en niet in de toekomst.

De kledingdiscussie vind ik zelf niet zo boeiend. Maar beloof me in ieder geval dat je niet van je fiets af gaat stappen en "mietje" gaat roepen als randgroepjongeren lopen te duwen en trekken.
De kledingdiscussie is een discussie die halcon hier begon. Dezelfde halcon die nu snel weer uit de discussie weggevlucht is. Blijkbaar heeft het hoofdpersoon van dit onderwer (noelle) zich te hoerig gekleed en had ze dat niet moeten doen, als ik de heren goed begrepen heb. Had ze dat niet gedaan, dan was er niks gebeurd.
pi_70683336
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:21 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. Je zegt (bv op pagina 1) dat verstandige mensen een robbertje knokken met wat tuig niet gaan opzoeken. Daarmee bedoel je als ik je goed begrijp dat als ik een verstandig meisje ben, ik me niet te hoerig ga kleden om te voorkomen dat ik in elkaar geslagen wordt. Maar vraag ik je concreet wat ik dan wel en wat ik niet kan dragen, dan zal je dat worst zijn?
Ben je nu aan het trollen? Ik leg je uit hoe verstandige mensen risico's inschatten, en hoe je risico's kan verkleinen. Van mij mag je dat soort overwegingen negeren hoor, zal me een zorg zijn. Dom is het alleen wel.
pi_70683400
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

Ben je nu aan het trollen? Ik leg je uit hoe verstandige mensen risico's inschatten, en hoe je risico's kan verkleinen. Van mij mag je dat soort overwegingen negeren hoor, zal me een zorg zijn. Dom is het alleen wel.
Ik ben zeker niet aan het trollen. Hoe kun je concreet een risico verbinden aan een kledingstuk, als het in de praktijk geen hol uitmaakt wat je als meisje aan hebt? Dat is een vraag die ik je stel en waar ik een antwoord van je op wil hebben.
pi_70683403
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:13 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ik mag me toch niet half naakt kleden van de heren? Want dat is toch ruzie opzoeken? Dat is toch hetzelfde als het springen in een leeuwenkooi, een vergelijking die een topic terug werd gemaakt.
Dus blijkbaar moet ik me aanpassen aan de grilligheid van een ander.
Jij denkt zeker dat het allemaal lievertjes zijn om 4 uur 's nachts in Amsterdam, helaas dat is niet altijd zo, ze kunnen teveell alcohol op hebben of pillen gebruikt hebben etc, en eventueel zijn ze dagelijks crimineel van beroep.

Dan kun je zoals velen al zeggen beter minder sexy gekleed zijn als jij je daar nog om die tijd bevindt.

Overigens jammer dat de dader niet gepakt is.
pi_70683468
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:26 schreef The_Coach het volgende:

[..]

Jij denkt zeker dat het allemaal lievertjes zijn om 4 uur 's nachts in Amsterdam, helaas dat is niet altijd zo, ze kunnen teveell alcohol op hebben of pillen gebruikt hebben etc, en eventueel zijn ze dagelijks crimineel van beroep.

Dan kun je zoals velen al zeggen beter minder sexy gekleed zijn als jij je daar nog om die tijd bevindt.

Je denkt dat ik het leidseplein niet ken?

Iemand die kwaad wil zal kwaad doen ongeacht je kledingdracht. Alsof er enkel meisjes met korte rokjes worden lastiggevallen.
pi_70683496
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:26 schreef The_Coach het volgende:

[..]

En dan zijn ze extra gevaarlijk?
  zondag 5 juli 2009 @ 22:28:57 #85
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_70683500
Verschrikkelijk natuurlijk, maar erg verbaasd ben ik niet.
quote:
Marokkaanse
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_70683516
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:28 schreef vanhal het volgende:

[..]

Je denkt dat ik het leidseplein niet ken?

Iemand die kwaad wil zal kwaad doen ongeacht je kledingdracht. Alsof er enkel meisjes met korte rokjes worden lastiggevallen.
Nou dan is het er triest gesteld.
pi_70683635
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:26 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet aan het trollen. Hoe kun je concreet een risico verbinden aan een kledingstuk, als het in de praktijk geen hol uitmaakt wat je als meisje aan hebt? Dat is een vraag die ik je stel en waar ik een antwoord van je op wil hebben.
Ik denk dat het wel verschil maakt wat je aanhebt, in ieder geval bij dit soort daders (over reguliere aanranding/verkrachting heb ik het hier niet). Hun achtergrond maakt dat ze schaars geklede meisjes sowieso al als dames van bedenkelijk moreel niveau zien, waar je je vrijelijk aan kunt vergrijpen. En als zo'n meisje dan ook nog eens assertief blijkt, en ze voor mietje uitmaakt, zijn de rapen gaar. Dat is namelijk een schending van de eer, en die moet vergolden worden.

Dat was dus zeer dom van dit meisje ja. Het geeft aan dat ze niet doorhad/heeft met wat voor achterlijken ze te maken heeft.

En ik wil het nog wel een keer helder stellen: de echte daders zijn hier de meppende malloten. Maar dat neemt niet weg dat dit meisje onnozel gehandeld heeft, en daar mag best op gewezen worden.
pi_70683649
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat zal mij werkelijk worst zijn. Maar dat tuig ziet blijkbaar graag schaars geklede meisjes, dus kun je beter wat meer kleding aantrekken, als je tenminste minder lastig gevallen wil worden. Maar goed, je bent vrij die tip te negeren hoor. Ook dat zal mij worst zijn.
Zoals ik gisteren al zei dat maakt echt geen reet uit, ik loop er vrij netjes bij (vind ik zelf) en krijg ook opmerkingen of word lastig gevallen.
pi_70683692
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel verschil maakt wat je aanhebt, in ieder geval bij dit soort daders (over reguliere aanranding/verkrachting heb ik het hier niet). Hun achtergrond maakt dat ze schaars geklede meisjes sowieso al als dames van bedenkelijk moreel niveau zien, waar je je vrijelijk aan kunt vergrijpen. En als zo'n meisje dan ook nog eens assertief blijkt, en ze voor mietje uitmaakt, zijn de rapen gaar. Dat is namelijk een schending van de eer, en die moet vergolden worden.

Dat was dus zeer dom van dit meisje ja. Het geeft aan dat ze niet doorhad/heeft met wat voor achterlijken ze te maken heeft.
Wacht even, ik heb het bericht nog eens doorgelezen. Waar precies lees jij dat ze de dader 'mietje' noemde???????
pi_70683732
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:28 schreef 16meter het volgende:

[..]

En dan zijn ze extra gevaarlijk?
Dat kan ligt aan de persoon, hoe hij zij erop reageerd, van Alcohol en pillen wordt je meestal losser.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:34:53 #91
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70683744
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:33 schreef vanhal het volgende:

[..]

Wacht even, ik heb het bericht nog eens doorgelezen. Waar precies lees jij dat ze de dader 'mietje' noemde???????
"Ik werd hier zo kwaad om dat ik van mijn fiets stapte en schreeuwde dat hij een mietje was omdat hij een meisje sloeg." -- Noelle

Dat is de confrontatie aangaan met iemand die sterker is. Niet het meest verstandige...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70683785
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:33 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dat meende ik ergens anders gelzen te hebben, of het was op AT5, whatever.
pi_70683798
Ik las het net. Maar dan nog, ze noemde hem een mietje, maar het begon met de marokkaan die haar lastig viel. Vervolgens gaf hij haar een klap, daarna noemde ze hem een mietje. De klap kwam dus voor het schelden.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:35:57 #94
16715 Mylene
*schatje*
pi_70683805
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:26 schreef vanhal het volgende:

[..]

Hij is zelf aan trollen hoor.

Het maakt geen drol uit of je nu uitdagend bent gekleed of niet. Ze zitten gewoon aan je omdat ze menen dat recht te hebben. Dat is het probleem.
pi_70683826
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:35 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ze zitten gewoon aan je omdat ze menen dat recht te hebben. Dat is het probleem.
Dat lijkt me de kern van het probleem
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_70683828
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:13 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ik mag me toch niet half naakt kleden van de heren? Want dat is toch ruzie opzoeken? Dat is toch hetzelfde als het springen in een leeuwenkooi, een vergelijking die een topic terug werd gemaakt.
Dus blijkbaar moet ik me aanpassen aan de grilligheid van een ander.
Inderdaad, welcome to reality.

Wat een hysterie, je kan toch gewoon een niemendalletje dragen in een club - dat betekent niet dat je ook per se zo over straat of naar de snackbar moet.

Nogmaals we weten inderdaad niet wat dit meisje droeg en actie valt niet goed te praten, maar nu ontstaat het wereldvreemde dat het niet uitmaakt wat je draagt, puhlease
Jusqu'ici tout va bien...
pi_70683836
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat meende ik ergens anders gelzen te hebben, of het was op AT5, whatever.
Dat stond op de Telegraaf.
pi_70683914
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:36 schreef Manono het volgende:

[..]

Wat een hysterie, je kan toch gewoon een niemendalletje dragen in een club - dat betekent niet dat je ook per se zo over straat of naar de snackbar moet.

Nogmaals we weten inderdaad niet wat dit meisje droeg en actie valt niet goed te praten, maar nu ontstaat het wereldvreemde dat het niet uitmaakt wat je draagt, puhlease
De actie valt niet goed te praten ..
't ís dat je dat er nog bij post
pi_70683978
quote:

[..]

Dus wat, stel jij loopt morgenavond nog even een rondje omdat het lekker weer is, 1 of andere malloot loopt op straat en begint ineens op je in te beuken. Ook hier moet de oorzaak dan wel bij jou liggen, als ik je goed begrijp.
pi_70683998
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:35 schreef Mylene het volgende:

[..]

Hij is zelf aan trollen hoor.

Het maakt geen drol uit of je nu uitdagend bent gekleed of niet. Ze zitten gewoon aan je omdat ze menen dat recht te hebben. Dat is het probleem.
Natuurlijk is dat het probleem, maar je kunt risico's ook bewust opzoeken. Denk bv aan het aanspreken van een groep scootertuig (of brallende boeren in de provincie). Ik denk dat je (erg) schaars kleden ook tot verhoging van het risico leidt. Dat is alles.
pi_70684007
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:39 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dus wat, stel jij loopt morgenavond nog even een rondje omdat het lekker weer is, 1 of andere malloot loopt op straat en begint ineens op je in te beuken. Ook hier moet de oorzaak dan wel bij jou liggen, als ik je goed begrijp.
Dat denk ik ook..
pi_70684040
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:00 schreef Mylene het volgende:
Marokkaanse en ook Antiliaanse jongeren zitten gewoon aan je of je nu wel of niet uitdagend bent gekleed. Even rakelings met dat handje een kontje aanraken. Ik heb het zelf zo vaak gezien in Amsterdamse uitgaansleven. Als je dan een heethoofd er tussen hebt zitten die het niet kan accepteren dat je er niet op in gaat ben je mooi de lul.
Volgens mij is dat niet de common gedragsregel die overeengekomen is tussen Marokkaanse en Antilliaanse jongeren, "Schatje". En dat is dan moderator
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 5 juli 2009 @ 22:42:45 #103
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70684085
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:35 schreef vanhal het volgende:
Ik las het net. Maar dan nog, ze noemde hem een mietje, maar het begon met de marokkaan die haar lastig viel. Vervolgens gaf hij haar een klap, daarna noemde ze hem een mietje. De klap kwam dus voor het schelden.
Maar als ze niet was afgestapt en gewoon weg was gefietst was het hoogstwaarschijnlijk bij die ene jetser gebleven.

Dat is natuurlijk nog steeds onwenselijk en erg vervelend. Ik heb het zelf ook eens meegemaakt toen ik een jaar of 14 was en leuk is anders. Maar de discussie aangaan, met de hoop zo iemand tot rede te brengen? Dat is een keus die ik toen niet heb gemaakt, eerste bus aangehouden en de chauffeur politie laten oproepen. Toen waren ze er snel vandoor. Maar mijn klappenteller is wel op 1 blijven staan.
pi_70684129
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat het probleem, maar je kunt risico's ook bewust opzoeken. Denk bv aan het aanspreken van een groep scootertuig (of brallende boeren in de provincie). Ik denk dat je (erg) schaars kleden ook tot verhoging van het risico leidt. Dat is alles.
Schaars gekleed of vreemd gekleed of hoe het dan ook is = extra aandacht. Het is onnozel om dat af te doen als onwaar, of factor die geen rol speelt bij de keuze die deze jongens maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70684148
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet de common gedragsregel die overeengekomen is tussen Marokkaanse en Antilliaanse jongeren, "Schatje". En dat is dan moderator
en wat is die gedragsregel ?
pi_70684174
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Schaars gekleed of vreemd gekleed of hoe het dan ook is = extra aandacht. Het is onnozel om dat af te doen als onwaar, of factor die geen rol speelt bij de keuze die deze jongens maken.
dat geeft die jongens geen vrijbrief
pi_70684183
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:42 schreef eleusis het volgende:

Maar als ze niet was afgestapt en gewoon weg was gefietst was het hoogstwaarschijnlijk bij die ene jetser gebleven.
Ze deed er toch alles aan om een confrontatie te voorkomen? Bovendien, dat weet je niet, en vul je nu op deze manier in om maar aan te tonen dat de oorzaak van dit alles bij haar ligt.
quote:
Dat is natuurlijk nog steeds onwenselijk en erg vervelend. Ik heb het zelf ook eens meegemaakt toen ik een jaar of 14 was en leuk is anders. Maar de discussie aangaan, met de hoop zo iemand tot rede te brengen? Dat is een keus die ik toen niet heb gemaakt, eerste bus aangehouden en de chauffeur politie laten oproepen. Toen waren ze er snel vandoor. Maar mijn klappenteller is wel op 1 blijven staan.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:45:33 #108
16715 Mylene
*schatje*
pi_70684186
quote:

[..]

Ik ga al een tijdje mee in het Amsterdamse uitgaansleven en het zijn mijn ervaringen dat het idd niets uitmaakt wat je draagt.
pi_70684210
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:44 schreef qonmann het volgende:

[..]

en wat is die gedragsregel ?
Er is geen "common" gedragsregel, jongeheer qonmann. Ergo Marokkaanse jongeren zijn allen individuen die er allen andere opvattingen en gedragsregels op na houden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70684226
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er is geen "common" gedragsregel, jongeheer qonmann. Ergo Marokkaanse jongeren zijn allen individuen die er allen andere opvattingen en gedragsregels op na houden.
Waarom post je het dan ?
pi_70684242
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik ga al een tijdje mee in het Amsterdamse uitgaansleven en het zijn mijn ervaringen dat het idd niets uitmaakt wat je draagt.
Maakt ook geen kut uit, misschien dat je wat meer opvalt maar als ze je lastig willen vallen doen ze dat toch wel wat voor kleding je ook draagt.
pi_70684245
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:46 schreef qonmann het volgende:

[..]

Waarom post je het dan ?
Waarom post ik wat dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_70684264
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom post ik wat dan?
quote:
Volgens mij is dat niet de common gedragsregel die overeengekomen is tussen Marokkaanse en Antilliaanse jongeren,
pi_70684287
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom post ik wat dan?
Je had het over een gedrachtsregel, en 2 posts later was er geen gedrachtsregel
pi_70684316
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:48 schreef qonmann het volgende:

[..]

[..]

Lees je nooit de quote waarop de reactie betrekking heeft?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 5 juli 2009 @ 22:49:27 #116
16715 Mylene
*schatje*
pi_70684325
Surinaamse jongens zijn weer hoffelijk. Maar ja, daar val ik niet op.
pi_70684334
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies. Ik snap echt niet waarom dit zo moeilijk is om te zien voor zovelen. Is toch gewoon common sense...
pi_70684354
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:48 schreef vanhal het volgende:

[..]

Je had het over een gedrachtsregel, en 2 posts later was er geen gedrachtsregel
Er staat niet, en niet wel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70684367
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:49 schreef Mylene het volgende:
Surinaamse jongens zijn weer hoffelijk. Maar ja, daar val ik niet op.
Donder toch op met je achterlijke generalisaties.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70684379
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Precies. Ik snap echt niet waarom dit zo moeilijk is om te zien voor zovelen. Is toch gewoon common sense...
Doorredenerend, thuisblijven is pas common sense ..oh wacht even dat doen sommigen al..
  zondag 5 juli 2009 @ 22:51:18 #121
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70684397
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:45 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ze deed er toch alles aan om een confrontatie te voorkomen?
Niet als je haar uitspraak in de Telegraaf gelooft: Toen wij er langs wilden fietsen, kreeg ik ineens een klap in mijn gezicht en viel bijna van mijn fiets af. Ik werd hier zo kwaad om dat ik van mijn fiets stapte en schreeuwde dat hij een mietje was omdat hij een meisje sloeg.

Dat noemt men de confrontatie aangaan. In een ideale wereld zou je met zo iemand kunnen discussiëren over geweld, vrijheden, ethiek. In de huidige wereld kun je dat beter niet doen.
quote:
Bovendien, dat weet je niet, en vul je nu op deze manier in om maar aan te tonen dat de oorzaak van dit alles bij haar ligt.
Probeer niet te trollen, het past je niet. Degene die het geweld gebruikt is verkeerd bezig, strafbaar zelfs, en dat weet je zelf ook wel. Het gaat om optimale keuzes maken. We leven niet in een rooskleurige droomwereld waarin je zaterdag om 2:00 rationele discussies kunt voeren met criminelen om ze op het juiste pad te brengen. Laat dat maar over aan de politie en zorg dat je jezelf in veiligheid brengt. Een confrontatie aangaan doe je wanneer je inschat dat je (met ruime marge) kan winnen.
pi_70684418
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Omdat rekening houden met dergelijke factoren = bagatelliseren. Oftewel je mag nooit iets anders zeggen, ook al klopt het feitelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70684423
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Donder toch op met je achterlijke generalisaties.
Inderdaad.
pi_70684456
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat rekening houden met dergelijke factoren = bagatelliseren. Oftewel je mag nooit iets anders zeggen, ook al klopt het feitelijk.
Dat klopt ..je doet dat in elk topic, waar..vul zelf maar in
pi_70684467
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:51 schreef eleusis het volgende:

[..]

Niet als je haar uitspraak in de Telegraaf gelooft: Toen wij er langs wilden fietsen, kreeg ik ineens een klap in mijn gezicht en viel bijna van mijn fiets af. Ik werd hier zo kwaad om dat ik van mijn fiets stapte en schreeuwde dat hij een mietje was omdat hij een meisje sloeg.

Dat noemt men de confrontatie aangaan. In een ideale wereld zou je met zo iemand kunnen discussiëren over geweld, vrijheden, ethiek. In de huidige wereld kun je dat beter niet doen.
[..]

Wat zou je doen als het bij je vriendin zou gebeuren?
pi_70684480
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:52 schreef qonmann het volgende:

[..]

Bedankt voor het bevestigen van de domheid van die manier van redeneren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70684539
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Bedankt voor het bevestigen van de domheid van die manier van redeneren.
Nee het is jouw eenzijdige manier van redeneren..in elk topic
Altijd het slachtoffer de schuld geven
pi_70684568
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:55 schreef qonmann het volgende:

[..]

Nee het is jouw eenzijdige manier van redeneren..in elk topic
Altijd het slachtoffer de schuld geven
Oja, dus als je zegt dat schaars geklede dames extra aandacht trekken, dan leg je in casu de schuld bij het slachtoffer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70684606
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oja, dus als je zegt dat schaars geklede dames extra aandacht trekken, dan geef je in casu de schuld aan het slachtoffer.
Ja.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:57:31 #130
16715 Mylene
*schatje*
pi_70684636
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:50 schreef qonmann het volgende:

[..]

Doorredenerend, thuisblijven is pas common sense ..oh wacht even dat doen sommigen al..
Een vriendin van mij gaat niet meer uit omdat ze telkens door Marokkaanse jongens werd lastig gevallen. Mooi meisje, altijd netjes gekleed. Als ze niet reageerde op de handtastelijkheden kreeg ze hoer dit en dat naar haar hoofd geslingerd.
pi_70684653
Dames op straat trekken sowieso de aandacht..maakt dat de daad minder erg ?
(want daar hoor ik je nooit over)
pi_70684697
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:57 schreef Mylene het volgende:

[..]

Een vriendin van mij gaat niet meer uit omdat ze telkens door Marokkaanse jongens werd lastig gevallen. Mooi meisje, altijd netjes gekleed. Als ze niet reageerde op de handtastelijkheden kreeg ze hoer dit en dat naar haar hoofd geslingerd.
Ik kan me dat goed voorstellen, sommigen gaan alleen maar uit als hun vriendje er bij is
pi_70684726
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:52 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ik ben het eens met Mutant, hoor. En ik ben geen Marokkaan, en ook geen allochtonenknuffelaar. Wellicht heeft hij gewoon goed nagedacht, het is maar een suggestie.
  zondag 5 juli 2009 @ 23:00:52 #134
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70684775
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Wat zou je doen als het bij je vriendin zou gebeuren?
Precies hetzelfde. Zorgen dat ze in veiligheid komt. Wat is er te winnen met in discussie gaan? Iedereen is er bij gebaat als het beperkt blijft tot een enkele klap, vergeleken bijvoorbeeld met een een klap plus daarna een stille tocht omdat ik meen in discussie te moeten gaan en doodgestoken word.
pi_70684788
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:57 schreef qonmann het volgende:
Wat is dat nou weer voor kromme redenering

Schaars geklede dame = extra aandacht. Kun je hoog of laag springen, maar dat is een feit.

extra aandacht = extra risico op vervelende aanvaringen met jongeren

Dat praat niets goed, dat zegt niets over de schuld in deze zaak. Bovendien heb ik mij allang uitgesproken over de daad.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 5 juli 2009 @ 23:03:06 #136
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70684859
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:57 schreef qonmann het volgende:
Lijkt me niet.
pi_70684900
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:00 schreef eleusis het volgende:

[..]

Precies hetzelfde. Zorgen dat ze in veiligheid komt. Wat is er te winnen met in discussie gaan? Iedereen is er bij gebaat als het beperkt blijft tot een enkele klap, vergeleken bijvoorbeeld met een een klap plus daarna een stille tocht omdat ik meen in discussie te moeten gaan en doodgestoken word.
Heb je misschien wel gelijk in maar ik vind het toch erg zorgelijk dat dit soort dingen steeds vaker voorkomen.
pi_70684918
quote:
Op zondag 5 juli 2009 11:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nogmaals: kijk eens rond op het Leidseplein.

Ik zou me dan, als ik jou was, gewoon normaal kleden en gedragen. Dat wil niet zeggen een burka of een hoofddoek, maar je hoeft ook niet als een stomdronken vleesverwerkende eenmanszaak over straat te gaan.

Gewoon, zoals zeg maar 75% van de vrouwen stijlvol gekleed gaat. Of heb je net zoals die overige 25% een dusdanig minderwaardigheidscomplex dat je zo nodig als een eenvoudig benaderdaad niet-vegetarisch hapje over straat moet gaan, geschoold op de leest van rapbitches uit een TMF-clip?

Saudi Arabië belde, ze willen je weer terug bij de religieuze politie.
Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
Is that a scroll in your toga, or are you just happy to see me?
pi_70684987
Als een meisje een goed figuur heeft, moet ze geloof ik maar een slobbertrui en wijde broek aantrekken, want anders heeft ze extra aandacht.

Give me a break
I'll throw my apples if you get too close to me.
pi_70685033
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:06 schreef Appletree het volgende:
Als een meisje een goed figuur heeft, moet ze geloof ik maar een slobbertrui en wijde broek aantrekken, want anders heeft ze extra aandacht.

Give me a break
Ze moet helemaal niks, ze mag zelfs naakt rondlopen wat mij betreft, alleen moet je niet verwachten dat je geen aandacht trekt.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 5 juli 2009 @ 23:07:16 #141
16715 Mylene
*schatje*
pi_70685041
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:59 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ik kan me dat goed voorstellen, sommigen gaan alleen maar uit als hun vriendje er bij is
Ja, ik ga ook altijd met mijn man uit. Al zeg ik niet altijd dat ik wordt lastig gevallen als ik even snel alleen naar het toilet ben. Om ruzie te vermijden.
pi_70685093
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor kromme redenering

Schaars geklede dame = extra aandacht. Kun je hoog of laag springen, maar dat is een feit.

extra aandacht = extra risico op vervelende aanvaringen met jongeren

Dat praat niets goed, dat zegt niets over de schuld in deze zaak. Bovendien heb ik mij allang uitgesproken over de daad.
Maar waarom kies je er altijd voor om de slachtoffers de schuld te geven in dit soort topics ?
Als ze er niet gelopen hadden was het niet gebeurd..je kunt de redenering altijd doortrekken.
pi_70685109
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:07 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, ik ga ook altijd met mijn man uit. Al zeg ik niet altijd dat ik wordt lastig gevallen als ik even snel alleen naar het toilet ben. Om ruzie te vermijden.
Herkenbaar..
pi_70685149
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:08 schreef qonmann het volgende:

[..]

Maar waarom kies je er altijd voor om de slachtoffers de schuld te geven in dit soort topics ?
Als ze er niet gelopen hadden was het niet gebeurd..je kunt de redenering altijd doortrekken.
Wat lul je toch dom man, waaruit blijkt dat ik het slachtoffer de schuld geef? Kan je mijn feitt niet omver werpen? Wat een pathetische poging om te draaien zeg.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 5 juli 2009 @ 23:12:58 #145
181126 MouzurX
Misschien?
pi_70685256
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:07 schreef Jalu het volgende:

[..]

Toch is het juist dit fatalisme wat jij hier ten toon spreidt wat ik eigenlijk heel griezelig vind. Is het dan werkelijk nodig dat er eerst massaal op een engerd als Wilders gestemd gaat worden voordat de gevestigde politiek zich realiseert dat er een probleem is dat nodig aangepakt dient te worden? Dat de wetshandhaving zich eindelijk weer focust op echte problemen i.p.v. op brave burgers die een verkeersregeltje overtreden?
Blijkbaar wel ja. Er wordt al jaren geklaagd maar geen een verandering, het wordt alleen maar erger.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 5 juli 2009 @ 23:13:33 #146
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70685281
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:08 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dat denk jij omdat je causaliteit verwart met de schuldvraag.

Ik denk dat de meeste mensen wel begrijpen dat alleen de crimineel schuldig is aan het misdrijf, dus laat ik een voorbeeld geven. Om de kans op een succesvolle inbraak te verminderen heb ik een inbraakalarm. Dat betekent nog niet dat huiseigenaren zonder zo'n alarm de "schuld hebben" en niemand in dit topic beweert dat ook. Feit blijft dat je huis met een alarm echter minder snel leeggehaald wordt. Maar als zoiets gezegd wordt schiet jij in de stress.
pi_70685283
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat lul je toch dom man, waar staat dat ik het slachtoffer de schuld geef? Kan je mijn feitt niet omver werpen? Wat een pathetische poging om te draaien zeg.
..als ze zich niet zo kleden dan...
JIJ begint daar toch over ?
pi_70685345
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:13 schreef qonmann het volgende:

[..]

..als ze zich niet zo kleden dan...
JIJ begint daar toch over ?
Als ze zich niet zo kleden? Kan jij me quoten waar ik dat ooit gezegd heb? Dat als ze zich zo kleden de wandaad aan hunzelf te danken hebben? Of dat als ze zich niet zo kleden niet lastig gevallen zouden worden?

Die leugens van je, keer op keer, heb het helemaal gehad daarmee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70685355
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:13 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat denk jij omdat je causaliteit verwart met de schuldvraag.

Ik denk dat de meeste mensen wel begrijpen dat alleen de crimineel schuldig is aan het misdrijf, dus laat ik een voorbeeld geven. Om de kans op een succesvolle inbraak te verminderen heb ik een inbraakalarm. Dat neemt nog niet weg dat huiseigenaren zonder zo'n alarm de "schuld hebben" en niemand in dit topic beweert dat ook.
Als je die analogie volgt, wat ik niet wil, dan moeten de meisjes dus thuisblijven.
Zijn ze veilig
  zondag 5 juli 2009 @ 23:15:56 #150
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70685384
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:14 schreef qonmann het volgende:

[..]

Als je die analogie volgt, wat ik niet wil, dan moeten de meisjes dus thuisblijven.
Zijn ze veilig
Alles wat je doet in het leven is een afweging tussen voordeel en risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')