abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70682509
Werkelijk belachelijk dat bijna dit gehele topic over kleding gaat. Hoe uitdagend je er als vrouw ook bij loopt, dat zal het nooit rechtvaardigen dat een vrouw in elkaar wordt geslagen, aangerand, verkracht of ook maar iets overkomt wat zij niet wilt.

Dat je als vrouw goed op moet letten en jezelf moet beschermen, ben ik helemaal voor. Maar naar mijn idee wordt deze discussie nu te veel bij de rol van het slachtoffer gelegd in plaats van bij de dader.
I'll throw my apples if you get too close to me.
pi_70682510
Ik ben er weg van. Morgen weer een dag!
pi_70682518
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:58 schreef vanhal het volgende:

[..]

Allemaal overtrokken om het gelijk aan je kant te krijgen. Het gaat hier over een meisje wat een avond aan het stappen was en in elkaar is geslagen door 1 of andere marokkaan. Je weet niet hoe ze er bij liep, je weet verder helemaal niks. Toch wordt er ingevuld dat ze half naakt en half dronken was. Overtrokken.

ja hoi, wat haal jij er ineens allemaal bij, dat is toch jouw tekst die ik quote?
Jusqu'ici tout va bien...
pi_70682544
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:03 schreef Diederik_Duck het volgende:

Leuk hoor, als ik wil kan ik iedere avond wel een robbertje knokken met wat tuig. Maar ik ga dat niet opzoeken, zoals alle andere verstandige mensen. Overigens is het nog steeds een oevrheidstaak deze problematiek op te lossen, dat kun je maar beter niet zelf doen (dan weten ze je immers opeens wel te vinden...).
Wat nou als jij je hondje vanavond nog uit laat, je ziet iemand lopen, en hij begint op je in te slaan omdat je naar hem keek. Wat is dan de conclusie, je mag je hondje niet meer uitlaten? Of je mag savonds niet meer weg? Of je mag je hondje savonds niet meer uitlaten? Of je mag niet meer naar andere mensen die op straat lopen kijken? Of wat? Het ligt altijd aan degene die in elkaar wordt geslagen volgens jou toch?
pi_70682618
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:05 schreef Manono het volgende:

ja hoi, wat haal jij er ineens allemaal bij, dat is toch jouw tekst die ik quote?
pi_70682629
quote:

[..]

Leuk hoor, als ik wil kan ik iedere avond wel een robbertje knokken met wat tuig. Maar ik ga dat niet opzoeken, zoals alle andere verstandige mensen. Overigens is het nog steeds een oevrheidstaak deze problematiek op te lossen, dat kun je maar beter niet zelf doen (dan weten ze je immers opeens wel te vinden...).
Toch is het juist dit fatalisme wat jij hier ten toon spreidt wat ik eigenlijk heel griezelig vind. Is het dan werkelijk nodig dat er eerst massaal op een engerd als Wilders gestemd gaat worden voordat de gevestigde politiek zich realiseert dat er een probleem is dat nodig aangepakt dient te worden? Dat de wetshandhaving zich eindelijk weer focust op echte problemen i.p.v. op brave burgers die een verkeersregeltje overtreden?
  zondag 5 juli 2009 @ 22:07:45 #57
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_70682640
quote:

[..]

Man, de samenleving heeft al flink verloren, als jij anno 2009 het "veronderstelde" dragen van een rokje analoog ziet aan het opzoeken van een robbertje vechten. Er zijn mensen die nog hopen op een beter Nederland, in plaats van een Nederland waarin onze dochters, vrouwen en moeders zich moeten aanpassen aan de normen en waarden van middeleeuws denkende wilden.

Op mensen die redeneren als jij is die quote nou precies van toepassing. Jouw manier van denken impliceert een verlies dat reeds genomen is.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:08:11 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70682656
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:05 schreef vanhal het volgende:

[..]

Wat nou als jij je hondje vanavond nog uit laat, je ziet iemand lopen, en hij begint op je in te slaan omdat je naar hem keek. Wat is dan de conclusie, je mag je hondje niet meer uitlaten? Of je mag savonds niet meer weg? Of je mag je hondje savonds niet meer uitlaten? Of je mag niet meer naar andere mensen die op straat lopen kijken? Of wat? Het ligt altijd aan degene die in elkaar wordt geslagen volgens jou toch?

De conclusie is dat je het mag doen maar dat het verstandiger is om in een betere buurt te gaan lopen of een vechthond te nemen.

Er is geen normatief oordeel gegeven, het is puur een tip voor een zo gezond mogelijk leven. Waarom zo paniekerig erop reageren?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70682692
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:07 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Man, de samenleving heeft al flink verloren, als jij anno 2009 het "veronderstelde" dragen van een rokje analoog ziet aan het opzoeken van een robbertje vechten. Er zijn mensen die nog hopen op een beter Nederland, in plaats van een Nederland waarin onze dochters, vrouwen en moeders zich moeten aanpassen aan de normen en waarden van middeleeuws denkende wilden.

Op mensen die redeneren als jij is die quote nou precies van toepassing. Jouw manier van denken impliceert een verlies dat reeds genomen is.
Precies, het is accepteren van verlies. Sterker nog, trek het door over een aantal jaar, en we lopen hier -als we uberhaubt nog uit gaan- in burka's.
pi_70682714
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:08 schreef eleusis het volgende:

[..]

De conclusie is dat je het mag doen maar dat het verstandiger is om in een betere buurt te gaan lopen of een vechthond te nemen.

Er is geen normatief oordeel gegeven, het is puur een tip voor een zo gezond mogelijk leven. Waarom zo paniekerig erop reageren?
Dus ok, ik woon in een bepaalde wijk en ik heb al 9 jaar een hondje waar ik gek op ben. Nu moet ik dus opeens omdat er iemand is die niet ok vind hoe ik kijk en mij daarom in elkaar slaat een andere hond nemen of verhuizen?
pi_70682717
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:05 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee, het slaan is altijd de keuze van de dader. Maar dat neemt niet weg dat je verstandig en onverstandig kunt opereren in de openbare ruimte. Ik ga bv ook niet op een kamp ageren tegen de wietteelt. Dat zou heel erg onnozel zijn, en daar mag je mensen best op wijzen. Er is ook nog zoiets als problemen opzoeken.
pi_70682761
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:00 schreef Mylene het volgende:
Marokkaanse en ook Antiliaanse jongeren zitten gewoon aan je of je nu wel of niet uitdagend bent gekleed. Even rakelings met dat handje een kontje aanraken. Ik heb het zelf zo vaak gezien in Amsterdamse uitgaansleven. Als je dan een heethoofd er tussen hebt zitten die het niet kan accepteren dat je er niet op in gaat ben je mooi de lul.
Dat dus.
pi_70682773
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

Nee, het slaan is altijd de keuze van de dader. Maar dat neemt niet weg dat je verstandig en onverstandig kunt opereren in de openbare ruimte. Ik ga bv ook niet op een kamp ageren tegen de wietteelt. Dat zou heel erg onnozel zijn, en daar mag je mensen best op wijzen. Er is ook nog zoiets als problemen opzoeken.
Dus concreet: hoe moet ik me precies kleden als ik uit ga?
  zondag 5 juli 2009 @ 22:12:06 #64
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70682830
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:09 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dus ok, ik woon in een bepaalde wijk en ik heb al 9 jaar een hondje waar ik gek op ben. Nu moet ik dus opeens omdat er iemand is die niet ok vind hoe ik kijk en mij daarom in elkaar slaat een andere hond nemen of verhuizen?
Wie zegt dat er iets moet? Je mag het zelf weten hoor.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70682878
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:12 schreef eleusis het volgende:

Ik mag me toch niet half naakt kleden van de heren? Want dat is toch ruzie opzoeken? Dat is toch hetzelfde als het springen in een leeuwenkooi, een vergelijking die een topic terug werd gemaakt.
Dus blijkbaar moet ik me aanpassen aan de grilligheid van een ander.
pi_70682895
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:07 schreef Jalu het volgende:

[..]

Toch is het juist dit fatalisme wat jij hier ten toon spreidt wat ik eigenlijk heel griezelig vind. Is het dan werkelijk nodig dat er eerst massaal op een engerd als Wilders gestemd gaat worden voordat de gevestigde politiek zich realiseert dat er een probleem is dat nodig aangepakt dient te worden? Dat de wetshandhaving zich eindelijk weer focust op echte problemen i.p.v. op brave burgers die een verkeersregeltje overtreden?
Ik spreid helemaal geen fatalisme tentoon, alleen realisme. De enige manier waarop dit probleem opgelost kan worden is via het strafrechtelijk apparaat, en ik pleit dan ook voor een herziening daarvan. Dat is mijn bijdrage aan de oplossing van dit probleem. Normale burgers zijn nu eenmaal slechts kanonnenvoer, die kunnen dit nooit oplossen.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:13:35 #67
16715 Mylene
*schatje*
pi_70682903
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:02 schreef vanhal het volgende:

[..]

Precies, leer mij marokkanen en antilianen in het uitgaansleven kennen

Het maakt geen hol uit wat je aan hebt. Ze zitten gewoon aan je. Dus daarom wil ik weten, waar ligt de grens? Wordt de grens bepaalt door wat een meisje wat inelkaar is geslagen aan had? Ook al is het een lange winterjas?
Ik heb vaak genoeg gezien dat vrouwen met gewoon een strakke broek even snel betast worden.

Als ik het goed begrijp mag je die dan niet dragen als je er wat van zegt en vervolgens in elkaar wordt geslagen.

Echt hè?
pi_70682966
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:13 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik heb vaak genoeg gezien dat vrouwen met gewoon een strakke broek even snel betast worden.

Als ik het goed begrijp mag je die dan niet dragen als je er wat van zegt en vervolgens in elkaar wordt geslagen.

Echt hè?
Ja, en doe je het wel (lees: draag je wel schaarse kleding, alsof de hoofdpersoon van dit onderwerp dat uberhaubt had, nog los van de discussie was schaarse kleding is), dan is het eigen schuld, dikke bult. Je vroeg erom. Had je er maar rekening mee moeten houden. Je hebt het aan jezelf te danken.

Belachelijk
pi_70682988
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:13 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik spreid helemaal geen fatalisme tentoon, alleen realisme. De enige manier waarop dit probleem opgelost kan worden is via het strafrechtelijk apparaat, en ik pleit dan ook voor een herziening daarvan. Dat is mijn bijdrage aan de oplossing van dit probleem. Normale burgers zijn nu eenmaal slechts kanonnenvoer, die kunnen dit nooit oplossen.
Je snapt wel dat wanneer het strafrechterlijke apparaat deze problemen niet oplost, er een moment zal komen dat normale burgers het recht in eigen hand zullen nemen? Moeten we het echt zo ver laten komen?
pi_70683080
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:10 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dus concreet: hoe moet ik me precies kleden als ik uit ga?
Dat zal mij werkelijk worst zijn. Maar dat tuig ziet blijkbaar graag schaars geklede meisjes, dus kun je beter wat meer kleding aantrekken, als je tenminste minder lastig gevallen wil worden. Maar goed, je bent vrij die tip te negeren hoor. Ook dat zal mij worst zijn.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:18:52 #71
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70683108
Het zit gewoon in de cultuur idd en dat moet je de kop indrukken voordat het de overhand krijgt. Zorg maar dat er politie staat en als er weer zo'n debiel zijn handen niet thuis kan houden, kieper je hem ff preventief een week in een cel. Kunnen ze ook thuis of op het werk uitleggen waarom ze er een week niet zijn geweest.
De gevangenissen waren toch te dun bevolkt? Gebruik ze dan maar voor dit soort doeleinden.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70683133
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:44 schreef OldJeller het volgende:
Waarom gaat de discussie over de kleding die vrouwen beter wel of beter niet kunnen dragen?
Dat is toch helemaal niet de kwestie, dan ben je geheel aan het werkelijke probleem voorbij gegaan.
Zo gaat het altijd in dit soort topics..het slachtoffer krijgt altijd de schuld..
en over de dader hoor je weinig verder
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 5 juli 2009 @ 22:20:12 #73
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70683149
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat zal mij werkelijk worst zijn. Maar dat tuig ziet blijkbaar graag schaars geklede meisjes, dus kun je beter wat meer kleding aantrekken, als je tenminste minder lastig gevallen wil worden. Maar goed, je bent vrij die tip te negeren hoor. Ook dat zal mij worst zijn.
Ik heb liever dat jij een helm op doet en als je je daar niet aan conformeert, sla ik je helemaal de tyfus. Hoe voelt dat?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70683166
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:12 schreef eleusis het volgende:

[..]

Maar je kunt het beter niet doen hoor! Dan zou je wel eens in elkaar geslagen kunnen worden, zonder reden. En daar leggen we ons bij neer, want dat is nou eenmaal zo.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:20:39 #75
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70683174
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:13 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ik mag me toch niet half naakt kleden van de heren? Want dat is toch ruzie opzoeken? Dat is toch hetzelfde als het springen in een leeuwenkooi, een vergelijking die een topic terug werd gemaakt.
Dus blijkbaar moet ik me aanpassen aan de grilligheid van een ander.
Nogmaals, van mij moet je niets. Stel dat er een verband zou zijn tussen "half naakt" lopen en lastiggevallen worden, dan is dat voor rationeel denkende mensen een factor die ze zouden kunnen meenemen als ze voor de kledingkast staan. Ja, we zouden allemaal willen dat het niet zo is, maar dat is toekomstmuziek, no? Het gaat om beslissen wat je vanavond aan doet en niet in de toekomst.

De kledingdiscussie vind ik zelf niet zo boeiend. Maar beloof me in ieder geval dat je niet van je fiets af gaat stappen en "mietje" gaat roepen als randgroepjongeren lopen te duwen en trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')