abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70684007
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:39 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dus wat, stel jij loopt morgenavond nog even een rondje omdat het lekker weer is, 1 of andere malloot loopt op straat en begint ineens op je in te beuken. Ook hier moet de oorzaak dan wel bij jou liggen, als ik je goed begrijp.
Dat denk ik ook..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_70684040
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:00 schreef Mylene het volgende:
Marokkaanse en ook Antiliaanse jongeren zitten gewoon aan je of je nu wel of niet uitdagend bent gekleed. Even rakelings met dat handje een kontje aanraken. Ik heb het zelf zo vaak gezien in Amsterdamse uitgaansleven. Als je dan een heethoofd er tussen hebt zitten die het niet kan accepteren dat je er niet op in gaat ben je mooi de lul.
Volgens mij is dat niet de common gedragsregel die overeengekomen is tussen Marokkaanse en Antilliaanse jongeren, "Schatje". En dat is dan moderator
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 5 juli 2009 @ 22:42:45 #103
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70684085
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:35 schreef vanhal het volgende:
Ik las het net. Maar dan nog, ze noemde hem een mietje, maar het begon met de marokkaan die haar lastig viel. Vervolgens gaf hij haar een klap, daarna noemde ze hem een mietje. De klap kwam dus voor het schelden.
Maar als ze niet was afgestapt en gewoon weg was gefietst was het hoogstwaarschijnlijk bij die ene jetser gebleven.

Dat is natuurlijk nog steeds onwenselijk en erg vervelend. Ik heb het zelf ook eens meegemaakt toen ik een jaar of 14 was en leuk is anders. Maar de discussie aangaan, met de hoop zo iemand tot rede te brengen? Dat is een keus die ik toen niet heb gemaakt, eerste bus aangehouden en de chauffeur politie laten oproepen. Toen waren ze er snel vandoor. Maar mijn klappenteller is wel op 1 blijven staan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70684129
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat het probleem, maar je kunt risico's ook bewust opzoeken. Denk bv aan het aanspreken van een groep scootertuig (of brallende boeren in de provincie). Ik denk dat je (erg) schaars kleden ook tot verhoging van het risico leidt. Dat is alles.
Schaars gekleed of vreemd gekleed of hoe het dan ook is = extra aandacht. Het is onnozel om dat af te doen als onwaar, of factor die geen rol speelt bij de keuze die deze jongens maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70684148
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet de common gedragsregel die overeengekomen is tussen Marokkaanse en Antilliaanse jongeren, "Schatje". En dat is dan moderator
en wat is die gedragsregel ?
pi_70684174
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Schaars gekleed of vreemd gekleed of hoe het dan ook is = extra aandacht. Het is onnozel om dat af te doen als onwaar, of factor die geen rol speelt bij de keuze die deze jongens maken.
dat geeft die jongens geen vrijbrief
pi_70684183
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:42 schreef eleusis het volgende:

Maar als ze niet was afgestapt en gewoon weg was gefietst was het hoogstwaarschijnlijk bij die ene jetser gebleven.
Ze deed er toch alles aan om een confrontatie te voorkomen? Bovendien, dat weet je niet, en vul je nu op deze manier in om maar aan te tonen dat de oorzaak van dit alles bij haar ligt.
quote:
Dat is natuurlijk nog steeds onwenselijk en erg vervelend. Ik heb het zelf ook eens meegemaakt toen ik een jaar of 14 was en leuk is anders. Maar de discussie aangaan, met de hoop zo iemand tot rede te brengen? Dat is een keus die ik toen niet heb gemaakt, eerste bus aangehouden en de chauffeur politie laten oproepen. Toen waren ze er snel vandoor. Maar mijn klappenteller is wel op 1 blijven staan.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:45:33 #108
16715 Mylene
*schatje*
pi_70684186
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:36 schreef Manono het volgende:

[..]

Nogmaals we weten inderdaad niet wat dit meisje droeg en actie valt niet goed te praten, maar nu ontstaat het wereldvreemde dat het niet uitmaakt wat je draagt, puhlease
Ik ga al een tijdje mee in het Amsterdamse uitgaansleven en het zijn mijn ervaringen dat het idd niets uitmaakt wat je draagt.
pi_70684210
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:44 schreef qonmann het volgende:

[..]

en wat is die gedragsregel ?
Er is geen "common" gedragsregel, jongeheer qonmann. Ergo Marokkaanse jongeren zijn allen individuen die er allen andere opvattingen en gedragsregels op na houden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70684226
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er is geen "common" gedragsregel, jongeheer qonmann. Ergo Marokkaanse jongeren zijn allen individuen die er allen andere opvattingen en gedragsregels op na houden.
Waarom post je het dan ?
pi_70684242
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik ga al een tijdje mee in het Amsterdamse uitgaansleven en het zijn mijn ervaringen dat het idd niets uitmaakt wat je draagt.
Maakt ook geen kut uit, misschien dat je wat meer opvalt maar als ze je lastig willen vallen doen ze dat toch wel wat voor kleding je ook draagt.
pi_70684245
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:46 schreef qonmann het volgende:

[..]

Waarom post je het dan ?
Waarom post ik wat dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_70684264
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom post ik wat dan?
quote:
Volgens mij is dat niet de common gedragsregel die overeengekomen is tussen Marokkaanse en Antilliaanse jongeren,
pi_70684287
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom post ik wat dan?
Je had het over een gedrachtsregel, en 2 posts later was er geen gedrachtsregel
pi_70684316
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:48 schreef qonmann het volgende:

[..]

[..]

Lees je nooit de quote waarop de reactie betrekking heeft?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 5 juli 2009 @ 22:49:27 #116
16715 Mylene
*schatje*
pi_70684325
Surinaamse jongens zijn weer hoffelijk. Maar ja, daar val ik niet op.
pi_70684334
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies. Ik snap echt niet waarom dit zo moeilijk is om te zien voor zovelen. Is toch gewoon common sense...
pi_70684354
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:48 schreef vanhal het volgende:

[..]

Je had het over een gedrachtsregel, en 2 posts later was er geen gedrachtsregel
Er staat niet, en niet wel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70684367
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:49 schreef Mylene het volgende:
Surinaamse jongens zijn weer hoffelijk. Maar ja, daar val ik niet op.
Donder toch op met je achterlijke generalisaties.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70684379
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Precies. Ik snap echt niet waarom dit zo moeilijk is om te zien voor zovelen. Is toch gewoon common sense...
Doorredenerend, thuisblijven is pas common sense ..oh wacht even dat doen sommigen al..
  zondag 5 juli 2009 @ 22:51:18 #121
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70684397
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:45 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ze deed er toch alles aan om een confrontatie te voorkomen?
Niet als je haar uitspraak in de Telegraaf gelooft: Toen wij er langs wilden fietsen, kreeg ik ineens een klap in mijn gezicht en viel bijna van mijn fiets af. Ik werd hier zo kwaad om dat ik van mijn fiets stapte en schreeuwde dat hij een mietje was omdat hij een meisje sloeg.

Dat noemt men de confrontatie aangaan. In een ideale wereld zou je met zo iemand kunnen discussiëren over geweld, vrijheden, ethiek. In de huidige wereld kun je dat beter niet doen.
quote:
Bovendien, dat weet je niet, en vul je nu op deze manier in om maar aan te tonen dat de oorzaak van dit alles bij haar ligt.
Probeer niet te trollen, het past je niet. Degene die het geweld gebruikt is verkeerd bezig, strafbaar zelfs, en dat weet je zelf ook wel. Het gaat om optimale keuzes maken. We leven niet in een rooskleurige droomwereld waarin je zaterdag om 2:00 rationele discussies kunt voeren met criminelen om ze op het juiste pad te brengen. Laat dat maar over aan de politie en zorg dat je jezelf in veiligheid brengt. Een confrontatie aangaan doe je wanneer je inschat dat je (met ruime marge) kan winnen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70684418
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Omdat rekening houden met dergelijke factoren = bagatelliseren. Oftewel je mag nooit iets anders zeggen, ook al klopt het feitelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70684423
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Donder toch op met je achterlijke generalisaties.
Inderdaad.
pi_70684456
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat rekening houden met dergelijke factoren = bagatelliseren. Oftewel je mag nooit iets anders zeggen, ook al klopt het feitelijk.
Dat klopt ..je doet dat in elk topic, waar..vul zelf maar in
pi_70684467
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:51 schreef eleusis het volgende:

[..]

Niet als je haar uitspraak in de Telegraaf gelooft: Toen wij er langs wilden fietsen, kreeg ik ineens een klap in mijn gezicht en viel bijna van mijn fiets af. Ik werd hier zo kwaad om dat ik van mijn fiets stapte en schreeuwde dat hij een mietje was omdat hij een meisje sloeg.

Dat noemt men de confrontatie aangaan. In een ideale wereld zou je met zo iemand kunnen discussiëren over geweld, vrijheden, ethiek. In de huidige wereld kun je dat beter niet doen.
[..]

Wat zou je doen als het bij je vriendin zou gebeuren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')