Het is al een half uur donker hier. Maar nog geen enkele druppelquote:Op zondag 5 juli 2009 21:32 schreef Rikketik het volgende:
Stilte voor de storm in Enschede nu.
quote:Op zondag 5 juli 2009 21:42 schreef flugeltje het volgende:
Level 1 zegt me niets meer, hadden we van de week ook en toen bleef het ook droog...
Estofex.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:49 schreef Feestkabouter het volgende:
wat was die site met die levels ook alweer?
wil hem in mijn favorieten zetten
Ook nu hier in Hengeloooooo.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Onweer hier in Almeloooooo
Daar merk ik vrij weinig van. Het is maar wat harde motregen.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:34 schreef henkde_j het volgende:
Whehe, om 20.00 was de hele straat hier nog de tuin aan het sproeien. Nu valt het met bakken naar beneden. (ten westen van Groningen)
Ja die zag ik ook zonet als we dezelfde zagenquote:
Oh ja Niekerk. Ik wist dat er iemand hier uit Niekerk kwam.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:50 schreef kloas_wokkel het volgende:
Niekerk
Nu stuk of 5 gezien. Doe mij maar wat meer regen
Hier ook alweer afgelopen. Onweer trekt nu richting Aduard/Groningen.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:59 schreef kloas_wokkel het volgende:
flitsen wel gezien maar veel bomen om t huis dus kan niet ver kijken. maar word al minder vlgns mij
quote:Op maandag 6 juli 2009 00:03 schreef i2Them2 het volgende:
Ging hard hier vanavond. Waarschijnlijk een wallcloud op de plaat, maar zeker een leuke shelf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en de rest van de week dan?quote:Op maandag 6 juli 2009 08:12 schreef IkWilbert het volgende:
GFS berekend een stuk minder neerslag voor vandaag... hopelijk word het geen grote sof vandaag...
Voor de rest van de week niet zo heel veel veranderd, behoorlijk wat buien als ik het zo zie.quote:
Sufquote:Op maandag 6 juli 2009 09:23 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Voor de rest van de week niet zo heel veel veranderd, behoorlijk wat buien als ik het zo zie.
Nee, het blijft aan de "lage" normale kant voor Nederaland... graadje of 20 gemiddeld genomen. Aan de kust een stukje koeler.quote:Op maandag 6 juli 2009 09:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
SufAls er dan maar wat onweer bij zit.
Op de lange termijn nog geen temperatuurherstel in zicht?
Dat zit er de komende tijd niet in... Eind deze maand zit er een lichte stijging aan te komen maar dat is nog erg ver weg en ik ben bang dat dit weer weggepoetst gaat worden.quote:Op maandag 6 juli 2009 10:02 schreef Frutsel het volgende:
KejHeb volgende week vakantie, weliswaar in eigen land en zit ik niet op 30+ waarden te wachten, maar graadje of 25 en droog zou wel leuk zijn
Kom maar richting Rotterdam. Hier valt geen druppel en het is hartstikke benauwd.quote:Op maandag 6 juli 2009 10:02 schreef Frutsel het volgende:
KejHeb volgende week vakantie, weliswaar in eigen land en zit ik niet op 30+ waarden te wachten, maar graadje of 25 en droog zou wel leuk zijn
Benauwd is ook niet alles en zal me baas leuk vinden, R'dam is nog wel een stukkiequote:Op maandag 6 juli 2009 11:03 schreef mazaru het volgende:
[..]
Kom maar richting Rotterdam. Hier valt geen druppel en het is hartstikke benauwd.
Dank jequote:Op maandag 6 juli 2009 11:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Benauwd is ook niet alles en zal me baas leuk vinden, R'dam is nog wel een stukkie
geweldige signature trouwens![]()
Nogmaals cape zegt niet allesquote:Op maandag 6 juli 2009 11:37 schreef Radio-silence het volgende:
CAPE van 18:00 uur
[ afbeelding ]
CAPE van 21:00 uur
[ afbeelding ]
Zijn de twee meest gunstige voor vandaag, ben benieuwd of we wat gaan merken van de Estofex level 1 waarschuwing.
Weet ik hoor zie ook eerdere posts...quote:Op maandag 6 juli 2009 11:44 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Nogmaals cape zegt niet allesGeeft de potentie weer, er zjin nog veel meer zaken die aan voorwaarden moeten voldoen voor onweer.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:46 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
CAPE zegt niet alles hoor het is namelijk potentiële energie, dan nog moeten alle factoren bij elkaar komen voor een mooie onweersbui!![]()
Bronquote:Het warme zomerweer van de afgelopen week keert voorlopig niet terug. Maandag schijnt eerst de zon nog en stijgt het kwik naar 20 tot 24 graden, vanaf de middag voeren lagere temperaturen en regen de boventoon.
Later in de week gaat het ook stevig waaien en wordt het zelfs ronduit herfstachtig, meldt Weeronline.
Maandagmiddag worden in het binnenland fikse buien verwacht, met kans op hagel, onweer en windstoten.
Dinsdag en woensdag verandert dat beeld niet en waait er bovendien een ferme westenwind. Als vrijdag het kwik nog eens moet inleveren en maximaal 17 graden zal aanwijzen, wordt het zelfs herfstachtig.
Daarna blijft het naar verwachting wisselvallig, maar de temperatuur loopt langzaam weer wat op tot iets boven de 20 graden.
Helemaal mee eens, alleen hoe bepaal je dat soort dingen nou toch als amateur / geinteresseerde?quote:Op maandag 6 juli 2009 11:44 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Nogmaals cape zegt niet allesGeeft de potentie weer, er zjin nog veel meer zaken die aan voorwaarden moeten voldoen voor onweer.
Is inderdaad lastig maar je kunt het wel zien aan bijvoorbeeld de windsterkte en richting die is terug te vinden in de volgende kaartjes:quote:Op maandag 6 juli 2009 12:51 schreef richie29 het volgende:
Iemand een idee hoe je dit nou in weerkaarten terug vind?
quote:... France, parts of Germany, Belgium, the Netherlands and Luxembourg...
The level-1 was enlarged as dew points in the mid tens continue to surge northeastwards beneath increasingly colder mid-levels. Daytime driven convection is already in progress althoug updrafts still look quite small and disorganized on the radar. However, better instability release during the afternoon hours ought to increase the risk of isolated large hail and severe wind gusts, especially over Belgium and the Netherlands as LL shear strengthens.
Wat is LL-shear trouwens?quote:
Ik vind dat juist een perfecte timing.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:44 schreef E.T. het volgende:
Grote bui op koers naar Rotterdam-oost![]()
![]()
Alleen volgens buienradar trekt ie precies over als ik m'n dochter uit school moet halen met nog twee kleine kinderen bij me![]()
De timing van die bui suckt echt vreselijk
dr komt zo idd een flinke bui overquote:
Grote bui ja?quote:Op maandag 6 juli 2009 14:44 schreef E.T. het volgende:
Grote bui op koers naar Rotterdam-oost![]()
![]()
Alleen volgens buienradar trekt ie precies over als ik m'n dochter uit school moet halen met nog twee kleine kinderen bij me![]()
De timing van die bui suckt echt vreselijk
t zit nu nog net bij zeelandquote:Op maandag 6 juli 2009 14:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Grote bui ja?
Ik heb hier in Rotterdam net vier druppels gehad en nu is het alweer droog. Was dat 'm soms?
Ik zit ook in Rotterdam, ik hoor wel donder in de verte maar geen druppels!quote:Op maandag 6 juli 2009 15:05 schreef Stephan1237 het volgende:
Rotterdam gaat boem boemen regent erg hard
GVD dat klereding trekt langs, dat is al de 2e keer in 2 dagen!!quote:Op maandag 6 juli 2009 15:06 schreef Xenwolfie het volgende:
Hee, wat een verrassing komt daar aan vanuit Zeeland Zuid-Holland in.
En nu is het warmer dan vóór de bui, heb jij dat idee ook?quote:Op maandag 6 juli 2009 15:46 schreef E.T. het volgende:
De bui duurde hier geen half uur, maar wel 10 minuten.. De eerste druppels vielen toen ik hier de deur uit stapte en de laatste druppels toen ik de plasjes regenwater op m'n laminaat (van de regenjassen) aan het opdweilen was.
ging eventjes best hard maar het was maar kort. De schutting is niet eens helemaal nat
Ik moet dat nog maar zien, regen gaan we wel krijgen, maar tot nu toe doven de buien ook redelijk snel weer uit.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:42 schreef Saekerhett het volgende:
Twente weer precies in het verlengde van de richting van die lijn zo
ik heb de deur dicht ivm rondrennende dreumesen en peuters en zelf zit ik te vegeteren op de bankquote:Op maandag 6 juli 2009 16:23 schreef Greys het volgende:
[..]
En nu is het warmer dan vóór de bui, heb jij dat idee ook?
Lang zal het niet duren....quote:Op maandag 6 juli 2009 18:32 schreef Clesar03 het volgende:
Lekkere plensbui/onweer hier vlakbij Venlo
nope, op buienrader hebben we het ergste al gehad...quote:
De lucht wordt alweer blauw...quote:Op maandag 6 juli 2009 18:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
nope, op buienrader hebben we het ergste al gehad...
Kwartiertje van Weert (Asten), maar straks dus 'n "buitje" van nog geen 5 minuten gehad. Net zon maar die is inmiddels verdwenen. Al zeker anderhalve week dus geen fatsoenlijke regenbui gehad hiero.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:47 schreef richie29 het volgende:
Iemand trouwens in Weert of omstreken?
Die hebben volgens mij echt serieus onweer gehad
Hier (aan Veldhoven) is het net gestopt. Blauwe lucht in zichtquote:Op maandag 6 juli 2009 19:25 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Yepz... het hoogtepunt komt er nu ongeveer aan.
Voor de duur van nog geen 10 seconden...quote:Op maandag 6 juli 2009 19:24 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
HET GAAT LOS!!!!!!!
Streepjequote:Op maandag 6 juli 2009 20:08 schreef Klonk het volgende:
en het volgende streepje buien komt langs
hier ook alweerquote:Op maandag 6 juli 2009 20:13 schreef Klonk het volgende:
´t is hier al voorbij...
Trekt langs onsquote:
Mét zon erbij, en 't gaat steeds harder regenenquote:Op maandag 6 juli 2009 21:01 schreef teigan het volgende:
Lichte regen in Groningen..
Fraaie regenboog nu.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:07 schreef kloas_wokkel het volgende:
[..]
Mooie luchten richting Groningen anders
er valt alleen zo weinig uit....quote:Op maandag 6 juli 2009 21:07 schreef kloas_wokkel het volgende:
[..]
Mooie luchten richting Groningen anders
Autorijden met onweer is toch mooi!quote:Op maandag 6 juli 2009 21:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
In Almelo nu regen en onweer.![]()
Zo nog een 2 uur rijden
Ik moet daar dan ook heel hard voor blazen hoorquote:Op maandag 6 juli 2009 21:53 schreef Nightwulf het volgende:
Grappig, op buienradar gaan net onder Rotterdam kleine wolkjes tegen de stroom in
[ afbeelding ]
Beetje gerommel erbij nuquote:Op maandag 6 juli 2009 22:02 schreef teigan het volgende:
Het weerlicht ten zuiden van Groningen zie ik vanuit mijn ooghoeken...
Die laatste fotoquote:Op maandag 6 juli 2009 23:42 schreef -CRASH- het volgende:
En je kunt merken dat de onweer uit het land is....
Het is zo stil in dit Topic. Dan nog maar een paar bewerkte foto's
Kijkend naar het Westen
[ afbeelding ]
Kijkend ongeveer richting Belfeld (20:10)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is mammatusquote:Op maandag 6 juli 2009 21:53 schreef GeneraalUli het volgende:
Aardig buitje hier net ook. Nu een vage wolkenformatie. Vage bobbel-achtige vormen.
(kutpic, geen goede camera hier)
[ afbeelding ]
Lang leve kustconvergentiequote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:47 schreef Frankz0rz het volgende:
Even een kort plensbuitje net hier in Noordwijk
Godzijdank. Veel te weinig verkoeling gehad de laatste weekquote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:55 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Lang leve kustconvergentie. Het westen kan waarschijnlijk nog wel meer pittige buien verwachten vannacht.
Was een mooi buitje iddquote:Op maandag 6 juli 2009 20:19 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
hier ook alweer
Maar het was wel een mooie lijn vlak voor de bui uit
[ afbeelding ]
ik voel nattigheid jaquote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:35 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
dat schuift ook nog eens naar rechts neem k aan?
waarquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:44 schreef Stephan1237 het volgende:
Het regent en het bliksemt en het onweert in rotterdam
Rotterdam west delfshavenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:45 schreef marcel-o het volgende:
[..]
waarhier in zuid, veel wind en snel overvliegende wolken, maar nog geen drup gezien en onweer gehoord ..
-edit-
kleinbeetje regen, en wat geknetter op de radeio, dus t zit in de buurt te komen
Er ontstaat al iets boven M-Brabantquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:22 schreef Eric_Cantona het volgende:
Hier (ZO-Brabant) nog geen drup regen gezien, 't scheelt wel zo'n 5 à 10 graden met gisteren. Ik vond 't gewoon fris vanmorgen (15 graden). Maar wederom hier de zon, dus 't zal wel weer benauwd worden en zijn we weer terug bij af.
En die zie ik ook uit mijn raam , heeft lekker geregendquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:25 schreef marcel-o het volgende:
t licht gaat hier uit![]()
donker ineens![]()
kommop met die forse bui
volgens b.radar komt er zo 'n rode streep hier over
quote:Overlast door noodweer in Nederland
Uitgegeven: 7 juli 2009 11:32
Laatst gewijzigd: 7 juli 2009 11:36
DEN HAAG - Forse regenbuien in Den Haag en omstreken hebben dinsdagochtend voor overlast gezorgd.
Door het overvloedig neerdalende water kwam in Den Haag het stucwerk van een balkon naar beneden, aldus een woordvoerster van de brandweer Haaglanden.
In sommige straten stond het water 15 cm hoog. In Naaldwijk liep een bedrijf gedeeltelijk onder. De buien begonnen rond half tien, anderhalf uur later was het weer redelijk droog.
Is dat jouw huisquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:35 schreef Outpost76 het volgende:
Water overlast in Pijnacker:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Filmpje :
volgt is nog aan t uploaden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |