Zal wel teleurstellend zijn, als je naar de hoeveelheden kijkt. Denk dat je na het eten nog even langs de mcdonalds moet.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:44 schreef soares het volgende:
Ik hoop dat Ivy in Rotterdam meedoet...
Daar wil ik zeker wel eten
ben d'r geweest, en ben toch wel een geoefende eter...en ik wil dit toch wel ff recht zetten.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:15 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Zal wel teleurstellend zijn, als je naar de hoeveelheden kijkt. Denk dat je na het eten nog even langs de mcdonalds moet.
Precies, alleen was het Amexquote:Op zondag 5 juli 2009 12:19 schreef staticdata het volgende:
als er net zoals vorige keer een pre-link van de visa geplaatst kan worden zou dat top zijn
Ja, echt niet! Ik weet zeker dat ik en mijn lief "grote eters" zijn, maar echt niet dat je daar weggaat met honger.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:15 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Zal wel teleurstellend zijn, als je naar de hoeveelheden kijkt. Denk dat je na het eten nog even langs de mcdonalds moet.
Staat niet in de lijst.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:44 schreef soares het volgende:
Ik hoop dat Ivy in Rotterdam meedoet...
Daar wil ik zeker wel eten
Er zitten meer van dat soort restaurants tussen..quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:46 schreef vaagsel het volgende:
Wat doet de &zo in het rijtje Noord-Nederland?
Als je daar de drie duurste gerechten op de kaart neemt voor het diner ben je nog niet eens ¤ 35 kwijt. Er van uitgaande dat ze niet de duurste gerechten zullen serveren heb je waarschijnlijk niet eens voordeel!
quote:Op zondag 5 juli 2009 22:29 schreef donleo het volgende:
[..]
ben d'r geweest, en ben toch wel een geoefende eter...en ik wil dit toch wel ff recht zetten.
dit is gewoon een tent waar je heerlijk kan lunchen of dineren. Hier ga je echt niet met honger weg.
Nu weer welquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:59 schreef borisz het volgende:
[..]
Er zitten meer van dat soort restaurants tussen..
De restaurants waar ik eerder gegeten heb staan niet meer op de kaart.
Echt nietquote:
Net zoals vorige keer kun je op uitnodiging nu al reserveren.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:16 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Echt niet![]()
Restaurants kunnen zich nog aanmelden maar je kunt als gast vanaf 5 augustus 10.00 uur pas reserveren ..
en vorige keer werd de link naar de uitnodiging hier gepostquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:26 schreef XL het volgende:
[..]
Net zoals vorige keer kun je op uitnodiging nu al reserveren.
Ok dat wist ik niet, dat werkt met een link die jij persoonlijk krijgt? en waarom krijg je die en ik niet?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:26 schreef XL het volgende:
[..]
Net zoals vorige keer kun je op uitnodiging nu al reserveren.
Dan was je me nét voorquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:51 schreef vaagsel het volgende:
YES!
Blijkbaar toch nog een opening gekomen bij Librije's zusje. Half uur geleden was alles vol gereserveerd maar er is toch nog een plekje bijgekomen \o/.
Mooi verjaardagscadeau voor mijn vriendin denk ik zo.
Nee gewoon diner. Maar een drie kwartier geleden toen ik keek waren alle dagen, en zowel lunch en diner volgeboekt. Misschien dat iemand meerdere tijden had gereserveerd en er 1 is komen te vervallen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:01 schreef Den_Haag het volgende:
Heb nog een plekje kunnen vinden bij Kaatje bij de Sluis![]()
Feli vaagsel, ik zal daar ook nog te kijken maar kon niks vinden. Lunch?
goed geregeld. zat daar ook nog te kijken maar kon niks vindenquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:11 schreef vaagsel het volgende:
[..]
Nee gewoon diner. Maar een drie kwartier geleden toen ik keek waren alle dagen, en zowel lunch en diner volgeboekt. Misschien dat iemand meerdere tijden had gereserveerd en er 1 is komen te vervallen.
Hoe dan ook, het is toch mooi gelukt. Heb ook nog nooit in een sterrenzaak gegeten en dit lijkt me een goede plek om te beginnen.
En jij kan best aardiger zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:25 schreef Bluezz het volgende:
Als je het topic had gelezen, had je ook gezien dat je allang kán reserveren
Ja, dat kan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:18 schreef Zonnebril het volgende:
Is het ook mogelijk om weer te annuleren?
Spannend. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:41 schreef Muck het volgende:
PR heeft dit jaar iets leuks voor jullie in petto jongens, houd CUL en de MED'jes maar goed in de gaten
Kijk eens aan: [Nationale Restaurant Week] Ga uit eten met FOK!quote:
de mijne kon ook alleen maar lasagne maken voor ik hem leerde kennenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:35 schreef Windigo het volgende:
Ik heb gereageerd op de wedstrijd, mijn vriend is een regelrechte culinaire ramp en hij heeft dringend wat heropvoeding nodig!
Haha da's nog beter dan dit vrees ikquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:37 schreef Muck het volgende:
[..]
de mijne kon ook alleen maar lasagne maken voor ik hem leerde kennen
dat is op zich ook een kunstquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:38 schreef Windigo het volgende:
[..]
Haha da's nog beter dan dit vrees ikmijne kan alleen maar aardappelschijfjes en hamburgers halfgaar en verbrand krijgen..
Voor je 10-jarig liefjes jubileum heb je vast wel een paar tientjes extra over? Wel jammer thoughquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:12 schreef jack4ya het volgende:
Verdorie! Gemist....
Mijn favo restaurant, en ik kan er niet terecht voor mijn 10jarig liefjes jubileum...
Ontzettende boohoooooo!
On-be-grijp-lijk... dat ik dit gemist heb![]()
Dat vergeten veel mensen inderdaad... Je bent in totaal toch snel ruim 100 euro kwijt voor twee personen, als je dan bij een ster gaat eten nog 10 euro extra p/p.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:07 schreef TNA het volgende:
Volgens mij loopt de volgorde van volgeboekt zijn gelijk met de aflopende prijs van de betreffende restaurantsIk vraag me af of mensen die voor 25 euro bij La Rive gaan eten zich realiseren dat ze voor een fles wijn aldaar een veelvoud van dat bedrag betalen. Anyway, leuke actie.
Daar is het andere topic voor.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:11 schreef Windigo het volgende:
Ben zo nieuwschierig naar de uitslag van de wedstrijd..:)
Ja, daar wil ik ook best een keer een beschuitje mee eten.quote:
Als ik jou was zou ik daar mee uitkijken. Van wat ik gezien heb in de duurdere restaurants is wel dat ze een deel van de tafels voor RestaurantWeek doen, maar de rest is voor gewone klanten. Meestal staat er bij de RW-tafels ook alvast menu's op tafel. Mocht je los reserveren dan is het gewoon niet de bedoeling dat je het RW-menu neemt en ik denk ook niet dat je dat gaat krijgen, tenzij je vaste klant bent.quote:Op zondag 16 augustus 2009 01:59 schreef NoCigar het volgende:
Gereserveerd bij twee sterren-restaurants. Helaas is er met de derde reservering iets fout gegaan, want die wilde ik eigenlijk ook graag eens proberen, maar die zit nu vol. Ik heb dus gereserveerd vanuit een internetcafé in Italië, vandaar dat ik het pas later kon herstellen. De Lindeboom en Avant Garde Van Groeninge. De Karpendonkse Hoeve heb ik gemist helaas, maar misschien kan ik morgen eens bellen naar aanleiding van de tip hierboven.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:34 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
dan zul je wel naar het hoge noorden moeten
ik heb al de zaterdag, bij Kaatje![]()
quote:
Je gaat niet?quote:
Das dan toch gewoon anijs?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:47 schreef donleo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb gister gegeten bij het Nonnetje. Top middag gehad. Wel een stukje rijden, maar het was zeker de moeite waard.
Volledig menu gedaan, met de extra gang en wijn.
Het eten was verzorgd, smaakvol en origineel.
Leuke amuses.
De top beleving was mij een ijsje met de smaak van Muisjes.
top.
[ afbeelding ]
Welnu onze horror-ervaring en recensie:quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:52 schreef Mereltje het volgende:
Er zijn nog niet veel recensies te lezen.. waar blijft iedereen?
Ik ga morgenavond en zal daarna een berichtje plaatsen.
Ja, daar 'verheug' ik me nu al op.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar morgen heb je zon uitnodiging-tot-recenseren-mailtje in je inbox...
Ah. We zijn dus gelukkig niet de enigen die ons niet laten belazeren.quote:
Ik ga er van uit dat je daar wel waar voor je geld krijgt. Veel plezier alvast.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:31 schreef vaagsel het volgende:
Blijkbaar zijn er toch een restaurants die de restaurantweek als een bron van makkelijke inkomsten zien, of de restaurantweek als een onnodige belasting zien en er geen zin in hebben.
Dat soort restaurants is vaak geen lang leven beschoren, helemaal niet in deze tijden. Een paar van dit soort negatieve reviews scheelt heel veel omzet.
Maar goed, morgen Librije's zusje. Ik hoop dat ik wel een positieve review kan schrijven!
Wel in Bussum...? 20 min van A'dam.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Wie heeft er nog aanraders in A'dam voor vrijdag? Ga met een groep van 6.
Mmmmm lekkere kaart. Jammer dat er niet vooraf gevraagd werd of er nog iets was wat je niet lust of wat je niet mag.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:44 schreef soares het volgende:
Nou zal ik dan wel maar iets fijns vertellen...
Ik ben gister met een groep van 4 wezen eten bij Beloofd in Schiedam. Gekozen voor dit restaurant/ bar omdat we de bedrijfsleider pas geleden hebben leren kennen, en benieuwt waren geworden.
Nette tent, zaten nog niet veel mensen toen wij binnen kwamen om half 8. Jassen werden aangenomen, alles tip top in orde.
Er was totaal geen keuze, zelfs niet uit vis of vlees. en dit was jammer voor 1 van ons gezelschap, want die eet niets dat uit de zee komt ( raar mensch I know!!)
Er werd wel een optie gegeven voor een extra tussengerecht... en toen we hoorde wat het was.. JAAAAAAAA!!! ( Voor drie van ons) 8.50 extra
voorgerecht : prachtig rode tonijn op een bedje van mango en hele kleine boontjes met een btje soya.
tussengerecht: coquilles op een bedje van mais puree met een tomaten salsa
hoofdgerecht: staartstuk van het rund met roerbak groenten en mini aardappeltjes
nagerecht : witte choco mousse met verse bosvruchten en toefje pure chocolade mousse, boterkoek achtig met amandelspijsvulling achtig koekje/ cakeje en een bolletje sorbet ijs.
rekening uiteindelijk 200 euro voor 5 incl ruime fooi.
Was heel goed, en lekker en zou het een 8 geven!!
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:02 schreef Leintjeuh het volgende:
In de aanbieding: Een reservering voor twee personen. Bij Kaatje bij de Sluis, in Blokzijl (nabij Meppel). Op zaterdag avond. Wegens omstandigheden kunnen we geen gebruik maken van deze reservering. Als er gegadigden zijn, PM me maar dan mag je de reservering overnemen.
Allicht beter dan die toko waar jij en je babe laatst geweest zijnquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:40 schreef golfer het volgende:![]()
Jammer dat we al ergens anders een reservering hebben.
Hoop dat het je lukt om de reservatie door te geven, want schijnt een goede tent te zijn.
D_H en Isa zouden gaan. Maar toen zou ik met Isa gaan. Maar Isa en ik konden het vervoer niet rond krijgen, dus nu gaat D_H met broerquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:38 schreef golfer het volgende:
Ik snap er niets meer van.
Eerst zouden D_H en Isa daar eten, toen Lein en ??? en nu gaat D_H en broer? Of is Isa er toch ook nog bij?
Volgende keer op tijd Taxicentrale golfer bellen en dan iets in deze buurt uitzoeken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:57 schreef Leintjeuh het volgende:
Maar Isa en ik konden het vervoer niet rond krijgen,
Ja of dokter papa uit z'n dikke bak schoppenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:01 schreef golfer het volgende:
Volgende keer op tijd Taxicentrale golfer bellen en dan iets in deze buurt uitzoeken.
Nou zo erg is het ook weer niet hoor.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:27 schreef fokkerspy het volgende:
Je bedoelt onze ervaringen bij die Italiaan? Idd wat een teleurstelling achteraf maar
terecht dat we zijn opgestapt want dit klopte gewoon niet. Mag je raden waar
we trouwens de avond zijn geëindigd. Beeren restaurant aan het begin vd straat.
Iets anders: Dacht ik vd week op advies van een kennis naar dat restaurant Het
Boerengat te gaan,lees ik hier,oeps hier in een review dat het erg tegenvalt,nee, slecht is.
correctquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:57 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
D_H en Isa zouden gaan. Maar toen zou ik met Isa gaan. Maar Isa en ik konden het vervoer niet rond krijgen, dus nu gaat D_H met broer
1 euro pp is niet veel maar eerst vragen komt veel beter over. Het zomaar neerzetten als feit is heel irritant en wekt daarom alleen al wrevel op. Ik maak zelf wel uit welk doel ik steun.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:25 schreef donleo het volgende:
ik wilde eigen net reageren met de vraag, of jullie die actie van de culibus steunen.
1 euro p.p. is niet veel natuurlijk.
Maar, heb het gevoel dat niet iedereen hier aan mee doet.
Zelf, heb ik er geen enkele moeite mee een euro te geven, op een toch al goedkoop menu.
Inderdaad, dat had ik dus ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:59 schreef Griebus het volgende:
[..]
1 euro pp is niet veel maar eerst vragen komt veel beter over. Het zomaar neerzetten als feit is heel irritant en wekt daarom alleen al wrevel op. Ik maak zelf wel uit welk doel ik steun.
Nog even een aanvulling over het eten zelf: We kregen twee setjes amuses voorgeschoteld: eenmaal een ongefotografeerd setje met o.m. overheerlijke gevogeltekoekjes en een luchtige vierkant schuimkoek van Parmezaan. Dit waren de daarop volgende amuses:quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:30 schreef NoCigar het volgende:
Vandaag Avant Garde van Groeninge geweest, een restaurant met een Michelinster in het Philips-stadion met een uitzicht op de tribune en een gedeelte van de grasmat. Het eten was heerlijk, de bediening maakte echter wel wat foutjes.
We waren er jaren gelden een keer eerder geweest en ik vind het nog steeds een van de beste plaatsen in Nederland waar we ooit gegeten hebben. Jammer van het vele zakelijke publiek met hun Blackberries, die dragen wmb nooit zo bij aan de sfeer, maar het past wel bij het restaurant.
Met zijn tweeën de rekening toch weten op te drijven tot een euro of honderdvijftig (koffie, water, wijn, champagne).
Geniet er van!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:15 schreef Vivi het volgende:
Vanavond gaan wij eten bij de Kersentuin.
De eend was lekker alleen hou ik niet van vetrandjes dus die heb ik mooi eraf gesneden, de groente was lekker knapperig.quote:@ Mereltje, goed idee om de menukaart te fotograferen, ik doe het ook steeds vaker. Lekker handig voor je verslag en ook leuk voor jezelf om eens terug te lezen.
Smaakte de eend wel lekker? En de groenten eronder?
quote:Na een totale renovatie en restauratie van het Rijksmonument het oude Stadhuys van Schiedam is er nu op de begane grond van het mooie pand door een sfeervol, huiselijk en ambachtelijk restaurant gevestigd.
Het pand fungeert ook nog steeds als trouwlocatie, welke zich op de 1e etage bevindt.
De heren Dolf Meijnckens en Edgar de Wit zwaaien de pollepels in de keuken, waar volgens ambachtelijke wijze gewerkt wordt met veelal producten van biologische boeren uit eigen land. De dames Conny Meijnckens en Astrid Oomens ontvangen de gasten met open armen en leiden het team van de bediening.
En?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:31 schreef vaagsel het volgende:
Maar goed, morgen Librije's zusje. Ik hoop dat ik wel een positieve review kan schrijven!
Zo! heb even je foto wat ge-update.(scherper.kleur,lichter etc.)quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:01 uur schreef Mereltje het
volgende: Ik heb niet zoveel tijd maar wil jullie de menukaart en wat
fotootjes niet onthouden van restaurant Seizoen in Groningen, het was
erg lekker:
![]()
Dat ziet er meteen wat lekkerder uitquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:41 schreef fokkerspy het volgende:
=
Zo! heb even je foto wat ge-update.(scherper.kleur,lichter etc.)
Maar als je voor dat geld niet in het restaurant zit, jonge en onervaren bediening krijgt vind ik het toch duur. Daarbij werd het eten gewoon te snel geserveerd en vond ik het erg jammer dat er geen wijnarrangement was vastgesteld vantevoren. Veel mensen komen daar toch eten omdat het wat goedkoper is, en wat meer duidelijkheid over de prijzen d.m.v. een vastgesteld arrangement zou fijn zijn geweest.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja, zo'n restaurant wil natuurlijk toch ook graag verdienen aan een week als deze. Van mij mogen ze. Je bent er zelf bij en je kunt ook een fles water op tafel laten zetten en je strikt aan het menu houden.
Dan eet je voor 30 (/40) euro in een restaurant een menu wat je nooit voor dat geld kan krijgen. Als je er een feestje van maakt en wel alle extraatjes aanschaft heb je gewoon een prachtavond en een prachtmenu met een hele mooie korting tov de gangbare prijzen.
Ja ik doe ook verslag, maar ik ga niet in zo'n heel bijzonder restaurant eten hoorquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:30 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja hoe was het Viev??
En doe jij ook verslag morgen of overmorgen?
Ik denk dat hij het geld (wat idd best veel is) gráág had uitgegeven als alles perfect was geweestquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ja ik doelde vooral ook op het geld wat je er aan uitgeeft. Daar heb je zelf de keus in. Met de bediening en de plaats waar je zit heb je natuurlijk nauwelijks keuze. Ok, je kunt opstaan en weglopen, maar dan moet het wel erg slecht zijn natuurlijk.
Ik vind het niet altijd een voordeel als ze richting een ster gaan hoorquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:41 schreef Greys het volgende:
Ja ik doe ook verslag, maar ik ga niet in zo'n heel bijzonder restaurant eten hoor
Maar misschien is het de verrassing van de eeuw!
Ik zag op Iens dat veel mensen vinden dat het hard op weg is naar een Michelinster, maar in hoeverre Iens als leidraad gebruikt kan/mag worden weet ik ook nietIk laat me verrassen!
quote:Gegeten bij IS & KO vanImko Binnerts. We werden vriendelijk ontvangen, de olijfjes en een paar walnootjes kregen we eerst. Al snel volgde het brood. Zelfgebakken brood, al was net niet zegmaar.
Als eerste gerecht hadden we Gegrilde, lijngevanen, zeebaars met een compote van pomodori, rucola, Permezaanse kaas, salsa van zomertruffel en basilicumolie. De zeebaars was net aan mals en daardoor het lekkerst. Je kon ook kiezen voor oesters maar daar had ik geen trek in. Er was een klein foutje, ik was net een tweede broodje aan het smeren toen het voorgerecht al kwam, na een minuut of 7 kwam de Maître Sommelier zeggen dat er iets mis ging en dat het gerecht niet voor ons bedoeld was. Dat gerecht was erg lekker
.
Als tussengerecht, dat kon je kiezen voor een tientje extra, hadden we Licht gepekelde kabeljauw van de kust in potage van Haricots Coco, met groene asperge, cantharellen, crispy pancetta en een siroop van balsamico. Vis was lekker en dat was het ook wel, alles was goed klaargemaakt. Ik weet wel weer waarom ik geen asperge lust, lag niet aan de kok
.
Het hoofdgerecht was een krokant gebakken scholfilet, met saus van Hollandsche garalen en bernaise. Daarbij een risottokroketje, gekonfijte bospeen en Zeeuwse lamshoren. Het was lekker niet bijzonder. Wel goed te eten.
Als dessert had je de keus tussen vier soorten rauwemelkse boerenkaas met kletzenbrood of een citroentaartje met aarbeien en aardbeiensorbet. Ik koos voor de kaas, weet niet meer de details van de kaas, maar het was erg lekker. Bij de kaas kreeg je een glas Justino’s Madeira Colheita 1996. Past er goed bij.
Bij het menu hadden we een chauffeursarrangement al waren met de bus, je krijgt een half glas wijn per gerecht. Doordat het bij de eerste gang mis ging, we hadden al een glas prosecco, anders hadden we ook een wijn die bij het eerste gerecht hoort. Overall was het lekker, maar niet bijzonder. De ster die Imko ooit had bij een ander restaurant zal die denk ik niet meer krijgen. Of hij die ster ooit nog wilt is een tweede natuurlijk.
Jammer van die minpunten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:40 schreef kahlie het volgende:
Pluspunten:
Heerlijk eten, zal het zeker aan anderen aanraden. Erg verfijnd, heel blij dat ik (voor de eerste keer) het wijnarrangement heb genomen ook al drink ik normaal weinig wijn. Echt een toevoeging.
Minpunten:
Interieur - het ziet er uit als een zakenrestaurant
Bediening - eerst snel weghalen, daarna uren wachten, totaal hebben we 3 uur en 30 minuten gezeten. Voor ons doen best wel lang. 3 uur halen we wel meestal, maar niet zo... Verder werd er nog een dienblad bij ons neergezet zodat een tafel achter ons kon worden bediend en later werd er nog 1 bij gezet.Geen foutje dus! Wij werden opeens de opruim tafel! Erg irritant.
Tafels - ze zitten dicht bij elkaar. Dus is het erg rumoerig.
PS: Foto's komen zo, ik moet even langs Schiphol
Ik vind het er anders uitzien als 'n heel smaakvol mooi restaurantquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:40 schreef kahlie het volgende:
Wij hebben gisterenavond gegeten bij Paul van Waarden te Rijswijk, met 1 Michelinster. Helaas was er bij ons geen menu op tafel. We werden naar de tafel geleid door een casual geklede gastvrouw.
[ afbeelding ]
Geen vervanging voor het kaasplankje, jammer was dat.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:20 schreef Bluezz het volgende:
Lekker den haag![]()
Wat deden ze op het moment dat jij geen kaasplankje wilde?
Jamai![]()
Wát een verschil in prijs qua wijn en koffie e.d. merk je het al meteen, kijk Greys dát bedoel ik nou
Restaurantweek-menu is vaste prijs van 35 euro voor diner, soms een tientje toeslag als je Michelinsterren hebt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar zouden ze die prijzen hoger hebben gemaakt ivm restaurantweek?
Of vinden jullie dat ze die prijzen ook omlaag zouden moeten gooien omdat het restaurantweek is?
:S
Ik denk dat er dan voor restaurants helemaal geen winst meer zou zijn te behalen. Het moet ergens vandaan komen natuurlijk!
In de aanloop naar een ster verhogen restaurants hun prijzen nogal fors is mij opgevallen. Greys vroeg daarnaar in een eerdere post.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:23 schreef Den_Haag het volgende:
Geen vervanging voor het kaasplankje, jammer was dat.
Wat bedoel je met die prijs Bluezz? Snap hem ff niet.
Mja, ik weet niet. Je hebt gelijk, maar als dit nu eenmaal de prijzen zijn, dan schrik je iemand dus terrecht af. Dan weet je gelijk dat het een restaurant is wat buiten je budget ligtquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Restaurantweek-menu is vaste prijs van 35 euro voor diner, soms een tientje toeslag als je Michelinsterren hebt.
Het idee is niet om veel winst te maken, het idee is om reclame te maken voor jouw restaurant en ervoor te zorgen dat de gasten nog eens terug komen om a la carte in jouw tent komen eten.
Met dit soort prijzen schrik je potentiële terugkomers af, vind ik.
ik kan het wel betalen maar je hebt ook overkillquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mja, ik weet niet. Je hebt gelijk, maar als dit nu eenmaal de prijzen zijn, dan schrik je iemand dus terrecht af. Dan weet je gelijk dat het een restaurant is wat buiten je budget ligt
25 euro + een tientje toeslag voor sterrententenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Restaurantweek-menu is vaste prijs van 35 euro voor diner, soms een tientje toeslag als je Michelinsterren hebt.
Het idee is niet om veel winst te maken, het idee is om reclame te maken voor jouw restaurant en ervoor te zorgen dat de gasten nog eens terug komen om a la carte in jouw tent komen eten.
Met dit soort prijzen schrik je potentiële terugkomers af, vind ik.
Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:42 schreef borisz het volgende:
25 euro + een tientje toeslag voor sterrententen. Er kan natuurlijk voor een x bedrag een vierde gang bijkomen.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:12 schreef Den_Haag het volgende:
De wijn was echt 12,5 per glasben best wel wat gewend maar dat vind ik wel erg stevig.
rest my casequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Des te belachelijker om er met een rekening van 180 euro voor 2 personen vandaan te komen.
Eerlijk gezegd had ik zelf op 150 euro gerekend, omdat ik wel een koffie + aperitief wilde en ik ook meestal wel een redelijk bedrag aan tip wil geven (10-25 euro), daarom was ik erg gecharmeerd met wat wij uiteindelijk hebben betaald.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:46 schreef golfer het volgende:
Je hebt gelijk.
Des te belachelijker om er met een rekening van 180 euro voor 2 personen vandaan te komen.
Het was ook heel erg grappig, die kunst... maar ik vond het nou niet de sfeer waar van ik dacht: Oei, wat een leuk romantisch restaurant... het had wel humor ja.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:19 schreef Bluezz het volgende:
Ah foto's van Kahlie, altijd fijn die illustraties(ik vind de kunst aan de muur wel grappig eerlijk gezegd
)
Wat raar dat het aperitief gewoon weg werd gehaald terwijl de glazen nog halfvol waren?![]()
Zitten wel lekkere dingetjes tussen hoor
Ik ben het met je eens dat dit veel duidelijker kan. Het is niet zo gek om naar prijzen te vragen, maar ze horen dit te melden of een kaart mét prijzen te geven.quote:Op zondag 30 augustus 2009 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik wel storend vind is dat het je het bij de Restaurantweek vaak gewoon niet weet!
Vorig jaar was ik bij Wolfslaar en daar stond bij ontvangst gewoon een keurig kaartje met welke gerechten we zouden krijgen, wat de mogelijkheden (en dus ook de kosten) voor het aperetiefje waren, wat een wijnarrangementje kostte, wat de tussengerechtjes waren, wat die kostten, kortom het was gewoon allemaal al duidelijk wat het mogelijk zou gaan kosten, voor we goed en wel een hap/slok hadden genomen. WAt me nu al een paar keer is opgevallen dat er een aantal restaurants zijn die het er gewoon een beetje tussendoor foefelen, of die het menu aan tafel komen vertellen en daar dan even tussen neus en lippen bij zeggen " en u kunt ook een lekker wijnarrangementje nemen..." Je gaat dan toch niet zo snel vragen "wakosdadaaaan?" en daar spelen veel restaurants wel goed op in....
Ik vind dus niet dat men de normale prijzen (naast de al fors verlaagde menuprijzen) ook nog eens moet aanpassen aan het "goedkoper" publiek, maar ik vind wel dat ze hun best moeten doen om zo duidelijk mogelijk te maken wat het allemaal gaat kosten, zodat je een geinformeerde beslissing kunt maken en een beetje zicht houdt op je uitgaven van die avond.
Dat is gelukt, het eten was prima. Althans de amuse stelde niks voor (parmaham en rucola, dat had ik zelf ook wel samen op een schoteltje kunnen leggen), maar de 3 gangen waren allemaal goed. Er was ook de mogelijkheid een tussengang te bestellen, ik vond 11 euro (in verhouding) wel vrij prijzig.quote:
Dat vond ik gisteren ook slecht. Op tafel alleen een kaartje waarop de tussengang werd aangeboden. Geen informatie over de andere gangen, niks over mogelijkheden voor een wijnarrangement. Ook kwam er niemand aan tafel om het te vertellen, dat werd pas gedaan bij het opdienen van de gangen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik wel storend vind is dat het je het bij de Restaurantweek vaak gewoon niet weet!
O wat leuk!!! Veel plezier!!quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:27 schreef Greys het volgende:
Vanavond eten in het Stadhuys te Schiedam.
Prachtig pandje(1e verdieping wordt gewoon nog gebruikt om te trouwen!)
[ afbeelding ]
Ik zou dit wel aangeven bij de organisatie restaurantweek, en restaurant ook zijn toch dingen die niet horen met zoiets vind ik.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:27 schreef Den_Haag het volgende:
Vond ik ook wel redelijk ja. En zo gek hebben we het niet gemaakt. 3 glazen wijn per persoon. en nog 2 flessen water.
Dat vind ik nogal een bedrag! Ik leg nooit meer dan 5 euro neer eigenlijkquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:48 schreef kahlie het volgende:
[..]
en ik ook meestal wel een redelijk bedrag aan tip wil geven (10-25 euro)
Ik wel. Als mijn rekening vanavond 80 euro is bijvoorbeeld (ik noem maar wat, zal wel wat hoger uitvallenquote:Op zondag 30 augustus 2009 17:33 schreef conleche het volgende:
Doen jullie niet zo'n beetje 10% en dan naar boven afronden??
Gezien de huidige (te hoge) horecaprijzen houd ik die 10% niet meer aan. Ik rond wel altijd af op hele tientallen. Gisteren was de rekening 103,50 dus 110 gegeven.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:33 schreef conleche het volgende:
Doen jullie niet zo'n beetje 10% en dan naar boven afronden??
Nee hoor. Ik geef nooit meer dan vijf euro, afhankelijk van mijn losgeld, en al helemaal sinds ik datzelfde ook hoorde van enkele horecamedewerkers. Ik ga geen 25 (omgerekend meer dan vijftig gulden) euro fooi geven omdat dat toevallig 10 % van het totaal is, komt een beetje patserig over, of misschien ben je wel heel erg bang het fout te doen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik wel. Als mijn rekening vanavond 80 euro is bijvoorbeeld (ik noem maar wat, zal wel wat hoger uitvallen), dan geef ik 90 euro. Zo meestal.
Ik dacht dat dat ook altijd een beetje de algehele tendens was als je tevreden bent
Nou ja, als je voor 250 euro eet, dan kan er ook nog wel 25 euro aan fooi af!! Toch??quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:43 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik geef nooit meer dan vijf euro, afhankelijk van mijn losgeld, en al helemaal sinds ik datzelfde ook hoorde van enkele horecamedewerkers. Ik ga geen 25 (omgerekend meer dan vijftig gulden) euro fooi geven omdat dat toevallig 10 % van het totaal is, komt een beetje patserig over, of misschien ben je wel heel erg bang het fout te doen.
lekker was het wel. en ook leuk gezelschapquote:Op zondag 30 augustus 2009 13:41 schreef Isabeau het volgende:
De vorige restaurantweek was ik in 1 restaurant ook ongeveer 90 euro kwijt, ook iets van 12.50 per glas wijn. En dat restaurant had geen Michelinster. Maar het klinkt heerlijk, DH
vond gezien de rekening 5 euro wel voldoendequote:Op zondag 30 augustus 2009 17:30 schreef golfer het volgende:
Bij dit soort gelegenheden ligt mijn fooi altijd tussen de 5 en 10 euro.
Als ik bij Oud Sluis of de Librije eet is het natuurlijk wel wat hoger.
misschien doe ik dat nog.quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:44 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik zou dit wel aangeven bij de organisatie restaurantweek, en restaurant ook zijn toch dingen die niet horen met zoiets vind ik.
maar gelukkig wel een ok avond verder
Eens... maar ik zou het nog iets verder nuanceren. De prijs-kwaliteit verhouding is helemaal zoek, het is lastig om te vergelijken omdat ook inkomens tussen landen ongelijk zijn. Als je echter de prijs van een restaurant gaat uitdrukken in een percentage ten opzicht van het gerecht in de lokale supermarkt kun je prima tussen landen vergelijken, me dunkt. Als je kijkt naar Nederland zou ik zeggen dat voor eetcafe's t/m mid range restaurants de boodschappen zo'n 25% in beslag nemen. Kijk je vervolgens naar buurlanden Belgie, Frankrijk en Duitsland zou ik zeggen 50%, 50% en 60%. Landen die op straat leven (Spanje, Italie, Portugal kunnen nog gunstiger zijn!).quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:16 schreef golfer het volgende:
Al-met-al is mij wel weer duidelijk dat zo'n Restaurantweek door een aantal gelegenheden wordt aangegrepen om zoveel mogelijk eters tegen een zo hoog mogelijke prijs met gebrek aan echte kwaliteit in hun zaak te zien krijgen.
De prijs-kwaliteitsverhouding is (ook buiten de Restaurantweek) al enige tijd helemaal scheef in ons land.
Dat het qua bediening en vakkennis in Nederland allemaal op een laag pitje staat is al een tijdje duidelijk.
Soms krijg je het gevoel dat je als betalende GAST blij mag zijn dat de bediening even aandacht aan je wil besteden.
Toevoeging: Niet alleen Nederland is slecht. Ik denk dat Engeland er wellicht nog slechter aan toe is!quote:
En allemaal zonder flits!quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oooh man. Ik heb zojuist een klein orgasmetje gehad...
En das alleen al van de foto's...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |