Wij hebben gisterenavond gegeten bij
Paul van Waarden te Rijswijk, met 1 Michelinster. Helaas was er bij ons geen menu op tafel. We werden naar de tafel geleid door een casual geklede gastvrouw.
![]()
![]()
Daar heeft ze ons het menu uitgelegd en kregen we de vraag of we het huisaperatief wilden proberen en dat wilden we. Het was een sinasappellikeur met prosecco en we kregen er een uitgebreide schaal amuses bij.
![]()
Van links naar rechts (maar foto is kwijt... oops! even vragen aan partner of het nog op de Iphone staat):
Picadalli, Kikkererwtenmoes, olijven en gesuikerde pinda's. Daarbij kregen we knoflookbrood en loempiavellen.
![]()
Daarnaast werd op eens een schaaltje met boter en olie met bieslook neergezet. Er werd geen uitleg gegeven en pas later werd ons gevraagd of we een broodje wilde. Foto laat de olie en het broodje zien.
Het leuke was dat de broodjes in een mand zaten met verschillende soorten waaruit we mochten kiezen o.a.: citroen, brioche, volkoren, pesto, spek-ui en wit brood (misschien nog meer, we weten het niet precies meer en er is geen foto). Broodje was erg lekker (hij pesto, wel erg scherp, ik broiche, uitermate lekker) en we zaten nog te babbelen toen opeens al ons voorgerecht werd gebracht.
![]()
Wij vonden het dus niet zo'n geslaagd idee dat ons aperetief al werd weggehaald terwijl onze glazen dus nog half vol waren en we daar duidelijk niet aan toe waren.
Er werd wel een een heerlijke witte chileense wijn geschonken die bij het wijnarrangement hoorde. Voorgerecht was gekruide coleslaw met tonijnsteak en gamba's. Ik was er erg gecharmeerd van, zeker in de combi met de wijn die het geheel opfriste, maar mijn tafelgenoot vond het niet zo....
Toen kwam er opeens nog een broodje... want het hoofdgerecht liet nogal op zich wachten. Dat werd echter niet gezegd, enkel of we nog een broodje wilden. Deze keer namen we spek-ui (weinig spek, slecht een zweempje smaak) en citroen (vol van smaak). Erg lekker, maar na ruim 30 minuten hadden we toch wel zin in ons hoofdgerecht.
![]()
Uiteindelijk werd er een rode chianti geschonken die zich uitstekend leende voor het kalfslende met aardappelpuree, tuinboontjes en olijven met zongedroogde tomatentapenade. De wijn was echt perfect met het gerecht, en hele goede toevoeging door een donkere ondertoon erbij.
![]()
Toen werd het weer... aardig wat wachten... maar uiteindelijk kwam het pre-dessert. Dit is ons ook niet verteld bij het menu dat dit zou komen. Het was een sinasappelijsje met campari. Heel bitter in de eerste instantie, maar daarna heerlijk fris. Echt een aanrader.
![]()
Vervolgens na nog veel langer wachten, kwam het dessert. Ananasbavarois, ananasijs met kokosschuim en een kokoskoekje. Lekker, maar de kokos was erg flauw, vooral de zure ananas overheerste. Zo erg dat mijn tafelgenoot dacht dat we citroenijs aan het eten waren. De dessertwijn paste er niet heel erg goed bij, maar was wel redelijk lekker.
![]()
Toen kregen we een 'nakabbeltje', wat ons ook niet verteld was, en dit waren 2 stokjes voor elk 1, met sinasappel en dragon. Heerlijk kruidig EN zoet, beiden erg van gecharmeerd.
Ik wilde graag nog een espresso en ze zijn zo lief geweest om ook voor meneer de frandaises (spelling?) neer te zetten. Volgens de gastvrouw omdat het anders zo zielig was voor hem.
![]()
Van links naar rechts: zelfgemaakte bounty met kokos, chocolade en een soort van zoete limoenachtige gelei, amaretto truffel, zandkoekje, macroon met veenbessen en boterkoek met limoen.
Meneer heeft ze allemaal gegeten en was zeer gecharmeerd van vooral de boterkoek met limoen net zoals ik. Ik vond het na 3x wel genoeg. De espresso was ook zaaaaaaalig.
Pluspunten:Heerlijk eten, zal het zeker aan anderen aanraden. Erg verfijnd, heel blij dat ik (voor de eerste keer) het wijnarrangement heb genomen ook al drink ik normaal weinig wijn. Echt een toevoeging.
Qua prijs vond ik ze ook charmant, voor 2x menu, 1 fles water, 1x wijnarrangement, 2x aperatief en 1x koffie betaalden we (zonder tip) 115 euro. Harstikke netjes!
Minpunten:Interieur - het ziet er uit als een zakenrestaurant vonden wij met nogal rare kunst aan de muren. (Zie foto en dat was niet de ergste!)
Bediening - eerst snel weghalen, daarna uren wachten, totaal hebben we 3 uur en 30 minuten gezeten. Voor ons doen best wel lang. 3 uur halen we wel meestal, maar niet zo...
Verder werd er nog een dienblad bij ons neergezet zodat een tafel achter ons kon worden bediend en later werd er nog 1 bij gezet.

Geen foutje dus! Wij werden opeens de opruim tafel! Erg irritant.
Tafels - ze zitten dicht bij elkaar. Dus is het erg rumoerig.
Ik vond: een dikke 8
Partner vond: een 7
Ik vind het eten belangrijker, hij vindt de service ook erg belangrijk. Ik heb wel nadien aangeven dat wij dit niet zo gewend zijn als we luxe uit eten gaan qua bediening. Er werd aangegeven dat er op "zou worden gelet".
PS: Foto's komen zo, ik moet even langs Schiphol

Edit: Foto's toegevoegd, alleen weet ik niet hoe ik ze moet kantelen, want bij mij zijn ze gekanteld... maar als ik ze upload kennelijk niet meer, excuses :S
Edit: Foto's zijn nu netjes en de spelfouten d'r uit gehaald
[ Bericht 9% gewijzigd door kahlie op 29-08-2009 23:38:48 ]