abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72288953
Portugees
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72289665
ik zeg, MoBlo regel dat even
pi_72289934
Oe Mo wat een heerlijkheden kregen jullie
Dat hoofdgerecht klinkt zalig!! Bieslookhangop wat moet ik me daarbij voorstellen, hoe zag het eruit?

(ik zou zo graag willen dat iedereen zijn menu ging illustreren!!)
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:04:19 #254
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_72290358
Afgelopen vrijdag ben ik met een vriendin naar Theater Bouwkunde in Deventer geweest.. Een vrij klein, maar heel gezellig restaurant.
We kregen een speciale kaart met het menu voor de Nationale restaurantweek erop en we konden voor het voor- en hoofdgerecht kiezen uit 2 gerechten. Ook was er de mogelijkheid om een tussengerecht te nemen voor ¤5. Op de kaart stond ook een wijnarangement.

Vooraf kregen we 2 amuses: koude geroosterde paprikasoep en een muffin van polenta met kruidencreme. Erg lekker!
Als voorgerecht heb ik gekozen voor de gerookte forelpaté. Mijn tafelgenoot had de paté van ree. Beide gerechten waren erg lekker!
Het tussengerecht was Inktvis gevuld met zalm, tempura van de tentakels, courgettelinten en paprika coulis. De inktvis vond ik niet heel bijzonder..de tempura was heerlijk!
Het hoofdgerecht was voor mijn vriendin gebraden rouleau van lamszadel en tatin van tomaat en lamsragout (Kamper lamsvlees), geconfijt roseval aardappeltje, courgette gevuld met ratatouille. Ik koos voor kabeljauwfilet met krokante kruidenkorst, tuinbonen, in groene kruidenolie geglaceerd aardappeltje en witte wijnsaus. Er lag ook nog heerlijke spinazie op mijn bord. Het wordt een beetje eentonig, maar ook dit was erg lekker...De vis was heel goed klaar gemaakt en de kruidenkorst was heel bijzonder van smaak.
Als dessert kregen we nog een klein 'hapje". Een gelei van prosecco met vanillecreme...lekker fris!
Het dessert was mascarpone parfait met rode bessen, schuim van rode bessen in witte chocolade. Prima van smaak, maar de parfait was erg hard en er was moeilijk doorheen te komen...
We sloten af met espresso en thee en wat friandises..

Al met al hebben we echt van het eten genoten! in totaal waren we ¤75 kwijt..(zonder fooi)..
Ik ga zeker nog een keer terug!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 augustus 2009 @ 22:03:19 #255
163650 Greys
pi_72294263
DISCLAIMER: de foto's doen de gerechten geen recht, ik deed het even snel)

We zijn terug van 't Stadhuys in Schiedam. Wat een leuke en lekkere ervaring!
(We waren er rond zes uur ivm het feit dat Heer Greys morgen om 5.15 uur op moet om zijn vliegtuig te halen, dus vandaar 'nu al' terug! ).

't Stadhuys ligt op een geweldig leuke locatie midden in Schiedam op de Grote Markt. Het pandje is prachtig en wordt dus nog steeds gebruikt om te trouwen. (De eerste verdieping wordt daarvoor gebruikt).

He is een prachtig rijksmonument uit circa 1600. Met respect voor de eeuwenoude historie van het pand is het interieur warm en sfeervol gehouden.
Chef-koks Dolf Meijnckens en Edgard de wit presenteren de moderne keuken en maken daarbij graag gebruik van Nederlandse streekproducten die veelal van biologische origine zijn.

De vrouw van chef-kok Dolf, Conny Meijnckens, kwam ons op een warme en hartelijke manier welkom heten en liet ons kiezen uit twee 2-persoons tafels. Het Restaurant Weekmenu zag er als volgt uit:

Heer G koos het wijnarrangement voor bij het eten en ik moest nog rijden dus nam eerst heerlijke verse jus d'orange en daarna water voor bij het eten. Astrid legde uit dat je kon kiezen uit een fles water met bubbels en zonder, maar dat je ook gewoon een kan water kon krijgen "Een gewoon lekker Schiedams tapje! Uiteraard zonder kosten". Dat is nog eens klantvriendelijk. Ik koos de fles water, aangezien ik het Rotterdams/Schiedamse tapje elke dag al uit de kraan heb

Men kwam langs met een mandje heerlijke vers gebakken kleine broodjes die we ons met de zoute boter die op tafel stond lekker lieten smaken.

Daarna kregen we een amuse, een truffelsoepje in een espressokopje. Die was lékker! Echt, je hoopte dat de bodem van het kopje niet in zicht zou komen

Daarna werd bij Heer G de wijn geschonken voor bij het voorgerecht. Astrid Oomens (nee, ik heb geen namen gevraagd en genoteerd, die stonden in het foldertje dat ik heb meegenomen na afloop ) vertelde uitgebreid over de wijnen, erg leuk!

Heer G nam de carpaccio van wilde zeebaars, gebakken coquille en artisjokkenpuree.

Ik nam steeds de andere keuze van de gerechten, zodat we alles konden proeven.
Voor mij dus de rundercarpaccio met eendenleverkrul en artisjokkenpuree.

Hierbij kregen we weer een warm versgebakken klein broodje.
De voorgerechten waren om je vingers bij af te likken. Het was net zo lekker als dat het er uit zag.

Als hoofdgerecht had Heer G de rode poon filet met tomatencompote, tomatenschuin en basilicum gekozen.

Ik had gebraden lende van Iberisch varken met zoethoutjus.
Vooral naar de zoethoutjus was ik erg benieuwd!

De rode poon was graatjesvrij (met rode poon soms nogal tricky) en heerlijk. Het tomatenschuim was niet heel erg vol van smaak en had eigenlijk net zo goed weggelaten kunnen worden.
De gebraden lende van Iberisch varken was heerlijk, voorál met de zoethoutjus! De vis en het vlees waren prima bereid, absoluut niets op aan te merken.

Ook bij het hoofdgerecht had Heer G uiteraard een wijn uit het wijnarrangement, waarbij ook weer uitgebreide informatie werd gegeven door de vriendelijke dame. Toen hij zijn hoofdgerecht bijna op had werd zijn glas zelfs nog een keer bijgeschonken met deze wijn. Ze waren niet zuinig

Tussendoor kwam de gastvrouw nog vragen of ik het niet te koud kreeg, omdat het buiten kouder werd en deur nog open stond en wij daardoor een beetje op de wind zouden zitten. Dit vond ik heel attent.

Ook de desserts waren zalig. Heer G mocht bij het dessert kiezen uit een gewoon portje, een walnotenport of een dessertwijn. Hij nam het gewone portje, deze was heerlijk zacht.
Zijn kaasplankje zag er ook smakelijk en leuk uit. Er werd weer netjes uitgelegd om wat voor kaasjes het ging en ook over het bijbehorende brood en balsamicodipje werd enthousiast verteld.

Ik had een heerlijke sorbet vol met vers rood fruit en zelfgemaakt ijs in een mousserend laagje.

Eindoordeel
- Totaal rekening ¤ 75,65 zonder fooi.
- Tempo van uitserveren van gerechten vonden wij precies goed, niet te snel en niet te traag.
- Bijzonder hartelijk personeel vol aandacht voor hun gasten. Ook de gasten van de Restaurant Week.
- Ik zag dat ze ook zelfgemaakte producten verkochten, o.a. vijgenjam en piccalilly
- Ze hadden ook (buiten het Restaurant Week menu) een Keukenmenu voor ¤ 32,50 zag ik. Klonk ook goed.
- Geen enkele seconde het gevoel gehad dat men je op kosten wilde jagen.
- Toen we vertrokken kregen we nog de tip dat op zaterdag 19 september er een Culinaire Markt zou zijn met kwaliteitsproducten uit het hele land op de Grote Markt in Schiedam, alsmede een boekenmarkt op de Dam, Korte Dam en Hoogstraat. We gaan er zeker kijken.

Als ik één minpuntje zou moeten noemen is het dat een van de mannelijke personeelsleden over zijn zwarte blouse een zwarte bodywarmer aan had (wel keurig met rood borduurwerkje van de zaak ) en dat vond ik op zich een beetje raar staan.
Verder kunnen zowel Heer G als ik zelf geen enkel negatief punt bedenken over deze avond.
Zeker voor herhaling vatbaar!

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 30-08-2009 22:14:03 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:09:12 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72294470
Ziet er prima uit, Greys.
Mooie gerechten ook en leuk dat jullie bij elke gang konden kiezen uit 2 opties.
Dit is dus een voorbeeld van hoe het dus eigenlijk zou moeten zijn, zo'n Restuarantweek-menu.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 augustus 2009 @ 22:11:25 #257
163650 Greys
pi_72294571
Oh, er kwam ook nog een schaaltje zelfgemaakte frietjes bij de hoofdgerechten!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72294602
wow dat ziet er echt lekker uit Greys!

enneh.. ja.. dat kan ik best eens regelen hoor, bij Oporto

De bieslook hangop zat al in de mosterdsoep en was heel fris en romig.. perfecte combinatie, ik had 'm graag eens 'puur' geproefd..

ik ben normaal nooit zo weg van mosterd, maar dit was echt super alle smaken de hele avond waren perfect op elkaar afgestemd en en en

Overigens was alles een verrassing, al konden we al een beetje om ons heen kijken omdat er meer mensen het restaurantweekmenu hadden
Ja doei.
pi_72294868
@ Jacmar, dat klinkt ook helemaal goed! Die gelei van proscecco klinkt spannend
Goed adresje dus

@ Greys, ook al zo helemaal fijn en voor die prijs
Mooie foto's hoor het zegt zoveel meer mét foto's
Nu gauw slapen en uitbuiken in bed dan maar!!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 augustus 2009 @ 22:27:20 #260
163650 Greys
pi_72295182
Het foto's maken hebben we ook speciaal op jouw verzoek gedaan Bluezz!
Bij de eerste foto siste Heer G nog iets van 'Nee joh!' omdat ie het een beetje genant vond, maar toen ik eenmaal een foto had gemaakt maakte de rest ook niets meer uit! En het leuke was dat ik daarna aan meerdere tafels flitsen zag, de camera op de borden gericht
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72295388
Zo werkt het echt he? Je moet er even 'doorheen'
Dat keukenmenu klinkt ook leuk, mag je dan in de keuken zitten?

*flitsen doe ik niet -meer- met mijn toestelletje wordt dat 1 grote witte vlek
pi_72295416
ik was de camera vergeten
Ja doei.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 augustus 2009 @ 22:39:53 #263
163650 Greys
pi_72295634
En geen cameraatje op je mobiel Mo?
Of heb je daar niet aan gedacht? (Ik dacht daar later pas aan, toen ik al met mijn vrij grote camera boven de borden had gehangen ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72297592
ja, een hele slechte (telefoon uit de oertijd ) dus dan liever geen foto's dan slechte foto's

Ik ga nog wel's terug
Ja doei.
pi_72350313
Dan eindelijk de foto's van lunch bij de Lindehof.

We waren nog niet eens echt op het erf of de gastvrouw kwam ons al tegemoet. Op het terras in de zon de eerste knabbels en 2 amuses gegeten, bij een glaasje rose champagne. De eerste staat er niet op, die moest snel in een hap naar binnen, maar was een ijzig koud iets van zoete aardappel met raz el hanout in witte chocolade, met een toefje chilli-iets erop. Lekkah!

De flintertjes zijn van biet, wortel en olijf. Het gele in t glaasje is maissoep met een zoutige mousse waarvan ik niet meer weet wat erin zat. Zat perfect in elkaar, maar was voor mij wat zout, dus aan mijn lief geschonken. Die was er dolblij mee, terwijl ze normaal helemaal niet van mais houdt.

Inmiddels hadden we het menu onder ogen gekregen. Veelvraten als we zijn bestelden we allebei een tussengerecht. Agz het lunchtijd was vonden we 2 chauffeursarrangementen klinken als meer dan genoeg alcohol.
Mij viel de schrijfwijze van djerum purut direct op. Agz de chef toch heel toevallig zelf de amuses kwam brengen, heb ik geïnformeerd of hij misschien djeruk purut bedoelde. Hij dacht van niet, maar we hadden het wel allebei over limoenblad. Hij kwam er later op terug, dat ie het op google als djerum vond. Ik kon het niet laten, heb later op mijn telefoon gegoogled en die door de bediening naar de keuken laten brengen, met uiteraard de djerukschrijfwijze Chef reageerde gematigd sportief.

In het algemeen was de bediening correct, maar niet formeel. In elk geval niet tegen ons. Wij worden daar ook niet gelukkig van, dus dat hadden ze goed geschoten.

Voor de tweede amuse verhuisden we naar binnen. Van links naar rechts
Langoustinesoep met hollandse garnalen en peterselieschuim
Babycoquille met pofrijst en Japanse citrusvruchtjes
Bulghur met sushiazijn en radijs
Minibrioche.
En een soepstengeltje met komijn.
Erbij een witte wijn, Siblings, die goed paste. Heel jong en fris, kon overal bij.

De rest van de gerechten staat op de kaart, dus die ga ik niet opnieuw helemaal beschrijven.

Net zo lekker als het mooi is. Vooral het oranje bolletje middenboven was een heel fijn pompoenietsje.

Bij het weghalen van de borden werd gevraagd hoe het smaakte. Ik vertelde heel eerlijk dat ik niet eens aan mijn wijn had gedacht omdat ik zo met het eten bezig was. Dat kon niet, volgens onze favoriete bedienmevrouw. Wijn en spijs moeten samen. Ze ging wel even naar de keuken om een nieuw hoofdgerechtje te regelen. Maar mooi niet dat ik dan nog van de wijn mocht drinken tot het er was!

En ja hoor, in no time stond er een klein nieuw bordje met miniportie hoofdgerecht om me een tweede kans te geven.

Eigenlijk verwachtten we na het hoofdgerecht de vraag of we nog kaas wilden, die beslissing hadden we bij bestelling uitgesteld. Helaas werden prompt de dessertwijnen ingeschonken en kwam het dessert op tafel. Jammer, maar superlekker. Op zich waren het geen extreem vreemde/bijzondere dingen, maar elk hapje smaakte perfect.

Lief kon het niet laten, er moest en zou toch nog een kaasplankje komen. Achteraf zonde, dit hadden ze niet zelfgemaakt en dat was duidelijk te merken, de kwaliteit was een stuk minder indrukwekkend dan alles wat eerder kwam. De kaas was niet vies, daar niet van, maar niet heel bijzonder. Sowieso vind ik de keus voor 2 harde oude kazen op een totaal van vier vrij bijzonder.
Wél erg leuk vond ik de geschaafde peer met balsamico, dat ga ik thuis ook eens doen.

We sloten af met 2 espresso's (met deksel!) en de nodige friandises.

Alles bij elkaar was het een heerlijk maal, we zijn lekker van half 1 tot kwart over 4 beziggehouden. Bij andere gasten ging het sneller, maar de bediening voelde goed aan dat wij rustig aan wilden doen. Er werd niets nieuws geserveerd voor de wijn op was etc. Ik vond de bediening sowieso top. Alleen de sommelier leek wat chagrijnig, maar dat idee heb ik vaak bij mensen met die functie. Vorige restaurantweek was het ook al raak.

We vonden het zo'n fijne lunch, dat we zo zouden terugkeren. Het enige dat ons weerhoudt van regelmatige bezoekjes is de prijs. De Lindehof is niet goedkoop.
Dat bleek ook uit de rekening voor deze maaltijd: 195 euro ex. fooi. Niet weinig. Aan de andere kant ook niet echt onverwacht, voor 2 menu's, 3 extra gerechten, 2 halve wijnarrangementen, 2 champagne, 2 espresso en een fles water. Hier stonden de prijzen van extra opties tenminste wel netjes op de kaart.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_72350641
Oooh man. Ik heb zojuist een klein orgasmetje gehad...

En das alleen al van de foto's...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:58:21 #267
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72351013
Ziet er erg goed uit, Vanyel.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_72356076
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oooh man. Ik heb zojuist een klein orgasmetje gehad...

En das alleen al van de foto's...
En allemaal zonder flits!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_72356681
Nou ja, het scheelt weet getyp:

anonieme razernist
pi_72358397
en nu heb ik weer honger
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:38:30 #271
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72358809
Jammie!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_72360980
het water liep me in de bek mond van zoveel lekkers, wat leuk om de foto's nogmaals te zien, maar dan van dichtbij
En dat je nog een keer een lilliputtersmaaltje kreeg omdat het het bij de wijn moest proeven krentjes in de pap zijn dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')