abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72268663
Als jij 12,5 voor een glas wijn normaal vindt moet je dat vooral vinden
pi_72268691
Niet in de tenten waar ik doorgaans ga eten, maar ik kan me zo voorstellen dat in dat soort zaken dat normale prijzen zijn jah...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:31:14 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72268705
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar zouden ze die prijzen hoger hebben gemaakt ivm restaurantweek?

Of vinden jullie dat ze die prijzen ook omlaag zouden moeten gooien omdat het restaurantweek is?

:S

Ik denk dat er dan voor restaurants helemaal geen winst meer zou zijn te behalen. Het moet ergens vandaan komen natuurlijk!
Restaurantweek-menu is vaste prijs van 35 euro voor diner, soms een tientje toeslag als je Michelinsterren hebt.
Het idee is niet om veel winst te maken, het idee is om reclame te maken voor jouw restaurant en ervoor te zorgen dat de gasten nog eens terug komen om a la carte in jouw tent komen eten.
Met dit soort prijzen schrik je potentiėle terugkomers af, vind ik.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_72268713
normale prijzen zijn 7 a 8 euro het glas. misschien 10 euro voor de topwijnen.

verder, wat golfer zegt
pi_72268727
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:23 schreef Den_Haag het volgende:

Geen vervanging voor het kaasplankje, jammer was dat.

Wat bedoel je met die prijs Bluezz? Snap hem ff niet.
In de aanloop naar een ster verhogen restaurants hun prijzen nogal fors is mij opgevallen. Greys vroeg daarnaar in een eerdere post.
Waar wij 4 of 4.95 euro betalen per glas betaal jij 12.50 en dat is ook zo bij de koffie en de gerechten op zich, bovendien worden de porties altijd kleiner (al worden ze wel verfijnder natuurlijk).

Onze goeie fles wijn kostte 29.50 trouwens.
pi_72268758
je kunt idd overdrijven
pi_72268796
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Restaurantweek-menu is vaste prijs van 35 euro voor diner, soms een tientje toeslag als je Michelinsterren hebt.
Het idee is niet om veel winst te maken, het idee is om reclame te maken voor jouw restaurant en ervoor te zorgen dat de gasten nog eens terug komen om a la carte in jouw tent komen eten.
Mja, ik weet niet. Je hebt gelijk, maar als dit nu eenmaal de prijzen zijn, dan schrik je iemand dus terrecht af. Dan weet je gelijk dat het een restaurant is wat buiten je budget ligt
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_72268831
12,50 per glas wijn???? Damn. Dat vind ik echt niet kunnen.

Bluezz en Golfer jullie foto's zien er echt aanlokkelijk uit!! Ik krijg er wel trek van!
pi_72268887
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mja, ik weet niet. Je hebt gelijk, maar als dit nu eenmaal de prijzen zijn, dan schrik je iemand dus terrecht af. Dan weet je gelijk dat het een restaurant is wat buiten je budget ligt
ik kan het wel betalen maar je hebt ook overkill
als je het omrekent komt het voor een normaal flesje rood uit op 75 euro.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:42:37 #210
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_72268923
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:31 schreef golfer het volgende:

[..]

25 euro + een tientje toeslag voor sterrententen . Er kan natuurlijk voor een x bedrag een vierde gang bijkomen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:46:28 #211
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72268997
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:42 schreef borisz het volgende:

25 euro + een tientje toeslag voor sterrententen . Er kan natuurlijk voor een x bedrag een vierde gang bijkomen.
Je hebt gelijk.
Des te belachelijker om er met een rekening van 180 euro voor 2 personen vandaan te komen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_72269051
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:12 schreef Den_Haag het volgende:
De wijn was echt 12,5 per glas ben best wel wat gewend maar dat vind ik wel erg stevig.

Lol, daar heb je bij ons een hele fles voor
Sappig !!
pi_72269081
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
Des te belachelijker om er met een rekening van 180 euro voor 2 personen vandaan te komen.
rest my case

nu weer over het eten
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:06:51 #214
163650 Greys
pi_72269543
Ik snap nu wat je bedoelde Bluezz!

DancingPhoebe, zelfs als het restaurant normaal buiten je budget is en je kunt er nu in de RestaurantWeek wel eten, dan hebben zij uiteraard alsnog iets aan jouw mond-op-mond reclame als je er niet over uitgepraat raakt bij vrienden en familie over hoe geweldig het was. Dus zelfs al keer je zelf nooit terug, kwaad kan het nooit!
En om dan alsnog met een rekening van 180 euro voor 2 personen naar buiten te komen... het zou zulke restaurants juist netjes staan als ze vooral in de RestaurantWeek een beetje rekening houden met het feit dat mensen óók komen (JUIST komen) omdat het in die week betaalbaar is en ze het dus ook eens kunnen proberen. En dus een wat vriendelijk geprijsd wijnarrangement er bij adviseren, zoals bv op de menukaart van Bluez en golfer (toch? dat was een vriendelijke prijs toch? *terugloert*)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72270229
wķst je dat die glazen 12,50 per glas waren? ik bedoel was het een wijnarrangement of was het zelfgekozen wijn (waar dus de prijzen bij staan)? Als het een arrangement was die er gewoon bij ingeschonken werd vind ik het helemaal raar, ik zou het geen leuke verrassing vinden. Ik vind het prima als ik het van te voren weet, zodat ik bewust 'n duurder restaurant kan kiezen, maar 'opeens' (gezien de restaurantweek) vind ik het een beetje gek.
pi_72270508
stond nergens aangegeven. ging uit van 6 a 8 euro het glas.
pi_72270514
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:46 schreef golfer het volgende:

Je hebt gelijk.
Eerlijk gezegd had ik zelf op 150 euro gerekend, omdat ik wel een koffie + aperitief wilde en ik ook meestal wel een redelijk bedrag aan tip wil geven (10-25 euro), daarom was ik erg gecharmeerd met wat wij uiteindelijk hebben betaald.

180 vind ik in dit geval van wat er gegeten en gedronken is echt extreem. Gemiste kans van het restaurant. 12,50 per glas wijn is gewoon fors en ook nergens voor nodig denk ik dan... als ik zo zie hebben wij voor een ster restaurant echt weinig betaald...

Ik hoorde wel vandaag van m'n moeder (die ik dus op Schiphol moest ophalen) dat een vriendin van haar bij PvW was gaan eten en de bediening ook heel vervelend vond. Jammer dat het kennelijk geen eenmalig iets was dan.
pi_72271239
Ah foto's van Kahlie, altijd fijn die illustraties (ik vind de kunst aan de muur wel grappig eerlijk gezegd )
Wat raar dat het aperitief gewoon weg werd gehaald terwijl de glazen nog halfvol waren?

Zitten wel lekkere dingetjes tussen hoor
pi_72274032
Wat ik wel storend vind is dat het je het bij de Restaurantweek vaak gewoon niet weet!

Vorig jaar was ik bij Wolfslaar en daar stond bij ontvangst gewoon een keurig kaartje met welke gerechten we zouden krijgen, wat de mogelijkheden (en dus ook de kosten) voor het aperetiefje waren, wat een wijnarrangementje kostte, wat de tussengerechtjes waren, wat die kostten, kortom het was gewoon allemaal al duidelijk wat het mogelijk zou gaan kosten, voor we goed en wel een hap/slok hadden genomen. WAt me nu al een paar keer is opgevallen dat er een aantal restaurants zijn die het er gewoon een beetje tussendoor foefelen, of die het menu aan tafel komen vertellen en daar dan even tussen neus en lippen bij zeggen " en u kunt ook een lekker wijnarrangementje nemen..." Je gaat dan toch niet zo snel vragen "wakosdadaaaan?" en daar spelen veel restaurants wel goed op in....

Ik vind dus niet dat men de normale prijzen (naast de al fors verlaagde menuprijzen) ook nog eens moet aanpassen aan het "goedkoper" publiek, maar ik vind wel dat ze hun best moeten doen om zo duidelijk mogelijk te maken wat het allemaal gaat kosten, zodat je een geinformeerde beslissing kunt maken en een beetje zicht houdt op je uitgaven van die avond.
pi_72274384
leuk al die verslagen weer, en vooral foto's.
Belachelijk die rekening van 180 euro voor 2 personen, in de restaurantweek nog wel.
(ben blij dat ik daar niet zat D-H )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72274390
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 00:19 schreef Bluezz het volgende:
Ah foto's van Kahlie, altijd fijn die illustraties (ik vind de kunst aan de muur wel grappig eerlijk gezegd )
Wat raar dat het aperitief gewoon weg werd gehaald terwijl de glazen nog halfvol waren?

Zitten wel lekkere dingetjes tussen hoor
Het was ook heel erg grappig, die kunst... maar ik vond het nou niet de sfeer waar van ik dacht: Oei, wat een leuk romantisch restaurant... het had wel humor ja.

Wat er weg gehaald werd van het aperitief was het schaaltje met lekkers, niet de glazen zelf. Dus toen zat je nog met 2 halfvolle glazen aperitief en 1 wijnglas voor het voorgerecht naar je voorgerecht te staren... Ik hoop dat ik het in de main review duidelijk heb neergezet.

Eten was idd erg lekker, maar er is bij ons inderdaad ook niet verteld wat het kostte, noch het menu, noch het wijnarrangement, noch het aperitief. Wij hebben het gewoon genomen aangezien er op de website prijzen staan die normaal zijn. Ik zou ook niet zo snel vragen wat iets kost... bij nader inzien is dat wel een beetje raar ja.
pi_72275154
Ik moet, oh schande, nog steeds een stukkie schrijven over ons lunchfestijn bij de Lindehof, maar daar kregen we zelfs een rekening van ¤195. Dat is het restaurantmenu plus 2 champagne, 2 half glas wijnarrangementen, 2 tussengerechten, 1 kaas en 2 espresso.
Errug duur, maar de indruk die het eten en de bediening op ons maakten waren goed genoeg om er nog eens terug te willen.
Helaas had mijn lief de rekening al laten weggooien voor ik 'm zag, maar de meeste kosten stonden netjes op de menukaart, dus we hadden op zich wel kunnen zien aankomen dat het niet goedkoop zou worden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_72276688
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik wel storend vind is dat het je het bij de Restaurantweek vaak gewoon niet weet!

Vorig jaar was ik bij Wolfslaar en daar stond bij ontvangst gewoon een keurig kaartje met welke gerechten we zouden krijgen, wat de mogelijkheden (en dus ook de kosten) voor het aperetiefje waren, wat een wijnarrangementje kostte, wat de tussengerechtjes waren, wat die kostten, kortom het was gewoon allemaal al duidelijk wat het mogelijk zou gaan kosten, voor we goed en wel een hap/slok hadden genomen. WAt me nu al een paar keer is opgevallen dat er een aantal restaurants zijn die het er gewoon een beetje tussendoor foefelen, of die het menu aan tafel komen vertellen en daar dan even tussen neus en lippen bij zeggen " en u kunt ook een lekker wijnarrangementje nemen..." Je gaat dan toch niet zo snel vragen "wakosdadaaaan?" en daar spelen veel restaurants wel goed op in....

Ik vind dus niet dat men de normale prijzen (naast de al fors verlaagde menuprijzen) ook nog eens moet aanpassen aan het "goedkoper" publiek, maar ik vind wel dat ze hun best moeten doen om zo duidelijk mogelijk te maken wat het allemaal gaat kosten, zodat je een geinformeerde beslissing kunt maken en een beetje zicht houdt op je uitgaven van die avond.
Ik ben het met je eens dat dit veel duidelijker kan. Het is niet zo gek om naar prijzen te vragen, maar ze horen dit te melden of een kaart mét prijzen te geven.
Misschien eens mailen naar zo'n restaurant als je er tegenaan loopt? Ze willen natuurlijk zoveel mogelijk verdienen vooral op de drankjes en het water (dat laatste vind ik vaak schandalig wat ze daarvoor betalen)
Wat ik ook nog naar spijs wil mailen is dat ons - gratis kraanwater - wat minder fris rook. Daar had echt een schijfje limoen of een stengeltje mint in gemogen...

soms vind ik mezelf zo'n snob
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:42:32 #224
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72276988
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:26 schreef Bluezz het volgende:
Angel of dth eetze
Dat is gelukt, het eten was prima. Althans de amuse stelde niks voor (parmaham en rucola, dat had ik zelf ook wel samen op een schoteltje kunnen leggen), maar de 3 gangen waren allemaal goed. Er was ook de mogelijkheid een tussengang te bestellen, ik vond 11 euro (in verhouding) wel vrij prijzig.

Voorgerecht was aardappel gevuld met rode poon. Tussengerecht was griet en een tartaartje van o.a. tomaat. Hoofdgerecht kip gevuld met krab en kreeftsaus. Nagerecht was vrij standaard, aardbeien bavarois, beetje ijs, aardbeitjes. (Even simpel gezegd, details heb ik niet onthouden).

Al met al prima gegeten. De tussengang heb ik overgeslagen omdat ik 3 gangen doorgaans wel genoeg vind, en ik wilde me met het oog op andere plannen voor de avond ook niet helemaal vol eten. De rest van het gezelschap vond het wel erg lekker en het zag er ook goed uit.

De bediening was echter een tegenvaller. Bestellingen lieten lang op zich wachten, er werd weinig aandacht aan ons besteed. Wanneer er veel tijd tussen de gangen zit, kun je zo nu en dan best even vragen of iemand nog iets wil drinken, wanneer er al enige tijd lege glazen op tafel staan. Koffie hoeft geen half uur te duren, ook niet als veel tafels tegelijk koffie bestellen.

Ik weet wat de prijzen normaliter zijn in dat restaurant, en zal dat er niet snel voor over hebben. Erg jammer, want zoals gezegd was op het eten weinig aan te merken. Gelukkig zit niet ver van de Bourgondiėr een ander goed restaurant waar de bediening altijd prima is, en de kaart ook erg goed.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_72276999
O god ja , hou op. Soms denk ik ook wel eens bij mezelf " GA NOU GEWOON EENS LEKKER ETEN!!!! In plaats van alleeen maar kijken wat er allemaal NIET goed aan is!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')