abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72268663
Als jij 12,5 voor een glas wijn normaal vindt moet je dat vooral vinden
pi_72268691
Niet in de tenten waar ik doorgaans ga eten, maar ik kan me zo voorstellen dat in dat soort zaken dat normale prijzen zijn jah...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:31:14 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72268705
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar zouden ze die prijzen hoger hebben gemaakt ivm restaurantweek?

Of vinden jullie dat ze die prijzen ook omlaag zouden moeten gooien omdat het restaurantweek is?

:S

Ik denk dat er dan voor restaurants helemaal geen winst meer zou zijn te behalen. Het moet ergens vandaan komen natuurlijk!
Restaurantweek-menu is vaste prijs van 35 euro voor diner, soms een tientje toeslag als je Michelinsterren hebt.
Het idee is niet om veel winst te maken, het idee is om reclame te maken voor jouw restaurant en ervoor te zorgen dat de gasten nog eens terug komen om a la carte in jouw tent komen eten.
Met dit soort prijzen schrik je potentiële terugkomers af, vind ik.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_72268713
normale prijzen zijn 7 a 8 euro het glas. misschien 10 euro voor de topwijnen.

verder, wat golfer zegt
pi_72268727
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:23 schreef Den_Haag het volgende:

Geen vervanging voor het kaasplankje, jammer was dat.

Wat bedoel je met die prijs Bluezz? Snap hem ff niet.
In de aanloop naar een ster verhogen restaurants hun prijzen nogal fors is mij opgevallen. Greys vroeg daarnaar in een eerdere post.
Waar wij 4 of 4.95 euro betalen per glas betaal jij 12.50 en dat is ook zo bij de koffie en de gerechten op zich, bovendien worden de porties altijd kleiner (al worden ze wel verfijnder natuurlijk).

Onze goeie fles wijn kostte 29.50 trouwens.
pi_72268758
je kunt idd overdrijven
pi_72268796
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Restaurantweek-menu is vaste prijs van 35 euro voor diner, soms een tientje toeslag als je Michelinsterren hebt.
Het idee is niet om veel winst te maken, het idee is om reclame te maken voor jouw restaurant en ervoor te zorgen dat de gasten nog eens terug komen om a la carte in jouw tent komen eten.
Mja, ik weet niet. Je hebt gelijk, maar als dit nu eenmaal de prijzen zijn, dan schrik je iemand dus terrecht af. Dan weet je gelijk dat het een restaurant is wat buiten je budget ligt
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_72268831
12,50 per glas wijn???? Damn. Dat vind ik echt niet kunnen.

Bluezz en Golfer jullie foto's zien er echt aanlokkelijk uit!! Ik krijg er wel trek van!
pi_72268887
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mja, ik weet niet. Je hebt gelijk, maar als dit nu eenmaal de prijzen zijn, dan schrik je iemand dus terrecht af. Dan weet je gelijk dat het een restaurant is wat buiten je budget ligt
ik kan het wel betalen maar je hebt ook overkill
als je het omrekent komt het voor een normaal flesje rood uit op 75 euro.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:42:37 #210
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_72268923
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:31 schreef golfer het volgende:

[..]

25 euro + een tientje toeslag voor sterrententen . Er kan natuurlijk voor een x bedrag een vierde gang bijkomen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:46:28 #211
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72268997
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:42 schreef borisz het volgende:

25 euro + een tientje toeslag voor sterrententen . Er kan natuurlijk voor een x bedrag een vierde gang bijkomen.
Je hebt gelijk.
Des te belachelijker om er met een rekening van 180 euro voor 2 personen vandaan te komen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_72269051
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:12 schreef Den_Haag het volgende:
De wijn was echt 12,5 per glas ben best wel wat gewend maar dat vind ik wel erg stevig.

Lol, daar heb je bij ons een hele fles voor
Sappig !!
pi_72269081
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
Des te belachelijker om er met een rekening van 180 euro voor 2 personen vandaan te komen.
rest my case

nu weer over het eten
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:06:51 #214
163650 Greys
pi_72269543
Ik snap nu wat je bedoelde Bluezz!

DancingPhoebe, zelfs als het restaurant normaal buiten je budget is en je kunt er nu in de RestaurantWeek wel eten, dan hebben zij uiteraard alsnog iets aan jouw mond-op-mond reclame als je er niet over uitgepraat raakt bij vrienden en familie over hoe geweldig het was. Dus zelfs al keer je zelf nooit terug, kwaad kan het nooit!
En om dan alsnog met een rekening van 180 euro voor 2 personen naar buiten te komen... het zou zulke restaurants juist netjes staan als ze vooral in de RestaurantWeek een beetje rekening houden met het feit dat mensen óók komen (JUIST komen) omdat het in die week betaalbaar is en ze het dus ook eens kunnen proberen. En dus een wat vriendelijk geprijsd wijnarrangement er bij adviseren, zoals bv op de menukaart van Bluez en golfer (toch? dat was een vriendelijke prijs toch? *terugloert*)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72270229
wíst je dat die glazen 12,50 per glas waren? ik bedoel was het een wijnarrangement of was het zelfgekozen wijn (waar dus de prijzen bij staan)? Als het een arrangement was die er gewoon bij ingeschonken werd vind ik het helemaal raar, ik zou het geen leuke verrassing vinden. Ik vind het prima als ik het van te voren weet, zodat ik bewust 'n duurder restaurant kan kiezen, maar 'opeens' (gezien de restaurantweek) vind ik het een beetje gek.
pi_72270508
stond nergens aangegeven. ging uit van 6 a 8 euro het glas.
pi_72270514
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:46 schreef golfer het volgende:

Je hebt gelijk.
Eerlijk gezegd had ik zelf op 150 euro gerekend, omdat ik wel een koffie + aperitief wilde en ik ook meestal wel een redelijk bedrag aan tip wil geven (10-25 euro), daarom was ik erg gecharmeerd met wat wij uiteindelijk hebben betaald.

180 vind ik in dit geval van wat er gegeten en gedronken is echt extreem. Gemiste kans van het restaurant. 12,50 per glas wijn is gewoon fors en ook nergens voor nodig denk ik dan... als ik zo zie hebben wij voor een ster restaurant echt weinig betaald...

Ik hoorde wel vandaag van m'n moeder (die ik dus op Schiphol moest ophalen) dat een vriendin van haar bij PvW was gaan eten en de bediening ook heel vervelend vond. Jammer dat het kennelijk geen eenmalig iets was dan.
pi_72271239
Ah foto's van Kahlie, altijd fijn die illustraties (ik vind de kunst aan de muur wel grappig eerlijk gezegd )
Wat raar dat het aperitief gewoon weg werd gehaald terwijl de glazen nog halfvol waren?

Zitten wel lekkere dingetjes tussen hoor
pi_72274032
Wat ik wel storend vind is dat het je het bij de Restaurantweek vaak gewoon niet weet!

Vorig jaar was ik bij Wolfslaar en daar stond bij ontvangst gewoon een keurig kaartje met welke gerechten we zouden krijgen, wat de mogelijkheden (en dus ook de kosten) voor het aperetiefje waren, wat een wijnarrangementje kostte, wat de tussengerechtjes waren, wat die kostten, kortom het was gewoon allemaal al duidelijk wat het mogelijk zou gaan kosten, voor we goed en wel een hap/slok hadden genomen. WAt me nu al een paar keer is opgevallen dat er een aantal restaurants zijn die het er gewoon een beetje tussendoor foefelen, of die het menu aan tafel komen vertellen en daar dan even tussen neus en lippen bij zeggen " en u kunt ook een lekker wijnarrangementje nemen..." Je gaat dan toch niet zo snel vragen "wakosdadaaaan?" en daar spelen veel restaurants wel goed op in....

Ik vind dus niet dat men de normale prijzen (naast de al fors verlaagde menuprijzen) ook nog eens moet aanpassen aan het "goedkoper" publiek, maar ik vind wel dat ze hun best moeten doen om zo duidelijk mogelijk te maken wat het allemaal gaat kosten, zodat je een geinformeerde beslissing kunt maken en een beetje zicht houdt op je uitgaven van die avond.
pi_72274384
leuk al die verslagen weer, en vooral foto's.
Belachelijk die rekening van 180 euro voor 2 personen, in de restaurantweek nog wel.
(ben blij dat ik daar niet zat D-H )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72274390
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 00:19 schreef Bluezz het volgende:
Ah foto's van Kahlie, altijd fijn die illustraties (ik vind de kunst aan de muur wel grappig eerlijk gezegd )
Wat raar dat het aperitief gewoon weg werd gehaald terwijl de glazen nog halfvol waren?

Zitten wel lekkere dingetjes tussen hoor
Het was ook heel erg grappig, die kunst... maar ik vond het nou niet de sfeer waar van ik dacht: Oei, wat een leuk romantisch restaurant... het had wel humor ja.

Wat er weg gehaald werd van het aperitief was het schaaltje met lekkers, niet de glazen zelf. Dus toen zat je nog met 2 halfvolle glazen aperitief en 1 wijnglas voor het voorgerecht naar je voorgerecht te staren... Ik hoop dat ik het in de main review duidelijk heb neergezet.

Eten was idd erg lekker, maar er is bij ons inderdaad ook niet verteld wat het kostte, noch het menu, noch het wijnarrangement, noch het aperitief. Wij hebben het gewoon genomen aangezien er op de website prijzen staan die normaal zijn. Ik zou ook niet zo snel vragen wat iets kost... bij nader inzien is dat wel een beetje raar ja.
pi_72275154
Ik moet, oh schande, nog steeds een stukkie schrijven over ons lunchfestijn bij de Lindehof, maar daar kregen we zelfs een rekening van ¤195. Dat is het restaurantmenu plus 2 champagne, 2 half glas wijnarrangementen, 2 tussengerechten, 1 kaas en 2 espresso.
Errug duur, maar de indruk die het eten en de bediening op ons maakten waren goed genoeg om er nog eens terug te willen.
Helaas had mijn lief de rekening al laten weggooien voor ik 'm zag, maar de meeste kosten stonden netjes op de menukaart, dus we hadden op zich wel kunnen zien aankomen dat het niet goedkoop zou worden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_72276688
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik wel storend vind is dat het je het bij de Restaurantweek vaak gewoon niet weet!

Vorig jaar was ik bij Wolfslaar en daar stond bij ontvangst gewoon een keurig kaartje met welke gerechten we zouden krijgen, wat de mogelijkheden (en dus ook de kosten) voor het aperetiefje waren, wat een wijnarrangementje kostte, wat de tussengerechtjes waren, wat die kostten, kortom het was gewoon allemaal al duidelijk wat het mogelijk zou gaan kosten, voor we goed en wel een hap/slok hadden genomen. WAt me nu al een paar keer is opgevallen dat er een aantal restaurants zijn die het er gewoon een beetje tussendoor foefelen, of die het menu aan tafel komen vertellen en daar dan even tussen neus en lippen bij zeggen " en u kunt ook een lekker wijnarrangementje nemen..." Je gaat dan toch niet zo snel vragen "wakosdadaaaan?" en daar spelen veel restaurants wel goed op in....

Ik vind dus niet dat men de normale prijzen (naast de al fors verlaagde menuprijzen) ook nog eens moet aanpassen aan het "goedkoper" publiek, maar ik vind wel dat ze hun best moeten doen om zo duidelijk mogelijk te maken wat het allemaal gaat kosten, zodat je een geinformeerde beslissing kunt maken en een beetje zicht houdt op je uitgaven van die avond.
Ik ben het met je eens dat dit veel duidelijker kan. Het is niet zo gek om naar prijzen te vragen, maar ze horen dit te melden of een kaart mét prijzen te geven.
Misschien eens mailen naar zo'n restaurant als je er tegenaan loopt? Ze willen natuurlijk zoveel mogelijk verdienen vooral op de drankjes en het water (dat laatste vind ik vaak schandalig wat ze daarvoor betalen)
Wat ik ook nog naar spijs wil mailen is dat ons - gratis kraanwater - wat minder fris rook. Daar had echt een schijfje limoen of een stengeltje mint in gemogen...

soms vind ik mezelf zo'n snob
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:42:32 #224
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72276988
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:26 schreef Bluezz het volgende:
Angel of dth eetze
Dat is gelukt, het eten was prima. Althans de amuse stelde niks voor (parmaham en rucola, dat had ik zelf ook wel samen op een schoteltje kunnen leggen), maar de 3 gangen waren allemaal goed. Er was ook de mogelijkheid een tussengang te bestellen, ik vond 11 euro (in verhouding) wel vrij prijzig.

Voorgerecht was aardappel gevuld met rode poon. Tussengerecht was griet en een tartaartje van o.a. tomaat. Hoofdgerecht kip gevuld met krab en kreeftsaus. Nagerecht was vrij standaard, aardbeien bavarois, beetje ijs, aardbeitjes. (Even simpel gezegd, details heb ik niet onthouden).

Al met al prima gegeten. De tussengang heb ik overgeslagen omdat ik 3 gangen doorgaans wel genoeg vind, en ik wilde me met het oog op andere plannen voor de avond ook niet helemaal vol eten. De rest van het gezelschap vond het wel erg lekker en het zag er ook goed uit.

De bediening was echter een tegenvaller. Bestellingen lieten lang op zich wachten, er werd weinig aandacht aan ons besteed. Wanneer er veel tijd tussen de gangen zit, kun je zo nu en dan best even vragen of iemand nog iets wil drinken, wanneer er al enige tijd lege glazen op tafel staan. Koffie hoeft geen half uur te duren, ook niet als veel tafels tegelijk koffie bestellen.

Ik weet wat de prijzen normaliter zijn in dat restaurant, en zal dat er niet snel voor over hebben. Erg jammer, want zoals gezegd was op het eten weinig aan te merken. Gelukkig zit niet ver van de Bourgondiër een ander goed restaurant waar de bediening altijd prima is, en de kaart ook erg goed.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_72276999
O god ja , hou op. Soms denk ik ook wel eens bij mezelf " GA NOU GEWOON EENS LEKKER ETEN!!!! In plaats van alleeen maar kijken wat er allemaal NIET goed aan is!"
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:44:40 #226
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72277031
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat vond ik gisteren ook slecht. Op tafel alleen een kaartje waarop de tussengang werd aangeboden. Geen informatie over de andere gangen, niks over mogelijkheden voor een wijnarrangement. Ook kwam er niemand aan tafel om het te vertellen, dat werd pas gedaan bij het opdienen van de gangen.
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:16:02 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72277820
Al-met-al is mij wel weer duidelijk dat zo'n Restaurantweek door een aantal gelegenheden wordt aangegrepen om zoveel mogelijk eters tegen een zo hoog mogelijke prijs met gebrek aan echte kwaliteit in hun zaak te zien krijgen.
De prijs-kwaliteitsverhouding is (ook buiten de Restaurantweek) al enige tijd helemaal scheef in ons land.
Dat het qua bediening en vakkennis in Nederland allemaal op een laag pitje staat is al een tijdje duidelijk.
Soms krijg je het gevoel dat je als betalende GAST blij mag zijn dat de bediening even aandacht aan je wil besteden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_72278504
De vorige restaurantweek was ik in 1 restaurant ook ongeveer 90 euro kwijt, ook iets van 12.50 per glas wijn. En dat restaurant had geen Michelinster. Maar het klinkt heerlijk, DH
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_72279522
Wij zijn gisteren wezen eten bij De Kroon in Sittard. We kregen vooraf een kaart met het menu, waar ook de aanbevolen wijnen op stonden met prijzen per glas, per fles en voor een arrangement. Dat vond ik wel netjes, dan weet je waar je aan toe bent.
Het eten zelf was heerlijk, ik kan het precieze menu nog wel posten als iemand daarin geïnteresseerd is. Er waren toch nog wel wat onverwachte kosten, want het aangeboden aperitief (sekt) bleek 7,50 per glas te kosten en toen we achteraf espresso bestelden kregen we daar ongevraagd allerlei dingetjes bij waardoor dat ook 5 euro per persoon bleek te kosten. Op zich erg lekker, maar wel redelijk veel en bovenop een zoet dessert had dat voor ons niet per se gehoeven. Uiteindelijk waren we zo'n 50 euro per persoon kwijt dus het viel niet tegen, maar het was netter geweest als ze van die extra dingen hadden verteld hoeveel het zou gaan kosten.
Qua eten was het zeker een aanrader, wij komen er waarschijnlijk nog wel een keer terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mini_rulez op 30-08-2009 14:27:40 ]
Are you pondering what I'm pondering?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 augustus 2009 @ 16:27:51 #230
163650 Greys
pi_72283026
Vanavond eten in het Stadhuys te Schiedam.
Prachtig pandje (1e verdieping wordt gewoon nog gebruikt om te trouwen!)

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72283570
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:27 schreef Greys het volgende:
Vanavond eten in het Stadhuys te Schiedam.
Prachtig pandje (1e verdieping wordt gewoon nog gebruikt om te trouwen!)

[ afbeelding ]
O wat leuk!!! Veel plezier!!
  zondag 30 augustus 2009 @ 16:44:07 #232
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_72283595
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:27 schreef Den_Haag het volgende:
Vond ik ook wel redelijk ja. En zo gek hebben we het niet gemaakt. 3 glazen wijn per persoon. en nog 2 flessen water.
Ik zou dit wel aangeven bij de organisatie restaurantweek, en restaurant ook zijn toch dingen die niet horen met zoiets vind ik.
maar gelukkig wel een ok avond verder
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_72284748
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 23:48 schreef kahlie het volgende:

[..]
en ik ook meestal wel een redelijk bedrag aan tip wil geven (10-25 euro)
Dat vind ik nogal een bedrag! Ik leg nooit meer dan 5 euro neer eigenlijk
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:30:13 #234
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72285110
Bij dit soort gelegenheden ligt mijn fooi altijd tussen de 5 en 10 euro.
Als ik bij Oud Sluis of de Librije eet is het natuurlijk wel wat hoger.
Poef.....gone! ©golfer
pi_72285217
Doen jullie niet zo'n beetje 10% en dan naar boven afronden??
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 augustus 2009 @ 17:35:15 #236
163650 Greys
pi_72285282
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:33 schreef conleche het volgende:
Ik wel. Als mijn rekening vanavond 80 euro is bijvoorbeeld (ik noem maar wat, zal wel wat hoger uitvallen ), dan geef ik 90 euro. Zo meestal.
Ik dacht dat dat ook altijd een beetje de algehele tendens was als je tevreden bent
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:41:10 #237
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72285490
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:33 schreef conleche het volgende:
Gezien de huidige (te hoge) horecaprijzen houd ik die 10% niet meer aan. Ik rond wel altijd af op hele tientallen. Gisteren was de rekening 103,50 dus 110 gegeven.
Poef.....gone! ©golfer
pi_72285584
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik wel. Als mijn rekening vanavond 80 euro is bijvoorbeeld (ik noem maar wat, zal wel wat hoger uitvallen ), dan geef ik 90 euro. Zo meestal.
Ik dacht dat dat ook altijd een beetje de algehele tendens was als je tevreden bent
Nee hoor. Ik geef nooit meer dan vijf euro, afhankelijk van mijn losgeld, en al helemaal sinds ik datzelfde ook hoorde van enkele horecamedewerkers. Ik ga geen 25 (omgerekend meer dan vijftig gulden) euro fooi geven omdat dat toevallig 10 % van het totaal is, komt een beetje patserig over, of misschien ben je wel heel erg bang het fout te doen.
anonieme razernist
pi_72285586
Ik vind dat wel een beetje overdreven eigenlijk die 10% ' regel' . Uiteraard maakt het wel uit of de bediening hun werk goed doet maar voor zo'n bedrag kan ik nog wel 2 voorgerechten nemen oid.
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_72285690
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:43 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik geef nooit meer dan vijf euro, afhankelijk van mijn losgeld, en al helemaal sinds ik datzelfde ook hoorde van enkele horecamedewerkers. Ik ga geen 25 (omgerekend meer dan vijftig gulden) euro fooi geven omdat dat toevallig 10 % van het totaal is, komt een beetje patserig over, of misschien ben je wel heel erg bang het fout te doen.
Nou ja, als je voor 250 euro eet, dan kan er ook nog wel 25 euro aan fooi af!! Toch??
pi_72285878
Het moet ergens vandaan komen hé.
anonieme razernist
pi_72286396
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:41 schreef Isabeau het volgende:
De vorige restaurantweek was ik in 1 restaurant ook ongeveer 90 euro kwijt, ook iets van 12.50 per glas wijn. En dat restaurant had geen Michelinster. Maar het klinkt heerlijk, DH
lekker was het wel. en ook leuk gezelschap
pi_72286478
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:30 schreef golfer het volgende:
Bij dit soort gelegenheden ligt mijn fooi altijd tussen de 5 en 10 euro.
Als ik bij Oud Sluis of de Librije eet is het natuurlijk wel wat hoger.
vond gezien de rekening 5 euro wel voldoende
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:44 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Ik zou dit wel aangeven bij de organisatie restaurantweek, en restaurant ook zijn toch dingen die niet horen met zoiets vind ik.
maar gelukkig wel een ok avond verder
misschien doe ik dat nog.
pi_72287224
Ik geef voor mijn doen een redelijk bedrag aan fooi (10-25 euro) als het naar mijn zin is geweest en we eten met minimaal 2 personen in een luxe restaurant. Bij lunch zit ik meer tussen de 2-8 bijv. en met meer personen gaat het ook omhoog.

Over het algemeen gaat dit dan over het eten en de bediening. Ik hou geen 10% regel aan. Als ze vervelend doen krijgen ze niets, klaar. Ben ook weleens opgestapt en verteld dat ik voor verbrande tosti's na 45 mins wachten niet van plan was om hier ook maar een stuiver fooi aan te geven.

Misschien komt het omdat ik regelmatig eet met mensen die voedselallergie hebben. Nadat de ober 4x heen en weer is geweest om dingen aan de kok te vragen of nadat het gerecht toch terug moet omdat ze er TOCH NOG peterselie over heen hebben gegooid ter decoratie terwijl m'n moeder daar niet tegen kan... vind ik dat er ook wel wat fooi van af kan.

Over het algemeen gaat mijn fooimeter omhoog met:
- Vriendelijke bediening
- Gangen op tijd
- Mogelijkheden om gerechten aan te passen
- Verontschuldigingen van het personeel als het fout gaat
- Extra drankje/gerechtjes/friandaises die ze niet in rekening brengen

Anderen vinden het misschien veel... maar als er 6 man personeel aan je tafel is geweest vind ik het niet zo raar. Dan hebben ze elk soms een euro of 3 ofzo. Als anderen dat patserig vinden mogen ze dat best zo vinden. Bij mij past de fooi ook gewoon bij het eten...

[ Bericht 3% gewijzigd door kahlie op 30-08-2009 18:34:17 ]
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:30:36 #245
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_72287268
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:16 schreef golfer het volgende:
Al-met-al is mij wel weer duidelijk dat zo'n Restaurantweek door een aantal gelegenheden wordt aangegrepen om zoveel mogelijk eters tegen een zo hoog mogelijke prijs met gebrek aan echte kwaliteit in hun zaak te zien krijgen.
De prijs-kwaliteitsverhouding is (ook buiten de Restaurantweek) al enige tijd helemaal scheef in ons land.
Dat het qua bediening en vakkennis in Nederland allemaal op een laag pitje staat is al een tijdje duidelijk.
Soms krijg je het gevoel dat je als betalende GAST blij mag zijn dat de bediening even aandacht aan je wil besteden.
Eens... maar ik zou het nog iets verder nuanceren. De prijs-kwaliteit verhouding is helemaal zoek, het is lastig om te vergelijken omdat ook inkomens tussen landen ongelijk zijn. Als je echter de prijs van een restaurant gaat uitdrukken in een percentage ten opzicht van het gerecht in de lokale supermarkt kun je prima tussen landen vergelijken, me dunkt. Als je kijkt naar Nederland zou ik zeggen dat voor eetcafe's t/m mid range restaurants de boodschappen zo'n 25% in beslag nemen. Kijk je vervolgens naar buurlanden Belgie, Frankrijk en Duitsland zou ik zeggen 50%, 50% en 60%. Landen die op straat leven (Spanje, Italie, Portugal kunnen nog gunstiger zijn!).

Vervolgens vind ik dat je in Nederlandse restaurant in eetcafe's vaak een maaltijd krijgt die je zelf beter kan maken. Een sate waar niks goed en slecht aan is (want je kunt niks fout doen), een tonijn steak die ze hebben gebakken alsof het een diepvrieshamburger is. Aangevuld met frieten (altijd goed), of bijvoorbeeld een pasta of rijst(.... maar dat kan alweer 'mislukken' ten opzichte van de thuiskok). Er kan een student in de keuken staan (staat er waarschijnlijk ook) en omdat het maar een tientje kosten accepteren we dat.....

Loop je het eetcafe voorbij, dan schieten de prijzen de lucht in. Chef's krijgen plots allemaal sterallures en dus staan op het menu de creaties van het moment. De coquilles waren een jaar of 2 geleden helemaal hip en je kreeg ze ineens overal... met de meest debiele smaken gecombineerd voor het eigen tintje van de chef. De lamsrack was vorig jaar de mode en dit jaar durf ik het eigenlijk niet zo goed te zeggen. Ik ben in eigen land wat minder vaak uit eten geweest of viel terug op vertrouwde restaurants.

De bovenklasse restaurants (25+ euro voor de hoofdgerechten) hebben hun zaakjes op orde en zijn alleen te duur. Verder geen klachten. Overigens verschijnen er(of zie ik ze vaker) meer en meer traiteurs waar je een prima maaltijd kan afhalen voor gunstigere prijzen dan in restaurants.

Het Gordon Ramsey concept van eerlijke en simpele gerechten mis ik op de Nederlandse markt en juist dat vind ik in onze buurlanden zo fijn. In Duitsland... het is niet moeilijk wat je krijgt, maar het is wel gewoon beter dan je het thuis maakt. De prijs is vele malen aantrekkelijker. Frankrijk en Belgie net zo.. de chefs maken wellicht nog iets exclusievere gerechten. Ik heb dit jaar in een Franse bistro een krab met salade gegeten waar ik hem in Den Haag bij Simonis niet voor kan kopen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:31:45 #246
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_72287300
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:30 schreef XL het volgende:
...
Toevoeging: Niet alleen Nederland is slecht. Ik denk dat Engeland er wellicht nog slechter aan toe is!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_72287478
Wij waren 80 euro kwijt met 2 personen, inclusief 7 euro fooi
25 euro voor het eten p.p en 10,50 voor een wijnarrangement.

Vooraf werden er wat broodjes met olijfjes neergezet met olijfolie en grof zout erbij

daarna de amuse, een mosterdsoepje met bieslookhangop! Superlekker!

Voorgerecht bestond uit een stuk lauwwarme tonijn (niet te zuinig!) en een terrine van rivierkreeftjes met erbij wat bloemkoolmousse, iets van avocado (in een lijntje getekend op 't bord) wat sla met mosterddressing en een uitgesmeerde druppel knoflookmayo. De terrine was niet echt mijn ding, maar met de bloemkoolmousse zeer goed te happen. De tonijn was heerlijk en de combinaties verder ook.

Het hoofdgerecht was best veel Entrcote met een notenjasje op een truffelmousseline met geroosterde groenten erbij. Ernaast nog wat rijst, aardappeltjes en een frisse salade in schoteltjes, zodat je dat zelf kon opscheppen. Ook erg lekker De notenlaag op de entrocote was en deed het ook goed met de truffelmousseline

Nagerecht was ook bijzonder, pannacotta met iets limoen/muntachtigs erbovenop, geconfijtte cherrytomaatjes en een bol pijnboomolie-ijs (ofzo) met hele nootjes er nog in, heerlijk

De bediening was top! Hebben over deze 5,5 gang zo'n 3,5 uur gedaan, werden lekker met rust gelaten, konden alles lekker laten zakken.. mooie uitleg bij elk bord

de wijnen waren ook goed: een witte bij de vis, een rode bij het vlees (beide 'duh!') en een witte port bij het toetje

We gaan er zeker nog eens terug
Ja doei.
pi_72287620
motorbloempje, dat klinkt echt goed... waar was dat?
pi_72287887
http://www.restaurantoporto.nl/

we gaan er volgende keer het 12 gangen menu doen
Ja doei.
pi_72287978
CUL-meet!
pi_72288953
Portugees
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72289665
ik zeg, MoBlo regel dat even
pi_72289934
Oe Mo wat een heerlijkheden kregen jullie
Dat hoofdgerecht klinkt zalig!! Bieslookhangop wat moet ik me daarbij voorstellen, hoe zag het eruit?

(ik zou zo graag willen dat iedereen zijn menu ging illustreren!!)
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:04:19 #254
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_72290358
Afgelopen vrijdag ben ik met een vriendin naar Theater Bouwkunde in Deventer geweest.. Een vrij klein, maar heel gezellig restaurant.
We kregen een speciale kaart met het menu voor de Nationale restaurantweek erop en we konden voor het voor- en hoofdgerecht kiezen uit 2 gerechten. Ook was er de mogelijkheid om een tussengerecht te nemen voor ¤5. Op de kaart stond ook een wijnarangement.

Vooraf kregen we 2 amuses: koude geroosterde paprikasoep en een muffin van polenta met kruidencreme. Erg lekker!
Als voorgerecht heb ik gekozen voor de gerookte forelpaté. Mijn tafelgenoot had de paté van ree. Beide gerechten waren erg lekker!
Het tussengerecht was Inktvis gevuld met zalm, tempura van de tentakels, courgettelinten en paprika coulis. De inktvis vond ik niet heel bijzonder..de tempura was heerlijk!
Het hoofdgerecht was voor mijn vriendin gebraden rouleau van lamszadel en tatin van tomaat en lamsragout (Kamper lamsvlees), geconfijt roseval aardappeltje, courgette gevuld met ratatouille. Ik koos voor kabeljauwfilet met krokante kruidenkorst, tuinbonen, in groene kruidenolie geglaceerd aardappeltje en witte wijnsaus. Er lag ook nog heerlijke spinazie op mijn bord. Het wordt een beetje eentonig, maar ook dit was erg lekker...De vis was heel goed klaar gemaakt en de kruidenkorst was heel bijzonder van smaak.
Als dessert kregen we nog een klein 'hapje". Een gelei van prosecco met vanillecreme...lekker fris!
Het dessert was mascarpone parfait met rode bessen, schuim van rode bessen in witte chocolade. Prima van smaak, maar de parfait was erg hard en er was moeilijk doorheen te komen...
We sloten af met espresso en thee en wat friandises..

Al met al hebben we echt van het eten genoten! in totaal waren we ¤75 kwijt..(zonder fooi)..
Ik ga zeker nog een keer terug!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 augustus 2009 @ 22:03:19 #255
163650 Greys
pi_72294263
DISCLAIMER: de foto's doen de gerechten geen recht, ik deed het even snel)

We zijn terug van 't Stadhuys in Schiedam. Wat een leuke en lekkere ervaring!
(We waren er rond zes uur ivm het feit dat Heer Greys morgen om 5.15 uur op moet om zijn vliegtuig te halen, dus vandaar 'nu al' terug! ).

't Stadhuys ligt op een geweldig leuke locatie midden in Schiedam op de Grote Markt. Het pandje is prachtig en wordt dus nog steeds gebruikt om te trouwen. (De eerste verdieping wordt daarvoor gebruikt).

He is een prachtig rijksmonument uit circa 1600. Met respect voor de eeuwenoude historie van het pand is het interieur warm en sfeervol gehouden.
Chef-koks Dolf Meijnckens en Edgard de wit presenteren de moderne keuken en maken daarbij graag gebruik van Nederlandse streekproducten die veelal van biologische origine zijn.

De vrouw van chef-kok Dolf, Conny Meijnckens, kwam ons op een warme en hartelijke manier welkom heten en liet ons kiezen uit twee 2-persoons tafels. Het Restaurant Weekmenu zag er als volgt uit:

Heer G koos het wijnarrangement voor bij het eten en ik moest nog rijden dus nam eerst heerlijke verse jus d'orange en daarna water voor bij het eten. Astrid legde uit dat je kon kiezen uit een fles water met bubbels en zonder, maar dat je ook gewoon een kan water kon krijgen "Een gewoon lekker Schiedams tapje! Uiteraard zonder kosten". Dat is nog eens klantvriendelijk. Ik koos de fles water, aangezien ik het Rotterdams/Schiedamse tapje elke dag al uit de kraan heb

Men kwam langs met een mandje heerlijke vers gebakken kleine broodjes die we ons met de zoute boter die op tafel stond lekker lieten smaken.

Daarna kregen we een amuse, een truffelsoepje in een espressokopje. Die was lékker! Echt, je hoopte dat de bodem van het kopje niet in zicht zou komen

Daarna werd bij Heer G de wijn geschonken voor bij het voorgerecht. Astrid Oomens (nee, ik heb geen namen gevraagd en genoteerd, die stonden in het foldertje dat ik heb meegenomen na afloop ) vertelde uitgebreid over de wijnen, erg leuk!

Heer G nam de carpaccio van wilde zeebaars, gebakken coquille en artisjokkenpuree.

Ik nam steeds de andere keuze van de gerechten, zodat we alles konden proeven.
Voor mij dus de rundercarpaccio met eendenleverkrul en artisjokkenpuree.

Hierbij kregen we weer een warm versgebakken klein broodje.
De voorgerechten waren om je vingers bij af te likken. Het was net zo lekker als dat het er uit zag.

Als hoofdgerecht had Heer G de rode poon filet met tomatencompote, tomatenschuin en basilicum gekozen.

Ik had gebraden lende van Iberisch varken met zoethoutjus.
Vooral naar de zoethoutjus was ik erg benieuwd!

De rode poon was graatjesvrij (met rode poon soms nogal tricky) en heerlijk. Het tomatenschuim was niet heel erg vol van smaak en had eigenlijk net zo goed weggelaten kunnen worden.
De gebraden lende van Iberisch varken was heerlijk, voorál met de zoethoutjus! De vis en het vlees waren prima bereid, absoluut niets op aan te merken.

Ook bij het hoofdgerecht had Heer G uiteraard een wijn uit het wijnarrangement, waarbij ook weer uitgebreide informatie werd gegeven door de vriendelijke dame. Toen hij zijn hoofdgerecht bijna op had werd zijn glas zelfs nog een keer bijgeschonken met deze wijn. Ze waren niet zuinig

Tussendoor kwam de gastvrouw nog vragen of ik het niet te koud kreeg, omdat het buiten kouder werd en deur nog open stond en wij daardoor een beetje op de wind zouden zitten. Dit vond ik heel attent.

Ook de desserts waren zalig. Heer G mocht bij het dessert kiezen uit een gewoon portje, een walnotenport of een dessertwijn. Hij nam het gewone portje, deze was heerlijk zacht.
Zijn kaasplankje zag er ook smakelijk en leuk uit. Er werd weer netjes uitgelegd om wat voor kaasjes het ging en ook over het bijbehorende brood en balsamicodipje werd enthousiast verteld.

Ik had een heerlijke sorbet vol met vers rood fruit en zelfgemaakt ijs in een mousserend laagje.

Eindoordeel
- Totaal rekening ¤ 75,65 zonder fooi.
- Tempo van uitserveren van gerechten vonden wij precies goed, niet te snel en niet te traag.
- Bijzonder hartelijk personeel vol aandacht voor hun gasten. Ook de gasten van de Restaurant Week.
- Ik zag dat ze ook zelfgemaakte producten verkochten, o.a. vijgenjam en piccalilly
- Ze hadden ook (buiten het Restaurant Week menu) een Keukenmenu voor ¤ 32,50 zag ik. Klonk ook goed.
- Geen enkele seconde het gevoel gehad dat men je op kosten wilde jagen.
- Toen we vertrokken kregen we nog de tip dat op zaterdag 19 september er een Culinaire Markt zou zijn met kwaliteitsproducten uit het hele land op de Grote Markt in Schiedam, alsmede een boekenmarkt op de Dam, Korte Dam en Hoogstraat. We gaan er zeker kijken.

Als ik één minpuntje zou moeten noemen is het dat een van de mannelijke personeelsleden over zijn zwarte blouse een zwarte bodywarmer aan had (wel keurig met rood borduurwerkje van de zaak ) en dat vond ik op zich een beetje raar staan.
Verder kunnen zowel Heer G als ik zelf geen enkel negatief punt bedenken over deze avond.
Zeker voor herhaling vatbaar!

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 30-08-2009 22:14:03 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:09:12 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72294470
Ziet er prima uit, Greys.
Mooie gerechten ook en leuk dat jullie bij elke gang konden kiezen uit 2 opties.
Dit is dus een voorbeeld van hoe het dus eigenlijk zou moeten zijn, zo'n Restuarantweek-menu.
Poef.....gone! ©golfer
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 augustus 2009 @ 22:11:25 #257
163650 Greys
pi_72294571
Oh, er kwam ook nog een schaaltje zelfgemaakte frietjes bij de hoofdgerechten!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72294602
wow dat ziet er echt lekker uit Greys!

enneh.. ja.. dat kan ik best eens regelen hoor, bij Oporto

De bieslook hangop zat al in de mosterdsoep en was heel fris en romig.. perfecte combinatie, ik had 'm graag eens 'puur' geproefd..

ik ben normaal nooit zo weg van mosterd, maar dit was echt super alle smaken de hele avond waren perfect op elkaar afgestemd en en en

Overigens was alles een verrassing, al konden we al een beetje om ons heen kijken omdat er meer mensen het restaurantweekmenu hadden
Ja doei.
pi_72294868
@ Jacmar, dat klinkt ook helemaal goed! Die gelei van proscecco klinkt spannend
Goed adresje dus

@ Greys, ook al zo helemaal fijn en voor die prijs
Mooie foto's hoor het zegt zoveel meer mét foto's
Nu gauw slapen en uitbuiken in bed dan maar!!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 augustus 2009 @ 22:27:20 #260
163650 Greys
pi_72295182
Het foto's maken hebben we ook speciaal op jouw verzoek gedaan Bluezz!
Bij de eerste foto siste Heer G nog iets van 'Nee joh!' omdat ie het een beetje genant vond, maar toen ik eenmaal een foto had gemaakt maakte de rest ook niets meer uit! En het leuke was dat ik daarna aan meerdere tafels flitsen zag, de camera op de borden gericht
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72295388
Zo werkt het echt he? Je moet er even 'doorheen'
Dat keukenmenu klinkt ook leuk, mag je dan in de keuken zitten?

*flitsen doe ik niet -meer- met mijn toestelletje wordt dat 1 grote witte vlek
pi_72295416
ik was de camera vergeten
Ja doei.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 augustus 2009 @ 22:39:53 #263
163650 Greys
pi_72295634
En geen cameraatje op je mobiel Mo?
Of heb je daar niet aan gedacht? (Ik dacht daar later pas aan, toen ik al met mijn vrij grote camera boven de borden had gehangen ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72297592
ja, een hele slechte (telefoon uit de oertijd ) dus dan liever geen foto's dan slechte foto's

Ik ga nog wel's terug
Ja doei.
pi_72350313
Dan eindelijk de foto's van lunch bij de Lindehof.

We waren nog niet eens echt op het erf of de gastvrouw kwam ons al tegemoet. Op het terras in de zon de eerste knabbels en 2 amuses gegeten, bij een glaasje rose champagne. De eerste staat er niet op, die moest snel in een hap naar binnen, maar was een ijzig koud iets van zoete aardappel met raz el hanout in witte chocolade, met een toefje chilli-iets erop. Lekkah!

De flintertjes zijn van biet, wortel en olijf. Het gele in t glaasje is maissoep met een zoutige mousse waarvan ik niet meer weet wat erin zat. Zat perfect in elkaar, maar was voor mij wat zout, dus aan mijn lief geschonken. Die was er dolblij mee, terwijl ze normaal helemaal niet van mais houdt.

Inmiddels hadden we het menu onder ogen gekregen. Veelvraten als we zijn bestelden we allebei een tussengerecht. Agz het lunchtijd was vonden we 2 chauffeursarrangementen klinken als meer dan genoeg alcohol.
Mij viel de schrijfwijze van djerum purut direct op. Agz de chef toch heel toevallig zelf de amuses kwam brengen, heb ik geïnformeerd of hij misschien djeruk purut bedoelde. Hij dacht van niet, maar we hadden het wel allebei over limoenblad. Hij kwam er later op terug, dat ie het op google als djerum vond. Ik kon het niet laten, heb later op mijn telefoon gegoogled en die door de bediening naar de keuken laten brengen, met uiteraard de djerukschrijfwijze Chef reageerde gematigd sportief.

In het algemeen was de bediening correct, maar niet formeel. In elk geval niet tegen ons. Wij worden daar ook niet gelukkig van, dus dat hadden ze goed geschoten.

Voor de tweede amuse verhuisden we naar binnen. Van links naar rechts
Langoustinesoep met hollandse garnalen en peterselieschuim
Babycoquille met pofrijst en Japanse citrusvruchtjes
Bulghur met sushiazijn en radijs
Minibrioche.
En een soepstengeltje met komijn.
Erbij een witte wijn, Siblings, die goed paste. Heel jong en fris, kon overal bij.

De rest van de gerechten staat op de kaart, dus die ga ik niet opnieuw helemaal beschrijven.

Net zo lekker als het mooi is. Vooral het oranje bolletje middenboven was een heel fijn pompoenietsje.

Bij het weghalen van de borden werd gevraagd hoe het smaakte. Ik vertelde heel eerlijk dat ik niet eens aan mijn wijn had gedacht omdat ik zo met het eten bezig was. Dat kon niet, volgens onze favoriete bedienmevrouw. Wijn en spijs moeten samen. Ze ging wel even naar de keuken om een nieuw hoofdgerechtje te regelen. Maar mooi niet dat ik dan nog van de wijn mocht drinken tot het er was!

En ja hoor, in no time stond er een klein nieuw bordje met miniportie hoofdgerecht om me een tweede kans te geven.

Eigenlijk verwachtten we na het hoofdgerecht de vraag of we nog kaas wilden, die beslissing hadden we bij bestelling uitgesteld. Helaas werden prompt de dessertwijnen ingeschonken en kwam het dessert op tafel. Jammer, maar superlekker. Op zich waren het geen extreem vreemde/bijzondere dingen, maar elk hapje smaakte perfect.

Lief kon het niet laten, er moest en zou toch nog een kaasplankje komen. Achteraf zonde, dit hadden ze niet zelfgemaakt en dat was duidelijk te merken, de kwaliteit was een stuk minder indrukwekkend dan alles wat eerder kwam. De kaas was niet vies, daar niet van, maar niet heel bijzonder. Sowieso vind ik de keus voor 2 harde oude kazen op een totaal van vier vrij bijzonder.
Wél erg leuk vond ik de geschaafde peer met balsamico, dat ga ik thuis ook eens doen.

We sloten af met 2 espresso's (met deksel!) en de nodige friandises.

Alles bij elkaar was het een heerlijk maal, we zijn lekker van half 1 tot kwart over 4 beziggehouden. Bij andere gasten ging het sneller, maar de bediening voelde goed aan dat wij rustig aan wilden doen. Er werd niets nieuws geserveerd voor de wijn op was etc. Ik vond de bediening sowieso top. Alleen de sommelier leek wat chagrijnig, maar dat idee heb ik vaak bij mensen met die functie. Vorige restaurantweek was het ook al raak.

We vonden het zo'n fijne lunch, dat we zo zouden terugkeren. Het enige dat ons weerhoudt van regelmatige bezoekjes is de prijs. De Lindehof is niet goedkoop.
Dat bleek ook uit de rekening voor deze maaltijd: 195 euro ex. fooi. Niet weinig. Aan de andere kant ook niet echt onverwacht, voor 2 menu's, 3 extra gerechten, 2 halve wijnarrangementen, 2 champagne, 2 espresso en een fles water. Hier stonden de prijzen van extra opties tenminste wel netjes op de kaart.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_72350641
Oooh man. Ik heb zojuist een klein orgasmetje gehad...

En das alleen al van de foto's...
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:58:21 #267
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72351013
Ziet er erg goed uit, Vanyel.
pi_72356076
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oooh man. Ik heb zojuist een klein orgasmetje gehad...

En das alleen al van de foto's...
En allemaal zonder flits!
pi_72356681
Nou ja, het scheelt weet getyp:

anonieme razernist
pi_72358397
en nu heb ik weer honger
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:38:30 #271
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72358809
Jammie!
Poef.....gone! ©golfer
pi_72360980
het water liep me in de bek mond van zoveel lekkers, wat leuk om de foto's nogmaals te zien, maar dan van dichtbij
En dat je nog een keer een lilliputtersmaaltje kreeg omdat het het bij de wijn moest proeven krentjes in de pap zijn dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')