abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79544139
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is toch waar het om gaat, onterechte subsidie? Maar zoals bij solidariteit gaat de opwinding daarover bij links maar één kant op, daar waar geld te halen is.
Onterechte subsidie is onterechte subsidie, dondert niet wie de ontvanger is.

Je probeert het weer hè? De ene fout rechtvaardigen met een andere, die er feitelijk totaal niets mee van doen heeft. Blijf nou eens bij het onderwerp.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2010 20:15:28 ]
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:16:04 #242
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_79544200
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus ook zij ontkennen de problemen in deze wijken niet.
Inderdaad
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ga een fijne rapportage maken, over hoe het is om als homo te wonen in Slotervaart. Veel plezier, enne, ik hoop dat je het overleeft.
Terreur is nooit goed te praten, maar je hoeft ook niet te gaan lopen provoceren door in het roze te lopen.
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Precies, daarom moeten deze mensen worden aangepakt
Blij in de bijstand
En mensen die werken en welvaart creëren ontzien worden
Dat ben ik met je eens. Alle toeslagen en aftrekposten afschaffen. Werk je niet, alleen een minimale uitkering die genoeg is voor eten, maar niet voor plasmaTV's, werk je wel, dan betaal je ook zelf je huis incl rente.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:18:44 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79544355
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:16 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Inderdaad
[..]

Terreur is nooit goed te praten, maar je hoeft ook niet te gaan lopen provoceren door in het roze te lopen.
[..]
Daar ben ik het echt niet mee eens. Het kan nooit de bedoeling zijn dat mensen die al 30 jaar in die wijk wonen opeens geen roze meer mogen dragen omdat er elementen in die wijk zijn komen wonen die dat niet accepteren.
The End Times are wild
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:19:04 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79544370
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:16 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Inderdaad
Goedzo
quote:
Of als vrouw in een rok?
http://en.wikipedia.org/wiki/Victim_blaming
quote:
Dat ben ik met je eens. Alle toeslagen en aftrekposten afschaffen. Werk je niet, alleen een minimale uitkering die genoeg is voor eten, maar niet voor plasmaTV's, werk je wel, dan betaal je ook zelf je huis incl rente.
Dus een enorme verkleining van de omverdelende overheid die zich overal mee bemoeit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:21:31 #245
45206 Pietverdriet
pi_79544503
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar ben ik het echt niet mee eens. Het kan nooit de bedoeling zijn dat mensen die al 30 jaar in die wijk wonen opeens geen roze meer mogen dragen omdat er elementen in die wijk zijn komen wonen die dat niet accepteren.
Zoals ik al zei, victim blaiming, vrouwen in minirokjes vroegen er ook om verkracht te worden, die Neger had geen ook niet zo aan zijn blanke blonde vriendin moeten zitten, etc etc.
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:42:37 #246
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_79545595
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Face it, de samenleving is veranderd. We hebben daar zelf democratisch voor gekozen. We leveren een beetje vrijheid in, maar daar krijgen we cultuur voor terug.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:51:17 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79546045
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:42 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Face it, de samenleving is veranderd. We hebben daar zelf democratisch voor gekozen. We leveren een beetje vrijheid in, maar daar krijgen we cultuur voor terug.
Daar is nooit een verkiezing over geweest. Maar goed, we hebben het laten gebeuren.

Gelukkig ben ik geen Jood, homo of vrouw, dus wat mij betreft ga ik er in vrijheid niet op achteruit!
The End Times are wild
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:24:32 #248
45206 Pietverdriet
pi_79547584
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:42 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ze wisten niet wat ze deden..
Wie zei dat ook al weer?
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:48:25 #249
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79548726
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:59 schreef Muridae het volgende:

[..]

De HRA is bijna hetzelfde, ze duwen je alleen richting een dure lening.
HRA is ook een gedrocht inderdaad. Maar wellicht dat het afgeschaft wordt de komende regeringsperiode.
pi_79552295
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kruit verschoten?
Er is geen alternatief
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79552390
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat we ook al huursubsidie hebben om dat verschil op te heffen. Je moet mensen zelf de vrijheid geven om te beslissen wat ze kopen voor hun geld. Ik hoef ook niet in een dure auto te rijden, gaan we dat dan scheefrijden noemen?

Wat mij betreft worden woningen gewoon verhuurd voor de kostprijs (en in ogenschouw nemende hoe groot de kapitaalbuffers van woningbouwstichtingen zijn en waarvoor deze woningen in de boeken staan kan dat best voor rond de 400 of 500 euro). Mensen die dan nog te weinig hiervoor verdienen krijgen huursubsidie.

Nóg beter is het natuurlijk helemaal geen subsidies te geven en desnoods de uitkeringen en belastingen zo in te richten dat mensen zichzelf kunnen bedruipen.
Met een rendement van 5%(laag) ga je uit van een waarde van 80.000 á 100.000 euro. Lijkt me wat aan de lage kant
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:59:02 #252
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_79605902
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:38 schreef Desunoto het volgende:
What the fuck... dat idee om beter verdienende mensen meer huur te laten betalen als ze in relatief goedkope (voor hun) huizen wonen is al te gek voor woorden gewoon. Zijn genoeg mensen die het heerlijk vinden in een bescheiden huisje te wonen en daardoor meer geld te besteden hebben aan andere leuke dingen. Bewuste keuze lijkt me zo... en dan moeten ze maar meer gaan betalen.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:03:31 #253
45206 Pietverdriet
pi_79606037
En laten we wel zijn, de huizen waar we het over hebben zijn destijds voor een habbekrats gebouwd door de WBV.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:43:42 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79614611
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Met een rendement van 5%(laag) ga je uit van een waarde van 80.000 á 100.000 euro. Lijkt me wat aan de lage kant
Ik denk zelfs dat de meeste WBVn die huizen voor nóg veel minder in de boeken hebben staan.
Meestal zijn ze voor zo'n 50.000 euro gebouwd en over 30 jaar afgeschreven.
The End Times are wild
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:26:46 #255
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79616201
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk zelfs dat de meeste WBVn die huizen voor nóg veel minder in de boeken hebben staan.
Meestal zijn ze voor zo'n 50.000 euro gebouwd en over 30 jaar afgeschreven.
Euh, dat valt vies tegen. De Nederlandse corporaties hebben in theorie vele miljarden op papier staan, maar in de praktijk wordt er op veel huizen per maand verlies gemaakt vanwege de te lage huur.

Dat is ook niet erg, aangezien de corporaties een sociale functie hebben en over het algemeen met stakeholders werken ipv shareholders. Maar mensen (vogelaar/bos) denken vaak ten onrechte dat er echt wat te halen valt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:31:50 #256
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79616368
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Euh, dat valt vies tegen. De Nederlandse corporaties hebben in theorie vele miljarden op papier staan, maar in de praktijk wordt er op veel huizen per maand verlies gemaakt vanwege de te lage huur.

Dat is ook niet erg, aangezien de corporaties een sociale functie hebben en over het algemeen met stakeholders werken ipv shareholders. Maar mensen (vogelaar/bos) denken vaak ten onrechte dat er echt wat te halen valt.
Ik denk er precies het tegengestelde van. In de praktijk maken veel woningbouwverenigingen verlies, omdat de opbrengsten van de huur onvoldoende zijn tov de kosten. Maar als ze hun woningvoorraad zouden herwaarderen (wat een normaal bedrijf ook doet), dan hadden ze juist dikke winsten. (in ieder geval tot 2007)

Stel:
Kosten 7000
Huur 6000
Waardestijging huis 1% = 2000

Dan maken ze dus 1000 euro winst, als ze die waardestijging meerekenen.

Een andere manier om winst te maken: stel een woning staat nog voor 20.000 euro op papier. Als ze zo'n huis dan voor 120.000 euro verkopen dan maken ze 100.000 euro winst. Daar kunnen ze heel wat onrendabele huisjes voor onderhouden!
The End Times are wild
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:38:00 #257
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79616588
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk er precies het tegengestelde van. In de praktijk maken veel woningbouwverenigingen verlies, omdat de opbrengsten van de huur onvoldoende zijn tov de kosten. Maar als ze hun woningvoorraad zouden herwaarderen (wat een normaal bedrijf ook doet), dan hadden ze juist dikke winsten. (in ieder geval tot 2007)

Stel:
Kosten 7000
Huur 6000
Waardestijging huis 1% = 2000

Dan maken ze dus 1000 euro winst, als ze die waardestijging meerekenen.

Een andere manier om winst te maken: stel een woning staat nog voor 20.000 euro op papier. Als ze zo'n huis dan voor 120.000 euro verkopen dan maken ze 100.000 euro winst. Daar kunnen ze heel wat onrendabele huisjes voor onderhouden!
Ze mogen nauwelijks wat verkopen, de vrije sector wordt bewust klein gehouden. Dit omdat er anders te weinig betaalbare woningen zijn. Daarnaast hebben WBV ook de plicht om flink te investeren in nieuwe projecten en in renovatie/herindeling van oude wijken. Dit is een erg kapitaalkrachtig proces dat - als het doel winst was - vele jaren nodig heeft om rendabel te worden.

Plus als ze een woning verkopen verliezen ze aan aanbod. Om dan hun doelen weer te halen (aanbieden van een x aantal soort woningen) zal er weer voor veel geld gekocht moeten worden.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:52:32 #258
45206 Pietverdriet
pi_79617064
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ze maken verlies op de huizen die ze decennia geleden voor een habbekrats hebben gebouwt en nu voor 400 a 500 euro in de maand verhuren?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:10:02 #259
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79617698
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze maken verlies op de huizen die ze decennia geleden voor een habbekrats hebben gebouwt en nu voor 400 a 500 euro in de maand verhuren?
Ja Hoeveel een woning nu op papier waard is, is niet relevant aangezien ze om eerder gestelde redenen nauwelijks te verkopen zijn. Toen de woningen voor een habbekrats gekocht werden, werden ze ook voor een habbekrats verhuurd.

De kosten van het onderhoud stijgen elk jaar meer dan de de huurprijzen (mag maximaal stijgen met zo rond de 2%) dit terwijl oudere woningen veel onderhoud en investeringen nodig hebben om geschikt te blijven. Daarnaast kennen wbv een sterk dienstverlenend karakter. Behalve voor het innen van de huur worden ze ook ingezet om buurten en woonblokken leefbaar te houden, bepaalde voorzieningen mogelijk te maken etc. Daar komt nog eens bij dat van de grote coorporaties verwacht worden dat ze instaat zijn om - als dat nodig is - in een keer grote investeringen te doen in bepaalde wijken.

Hoewel dat qua rendement vrij klote is, zorgt het er wel voor dat zelfs onze 'ghetto's' nog bewoonbaar zijn. Een groot goed, waar we veel plezier van hebben.
--
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:15:13 #260
45206 Pietverdriet
pi_79617869
Maar als je de mensen de wijk uitjaagd die wat meer verdienen van het minimumloon, dan verpauperen die wijken in een ijltempo
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:35:50 #261
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79618601
Nee, in Nederland kennen we een sterke mening van woningen voor verschillende inkomensklassen. Pas als je met dat percentage gaat lopen kutten kan een wijk gaan verpauperen, maar het is gewoon niet de bedoeling dat mensen expres scheef gaan wonen in kunstmatig goedkoop gehouden huizen. Dan kan je net zo goed niet mengen, en gewoon overal marktwerking op tieven. Maar dat willen ze ook weer niet.
--
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:44:30 #262
45206 Pietverdriet
pi_79618928
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:35 schreef Ryon het volgende:
Nee, in Nederland kennen we een sterke mening van woningen voor verschillende inkomensklassen. Pas als je met dat percentage gaat lopen kutten kan een wijk gaan verpauperen, maar het is gewoon niet de bedoeling dat mensen expres scheef gaan wonen in kunstmatig goedkoop gehouden huizen. Dan kan je net zo goed niet mengen, en gewoon overal marktwerking op tieven. Maar dat willen ze ook weer niet.
Die mensen gaan niet expres scheef wonen, die mensen krijgen na jaren wachten een huis waar ze met hun inkomen voldoen aan de eisen. Deze mensen maken er wat moois van, werken hard, hebben de tuin en huis op orde en wonen in een fijne buurt. Ze krijgen een waardering van de baas voor hun harde werken en gaan meer verdienen en plotsklaps zijn het hufters die scheef wonen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:50:10 #263
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79619136
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die mensen gaan niet expres scheef wonen, die mensen krijgen na jaren wachten een huis waar ze met hun inkomen voldoen aan de eisen. Deze mensen maken er wat moois van, werken hard, hebben de tuin en huis op orde en wonen in een fijne buurt. Ze krijgen een waardering van de baas voor hun harde werken en gaan meer verdienen en plotsklaps zijn het hufters die scheef wonen.
Ja, tijd om of meer te gaan betalen zodat je geen misbruik meer maakt van de sociale voorzieningen of te verkassen naar een passender huis voor je inkomen. Het is ook de bedoeling dat je hard werkt en door de jaren heen meer gaat verdienen. Wat die 'hufters' doen is een goed huis onterecht bezet houden voor de startende generatie na hun. Dat is asociaal, parasieterig en je ontwricht er ook de woningmarkt mee. Tijd om dat aan te pakken.
--
pi_79619672
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:

Ze krijgen een waardering van de baas voor hun harde werken en gaan meer verdienen en plotsklaps zijn het hufters die scheef wonen.
Het enige wat er hoeft te gebeuren is een jaarlijkse inkomenstoets om te bepalen of ze nog voor het vriendenprijsje van de WBV in aanmerking komen. Zoniet, dan kan die subsidie naar iemand die het nog wel nodig heeft, zodat zoveel mogelijk mensen betaalbaar kunnen wonen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:27:12 #265
45206 Pietverdriet
pi_79623351
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, tijd om of meer te gaan betalen zodat je geen misbruik meer maakt van de sociale voorzieningen of te verkassen naar een passender huis voor je inkomen. Het is ook de bedoeling dat je hard werkt en door de jaren heen meer gaat verdienen. Wat die 'hufters' doen is een goed huis onterecht bezet houden voor de startende generatie na hun. Dat is asociaal, parasieterig en je ontwricht er ook de woningmarkt mee. Tijd om dat aan te pakken.
Die mensen zijn een zegen voor de buurt, als iedereen zo was als hen waren er veel minder problemen in Nederland en jij wilt ze uit hun huis zetten terwijl ze alles keurig doen. Sterker nog, Omdat ze goed bezig zijn.
pi_79623630
Niemand wil ze uit hun huis zetten. We willen ze alleen niet betalen om in dat huis te blijven.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:43:09 #267
45206 Pietverdriet
pi_79624135
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:33 schreef k_man het volgende:
Niemand wil ze uit hun huis zetten. We willen ze alleen niet betalen om in dat huis te blijven.
Ryon heeft het zelfs over kreupel schoppen als ik me goed herinner
pi_79627981
Er staat gewoon in dat je naar loon moet betalen . Nu kan ik ook niet op een woning reageren onder de 425 euro of zo. Als je al in zo'n woning zit waar je 250 euro betaalt en je verdient nu goed dan mag je nu wel wat terug doen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:22:38 #269
45206 Pietverdriet
pi_79628933
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:02 schreef Chadi het volgende:
Er staat gewoon in dat je naar loon moet betalen . Nu kan ik ook niet op een woning reageren onder de 425 euro of zo. Als je al in zo'n woning zit waar je 250 euro betaalt en je verdient nu goed dan mag je nu wel wat terug doen.
Contract is contract.
Als zoiemand plotsklaps werkeloos wordt en geen geld heeft komt ie ook niet hup terug in zo een woning.
De WBV hebben huurcontracten afgesloten, en moeten zich daar gewoon aan houden.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:26:34 #270
45206 Pietverdriet
pi_79629124
Waar het gewoon om gaat is dat de overheid al decennialang zich overal mee bemoeit en alles en nog wat met wetgeving en maatregelen probeert de realiteit aan te sturen. Nu is er een kleine groep van keurige mensen die daar door omstandigheden ineens goed uitkomen. Dit moet dan gelijk aan de schandpaal en gestraft worden.
Niet de woonwagenbewoners die al jaren geen belasting betalen, niet de bijstandsmoeders die luxe leven op kosten van de belastingbetaler. Nee, laten we ons verschrikkelijk opwinden over mensen die alles goed deden.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:40:52 #271
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79629770
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:02 schreef Chadi het volgende:
We kunnen het natuurlijk ook omdraaien, op het moment dat jij naar de zin van de werkgever in een iets te dikke auto het parkeerterrein oprijdt gaan we je korten in salaris. Want blijkbaar heb je naast je vaste lasten (oa huur) genoeg centen over om een mooie auto te betalen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 10:00:49 #272
45206 Pietverdriet
pi_79637584
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

We kunnen het natuurlijk ook omdraaien, op het moment dat jij naar de zin van de werkgever in een iets te dikke auto het parkeerterrein oprijdt gaan we je korten in salaris. Want blijkbaar heb je naast je vaste lasten (oa huur) genoeg centen over om een mooie auto te betalen.
Gek genoeg is zo een afgunstbelasting er al, als je een leasewagen rijdt mag je een forse bijtelling betalen.
pi_79638928
Leaseauto's moeten sowieso afgeschaft worden, maar da's weer een heel ander onderwerp.
pi_79639231
Scheefwonen is ook weer zo'n ranzige socialistische/sociaal democratische term. Hoe komt het ooit in je botte kop op om te zeggen dat iemand te goedkoop zou wonen, het is walgelijk en laat ook zien wat voor debiele gedachtengangen dat soort mensen er op nahouden, normale mensen kunnen dit soort onzin niet bedenken. Maar nee, blijf vooral op die idioten, zoals Cohen, stemmen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:48:31 #275
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79639494
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Scheefwonen is ook weer zo'n ranzige socialistische/sociaal democratische term. Hoe komt het ooit in je botte kop op om te zeggen dat iemand te goedkoop zou wonen, het is walgelijk en laat ook zien wat voor debiele gedachtengangen dat soort mensen er op nahouden, normale mensen kunnen dit soort onzin niet bedenken. Maar nee, blijf vooral op die idioten, zoals Cohen, stemmen.
Mensen kunnen te goedkoop wonen doordat ze van vadertje staat hulp krijgen terwijl ze deze niet meer verdienen.. Hierdoor wonen ze met een hoog inkomen in een huis die kunstmatig goedkoop gehouden wordt. Daar zit dan ook het probleem. Het is prima om een uitkering te krijgen in de periode dat je deze nodig hebt. Maar als je 2x modaal verdient, en je krijgt nog steeds een uitkering, dan is dat gewoon fout.

Niet toevallig dat het met name de rechtse partijen zijn geweest die zich hier tegen hebben verzet. Godzijdank heeft de pvda nu ook het 'licht' gezien.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ryon heeft het zelfs over kreupel schoppen als ik me goed herinner
Figuurlijk kreupel schoppen, niet letterlijk. Wat je daar allemaal precies onder kan verstaan mogen mensen zelf bedenken.
quote:
Nu is er een kleine groep van keurige mensen die daar door omstandigheden ineens goed uitkomen. Dit moet dan gelijk aan de schandpaal en gestraft worden.
Het gaat niet om een kleine groep, maar om een groot (met name stedelijk) probleem. Niemand hoeft gestraft te worden, men hoeft alleen maar eerlijk te betalen voor wat het huis waard is. Ze betalen dus geen boetes! Ze verliezen alleen recht op een bepaalde sociale ondersteuning omdat zij die niet meer nodig hebben maar andere mensen weer wel. Het is toch ook normaal dat als iemand weer een goede baan vindt dat zijn voormalige uitkering stopgezet wordt?

[ Bericht 32% gewijzigd door Ryon op 27-03-2010 11:54:03 ]
--
pi_79639532
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als jij graag meebetaalt aan de woning van iemand die best z'n eigen woonlasten kan dragen, mag je wel m'n rekeningnummer hebben...
pi_79639574
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:48 schreef Ryon het volgende:
Niet toevallig dat het met name de rechtse partijen zijn geweest die zich hier tegen hebben verzet. Godzijdank heeft de pvda nu ook het 'licht' gezien.
Ik lees nergens in de OP dat het om 'sociale woningbouw' gaat. Daarnaast, als het wel om sociale woningbouw gaat zie ik het probleem niet, je kunt toch gewoon een inkomensgrens in het huurcontract opnemen?
pi_79639664
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Contract is contract.
Als zoiemand plotsklaps werkeloos wordt en geen geld heeft komt ie ook niet hup terug in zo een woning.
De WBV hebben huurcontracten afgesloten, en moeten zich daar gewoon aan houden.
Dan krijg je huursubsidie. Maar zodra het 2 richtingsverkeer moet zijn is het opeens niet goed?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:59:06 #279
45206 Pietverdriet
pi_79639771
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:55 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dan krijg je huursubsidie. Maar zodra het 2 richtingsverkeer moet zijn is het opeens niet goed?
Nee, dan zit je in een te duur huis om huursubsidie te krijgen, of met een hypotheek die je niet meer kan opbrengen
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:59:49 #280
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79639791
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik lees nergens in de OP dat het om 'sociale woningbouw' gaat. Daarnaast, als het wel om sociale woningbouw gaat zie ik het probleem niet, je kunt toch gewoon een inkomensgrens in het huurcontract opnemen?
Oh, het gaat hier echt specifiek over de goedkope sociale huurwoningen die in bezit zijn van de WBV. De staat heeft weinig te zeggen over de woningen in de vrije sector qua wat ze goedkoop vinden, dat bepaalt de markt wel.

Inkomensgrens zit nu al gedeeltelijk in het huurcontract (bij aanvraag van een woning). Echter een huis is een bijzonder product, waarvan mensen vinden dat je daar niet zo maar mensen uit kan gooien. Hierdoor is er lange tijd verzet tegen maatregelen tegen het scheefwonen, hoewel zowel links als rechts wist wat de maatschappelijke gevolgen ervan was om het te 'gedogen'.
--
pi_79639866
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dan zit je in een te duur huis om huursubsidie te krijgen, of met een hypotheek die je niet meer kan opbrengen
Je zit met huur subsidie nooit in ene te duur huis. Hypotheek is andere koek en heeft niets met sociale woningen te maken waar je eerst wel gebruik van maakt.
pi_79639952
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat kan niet volgens het huidige huurrecht. Een bepaald inkomen kan nooit de reden zijn om een huurder de huur op te zeggen en de huur mag jaarlijks maximaal met een bepaald percentage verhoogd worden.
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:35:43 #283
230491 Zith
pls tip
pi_87061488
Waar men de PvdA uitschold omdat ze rijkere mensen in huurwoningen meer wilden laten betalen, gaat het nieuwe kabinet precies hetzelfde doen :)

Na 4 jaar scheefwonen betaal je 20% (eigenlijk 1,05 tot de 4e) meer op de huurprijs, en waarschijnlijk 250% meer dan je buurman die huurtoeslag ontvangt :)

VVD _O_
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_87064067
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:35 schreef Zith het volgende:
Waar men de PvdA uitschold omdat ze rijkere mensen in huurwoningen meer wilden laten betalen, gaat het nieuwe kabinet precies hetzelfde doen :)

Na 4 jaar scheefwonen betaal je 20% (eigenlijk 1,05 tot de 4e) meer op de huurprijs, en waarschijnlijk 250% meer dan je buurman die huurtoeslag ontvangt :)

VVD _O_
Hoe weten ze precies wie scheef huurt? Hebben woningcorporaties tegenwoordig oook al inzicht in de belastinggegevens?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:20:59 #285
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_87065851
Ja :'(
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:23:38 #286
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_87065970
Ergens wel terecht!

Zitten schelden op uitvreters die gemeenschapsgeld opsouperen met hun uitkeringen en werkschuwe gedrag en ondertussen 'sociaal' wonen en een dikke BMW voor de deur hebben staan omdat je zo lekker goedkoop woont! :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:25:39 #287
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_87066051
ja maar dat is dan toch een keuze? Of moet je dan per see in een duur huis gaan wonen omdat t anders zielig is voor minder bedeelden?? :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:30:27 #288
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87066286
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:25 schreef Tsunade het volgende:
ja maar dat is dan toch een keuze? Of moet je dan per see in een duur huis gaan wonen omdat t anders zielig is voor minder bedeelden?? :')
Sociale woningbouw is zo goedkoop omdat de staat een deel van de huur betaalt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:31:10 #289
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_87066323
Vind t nog niet echt goedkoop maar dat terzijde :(
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:32:27 #290
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_87066384
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:25 schreef Tsunade het volgende:
Nee, maar het punt van sociaal wonen (in het begin van dit topic ook al eens gezegd) is dat je mensen helpt/ financieel tegemoet komt die het anders niet kunnen betalen. Als je het lachend op kan brengen dan dien je ook geen sociale prijs meer te betalen. Je hebt dan het sociale gedeelte nergens voor nodig en je gebruikt een uitkering (in de vorm van een lage huur) waar die niet voor bedoelt is.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_87068217
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee.

Er is een garantiefonds waarmee woningcorporaties voor elkaars leningen garant staan, en de overheid staat weer voor dat garantiefonds garant. Dat is de enige financiële 'bijdrage' die de staat levert.

En overigens is die hele garantieregeling nog nooit in de praktijk gebruikt, hij dient alleen als risicobeperkende constructie zodat corporaties goedkoper geld kunnen lenen bij de bank.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2010 17:29:09 ]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:33:32 #292
45206 Pietverdriet
pi_87068365
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is een valse voorstelling van zaken. De overheid vangt namelijk enorme bedragen voor de grond. Het huis zelf is helemaal niet zo duur. Het is de overheid die er voor gezorgd heeft dat wonen duur is.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:50:50 #293
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_87073155
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Pak de HRA liever eens aan, dan wordt wonen vanzelf goedkoper :{
Maak de salarissen 3x zo hoog, dan wordt wonen vanzelf goedkoper :{
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_87073794
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:50 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Maak de salarissen 3x zo hoog, dan wordt wonen vanzelf goedkoper :{
Nee, dan juist niet. Dan stijgen de prijzen gewoon mee. Zodat er qua betaalbaarheid maar weinig verandert.

Maar de HRA maakt (investeren in) huurwoningen oninteressant, zorgt dus voor krapte en zet dus de betaalbaarheid onder druk.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:09:35 #295
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_87073891
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:35 schreef Zith het volgende:

VVD _O_
Zie ook: Hoger inkomen? Hogere huur!
vanaf ¤43.000/j ben je als sociale huurder officieel scheefwoner. Dit lijkt een heel hoog bedrag, maar samen zit je er heel snel aan, ook al verdien je allebei het minimum. Toch is er een lichtpuntje: je hoeft niet te verhuizen, elke huurder krijgt het recht zijn huurwoning te kopen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:16:44 #296
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_87074166
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dan juist niet. Dan stijgen de prijzen gewoon mee. Zodat er qua betaalbaarheid maar weinig verandert.

Maar de HRA maakt (investeren in) huurwoningen oninteressant, zorgt dus voor krapte en zet dus de betaalbaarheid onder druk.
Die moet je even uitleggen. Als je de HRA afschaft zullen minder mensen een koopwoning willen en zullen er mensen hun huis uitmoeten, die moeten dan gaan huren, dat zet de huurmarkt toch nog veel verder onder druk of zie ik dat verkeerd..
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:54:47 #297
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_87075750
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Die moet je even uitleggen. Als je de HRA afschaft zullen minder mensen een koopwoning willen en zullen er mensen hun huis uitmoeten, die moeten dan gaan huren, dat zet de huurmarkt toch nog veel verder onder druk of zie ik dat verkeerd..
nee. dat zie je erg goed. elk huis dat gekocht is, is een micro-economie. elk huis dat gehuurd is van een gemeente/woningbouw is macro-economisch. macro pakt makkelijker micro. kan je niets tegen doen zolang je een gemeente hebt die zichzelf verrijkt met de verworven eigendommen van elk mens.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_87084812
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het moet dan ook samengaan met een hervorming van het huurbeleid. Want naast de HRA maakt ook het puntentellingsysteem het investeren in huurwoningen onrendabel.

En er is nog wel meer mis. Een heleboel eigenlijk. Maar ja, je moet toch ergens beginnen.

Maar wat mij betreft mogen ze alles wel op de schop gooien. Weg sociale woningbouw, weg puntentelling, weg HRA, weg overdrachtsbelasting. En breid dan de huurtoeslag uit naar koopwoningen om te garanderen dat iedereen een dak boven z'n hoofd kan hebben, maar zelf kan kiezen hoe. Vrijheid blijheid.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2010 00:00:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')