Je vergeet te vermelden dat ze nogal een kapitaaltje hebben meegekregen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:18 schreef Igen het volgende:
De corporaties krijgen nauwelijks nog een cent overheidssubsidie hoor. Alleen een garantstelling voor leningen, waar in de praktijk nog niet één keer aanspraak op is gemaakt.
Ga koken Pietquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
maar die vrije sector, dat zijn toch allemaal speculanten en huisjesmelkers die veel te veel huur vragen en misbruik maken van de woningschaarste?
Vette pech. Ga de overheid aanklagenquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dan betaal je enorme kapitalen aan de overheid voor de grond, en aan overdracht belasting.
En terecht, anders wordt heel Nederland één grote brij lelijke catalogushuizen en blijft er van het groen en het landschap niks over.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En zelf een stuk land kopen en een huis neerzetten mag ook niet, want de overheid heeft een monopolie op bouwrijpmaken en verdient met een wijziging in het bestemmingsplan van landbouwgrond (15 euro de vierkante meter) woongrond (400 Euro de vierkante meter)
Je kruit verschoten?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vette pech. Ga de overheid aanklagen
Jep, laatste jaren zijn er erg veel huizen gesloopt aan de onderkant van de markt.quote:
quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:43 schreef k_man het volgende:
Piet is lekker aan het trollen.
Het valt alleen wel op dat ie nooit daadwerkelijk op een argument ingaat en komt met 'feiten' die geen feiten zijn. Vooral de belangrijkste vraag wordt steeds nadrukkelijk genegeerd: waarom zou een ander moeten meebetalen aan de lage huur van iemand die zelf makkelijk in staat is om een marktconforme huur te betalen?
quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je niet dat een veelverdiener zoveel belasting betaald (mede omdat ie geen gebruik maakt van de HRA) dat ie het dubbel en dwars betaald via zijn loonbelasting?
Omdat we ook al huursubsidie hebben om dat verschil op te heffen. Je moet mensen zelf de vrijheid geven om te beslissen wat ze kopen voor hun geld. Ik hoef ook niet in een dure auto te rijden, gaan we dat dan scheefrijden noemen?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:43 schreef k_man het volgende:
Het valt alleen wel op dat ie nooit daadwerkelijk op een argument ingaat en komt met 'feiten' die geen feiten zijn. Vooral de belangrijkste vraag wordt steeds nadrukkelijk genegeerd: waarom zou een ander moeten meebetalen aan de lage huur van iemand die zelf makkelijk in staat is om een marktconforme huur te betalen?
Een beetje onzin of niet dan? Waarom zou je gedwongen in een duurder huis moeten zitten? Of moet ik ook verplicht een 2 meter flatscreen aan de wand hangen omdat ik een salaris heb van zie ik je nog een keer?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:43 schreef k_man het volgende:
Da's natuurlijk allerminst een antwoord op de vraag. Dat de HRA-systematiek niet deugt, rechtvaardigt niet dat het huurstelsel evenmin deugt. Je probeert de ene fout recht te praten met de andere.quote:
Je snapt mijn punt niet. Als jij een vorstelijk salaris hebt mag je daar van mij mee doen wat je wilt, zolang je dat inderdaad doet van jouw salaris en niet van het salaris van andere mensen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een beetje onzin of niet dan? Waarom zou je gedwongen in een duurder huis moeten zitten? Of moet ik ook verplicht een 2 meter flatscreen aan de wand hangen omdat ik een salaris heb van zie ik je nog een keer?
Iedereen in Nederland graait natuurlijk uit elkaars zakken. Dat is het systeem! Dan ben je uiteraard ook tegen HRA, kinderbijslag, gratis schoolboeken, noem maar op.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Als jij een vorstelijk salaris hebt mag je daar van mij mee doen wat je wilt, zolang je dat inderdaad doet van jouw salaris en niet van het salaris van andere mensen.
Er is geen enkele reden waarom mensen met een riant inkomen een huur zouden betalen die kunstmatig laag gehouden wordt.
Dat doet men hier, de overheid heeft gefaald in het aanpakken van de woningnood, en daar moeten bepaalde burgers maar voor boeten? HRA verdwijnt straks waarschijnlijk ook, omdat de overheid al jaren structureel teveel geld uitgeeft.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's natuurlijk allerminst een antwoord op de vraag. Dat de HRA-systematiek niet deugt, rechtvaardigt niet dat het huurstelsel evenmin deugt. Je probeert de ene fout recht te praten met de andere.
Geen idee eigenlijk. Zouden autofabrikanten hun dure auto's extra duur verkopen, zodat ze hun goedkope auto's extra goedkoop kunnen verkopen? Geen flauw idee.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:48 schreef LXIV het volgende:
Omdat we ook al huursubsidie hebben om dat verschil op te heffen. Je moet mensen zelf de vrijheid geven om te beslissen wat ze kopen voor hun geld. Ik hoef ook niet in een dure auto te rijden, gaan we dat dan scheefrijden noemen?
We bannen het maken van winst geheel uit? Voor zo'n rechtse rakker hou je er wel communistische gedachtes op na.quote:Wat mij betreft worden woningen gewoon verhuurd voor de kostprijs (en in ogenschouw nemende hoe groot de kapitaalbuffers van woningbouwstichtingen zijn en waarvoor deze woningen in de boeken staan kan dat best voor rond de 400 of 500 euro). Mensen die dan nog te weinig hiervoor verdienen krijgen huursubsidie.
Okay, uitkeringen maar afschaffen dan? Dat is ook profiteren van het salaris van andere mensen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Als jij een vorstelijk salaris hebt mag je daar van mij mee doen wat je wilt, zolang je dat inderdaad doet van jouw salaris en niet van het salaris van andere mensen.
In het geval van mensen met hoge inkomens? Uiteraard, maar dat is nu de discussie niet.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iedereen in Nederland graait natuurlijk uit elkaars zakken. Dat is het systeem! Dan ben je uiteraard ook tegen HRA, kinderbijslag, gratis schoolboeken, noem maar op.
de Volkskrant wordt ook steeds rechtserquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/5421
Eerst de Joden. Dan de homo's. Nu de bejaarden.
Waarom zou dat niet mogen?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden waarom mensen met een riant inkomen een huur zouden betalen die kunstmatig laag gehouden wordt.
Alles om maar niet de waarheid te zien niet? Hoe was je zwarte klusje vandaag?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:56 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
de Volkskrant wordt ook steeds rechtser
Dat gebeurt op de woningmarkt natuurlijk wel. Wordt via de grondprijs berekend.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Zouden autofabrikanten hun dure auto's extra duur verkopen, zodat ze hun goedkope auto's extra goedkoop kunnen verkopen? Geen flauw idee.
Woningbouwstichtingen. Daar hebben we het toch over? Wat een pensioenfonds oid doet moeten ze helemaal zelf weten.quote:We bannen het maken van winst geheel uit? Voor zo'n rechtse rakker hou je er wel communistische gedachtes op na.
Nou, "waarheid" zou ik het niet meteen willen noemen. Het is van de Forum-pagina, die staat tegenwoordig vol met journalistiek slechte heel-erg-linkse én heel-erg-rechtse opiniestukken. Ook Wilders heeft op die pagina al menig lulverhaal gepubliceerd. Zal wel de moderne opvatting van hoor en wederhoor zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alles om maar niet de waarheid te zien niet? Hoe was je zwarte klusje vandaag?
Ga een tijdje in Slotervaart wonen als homo, moet jij eens zien wat een fijne buurt dat is.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, "waarheid" zou ik het niet meteen willen noemen. Het is van de Forum-pagina, die staat tegenwoordig vol met journalistiek slechte heel-erg-linkse én heel-erg-rechtse opiniestukken. Ook Wilders heeft op die pagina al menig lulverhaal gepubliceerd. Zal wel de moderne opvatting van hoor en wederhoor zijn.
Ik heb vandaag gewoon gewerkt, met Marokkaanse collegae, die er ook niks van snappen dat sommigen uit hun omgeving zulke dingen doen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alles om maar niet de waarheid te zien niet? Hoe was je zwarte klusje vandaag?
Dus ook zij ontkennen de problemen in deze wijken niet.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:04 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik heb vandaag gewoon gewerkt, met Marokkaanse collegae, die er ook niks van snappen dat sommigen uit hun omgeving zulke dingen doen.
Ik geloof graag dat het geen beste buurt is. Maar de journalist van het betreffende artikel heeft blijkbaar alleen dat ene gezin gesproken, en helemaal niemand anders. Hoe kan ik dan weten of het echt is, of dat het een stel pathetische aanstellers zijn? Of dat ze het er zelf naar gemaakt hebben?quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga een tijdje in Slotervaart wonen als homo, moet jij eens zien wat een fijne buurt dat is.
Op dit moment boeten vooral de verkeerde mensen, terwijl anderen ongebreideld profiteren. Dat mag best eens een beetje rechtgetrokken worden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat doet men hier, de overheid heeft gefaald in het aanpakken van de woningnood, en daar moeten bepaalde burgers maar voor boeten? HRA verdwijnt straks waarschijnlijk ook, omdat de overheid al jaren structureel teveel geld uitgeeft.
Zoals ik al zei, ga een fijne rapportage maken, over hoe het is om als homo te wonen in Slotervaart. Veel plezier, enne, ik hoop dat je het overleeft.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik geloof graag dat het geen beste buurt is. Maar de journalist van het betreffende artikel heeft blijkbaar alleen dat ene gezin gesproken, en helemaal niemand anders. Hoe kan ik dan weten of het echt is, of dat het een stel pathetische aanstellers zijn?
Waarom zou het nodig zijn?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen?
Ik heb een koophuis en behoor absoluut niet tot de categorie scheefhuurders
Sja, wordt lastig, want ik ben geen homo, en ook in Slotervaart zijn de wachtlijsten voor de huurwoningen jáááárenlang.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ga een fijne rapportage maken, over hoe het is om als homo te wonen in Slotervaart. Veel plezier, enne, ik hoop dat je het overleeft.
Precies, daarom moeten deze mensen worden aangepaktquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Op dit moment boeten vooral de verkeerde mensen, terwijl anderen ongebreideld profiteren. Dat mag best eens een beetje rechtgetrokken worden.
Dat is het verschaffen van een bestaansminimum aan mensen die daar zelf niet toe in staat zijn. Dat de staat zorgt dat haar inwoners tenminste kunnen voorzien in hun eerste levensbehoeften is van een heel andere orde dan het kunstmatig laag houden van huren voor rijkaards.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Okay, uitkeringen maar afschaffen dan? Dat is ook profiteren van het salaris van andere mensen.
Wat denk je dat er zou gebeuren?quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Sja, wordt lastig, want ik ben geen homo, en ook in Slotervaart zijn de wachtlijsten voor de huurwoningen jáááárenlang.
Terug naar het onderwerp graag.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies, daarom moeten deze mensen worden aangepakt
Blij in de bijstand
En mensen die werken en welvaart creëren ontzien worden
Bestaansminimum????quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is het verschaffen van een bestaansminimum aan mensen die daar zelf niet toe in staat zijn. Dat de staat zorgt dat haar inwoners tenminste kunnen voorzien in hun eerste levensbehoeften is van een heel andere orde dan het kunstmatig laag houden van huren voor rijkaards.
Het is toch waar het om gaat, onterechte subsidie? Maar zoals bij solidariteit gaat de opwinding daarover bij links maar één kant op, daar waar geld te halen is.quote:
Ja.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bestaansminimum????
Blij in de bijstand
Onterechte subsidie is onterechte subsidie, dondert niet wie de ontvanger is.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is toch waar het om gaat, onterechte subsidie? Maar zoals bij solidariteit gaat de opwinding daarover bij links maar één kant op, daar waar geld te halen is.
Inderdaadquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus ook zij ontkennen de problemen in deze wijken niet.
Terreur is nooit goed te praten, maar je hoeft ook niet te gaan lopen provoceren door in het roze te lopen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ga een fijne rapportage maken, over hoe het is om als homo te wonen in Slotervaart. Veel plezier, enne, ik hoop dat je het overleeft.
Dat ben ik met je eens. Alle toeslagen en aftrekposten afschaffen. Werk je niet, alleen een minimale uitkering die genoeg is voor eten, maar niet voor plasmaTV's, werk je wel, dan betaal je ook zelf je huis incl rente.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies, daarom moeten deze mensen worden aangepakt
Blij in de bijstand
En mensen die werken en welvaart creëren ontzien worden
Daar ben ik het echt niet mee eens. Het kan nooit de bedoeling zijn dat mensen die al 30 jaar in die wijk wonen opeens geen roze meer mogen dragen omdat er elementen in die wijk zijn komen wonen die dat niet accepteren.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:16 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Inderdaad
[..]
Terreur is nooit goed te praten, maar je hoeft ook niet te gaan lopen provoceren door in het roze te lopen.
[..]
Goedzoquote:
Of als vrouw in een rok?quote:Terreur is nooit goed te praten, maar je hoeft ook niet te gaan lopen provoceren door in het roze te lopen.
Dus een enorme verkleining van de omverdelende overheid die zich overal mee bemoeit.quote:Dat ben ik met je eens. Alle toeslagen en aftrekposten afschaffen. Werk je niet, alleen een minimale uitkering die genoeg is voor eten, maar niet voor plasmaTV's, werk je wel, dan betaal je ook zelf je huis incl rente.
Zoals ik al zei, victim blaiming, vrouwen in minirokjes vroegen er ook om verkracht te worden, die Neger had geen ook niet zo aan zijn blanke blonde vriendin moeten zitten, etc etc.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar ben ik het echt niet mee eens. Het kan nooit de bedoeling zijn dat mensen die al 30 jaar in die wijk wonen opeens geen roze meer mogen dragen omdat er elementen in die wijk zijn komen wonen die dat niet accepteren.
Face it, de samenleving is veranderd. We hebben daar zelf democratisch voor gekozen. We leveren een beetje vrijheid in, maar daar krijgen we cultuur voor terug.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar ben ik het echt niet mee eens. Het kan nooit de bedoeling zijn dat mensen die al 30 jaar in die wijk wonen opeens geen roze meer mogen dragen omdat er elementen in die wijk zijn komen wonen die dat niet accepteren.
Daar is nooit een verkiezing over geweest. Maar goed, we hebben het laten gebeuren.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:42 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Face it, de samenleving is veranderd. We hebben daar zelf democratisch voor gekozen. We leveren een beetje vrijheid in, maar daar krijgen we cultuur voor terug.
Ze wisten niet wat ze deden..quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:42 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Face it, de samenleving is veranderd. We hebben daar zelf democratisch voor gekozen. We leveren een beetje vrijheid in, maar daar krijgen we cultuur voor terug.
HRA is ook een gedrocht inderdaad. Maar wellicht dat het afgeschaft wordt de komende regeringsperiode.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:59 schreef Muridae het volgende:
[..]
De HRA is bijna hetzelfde, ze duwen je alleen richting een dure lening.
Er is geen alternatiefquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |