abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 19:13:13 #151
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70788741
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:05 schreef Dartanion het volgende:
Ik denk dat je eigen handelen meer invloed heeft op de dingen die je meemaakt dan de sterren. Er werd namelijk gesteld dat astrologie niet kan voorspellen of je trouwd/ wanneer je trouwd of wanneer je dood gaat. Maar waarom kan het wel voorspellen wanneer je door een moeilijke periode in je leven gaat?
Uiteraard heeft je eigen handelen en je omgeving invloed, zonder twijfel.
Iemand kan met een enorm gevoel voor zaken doen geboren in een hutje in afrika. Die zal zijn gevoel minder goed kunnen benutten dan jij of ik. Wat niet wegneemt dat hij dat gevoel wel heeft.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:16:02 #152
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70788834
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:13 schreef senesta het volgende:

[..]

Uiteraard heeft je eigen handelen en je omgeving invloed, zonder twijfel.
Iemand kan met een enorm gevoel voor zaken doen geboren in een hutje in afrika. Die zal zijn gevoel minder goed kunnen benutten dan jij of ik. Wat niet wegneemt dat hij dat gevoel wel heeft.
Welke relevantie heeft astrologie hierin? Dit is namelijk een geografisch probleem.
Tevens ken ik deze aangeboren telenten liever toe aan de hersenen die zich "toevallig" op een bepaalde manier hebben ontwikkeld.

Verder vind ik je uurhoeken verhaal erg boeiend, en hoop dat dit misschien nog terug komt in mijn studie Bedrijfseconomie
:-)
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:16:33 #153
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70788854
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:04 schreef senesta het volgende:

[..]

Uurhoeken worden bijvoorbeeld gebruikt om iets te weten te komen over verloren spullen of huisdieren, bepaalde levensvragen, vragen over zakelijke beslissingen, relatievragen, etc.
Bedrijven vragen uurhoekastrologen om te kijken welk moment het beste is voor fusie's en dergelijke.

Maar ook uurhoeken hebben beperkingen hoor, zo zegt het meestal iets over ongeveer een half jaar, daarna zou je de vraag opnieuw kunnen stellen.

Maar zoals ik al zei ben ik nog niet erg bedreven in de uurhoeken, hoewel ik me er zeker meer in wil gaan verdiepen
Dus astrologie is volgens jou niet alleen een algemeen pad maar kan zelfs leiden tot inzicht in verloren spullen, huisdieren e.d.? Dit staat eigenlijk lijnhaaks op datgene wat Erodome over astrologie vertelde.
Nu neem ik het eerlijk gezegd eerder van jou aan, omdat jij er een studie in gevolgd hebt, maar ik vind het vreemd dat iedereen een andere definitie hanteert. Hoe kan dit verklaard worden, volgens jou?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 19:16:55 #154
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70788868
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:11 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Thnx, zal eens kijken of ik daar aan kan komen.

Veel succes iig de komende paar jaar, lijkt me niet de makkelijkste stof om eigen te maken. Waar volg je de studie trouwens?
Ik volg de studie in Amstelveen, de schrijfster van die boeken geeft daar les: Karen Hamaker-Zondag.
Het is best een pittige studie maar ook enorm leuk
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 19:19:32 #155
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70788965
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:16 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dus astrologie is volgens jou niet alleen een algemeen pad maar kan zelfs leiden tot inzicht in verloren spullen, huisdieren e.d.? Dit staat eigenlijk lijnhaaks op datgene wat Erodome over astrologie vertelde.
Nu neem ik het eerlijk gezegd eerder van jou aan, omdat jij er een studie in gevolgd hebt, maar ik vind het vreemd dat iedereen een andere definitie hanteert. Hoe kan dit verklaard worden, volgens jou?
Ik ga het stukje van erodome nog eens terug lezen, ik ben eigenlijk zo in het topic gesprongen
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 19:23:37 #156
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70789076
Een uurhoek is overigens een hele oude techniek en daarvoor worden ook andere duidingsregels gebruikt dan voor geboortehoroscopen. Het staat zelfs helemaal los van geboortehoroscopen. Een uurhoek maak je door een horoscoop te maken van het moment dat de vraag aan de astroloog gesteld word.
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:56:46 #157
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_70792409
Michielos is dus een schorpioen (brrrrrr) met weegschaal ascendant.

Nu even een boek lezen met de eigenschappen van die combinatie en met man als geslacht.

Wedden dat het merendeel lang niet op iedereen van toepassing is?

Lees maar eens steenbok met leeuw ascendant, daar zal een totaal ander verhaal uitkomen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_70792985
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:56 schreef M_Schtoppel het volgende:

Nu even een boek lezen met de eigenschappen van die combinatie en met man als geslacht.

Lees maar eens steenbok met leeuw ascendant, daar zal een totaal ander verhaal uitkomen.
En als ik enkel de eigenschappen hier neerzet, kun je dan zeggen over welk sterrenbeeld het gaat ? En zo nee, waarom niet ?
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 21:15:29 #159
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70793048
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:13 schreef gelly het volgende:

[..]

En als ik enkel de eigenschappen hier neerzet, kun je dan zeggen over welk sterrenbeeld het gaat ? En zo nee, waarom niet ?
Hoe bedoel je dat? De eigenschappen van een persoon bedoel je?
pi_70793153
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:15 schreef senesta het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? De eigenschappen van een persoon bedoel je?
Ja, als die zo specifiek zijn, zijn zo ook de data waarop de berekening is toegepast te herleiden. Zou je denken. Ik ben benieuwd.

Of anders; Stel ik laat een nauwkeurig persoonsgebonden horoscoop maken door astroloog A. Als ik met die horoscoop naar astroloog B ga, die dezelfde methode gebruikt, dan moet hij kunnen herleiden wat mijn geboortedatum, geboorteplaats en geboortetijd zijn, of iig, wat mijn sterrenbeeld is. Toch ?

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2009 21:21:45 ]
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:23:50 #161
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70793296
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:56 schreef M_Schtoppel het volgende:

dat is het punt ook Schtoppel. Niet iedereen is PUUR dit, PUUR dat of 100% evil of 100% bitter. M.a.w. iedereen heeft wel iets van alle kenmerken die van toepassing zijn op schorpioen, leeuw of de hele dierengordel
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:29:29 #162
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_70793468
Ik ben 100% bitter, maar dat terzijde
Gaap Goals rulezzz!
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:32:53 #163
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70793592
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:29 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik ben 100% bitter, maar dat terzijde
U behoort ook tot de almachtige scorpio's ?
pi_70793661
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:05 schreef Michielos het volgende:
[..]Dat is het punt niet. Het punt is dat jij een reading maakt die op vrijwel iedereen van toepassing is. Zoals jij het nu stelt zou elke schorpioen OVERAL op aarde dus ook mensen manipuleren? Daar weiger ik in mee te gaan. Zo ja, dan is dat ook te testen
Dat zou een erg interessant televisie (fok tv ?) ding kunnen zijn.

Haal 40 schorpioenen bij elkaar, verdeel ze willekeurig in twee groepen van 20 en dan een experiment.
Vrijwel niet belangrijk wat voor experiment, het idee is te observeren hoe ze omgaan met opdrachten/vragenlijsten/interviews/obstakels/intrigue/spionage/poker/wie is de mol/etc

Allemaal in 1 spel.

Top tv, gegarandeerd.

Wellicht wel zorgen dat geen van de deelnemers een andere deelnemer een 'ongelukje' kan bezorgen.
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 21:44:33 #165
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70794018
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, als die zo specifiek zijn, zijn zo ook de data waarop de berekening is toegepast te herleiden. Zou je denken. Ik ben benieuwd.

Of anders; Stel ik laat een nauwkeurig persoonsgebonden horoscoop maken door astroloog A. Als ik met die horoscoop naar astroloog B ga, die dezelfde methode gebruikt, dan moet hij kunnen herleiden wat mijn geboortedatum, geboorteplaats en geboortetijd zijn, of iig, wat mijn sterrenbeeld is. Toch ?
Ik denk dat dat niet gaat lukken hoor

Je hebt niet alleen te maken met een zonneteken (sterrenbeeld) maar ook met andere planeten die heel erg sterk in een horoscoop aanwezig kunnen zijn en ook kunnen planeten elkaars werking beinvloeden door middel van aspecten. En zo zijn er nog een heleboel andere dingen binnen een horoscoop die invloed kunnen hebben.

Soms is iemand zo enorm sterk in zijn zonneteken dat je als astrologiebeoefenaar wel voor jezelf een idee kunt hebben over iemands zonneteken maar dat is niet altijd even duidelijk en dus ook zeker geen regel.
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:47:21 #166
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70794116
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:44 schreef senesta het volgende:

[..]

Je hebt niet alleen te maken met een zonneteken (sterrenbeeld) maar ook met andere planeten die heel erg sterk in een horoscoop aanwezig kunnen zijn en ook kunnen planeten elkaars werking beinvloeden door middel van aspecten. En zo zijn er nog een heleboel andere dingen binnen een horoscoop die invloed kunnen hebben.

Soms is iemand zo enorm sterk in zijn zonneteken dat je als astrologiebeoefenaar wel voor jezelf een idee kunt hebben over iemands zonneteken maar dat is niet altijd even duidelijk en dus ook zeker geen regel.
Mooie uitleg. Eigenlijk geef je dus toe dat astrologie geen objectieve wetenschap is, of uberhaupt een wetenschap omdat het gebaseerd is op interpretaties van de astroloog en niet van harde feiten en cijfers?
Even om dit duidelijk te hebben.
pi_70794375
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:44 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat verandert toch niks aan de test die ik wil doen ? Als de startvariabelen gelijk zijn dan is het resultaat ook gelijk. Of de horoscopen zijn toch niet zo uniek en persoonsgebonden als men doet geloven. Als dat zo is dan kun je net zo goed die van een ander lezen. En dat is natuurlijk ook gewoon de realiteit.
quote:
Nee, dat het geen exacte wetenschap is is mij wel duidelijk. Maar als het voor de astroloog zelfs niet te doen is, hoe kun je dan bepaalde kenmerken toeschrijven als typerend voor bepaalde sterrenbeelden ?
pi_70794432
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 07:58 schreef Michielos het volgende:

[..]

Mooie post, ik heb er echter wel wat vragen en kanttekenigen over:
a) logica mbt de sterren te beschrijven. Welke logica is er dan mbt de sterren?
b)Ik vind meteorologie tot dusver vele malen betrouwbaarder dan astrologie
c) de wetenschappelijke studie naar het heelal e.d. heet astronomie, wat wel een echte wetenschap genoemd kan worden.
d) ik baseer mijn mening op hetgeen astrologen doen. Dat is mijn inziens, iets vaag waarbij de mensen pretenderen dat astrologie een wetenschap is, ze pretenderen wetenschap te doen, terwijl astrologie geenszins een wetenschap is (i.t.t. astronomie).
e) bij astronomie worden i.t.t. bij astrologie doorbraken gemaakt. Ik heb nog niet echt een doorbraak m.b.t. astrologie gezien. Alhoewel ik het idee interessant vind, vind ik de werkwijze en het resultaat ronduit dubieus.
f)Sterren en planeten bestaan. Waarom zouden wij dan niet echte wetenschap uitoefenen en deze bestuderen? De zon is vele malen krachtiger dan elke ster. Waarom wordt de zon nergens vermeld als iets dat invloed op ons kan uitoefenen?
g) kalender heeft niet veel te maken met het beweren dat je geboortesign en planeten invloed op je uitoefenen, op welke wijze dan ook. Ik geloof er tot dusver niet in.

Nu verwacht ik niet dat je overal antwoord op geeft(je bent geen astroloog ofzo), maar maybe food for thought
Antwoorden naar vragen zoals ik ze zie (nog niet de rest gelezen, dus jaja, bad form)
a)Ze bewegen volgens een vrij regelmatig patroon.
We kunnen niet het hele plaatje zien, dus we bekijken het vanuit een relatief standpunt.
(hoe hard gaan we ook alweer door ons zonnestelsel/melkwegstelsel/locaal universum heen ?)
b)ja want we zijn zo goed in het voorspellen van het weer.
c)Dat bestudeert de plek, niet de betekenis. (naja, een beetje wel, nu met de hoop op leven op triton)
d)
Een invalshoek :
Astrologie is zo moeilijk dat het ondoenbaar is.
Als het echt werkt moet je het hele universum meenemen in je vorming van de snapshot die een geboortehoroscoop is.
Dakannie, want we weten maar een beetje over maar een klein stukje van het heelal.

Dus wat je dan doet als je niet zoveel tijd wil investeren:
Je bekijkt het plaatje en maakt een algemeen beeld.
Je verteld het beeld en gaat in op de reactie.

Dat is ook waarom 'professionele' astrologen hun clienten met een goed gevoel en meer inzicht naar huis laten gaan.

Astrologie is een taal van universele symbolen.
Ze vertellen altijd voor iedereen alle facetten van het leven.
De variatie op het thema is de nadruk die op verschillende onderdelen wordt gevoeld.
(en dat is ook precies waarom ik het bestuderen van astrologie aanbeveel, omdat de handeling van het lezen van de verhalen en het begrijpen van de symbolen je een verfijnde waardering geeft voor wat je meemaakt)

Iedere horoscoop heeft nog steeds altijd de mogelijkheid om alle facetten te uiten.

Sommige manieren van handelen gaan wel makkelijker dan andere.
Astrologie verteld dan een universeel verhaal vanuit jouw invalshoek die eventueel een verlichting van de verzonnen last kan inhouden.

Dus...
pi_70794825
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:48 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ok bij deze aan Bassos:
Vertel me eens iets specifieks. je mag zelf weten waarover het gaat. Maar iets dat echt enkel en alleen op mij van toepassing is.
Dat was mijn eerste aanbod.

De vereiste was dat jij een specifiek gebied zou aanwijzen.

Want ik ga niet jouw hele horoscoop napluizen.

Dat ik je deze tweede kans geef is prima.
Maar niet nog meer kansen.

Dus hierbij je mogelijkheid om te kiezen.

Geef je me een specifieke vraag in een specifiek gebied,
of
Ga je me beschouwen als een vijand ?

Ik bedoel ik gaf je de mogelijkheid voor het algemene verhaal als een makkelijke en veilige uitweg.

Ik gaf het een paar keer aan, maar je ging er volledig in op.

Je wilde dat algemene aangekondigde makkelijker matchende verhaal zelfs aan 50 mensen ofzo sturen om maar aan te tonen dat het algemeen was.

Ik gaf je wat hints dat je aan het verbergen was, maar je ging vrolijk door.
Dus ik liet het topic maar even gaan.

Punt met schorpioenen is dat als je eenmaal hun vijand bent dan wordt je bijna never nooit niet meer een vriend.
Tenzij je lief en gevoelig genoeg kan doen.
Naja, zo post ik niet, dus ik dacht dat wellicht als ik dit nu gewoon een beetje laat sudderen, dan komt er vast iets moois uit.

Dus...
pi_70794843
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:55 schreef bassos het volgende:

[..]

Dus...
Ik vind het een mooi verhaal, daar niet van. Maar waarom gaan mensen naar een astroloog, en niet naar mij ? Ik kan ze evengoed met een lekker gevoel en een mooi verhaal naar huis laten gaan en heb daar geen sterren voor nodig.

Je laat zelf ook al een beetje doorschemeren waarom astrologie niet kan kloppen. Het is ontstaan in een tijd waar nauwelijks kennis was over de grootte van het heelal. Men zag sterren, en dat was het. Je kon er figuren in herkennen. Men dacht dat ze tamelijk dichtbij moesten staan en zo invloed moesten hebben op ons leven. Zoals men dat dacht van vele natuurlijke elementen. De werkelijkheid is natuurlijk dat deze sterren op zo'n enorme afstand van elkaar staan dat je van een sterrenbeeld niet kunt spreken. En van invloed op de aarde al helemaal niet.
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:07:00 #171
37769 erodome
Zweefteef
pi_70794857
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:58 schreef _Led_ het volgende:
De grote vraag is nog steeds waarop astrologie gebaseerd is.

Waar zijn de statistieken die verbanden leggen tussen de stand van de planeten en daadwerkelijke karaktereigenschappen en/of levensloop ?
Op de theorie dat alles in het universum samenhangt met ekaar, dat beweging aan de ene kant gevolgen heeft aan de andere kant, de chaostheorie in een ander soortig jasje dus.

Ik heb werkelijk geen idee of er van dat soort statestieken bestaan, maar bekijk het gewoon eens serieus voor jezelf, helpt het om tot meer zelfkennis te komen, helpt het om die zoektocht te richten en jezelf door en door te gaan kennen, je zwakke kanten en je talenten te kennen, ze te verzachten of juist te versterken?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:09:32 #172
37769 erodome
Zweefteef
pi_70794959
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:59 schreef M_Schtoppel het volgende:
Astrologie klopt wel zeker. Ik ken 8 schorpioenen en ze zijn allemaal hetzelfde.

Graag enorme diepgang bij een ander willen maar zelf op de oppervlakte blijven.
Zeer intense gevoelens, vaak ook negatief, neiging tot wraak.
Zeer erotisch ingestelde dus vaak geile mensen.
Manipulatief, mensen bespelen en manipuleren.
En tot slot, zeer dominant maar op een hele vieze verborgen manier.

Schorpioenen
Tsssssssssssssssssssss!!!!!
Gewoon jaloers op de prachtige diepe emotionele belevenis van de schorpioen, geeft niet, niet iedereen kan zo geweldig zijn als een schorpioen
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:12:01 #173
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70795062
goh Erodome ik geef je gelijk.
Schorpioenen zijn almachtig en sensueel, mysterieus.
Hij is gewoon jaloers op ons almachtige scorpio's
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 22:12:06 #174
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70795068
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:47 schreef Michielos het volgende:

[..]

Mooie uitleg. Eigenlijk geef je dus toe dat astrologie geen objectieve wetenschap is, of uberhaupt een wetenschap omdat het gebaseerd is op interpretaties van de astroloog en niet van harde feiten en cijfers?
Even om dit duidelijk te hebben.
Als ik jouw horoscoop uitreken of uitdraai zal hij er hetzelfde uitzien als bij elk andere astroloog. De betekenis van bijvoorbeeld zon in leeuw zal ook bij elke astroloog hetzelfde zijn, net als de uitwerking van bepaalde aspecten.

Een horoscoop is zo enorm breed dat een astroloog meestal de planeten uitwerkt die te maken hebben met vragen van de client of met een thema wat sterk aanwezig is in een horoscoop.

Eén teken in een horoscoop tekening is 30 graden en met name de snelle planeten zijn de meest persoonlijke planeten. Een planeet die in een bepaalde hoek ten opzichte van een andere planeet staat maakt dus een aspect, die hoeken mogen ook een bepaalde orb (het aantal graden die ze van een exacte hoek mogen afwijken, bepaalde aspecten mogen daarbij ook meer orb hebben dan andere) hebben.

Afgezien van of het mogelijk is Ik wil er niet eens aan denken om eraan te beginnen
pi_70795381
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik vind het een mooi verhaal, daar niet van. Maar waarom gaan mensen naar een astroloog, en niet naar mij ? Ik kan ze evengoed met een lekker gevoel en een mooi verhaal naar huis laten gaan en heb daar geen sterren voor nodig.

Je laat zelf ook al een beetje doorschemeren waarom astrologie niet kan kloppen. Het is ontstaan in een tijd waar nauwelijks kennis was over de grootte van het heelal. Men zag sterren, en dat was het. Je kon er figuren in herkennen. Men dacht dat ze tamelijk dichtbij moesten staan en zo invloed moesten hebben op ons leven. Zoals men dat dacht van vele natuurlijke elementen. De werkelijkheid is natuurlijk dat deze sterren op zo'n enorme afstand van elkaar staan dat je van een sterrenbeeld niet kunt spreken. En van invloed op de aarde al helemaal niet.
Kan jij dan net zulke mooie intens relevante verhalen vertellen als een adequate astroloog ?

Inderdaad, we kunnen niet weten wat gaat gebeuren.
We kunnen onszelf wel trainen om vrolijk te zijn.
(vrij simpel; relax bewust regelmatig met name je schouder en gezichtsspieren en forceer de eeuwige glimlach. probeer in alles wat je meemaakt de grappige invalshoek te zien zodat je daarmee je blijdschap sterkt.)

Ik dacht dat ik al had uitgelegd dat de invloed van de planeten daadwerkelijk effect heeft ?

korte versie:
Alles trekt aan alles en daarom staat de zon niet in het middelpunt van ons zonnestelsel, maar draaien we met ons allen om ons gemeenschappelijke zwaartepunt.
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 22:20:20 #176
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70795405
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Het punt was dat mensen verbanden zagen, verbanden tussen verschijnselen aan de hemel en gebeurtenissen op aarde. In tijden dat er gezaaid moest worden zagen ze bepaalde sterrenbeelden aan de hemel en in tijden dat er geoogst moest worden zagen ze andere sterrenbeelden.

Maar al doende werden er steeds meer verbanden gelegd en werden ze ook steeds persoonlijker. Zo groeide astrologie tot wat het nu is, en astrologie ontwikkeld nog steeds. Steeds meer oude kennis word bestudeerd maar er word ook nieuwe kennis opgedaan. Zo word er druk gekeken naar Sedna en word ook Cheiron steeds meer een onderdeel van duidingen.

Astrologie is nooit over daadwerkelijke invloed van planeten gegaan maar over verbanden die gelegd werden.
En astrologen werken ook al lang niet meer met de daadwerkelijke sterrenbeelden maar met de dierenriem
pi_70795782
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:12 schreef senesta het volgende:

[..]

Afgezien van of het mogelijk is Ik wil er niet eens aan denken om eraan te beginnen
Laten we het dan heel makkelijk houden. Gezien het feit dat de invloed van sterren op onze aarde te verwaarlozen is door de enorme afstand, en eigenlijk enkel de maan en de zon invloed uitoefenen, welk bewijs is er dat die invloed wel aanwezig is en wel zodanig dat het menselijke eigenschappen zou beinvloeden ?

Mocht astrologie een exacte wetenschap zijn dan :

- Zouden tweelingen exact dezelfde eigenschappen hebben.
- Zou een steenbok niet qua eigenschappen op een schorpioen mogen lijken, of iig, vaker niet dan wel in een controlegroep.
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:33:42 #178
37769 erodome
Zweefteef
pi_70795970
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:12 schreef Michielos het volgende:
Kijk en zo zijn zelfs wij het een keertje eens
Maar schorpioenen onder elkaar, dat gaat of heel goed, of heel slecht, dus alles staat nog open nu
pi_70795973
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:12 schreef senesta het volgende:
Ik ben begonnen als atheïst.

Toen was er een aflevering van voyager met chakotay die wakker dromen kon.

Ik dacht, dat zou theoretisch eventueel misschien kunnen.

Dus ik ben het gaan testen.
Eerst een hoop inlezen en dan proberen.

En het werkte. (vliegen rules)

Dus toen heb ik nog een heleboel andere dingen gedaan die uiteindelijk wel iets opleverde wat ik vet cool vond.
dus.
astrologie als laatste.
Het was echt meer een soort van naja, ik wil het wel thrash talken maar dan moet ik er wel wat over weten, want inhoudelijke shit is veel sterker dan alleen maar wat verwensingen roepen oid.

Dus ben ik mijn eigen chart gaan onderzoeken aan de hand van meerdere verschillende invalshoeken.
Dingen gaan testen.
Meer lezen, meer testen.
Gaan naar harmonics, minor planets, fixed stars.
Dan chinees en indisch, en naja, ik kan wel een mooi verhaal vertellen, maar ik hou het toch altijd liever specifiek.

Dus...

Giev de review !!
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:37:48 #180
37769 erodome
Zweefteef
pi_70796139
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Laten we het dan heel makkelijk houden. Gezien het feit dat de invloed van sterren op onze aarde te verwaarlozen is door de enorme afstand, en eigenlijk enkel de maan en de zon invloed uitoefenen, welk bewijs is er dat die invloed wel aanwezig is en wel zodanig dat het menselijke eigenschappen zou beinvloeden ?

Mocht astrologie een exacte wetenschap zijn dan :

- Zouden tweelingen exact dezelfde eigenschappen hebben.
- Zou een steenbok niet qua eigenschappen op een schorpioen mogen lijken, of iig, vaker niet dan wel in een controlegroep.
Je denkt nogsteeds te simpel, het is vele malen complexer, de ene tweeling is de andere niet, er zijn andere invloeden vanuit den hemelen die van belang zijn, dat kan enorme verschillen opleveren.
Je moet niet denken ik ben in dat vak geboren dus ik ben een tweeling(van datum X tot datum Y), waar je bent geboren, op welk moment telt ook mee en geeft variatie, waardoor de ene tweeling net een leeuw lijkt en een leeuw net een tweeling kan lijken bij wijze van spreken.
pi_70796393
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Je denkt nogsteeds te simpel, het is vele malen complexer, de ene tweeling is de andere niet, er zijn andere invloeden vanuit den hemelen die van belang zijn, dat kan enorme verschillen opleveren.
Je moet niet denken ik ben in dat vak geboren dus ik ben een tweeling(van datum X tot datum Y), waar je bent geboren, op welk moment telt ook mee en geeft variatie, waardoor de ene tweeling net een leeuw lijkt en een leeuw net een tweeling kan lijken bij wijze van spreken.
Naja, dat is natuurlijk waar,

Maar hoe zie jij 20 tegen 20 schorpioenen een 'gezellig' spelletje doen ?

-edit
dat kunnen natuurlijk ook prima leeuwen zijn.

Oh leuk,

Challenge :

Hoe reageren de verschillende zonnetekens op 20 tegen 20 ?
(alleen mannen eerst, als je het mixed moet je de maan ook meenemen en naja blah)

Beide teams krijgen een uniform aan.
Team A is rood
Team B is blauw.

Ram.
De rammen gaan aan beide kanten vechten om leiderschap, maar als het competitiemoment er is gaan ze er helemaal voor, want dan is winnen met ze allen ubertrubt alleen maar zelf winnen.
Methode om het te managen:
Leg de nadruk op het overwinnen.

Stier.
De stieren gokken op de winst in de puzzel opdrachten.
dus bij echte competitie proberen ze een zo makkelijk mogelijke oplossing te verzinnen.
Hierbij kan een local minimum (neruale netwerken) ontstaan waarbij verschillende stieren overtuigd raken van hun eigen gelijk.
Leg de nadruk op de kracht van samen.

Tweeling:
Naja, ik ben geen tweeling, maar wel een ramstier,
dus, ik ram te snel naar voren, maar als ik daar eenmaal ben dan stier ik met geen argument meer te verwijderen.

Zowel open als inhoudelijk.

Oh noes.

Dons asbestos armor.

[ Bericht 39% gewijzigd door bassos op 08-07-2009 22:53:32 ]
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 22:42:57 #182
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70796396
Een een daadwerkelijke tweeling verschilt ook, een paar minuten verschil in geboorte kan al verschillen opleveren, al zullen er ook zeker overéénkomsten zijn

Als een steenbok hele sterke schorpioeninvloeden heeft dan kan hij of zij zeker trekjes van een schorpioen hebben.
pi_70796576
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik doel gewoon op tweelingen bij geboorte, niet het sterrenbeeld Maar goed, aannemende dat alles in het heelal zo'n invloed heeft dan is een horoscoop altijd flauwekul. Er zijn sterrenstelsels die de wetenschap nauwelijks kan zien en de gemiddelde astroloog al helemaal niet. En dan zijn er nog sterrenstelsels die nog ontdekt moeten worden. De astroloog houdt daar geen rekening mee. En dus zou de tweeling die net een leeuw lijkt evengoed een weegschaal kunnen zijn.

Als je stelt dat het onmogelijk is overal rekening mee te houden dan is het ook onmogelijk een accurate horoscoop te trekken. En dan gaan we er ook nog vanuit dat het heelal uberhaupt invloed heeft op de persoonlijkheid van mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2009 22:47:56 ]
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:56:33 #184
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70797000
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:41 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Wat er in de sterren geschreven staat word steeds minder, van een voorspelling naar een blauwdruk.
Neuh, als jij ongelukkig bent en je weet hoe je basis instelling in elkaar steekt kan je van een ongelukkig persoon veranderen naar een gelukkig persoon. Het kan ervoor zorgen dat je dus je ware persoon kan vinden. Zo zie ik het in ieder geval.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 22:56:45 #185
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70797005
Mja ik denk dat het gewoon onmogelijk is om goed uit te leggen hoe astrologie werkt, ik ben niet voor niets vier jaar naar school geweest om erover te leren en ik leer nog steeds.

Ik heb ooit een topic geopend over de eerste laag van astrologie, de elementen. Misschien voor de mensen hier nu ook wel leuk om te lezen: Astrologie aan de basis
pi_70797120
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik doel gewoon op tweelingen bij geboorte, niet het sterrenbeeld Maar goed, aannemende dat alles in het heelal zo'n invloed heeft dan is een horoscoop altijd flauwekul. Er zijn sterrenstelsels die de wetenschap nauwelijks kan zien en de gemiddelde astroloog al helemaal niet. En dan zijn er nog sterrenstelsels die nog ontdekt moeten worden. De astroloog houdt daar geen rekening mee. En dus zou de tweeling die net een leeuw lijkt evengoed een weegschaal kunnen zijn.

Als je stelt dat het onmogelijk is overal rekening mee te houden dan is het ook onmogelijk een accurate horoscoop te trekken. En dan gaan we er ook nog vanuit dat het heelal uberhaupt invloed heeft op de persoonlijkheid van mensen.
De 'vaste' sterren zijn zo constant dat ze irrelevant worden voor een verhaal, tenzij er een directe verbinding is met een planeet.

En ja, dat is altijd zo, maar dat betekent alleen maar dat wat we kunnen vertellen door een horoscoop te beschrijven meer en meer interessant wordt.

Het bewijzen of debunken is een activiteit die het gewoon niet snapt.

De activiteit van het bestuderen van astrologie en de verhalen die doorheen gewoven zijn is puur genot.

Daar moeten mensen voor gaan, niet zoiets belachelijks als waar of niet waar.

Voor de ubertards;

Er is geen enkele mogelijkheid om wat dan ook te bewijzen.

Het zogenaamde bewijs is wat jou persoonlijk overtuigt.

Aldus de nederlandse rechtsorde.

Volgens de wet en overtuigend.

Dus...

edit :
d of t bah
pi_70797235
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:56 schreef senesta het volgende:
Mja ik denk dat het gewoon onmogelijk is om goed uit te leggen hoe astrologie werkt
Dat kan ik me voorstellen, het werkt namelijk niet.
quote:
ik ben niet voor niets vier jaar naar school geweest om erover te leren en ik leer nog steeds.

Zonde van je geld, en tijd.
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 23:09:19 #188
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70797447
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:03 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]

Zonde van je geld, en tijd.
Het werkt meer dan prima voor mij en alles wat ik er tot nu persoonlijk alleen al uitgehaald heb was het geld en de tijd meer dan waard
pi_70797523
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:03 schreef gelly het volgende:
Is that another challenge i see before me ?

Doe maar :
Geboortedatum tijd en plaats.
(naja, nederland, ik gebruik wel amsterdam zodat het anoniemer is, er is wel verschil, maar daar komen we toch niet)

www.astro.com
my astro
immediately create a chart.

invoeren

en dan astroclick portrait kiezen.

Hieruit kan je leren hoe moeilijk het is om ogenschinlijk tegenstrijdige verhalen samen te smeden.
pi_70798129
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:09 schreef senesta het volgende:

[..]

Het werkt meer dan prima voor mij en alles wat ik er tot nu persoonlijk alleen al uitgehaald heb was het geld en de tijd meer dan waard
Je bent er meer mens door geworden, daar gaat het om. Daar kunnen veel mensen nog wat van leren, dat menselijk zijn.

Ikzelf kan gelukkig alleen maar respect opbrengen voor mensen die hun omgeving op een dergelijke manier verkennen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 9 juli 2009 @ 01:23:33 #191
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70801163
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:11 schreef bassos het volgende:

[..]

Is that another challenge i see before me ?

Doe maar :
Geboortedatum tijd en plaats.
(naja, nederland, ik gebruik wel amsterdam zodat het anoniemer is, er is wel verschil, maar daar komen we toch niet)

www.astro.com
my astro
immediately create a chart.

invoeren

en dan astroclick portrait kiezen.

Hieruit kan je leren hoe moeilijk het is om ogenschinlijk tegenstrijdige verhalen samen te smeden.
Ik ben een 'believer' dus doe eens bij mij ?

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 9 juli 2009 @ 08:09:48 #192
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70802642
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:12 schreef Michielos het volgende:
*scorpio meldt*

Maar je geeft toe dat er karaktereigenschappen zijn in een sterrenbeeld, die echt herkenbaar voor je zijn?
Zou je jezelf herkennen in een tweeling denk je?
The truth was in here.
  donderdag 9 juli 2009 @ 08:29:29 #193
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70802843
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

*scorpio meldt*

Maar je geeft toe dat er karaktereigenschappen zijn in een sterrenbeeld, die echt herkenbaar voor je zijn?
Zou je jezelf herkennen in een tweeling denk je?
ja, en ook in alle andere sterrenbeelden.
Mensen zijn nooit of dit of dat.
ik zal ze even voor je langsgaan:
quote:
The Aries person is assertive, good communicator, brave, energetic, action-oriented, individualistic, independent, impulsive, competitive, eager, straightforward, forceful, headstrong, pioneering, a leader, focused on the present and freedom-loving. They can also sometimes be intemperate, violent, impatient, fiery, rash, extreme, and arrogant. Suitable occupations are where initiative and enterprise are needed, and preferably physical activity; such as soldiers, surgeons, engineers, sportspeople and explorers.
ik vind mezelf assertief en een goede communicator. Ik werk ook als counselor/pedagoog. Ik ben onafhankelijk, soms impulsief, competitief ingesteld. Ook ben ik soms arrogant. Ik hou van voetbal en sport dus daar val ik ook onder.
quote:
The Taurus person is resourceful, thorough, dependable, responsible, loyal, patient, placid, stable, sensual, affectionate, comfortable, solid, earthy, strong, money-oriented, practical, productive, cautious, musical, and artistic. They can also sometimes be stubborn, indulgent, insecure, acquisitive, possessive, rigid, stodgy and slow. Suitable occupations are where perseverance, practicality and responsibility are awarded,and security is available; such as builders, farmers, bankers, civil servants, accountants and artistic pursuits, especially singing and sculpture.
Ik ben zelf ook resourceful, theoretisch goed aangelegd, verantwoordelijk (moet ook wel) en geduldig. Ook ben ik sensueel, affectionate en comfortable(goh sensueel als in scorpio sensueel?). Ik ben soms onzeker e.d. Ik zie mezelf als artistiek, ik teken en ik perform. De volgende:
quote:
The Gemini person is versatile, inquisitive, whimsical, nimble, articulate, lively, active, curious, talkative, sociable, mercurial, They can also sometimes be restless, scattered, dual or two-faced, inconstant, gullible, gossipy and superficial. Suitable occupations are; and where constant variety and/or travel are guaranteed; such as commercial traveller, writer, journalist, clerk, teacher, printing and publishing.
Ik ben zelf ook versitalie(gitaar, tekenen, schaken, mentalisme enz enz enz duizend hobby's), actief en nieuwsgierig. ook ben ik praatgraag en sociaal. Ik kan rusteloos zijn en een echte roddelaar(mensen houden nu eenmaal van geheimen). Ik schrijf, was tijdje leraar e.d.
quote:
The Cancer person is protective, sensitive, tenacious, retentive, resourceful, self-contained, family and home oriented, maternal, security oriented, nurturing, warm, sympathetic, patriotic, sentimental, emotional, and loving. They can also be touchy, clinging, over-protective, moody and crabby. Suitable occupations are where shrewd but sensitive nature can be constructively employed, or in looking after others; such as nurses, gardeners, archaeologists, hoteliers, publicans, estate agents.
Ik ben sensitief, resourceful, nurturing en een warm persoon (irl). Sentimenteel en emotioneel, romantisch ben ik ook. Hier hecht ik grote waarde aan. In de verzorging zie ik mezelf om deze reden ook wel werken
quote:
The Leo person is creative, generous, proud, risk-taking, fun-loving, dramatic, dignified, theatrical, passionate, affectionate, ardent, ambitious, loves attention,independent, noble, a leader, sunny, bright, magnetic, kingly, powerful. They can also sometimes be bossy, patronizing, snobbish, egotistical, boastful, over self-conscious, and arrogant. Suitable occupations are where leadership and powerful self-assurance can be displayed; such as manager, director, social organizer, chairperson, acting.
Ik ben creatief(teken en verzin eigen effecten. dit kwam in andere zaken ook naar voren). Ik ben trots, en een echte dramaqueen. Gepasioneerd, ambitieus ben ik ook (wil professor worden in de psychologie). Ik hou van aandacht en ben onafhankelijk en altijd vrolijk. Soms kan ik egoistisch en arrogant zijn (goh lijkt mss op de andere?)
quote:
The Virgo person is practical, industrious, efficient, thorough, methodical, exacting, precise, detail-oriented, observant, critical, work and service oriented, painstaking, pragmatic, modest, discreet, health and cleanliness conscious, mentally active, and flexible. They can also be fussy, nervous, pedantic, petty, and over-critical. Suitable occupations are where analytical and practical, methodical qualities are needed; such as teacher, psychologist, nursing and health and hygiene sectors, scientist, accountant, secretary, inspector.
Ik ben efficient, methodisch aangelegd en een pietje precies. Ik ben altijd kritisch en irl altijd bescheiden. Ik ben bentally active en flexibel. Van tijd tot tijd kan ik idnerdaad erg nerveus zijn en mijn droomvak zit er tussen: psycholoog, professor in de psychologie.
quote:
The Libra person is co-operative, diplomatic, sees both sides, open-minded, just, urbane, fair, partnership oriented, avoids conflict, refined, balanced, graceful, charming, debative, idealistic, equalitarian and sociable. They can sometimes also rationalize, be easily deterred, indecisive and lazy. Suitable occupations are where human relationships and a harmonious environment are important; such as artist, poet, diplomat, fashion and hairdressing, social worker, cosmetic industry.
Ik werk goed samen en ben i.t.t. vele hier denken , open minded. Ik vermijd conflict (ipv intens mijn gevoelsn te uiten), en ben sociable. Er zitten er meer tussen maar moet dadelijk een ouderpresentatie geven dus ga ff snel door. Social worker zag ik mezelf ook wel altijd doen, evenals een artistiek iets.
quote:
he Scorpio person is passionate, secretive, powerful, penetrating, intense, determined, purposeful, keenly perceptive, deep, complex, analytical, inquisitive, resourceful, ambitious, magnetic, hypnotic, sexual, creative and mysterious. They can also sometimes be cunning, suspicious, compulsive, aggressive, jealous, and controlling. Suitable occupations are where the penetrating mind and determined attitude can prevail; such as research work, detective, physicist, doctor, surgeon, butcher, lawyer, the occult.
Ik ben secretive en analitisch, resourceful en ambiteus en creatief. SOms kan ik suspicious zijn en jaloers.

dadelijk deel 2. Mijn punt is.. iedereen herkent wel iets in elk sterrenbeeld.
  donderdag 9 juli 2009 @ 08:53:01 #194
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70803160
Wel iets in ieder sterrenbeeld ja, dat klopt. Maar als ik een stukje lees dan denk ik, kijk dat plaatje past echt bij iemand die ik ken die een tweeling is.
En als schorpioen zijnde herken ik ook het meeste van de beschrijving van de schorpioen, ook al zie ik ook wel overeenkomsten met een steenbok.
Nu is steenbok toevallig mijn ascendant, er zijn extra eigenschappen van een steenbok die ook bij mij aansluiten.
Je hebt natuurlijk overal wel raakvlakken mee, en dat zal per dag zelfs verschillen afhankelijk van je mood, maar het totaalplaatje/beschrijving, als je er daar 1 uit zou moeten kiezen..
The truth was in here.
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:30:51 #195
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70803885
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

*scorpio meldt*
Dan ben jij geil, manipulatief, negatief en heb je de neiging tot wraak; je bespeelt mensen en bent zeer dominant op een verborgen manier.
En dat is wetensschappelijk bepaald dat jij zo bent, dus tegenstribbelen heeft geen zin.

Dat is wat ik tot nu toe heb geleerd in dit topic van M_Schtoppel en mediaconsument
(Ik voel me wel een stuk spiritueler nu ik weet dat jij zo bent )
zzz
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:35:38 #196
31101 _Led_
pi_70803992
Excuses als dit al beantwoord is en ik eroverheen gelezen heb maar ik ben nog steeds geinteresseerd in het antwoord op deze vraag :
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:32 schreef _Led_ het volgende:
nu ben ik wel benieuwd waarom jij denkt dat je bij het beoordelen van de validiteit van stellingen zoals astrologie "te veel" ratio zou kunnen gebruiken.
zzz
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:43:13 #197
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70804165
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:30 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dan ben jij geil, manipulatief, negatief en heb je de neiging tot wraak; je bespeelt mensen en bent zeer dominant op een verborgen manier.
Kop, spijker dat ben ik inderdaad.
Zijn overigens niet de meest mooie karaktertrekken van mij..
Maar ook.. Het duurt lang eer een scorpio iemand tot zijn vriend beschouwd, maar als hij eenmaal zover is is het een vriend voor het leven waar hij voor door het vuur gaat".
En, trouw, loyaal, scherp in de tong.
The truth was in here.
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:52:29 #198
31101 _Led_
pi_70804376
Wel fijn om mensen voortaan gewoon zo te kunnen beoordelen
In de kroeg vragen welk sterrenbeeld ze hebben, en afhankelijk daarvan gewoon zeggen "Flikker op klootzak, ik heb een hekel aan mensen als jij met je manipulatieve gedoe !"
zzz
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:00:58 #199
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70804593
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:52 schreef _Led_ het volgende:
Wel fijn om mensen voortaan gewoon zo te kunnen beoordelen
In de kroeg vragen welk sterrenbeeld ze hebben, en afhankelijk daarvan gewoon zeggen "Flikker op klootzak, ik heb een hekel aan mensen als jij met je manipulatieve gedoe !"
Ik weet het meestal zo te brengen zodat je het niet eens doorhebt.. jou het idee geven dat jij zelf met een briljant plan komt bijvoorbeeld.

Je mag me aanraken.
The truth was in here.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:06:39 #200
31101 _Led_
pi_70806129
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')