Wat mijsje zegt.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:00 schreef mijsje het volgende:
ik deed het niet, maar toen het langer dan een jaar ging duren, was ik daar wel een beetje klaar mee...
Je zit toch aan de antibiotica ivm een blaasontstekingquote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:46 schreef Borra het volgende:
Ik heb vanavond eigenlijk een feestje, maar ik wil niet dat mijn vrienden weten dat we al bezig zijn en als ze zien dat ik niks drink weten ze genoeg. Normaal zou ik een tenniswedstrijd hebben vanavond maar die is afgezegd door mijn tegenspeelster, mijn vrienden denken dat ik dus aan het tennissen ben, maar helaas ik zit gewoon thuis
Dan heb je het nu voor het 1st toch! Nee ik zeg maar wat hoor,ik zou als mensen er naar vragen er gewoon zoiets van maken.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:52 schreef Borra het volgende:
Ik heb nooit blaasontsteking dus die smoes werkt bij mij niet
Wel begrijpelijk hoor als je na een lange tijd nog niet zwanger bent om weer wat te gaan drinken, dat zou ik zelf ook doen.
Fijn Guess een duidelijke temperatuurstijging
Je bent echt te lief dat je dat je daar nu nog aan denkt.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 23:37 schreef mijsje het volgende:
ik wil iedereen hier even eengeven.
Ik ben vandaag bij m'n moeder geweest. we zouden eigenlijk tegen de avond hier zijn, maar gingen toch wat vroeger omdat het niet goed voelde voor me. Uiteindelijk is dat goed geweest.
Mijn moeder is vanavond iets voor half 8 overleden.
Ik zal dus de komende dagen niet zoveel op de computer te vinden zijn.
Dikke knuffel voor de meiden die in de komende dagen hun NOD hebben, ik duim voor jullie.
Lieverd,quote:Op zaterdag 4 juli 2009 23:37 schreef mijsje het volgende:
ik wil iedereen hier even eengeven.
Ik ben vandaag bij m'n moeder geweest. we zouden eigenlijk tegen de avond hier zijn, maar gingen toch wat vroeger omdat het niet goed voelde voor me. Uiteindelijk is dat goed geweest.
Mijn moeder is vanavond iets voor half 8 overleden.
Ik zal dus de komende dagen niet zoveel op de computer te vinden zijn.
Dikke knuffel voor de meiden die in de komende dagen hun NOD hebben, ik duim voor jullie.
Dat maakt Mijsje zo bijzonderquote:Op zondag 5 juli 2009 00:06 schreef Guess. het volgende:
[..]
Je bent echt te lief dat je dat je daar nu nog aan denkt.
Ik doe dat eigenlijk zelf ook hoorquote:Op zaterdag 4 juli 2009 22:16 schreef Guess. het volgende:
[..]
Dan heb je het nu voor het 1st toch! Nee ik zeg maar wat hoor,ik zou als mensen er naar vragen er gewoon zoiets van maken.
Ik hoor/lees het wel vaker dat als mensen niet drinken vrienden/familie gelijk zoiets hebben van,die wil zwanger worden.Tenzij je een drankorgel bent zou ik er niks achter zoeken als een vriendin een avondje geen alchol drink.
Ow wat zal ik dat missen als het hier zo ver is (maar ik wil het graag missen hoor) HEERLIJK,krijg er spontaan zin inquote:Op zondag 5 juli 2009 10:59 schreef leonieke het volgende:
het enige waar mensen het bij mij kunnen merken is of ik nog préparé eet of niet
Ik had er beter over gezwegenquote:Op zondag 5 juli 2009 12:26 schreef Guess. het volgende:
[..]
Ow wat zal ik dat missen als het hier zo ver is (maar ik wil het graag missen hoor) HEERLIJK,krijg er spontaan zin in![]()
Heb je jouw eisprong gevoeld? Of is het op basis van ovu-testen dat je het denkt?quote:Ik denk trouwens dat ik afgelopen vrijdag mijn eisprong heb gehad,ik hoop dat we goed geklussed hebben,woensdag iig maar donderdag weet ik het niet meer of we het gedaan hebben,het is erg toch..
Op zaterdag gegourmet met vrienden bij ons thuis. Heb in mijn uppie bijna een fles wijn leeggetutterd (restantje heb ik daags erna opgedronken); op donderdag had ik een positieve test in handenquote:Op zondag 5 juli 2009 13:18 schreef IslaBonita het volgende:
Van de week heb ik elke dag wel een glas wijn gedronken, en dat is veel voor mijn doen. Gister zelfs vier glazen. (had een bruiloft) Ik was 7 maanden alcoholvrij omdat we bezig waren voor kids, en heb zo gezond gegeten, en na het slechte nieuws (over het slechte zaad van mijn vent) ben ik weer eens los gegaan afgelopen week. Ik dacht; het duurt toch drie maanden voor hij misschien wat beter zaad heeft.. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, het kan nog altijd wel lukken maarja, van de week had ik er even genoeg van. Ik las ergens op een site dat de vruchtbaarheid wel vermindert bij alcoholgebruik (ook voor de eisprong, het zou de eicel kunnen beschadigen) maar ergens anders las ik weer bij twee eeneheden alcohol niet (bij meer dus wel) Nouja ik weet het nu ook niet meer. Volgende week Dancevalley, denk niet dat ik het bij twee wijntjes hou...maar dat weekend is wel mijn eisprong. Denk dat ik er deze maand maar niet op ga rekenen, en eens even goed ga genieten. Als er nog zwangere dames rondlurken, wat is jullie ervaring? Wat wijntjes gedronken en toch zwanger geworden? En hoeveel dronk je dan?(per dag, per week?) Ben heel benieuwd!
* komt ook hier na maanden uit de lurk-modesquote:Op zondag 5 juli 2009 13:18 schreef IslaBonita het volgende:
Van de week heb ik elke dag wel een glas wijn gedronken, en dat is veel voor mijn doen. Gister zelfs vier glazen. (had een bruiloft) Ik was 7 maanden alcoholvrij omdat we bezig waren voor kids, en heb zo gezond gegeten, en na het slechte nieuws (over het slechte zaad van mijn vent) ben ik weer eens los gegaan afgelopen week. Ik dacht; het duurt toch drie maanden voor hij misschien wat beter zaad heeft.. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, het kan nog altijd wel lukken maarja, van de week had ik er even genoeg van. Ik las ergens op een site dat de vruchtbaarheid wel vermindert bij alcoholgebruik (ook voor de eisprong, het zou de eicel kunnen beschadigen) maar ergens anders las ik weer bij twee eeneheden alcohol niet (bij meer dus wel) Nouja ik weet het nu ook niet meer. Volgende week Dancevalley, denk niet dat ik het bij twee wijntjes hou...maar dat weekend is wel mijn eisprong. Denk dat ik er deze maand maar niet op ga rekenen, en eens even goed ga genieten. Als er nog zwangere dames rondlurken, wat is jullie ervaring? Wat wijntjes gedronken en toch zwanger geworden? En hoeveel dronk je dan?(per dag, per week?) Ben heel benieuwd!
Ja, dat is waar, net als roken, toch? (ik rook zelf trouwens niet enquote:Op zondag 5 juli 2009 16:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Welkom aoraki!![]()
De eerste weken is er geen bloedcontact, maar alcohol schijnt wel invloed te hebben op de kwaliteit van zaad- en eicellen...
Nou ik heb steken gevoeld aan de rechterkant,nu voel ik ze ook af en toe en was gisteravond helemaal draaierig. Nou is dat bij mij elke maand zo,mijn ovulatie begint met steken in m'n zij en eileider,als ik een eisprong heb gehad krampen,hoofdpij,moe,draaierig,pijn in rug/benen,dit is nu weer zo.Ook aan mijn temp en ovutesten te zien was ie toen,maar als mijn temp morgen nog hoog is zal fertilityfriend het ook wel aangeven.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:58 schreef leonieke het volgende:
Heb je jouw eisprong gevoeld? Of is het op basis van ovu-testen dat je het denkt?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het gevoel hebt dat het over iemand anders gaat...quote:Op zondag 5 juli 2009 19:27 schreef mijsje het volgende:
meiden, heel erg bedankt voor de lieve berichtjes. doet me goed.
we hebben vandaag de dela mevrouw op bezoek gehad, en donderdag hebben we de uitvaart en de crematie. heel raar, ik besefte me pas op het eind, dat het om mijn eigen moeder ging...
Dat kan ik me ook voorstellen mijsje, ik had hetzelfde gevoel toen mijn schoonvader overleed. Nogmaals veel sterkte komende tijd.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:27 schreef mijsje het volgende:
meiden, heel erg bedankt voor de lieve berichtjes. doet me goed.
we hebben vandaag de dela mevrouw op bezoek gehad, en donderdag hebben we de uitvaart en de crematie. heel raar, ik besefte me pas op het eind, dat het om mijn eigen moeder ging...
Ik duim heel erg hard voor je!quote:Op zondag 5 juli 2009 20:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Van een andere orde: ik heb nog steeds alleen wat spotting, verwacht dat het dan morgen wel door zal zetten.
Bij je ontbijt of zet je wekkertje van je gsm ofzo zodat je het echt niet kan vergeten.Ik slik ook medicijnen en ik heb het zo op het aanrecht liggen dat ik ze echt niet kan vergeten.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:21 schreef marike77 het volgende:
dank je! (nu nog kijken hoe ik ze sochtends niet ga vergeten...)
Och meisjequote:Op maandag 6 juli 2009 17:40 schreef prinseszondererwt het volgende:
Jammer marike, we kunnen elkaar de hand schudden. Ook hiervandaag, zoals ik al verwacht had.
MODje: ik wil graag naar het onderste lijstje...Komende cyclus is het vakantietijd, ik spiek deze keer eenmalig wanneer ik ongeveer ovuleer en verder laat ik het los. Niet temperaturen en niet ovutesten, misschien is dat de truc. Als we van ons reisje terug zijn brengen we de zwemmers van
weg, benieuwd wat ze daar van zeggen.
Ben benieuwd wie het eerste julistreepje gaat piesen...
Nienna, als je vaker zo lang menstrueert zou ik ook eens langs de huisarts gaan, bij ons hebben ze in het ZKH de menstruatiepoli voor zulk soort 'klachten'.
[hart onder de riem]quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:47 schreef flugeltje het volgende:
Martijn en ik worden op 31 juli bij de gyn verwacht voor de uitslagen van de bloedtesten. Dan is het hopen dat ze een oorzaak hebben kunnen vinden. Ik hoop zo dat het iets relatief simpels is wat ze zo op kunnen lossen, dan ben ik misschien volgend jaar nog wel mamaMaar de kans zit er natuurlijk dik in dat er niets word gevonden en ik gewoon in de categorie "vette pech" val. Een innestelingsprobleem lijkt het mij niet direct te zijn, ik bedoel, ik ben ook een keer tot de 11 weken gekomen. Beide andere keren kwam ik maar tot 5 en 6 weken. (bij elkaar ook 11
)
Enfin, we gaan er volle goede moed voor. Wie weet is het bij ons wel 'vier keer' scheepsrechtOf 5 of 6 of 7, hoe dan ook, we laten de moed niet zakken. Ook ik word ooit mama
Na deze bemoedigende woorden gesproken te hebben, een welgemeendevoor iedereen. Gewoon omdat ik er zin heb
ik weet het niet zo goed... ik voel me vreemd, mat en afgevlakt... heel af en toe zit ik te huilen als een klein kind, maar verder eigenlijk niet echt... en dat terwijl ik normaal eigenlijk heel emotioneel ben en om alles zit te janken... maar ja... nu dus niet...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:47 schreef flugeltje het volgende:
mijsje, nog maar een keer(ik hoop dat je het een beetje trekt allemaal)
Ze is alleen de eerste maanden thuis gebleven en na 12 weken is ze halve dagen gaan werken. En je baas wordt niet de dupe volgens mij als je vanwege zwangerschap thuis zit.zij heeft het sowieso in overleg met haar baas gedaan; die vond dat ze geen risico meer moest nemenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:08 schreef flugeltje het volgende:
Tnx Asy, ik ben er ook echt van overtuigd dat het goed gaat komen hoor.Strikte rust vind ik trouwens nogal wat, m'n baas 9 maanden lang de dupe laten zijn omdat ik zwanger wil zijn is nogal een offer. Bovendien denk ik dat ik zelf helemaal door zou draaien...
Je mag best bang zijn, daar is helemaal niks geks aan.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:27 schreef mijsje het volgende:
ik weet het niet zo goed... ik voel me vreemd, mat en afgevlakt... heel af en toe zit ik te huilen als een klein kind, maar verder eigenlijk niet echt... en dat terwijl ik normaal eigenlijk heel emotioneel ben en om alles zit te janken... maar ja... nu dus niet...
Prima.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:05 schreef MinnieMin het volgende:
@ Kolonia: Thanks. Hoe is het met jou nu?
Ow lieverd toch,al die emoties bang,verdrietig,huilen en zelfs lachen door elkaar zijn heel normaal,iedereen is anders en niks is vreemd of raar.Heel veel sterkte donderdag maar het lukt je wel,weet ik zeker.Hoe laat is de begraafnis donderdag?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:27 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik weet het niet zo goed... ik voel me vreemd, mat en afgevlakt... heel af en toe zit ik te huilen als een klein kind, maar verder eigenlijk niet echt... en dat terwijl ik normaal eigenlijk heel emotioneel ben en om alles zit te janken... maar ja... nu dus niet...
meiden, bedankt weer voor de lieve reacties. dat voelt als een warme deken!
Guess, ik blijf inderdaad deze week bij m'n vader (en moeder, ze is thuis opgebaard) en zaterdag gaan we weer naar huis. ik ben bang voor donderdag...
ik heb niet goed gelezen naar hoe het precies ging met iedereen deze week, maar ik zag een paar meiden die ongesteld zijn geworden...balen... en een paar met een positieve ovutest...
dat is mooi!
ik denk aan jullie hoor...
Ja kan ik mezelf iets bij voorstellen. Ik ga er vanuit dat ik de dagen van tevoren en de dag zelf wél in de stress ga zitten hoor. Daar ontkom je volgens mij niet aan. Overigens zijn wij natuurlijk nog relatief kort bezig. Ik vermoed dat het naarmate het langer duurt ook steeds spannender wordt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Dat spannend vinden kun je beter zo lang mogelijk uitstellen, is beter voor je bloeddruk.
Ik herken het gevoel wel. Ik denk dat het komt doordat het nog zo druk is, je móet regelen, zorgen dat je moeder op een juiste manier geëerd wordt. Na de begrafenis heb je eigenlijk pas écht tijd voor verdriet. En ook wat Asy zegt, je bent er al een tijdje naar toe aan het leven. Overigens is huilen natuurlijk niet verplicht, soms is verdriet te groot en te diep om via tranen naar buiten te kunnen komen, dan komen de tranen pas als je er aan toe bent om het onder ogen te zien. Sterkte mijsquote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:27 schreef mijsje het volgende:
[..]
Misschien is het in jouw geval dan wel prettig om in een volgende cyclus (die hopelijk snel komt) toch te gaan tempen. Als je je ei gevonden hebt weet je ook ongeveer waar je aan toe bent. En als daaruit blijkt dat er niets gebeurd heb je ook meteen iets om eventueel mee bij een dokter aan te komen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:05 schreef MinnieMin het volgende:
Geen idee verder of ik anovulair ben. Ik doe al een hele tijd geen testjes meer. Ik ben nu wel begonnen met tempen, gewoon om toch een of ander houvast te hebben. Maar dat zegt nu natuurlijk nog helemaal niets, aangezien ik dat pas sinds kort nu doe. Ik kan zo slecht tegen die onzekerheid...
Ah okay, ik had even het idee dat het om de volledige 9 maanden ging, inclusief kraamverlof zit je dan op een jaar, dat zou mijn baas niet echt tof vinden denk ik. Ik vermoed wel dat ze het zouden begrijpen, maar ik kan het voor mijn gevoel mijn collega's (nog) niet aandoen. Ik vergeet eigenlijk ook steeds dat het ook best wel wat is wat ik heb meegemaakt allemaalquote:Op woensdag 8 juli 2009 07:26 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ze is alleen de eerste maanden thuis gebleven en na 12 weken is ze halve dagen gaan werken. En je baas wordt niet de dupe volgens mij als je vanwege zwangerschap thuis zit.zij heeft het sowieso in overleg met haar baas gedaan; die vond dat ze geen risico meer moest nemen
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:05 schreef MinnieMin het volgende:
@ Leonieke: Lees ik nu goed dat we mogen jompelen? Ik durf nog niet helemaal, voordat ik het hier lees....
ga voor je duimenquote:Op woensdag 8 juli 2009 19:25 schreef leonieke het volgende:
Maandagvoormiddag blijkbaar, om 10.52 uur (maar ik mocht me ook al om 10.50u aanmelden) Lang leve de speciale tijdstippen van het UZ Jette.
Ondertussen wel meer en meer steken in mijn buik/rechterzij waardoor de angst alleen maar toeneemt. Ik zal blij zijn als het maandagmiddag is, dan weet ik tenminste meer.
Alvast een jompel voor jou meisquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:12 schreef leonieke het volgende:
[..]![]()
Maar ik zit echt nog met een hemelse schrik. De test was wel knalpositief, maar ik wil eerst nog even de echo afwachten voor ik naar het volgende topic doorstroom
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |