mij zo goed als niks aangezien ik voornamelijk restjes gebruik die we anders weg zouden gooien of aan de hond zouden gevenquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:51 schreef Illuminare het volgende:
Ben al een tijdje mee aan het lurken, ik vind dit zo'n leuk topic, en die bento's; zien er echt superleuk uit zeg! Ben altijd wel benieuwd hoeveel jullie nou besteden aan het eten voor een bento? Hoe veel kost de gemiddelde bento per dag?
dat sowiesoquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:38 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Bla_Bla_Bla: Koude pannenkoek kan lekker zijn in bentoEn simpele bento's zijn niet erg, soms komt het nou eenmaal zo uit. Als het maar lekker is toch? ^.^ En is toch al beter dan een met dit weer zwetende boterham met kaas
![]()
De pekingeend kwam van de tokoquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:55 schreef Day het volgende:
Ziet er lekker uit, Zaailand! Pekingeend zelf gemaakt of was het een restje van de toko?
Ik heb vandaag ook LVQR-kaasjes gehaald,maar dan driehoekjes. Die van jou zijn een stuk kleiner, zo te zien.
Ellesje ik vind het ook altijd zo fijn om een pakje in ontvangst te nemenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:08 schreef Ellesje het volgende:
Zo dat had ik niet verwacht, had de 10de een bestelling gedaan op Ebay, en net ging de bel, meneer met een pakketje uit Japan!Dat is pas snelle service!
Alles ziet er super uit, alleen veel kleiner dan ik had gedacht haha.
Zal vanavond even proberen om een foto te maken!
Scheelt dat het een klein boxje isquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:14 schreef vahmpcat het volgende:
Guppy: Niets mis met wrapjes! Kan heel lekker zijn ^.^ Al zijn ze wel altijd heel vullend, maar is maar net of dat en slecht punt is of niet he![]()
Zien er lekker uit?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb mijn boxje helemaal volgeduwd met wrapjesBijzonder onorigineel, maar het is ook zo lekker!
[ link | afbeelding ]
Klinkt lekker! Mijn ontbijtje is ietwat minder gezond, ik was vergeten biogarde te halen. Dus heb ik vanillevla, pruim en aarbei voor morgen.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:00 schreef piepster het volgende:
Ik heb net de bento's voor morgen gemaakt:
-onderste bakje: turks brood met zelfgemaakt tzaziki
-bovenste bake: figuurei, halve banaan en een bakje met fruidsalade van aardbei, framboos en kers.
Ja daar zat ik ook al aan te denken, had al bij de blokker/trekpleister enzo gekeken maar nog niet verder gezocht. Heb eigenlijk nog nooit zoiets aangeschaft dus is even juiste winkel vinden. Heb wel leuke gevormde keer op internet aangetroffen, maar het moet toch zo ook te vinden zijn zonder verzendkosten enzoquote:Op maandag 20 juli 2009 09:53 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Vahmpcat: Zou je als flexibele koelelementen niet van die icepacks kunnen gebruiken met van die blauwe gel erin? Waar je dus normaal zwellingen mee probeert tegen te gaan. Ik weet alleen niet of ze ook zo lang bevroren blijven als de klassieke koelers.
Fijn boxje hoor, ik ben er heel blij mee.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:23 schreef zaailand het volgende:
Hallo ik heb ook de rode Hello Kitty bento box besteld![]()
Daarnaast nog de Totoro Thermo-set, eiervormpjes, konijn en beer![]()
Mijn vriend hoopt dat het hierbij blijft, maar daar ben ik nog niet zo zeker van
Ja vond ik ook, heb er dan op het laatst ook nog maar twee boeken bij besteldquote:Op maandag 20 juli 2009 15:32 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Fijn boxje hoor, ik ben er heel blij mee.
Best een beschaafde bestelling nog hoor!
Ik heb net extra vormpjes besteld, zodra ze hier zijn gaan ze op marktplaats, dan kun je ze daar kopen. Ik geef hier wel een seintjequote:Op maandag 20 juli 2009 23:21 schreef avelienvd het volgende:
Staan weer mooie bento's tussen.
K had even een vraagje.
Sinds kort ben ik ook verslaafd aan de bento.
Alleen moet ik nog een paar dingen hebben zoals de eiervormpjes.
Kan ik misschien met iemand mee bestellen als iemand toch al een bestelling wou gaan doen?
Dat scheelt een eind in de verzendkosten namelijk.
Ik heb nog nooit problemen gehad dat ik ziek ervan werd.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 06:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Zijn jullie nooit bang om schijterij te krijgen als jullie per ongeluk twee of meer voedingsmiddelen mengen die niet helemaal samen gaan in de maag?
Noten zijn heerlijk in bento vind ik! En vooral met dit weerquote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:47 schreef zaailand het volgende:
Sjeen van jou pancake krijg ik zelfs weer trek![]()
Goed idee om noten mee te nemen, lekker en makkelijk met dit warme weer!
En Amthezia die babybell die naast het konijneneitje ligt is werkelijk prachtig
quote:
Ah dat ding heb ik ook, al is ie wel echt enorm veel lomper dan mijn andere doosjes is ie wel handig en kan er veel inquote:Op zondag 26 juli 2009 11:41 schreef jack4ya het volgende:
Halfords bento voor 10,- gescoord.
Ik ben niet zo fantieke koker als jullie. Ik kiep er mijn sla, fruit en yoghurt in en wat noten of een gekookte eitje ofzo. Misschien dat ik van de winter wel warme kliekjes erin kiep.
Verder heb ik nul komma nul bento spullen... Geen idee of ik dat nog wil. Het lijkt me wel leuk, maar ik geloof niet dat ik iedere morgen ga knutselen/kokkerellen en dan langer dan een blauwe maandag.
Koken jullie 's morgen alles vers, of doen jullie ook wel kliekjes?
Yep, dashi stock is gewoon dashipoeder.quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:09 schreef _Arual_ het volgende:
Thnx day, alles lijkt in mijn voorraadkast te staan. Dashi stock is toch gewoon dashipoeder, in zo'n mintgroen doosje?
Ik heb ook kant-en-klare basis voor sobanoedelsoep gekocht, volgens mij gewoon 99% sojasaus.
Wij maken soms gewoon sushi voor onszelf!quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:01 schreef liessa het volgende:
@arual: Ooh, wat leuk zeg, die gekleurde sushi! Maar zit er dan ook nog vulling door, of is het alleen rijst, die groen/oranje rol met witte buitenkant? Wie bofte er zo dat je sushi voor ze maakte?
Ik was het bezoek, vrees ik. Binnen twee uur opgegetenquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:36 schreef liessa het volgende:
ik zie ze ook hoor
De reden dat ik aannam dat het voor iemand anders was, was omdat het zo veel is, er staat ook nog een schaal achter toch? Nou weet ik niet met hoeveel jullie thuis zijn natuurlijk, maar dit soort hoeveelheden deed me denken aan bezoek of zo...
Heerlijk dat jullie er samen van kunnen genieten. Van het opeten maar ook het uitproberen om nieuwe dingen te maken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 07:09 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik was het bezoek, vrees ik. Binnen twee uur opgegeten
Bij de AH (XL) waren de wraps van het huismerk in de aanbieding. Ze hebben ook een soort warp met 8 per verpakking. Ze heten ook geen wraps, maar ben even de naam kwijt (nee, geen tortillaquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:06 schreef Day het volgende:
@Arual; wat voor wraps zitten er in het onderste gele bakje aan de linkerkant? Volgens mij is de vulling tonijn, maar ben benieuwd waar de wraps van gemaakt zijn. Ze zijn er lekker uit! Receptje?
Wij proberen echt alles. Alleen schelpdieren gaan mis bij _A_.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:19 schreef mmascha het volgende:
[..]
Heerlijk dat jullie er samen van kunnen genieten. Van het opeten maar ook het uitproberen om nieuwe dingen te maken.
Mijn man lust het niet en vind het al stinken zodra ik de nori uit de verpakking haal.
Maarja, alleen eten heeft ook z'n voordelen. Heb ik lekker meer!
Thx Pheno, gaat op mijn boodschappenlijstje voor komend weekend.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:30 schreef Pheno het volgende:
Het waren "gorditas". Prima te eten, ook koud, maar dat ligt misschien aan het "beleg", ik denk niet dat bv ham erg goed zou zijn. Tonijnsalade gaat wel goed, want mijn boxje is weer leeggestort in mijn mond
Lekkker!quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:48 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Wij maken soms gewoon sushi voor onszelf!![]()
De grote gekleurde sushi heeft geen speciaal smaakje of vulling. Maar sushirijst met soja en wasabi is al errug okay!In de kleine sushi's zaten tonijn, avocado en surimi. In de hoek zie je nog net de nigirisushi met megagarnaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |