Sjeen mooie bento hoor!

En heb je geen mogelijkheid om zonder flits een foto te maken? Weet niet op welk tijdstip je ze maakt maar het fijnste vind ik nog altijd als de mogelijkheid er is met daglicht. Anders probeer ik met een lampje te rommelen los of om de flitser half af te dekken zodat het minder fletse kleuren geeft.
Amthezia die couscous ziet er mooi uit!
En over de onigiri dat verschilt inderdaad per persoon. Veel zweren erbij om ze die ochtend vers te maken, maar ik maak ze meestal avondje van tevoren door tijdnood in de ochtend. Je hebt ook veel mensen die ze in vershoudfolie invriezen voor echte tijd-nood bento's. Voorraadje van tevoren aanleggen is dan wel nodig.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 06:14 schreef Schenkstroop het volgende:Zijn jullie nooit bang om schijterij te krijgen als jullie per ongeluk twee of meer voedingsmiddelen mengen die niet helemaal samen gaan in de maag?
Ik heb nog nooit problemen gehad dat ik ziek ervan werd.
- Dingen die koeling nodig hebben zorg ik dat die de koeling krijgen die ze nodig hebben en veel voedsel eet je net zo goed warm normaliter en koud zonder problemen.
- Smaken die elkaar niet mogen mengen zorg ik voor dat ze netjes gescheiden zitten. Zie je niet altijd omdat het verstopt zit doordat er bijvoorbeeld sla overheen valt op de foto.
- Ook heb je gewoon anti-bacteriële velletjes te koop als je dan nog bang bent, zeker in de zomer, dat er iets fout zou kunnen gaan. Deze heb je ook weer in soorten en maten die je niet snel ziet, doorzichtig of met een vrolijk printje erop, of in de vorm van sushigrass.
- Het is meestal toch wel afgestemd dat dingen in een bento goed samen gaan qua smaak net als bij je avondeten. Anders is het toch niet lekker?