abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2009 @ 17:56:09 #226
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_71125122
Hier nog even een plaatje van mijn Bento van vorige week:
2 sushi, wrapjes met kaas/mosterd en kaas/rucola, een rucola salade, druifen, blokjes kaas, en paprika hartjes. Het zit in het doosje van de sushi, een lekker plat bakje.

Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_71125611
Day leuke vondst die furikake! Klinkt ook erg lekker.

En zo Amthezia, dat moet even werk zijn geweest! Je collega's vonden het vast heerlijk (daar waren ze toch voor?) Zijn ze zelf nog niet verleid tot het maken van bento's onderhand? Ik zou het vreselijk vinden om mijn bammetje elke dag te moeten eten als ik weet dat iemand zo'n lekkere bento bij heeft haha.

Zaailand leuke bestelling, heb het rode HK doosje en de Totoro thermo, erg handig!
En Maok leuke bento hoor! Heb je de sushi wel zelf gemaakt of wel kant en klaar? Die sushibakjes heb ik zelf "vroeger" toen ik startte met bento's maken ook tijdje gebruikt toen ik nog geen andere geschikte doosjes had. Het platte is juist fijn! Vond ik veel fijner dan tupperware doosjes aangezien die zo diep waren en daarom alles veel te veel bewegingsruimte had. Leek alsof er dan een tornado doorheen was gegaan na het meenemen

En deze kan je bij de meeste toko's ook wel halen zo die doosjes, ook leuk misschien om te onhouden voor starters die niet gelijk doosjes willen bestellen en tupperware ook niet zo geslaagd vinden

En wat mij betreft, ik had al helemaal geplanned gisteren dat ik vandaag een bento zou maken. Maar het lot vond dat ik vanochtend met een zeer pijnlijke nek/schouder wakker moest worden. Ik kan op moment nog net met mijn rechterarm naar mijn muis, gelukkig dat wel. Maar veel meer komt er niet uit vandaag.
  zondag 19 juli 2009 @ 18:19:51 #228
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_71125955
Sushi hadden we besteld en we hadden wat over dus had ik bedacht om daar maar een bento omheen te bouwen voor de volgende dag. Doosje was ook wel handig qua maat, de eetstokjes pasten er ook precies diagonaal in want die hoorden bij de sushi.

Ik ben alleen wel een vrij grote eter en was bang dat het niet genoeg zou zijn dus had ik nog een los bakje met de rest van de paprika en de druiven daar in mee. Maar misschien was het zonder dat extra bakje ook wel genoeg geweest.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_71127151
Ik heb net de bento's voor morgen gemaakt:
-onderste bakje: turks brood met zelfgemaakt tzaziki
-bovenste bake: figuurei, halve banaan en een bakje met fruidsalade van aardbei, framboos en kers.
pi_71131719
Dank je Vahmpcat en heel veel sterkte met je arm!

Hier mijn Donburi Bento voor morgen.
Oderste bakje: Beef, bosui, paprika op een bedje van rijst.

Bovenste bakje: Zwarte bessen, tomaatjes en komkommer, cupje sojasaus en bakje met frambozen en zwarte bessen.
  Licht Ontvlambaar zondag 19 juli 2009 @ 23:29:51 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71135999
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:00 schreef piepster het volgende:
Ik heb net de bento's voor morgen gemaakt:
-onderste bakje: turks brood met zelfgemaakt tzaziki
-bovenste bake: figuurei, halve banaan en een bakje met fruidsalade van aardbei, framboos en kers.
Klinkt lekker! Mijn ontbijtje is ietwat minder gezond, ik was vergeten biogarde te halen. Dus heb ik vanillevla, pruim en aarbei voor morgen.

Zaailand, ziet er goed uit!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_71140171
Mijn lunch van vandaag! Ik heb vooral zin in mijn omelet lekker!!

Droge fuet worst, courgette-tijm omelet, tomaten, babybell, geroerbakte snijbiet en een bakje krab salade.
pi_71141559
Vahmpcat: Zou je als flexibele koelelementen niet van die icepacks kunnen gebruiken met van die blauwe gel erin? Waar je dus normaal zwellingen mee probeert tegen te gaan. Ik weet alleen niet of ze ook zo lang bevroren blijven als de klassieke koelers.
pi_71142539
Ziet er allemaal weer lekker uit
ik heb vandaag spaghetti met tomatenblokjes/saus...beetje saai weer maar ben wel blij dat ik tegenwoordig een goede bestemming voor de restjes heb gevonden
pi_71145392
Nou spaghetti is best lekker in het zonnetje! Ik ga zo eens lekker aan mijn courgette omelet.
@Filiassi_Jane, ik gebruik die koelelementen ook vaak ze werken prima! Alleen niet vergeten om een plastic tasje eromheen te doen tegen de condens
pi_71150241
Hmm dat omelet moet wel smakelijk zijn Amthezia!
Binnenkort ook maar eens proberen, we hebben een nieuwe kruidenbak staan sinds kort, dus binnenkort lekkere verse weer!
quote:
Op maandag 20 juli 2009 09:53 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Vahmpcat: Zou je als flexibele koelelementen niet van die icepacks kunnen gebruiken met van die blauwe gel erin? Waar je dus normaal zwellingen mee probeert tegen te gaan. Ik weet alleen niet of ze ook zo lang bevroren blijven als de klassieke koelers.
Ja daar zat ik ook al aan te denken, had al bij de blokker/trekpleister enzo gekeken maar nog niet verder gezocht. Heb eigenlijk nog nooit zoiets aangeschaft dus is even juiste winkel vinden. Heb wel leuke gevormde keer op internet aangetroffen, maar het moet toch zo ook te vinden zijn zonder verzendkosten enzo

En met leftovers wijs gebruiken in een bento is niets mis Bla_Bla_Bla! Waarom weggooien als het zo mee op kan en is niets mis mee, zeker met dit weer niet!
pi_71151037
Misschien kun je die icepacks bij een sportwinkel vinden? Perry Sport of zo, aangezien ze volgens mij ook veel door sporters gebruikt worden.
pi_71151423
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:23 schreef zaailand het volgende:
Hallo ik heb ook de rode Hello Kitty bento box besteld
Daarnaast nog de Totoro Thermo-set, eiervormpjes, konijn en beer

Mijn vriend hoopt dat het hierbij blijft, maar daar ben ik nog niet zo zeker van
Fijn boxje hoor, ik ben er heel blij mee.

Best een beschaafde bestelling nog hoor!
pi_71153684
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:32 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Fijn boxje hoor, ik ben er heel blij mee.

Best een beschaafde bestelling nog hoor!
Ja vond ik ook, heb er dan op het laatst ook nog maar twee boeken bij besteld
Zal foto's maken als alles er is.
Blij dat de HK jullie bevalt
Nu even geen Bento voor mij, ik ben namelijk gisteren ziek geworden. Denk dat ik wat verkeerds gegeten heb (niet uit de Bento hoor )
pi_71156703
Ow dasz balen zaailand!! Veel beterschap, hopelijk is het snel over!
  Licht Ontvlambaar maandag 20 juli 2009 @ 21:12:27 #241
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71160743
Beterschap Zaailand

Ik heb voor morgen ook iets inelkaar gegooid:

Boven: salade van aardappelblokjes, gebakken spekjes, uitje, champignons en een beetje mayo. Bloemetjes van cherietomaatjes
Beneden: restje pasta met broccoli, mini bifiworstje, american pancake doormidden gesneden en besmeerd met zelfgemaakte aardbeienjam, paranoten.

Jammer dat de flitser het zo flets maakt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_71165371
Staan weer mooie bento's tussen.

K had even een vraagje.
Sinds kort ben ik ook verslaafd aan de bento.
Alleen moet ik nog een paar dingen hebben zoals de eiervormpjes.
Kan ik misschien met iemand mee bestellen als iemand toch al een bestelling wou gaan doen?
Dat scheelt een eind in de verzendkosten namelijk.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 00:03:54 #243
58921 Day
You can fly!
pi_71166821
Mijn 2e bento ligt in de ijskast! Morgen voor het eerst mee naar mijn werk, ben benieuwd hoe mijn collega's zullen reageren.
Heb wel een foto gemaakt, maar het uploaden op photobucket duurt een eeuwigheid, dus die houden jullie tegoed. Er zit in ieder geval een restje kip (gemarineerd in Surinaamse zoet/zout marinade), 1 onigiri met furikake, salade met romaatjes en pijnboompitjes, een ei en een babybel-kaasje in.

@Avelienvd: kreeg vandaag een mail dat mijn beselling al onderweg is, anders wat het zeker geen probleem geweest. Samen bestellen is wel handig hoor, want ik vind de verzendkosten wel fors!

Vraagje: wat is het beste moment om een onigiri klaar te maken?
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_71169589
De meeste mensen zweren bij verse onigiri, dus 's ochtends vroeg! Maar ik maak de rijst meestal klaar 's avonds, en 's ochtends vorm ik ze.

@Avelien, meestal gaan de verzendkosten per gram, en valt het best mee. (Ik weet dat het zo bij Jlist bijv.werkt)
  dinsdag 21 juli 2009 @ 06:14:46 #245
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71169604
Zijn jullie nooit bang om schijterij te krijgen als jullie per ongeluk twee of meer voedingsmiddelen mengen die niet helemaal samen gaan in de maag?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 21 juli 2009 @ 07:55:18 #246
180137 liessa
*geschift*
pi_71169910
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:21 schreef avelienvd het volgende:
Staan weer mooie bento's tussen.

K had even een vraagje.
Sinds kort ben ik ook verslaafd aan de bento.
Alleen moet ik nog een paar dingen hebben zoals de eiervormpjes.
Kan ik misschien met iemand mee bestellen als iemand toch al een bestelling wou gaan doen?
Dat scheelt een eind in de verzendkosten namelijk.
Ik heb net extra vormpjes besteld, zodra ze hier zijn gaan ze op marktplaats, dan kun je ze daar kopen. Ik geef hier wel een seintje

Het is gelukt, ik heb een Nightmare before Christmas setje gekocht! De vorige ebay-veiling is onder mijn neus weggekaapt, maar nu is het setje gekocht en betaald, en wordt ie als het goed is deze week verstuurd.
En nu mag ik geen boxjes meer kopen, want 8 is wel genoeg zegt hubby...
liessaslunch.blogspot.com
  dinsdag 21 juli 2009 @ 07:56:45 #247
262181 noobdeswoop
arrogant gespuis
pi_71169920
ik wil aan de bento's beginnen maar hoe werken ei-vormpjes
Semi-filantroop met haatneigingen
pi_71170504
http://www.bento-babe.nl/?p=533 Ik heb er een verslagje van gemaakt
Eitjes zijn altijd lekker!! Ik zal mijn bento's zo ff plaatsen!

@liessa, hoe gaat het met de bento's? Of ben je vooral druk met je ebay/marktplaats?
pi_71171728

Rauwe ham-basilicum wraps (ja deze zijn echt heerlijk!!), babybell, fuet worst, cashewnoten, cranberries, eitje. En een couscoussalade met kip, courgette, tomaten, paprika en lenteui.
pi_71172443
Sjeen mooie bento hoor! En heb je geen mogelijkheid om zonder flits een foto te maken? Weet niet op welk tijdstip je ze maakt maar het fijnste vind ik nog altijd als de mogelijkheid er is met daglicht. Anders probeer ik met een lampje te rommelen los of om de flitser half af te dekken zodat het minder fletse kleuren geeft.

Amthezia die couscous ziet er mooi uit!
En over de onigiri dat verschilt inderdaad per persoon. Veel zweren erbij om ze die ochtend vers te maken, maar ik maak ze meestal avondje van tevoren door tijdnood in de ochtend. Je hebt ook veel mensen die ze in vershoudfolie invriezen voor echte tijd-nood bento's. Voorraadje van tevoren aanleggen is dan wel nodig.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 06:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Zijn jullie nooit bang om schijterij te krijgen als jullie per ongeluk twee of meer voedingsmiddelen mengen die niet helemaal samen gaan in de maag?
Ik heb nog nooit problemen gehad dat ik ziek ervan werd.
- Dingen die koeling nodig hebben zorg ik dat die de koeling krijgen die ze nodig hebben en veel voedsel eet je net zo goed warm normaliter en koud zonder problemen.
- Smaken die elkaar niet mogen mengen zorg ik voor dat ze netjes gescheiden zitten. Zie je niet altijd omdat het verstopt zit doordat er bijvoorbeeld sla overheen valt op de foto.
- Ook heb je gewoon anti-bacteriële velletjes te koop als je dan nog bang bent, zeker in de zomer, dat er iets fout zou kunnen gaan. Deze heb je ook weer in soorten en maten die je niet snel ziet, doorzichtig of met een vrolijk printje erop, of in de vorm van sushigrass.
- Het is meestal toch wel afgestemd dat dingen in een bento goed samen gaan qua smaak net als bij je avondeten. Anders is het toch niet lekker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')