abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70990948

Er zit in: Olijven met knoflook, cranberries en edamame's

Ik haal ook nog een broodje vanmiddag hoor, want dit is echt te weinig!
pi_70991951
@ Day: Wow, dat is nog eens een bestelling

Ik wil ook nog graag eens van die eiervormpjes bestellen, maar dat moet dan maar gelijk met wat andere dingen want anders zijn de verzendkosten volgens mij hoger als hetgeen je koopt.
Voolopig dus maar even wat minder mooie bento's hier

Vandaag is t zowiezo niet veel soeps...2 koude pannenkoeken met stroop, wat ongezoute cashewnootjes en een bakje met druiven.
pi_71001554
Ben al een tijdje mee aan het lurken, ik vind dit zo'n leuk topic, en die bento's; zien er echt superleuk uit zeg! Ben altijd wel benieuwd hoeveel jullie nou besteden aan het eten voor een bento? Hoe veel kost de gemiddelde bento per dag?
pi_71001821
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 14:51 schreef Illuminare het volgende:
Ben al een tijdje mee aan het lurken, ik vind dit zo'n leuk topic, en die bento's; zien er echt superleuk uit zeg! Ben altijd wel benieuwd hoeveel jullie nou besteden aan het eten voor een bento? Hoe veel kost de gemiddelde bento per dag?
mij zo goed als niks aangezien ik voornamelijk restjes gebruik die we anders weg zouden gooien of aan de hond zouden geven
pi_71003209
Bla_Bla_Bla: Koude pannenkoek kan lekker zijn in bento En simpele bento's zijn niet erg, soms komt het nou eenmaal zo uit. Als het maar lekker is toch? ^.^ En is toch al beter dan een met dit weer zwetende boterham met kaas

Illuminare: Het verschilt bij mij altijd, maar nooit meer dan 15min doorgaans en als ik er echt tijd en zin in heb een half uurtje ofzo. Als ik restjes heb dan natuurlijk korter en dat is meestal ook wel deels het geval. Ik vind het sonde om weg te gooien dus daar is een bento perfect voor
(zeker als het niet genoeg is om nog als losse volle portie in te vriezen )
pi_71003302
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:38 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Bla_Bla_Bla: Koude pannenkoek kan lekker zijn in bento En simpele bento's zijn niet erg, soms komt het nou eenmaal zo uit. Als het maar lekker is toch? ^.^ En is toch al beter dan een met dit weer zwetende boterham met kaas
dat sowieso
pi_71009571
Ik zit ook wel op 15 minuten! En vaak gebruik ik mijn restjes goedkoop, lekker en goed voor het milieu! Wat wil een mens nou nog meer!!

Ik neem afscheid volgende week bij mijn werk, en heb beloofd dat ik voor iedereen een bento maak (4 mensen in totaal) dus gisteren een iemand al een bento gegeven vrijdag krijgen de andere 2 bento's en dan dinsdag nog 1 iemand hahaha Wel superleuk dat ze het zo lekker vinden bento's zijn leuk om cadeau te geven! (wil alleen wel mijn bakjes afgewassen terug! Hihihhiih)
pi_71014138
Ok: meloen, lychees en een vreselijk zoet snoepje -- Pastasalade (met philadelphia, knoflook en mijn halve kruidenrek), cherrytommatjes en mini-mozzarellabolletjes:

Pheno eet hetzelfde, dus daarvan geen foto.
pi_71015041
Nog eventjes wachten en ik kan ook aan de slag
Ik heb al heel wat ideetjes.

Ik heb gisteren bedacht dat het voor mij ook heel handig als avondeten kan zijn. Ik moet ongeveer 2 keer per week tot half 5 naar school en dan om 5 uur werken. Dan zou een bento ideaal zijn. Kvraag me alleen af de spulletjes in de bento tot half 5 goed kunnen blijven.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_71023262
@Arual, oeh!! Lychees zien er prachtig uit zo in de bento *moet ik onthouden*

@Lotje heb je niet een leraar die je lief aankijkt zodat je het in de koelkast ergens kan zetten?? Klinkt erg handig inderdaad, maar een koelkast lijkt me wel zo lekker/veilig!
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:38:07 #211
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_71030192
Ik liep namelijk laatst door de Action en daar hadden ze vierkante broodtrommels in allerlei kleuren in de schappen staan voor een luttele 65 cent (circa).

Ik moest gelijk aan jullie denken, wellicht een goedkoop alternatief voor de beginner?
Geef rijst en train je Engels!
pi_71040058
Ik heb dit koelelement gekocht.
Techni-ice
http://www.homecareshop.nl/

Ik heb het in een aantal losse blokjes geknipt en 2 van 4 bij 4.
Vanmorgen om half 7 heb ik mijn bento gepakt in een klein plastic tasje met 4 blokjes en daarna in een koeltasje van Buit NY gedaan.

http://www.builtny.com/showPage.php?pageID=1570

Om 12 uur was mn lunch nog koel.
Hoe meer blokjes hoe langer koel natuurlijk

Arual ik vind je bento prachtig!!!

[ Bericht 7% gewijzigd door zaailand op 16-07-2009 18:04:34 ]
pi_71040331
Mijn Bento van vandaag:
Ik heb deze bentobox vorig jaar op Koninginnendag in Rotterdam op de rommelmarkt gekocht en toen wist ik nog niks van bento-en af LOL

Onderste bakje: Pekingeend, komkommer, kumquats, sambal en hoisinsaus.

Bovenste bakje: minikaasjes, bramen en blauwe bessen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 00:55:47 #214
58921 Day
You can fly!
pi_71052346
Ziet er lekker uit, Zaailand! Pekingeend zelf gemaakt of was het een restje van de toko?
Ik heb vandaag ook LVQR-kaasjes gehaald,maar dan driehoekjes. Die van jou zijn een stuk kleiner, zo te zien.
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  vrijdag 17 juli 2009 @ 01:59:26 #215
58921 Day
You can fly!
pi_71053269
Ik ben morgen vrij, dus hoef eigenlijk helemaal geen bento te maken. Maar ik wou heel graag mijn eiervormpjes uitproberen . En toen was ik toch bezig en was het al snel: 'weet je wat ik maak een proefbento voor mijn lunch morgen!'

Fotograferen is niet echt mijn ding maar hier istie dan: mijn allereerste bento:

linkerbakje: bovenaan restje pasta met in Italiaanse kruiden gemarineerde gebakken kip, onderaan bakje zwarte olijven
rechterbakje: gemengde sla met romaatjes, pijnboompitjes en honing/mosterd-dressing in flesje, een mislukt bereneitje en een babybel-kaasje. Apart nog een klein bakje met zelfgemaakte rode pastasaus.

Twintig minuten mee beziggeweest! Zit me alleen af te vragen of alle delen/groepen/kleuren wel vertegenwoordig zijn, maar ga wel lekker lunchen morgen, denk ik .

[ Bericht 0% gewijzigd door Day op 17-07-2009 02:07:18 ]
I am gonna shine
pi_71062548
Zaailand: Die koelementen zijn zeer zeker handig. Ik was hier al in de buurt op zoek gegaan naar flexibele koelelementen maar nog niet kunnen vinden. Toch wel handig als je het echt erbij moet kunnen proppen, heb verder alleen van die plastic dingen, klein en gewone vierkante blokken zeg maar. Moet die site onthouden voor als er weer geld uitgegeven mag worden

En dat doosje lijkt in ieder geval op een bento-doosje, hoeveel kan er ongeveer in? Lekker in ieder geval de inhoud. Heb nu ook die kaasblokjes gehaald, ben benieuwd hoe ze smaken. Binnenkort maar eens in een bento verwerken ^.^

Day:
Ziet er mooi uit, en maakt toch niet uit voor thuis? Mijn laatste bento was ook lekker voor thuis Smaakt het niet minder om en ik heb als ik thuis ben altijd moeite met bedenken wat ik dan in hemelsnaam moet lunchen. Een bento kan dan een verlichting zijn
En waarom vind je je ei mislukt?

Onbepaald:
dat zouden wellicht inderdaad beginners-doosjes kunnen zijn, xenos heeft ook wel veel van dat soort doosjes voor een zacht prijsje Enige nadeel is dat ze meestal vrij diep zijn en dat werkt, vind ik in ieder geval, iets minder fijn vaak. Dank voor het melden in ieder geval!
  Moderator vrijdag 17 juli 2009 @ 12:41:39 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_71062823
Ik heb mijn boxje helemaal volgeduwd met wrapjes Bijzonder onorigineel, maar het is ook zo lekker!

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:08:09 #218
159384 Ellesje
Mama van Eva en Jamie
pi_71066258
Zo dat had ik niet verwacht, had de 10de een bestelling gedaan op Ebay, en net ging de bel, meneer met een pakketje uit Japan! Dat is pas snelle service!

Alles ziet er super uit, alleen veel kleiner dan ik had gedacht haha.

Zal vanavond even proberen om een foto te maken!
pi_71074470
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 00:55 schreef Day het volgende:
Ziet er lekker uit, Zaailand! Pekingeend zelf gemaakt of was het een restje van de toko?
Ik heb vandaag ook LVQR-kaasjes gehaald,maar dan driehoekjes. Die van jou zijn een stuk kleiner, zo te zien.
De pekingeend kwam van de toko
De kaasblokjes zijn ook meer voor de leuk dan vullend zeg maar

[ Bericht 12% gewijzigd door zaailand op 17-07-2009 19:00:20 ]
pi_71074588
In het rooie doosje kan 500 ml , een beetje aan de kleine kant.
Vandaag had ik ook deze mee: olifantdoosje met fruit en eierdoosje met gekookt ei
pi_71091976
Guppy: Niets mis met wrapjes! Kan heel lekker zijn ^.^ Al zijn ze wel altijd heel vullend, maar is maar net of dat en slecht punt is of niet he
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:08 schreef Ellesje het volgende:
Zo dat had ik niet verwacht, had de 10de een bestelling gedaan op Ebay, en net ging de bel, meneer met een pakketje uit Japan! Dat is pas snelle service!

Alles ziet er super uit, alleen veel kleiner dan ik had gedacht haha.

Zal vanavond even proberen om een foto te maken!
Ellesje ik vind het ook altijd zo fijn om een pakje in ontvangst te nemen Ben benieuwd naar de foto en de meeste mensen twijfelen altijd even bij het zien van de grootte. Maar je kan er meer inproppen dan je denkt! Dat is ook een van de "kunsten" van bento's maken, het zo effcient mogelijk inpakken zodat er genoeg in zit + dat er niets kan verschuiven ^.^

En Zaailand, dat is geen slecht formaat op zich, 500ml. De meeste zijn ongeveer 600 maar zeker met zo'n sidedoosje is er helemaal niets mis mee! Lief doosje ook en het ei-doosje is ook vrolijk ^.^
En je kan er ook makkelijk iets van yoghurt in meenemen
  Moderator zaterdag 18 juli 2009 @ 19:09:29 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_71100228
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:14 schreef vahmpcat het volgende:
Guppy: Niets mis met wrapjes! Kan heel lekker zijn ^.^ Al zijn ze wel altijd heel vullend, maar is maar net of dat en slecht punt is of niet he

Scheelt dat het een klein boxje is Maar ik heb ze alsnog met mn collega gedeeld, hahaha.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 19 juli 2009 @ 00:24:38 #223
58921 Day
You can fly!
pi_71107386
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb mijn boxje helemaal volgeduwd met wrapjes Bijzonder onorigineel, maar het is ook zo lekker!

[ link | afbeelding ]
Zien er lekker uit? Wat zit er nog meer op behalve ham?

Mijn 1e bento was overigens heerlijk! Ben nu al aan het verzinnen wat ik dinsdag mee zal nemen .
Vandaag naar de toko geweest om de basisproducten en ingrediënten voor de Japanse keuken in te slaan. Ben altijd al gek geweest op de Japanse keuken en in combinatie met het bento-en, leek het mij de juiste gelegenheid om me erin te verdiepen. Zo kan ik 's avond Japans koken en de restje meenemen in mijn bento. Was naar de Chinese boot in Rotterdam (woon er al 36 jaar, nooit naartoe geweest!), wat een heerlijke winkel is dat, zeg! Alles gevonden wat ik wou en ook nog een lekkere furikake gevonden; een mengsel van nori, zwarte sesamzaadjes en gedroogde bonitovlokken in een strooi-potje, heerlijk!!

I am gonna shine
pi_71114471
Nog van vrijdag

Er zit in: Tonijnsalade met pasta, paprika's, lenteui, komkommer en feta. Verder zijn het eitjes, bramen uit de tuin, bosbessen uit de vriezer, rauwe ham-basilicum wraps,tomaatjes, tuinbonen salade en peultjes.
pi_71115909
Hallo ik heb ook de rode Hello Kitty bento box besteld
Daarnaast nog de Totoro Thermo-set, eiervormpjes, konijn en beer

Mijn vriend hoopt dat het hierbij blijft, maar daar ben ik nog niet zo zeker van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')