Je moet een gewaarmerkte kopie opsturen naar het CBAP ( Centraal Bureau Aanmelding en Plaatsing ). Of je dit ook moet doen als je niet meedoet met een loting weet ik niet.quote:[quote]Op vrijdag 26 juni 2009 01:47 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik zit eigenlijk met een vraag en ik denk dat die het beste hier past.
Nu heb ik mijn diploma voor de havo gehaald, ik had geen herkansingen nodig en dus de 18e gelijk mijn cijfers ingevuld.
Maar nu staat er al anderhalve week dit:
Vooropleiding HAVO NIEUW (N+T)
Instelling [ff weggehaald]
Diploma behaald ja
Datum behalen diploma 18-06-2009
Gecontroleerd Niet geverifieerd door een onderwijsinstelling of IB-Groep.
Nu dus de vraag hoe lang duurt dat natrekken van dat diploma door de ib-groep?
Aangezien ik dan zeker weet (voor mijn gevoel, als ik verkeerd zit zeg het maar gerust hoor) dat ik bij de studie van mijn keuze terecht kan.
Nu heb ik al wat mensen gesproken maar ik hoor verhalen van weken of zelfs dat je een kopie van je diploma moet opsturen naar de onderwijs instelling?
En in de papieren van de hu lees ik daar nergens wat over.
Ik weet eigenlijk niet heel goed wat ik verder nu nog moet doen, op school zeggen ze dat je alleen je cijfers in studielink hoeft in te voeren maar ik zie maar geen verschil.
Het zijn n echt geen zorgen of zo hoor maar vind het gewoon fijner dat dit in orde is en ik zorgeloos met vakantie kan.
Dus wie o wie heeft een antwoord hier op
http://www.ib-groep.nl/Images/4002_tcm7-14534.pdf hier staat in een stroomschema precies wat je moet doen als je meedoet met een loting. Dat je buiten de boot zou vallen is onzin.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:52 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik heb dat helemaal niet gekregen?
Cijfers staan op een online prikbord en 9 juli is pas de diploma uitreiking.
Dus omdat ik nu niks kan overhandigen betekent dat voor een lotingsstudie ik automatisch nu buiten de boot vol? Lekker is dat.
Helaas kan ik dus pas maandag bellen vanwege un kantooruren, hopelijk kan het allemaal dan nog maar voor 5 juli.
Idd, ik heb al tig brieven gekregen waar steeds hetzelfde in staat.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:34 schreef PiRANiA het volgende:
Ik ga die brieven uitzetten heb ik vandaag bedacht
Wat een zooi sturen ze allemaal op
Je hebt voldaan aan de prestatienorm, dus je vermoeden klopt.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:55 schreef Version2 het volgende:
Ik heb dus al wel een diploma behaald waardoor mijn studie/prestatiebeurs in een gift kan worden omgezet. Maar aangezien ik verder ga, en voor de 2e master geen diploma krijg, en ook mijn OV wil behouden (dmv die nul-lening), moet ik dan later gaan terugbetalen voor het extra jaar OV dat niet wordt afgesloten met een diploma?
Of is dit allemaal geen probleem aangezien ik al een diploma binnen 10 jaar heb behaald?
Ok, mooi. Bedanktquote:Op zondag 28 juni 2009 18:59 schreef nikky het volgende:
[..]
Je hebt voldaan aan de prestatienorm, dus je vermoeden klopt..
Gefeliciteerd trouwens.
Dat er geen beperking opstaat voor die dagen, betekent dat hij gewoon geldig is.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:07 schreef jakovasaur het volgende:
Klopt het dat de weekend-ov dit jaar niet geldig is in de vakantie? Er staat niks meer over vrij reizen van 16 juli tot 16 augustus of e.d op de achterkant...
De IB-Goep kan vaak nog wel aan het inkomen van een ouder komen. Vul het volgende formulier in: http://www.ib-groep.nl/pa(...)en_met_je_ouders.asp en ook de gegevens van je vader. De IB-Groep gaat dan het inkomen opvragen bij de belastingdienst.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:30 schreef Sjibble het volgende:
Mijn studiefinanciering is aangevraagd, met een aanvullende beurs.
Nou moet ik de inkomens van mn ouders doorgeven, maar dat gaat niet zo simpel.
Mijn ouders zijn gescheiden, en het contact met mn vader is er 3 jaar niet meer. Minimaal.
Vanwege mn broertje krijgt mn ma wel allimentatie.
Maar ik kan dus niet achter het inkomen van mijn vader komen.
Hoe regel ik dit nou?Die van mn ma kan ik doorgeven, maar wat doe ik met die van mn pa?
Iemand info? Folders die et uitleggen?
IB-Groep is weer es niet na 5 uur bereikbaar, wat een BS
Opeens veranderd? Wanneer was dit anders dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:20 schreef jakovasaur het volgende:
Normaal gesproken had je met een weekend-ov de hele periode van 16 juli tot 16 augustus gratis reizen... Nu blijkbaar alleen 's weekends. Lafjes dat ze dat opeens veranderd hebben.
Zolang je staat ingeschreven heb je recht op studiefinanciering. Je hebt het over studiepunten en ga er in dit geval vanuit dat je op het hoger onderwijs zit. Normaal gesproken blijf je het volledige collegejaar ingeschreven staan. Dit betekent tot en met 31 augustus 2009. Dan heb je ook recht op studiefinanciering tot en met augustus. Vraag je uitschrijving na bij je instelling! Ga niet blind uit van mijn antwoord over de inschrijving.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:01 schreef Dirkos1987 het volgende:
Na vrijdag heb ik mijn punten dus, en ik verwacht dat ik het niet heel goed heb gemaakt en dat ik de 22,5 studiepunt niet ga halen, dus: Uitschrijven.
Maar ik wil eigenlijk in de maand juli nog wel mijn studiefinanciering van 330 euro ontvangen, kan ik dan gewoon na die betaal termijn uitschrijven?
quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:24 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik kan me zelf toch ook uitschrijven, dat hoef ik niet via school te doen?
Ik had me toen der tijd ingeschreven via StudieLink, daar zie ik ook een optie op uitschrijven.
Als ik dat via dat doe en dan nog bij IB groep doorgeef, dan komt het toch goed neem ik aan?
Juistem.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:05 schreef Dirkos1987 het volgende:
Voor mezelf dan nog even voor de duidelijkheid,
Mijn school (hbo opleiding) weet dat ik niet genoeg studiepunten heb, ik heb al een brief thuis gekregen voor komend school jaar om studiegeld te betalen, als ik die niet betaal sta ik dan niet ingeschreven ?
En over studielink uitschrijven, daar staat gewoon een knop met : Uitschrijven, dus ik dacht dat het uitschrijven was voor mijn opleiding.
Maar wil ik uitschrijven moet ik dus naar mijn school gaan. hmm...
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:39 schreef MaxC het volgende:
Even een vraagje, een vriend van mij vertelde laatst dat hij het hele collegegeld krediet in 1 keer ontving aan het begin van het jaar. Nu wil ik dat ook maar kan niet vinden bij mijn IB-groep. Weet iemand waar dit staat?
Ik zat in een soortgelijke situatie en toen heb ik eerst maar even naar de uni gebeld om het na te vragen. Bij mij was het dus zo dat als ik het machtigingsformulier voor volgend jaar niet op zou sturen, en me uit zou schrijven bij studielink, dan werd er automatisch vanuit gegaan dat ik niet langer ingeschreven wilde staan als student bij de betreffende uni.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:05 schreef Dirkos1987 het volgende:
Voor mezelf dan nog even voor de duidelijkheid,
Mijn school (hbo opleiding) weet dat ik niet genoeg studiepunten heb, ik heb al een brief thuis gekregen voor komend school jaar om studiegeld te betalen, als ik die niet betaal sta ik dan niet ingeschreven ?
En over studielink uitschrijven, daar staat gewoon een knop met : Uitschrijven, dus ik dacht dat het uitschrijven was voor mijn opleiding.
Maar wil ik uitschrijven moet ik dus naar mijn school gaan. hmm...
Ik heb even gekeken, maar bij Mijn IB-Groep staat alleen 'b rechtsgeleerdheid'. Dus dat betreft alleen de bachelor. Ik heb hiervoor nu de einddatum doorgegeven (31 augustus 2009). Nu ga ik per 1 september dus een master volgen, maar die wijziging kan ik pas doorgeven als de einddatum verwerkt is. Als ik dat na het weekend doe, klopt het dan allemaal?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja. Maar bekijk eerst een Bericht van de IB-Groep, wellicht staat daar al vermeld dat je een master volgt.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:37 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken, maar bij Mijn IB-Groep staat alleen 'b rechtsgeleerdheid'. Dus dat betreft alleen de bachelor. Ik heb hiervoor nu de einddatum doorgegeven (31 augustus 2009). Nu ga ik per 1 september dus een master volgen, maar die wijziging kan ik pas doorgeven als de einddatum verwerkt is. Als ik dat na het weekend doe, klopt het dan allemaal?.
Je moet juist je studiefinanciering NIET stopzetten. Een nullening is óók studiefinanciering.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik wil graag een nullening aanvragen en zit nu in Mijn IB-Groep, maar ik zie nergens staan waar je dat dan kunt aanvragen. Heb wel al mijn stufi opgezegd vanaf 1 september. Iemand die me kan helpen??
Kan ik er dus van uitgaan dat er niks aan de hand is zolang ik maar geen gebruik maak van de OV-chipkaart?quote:En uiteraard moet je het elektronisch reisproduct van je OV-chipkaart laten verwijderen als je je papieren kaart inlevert. Als je toch gebruik maakt van een elektronisch reisproduct op de OV-chipkaart dat niet in overeenstemming is met je papieren kaart, dan reis je zwart, en ben je dus in overtreding. Bij controle kan je OV-chipkaart worden ingenomen en kan je een boete krijgen.
Ja dat klopt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb geen einddatum voor mijn opleiding opgegeven. Het volstaat dus wanneer ik onder "Ik wil de hoogte van mijn lening wijzigen" invul "gedeeltelijk, namelijk ¤ 0,00 per maand?
Heb het gisteren al gedaan en volgens mij is het nu goed gegaan. Nu nog naar Studielink bellen om een inlognaam en wachtwoord, wat een schijtprogramma is dat zegquote:Op woensdag 8 juli 2009 09:17 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja dat klopt.
Ik hoor vanmorgen dat er problemen zijn met het aanvragen van een nullening via Mijn IB Groep. Dit kun je op de volgende manier oplossen:
Geef dan door dat je ¤ 1,00 wilt lenen. Zodra deze is verwerkt zet je hem op ¤ 0,00. Het is een omweg maar het werkt.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:01 schreef NatteBever het volgende:
Ik heb al een 4-jarige mbo opleiding gedaan en daarvoor 2,5 jaar een andere mbo opleiding, kan ik dan moeiteloos nog 4 jaar stufi krijgen voor een HBO studie?
Heb je het formulier ook afgelopen vrijdag ingeleverd? Zo ja dan ontvang je deze donderdag het afhaal berciht en kun je vrijdag je kaart ophalen. Heb je deze later ingeleverd dan zul je het afhaalbericht volgende week donderdag ontvangen en volgende week vrijdag je kaart kunnen ophalen. ( De regel is: binnen 10 werkdagen ligt er een nieuwe kaart klaar )quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:14 schreef Richel het volgende:
Ik ben m'n OV kwijtgeraakt, afgelopen vrijdag aangifte gedaan bij politiebureau en formulier ingeleverd bij postkantoor.
Wanneer kan ik de nieuwe OV-kaart verwachten
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:00 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag heb ik met pijn in mijn hart mijn OV Studentenkaart in moeten leveren. Nu wilde ik ook gelijk het reisrecht van mijn OV-chipkaart laten verwijderen maar deze bleek helaas defect te zijn. Nu heb ik een formulier gekregen voor een nieuwe OV-chipkaart en als ik die heb ontvangen dan moet ik het reisrecht dus van deze laten verwijderen, aldus de meneer van het OV servicepunt.
Vandaag heb ik dus maar even de IB Groep opgebeld met de vraag of ik hier geen problemen mee ga krijgen, waarop ik meteen te horen kreeg dat ik dat maar met het Openbaar Vervoer bedrijf uit moet zoeken. Aangezien ik dacht dat de vraag toch echt bij de IB Groep thuis hoorde heb ik alsnog de vraag gesteld, waarop ik een antwoord kreeg dat luidde dat ik er "zeer waarschijnlijk" geen problemen mee kan krijgen.
Aangezien dit antwoord mij geen 100% zekerheid geeft stel ik hier nogmaals de vraag. Kan ik zonder problemen wachten op de nieuwe OV-chipkaart en zodra ik die ontvangen heb meteen het reisrecht laten verwijderen?
Op de website www.studentenreisbewijs.nl staat het volgende:
[..]
Kan ik er dus van uitgaan dat er niks aan de hand is zolang ik maar geen gebruik maak van de OV-chipkaart?
Staat je wijziging zichtbaar in Mijn IB-Groep? Dan komt het in ordequote:Op woensdag 8 juli 2009 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb het gisteren al gedaan en volgens mij is het nu goed gegaan. Nu nog naar Studielink bellen om een inlognaam en wachtwoord, wat een schijtprogramma is dat zeg
quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:00 schreef nikky het volgende:
[..]
Staat je wijziging zichtbaar in Mijn IB-Groep? Dan komt het in orde
Graag gedaanquote:
Ik heb een soortgelijke vraag.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:34 schreef nikky het volgende:
[..]
Heb je prestatiebeurs ontvangen voor een opleiding op niveau 3 of 4 en ga je een opleiding volgen in het hoger onderwijs? Dan heb je opnieuw recht op minimaal 4 jaar prestatiebeurs. De maanden dat je prestatiebeurs hebt ontvangen voor het mbo worden niet in mindering gebracht op je prestatiebeurs voor het hoger onderwijs.
( Dit geldt alleen als je niet eerder studiefinanciering hebt ontvangen voor HO )
Top! Je bent een engelquote:Op woensdag 8 juli 2009 09:34 schreef nikky het volgende:
[..]
Heb je prestatiebeurs ontvangen voor een opleiding op niveau 3 of 4 en ga je een opleiding volgen in het hoger onderwijs? Dan heb je opnieuw recht op minimaal 4 jaar prestatiebeurs. De maanden dat je prestatiebeurs hebt ontvangen voor het mbo worden niet in mindering gebracht op je prestatiebeurs voor het hoger onderwijs.
( Dit geldt alleen als je niet eerder studiefinanciering hebt ontvangen voor HO )
quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:50 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik heb een soortgelijke vraag.
Ik heb al eerder een HBO-opleiding gedaan (niet afgemaakt, na 1,5 jaar gestopt). Hierna heb ik een MBO opleiding gedaan waar ik mijn diploma voor gehaald heb. Nu wil ik weer een HBO-opleiding gaan volgend (Associate degree). Hoeveel jaar studiefinanciering kan ik nog ontvangen? Is dit dan 48 maanden - het aantal maanden wat ik al bij mijn 'afgebroken HBO' heb opgebruikt? Of begin ik 'gewoon' weer met het volle pond?
Het vetgedrukte is wel belangrijk voor je aangezien je eerder studiefinanciering hebt ontvangen.quote:Vraag
Hoe lang heb ik recht op studiefinanciering als ik een Associate-degreeprogramma volg?
Antwoord
Voor een voltijdse of duale hbo- opleiding krijg je altijd vier jaar prestatiebeurs. Daarna kun je nog drie jaar lenen.
De prestatiebeurs wordt uitbetaald als voorlopige lening.
Bij het behalen van het Associate-degree diploma wordt maximaal twee jaar prestatiebeurs omgezet in gift.
quote:Vraag:
Heb ik recht op studiefinanciering als ik een Associate-degreeprogramma ga volgen?
Antwoord
Je hebt recht op studiefinanciering als je een Associate-degreeprogramma volgt en ook aan de overige voorwaarden voldoet.
Voor een overzicht van de Associate-degreeprogramma's kun je klikken op onderstaande link.
Zie ook:> Overzicht Associate-Degreeprogramma's http://www.ib-groep.nl/Images/lijst_Ad_%2004_04_07_tcm7-6616.xls
Denk het niet omdat het zomervakantie is en dus geen school. Je kan het beste even bellen met de IB-groep. Anders lijkt het mij logischer dat je stageplaatst het vergoed. (Je mag wel gewoon op roze strippenkaarten).quote:Op zondag 12 juli 2009 17:46 schreef its_me_ het volgende:
Deze zomer ben ik bezig met mijn stage.
Nu is mijn OV studentenkaart niet geldig van 16 juli tot 16 augustus, maar moet ik wel reizen naar mijn stageplaats.
Is het mogelijk om hier een vergoeding van aan te vragen via de IB-groep?
De site van de IBG geeft mij geen duidelijkheid.
Je hebt nu 4 jaar gehad?quote:Op maandag 13 juli 2009 01:31 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb een eenjarige master gedaan en ga volgend jaar verder met het tweede jaar van een tweejarige (onderzoeks)master. Krijg ik hier gewoon studiefinanciering voor, terwijl ik al een masteropleiding heb afgerond?
Ja, hiervoor nog een driejarige wo-bachelor, alles nominaal.quote:
3 jaar nomiaal bachelor.quote:Op maandag 13 juli 2009 02:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ja, hiervoor nog een driejarige wo-bachelor, alles nominaal.
Hoi,quote:Op zondag 12 juli 2009 17:46 schreef its_me_ het volgende:
Deze zomer ben ik bezig met mijn stage.
Nu is mijn OV studentenkaart niet geldig van 16 juli tot 16 augustus, maar moet ik wel reizen naar mijn stageplaats.
Is het mogelijk om hier een vergoeding van aan te vragen via de IB-groep?
De site van de IBG geeft mij geen duidelijkheid.
Hoezo officieel nietquote:Op maandag 13 juli 2009 02:14 schreef Renesite het volgende:
[..]
3 jaar nomiaal bachelor.
1 jaar master
Officieel niet dus, maar is het een totaal nieuwe opleiding? Is het betaald? Is het een officiele master (als zodanig bekend) of ook echt als zodanig beschreven: onderzoeksmaster.
Er bestaan natuurlijk wel uitzonderingen die verdieping toelaten. Vertragingen willen je wel eens gesponsord worden en dergelijke. Er kan een speciaal potje zijn.
quote:Hoe lang krijg je prestatiebeurs?
Als je gaat studeren aan een universiteit of hogeschool krijg je meestal vier jaar prestatiebeurs. Daarna kun je nog drie jaar lenen. Voor langere studies kun je meer dan vier jaar prestatiebeurs krijgen. Doe je bijvoorbeeld na je wo-bachelor nog een tweejarige masteropleiding, dan krijg je één jaar extra prestatiebeurs. Ook als je na je hbo-bachelor overstapt naar een tweejarige master, krijg je één jaar extra prestatiebeurs.
Zijn afgeronde master was maar 1 jaar ( geen extra recht ) maar zijn tweede master is een TWEEjarige master.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:44 schreef Renesite het volgende:
Oh? Maar dit was toch een éxtra master naast zijn al afgeronde master? Dat begreep ik er uit.
Bel met de IB-Groep en vraag of je nog recht hebt op een prestatiebeurs als je deze master gaat volgen.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:52 schreef GlowMouse het volgende:
Het gaat om een master bij http://center.uvt.nl/gs/ Daarvoor moet ik me inschrijven aan de UvT en collegegeld betalen. Het is dus wel een officiële tweejarige master, maar ik heb al een andere master gehaald.
quote:
Die datums zijn gewoon elk jaar hetzelfde, 16 juli - 15 augustus.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:03 schreef neilpad het volgende:
Begrijp ik nou goed dat mijn week OV nog maar geldig is tot woensdag? Niet geldig vanaf 16 juli 04.00 staat er, dat is woensdag op donderdagnacht.... Wat is dat voor een raar moment midden in de week... Waarom gewoon niet vanaf vrijdagnacht.
Op je eerste vraag: Nee. Je hebt de boete wegens onterecht bezit. Niet onterecht gebruik.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:42 schreef Rnnz het volgende:
Even een vraagje:
Ik ben enkele maanden terug gestopt met m'n opleiding (HBO - eerstejaars) en heb toen ook netjes alles afgezegd bij de IB-Groep. Ik heb destijds echter niet mijn OV-kaart ingeleverd, in de veronderstelling dat ik hiervoor wel een brief zou krijgen over het hoe en wat. Die heb ik toen niet ontvangen, en eigenlijk heb ik het toen maar laten zitten (achteraf spijt..).
Nu kreeg ik enkele dagen terug een brief met de vraag of ik even ¤ 136 wil overmaken omdat ik onterecht in het bezit ben geweest van een OV-kaart. Ik heb hem in al die tijd niet gebruikt, maar kan dat natuurlijk niet bewijzen. Wat kan ik nu doen? Maak ik enige kans als ik de situatie uitleg? Natuurlijk is het stom van me om het maar te laten zitten, maar ik dacht dat ik wel geinformeerd zou worden hierover.
Misschien handig om te weten: volgend jaar (over 2 maanden dus) start ik weer met een nieuwe opleiding, dus dan meld ik me ook weer aan voor stufi. Weet niet of dit wat uitmaakt, en of het dan kan worden kwijtgescholden of wat dan ook..
I have no idea.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:03 schreef neilpad het volgende:
Begrijp ik nou goed dat mijn week OV nog maar geldig is tot woensdag? Niet geldig vanaf 16 juli 04.00 staat er, dat is woensdag op donderdagnacht.... Wat is dat voor een raar moment midden in de week... Waarom gewoon niet vanaf vrijdagnacht.
Standaard datum + bouwvak moment?quote:Op maandag 13 juli 2009 15:03 schreef neilpad het volgende:
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:46 schreef nikky het volgende:
[..]
Op je eerste vraag: Nee. Je hebt de boete wegens onterecht bezit. Niet onterecht gebruik.. Je maakt geen enkele kans als je de situatie uitlegt.
Het wordt niet kwijtgescholden als je opnieuw studiefinanciering aanvraagt. Je zult de boetes ( je krijgt nog meer, elke maand ¤ 136,00) moeten betalen. Lever je OV kaart zo snel mogelijk in om meer boetes te voorkomen.
Je kunt hem inleveren op het postkantoor waar je hem gehaald hebt. Kan ook bij een andere, herkenbaar aan de OV-studentenkaart sticker op de gevel.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:50 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.![]()
Hm. Ik zie dat ik weinig kans maak.OV-kaart inleveren, gewoon bij het postkantoor waar ik hem heb gehaald neem ik aan? Hoef ik hiervoor niets mee te brengen, een brief of wat dan ook?
![]()
Kan ik hem over anderhalve maand weer op komen halen.
Ik heb het nog even nagezocht. Deze data is een afspraak tussen de openbaarvervoers bedrijven en het ministerie van OC&W. Deze afspraak staat al jaren zo.quote:
Ik begrijp persoonlijk niet waarom dit naar de IB-Groep zou moeten. Den Haag bepaald de wet, de IB-Groep is een uitvoerende instantie. Als je iets veranderd wil zien is mijn eerste gedachte het ministerie van OC&W.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:03 schreef its_me_ het volgende:
Ik heb contact gehad met de IB-groep over de geldigheid van de OV studentenkaart gedurende de zomervakantie. De man aan de telefoon vertelde mij dat de studentenkaart niet geldig is gedurende de zomervakantie. Verder vertelde hij dat het aan te raden was om een klachtenbrief te schrijven naar de IB-groep om zo mijn stem te laten horen. Hij vertelde dat het steeds vaker voorkwam dat er studenten gedurende de zomervakantie bezig zijn met hun stage of zelfs met school. Wanneer er een groot aantal studenten zou klagen, is het wellicht mogelijk dat de "ongeldigheidsregeling" gedurende de zomervakantie komt te vervallen.
Ik heb dus vorige week de 0-lening aangevraagd. Ik keek daarnet weer even in Mijn IBG en nu had ik een postbericht waarin de 'wijzigingen' vermeld stonden. Er staat alleen dat ik dus vanaf september 0 euro studiefinanciering krijg, maar verder staat er niets over het behouden van de OV kaart of 0-lening. Dit hoort zo?quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:00 schreef nikky het volgende:
[..]
Staat je wijziging zichtbaar in Mijn IB-Groep? Dan komt het in orde
Met Studielink heb ik geen ervaringen
Dit hoort zo. Je behoudt het recht op je OV-studentenkaart.quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb dus vorige week de 0-lening aangevraagd. Ik keek daarnet weer even in Mijn IBG en nu had ik een postbericht waarin de 'wijzigingen' vermeld stonden. Er staat alleen dat ik dus vanaf september 0 euro studiefinanciering krijg, maar verder staat er niets over het behouden van de OV kaart of 0-lening. Dit hoort zo?
Loting?quote:
Leg uit als je wilt. Ik begrijp je niet.quote:
OV-studentenkaart week doet het met ingang van morgen een maand niet.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:32 schreef nikky het volgende:
[..]
Leg uit als je wilt. Ik begrijp je niet.
Dit is wel volgens de regels. Ik zal even voor je uitzoeken wat je moet doen vanwege de uitwonende controle en de adrescontrole.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:34 schreef Sanderrrr het volgende:
Over 1 maand loop ik stage in Amsterdam voor 6 maanden en mijn stagebedrijf heeft er een huis voor mij geregeld. Het is wel op een vakantiepark (speciaal voor langdurig verblijf) waardoor ik me niet in mag schrijven bij die gemeente, maar ik ben dan wel uitwonend, dus ik heb wel gewoon recht op uitwonend stufi toch? Het stagebedrijf zei dat hun speciaal voor dit een bewoonbaar bedrijfspand hebben of iets dergelijks, zodat ik dat als mijn uitwonend adres kan aangeven. Maar dit lijkt me niet helemaal volgens de regels?
Ofquote:Uitwonende controle:
Een op naam van de studerende huur of koop contract samen met een bankafschriften van de huur/hypotheek betaling van de eerste én de laatste maand van de periode.
quote:Bankafschriften van de gehele periode waaruit de huur/hypotheek betalingen blijk ( er mooet wel bij de beschrijving duidelijk vermeld staan dat dit om huur voor een betreffende periode gaat btw )
Bij stage een recente verklaring van de onderwijsinstelling of stageverlener waarin de exacte periode vermeld staat waarin stage is gelopen en waar de student woonachtig was.
Je krijgt gewoon een boete.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:09 schreef Ohrpolster. het volgende:
Zouden ze moeilijk doen als ik vandaag nog met OV reis? Ik dacht nl. dat het tot en met 16 juli geldig was, ik kom er net achter dat er 'tot' staat...iemand ervaringen? Ik zou ook gewoon een kaartje kunnen kopen natuurlijk, dat weet ik...
Heb ongeveer dezelfde vraag, maar dan met één jaar studievertraging (dus ik ga dat jaar helemaal geen master doen). Is het überhaupt mogelijk om een jaar extra stufi (lening) te krijgen voor een bacheloropleiding die je al drie jaar volgt? En zo ja, hoe vraag je dat aan? Of hoef je geen actie te ondernemen daarvoor?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:05 schreef Kralicek het volgende:
Als je een 3 jarige bachelor doet en een semester vertraging oploopt, krijg je in dat semester nog wel stufi? Dat semester zal de het begin van een 'vierde' jaar zijn en begint in september. In februari zou dan de tweede helft beginnen van het schooljaar waarin ik dan start met een master.
Is het zo dat ik de eerste helft van dat 4e jaar stufi krijg voor mijn bachelor en de tweede helft voor mijn master?
Of krijg ik dat half jaar vertraging niks en moet ik geld + OV lenen? Waarna ik dus wel weer OV en stufi krijg als ik aan die master begin?
Ik vind het nogal onduidelijk. Mijn studieadviseur zei het bovenstaande, maar mijn moeder zegt weer het onderstaande. De IB groep site is nogal verwarrend vind ik. :$
Ik dacht dat je 10 jaar een prestatiebeurs kreegquote:Waarschijnlijk heb je recht op studiefinanciering. Tot je 34ste heb
je daar in principe recht op mits je die na je 29ste niet onderbreekt.
Volg je een bachelor- en masteropleiding van gezamenlijk 4 jaar?
Dan heb je recht op 7 jaar studiefi nanciering, waarvan 4 jaar
prestatiebeurs en 3 jaar lening. Je krijgt in totaal 10 jaar de tijd om
je studiefi nanciering op te nemen.
Gewoon 4 jaar prestatiebeurs met de mogelijkheid om 3 jaar daarna nog bij te lenen ( incl OV-kaart).quote:Op zondag 26 juli 2009 18:14 schreef Cahir het volgende:
In elke erasmus brochure staat dit
[..]
Ik dacht dat je 10 jaar een prestatiebeurs kreegIk kan hierover ook niks vinden op IBgroep dat het maar 4 jaar is.
Hoe weet je of je in aanmerking komt voor een jaar extra?quote:Op zondag 26 juli 2009 18:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Gewoon 4 jaar prestatiebeurs met de mogelijkheid om 3 jaar daarna nog bij te lenen ( incl OV-kaart).
Binnen 10 jaar na start van je studie moet je en diploma op dat niveau gehaald hebben >>> anders terugbetalen.
Als je een chronische ziekte of aandoening hebt ( bijv. dyslexie) dan kun je met dokterverklaring erbij een jaar extra prestatiebeurs vragen.
Moet je samen met je decaan aanvragen. Een verklaring van een behandelend arts (bij ziekte) of een psycholoog/pedagoog ( bij dyslexie, autisme e.d.) bijvoegen moet voldoende zijn.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:24 schreef Cahir het volgende:
[..]
Hoe weet je of je in aanmerking komt voor een jaar extra?
http://www.ibgroep.nl/par(...)studievertraging.asp
staat niks
Misschien in Studielink? Daar staat bij elke opleiding waar je een inschrijvingsverzoek voor hebt ingediend, een knopje "studiefinanciering aanvragen".quote:Op zondag 26 juli 2009 13:57 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb nu al stufi en OV tot en met 31 aug. En vanaf 1 sept. doe ik een nieuwe studie.. maar zie nergens in Mijn IB-Groep waar ik opnieuw stufi en OV kan aanvragen voor vanaf septemberIn het instructiefilmpje staat links 'studiefinanciering aanvragen' maar bij mij staat dat er niet.
Waar moet ik t doen?
Ook geprobeerd.. dan stuurt ie mij dus naar de site van de IB-Groep waar dat filmpje staat.quote:Op maandag 27 juli 2009 10:35 schreef Horloge het volgende:
[..]
Misschien in Studielink? Daar staat bij elke opleiding waar je een inschrijvingsverzoek voor hebt ingediend, een knopje "studiefinanciering aanvragen".
Vaag... misschien moet je eerst stufi stoppen voordat je andere kunt aanvragen?quote:Op maandag 27 juli 2009 12:19 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ook geprobeerd.. dan stuurt ie mij dus naar de site van de IB-Groep waar dat filmpje staat.
Hier een foldertje van de IB Groep. Op pagina 3 staat dat je een vergoeding kunt krijgen als je in het buitenland studeert of wanneer je geen prestatiebeurs ontvangt.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:42 schreef Viezze het volgende:
Misschien weet hier iemand het, ik kan er weinig duidelijks over vinden op het internet.
Ik heb geen OV-kaart nodig omdat ik via mijn vader heel goedkoop kan reizen (medewerkerskorting). Is het nou wel of niet mogelijk hier een vergoeding voor te krijgen? Ik hoor er wisselende dingen over, sommige mensen zeggen dat het wel kan en anderen weer niet...
Onderdeel van, maar ook bij een lening kun je hem houden ( ook bij een 0-lening, je leent geen geld alleen de OV-kaart)quote:Op maandag 27 juli 2009 23:07 schreef Cahir het volgende:
Is je OV kaart een onderdeel van je prestatiebeurs voor 4 jaar? Of krijg je hem zolang je studeert?
heeft iemand misschien antwoord op mijn vraag?quote:Op zondag 26 juli 2009 22:45 schreef blingbling11 het volgende:
Vanaf wanneer kan ik nou precies mijn OV-studentenkaart verwachten? Vanaf 1 oktober of pas later?
Ik moet nu al aan gaan lopen kloten met zo'n maand-traject abo. Maar dat is echt grafduur.
wanneer ben je 18 geworden?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:30 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
heeft iemand misschien antwoord op mijn vraag?
volgend jaar, 11 april. Maar ik heb volgens mij gewoon recht op Stufi en OV aangezien ik HBO ga doen.quote:
Dan krijg je pas in/na de zomer bericht en is de kaart geldig vanaf 1 oktober.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:59 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
volgend jaar, 11 april. Maar ik heb volgens mij gewoon recht op Stufi en OV aangezien ik HBO ga doen.
Ik heb vanmiddag een mail gestuurd.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:49 schreef Horloge het volgende:
[..]
Vaag... misschien moet je eerst stufi stoppen voordat je andere kunt aanvragen?![]()
Lijkt me wel omslachtig, maar ik zie ze er wel voor aan eerlijk gezegd..
wijziging doorgeven per 1 sept.. wijziging van onderwijsinstelling.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:49 schreef Horloge het volgende:
[..]
Vaag... misschien moet je eerst stufi stoppen voordat je andere kunt aanvragen?![]()
Lijkt me wel omslachtig, maar ik zie ze er wel voor aan eerlijk gezegd..
Ik word 23 augustus 18, krijg ik dan wel per 1 september een OV-kaart? Ik krijg namelijk pas per oktober stufiquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:04 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan krijg je pas in/na de zomer bericht en is de kaart geldig vanaf 1 oktober.
( Gaat per kwartaal als je nog geen 18 bent. Als je voor 1 september 18 wordt geldt hij per 1 sept [aanvang stufi].. Zoniet, dan pas bij ingang laatste kwartaal... = 1 okt.)
Nee, je krijgt een OV-kaart die geldig is vanaf 1 oktober.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik word 23 augustus 18, krijg ik dan wel per 1 september een OV-kaart? Ik krijg namelijk pas per oktober stufi
Dat is trouwens wel mooi zuur dan voor mensen die elke dag met de trein op en neer moeten reizen, wordt nog een aardige extra kostenpost danquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:46 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Nee, je krijgt een OV-kaart die geldig is vanaf 1 oktober.
Je moet dan de OV kaart later terugbetalen? Of is hij dan nog steeds gratis?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Onderdeel van, maar ook bij een lening kun je hem houden ( ook bij een 0-lening, je leent geen geld alleen de OV-kaart)
quote:Op zondag 26 juli 2009 13:57 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb nu al stufi en OV tot en met 31 aug. En vanaf 1 sept. doe ik een nieuwe studie.. maar zie nergens in Mijn IB-Groep waar ik opnieuw stufi en OV kan aanvragen voor vanaf septemberIn het instructiefilmpje staat links 'studiefinanciering aanvragen' maar bij mij staat dat er niet.
Waar moet ik t doen?
En dan het antwoord:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:01 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag een mail gestuurd.
Vind t een erg vage mail. 'Wijzigen via IB-Groep in plaats van opnieuw aanvragen'.. Ja ik had dus in mijn mail gezet dat ik die knop niet kon vindenquote:Als je ooit al eens studiefinanciering hebt aangevraagd dan kun je je gegevens
wijzigen via Mijn IB-Groep in plaats van opnieuw aanvragen. De wijziging van
opleiding is doorgekomen. De aanvraag studiefinanciering zal doorlopen voor de
nieuwe opleiding. Je ontvangt binnenkort bericht.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:12 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat is trouwens wel mooi zuur dan voor mensen die elke dag met de trein op en neer moeten reizen, wordt nog een aardige extra kostenpost dan
prestatiebeurs = schenking als je het haalt ( de basis 4 jaar dus, inclusief de OV-kaart)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:34 schreef Cahir het volgende:
[..]
Je moet dan de OV kaart later terugbetalen? Of is hij dan nog steeds gratis?
Staat achterop de kaart zelf. OV-week kaart is van 16 juli tot 16 aug niet geldig (wel korting). Weekendkaart blijft de hele zomer geldig.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:16 schreef Keenan het volgende:
Is de ov weekend kaart nu ook geldig? want ik had het eerder gevraagd maar kan geen bron vinden...
3e studie zelfsquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:42 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
[..]
En dan het antwoord:
[..]
Vind t een erg vage mail. 'Wijzigen via IB-Groep in plaats van opnieuw aanvragen'.. Ja ik had dus in mijn mail gezet dat ik die knop niet kon vindenEn daarna toch: 'De aanvraag studiefinanciering zal doorlopen voor de nieuwe opleiding'.. Moet ik dus helemaal niks meer doen?
Zijn er geen mensen hier die al met hun 2e jaar bezig zijn? Moesten jullie opnieuw stufi + OV aanvragen?
Zoiets zocht ik ook maar dat is dus niet (meer) het geval. Ik heb mijn studiewijziging al doorgegeven en vanaf vandaag staat ineens bij betalingen ook 'september, oktober, ..' en bij OV staat niet meer 'niet geldig okt t/m dec'. Dus je hoeft blijkbaar niet meer opnieuw studiefinanciering aan te vragenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:28 schreef Peter het volgende:
[..]
3e studie zelfs
Inloggen op mijn ib-g
dan naar je gegevens (kies bovenaan tabblad school/studie) en op de 'w' voor je studierichting klikken en daarna wijzigen per 1 sept.
klaar
Als iemand dus een aanvullende beurs krijgt dan krijgt die persoon daar nog eens de basis beurs bovenop?quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:35 schreef GlowMouse het volgende:
Wat krijg je als je de volledige aanvullende beurs bij de basisbeurs optelt?
quote:Op woensdag 29 juli 2009 04:02 schreef KraideN het volgende:
[..]
Als iemand dus een aanvullende beurs krijgt dan krijgt die persoon daar nog eens de basis beurs bovenop?
Je had overbrugging aan moeten vragen. Dat kan je als het goed is nog aanvragen op de site van de IB-groep (binnen 4 maanden nadat je recht op scholierentoeslag stopte).quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:43 schreef Mylou het volgende:
ik heb een vraag, en ik hoop dat iemand er antwoord op kan geven.
ik heb dit jaar mijn vwo diploma gehaald. aangezien ik vanaf mei 2008 18 ben heb ik recht op scholierentoeslag.
dit heb ik ook elke maand gekregen. nu heb ik me ingeschreven voor een nieuwe studie en studiefinanciering aangevraagd. maar sinds juni kreeg ik geen scholierentoeslag meer. terwijl ik dacht dat ik er gewoon recht op had. mijn vraag is dus heb ik nog recht om scholierentoeslag te krijgen?
De MBO'ers van tegenwoordigquote:Op woensdag 29 juli 2009 04:02 schreef KraideN het volgende:
[..]
Als iemand dus een aanvullende beurs krijgt dan krijgt die persoon daar nog eens de basis beurs bovenop?
Als je nog geen (of net) 18 bent en HBO of WO gaat doen krijg je inderdaad vanaf oktober pas OV en studiefinanciering.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:20 schreef wikwakka2 het volgende:
Klopt het dat je pas vanaf oktober studiefinanciering ontvangt? Best wel laat eigenlijk, tenzij het komt omdat ik het zelf te laat heb aangevraagd.
En bij mijn IB-G staat ook dat ik gee gebruik maak van een OV-kaart terwijl ik dat volgens mij wel gewoon op het formulier heb aangegeven.
Vraagquote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:20 schreef wikwakka2 het volgende:
En bij mijn IB-G staat ook dat ik gee gebruik maak van een OV-kaart terwijl ik dat volgens mij wel gewoon op het formulier heb aangegeven.
Het is een OV-studentenkaart, groot verschil. En hij is toch pas vanaf september geldig.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:28 schreef AFCA_DD het volgende:
Ik wordt pas 15 augustus ongeveer geplaatst bij mijn studie, omdat het een 2e loting betreft. Maar hoe zit het dan met de OVjaarkaart, kan ik die dan ook pas vanaf dan ophalen? Want opzich is dat niet bepaald handigOf zelfs nog later, de maand erna?
16 augustus is hij alweer geldig.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:38 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het is een OV-studentenkaart, groot verschil. En hij is toch pas vanaf september geldig.
Niet als je per 1 september begint met studeren.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:41 schreef rene90 het volgende:
[..]
16 augustus is hij alweer geldig.
Is dat nog steeds zo? Vond/vind dat zo'n onzin met het oog op de intro's...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:53 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Niet als je per 1 september begint met studeren.
Volgens mij moet je op 14 augustus een foto inleveren voor de ov-chipkaart en krijg je die later pas thuisgestuurd. De ov studentenkaart kun je in ieder geval niet als ov chipkaart gebruiken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:36 schreef robbert007 het volgende:
Ik heb een vraagje over de ov studentenkaart, ik kan deze volgens de site van ib-groep 14 augustus ophalen bij het postkantoor. Mijn vraag is of ik hier dan ook geld op kan zetten en gebruiken? Dit omdat ik vanaf 17 augustus een ov-chipkaart nodig heb.
Maar is ie dan ook al geldig? Volgens mij kun je je OV kaart pas vanaf 1 september gebruiken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:38 schreef JeroenV het volgende:
Dankje, ik zie nu dat hij vrijdag klaar ligt. Je kan hem ook met het kaartnummer ophalen stond er.
Het postkantoor zei dat ze donderdag altijd alle nieuwe OV's binnenkrijgen. Misschien ga ik het morgen al proberen, aangezien ik hem wellicht dan nodig heb.
Misschien dat je iets gewijzigd hebt? Volgens mij krijg je van elke wijziging die je doet/wordt gedaan een brief.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:45 schreef Cahir het volgende:
Net 10 minuten gewacht aan de telefoon, stel mijn vraag toch maar hier:
Nou heb ik al ruim een maand geleden een brief gekregen met daarin de bedragen van basistoelage en aanvullende toelage die ik krijg onder het mom 'tegemoetkoming voor scholieren' maar toch blijf ik per post doodgestalkt te worden. Ik blijf maar brieven krijgen over 'tegemoetkoming voor scholieren', informatiebrochures, formulieren die moet invullen terwijl mijn aanvraag al helemaal afgerond is en ik weet welke bedragen ik krijg vanaf 1 oktober 2009. Is er iets misgegaan of is dit normaal?
Ik moest het toentertijd voortzetten. Maar aangezien studielink alles regelt lijkt mij dat het vrij automatisch gaat. Ik zelf ben toen wel eventjes langs gegaan bij het IBG (Groningen woon ik, voor jou kan bellen een optie zijn) voor de zekerheid. Deze hebben het voor mij door laten zetten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:16 schreef Mirel het volgende:
Heb een vraag, want zit best in de knoop met al die verschillende dingen die ik heb gekregen en ik nog moet opsturen.
Voor de zomervakantie heb ik mijn MBO opleiding afgerond en een diploma ontvangen. Tóen al kreeg ik een onderwijskaart van de IBgroep, voor studiejaar 2009/2010.
Vorige week heb ik me pas kunnen aanmelden voor een HBO opleiding, met studielink, heb het iig zsm ik kon gedaan (ivm met vakantie etc)
Dat is dus ook allemaal gedaan, en ik heb nu een document van m'n school (HU) gekregen, voor de pasfoto, en eentje voor het betalen van het lesgeld. Dat document zal ik zometeen in de brievenbus leggen.
Moet ik nog iets met die onderwijskaart van de IBgroep doen? Daar vragen ze ook om het lesgeld.
En ik had al Stufi en een OVkaart sinds 2 jaar terug. Moet ik dat nu opnieuw aanvragen via de IBgroep website, of is er een optie om het 'voort te zetten' oid? Zo ja, waar kan ik dat op de site vinden? Heb net even gezocht om het aan te vragen, maar kon het niet vinden.
Ik keek even snel in het instructiefilmpje voor het aanvragen van stufi, en daar zie ik een optie om het aan te vragen bij de 'mijn IBgroep' pagina. Die optie staat er bij mij niet bij.
Tevens is bij info het 'diploma' vakje leeg. Komt dat omdat ik pas een week terug me via studielink heb aangemeld?
Die gewoon negeren. Zolang je het maar betaald aan de HU dan is dat in orde Ik betaal ook geen lesgeld meer (HBO) maar collegeged.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:08 schreef Mirel het volgende:
En over die onderwijskaart van de IBgroep die ik kreeg, waarmee ik het lesgeld moet betalen? Dat hoort zeker nog bij de oude opleiding, want ik heb van de HU zelf een kaart gekregen met alle bankinformatie etc van mij d'r op.
dat is een gekke zin zegquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:22 schreef raaavi het volgende:
Waar kan je zien ik wel mn OV kaart krijg?
Nee, moet je zelf aanvragen bij de IBGquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:29 schreef raaavi het volgende:
[..]het begint laat te worden :p
Hmm, Regelt studielink mn OV?
quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:30 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee, moet je zelf aanvragen bij de IBG
quote:Je krijgt hem automatisch als je studiefinanciering voor mbo, hbo of universiteit ontvangt. De OV-studentenkaart valt onder de regels van de prestatiebeurs.
Dan zul je binnenkort een ophaalbericht krijgenquote:
kan ik straks rustig slapenquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:33 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dan zul je binnenkort een ophaalbericht krijgen
HBO / WO ; dan krijg je hem meteen (ook al ben je onder de 18)quote:
Praat je jezelf tegen of ligt het aan mij?quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:35 schreef automatic_ het volgende:
[..]
HBO / WO ; dan krijg je hem meteen (ook al ben je onder de 18)
MBO; dan krijg je hem pas vanaf je 18e
Ben je nu 16/17 en ga je naar HBO/WO, dan gaat je OV pas per 1 oktober in, dus zal je eind augustus/begin september een afhaalbericht krijgen.
Als je 1 okt nog geen 18 bent, krijg je hem toch. Dat is 'meteen' in vergelijking met MBO.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:44 schreef raaavi het volgende:
[..]
Praat je jezelf tegen of ligt het aan mij?
Eerst zeg je dat je bij HBO gelijk krijgt, en daarna pas vanaf 1 oktober?
ik ben 5 sept. 18quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je 1 okt nog geen 18 bent, krijg je hem toch. Dat is 'meteen' in vergelijking met MBO.
Dan moet je dus wachten tot oktober. Heeft ermee te maken dat je ouders dit kwartaal nog kinderbijdrage krijgen dacht ik.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:49 schreef raaavi het volgende:
[..]
ik ben 5 sept. 18maar ga wel HBO
sucksquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:50 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dan moet je dus wachten tot oktober. Heeft ermee te maken dat je ouders dit kwartaal nog kinderbijdrage krijgen dacht ik.
Dan zou ik eventjes een belletje eraan wagenquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:53 schreef jjanderson het volgende:
Op studielink is alles goedgekeurd(dus in het groen)
Toelaatbaarheid bepaald
Machting voor collegeld is ontvangen
etc. etc.
Alles is verder dik in orde.
Juistquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:50 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dan moet je dus wachten tot oktober. Heeft ermee te maken dat je ouders dit kwartaal nog kinderbijdrage krijgen dacht ik.
Thnx!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan zou ik eventjes een belletje eraan wagen!
Heb alles in mijn IB-groep map, niet zo zuur. Heb al telefonisch contact gehad met de IB-groep en je hebt recht om het alsnog te ontvangen (terugwerkende kracht). Dan ontvang je in mijn geval voor thuiswonend, terwijl ik gehoopt had dat ik het kon gebruiken voor de periode dat ik uitwoon. Dus op zich nog niks aan de hand, maar in de wet staat 'ten hoogste' van 48 maanden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:41 schreef GlowMouse het volgende:
Wat zuurIn de wet staat nergens dat je alleen de eerste 48 maanden die beurs moet krijgen, dus je kunt ze vragen waarop ze dat baseren. En anders bezwaar/beroep aantekenen. Heb je de correspondentie uit 2008 nog?
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:38 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Juist![]()
En daarna stopt de kinderbijslag en daar krijg jij dan stufi + OV voor.
Ja, dat klopt ook, maar je krijgt hem dan pas vanaf oktober i.p.v. septemberquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:54 schreef raaavi het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat je bij een HBO opleiding direct toegang kreeg tot OV,
aangezien daar een debat over was op TV ooit, dat MBO studenten hierdoor in het nadeel zijn.
Kan ook zijn dat ik dit helemaal verkeerd begrepen heb, zo ja,
Misschien dat iemand het even goed kan uitleggen
Terugwerkende kracht zou ik niet mee akkoord gaan, scheelt 48 maanden maal 200 euro. Als de wet de eerste 48 maanden bedoelt, zou er wel staan "in de eerste 48 maanden waarvoor aanspraak op studiefinanciering bestaat" (vgl art. 5.2 lid 1 Wet Studiefinanciering 2000, waar het staat met 12 maanden).quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:54 schreef Brembo het volgende:
[..]
Heb alles in mijn IB-groep map, niet zo zuur. Heb al telefonisch contact gehad met de IB-groep en je hebt recht om het alsnog te ontvangen (terugwerkende kracht). Dan ontvang je in mijn geval voor thuiswonend, terwijl ik gehoopt had dat ik het kon gebruiken voor de periode dat ik uitwoon. Dus op zich nog niks aan de hand, maar in de wet staat 'ten hoogste' van 48 maanden.
Dus het is de vraag 'ten hoogste' de eerste 48 maanden is of 48 maanden naar keuze.
Dus als ik, stel op me 16e naar de HU ging, kreeg ik hem ook pas 2 jaar laterquote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:10 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, dat klopt ook, maar je krijgt hem dan pas vanaf oktober i.p.v. september
(en als je voor 1 juli 2009 18 bent, dan krijg je hem vanaf september)
Serieus, ik word er nu een beetje moe vanquote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:20 schreef raaavi het volgende:
[..]
Dus als ik, stel op me 16e naar de HU ging, kreeg ik hem ook pas 2 jaar later?
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:25 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Serieus, ik word er nu een beetje moe van
MBO = vanaf 18 jaar
HBO = als je ingeschreven bent, ongeacht leeftijd
Voor 1 juli 18? September
Na 1 juli 18? Oktober.
Ik ging op mijn 16e naar de Hogeschool, werd 7 september 17 en kreeg mijn OV dus vanaf 1 oktober.
Je krijgt hem dus gewoon op het HBO, maar het ligt er even aan of je hem per 1 september krijgt of per 1 oktober en dit heeft alles te maken met de kinderbijslag.
Het verschil van voor of na 1 juli komt doordat je ouders kinderbijslag ontvangen en dit gaat per kwartaalquote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:25 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Serieus, ik word er nu een beetje moe van
MBO = vanaf 18 jaar
HBO = als je ingeschreven bent, ongeacht leeftijd
Voor 1 juli 18? September
Na 1 juli 18? Oktober.
Ik ging op mijn 16e naar de Hogeschool, werd 7 september 17 en kreeg mijn OV dus vanaf 1 oktober.
Je krijgt hem dus gewoon op het HBO, maar het ligt er even aan of je hem per 1 september krijgt of per 1 oktober en dit heeft alles te maken met de kinderbijslag.
Ja, gewoon dit invullen en opsturen(het kan niet via DigiD), ik heb net m'n cash gekregen daarvan, +nog extra tegemoetkoming scholieren die ze te weinig hadden gegevenquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:09 schreef Ascendancy het volgende:
Ik kom ook maar even een domme vraag stellen. Ik las hier gewoon om even te kijken of ik wel alles goed wist over ov en stufi.
En nu lees ik over die overbrugging.
Ik heb dit jaar VWO 6 afegmaakt, en ga nu aan de tu-delft studeren.
ik ben 17 juni 18 geworden. en begin 1 september aan de tu.
Betekend dat dat ik nu nog geld kan gaan vragen voor juli en augustus?
Oh, nog duidelijker!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:42 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het verschil van voor of na 1 juli komt doordat je ouders kinderbijslag ontvangen en dit gaat per kwartaal.
Welke vlakken moet ik dan allemaal invullen, want het is erg onlogisch, aangezien het een formulier is voor zo ongeveer alles.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:35 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ja, gewoon dit invullen en opsturen(het kan niet via DigiD), ik heb net m'n cash gekregen daarvan, +nog extra tegemoetkoming scholieren die ze te weinig hadden gegeven
Ja wat je nu hebt ingevuld is goed, de rest moet je niet doenquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Welke vlakken moet ik dan allemaal invullen, want het is erg onlogisch, aangezien het een formulier is voor zo ongeveer alles.
Ik heb nu ingevuld, 1, 5 en 11. Moeten 6, 7, 8 ook?
Ik vind het maar raar. Eerst staat er overal bij, alleen invullen als blablabla. En vervolgens niet meer.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:57 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ja wat je nu hebt ingevuld is goed, de rest moet je niet doen
Ik vond het ook een erg vaag document op het eerste gezicht, maar nadat ik er mijn onvergelijkelijke intellect op had los gelaten snapte ik hoe het in elkaar zat
Geen idee :pquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Okeej alles ingevuld. Bedankt.
Op wat voor bedrag kan ik rekenen?
Volgens mij moet je dan je abonnement (dus van het gratis reizen) eraf laten halen bij een info puntquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:11 schreef kevin6188 het volgende:
Wil morgen even IB Groep bellen om stufi stop te zetten (bijverdiengrens). Kan dat ook telefonisch of alleen per DigiD? Daar werd op de site namelijk naar doorverwezen.
Lever dan ook mijn OV in. Heb alleen ook OV Chipkaart gekregen recent, mag ik die wel houden?
Edit: zie dat er IBG in een code staat verwerkt, dus dat zal wel niet.![]()
Ophalen kan al, maar je mag hem dan pas vanaf september gebruiken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:29 schreef Jamelai het volgende:
Even een korte vraag over mijn OV Kaart.
Ik heb een OV afhaalbewijs voor een kaar van jan-dec 2009.
Mijn stufi gaat officieel 1 september in.
Ik las dat je de OV Kaart eerder op mag halen, vanaf wanneer kan ik hem gaan ophalen zonder boete te krijgen?
Net even nagevraagd. Dat is correct. Binnenkort dus even doen. Reis nogal veel in Amsterdam dus om nu opnieuw zo'n kaart aan te moeten vragen is ook overdreven.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:47 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dan je abonnement (dus van het gratis reizen) eraf laten halen bij een info punt
Voor mij zou dat in R'dam zijn.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:38 schreef Brembo het volgende:
Wat moet je met je ov-chipkaart doen als je je ov-studentenkaart moet inleveren(voor een periode van vier maanden), bij de IB-groep moest ik 10 minuten wachten
.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:47 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dan je abonnement (dus van het gratis reizen) eraf laten halen bij een info punt
Voor mij zou dat in R'dam zijn.
En 10 minuten wachten bij de IBG is kortquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:30 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Net even nagevraagd. Dat is correct. Binnenkort dus even doen. Reis nogal veel in Amsterdam dus om nu opnieuw zo'n kaart aan te moeten vragen is ook overdreven.
Nee, je kunt hem pas vanaf september gebruiken. Dat 16 juli-16 aug-verhaal staat altijd op de OV-kaart, maar dat zou pas voor volgend jaar op jou van toepassing zijn, met je nieuwe OV-jaarkaart die wel een jaar geldig is dusquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:47 schreef sbk het volgende:
Ik heb een domme vraag![]()
![]()
Op de voorkant van mijn OV studentenkaart staat dat ie geldig is van september tot december 2009. Op de achterkant "Vrij reizen: van maandag tot zaterdag (behalve van 16 juli tot 16 augustus)
Betekent dit dat ik mijn OV kaart nu al kan gebruiken? Aangezien het 16 augustus al geweest is. Maar op de voorkant staat duidelijk geldig van september - december..
Oh ok, bedanktquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, je kunt hem pas vanaf september gebruiken. Dat 16 juli-16 aug-verhaal staat altijd op de OV-kaart, maar dat zou pas voor volgend jaar op jou van toepassing zijn, met je nieuwe OV-jaarkaart die wel een jaar geldig is dus.
Krijg je thuisgestuurd. Je krijgt steeds automatisch een afhaalbericht thuisgestuurdquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:06 schreef sbk het volgende:
[..]
Oh ok, bedankt![]()
Nog een ding, krijg ik voor de OV studentenkaart voor 2010 automatisch een afhaalpas thuis gestuurd of moet ik hem aanvragen?
Wanneer heb je hem aangevraagd? Het kan nml even duren. Ik wist zelf vrij laat dat ik weer ga studeren, dus ik heb pas gisteren stufi en OV aangevraagd. OV kan wel even duren en ik krijg geen vergoedingquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:33 schreef Kerol het volgende:
Ik ben 17 jaar en begin maandag met een studie op het HBO, alleen heb ik nog geen OV-afhaalbericht ontvangen..
Veel van mn vrienden hebben hem al wel en ik lees hier ook dat sommige hem al hebben.. Ik snap er niets van.. Vorig jaar had ik hem ook pas vanaf oktober maar toen zeiden ze dat dat zo hoorde en nu opeens niet meer?
Ben wel vorig jaar gestopt met een opleiding en dus alles stop gezet, OV ingeleverd enz. dus ik denk dat het daar aan ligt? Ik heb wel alles weer aangevraagd maar misschien is daar iets de mist in gegaan?
In Maart was alles al geregeld..quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wanneer heb je hem aangevraagd? Het kan nml even duren. Ik wist zelf vrij laat dat ik weer ga studeren, dus ik heb pas gisteren stufi en OV aangevraagd. OV kan wel even duren en ik krijg geen vergoeding.
Klopt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:18 schreef Sheep91 het volgende:
Voor eerstejaars is de OV studentenkaart nog niet geldig? Er staat op sep - dec 2009 namelijk.
Kijk even op Internet bij 'Mijn IB-Groep' of daar niet toevallig staat dat je je OV-kaart kunt ophalen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:33 schreef Kerol het volgende:
Ik ben 17 jaar en begin maandag met een studie op het HBO, alleen heb ik nog geen OV-afhaalbericht ontvangen..
Veel van mn vrienden hebben hem al wel en ik lees hier ook dat sommige hem al hebben.. Ik snap er niets van.. Vorig jaar had ik hem ook pas vanaf oktober maar toen zeiden ze dat dat zo hoorde en nu opeens niet meer?
Ben wel vorig jaar gestopt met een opleiding en dus alles stop gezet, OV ingeleverd enz. dus ik denk dat het daar aan ligt? Ik heb wel alles weer aangevraagd maar misschien is daar iets de mist in gegaan?
quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:35 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ja, gewoon dit invullen en opsturen(het kan niet via DigiD), ik heb net m'n cash gekregen daarvan, +nog extra tegemoetkoming scholieren die ze te weinig hadden gegeven
Dat staat normaal gezien op mijnib bij reizen geloof ik. Bij mij stond er 'afhalen vanaf 28-8' terwijl ik het vorige week ook pas heb aangevraagd. Ik weet niet hoe snel ze het kunnen verwerken. Schrijf dan wel je kaarnummer op, dat kunnen ze op het postkantoor controleren icm je id-kaart.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:44 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb vrijdag pas stufi en OV aangevraagd. Hoe lang zou het duren voor m'n OV klaar ligt?
Ja welke bussen kan je nou gratis nemen met de OV(chip)kaart?quote:Op woensdag 2 september 2009 12:25 schreef Frostu het volgende:
Kwam er vandaag achter dat OV-studentenchipkaart dus niet gratis is bij Connexxion/Arriva-bussen. Ik dacht mooi na met de metro verplicht gechipt te hebben (A'dam) mijn kaartje weer te gebruiken in de bus, zonder te weten dat ik de volgende dag een negatief saldo zou hebben.
Servicebaliemedewerker: "31 augustus, dat was toch weekend? ... Oo nee, Arriva en Connexxion hebben probleempjes met het systeem". Sowieso gaat dit een klacht worden. Staat ook lekker duidelijk aangegeven enzo.
Zelfde probleem hierquote:Op maandag 7 september 2009 20:45 schreef kthxbye het volgende:
Ik ben 31 augustus afgestudeerd en heb mijn OV-kaart nog.Ik moest deze eigenlijk 7 september (vandaag) inleveren, (zie http://www.ib-groep.nl/particulieren/ovkaart/inleverdata.asp ). Betekent dit als ik em morgen inlever dat ik sowieso ¤68,- moet betalen voor die halve maand? Of kan ik em ook wat later inleveren en dat ik dan ook ¤68,- moet betalen? En wat is de uiterste inleverdatum om niet een 2de halve maand te moeten betalen? Moet nog naar Utrecht donderdag (opleiding-gerelateerd) en dat wil ik graag nog op mijn OV-tje kunnen doen
Jup. Ik heb het nog even opgezocht:quote:Op woensdag 9 september 2009 19:42 schreef Stephan1237 het volgende:
Bedankt voor je snelle antwoord. Dus als die regel ook voor het mbo zou gelden zou ik dus niet bang moeten zijn als ik van niveau 4 -> 3 switch en bijvoorbeeld in 2013 mijn opleiding hebt afgemaakt dat ik dan geld moest terugbetalen (ik leen helemaal niks)
Bron: http://www.postbus51.nl/n(...)psonderwijs-mbo.htmlquote:Wat is de prestatiebeurs in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo)?
Als u een opleiding volgt op niveau drie of vier (beroepsopleidende leerweg) in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo), komt u in aanmerking voor de prestatiebeurs. De prestatiebeurs wordt uitbetaald als lening. Als u binnen tien jaar uw diploma haalt, wordt de beurs omgezet in een gift. U hoeft dan niets terug te betalen. U krijgt de prestatiebeurs voor vier jaar. Daarna kunt u nog drie jaar lenen. De lening wordt niet omgezet in een gift. U mag uw prestatiebeurs en lening ook voor meerdere studies op niveau drie en vier inzetten. De ov-studentenkaart valt ook onder de prestatiebeurs.
Euh... verdienen je ouders allebei modaal?quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:22 schreef DJO. het volgende:
Even een vraagje, ik ben sinds 2 september begonnen met een MBO studie, BOL welliswaar maar heb dus aanvullende beurs ook aangevraagd. Blijkbaar kom ik hiervoor niet in aanmerking.
Mijn ouders zijn gescheiden, hebben een normaal inkomen, woon bij mijn moeder en bekostig mijn gehele studie zelf. Nu heb ik gister van een klasgenoot te horen gekregen waarvan de ouders samenzijn en wat meer verdienen als mijn ouders dat zij het wel krijgt ( haar vader heeft alles geregeld ), nu vraag ik me af wat ik kan doen om er toch voor in aanmerking te komen.
De formulieren van IB-groep voor inkomsten ouders heb ik beide laten ondertekenen, zowel vader als moeder dus dat is al geregeld.
Basisbeurs van +/- ¤73 ? en OV kaart heb ik ook, en een lening ( max ), wie o wie zou mij advies kunnen geven.
Mijn moeder verdiend meer richting het minimum en mijn vader richting modaal.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Euh... verdienen je ouders allebei modaal?
Heb jij broertjes/zusjes die 2 jaar jonger zijn? (telkinderen, meetellend in de berekening) of die klasgenoot?
Wanneer er een broertje/zusje is die studeert of binnen 2 jaar gaat studeren dan is de berekening al meteen anders.
Sowieso gaat de berekening over 2 jaar geleden (inkomen) Wie weet verdient die klasgenoot zijn/haar ouders pas sinds dit jaar evenveel, en daarvoor minder.
Hmmm... vraag een specificatie....quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:26 schreef DJO. het volgende:
[..]
Mijn moeder verdiend meer richting het minimum en mijn vader richting modaal.
Ik heb geen broertje die 2 jaar jonger is, hij is pas 8 jaar.
Van me klasgenoot, zij heeft een broertje van 10 jaar.
Mijn moeder blijft het ook maar apart vinden dat ik niet in aanmerking kom voor de aanvullende beurs.
Let wel: je kan never nooit alles goed met elkaar 1 op 1 vergelijken!quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:10 schreef DJO. het volgende:
Juist ja, ik zal haar nog wel even aanspreken of ze een specificatie kan regelen, en of ze het één en ander wilt navragen aan der pa.
Maandag maar eerst weer even contact opnemen met het IB-groep, en dan zal ik wel even hier vermelden hoe en wat.
Jaquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:33 schreef Fabsenburn het volgende:
Vraagje: Net mijn OV-studentenkaart opgehaald en de geldigheid is OKT - Dec 2009. Waarschijnlijk krijg je in 2010 een nieuw afhaalbericht thuis maar moet je dan steeds een nieuwe pasfoto inleveren bij het postkantoor?
Alvast bedankt
Nieuwe pasfoto en voilla. ik heb ook de OVs mogen houden van afgelopen jarenquote:Op zaterdag 19 september 2009 10:48 schreef FastFox91 het volgende:
Gisteren afhaalbewijs ontvangen bji de post en vandaag even opgehaald.![]()
Nu staat er geldig per - tot en met "okt - dec 2009" Moet ik januari dan weer een nieuwe halen? (Ik ga gewoon door met mijn opleiding, ben nu nog 17, dus heb er dadelijk nog steeds recht op ect.) In dat boekje staat met informatie (die ik bij het afhaalbewijs had ontvangen) staan wel twee puntjes "je hoeft je kaart niet in te leveren als je recht hebt op studiefinanciering 1) maar je krijgt niet uitbetaald omdat een schuld wordt verrekend 2) en je in de 'leenfase' zit, maar de lening niet krijgt uitbetaald. Lenen doe ik sowieso niet, en ik heb ook geen schuld ofzo. Dus beetje onduidelijk voor mij of ik hem dan alsnog moet inleveren.)
[paupermode]quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:33 schreef Fabsenburn het volgende:
Vraagje: Net mijn OV-studentenkaart opgehaald en de geldigheid is OKT - Dec 2009. Waarschijnlijk krijg je in 2010 een nieuw afhaalbericht thuis maar moet je dan steeds een nieuwe pasfoto inleveren bij het postkantoor?
Alvast bedankt
Rabobank is vrij snel ja.quote:Op maandag 21 september 2009 10:52 schreef Flaccid het volgende:
Als ik op de 24e het word overgemaakt, en zit bij de rabobank, krijg ik het dan ook de 24e?
Alle banken behalve 'postbank' zijn redelijk snel, dit komt door het bankensysteem, Postbank wordt helaas eenmaal per dag gesynchroniseerd met de overige banken....quote:
Ik ook, net gekregenquote:Op woensdag 30 september 2009 13:19 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb 2 ov-chipkaarten gekregen. Moet ik er 1 terugsturen? Een vriend zei dat dat niet nodig was.
Het zijn allebei, identieke studentenkaarten.
Ik denk dat ze dat wel kunnen zienquote:Op woensdag 30 september 2009 22:02 schreef Ascendancy het volgende:
Het is toch ook mogelijk om je abo op je chipkaart te vervangen?
Kan ik er dan misschien 1 omzetten naar weekend?
Dan kan ik als het het enige geldige studentenreisbewijs () is, altijd gratis reizen
quote:Op woensdag 30 september 2009 22:03 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat wel kunnen zien
Nope... ontzettend jammer imho. Scheelt 90 euro per maand afaik.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:54 schreef Cahir het volgende:
Kan je je OV niet inruilen voor een hogere stufi?
Inderdaad, zou wel tof zijn als er zo'n optie was.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:02 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nope... ontzettend jammer imho. Scheelt 90 euro per maand afaik.
Wat dacht je van 21-24 oktober?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:09 schreef wikwakka2 het volgende:
Nee, volgens mij kan dat niet.
Weet iemand toevallig wanneer je stufi overgestort wordt als je er vanaf oktober recht op hebt?
Ah, ik dacht dat je het dan aan het begin van de maand zou krijgen, helaas niet dus.quote:
Afhaalbericht kwijt?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:47 schreef fusionfake het volgende:
Ik heb mijn afhaalbewijs (simpel 5 bij 5 papiertje) vergeten in een andere stad (op m'n kamer) kan ik ook zonder deze (met ID) mijn kaart ophalen? anders moet ik nog een week wachten namelijk op m'n OV om dat papiertje op te halen
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:13 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Afhaalbericht kwijt?
Als je het afhaalbericht kwijt bent, kun je de OV-studentenkaart ook afhalen met je kaartnummer. In Mijn IB-Groep kun je precies zien wat je kaartnummer is en op welk postkantoor/-agentschap je kaart voor je klaar ligt. Je kunt het kaartnummer ook telefonisch opvragen. Met het kaartnummer, geldige legitimatie en twee goed gelijkende pasfoto's kun je de kaart vervolgens afhalen op het postkantoor/-agentschap
Op je spaarrekening zetten... Terugstorten hoeft pas over een aantal jarenquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:30 schreef Stienn het volgende:
Ik had vorige maand iets extra geld nodig, dus had ik m'n lening op maximaal gezet. Alleen deze maand heb ik het geld ook gekregen. Kan ik dit terug storten of hoe werkt dat? Ik heb het nu niet nodig
Kijk even achteropquote:Op maandag 26 oktober 2009 12:11 schreef thefreakje het volgende:
Is de ov kaart vandaag gewoon geldig ivm vakantie in het zuiden?
Jaquote:Op maandag 26 oktober 2009 12:11 schreef thefreakje het volgende:
Is de ov kaart vandaag gewoon geldig ivm vakantie in het zuiden?
Mjah dat dacht ik ook de laatste keer dat ik mijn OV moest ophalen. Ik had geen nieuwe pasfoto's meer dus had mijn pasfoto (netjes) uitgeknipt en ging daarmee naar het postkantoor. Stond er een chagrijnig mens met 'vlot' kapsel achter de balie. Je kon nog als je goed keek zien dat hij al eens gebruikt was (zat folie op de foto). Dus nee dat mocht echt niet, nieuwe wetgeving, nee dan kwamen ze echt in de problemen, blablabla... De fotograaf was die dag uiteraard al dicht.quote:Op zondag 20 september 2009 00:07 schreef aardappel het volgende:
[..]
[paupermode]
gewoon je oude OV open knippen en die pasfoto gebruiken, het is even priegelen, maar dan hoef je niet meer naar de fotograaf =)
[/paupermode]
Dan krijgt de IB-groep als het goed is gewoon door dat je je diploma hebt gehaald.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:17 schreef Stephan1237 het volgende:
Hoe zit het nou precies als je klaar bent met je opleiding en dus opzoek gaat naar werk en je studiefinanciering. Die stopt dan maar dan heb ik nog een studieschuld+ovkaartstudieschuld. Heb zelf helemaal niks geleend en doe een opleiding op niveau 4 Administrateur. Ik zit nog wel op school t/m juli 2010 maar wou het gewoon alvast vragen. Moet ik dan de IBgroep tegen die tijd bellen als ik mijn diploma op zak heb? Want ik heb geen zin om terug te betalen als ik niks hebt geleend en gewoon mijn diploma hebt gehaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |