abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf zaterdag 27 juni 2009 @ 20:31:04 #1
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_70433320
Stel hier al je vragen betrekking tot de Informatie Beheer Groep.

Vorig topic:
quote:
[quote]Op vrijdag 26 juni 2009 01:47 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik zit eigenlijk met een vraag en ik denk dat die het beste hier past.
Nu heb ik mijn diploma voor de havo gehaald, ik had geen herkansingen nodig en dus de 18e gelijk mijn cijfers ingevuld.
Maar nu staat er al anderhalve week dit:

Vooropleiding HAVO NIEUW (N+T)
Instelling [ff weggehaald]
Diploma behaald ja
Datum behalen diploma 18-06-2009
Gecontroleerd Niet geverifieerd door een onderwijsinstelling of IB-Groep.

Nu dus de vraag hoe lang duurt dat natrekken van dat diploma door de ib-groep?
Aangezien ik dan zeker weet (voor mijn gevoel, als ik verkeerd zit zeg het maar gerust hoor) dat ik bij de studie van mijn keuze terecht kan.

Nu heb ik al wat mensen gesproken maar ik hoor verhalen van weken of zelfs dat je een kopie van je diploma moet opsturen naar de onderwijs instelling?
En in de papieren van de hu lees ik daar nergens wat over.
Ik weet eigenlijk niet heel goed wat ik verder nu nog moet doen, op school zeggen ze dat je alleen je cijfers in studielink hoeft in te voeren maar ik zie maar geen verschil.
Het zijn n echt geen zorgen of zo hoor maar vind het gewoon fijner dat dit in orde is en ik zorgeloos met vakantie kan.

Dus wie o wie heeft een antwoord hier op
Je moet een gewaarmerkte kopie opsturen naar het CBAP ( Centraal Bureau Aanmelding en Plaatsing ). Of je dit ook moet doen als je niet meedoet met een loting weet ik niet.
Hierover kun je het beste even contact openemen met de IB-Groep. Moet je hem namelijk wel opsturen dan heb je tot uiterlijk 5 juli de tijd, dan moet hij ook namelijk ook echt binnen zijn.[/quote]
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:52 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik heb dat helemaal niet gekregen?
Cijfers staan op een online prikbord en 9 juli is pas de diploma uitreiking.
Dus omdat ik nu niks kan overhandigen betekent dat voor een lotingsstudie ik automatisch nu buiten de boot vol? Lekker is dat.
Helaas kan ik dus pas maandag bellen vanwege un kantooruren, hopelijk kan het allemaal dan nog maar voor 5 juli.
http://www.ib-groep.nl/Images/4002_tcm7-14534.pdf hier staat in een stroomschema precies wat je moet doen als je meedoet met een loting. Dat je buiten de boot zou vallen is onzin. .
Als je bent geslaagd moet je het volgende opsturen ( wat je bij je instelling moet ophalen ):
  • Vóór 23 juni 2009 een gewaarmerkte kopie
    van je voorlopige cijferlijst opsturen.
    Heb je geen betere cijfers naderhand gehaald dan hoef je niets meer in te sturen. Zo wel dan moet je:
  • Vóór 5 juli 2009 een gewaarmerkte kopie
    van je definitieve cijferlijst opsturen

Als je cijfers op een online prikbord staan dan zou dit waarschijnlijk betekenen dat je deze moet uitprinten en door je school moet laten waarmerken. Maar bel maandag even met de IB-Groep of je überhaupt wel iets moet opsturen. Dan weet je het zeker.
  • 👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
      zaterdag 27 juni 2009 @ 20:34:51 #2
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_70433398
    Ik ga die brieven uitzetten heb ik vandaag bedacht
    Wat een zooi sturen ze allemaal op
    pi_70433749
    Bij mijn vooropleiding staat bij IBG dat ik N&G+N&T en N&G als vooropleiding heb gedaan, twee vooropleidingen dus. Nu klopt dat laatste wel, dat eerste was aan het begin van het jaar van toepassing, maar dat heb ik ergens in maart veranderd. Nu heb ik IBG gebeld en die zeiden dat Studielink dat soort dingen regelt. Daarna heb ik SL gebeld en die zouden erachter aan gaan om de gegevens juist te krijgen, maar dat is dus nog steeds niet gebeurt. Bij SL zelf staat het overigens wel gewoon goed.
    Nu is het niet echt dringend omdat ik volgend jaar Vavo ga doen, maar hoe moeilijk kan het zijn om dat te fixen?
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 20:34 schreef PiRANiA het volgende:
    Ik ga die brieven uitzetten heb ik vandaag bedacht
    Wat een zooi sturen ze allemaal op
    Idd, ik heb al tig brieven gekregen waar steeds hetzelfde in staat.
      Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 22:07:34 #4
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_70435447
    *afzakken + TVP
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_70452044
    Ik zit met het volgende: 2 weken geleden afgestudeerd, master diploma behaald (Erasmus Uni, Business Administration, master Finance & Investments). Ik wil nog niet gaan werken en wil aan dezelfde faculteit een andere master gaan volgen. Aangezien ik de master titel al heb gekregen, krijg ik niet nog een master diploma. Alle masters krijgen namelijk dezelfde titel, MScBA. Maargoed, ik wil komend studiejaar dus Accounting & Control gaan doen. Aangezien ik al een scriptie heb geschreven, kan dit niet meer als ik A&C wil gaan doen (nagevraagd bij master programme). Het enige wat ik kan krijgen zijn certificaten voor de vakken die ik ga volgen.

Ik heb dus al wel een diploma behaald waardoor mijn studie/prestatiebeurs in een gift kan worden omgezet. Maar aangezien ik verder ga, en voor de 2e master geen diploma krijg, en ook mijn OV wil behouden (dmv die nul-lening), moet ik dan later gaan terugbetalen voor het extra jaar OV dat niet wordt afgesloten met een diploma?

Of is dit allemaal geen probleem aangezien ik al een diploma binnen 10 jaar heb behaald?
    We play today. We win today. Das it.
      Milf zondag 28 juni 2009 @ 18:59:47 #6
    16000 nikky
    pi_70453378
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 17:55 schreef Version2 het volgende:

Ik heb dus al wel een diploma behaald waardoor mijn studie/prestatiebeurs in een gift kan worden omgezet. Maar aangezien ik verder ga, en voor de 2e master geen diploma krijg, en ook mijn OV wil behouden (dmv die nul-lening), moet ik dan later gaan terugbetalen voor het extra jaar OV dat niet wordt afgesloten met een diploma?

Of is dit allemaal geen probleem aangezien ik al een diploma binnen 10 jaar heb behaald?
    Je hebt voldaan aan de prestatienorm, dus je vermoeden klopt. .

Gefeliciteerd trouwens.
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
    pi_70463971
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 18:59 schreef nikky het volgende:

[..]

Je hebt voldaan aan de prestatienorm, dus je vermoeden klopt. .

Gefeliciteerd trouwens.
    Ok, mooi. Bedankt
    We play today. We win today. Das it.
    pi_70519892
    Mijn studiefinanciering is aangevraagd, met een aanvullende beurs.
    Nou moet ik de inkomens van mn ouders doorgeven, maar dat gaat niet zo simpel.

Mijn ouders zijn gescheiden, en het contact met mn vader is er 3 jaar niet meer. Minimaal.
    Vanwege mn broertje krijgt mn ma wel allimentatie.
    Maar ik kan dus niet achter het inkomen van mijn vader komen.

Hoe regel ik dit nou? Die van mn ma kan ik doorgeven, maar wat doe ik met die van mn pa?
    Iemand info? Folders die et uitleggen?
    IB-Groep is weer es niet na 5 uur bereikbaar, wat een BS
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
      dinsdag 30 juni 2009 @ 18:07:34 #9
    56401 jakovasaur
    Fourty-Seven!
    pi_70520795
    Klopt het dat de weekend-ov dit jaar niet geldig is in de vakantie? Er staat niks meer over vrij reizen van 16 juli tot 16 augustus of e.d op de achterkant...
      dinsdag 30 juni 2009 @ 18:10:31 #10
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_70520864
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 18:07 schreef jakovasaur het volgende:
    Klopt het dat de weekend-ov dit jaar niet geldig is in de vakantie? Er staat niks meer over vrij reizen van 16 juli tot 16 augustus of e.d op de achterkant...
    Dat er geen beperking opstaat voor die dagen, betekent dat hij gewoon geldig is.
    eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
      dinsdag 30 juni 2009 @ 18:20:01 #11
    56401 jakovasaur
    Fourty-Seven!
    pi_70521084
    Normaal gesproken had je met een weekend-ov de hele periode van 16 juli tot 16 augustus gratis reizen... Nu blijkbaar alleen 's weekends. Lafjes dat ze dat opeens veranderd hebben.
    pi_70547889
    Na vrijdag heb ik mijn punten dus, en ik verwacht dat ik het niet heel goed heb gemaakt en dat ik de 22,5 studiepunt niet ga halen, dus: Uitschrijven.

Maar ik wil eigenlijk in de maand juli nog wel mijn studiefinanciering van 330 euro ontvangen, kan ik dan gewoon na die betaal termijn uitschrijven?
      Milf woensdag 1 juli 2009 @ 16:25:14 #13
    16000 nikky
    pi_70551141
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 17:30 schreef Sjibble het volgende:
    Mijn studiefinanciering is aangevraagd, met een aanvullende beurs.
    Nou moet ik de inkomens van mn ouders doorgeven, maar dat gaat niet zo simpel.

Mijn ouders zijn gescheiden, en het contact met mn vader is er 3 jaar niet meer. Minimaal.
    Vanwege mn broertje krijgt mn ma wel allimentatie.
    Maar ik kan dus niet achter het inkomen van mijn vader komen.

Hoe regel ik dit nou? Die van mn ma kan ik doorgeven, maar wat doe ik met die van mn pa?
    Iemand info? Folders die et uitleggen?
    IB-Groep is weer es niet na 5 uur bereikbaar, wat een BS
    De IB-Goep kan vaak nog wel aan het inkomen van een ouder komen. Vul het volgende formulier in: http://www.ib-groep.nl/pa(...)en_met_je_ouders.asp en ook de gegevens van je vader. De IB-Groep gaat dan het inkomen opvragen bij de belastingdienst.

http://www.ib-groep.nl/pa(...)en_met_je_ouders.asp hier nog een folder waar het e.e.a. staat uitgelegd.
    Mocht je nog vragen hebben kun je het beste even tussen 9 en 17 contact opnemen met de klantenservice van de IB-Groep. Ik wil je ook wel verder helpen, maar om je situatie volledig op FOK! te plaatsen lijkt mij wat ver gaan ...... ';)
      Milf woensdag 1 juli 2009 @ 16:40:58 #14
    16000 nikky
    pi_70551624
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 18:20 schreef jakovasaur het volgende:
    Normaal gesproken had je met een weekend-ov de hele periode van 16 juli tot 16 augustus gratis reizen... Nu blijkbaar alleen 's weekends. Lafjes dat ze dat opeens veranderd hebben.
    Opeens veranderd? Wanneer was dit anders dan?
      Milf woensdag 1 juli 2009 @ 16:44:23 #15
    16000 nikky
    pi_70551744
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 15:01 schreef Dirkos1987 het volgende:
    Na vrijdag heb ik mijn punten dus, en ik verwacht dat ik het niet heel goed heb gemaakt en dat ik de 22,5 studiepunt niet ga halen, dus: Uitschrijven.

Maar ik wil eigenlijk in de maand juli nog wel mijn studiefinanciering van 330 euro ontvangen, kan ik dan gewoon na die betaal termijn uitschrijven?
    Zolang je staat ingeschreven heb je recht op studiefinanciering. Je hebt het over studiepunten en ga er in dit geval vanuit dat je op het hoger onderwijs zit. Normaal gesproken blijf je het volledige collegejaar ingeschreven staan. Dit betekent tot en met 31 augustus 2009. Dan heb je ook recht op studiefinanciering tot en met augustus. Vraag je uitschrijving na bij je instelling! Ga niet blind uit van mijn antwoord over de inschrijving. .
    pi_70553158
    Ik kan me zelf toch ook uitschrijven, dat hoef ik niet via school te doen?

Ik had me toen der tijd ingeschreven via StudieLink, daar zie ik ook een optie op uitschrijven.
    Als ik dat via dat doe en dan nog bij IB groep doorgeef, dan komt het toch goed neem ik aan?
      Milf woensdag 1 juli 2009 @ 21:25:23 #17
    16000 nikky
    pi_70560836
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 17:24 schreef Dirkos1987 het volgende:
    Ik kan me zelf toch ook uitschrijven, dat hoef ik niet via school te doen?

Ik had me toen der tijd ingeschreven via StudieLink, daar zie ik ook een optie op uitschrijven.
    Als ik dat via dat doe en dan nog bij IB groep doorgeef, dan komt het toch goed neem ik aan?

Hoe bedoel je zelf uitschrijven?. Het uitschrijven bij de instelling gaat ook daadwerkelijk via de instelling. Mijn ervaring is dat in het hoger onderwijs in juli niet wordt uitgeschreven maar ingeschreven blijven staan tot en met eind augustus. Wil je je studiefinanciering eerder stopzetten is dit geen probleem natuurlijk . Als je je studiefinanciering stop wilt zetten kun je dit doorgeven via Mijn IB-Groep of via een Wijzgingsformulier

Studielink is een aanmelding en wijziging voor het komende collegejaar. Je hoeft niets door te geven aan studielink als je je niet hebt aangemeld voor collegejaar 2009 - 2010.
    pi_70564620
    Voor mezelf dan nog even voor de duidelijkheid,

Mijn school (hbo opleiding) weet dat ik niet genoeg studiepunten heb, ik heb al een brief thuis gekregen voor komend school jaar om studiegeld te betalen, als ik die niet betaal sta ik dan niet ingeschreven ?

En over studielink uitschrijven, daar staat gewoon een knop met : Uitschrijven, dus ik dacht dat het uitschrijven was voor mijn opleiding.

Maar wil ik uitschrijven moet ik dus naar mijn school gaan. hmm...
      Milf donderdag 2 juli 2009 @ 08:34:32 #19
    16000 nikky
    pi_70570552
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 23:05 schreef Dirkos1987 het volgende:

Mijn school (hbo opleiding) weet dat ik niet genoeg studiepunten heb, ik heb al een brief thuis gekregen voor komend school jaar om studiegeld te betalen, als ik die niet betaal sta ik dan niet ingeschreven ?

En over studielink uitschrijven, daar staat gewoon een knop met : Uitschrijven, dus ik dacht dat het uitschrijven was voor mijn opleiding.

Juistem. .
    pi_70617380
    Even een vraagje, een vriend van mij vertelde laatst dat hij het hele collegegeld krediet in 1 keer ontving aan het begin van het jaar. Nu wil ik dat ook maar kan niet vinden bij mijn IB-groep. Weet iemand waar dit staat?
    If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
      Milf vrijdag 3 juli 2009 @ 23:31:16 #21
    16000 nikky
    pi_70630412
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 16:39 schreef MaxC het volgende:
    Even een vraagje, een vriend van mij vertelde laatst dat hij het hele collegegeld krediet in 1 keer ontving aan het begin van het jaar. Nu wil ik dat ook maar kan niet vinden bij mijn IB-groep. Weet iemand waar dit staat?

Niet, je kunt het niet ineens ontvangen .
    pi_70653419
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 23:05 schreef Dirkos1987 het volgende:

Ik zat in een soortgelijke situatie en toen heb ik eerst maar even naar de uni gebeld om het na te vragen. Bij mij was het dus zo dat als ik het machtigingsformulier voor volgend jaar niet op zou sturen, en me uit zou schrijven bij studielink, dan werd er automatisch vanuit gegaan dat ik niet langer ingeschreven wilde staan als student bij de betreffende uni.
    pi_70735104
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 14:43 schreef nikky het volgende:

[..]

Ja. Maar bekijk eerst een Bericht van de IB-Groep, wellicht staat daar al vermeld dat je een master volgt.
    Ik heb even gekeken, maar bij Mijn IB-Groep staat alleen 'b rechtsgeleerdheid'. Dus dat betreft alleen de bachelor. Ik heb hiervoor nu de einddatum doorgegeven (31 augustus 2009). Nu ga ik per 1 september dus een master volgen, maar die wijziging kan ik pas doorgeven als de einddatum verwerkt is. Als ik dat na het weekend doe, klopt het dan allemaal? .
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
      Milf dinsdag 7 juli 2009 @ 13:10:09 #24
    16000 nikky
    pi_70736182
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 12:37 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken, maar bij Mijn IB-Groep staat alleen 'b rechtsgeleerdheid'. Dus dat betreft alleen de bachelor. Ik heb hiervoor nu de einddatum doorgegeven (31 augustus 2009). Nu ga ik per 1 september dus een master volgen, maar die wijziging kan ik pas doorgeven als de einddatum verwerkt is. Als ik dat na het weekend doe, klopt het dan allemaal? .
    Helemaal.
    pi_70740852
    Ik wil graag een nullening aanvragen en zit nu in Mijn IB-Groep, maar ik zie nergens staan waar je dat dan kunt aanvragen. Heb wel al mijn stufi opgezegd vanaf 1 september. Iemand die me kan helpen??
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      Milf dinsdag 7 juli 2009 @ 15:32:18 #26
    16000 nikky
    pi_70741863
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
    Ik wil graag een nullening aanvragen en zit nu in Mijn IB-Groep, maar ik zie nergens staan waar je dat dan kunt aanvragen. Heb wel al mijn stufi opgezegd vanaf 1 september. Iemand die me kan helpen??
    Je moet juist je studiefinanciering NIET stopzetten. Een nullening is óók studiefinanciering.

Dus ga die wijziging maar weer ongedaan maken ;-). Aangezien ik nu niet zo heel veel tijd meer heb en niet weet wanneer en hoe je deze wjziging hebt doorgegeven, een aantal antwoorden:

Via mijn IB-Groep: Je vraagt opnieuw studiefinanciering aan doorop het "w"tje te klikken bij "aangevraagd". Hier geef je aan per 1 september weer studiefinanciering te willen ontvangen. Dan wordt er gevraagd naar de samenstelling van je beurs. Hier geef je aan basisbeurs + lening. , bij de volgende vraag hoeveel je wilt lenen vul je ¤ 0,00 in.
    ( heb je ook een einddatum van je opleiding doorgegeven dan moet je ook onder het kopje school/studie je opleiding weer opgeven als nieuwe opleiding per 1 september ) Je kunt pas een wijziging doorgegeven als de vorige wijziging is verwerkt of ingetrokken. Hier gaat een weekend overheen.

Via een Wijziging Student formulier: http://www.ib-groep.nl/Images/8048_tcm7-1168.pdf

Vraag 1 ( NAW gegevens )
    Vraag 6 per 1 september 2009 ( hier kun je wel speciefiek de nullening aangeven. Bij Mijn IB-Groep is dit niet mogelijk.)
    Vraag 11

( heb je ook een einddatum van je opleiding doorgegeven dan moet je ook vraag 3 invullen )

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd en mijn boodschap overkomt. Zo niet dan hoor ik het graag en help ik je verder.
    pi_70743026
    Ik heb geen einddatum voor mijn opleiding opgegeven. Het volstaat dus wanneer ik onder "Ik wil de hoogte van mijn lening wijzigen" invul "gedeeltelijk, namelijk ¤ 0,00 per maand?
    pi_70748346
    Ik heb al een 4-jarige mbo opleiding gedaan en daarvoor 2,5 jaar een andere mbo opleiding, kan ik dan moeiteloos nog 4 jaar stufi krijgen voor een HBO studie?
    [P]otverdorie
    pi_70748760
    Ik ben m'n OV kwijtgeraakt, afgelopen vrijdag aangifte gedaan bij politiebureau en formulier ingeleverd bij postkantoor.

Wanneer kan ik de nieuwe OV-kaart verwachten
    pi_70762881
    Vandaag heb ik met pijn in mijn hart mijn OV Studentenkaart in moeten leveren. Nu wilde ik ook gelijk het reisrecht van mijn OV-chipkaart laten verwijderen maar deze bleek helaas defect te zijn. Nu heb ik een formulier gekregen voor een nieuwe OV-chipkaart en als ik die heb ontvangen dan moet ik het reisrecht dus van deze laten verwijderen, aldus de meneer van het OV servicepunt.

Vandaag heb ik dus maar even de IB Groep opgebeld met de vraag of ik hier geen problemen mee ga krijgen, waarop ik meteen te horen kreeg dat ik dat maar met het Openbaar Vervoer bedrijf uit moet zoeken. Aangezien ik dacht dat de vraag toch echt bij de IB Groep thuis hoorde heb ik alsnog de vraag gesteld, waarop ik een antwoord kreeg dat luidde dat ik er "zeer waarschijnlijk" geen problemen mee kan krijgen.

Aangezien dit antwoord mij geen 100% zekerheid geeft stel ik hier nogmaals de vraag. Kan ik zonder problemen wachten op de nieuwe OV-chipkaart en zodra ik die ontvangen heb meteen het reisrecht laten verwijderen?

Op de website www.studentenreisbewijs.nl staat het volgende:
    quote:
    En uiteraard moet je het elektronisch reisproduct van je OV-chipkaart laten verwijderen als je je papieren kaart inlevert. Als je toch gebruik maakt van een elektronisch reisproduct op de OV-chipkaart dat niet in overeenstemming is met je papieren kaart, dan reis je zwart, en ben je dus in overtreding. Bij controle kan je OV-chipkaart worden ingenomen en kan je een boete krijgen.
    Kan ik er dus van uitgaan dat er niks aan de hand is zolang ik maar geen gebruik maak van de OV-chipkaart?
    Tok.
      Milf woensdag 8 juli 2009 @ 09:17:07 #31
    16000 nikky
    pi_70769088
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
    Ik heb geen einddatum voor mijn opleiding opgegeven. Het volstaat dus wanneer ik onder "Ik wil de hoogte van mijn lening wijzigen" invul "gedeeltelijk, namelijk ¤ 0,00 per maand?
    Ja dat klopt.

Ik hoor vanmorgen dat er problemen zijn met het aanvragen van een nullening via Mijn IB Groep. Dit kun je op de volgende manier oplossen:
    Geef dan door dat je ¤ 1,00 wilt lenen. Zodra deze is verwerkt zet je hem op ¤ 0,00. Het is een omweg maar het werkt .
    pi_70769180
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 09:17 schreef nikky het volgende:

[..]

Ja dat klopt.

Ik hoor vanmorgen dat er problemen zijn met het aanvragen van een nullening via Mijn IB Groep. Dit kun je op de volgende manier oplossen:
    Geef dan door dat je ¤ 1,00 wilt lenen. Zodra deze is verwerkt zet je hem op ¤ 0,00. Het is een omweg maar het werkt .
    Heb het gisteren al gedaan en volgens mij is het nu goed gegaan. Nu nog naar Studielink bellen om een inlognaam en wachtwoord, wat een schijtprogramma is dat zeg
      Milf woensdag 8 juli 2009 @ 09:34:12 #33
    16000 nikky
    pi_70769422
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 18:01 schreef NatteBever het volgende:
    Ik heb al een 4-jarige mbo opleiding gedaan en daarvoor 2,5 jaar een andere mbo opleiding, kan ik dan moeiteloos nog 4 jaar stufi krijgen voor een HBO studie?

Heb je prestatiebeurs ontvangen voor een opleiding op niveau 3 of 4 en ga je een opleiding volgen in het hoger onderwijs? Dan heb je opnieuw recht op minimaal 4 jaar prestatiebeurs. De maanden dat je prestatiebeurs hebt ontvangen voor het mbo worden niet in mindering gebracht op je prestatiebeurs voor het hoger onderwijs.

( Dit geldt alleen als je niet eerder studiefinanciering hebt ontvangen voor HO )
      Milf woensdag 8 juli 2009 @ 09:41:30 #34
    16000 nikky
    pi_70769570
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 18:14 schreef Richel het volgende:
    Ik ben m'n OV kwijtgeraakt, afgelopen vrijdag aangifte gedaan bij politiebureau en formulier ingeleverd bij postkantoor.

Wanneer kan ik de nieuwe OV-kaart verwachten
    Heb je het formulier ook afgelopen vrijdag ingeleverd? Zo ja dan ontvang je deze donderdag het afhaal berciht en kun je vrijdag je kaart ophalen. Heb je deze later ingeleverd dan zul je het afhaalbericht volgende week donderdag ontvangen en volgende week vrijdag je kaart kunnen ophalen. ( De regel is: binnen 10 werkdagen ligt er een nieuwe kaart klaar )
      Milf woensdag 8 juli 2009 @ 09:58:31 #35
    16000 nikky
    pi_70769924
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 23:00 schreef kip_zonder-kop het volgende:
    Vandaag heb ik met pijn in mijn hart mijn OV Studentenkaart in moeten leveren. Nu wilde ik ook gelijk het reisrecht van mijn OV-chipkaart laten verwijderen maar deze bleek helaas defect te zijn. Nu heb ik een formulier gekregen voor een nieuwe OV-chipkaart en als ik die heb ontvangen dan moet ik het reisrecht dus van deze laten verwijderen, aldus de meneer van het OV servicepunt.

Vandaag heb ik dus maar even de IB Groep opgebeld met de vraag of ik hier geen problemen mee ga krijgen, waarop ik meteen te horen kreeg dat ik dat maar met het Openbaar Vervoer bedrijf uit moet zoeken. Aangezien ik dacht dat de vraag toch echt bij de IB Groep thuis hoorde heb ik alsnog de vraag gesteld, waarop ik een antwoord kreeg dat luidde dat ik er "zeer waarschijnlijk" geen problemen mee kan krijgen.

Aangezien dit antwoord mij geen 100% zekerheid geeft stel ik hier nogmaals de vraag. Kan ik zonder problemen wachten op de nieuwe OV-chipkaart en zodra ik die ontvangen heb meteen het reisrecht laten verwijderen?

Op de website www.studentenreisbewijs.nl staat het volgende:
    [..]

Kan ik er dus van uitgaan dat er niks aan de hand is zolang ik maar geen gebruik maak van de OV-chipkaart?

Het antwoord van de IB-Groep is correct. Hierop kan antwoord door de IB-Groep worden gegeven. Immers, deze is alleen verantwoordelijk voor de "papieren" OV-studentenkaart.

Je zult contact moeten opnemen met www.ov-chipkaart.nl
      Milf woensdag 8 juli 2009 @ 10:00:06 #36
    16000 nikky
    pi_70769958
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb het gisteren al gedaan en volgens mij is het nu goed gegaan. Nu nog naar Studielink bellen om een inlognaam en wachtwoord, wat een schijtprogramma is dat zeg
    Staat je wijziging zichtbaar in Mijn IB-Groep? Dan komt het in orde

Met Studielink heb ik geen ervaringen
    pi_70770071
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 10:00 schreef nikky het volgende:

[..]

bedankt!
      Milf woensdag 8 juli 2009 @ 10:07:39 #38
    16000 nikky
    pi_70770117
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

bedankt!
    Graag gedaan
    pi_70773095
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 09:34 schreef nikky het volgende:

[..]

Heb je prestatiebeurs ontvangen voor een opleiding op niveau 3 of 4 en ga je een opleiding volgen in het hoger onderwijs? Dan heb je opnieuw recht op minimaal 4 jaar prestatiebeurs. De maanden dat je prestatiebeurs hebt ontvangen voor het mbo worden niet in mindering gebracht op je prestatiebeurs voor het hoger onderwijs.

( Dit geldt alleen als je niet eerder studiefinanciering hebt ontvangen voor HO )
    Ik heb een soortgelijke vraag.

Ik heb al eerder een HBO-opleiding gedaan (niet afgemaakt, na 1,5 jaar gestopt). Hierna heb ik een MBO opleiding gedaan waar ik mijn diploma voor gehaald heb. Nu wil ik weer een HBO-opleiding gaan volgend (Associate degree). Hoeveel jaar studiefinanciering kan ik nog ontvangen? Is dit dan 48 maanden - het aantal maanden wat ik al bij mijn 'afgebroken HBO' heb opgebruikt? Of begin ik 'gewoon' weer met het volle pond?
    Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
    CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
    Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
    Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
    pi_70775262
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 09:34 schreef nikky het volgende:

[..]

Top! Je bent een engel
    [P]otverdorie
      Milf woensdag 8 juli 2009 @ 15:22:03 #41
    16000 nikky
    pi_70781083
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 11:50 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Ik heb een soortgelijke vraag.

Ik heb al eerder een HBO-opleiding gedaan (niet afgemaakt, na 1,5 jaar gestopt). Hierna heb ik een MBO opleiding gedaan waar ik mijn diploma voor gehaald heb. Nu wil ik weer een HBO-opleiding gaan volgend (Associate degree). Hoeveel jaar studiefinanciering kan ik nog ontvangen? Is dit dan 48 maanden - het aantal maanden wat ik al bij mijn 'afgebroken HBO' heb opgebruikt? Of begin ik 'gewoon' weer met het volle pond?

De maanden die je hebt verbruikt bij hoger onderwijs, blijven ook verbruikt. Als je een nieuwe opleiding gaat beginnen begint niet je teller opnieuw zeg maar. Je gebruikt dan je resterend recht. Je zou nog 2.5 jaar prestatiebeurs over hebben ( daarachter nog drie jaar lenen ), maarrrrr een Associate Degree opleiding geeft geen recht op vier jaar omzettiing.

Van de site via vraag & antwoord:
    quote:
    Vraag
    Hoe lang heb ik recht op studiefinanciering als ik een Associate-degreeprogramma volg?

Antwoord
    Voor een voltijdse of duale hbo- opleiding krijg je altijd vier jaar prestatiebeurs. Daarna kun je nog drie jaar lenen.

De prestatiebeurs wordt uitbetaald als voorlopige lening.
    Bij het behalen van het Associate-degree diploma wordt maximaal twee jaar prestatiebeurs omgezet in gift.
    Het vetgedrukte is wel belangrijk voor je aangezien je eerder studiefinanciering hebt ontvangen.

quote:
    Vraag:
    Heb ik recht op studiefinanciering als ik een Associate-degreeprogramma ga volgen?

Antwoord
    Je hebt recht op studiefinanciering als je een Associate-degreeprogramma volgt en ook aan de overige voorwaarden voldoet.

Voor een overzicht van de Associate-degreeprogramma's kun je klikken op onderstaande link.

Zie ook:> Overzicht Associate-Degreeprogramma's http://www.ib-groep.nl/Images/lijst_Ad_%2004_04_07_tcm7-6616.xls
    pi_70907287
    Deze zomer ben ik bezig met mijn stage.
    Nu is mijn OV studentenkaart niet geldig van 16 juli tot 16 augustus, maar moet ik wel reizen naar mijn stageplaats.
    Is het mogelijk om hier een vergoeding van aan te vragen via de IB-groep?
    De site van de IBG geeft mij geen duidelijkheid.
    pi_70907560
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 17:46 schreef its_me_ het volgende:
    Nu is mijn OV studentenkaart niet geldig van 16 juli tot 16 augustus, maar moet ik wel reizen naar mijn stageplaats.
    Denk het niet omdat het zomervakantie is en dus geen school. Je kan het beste even bellen met de IB-groep. Anders lijkt het mij logischer dat je stageplaatst het vergoed. (Je mag wel gewoon op roze strippenkaarten).
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
      maandag 13 juli 2009 @ 01:31:22 #44
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_70922306
    Ik heb een eenjarige master gedaan en ga volgend jaar verder met het tweede jaar van een tweejarige (onderzoeks)master. Krijg ik hier gewoon studiefinanciering voor, terwijl ik al een masteropleiding heb afgerond?
      Moderator maandag 13 juli 2009 @ 02:03:02 #45
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_70922854
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 01:31 schreef GlowMouse het volgende:
    Ik heb een eenjarige master gedaan en ga volgend jaar verder met het tweede jaar van een tweejarige (onderzoeks)master. Krijg ik hier gewoon studiefinanciering voor, terwijl ik al een masteropleiding heb afgerond?
    Je hebt nu 4 jaar gehad?
      maandag 13 juli 2009 @ 02:13:04 #46
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_70923000
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 02:03 schreef Renesite het volgende:

[..]

Je hebt nu 4 jaar gehad?
    Ja, hiervoor nog een driejarige wo-bachelor, alles nominaal.
      Moderator maandag 13 juli 2009 @ 02:14:32 #47
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_70923018
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 02:13 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Ja, hiervoor nog een driejarige wo-bachelor, alles nominaal.
    3 jaar nomiaal bachelor.
    1 jaar master

Officieel niet dus, maar is het een totaal nieuwe opleiding? Is het betaald? Is het een officiele master (als zodanig bekend) of ook echt als zodanig beschreven: onderzoeksmaster.

Er bestaan natuurlijk wel uitzonderingen die verdieping toelaten. Vertragingen willen je wel eens gesponsord worden en dergelijke. Er kan een speciaal potje zijn.
      Milf maandag 13 juli 2009 @ 08:57:44 #48
    16000 nikky
    pi_70924935
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 17:46 schreef its_me_ het volgende:
    Hoi,

Je kunt geen vergoeding aanvragen.
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 02:14 schreef Renesite het volgende:

[..]

3 jaar nomiaal bachelor.
    1 jaar master

Officieel niet dus, maar is het een totaal nieuwe opleiding? Is het betaald? Is het een officiele master (als zodanig bekend) of ook echt als zodanig beschreven: onderzoeksmaster.

Er bestaan natuurlijk wel uitzonderingen die verdieping toelaten. Vertragingen willen je wel eens gesponsord worden en dergelijke. Er kan een speciaal potje zijn.
    Hoezo officieel niet

Al het officieel een twee jarige master is ( dus niet 1 jaar premaster en jaar master ) dan heb je recht op een extra jaar prestatiebeurs.

http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/prestatiebeurs.asp
    quote:
    Hoe lang krijg je prestatiebeurs?
    Als je gaat studeren aan een universiteit of hogeschool krijg je meestal vier jaar prestatiebeurs. Daarna kun je nog drie jaar lenen. Voor langere studies kun je meer dan vier jaar prestatiebeurs krijgen. Doe je bijvoorbeeld na je wo-bachelor nog een tweejarige masteropleiding, dan krijg je één jaar extra prestatiebeurs. Ook als je na je hbo-bachelor overstapt naar een tweejarige master, krijg je één jaar extra prestatiebeurs.

Een studie geneeskunde heeft 3 jaar Bachelor en 3 jaar Master. Voor geneeskunde krijg je in totaal 2 jaar extra prestatiebeurs
      Moderator maandag 13 juli 2009 @ 10:44:33 #49
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_70927015
    Oh? Maar dit was toch een éxtra master naast zijn al afgeronde master? Dat begreep ik er uit.
      maandag 13 juli 2009 @ 10:52:27 #50
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_70927227
    Het gaat om een master bij http://center.uvt.nl/gs/ Daarvoor moet ik me inschrijven aan de UvT en collegegeld betalen. Het is dus wel een officiële tweejarige master, maar ik heb al een andere master gehaald.
      Milf maandag 13 juli 2009 @ 11:15:18 #51
    16000 nikky
    pi_70927899
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 10:44 schreef Renesite het volgende:
    Oh? Maar dit was toch een éxtra master naast zijn al afgeronde master? Dat begreep ik er uit.
    Zijn afgeronde master was maar 1 jaar ( geen extra recht ) maar zijn tweede master is een TWEEjarige master.

Le-zen
      maandag 13 juli 2009 @ 11:16:52 #52
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_70927945
    thx
      Milf maandag 13 juli 2009 @ 11:18:20 #53
    16000 nikky
    pi_70928014
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 10:52 schreef GlowMouse het volgende:
    Het gaat om een master bij http://center.uvt.nl/gs/ Daarvoor moet ik me inschrijven aan de UvT en collegegeld betalen. Het is dus wel een officiële tweejarige master, maar ik heb al een andere master gehaald.
    Bel met de IB-Groep en vraag of je nog recht hebt op een prestatiebeurs als je deze master gaat volgen. . Zij kunnen aan de hand van; naam instelling, plaats en opleiding bepalen of er extra recht is. Als je niet eerder een 2 jarige master hebt behaald dan is er kans dat je nog een jaar extra kunt krijgen. (Voorwaarden en dergelijke waaraan je moet voldoen.)

Een 1 WO jarige master heeft een diploma waardering van 4 jaar.
    Een 2 WO jarige master heeft een diploma waardering van 5 jaar. Vandaar het extra restatiebeursrecht.
      Milf maandag 13 juli 2009 @ 11:19:44 #54
    16000 nikky
    pi_70928070
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 11:16 schreef GlowMouse het volgende:
    thx

Geen dank en succes met de studie.
    pi_70934627
    Begrijp ik nou goed dat mijn week OV nog maar geldig is tot woensdag? Niet geldig vanaf 16 juli 04.00 staat er, dat is woensdag op donderdagnacht... . Wat is dat voor een raar moment midden in de week... Waarom gewoon niet vanaf vrijdagnacht.
    Money won is twice as sweet as money earned.
      maandag 13 juli 2009 @ 15:05:08 #56
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_70934687
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 15:03 schreef neilpad het volgende:
    Begrijp ik nou goed dat mijn week OV nog maar geldig is tot woensdag? Niet geldig vanaf 16 juli 04.00 staat er, dat is woensdag op donderdagnacht... . Wat is dat voor een raar moment midden in de week... Waarom gewoon niet vanaf vrijdagnacht.
    Die datums zijn gewoon elk jaar hetzelfde, 16 juli - 15 augustus.
    pi_70935808
    Even een vraagje:

Ik ben enkele maanden terug gestopt met m'n opleiding (HBO - eerstejaars) en heb toen ook netjes alles afgezegd bij de IB-Groep. Ik heb destijds echter niet mijn OV-kaart ingeleverd, in de veronderstelling dat ik hiervoor wel een brief zou krijgen over het hoe en wat. Die heb ik toen niet ontvangen, en eigenlijk heb ik het toen maar laten zitten (achteraf spijt..).

Nu kreeg ik enkele dagen terug een brief met de vraag of ik even ¤ 136 wil overmaken omdat ik onterecht in het bezit ben geweest van een OV-kaart. Ik heb hem in al die tijd niet gebruikt, maar kan dat natuurlijk niet bewijzen. Wat kan ik nu doen? Maak ik enige kans als ik de situatie uitleg? Natuurlijk is het stom van me om het maar te laten zitten, maar ik dacht dat ik wel geinformeerd zou worden hierover.

Misschien handig om te weten: volgend jaar (over 2 maanden dus) start ik weer met een nieuwe opleiding, dus dan meld ik me ook weer aan voor stufi. Weet niet of dit wat uitmaakt, en of het dan kan worden kwijtgescholden of wat dan ook..

Milf maandag 13 juli 2009 @ 15:46:24 #58
    16000 nikky
    pi_70935970
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 15:42 schreef Rnnz het volgende:
    Even een vraagje:

Ik ben enkele maanden terug gestopt met m'n opleiding (HBO - eerstejaars) en heb toen ook netjes alles afgezegd bij de IB-Groep. Ik heb destijds echter niet mijn OV-kaart ingeleverd, in de veronderstelling dat ik hiervoor wel een brief zou krijgen over het hoe en wat. Die heb ik toen niet ontvangen, en eigenlijk heb ik het toen maar laten zitten (achteraf spijt..).

Nu kreeg ik enkele dagen terug een brief met de vraag of ik even ¤ 136 wil overmaken omdat ik onterecht in het bezit ben geweest van een OV-kaart. Ik heb hem in al die tijd niet gebruikt, maar kan dat natuurlijk niet bewijzen. Wat kan ik nu doen? Maak ik enige kans als ik de situatie uitleg? Natuurlijk is het stom van me om het maar te laten zitten, maar ik dacht dat ik wel geinformeerd zou worden hierover.

Misschien handig om te weten: volgend jaar (over 2 maanden dus) start ik weer met een nieuwe opleiding, dus dan meld ik me ook weer aan voor stufi. Weet niet of dit wat uitmaakt, en of het dan kan worden kwijtgescholden of wat dan ook..

Op je eerste vraag: Nee. Je hebt de boete wegens onterecht bezit. Niet onterecht gebruik. . Je maakt geen enkele kans als je de situatie uitlegt.
    Het wordt niet kwijtgescholden als je opnieuw studiefinanciering aanvraagt. Je zult de boetes ( je krijgt nog meer, elke maand ¤ 136,00) moeten betalen. Lever je OV kaart zo snel mogelijk in om meer boetes te voorkomen.
      Milf maandag 13 juli 2009 @ 15:48:03 #59
    16000 nikky
    pi_70936031
    quote:
    I have no idea.
      Moderator maandag 13 juli 2009 @ 15:49:44 #60
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_70936089
    quote:
    Standaard datum + bouwvak moment?
    pi_70936113
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 15:46 schreef nikky het volgende:

[..]

Op je eerste vraag: Nee. Je hebt de boete wegens onterecht bezit. Niet onterecht gebruik. . Je maakt geen enkele kans als je de situatie uitlegt.
    Het wordt niet kwijtgescholden als je opnieuw studiefinanciering aanvraagt. Je zult de boetes ( je krijgt nog meer, elke maand ¤ 136,00) moeten betalen. Lever je OV kaart zo snel mogelijk in om meer boetes te voorkomen.
    Je hebt gelijk.

Hm. Ik zie dat ik weinig kans maak. OV-kaart inleveren, gewoon bij het postkantoor waar ik hem heb gehaald neem ik aan? Hoef ik hiervoor niets mee te brengen, een brief of wat dan ook?

Kan ik hem over anderhalve maand weer op komen halen.
      Milf maandag 13 juli 2009 @ 16:00:32 #62
    16000 nikky
    pi_70936451
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 15:50 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.

Hm. Ik zie dat ik weinig kans maak. OV-kaart inleveren, gewoon bij het postkantoor waar ik hem heb gehaald neem ik aan? Hoef ik hiervoor niets mee te brengen, een brief of wat dan ook?

Kan ik hem over anderhalve maand weer op komen halen.
    Je kunt hem inleveren op het postkantoor waar je hem gehaald hebt. Kan ook bij een andere, herkenbaar aan de OV-studentenkaart sticker op de gevel.

Over anderhalve maand krijg je een andere .
    pi_70937204
    Dan doen we dat maar. Thanks

Trouwens wel een belachelijk bedrag.. 136 euro.
      Milf maandag 13 juli 2009 @ 16:42:26 #64
    16000 nikky
    pi_70937837
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 15:49 schreef Renesite het volgende:

[..]

Standaard datum + bouwvak moment?
    Ik heb het nog even nagezocht. Deze data is een afspraak tussen de openbaarvervoers bedrijven en het ministerie van OC&W. Deze afspraak staat al jaren zo.
    pi_70948157
    Ik heb contact gehad met de IB-groep over de geldigheid van de OV studentenkaart gedurende de zomervakantie. De man aan de telefoon vertelde mij dat de studentenkaart niet geldig is gedurende de zomervakantie. Verder vertelde hij dat het aan te raden was om een klachtenbrief te schrijven naar de IB-groep om zo mijn stem te laten horen. Hij vertelde dat het steeds vaker voorkwam dat er studenten gedurende de zomervakantie bezig zijn met hun stage of zelfs met school. Wanneer er een groot aantal studenten zou klagen, is het wellicht mogelijk dat de "ongeldigheidsregeling" gedurende de zomervakantie komt te vervallen.
      Milf dinsdag 14 juli 2009 @ 08:55:16 #66
    16000 nikky
    pi_70957222
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 22:03 schreef its_me_ het volgende:
    Ik heb contact gehad met de IB-groep over de geldigheid van de OV studentenkaart gedurende de zomervakantie. De man aan de telefoon vertelde mij dat de studentenkaart niet geldig is gedurende de zomervakantie. Verder vertelde hij dat het aan te raden was om een klachtenbrief te schrijven naar de IB-groep om zo mijn stem te laten horen. Hij vertelde dat het steeds vaker voorkwam dat er studenten gedurende de zomervakantie bezig zijn met hun stage of zelfs met school. Wanneer er een groot aantal studenten zou klagen, is het wellicht mogelijk dat de "ongeldigheidsregeling" gedurende de zomervakantie komt te vervallen.
    Ik begrijp persoonlijk niet waarom dit naar de IB-Groep zou moeten. Den Haag bepaald de wet, de IB-Groep is een uitvoerende instantie. Als je iets veranderd wil zien is mijn eerste gedachte het ministerie van OC&W. . Maar zoals ik al zei, dit is mijn persoonlijke gedachte. ( Ik weet niets van klachtenafhandeling )

Je OV is een kortingskaart in de vakantie, Het vrij reizen met de OV komt te vervallen tijdens de vakantie, hij geldt nog wel als kortingskaart.

[ Bericht 1% gewijzigd door nikky op 14-07-2009 12:23:44 ]
    pi_70993645
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 10:00 schreef nikky het volgende:

[..]

Met Studielink heb ik geen ervaringen
    Ik heb dus vorige week de 0-lening aangevraagd. Ik keek daarnet weer even in Mijn IBG en nu had ik een postbericht waarin de 'wijzigingen' vermeld stonden. Er staat alleen dat ik dus vanaf september 0 euro studiefinanciering krijg, maar verder staat er niets over het behouden van de OV kaart of 0-lening. Dit hoort zo?
      woensdag 15 juli 2009 @ 12:03:13 #68
    136730 PiRANiA
    pi_70996248
    Vandaag laatste dag
      Milf woensdag 15 juli 2009 @ 14:19:45 #69
    16000 nikky
    pi_71000380
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 10:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb dus vorige week de 0-lening aangevraagd. Ik keek daarnet weer even in Mijn IBG en nu had ik een postbericht waarin de 'wijzigingen' vermeld stonden. Er staat alleen dat ik dus vanaf september 0 euro studiefinanciering krijg, maar verder staat er niets over het behouden van de OV kaart of 0-lening. Dit hoort zo?
    Dit hoort zo. Je behoudt het recht op je OV-studentenkaart.
    In het "Bericht" staat waar je exact recht op hebt.
    pi_71000501
    Ik dank u
      Milf woensdag 15 juli 2009 @ 14:27:50 #71
    16000 nikky
    pi_71000637
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 12:03 schreef PiRANiA het volgende:
    Vandaag laatste dag
    Loting?
    pi_71000729
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 14:27 schreef nikky het volgende:

[..]

Loting?
    Nee, gratis OV!
      Milf woensdag 15 juli 2009 @ 14:32:03 #73
    16000 nikky
    pi_71000791
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, gratis OV!
    Leg uit als je wilt. Ik begrijp je niet.

Edit, ik quotte jou helegaar niet ! Nu begrijp ik hem wel ik was benieuwd waarom PiRANiA dat zei.
      woensdag 15 juli 2009 @ 14:33:24 #74
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_71000836
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 14:32 schreef nikky het volgende:

[..]

Leg uit als je wilt. Ik begrijp je niet.
    OV-studentenkaart week doet het met ingang van morgen een maand niet.
      woensdag 15 juli 2009 @ 16:34:59 #75
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_71005235
    Over 1 maand loop ik stage in Amsterdam voor 6 maanden en mijn stagebedrijf heeft er een huis voor mij geregeld. Het is wel op een vakantiepark (speciaal voor langdurig verblijf) waardoor ik me niet in mag schrijven bij die gemeente, maar ik ben dan wel uitwonend, dus ik heb wel gewoon recht op uitwonend stufi toch? Het stagebedrijf zei dat hun speciaal voor dit een bewoonbaar bedrijfspand hebben of iets dergelijks, zodat ik dat als mijn uitwonend adres kan aangeven. Maar dit lijkt me niet helemaal volgens de regels?
      Milf woensdag 15 juli 2009 @ 16:48:59 #76
    16000 nikky
    pi_71005716
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 16:34 schreef Sanderrrr het volgende:
    Over 1 maand loop ik stage in Amsterdam voor 6 maanden en mijn stagebedrijf heeft er een huis voor mij geregeld. Het is wel op een vakantiepark (speciaal voor langdurig verblijf) waardoor ik me niet in mag schrijven bij die gemeente, maar ik ben dan wel uitwonend, dus ik heb wel gewoon recht op uitwonend stufi toch? Het stagebedrijf zei dat hun speciaal voor dit een bewoonbaar bedrijfspand hebben of iets dergelijks, zodat ik dat als mijn uitwonend adres kan aangeven. Maar dit lijkt me niet helemaal volgens de regels?
    Dit is wel volgens de regels. Ik zal even voor je uitzoeken wat je moet doen vanwege de uitwonende controle en de adrescontrole.
      Milf woensdag 15 juli 2009 @ 17:01:17 #77
    16000 nikky
    pi_71006212
    Controle woonadres heb je voor nodig:
    Een schriftelijke verklaring van de gemeente. hierin moet blijken waarom de gemeente je weigert in te schrijven. ( Bij weigering is de gemeente verplicht deze verklaring op te stellen )
    quote:
    Uitwonende controle:
    Een op naam van de studerende huur of koop contract samen met een bankafschriften van de huur/hypotheek betaling van de eerste én de laatste maand van de periode.
    Of
    quote:
    Bankafschriften van de gehele periode waaruit de huur/hypotheek betalingen blijk ( er mooet wel bij de beschrijving duidelijk vermeld staan dat dit om huur voor een betreffende periode gaat btw )
    Bij stage een recente verklaring van de onderwijsinstelling of stageverlener waarin de exacte periode vermeld staat waarin stage is gelopen en waar de student woonachtig was.

En nu ga ik naar huis
      woensdag 15 juli 2009 @ 17:05:22 #78
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_71006363
    Bedankt
    pi_71045869
    Zouden ze moeilijk doen als ik vandaag nog met OV reis? Ik dacht nl. dat het tot en met 16 juli geldig was, ik kom er net achter dat er 'tot' staat...iemand ervaringen? Ik zou ook gewoon een kaartje kunnen kopen natuurlijk, dat weet ik...
    pi_71045965
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 21:09 schreef Ohrpolster. het volgende:
    Zouden ze moeilijk doen als ik vandaag nog met OV reis? Ik dacht nl. dat het tot en met 16 juli geldig was, ik kom er net achter dat er 'tot' staat...iemand ervaringen? Ik zou ook gewoon een kaartje kunnen kopen natuurlijk, dat weet ik...
    Je krijgt gewoon een boete.
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
    pi_71051620
    Heb gewoon een kaartje gekocht en ben niet gecontroleerd...zoals gebruikelijk. Maargoed, dit is lichtelijk offtopic.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 00:38:34 #82
    129907 mamapan
    alles met een knipoog....
    pi_71052017
    OV tot 16 juli geldig, terwijl we hier in het zuiden "gewoon" tot en met 17 juli naar school moeten
    er zijn belangrijkere dingen in de wereld dan waar jij je nù druk over maakt.
    pi_71119139
    Ik heb nu stufi aangevraagd, maar ik heb nog geen pasfoto oid kunnen en hoeven opsturen, ook ngo niet hoeven te kiezen voor weekend of week ov... Waar moet dat?
    pi_71119362
    Bij het postkantoor, als je hem ophaalt
    If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
    pi_71119971
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 15:08 schreef MaxC het volgende:
    Bij het postkantoor, als je hem ophaalt
    Haha mijn UI Nice
    pi_71177091
    Als je een 3 jarige bachelor doet en een semester vertraging oploopt, krijg je in dat semester nog wel stufi? Dat semester zal de het begin van een 'vierde' jaar zijn en begint in september. In februari zou dan de tweede helft beginnen van het schooljaar waarin ik dan start met een master.

Is het zo dat ik de eerste helft van dat 4e jaar stufi krijg voor mijn bachelor en de tweede helft voor mijn master?

Of krijg ik dat half jaar vertraging niks en moet ik geld + OV lenen? Waarna ik dus wel weer OV en stufi krijg als ik aan die master begin?

Ik vind het nogal onduidelijk. Mijn studieadviseur zei het bovenstaande, maar mijn moeder zegt weer het onderstaande. De IB groep site is nogal verwarrend vind ik. :$
      dinsdag 21 juli 2009 @ 23:49:11 #87
    180385 Horloge
    Zoals het klokje thuis tikt.
    pi_71200402
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 13:05 schreef Kralicek het volgende:
    Als je een 3 jarige bachelor doet en een semester vertraging oploopt, krijg je in dat semester nog wel stufi? Dat semester zal de het begin van een 'vierde' jaar zijn en begint in september. In februari zou dan de tweede helft beginnen van het schooljaar waarin ik dan start met een master.

Is het zo dat ik de eerste helft van dat 4e jaar stufi krijg voor mijn bachelor en de tweede helft voor mijn master?

Of krijg ik dat half jaar vertraging niks en moet ik geld + OV lenen? Waarna ik dus wel weer OV en stufi krijg als ik aan die master begin?

Ik vind het nogal onduidelijk. Mijn studieadviseur zei het bovenstaande, maar mijn moeder zegt weer het onderstaande. De IB groep site is nogal verwarrend vind ik. :$
    Heb ongeveer dezelfde vraag, maar dan met één jaar studievertraging (dus ik ga dat jaar helemaal geen master doen). Is het überhaupt mogelijk om een jaar extra stufi (lening) te krijgen voor een bacheloropleiding die je al drie jaar volgt? En zo ja, hoe vraag je dat aan? Of hoef je geen actie te ondernemen daarvoor?

Hoop vragen, I know...
    pi_71299293
    Ik hoorde vandaag van een vriend van mij dat de studenten ov-CHIPkaart gewoon werkt tussen 16 Juli en 16 Augustus
    pi_71306481
    Uiteraard heb ik vandaag gewoon studiefinanciering ontvangen terwijl ik er geen recht meer op heb, net zoals ik al had verwacht. Ik ben 13 juli naar zo`n IB Groep kantoor geweest waar ik een formulier ingevuld heb om de studiefinanciering stop te zetten, de einddatum van mijn opleiding staat op 7 juli. Hier heb ik toen een kopie van gekregen en het origineel hebben zij gehouden, meer hoef ik toch niet te doen om de studiefinanciering stop te zetten?
    Tok.
    pi_71337996
    Ik heb nu al stufi en OV tot en met 31 aug. En vanaf 1 sept. doe ik een nieuwe studie.. maar zie nergens in Mijn IB-Groep waar ik opnieuw stufi en OV kan aanvragen voor vanaf september In het instructiefilmpje staat links 'studiefinanciering aanvragen' maar bij mij staat dat er niet.

Waar moet ik t doen?
    pi_71343659
    Ik heb een kleine vraagje.

Als je je studiefinanciering wil behouden mag je een max bedrag bijverdienen (13000 +_ per jaar)
    Een kennis van mij heeft geen paypal account en wou een laptop kopen via ebay.
    Ik heb wel een paypal account en heb dit voor hem gekocht.
    Hij heeft me het geld contant gegeven.
    Als ik nu dit geld om me rekening stort geld dit dan als inkomen?
    I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
    pi_71344270
    In elke erasmus brochure staat dit
    quote:
    Waarschijnlijk heb je recht op studiefinanciering. Tot je 34ste heb
    je daar in principe recht op mits je die na je 29ste niet onderbreekt.
    Volg je een bachelor- en masteropleiding van gezamenlijk 4 jaar?
    Dan heb je recht op 7 jaar studiefi nanciering, waarvan 4 jaar
    prestatiebeurs en 3 jaar lening. Je krijgt in totaal 10 jaar de tijd om
    je studiefi nanciering op te nemen.
    Ik dacht dat je 10 jaar een prestatiebeurs kreeg Ik kan hierover ook niks vinden op IBgroep dat het maar 4 jaar is.
    pi_71344359
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 18:14 schreef Cahir het volgende:
    In elke erasmus brochure staat dit
    [..]

Ik dacht dat je 10 jaar een prestatiebeurs kreeg Ik kan hierover ook niks vinden op IBgroep dat het maar 4 jaar is.
    Gewoon 4 jaar prestatiebeurs met de mogelijkheid om 3 jaar daarna nog bij te lenen ( incl OV-kaart).
    Binnen 10 jaar na start van je studie moet je en diploma op dat niveau gehaald hebben >>> anders terugbetalen.

Als je een chronische ziekte of aandoening hebt ( bijv. dyslexie) dan kun je met dokterverklaring erbij een jaar extra prestatiebeurs vragen.
    dag
    pi_71344481
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 18:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Gewoon 4 jaar prestatiebeurs met de mogelijkheid om 3 jaar daarna nog bij te lenen ( incl OV-kaart).
    Binnen 10 jaar na start van je studie moet je en diploma op dat niveau gehaald hebben >>> anders terugbetalen.

Als je een chronische ziekte of aandoening hebt ( bijv. dyslexie) dan kun je met dokterverklaring erbij een jaar extra prestatiebeurs vragen.
    Hoe weet je of je in aanmerking komt voor een jaar extra?

http://www.ibgroep.nl/par(...)studievertraging.asp

staat niks
    pi_71344635
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 18:24 schreef Cahir het volgende:

[..]

Hoe weet je of je in aanmerking komt voor een jaar extra?

http://www.ibgroep.nl/par(...)studievertraging.asp

staat niks
    Moet je samen met je decaan aanvragen. Een verklaring van een behandelend arts (bij ziekte) of een psycholoog/pedagoog ( bij dyslexie, autisme e.d.) bijvoegen moet voldoende zijn.

Je kunt ene jaar extra krijgen, of als je een opleiding niet kunt afmaken, vragen om kwijtschelding van de studieschuld / een schone lei.
    dag
    pi_71351724
    Vanaf wanneer kan ik nou precies mijn OV-studentenkaart verwachten? Vanaf 1 oktober of pas later?
    Ik moet nu al aan gaan lopen kloten met zo'n maand-traject abo. Maar dat is echt grafduur.
    pi_71356044
    Ik heb een kleine vraagje.

Als je je studiefinanciering wil behouden mag je een max bedrag bijverdienen (13000 +_ per jaar)
    Als ik iets voor iemand koop en dit met paypal betaal en die persoon mij contant terugbetaald.
    En ik vervolgens het geld op me rekening stort.
    zien ze dit dan als inkomen?
    I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
      maandag 27 juli 2009 @ 10:35:23 #98
    180385 Horloge
    pi_71358580
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 13:57 schreef BluesRebel het volgende:
    Ik heb nu al stufi en OV tot en met 31 aug. En vanaf 1 sept. doe ik een nieuwe studie.. maar zie nergens in Mijn IB-Groep waar ik opnieuw stufi en OV kan aanvragen voor vanaf september In het instructiefilmpje staat links 'studiefinanciering aanvragen' maar bij mij staat dat er niet.

Waar moet ik t doen?
    Misschien in Studielink? Daar staat bij elke opleiding waar je een inschrijvingsverzoek voor hebt ingediend, een knopje "studiefinanciering aanvragen".
    pi_71361299
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 10:35 schreef Horloge het volgende:

[..]

Misschien in Studielink? Daar staat bij elke opleiding waar je een inschrijvingsverzoek voor hebt ingediend, een knopje "studiefinanciering aanvragen".
    Ook geprobeerd.. dan stuurt ie mij dus naar de site van de IB-Groep waar dat filmpje staat.
      maandag 27 juli 2009 @ 18:49:42 #100
    180385 Horloge
    pi_71372595
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 12:19 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ook geprobeerd.. dan stuurt ie mij dus naar de site van de IB-Groep waar dat filmpje staat.
    Vaag... misschien moet je eerst stufi stoppen voordat je andere kunt aanvragen?

Lijkt me wel omslachtig, maar ik zie ze er wel voor aan eerlijk gezegd..
    pi_71377994
    Misschien weet hier iemand het, ik kan er weinig duidelijks over vinden op het internet.

Ik heb geen OV-kaart nodig omdat ik via mijn vader heel goedkoop kan reizen (medewerkerskorting). Is het nou wel of niet mogelijk hier een vergoeding voor te krijgen? Ik hoor er wisselende dingen over, sommige mensen zeggen dat het wel kan en anderen weer niet...
      maandag 27 juli 2009 @ 21:53:18 #102
    180385 Horloge
    pi_71378302
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 21:42 schreef Viezze het volgende:
    Misschien weet hier iemand het, ik kan er weinig duidelijks over vinden op het internet.

Ik heb geen OV-kaart nodig omdat ik via mijn vader heel goedkoop kan reizen (medewerkerskorting). Is het nou wel of niet mogelijk hier een vergoeding voor te krijgen? Ik hoor er wisselende dingen over, sommige mensen zeggen dat het wel kan en anderen weer niet...
    Hier een foldertje van de IB Groep. Op pagina 3 staat dat je een vergoeding kunt krijgen als je in het buitenland studeert of wanneer je geen prestatiebeurs ontvangt.
    pi_71380772
    Is je OV kaart een onderdeel van je prestatiebeurs voor 4 jaar? Of krijg je hem zolang je studeert?
    pi_71381308
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 23:07 schreef Cahir het volgende:
    Is je OV kaart een onderdeel van je prestatiebeurs voor 4 jaar? Of krijg je hem zolang je studeert?
    Onderdeel van, maar ook bij een lening kun je hem houden ( ook bij een 0-lening, je leent geen geld alleen de OV-kaart)
    dag
    pi_71381404
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 22:45 schreef blingbling11 het volgende:
    Vanaf wanneer kan ik nou precies mijn OV-studentenkaart verwachten? Vanaf 1 oktober of pas later?
    Ik moet nu al aan gaan lopen kloten met zo'n maand-traject abo. Maar dat is echt grafduur.
    heeft iemand misschien antwoord op mijn vraag?
    pi_71381474
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 23:30 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

heeft iemand misschien antwoord op mijn vraag?
    wanneer ben je 18 geworden?
    dag
    pi_71382284
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 23:32 schreef Peter het volgende:

[..]

wanneer ben je 18 geworden?
    volgend jaar, 11 april. Maar ik heb volgens mij gewoon recht op Stufi en OV aangezien ik HBO ga doen.
    pi_71382422
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 23:59 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

volgend jaar, 11 april. Maar ik heb volgens mij gewoon recht op Stufi en OV aangezien ik HBO ga doen.
    Dan krijg je pas in/na de zomer bericht en is de kaart geldig vanaf 1 oktober.
    ( Gaat per kwartaal als je nog geen 18 bent. Als je voor 1 juli 18 wordt geldt hij per 1 sept [aanvang stufi].. Zoniet, dan pas bij ingang laatste kwartaal... = 1 okt.)

[ Bericht 6% gewijzigd door Peter op 28-07-2009 19:25:36 ]
    dag
    pi_71383664
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 18:49 schreef Horloge het volgende:

[..]

Ik heb vanmiddag een mail gestuurd.
    pi_71383853
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 18:49 schreef Horloge het volgende:

[..]

wijziging doorgeven per 1 sept.. wijziging van onderwijsinstelling.
    dag
    pi_71390101
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 00:04 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan krijg je pas in/na de zomer bericht en is de kaart geldig vanaf 1 oktober.
    ( Gaat per kwartaal als je nog geen 18 bent. Als je voor 1 september 18 wordt geldt hij per 1 sept [aanvang stufi].. Zoniet, dan pas bij ingang laatste kwartaal... = 1 okt.)
    Ik word 23 augustus 18, krijg ik dan wel per 1 september een OV-kaart? Ik krijg namelijk pas per oktober stufi
    pi_71390120
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 11:46 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik word 23 augustus 18, krijg ik dan wel per 1 september een OV-kaart? Ik krijg namelijk pas per oktober stufi
    Nee, je krijgt een OV-kaart die geldig is vanaf 1 oktober.
    pi_71391034
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 11:46 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Nee, je krijgt een OV-kaart die geldig is vanaf 1 oktober.
    Dat is trouwens wel mooi zuur dan voor mensen die elke dag met de trein op en neer moeten reizen, wordt nog een aardige extra kostenpost dan
    pi_71391687
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 23:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Onderdeel van, maar ook bij een lening kun je hem houden ( ook bij een 0-lening, je leent geen geld alleen de OV-kaart)
    Je moet dan de OV kaart later terugbetalen? Of is hij dan nog steeds gratis?
    pi_71392992
    Is de ov weekend kaart nu ook geldig? want ik had het eerder gevraagd maar kan geen bron vinden...
    pi_71402224
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 13:57 schreef BluesRebel het volgende:

Waar moet ik t doen?
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 01:01 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik heb vanmiddag een mail gestuurd.
    En dan het antwoord:
    quote:
    Als je ooit al eens studiefinanciering hebt aangevraagd dan kun je je gegevens
    wijzigen via Mijn IB-Groep in plaats van opnieuw aanvragen. De wijziging van
    opleiding is doorgekomen. De aanvraag studiefinanciering zal doorlopen voor de
    nieuwe opleiding. Je ontvangt binnenkort bericht.
    Vind t een erg vage mail. 'Wijzigen via IB-Groep in plaats van opnieuw aanvragen'.. Ja ik had dus in mijn mail gezet dat ik die knop niet kon vinden En daarna toch: 'De aanvraag studiefinanciering zal doorlopen voor de nieuwe opleiding'.. Moet ik dus helemaal niks meer doen?

Zijn er geen mensen hier die al met hun 2e jaar bezig zijn? Moesten jullie opnieuw stufi + OV aanvragen?
    pi_71402551
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 12:12 schreef Viezze het volgende:

[..]

Dat is trouwens wel mooi zuur dan voor mensen die elke dag met de trein op en neer moeten reizen, wordt nog een aardige extra kostenpost dan

ik moet iedere dag een half uurtje heen en een half uurtje terug met de trein. Maandtraject abonnement lijkt me het goedkoopste, en dat kost me voor een maand 150 euro. En ik moet ook nog een stuk met de metro
    pi_71405026
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 12:34 schreef Cahir het volgende:

[..]

Je moet dan de OV kaart later terugbetalen? Of is hij dan nog steeds gratis?
    prestatiebeurs = schenking als je het haalt ( de basis 4 jaar dus, inclusief de OV-kaart)
    Of je bij een 0-lening OV-kaart kosten terug moet betalen is me nog niet duidelijk.
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 13:16 schreef Keenan het volgende:
    Is de ov weekend kaart nu ook geldig? want ik had het eerder gevraagd maar kan geen bron vinden...
    Staat achterop de kaart zelf. OV-week kaart is van 16 juli tot 16 aug niet geldig (wel korting). Weekendkaart blijft de hele zomer geldig.
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 17:42 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

[..]

En dan het antwoord:
    [..]

Vind t een erg vage mail. 'Wijzigen via IB-Groep in plaats van opnieuw aanvragen'.. Ja ik had dus in mijn mail gezet dat ik die knop niet kon vinden En daarna toch: 'De aanvraag studiefinanciering zal doorlopen voor de nieuwe opleiding'.. Moet ik dus helemaal niks meer doen?

Zijn er geen mensen hier die al met hun 2e jaar bezig zijn? Moesten jullie opnieuw stufi + OV aanvragen?
    3e studie zelfs

Inloggen op mijn ib-g
    dan naar je gegevens (kies bovenaan tabblad school/studie) en op de 'w' voor je studierichting klikken en daarna wijzigen per 1 sept.

klaar
    dag
    pi_71405119
    Ohja, ook bij studielink de wijziging doorgeven, anders wordt je niet op de juiste school ingeschreven en uitgeschreven.
    dag
    pi_71411001
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 19:28 schreef Peter het volgende:
    [..]

3e studie zelfs

Inloggen op mijn ib-g
    dan naar je gegevens (kies bovenaan tabblad school/studie) en op de 'w' voor je studierichting klikken en daarna wijzigen per 1 sept.

klaar
    Zoiets zocht ik ook maar dat is dus niet (meer) het geval. Ik heb mijn studiewijziging al doorgegeven en vanaf vandaag staat ineens bij betalingen ook 'september, oktober, ..' en bij OV staat niet meer 'niet geldig okt t/m dec'. Dus je hoeft blijkbaar niet meer opnieuw studiefinanciering aan te vragen Het gaat vanzelf als je een nieuwe studie doorgeeft.

Maar dankjewel!
    pi_71411984
    Een vriend van me zegt dat hij 374 euro studiefinanciering krijgt, en hij doet dezelfde opleiding als mij (MBO niveau 4) en is thuiswonend?
    Dat kan toch helemaal niet?

Alleen de bedragen wat in de screenshot staan, toch?
      woensdag 29 juli 2009 @ 01:35:25 #122
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_71416401
    Wat krijg je als je de volledige aanvullende beurs bij de basisbeurs optelt?
    pi_71417505
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 01:35 schreef GlowMouse het volgende:
    Wat krijg je als je de volledige aanvullende beurs bij de basisbeurs optelt?
    Als iemand dus een aanvullende beurs krijgt dan krijgt die persoon daar nog eens de basis beurs bovenop?
      woensdag 29 juli 2009 @ 12:38:24 #124
    180385 Horloge
    pi_71424318
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 04:02 schreef KraideN het volgende:

[..]

Als iemand dus een aanvullende beurs krijgt dan krijgt die persoon daar nog eens de basis beurs bovenop?

Wat is de definitie van 'aanvullend'? Juist, dát komt ergens bij...
    pi_71445586
    ik heb een vraag, en ik hoop dat iemand er antwoord op kan geven.
    ik heb dit jaar mijn vwo diploma gehaald. aangezien ik vanaf mei 2008 18 ben heb ik recht op scholierentoeslag.
    dit heb ik ook elke maand gekregen. nu heb ik me ingeschreven voor een nieuwe studie en studiefinanciering aangevraagd. maar sinds juni kreeg ik geen scholierentoeslag meer. terwijl ik dacht dat ik er gewoon recht op had. mijn vraag is dus heb ik nog recht om scholierentoeslag te krijgen?
      donderdag 30 juli 2009 @ 00:08:19 #126
    231003 Muki
    I will kick your ass.
    pi_71446228
    .
    Je zou maar minderjarig zijn, je ov pas 1 oktober ontvangen en 250 euro moeten uitgeven voor je maand-traject abonnement.

*SIGH*
    pi_71451041
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 23:43 schreef Mylou het volgende:
    ik heb een vraag, en ik hoop dat iemand er antwoord op kan geven.
    ik heb dit jaar mijn vwo diploma gehaald. aangezien ik vanaf mei 2008 18 ben heb ik recht op scholierentoeslag.
    dit heb ik ook elke maand gekregen. nu heb ik me ingeschreven voor een nieuwe studie en studiefinanciering aangevraagd. maar sinds juni kreeg ik geen scholierentoeslag meer. terwijl ik dacht dat ik er gewoon recht op had. mijn vraag is dus heb ik nog recht om scholierentoeslag te krijgen?
    Je had overbrugging aan moeten vragen. Dat kan je als het goed is nog aanvragen op de site van de IB-groep (binnen 4 maanden nadat je recht op scholierentoeslag stopte).
    pi_71456275
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 04:02 schreef KraideN het volgende:

[..]

De MBO'ers van tegenwoordig
      maandag 3 augustus 2009 @ 20:40:44 #129
    140226 Novus
    Ofwel Noof.
    pi_71574153
    Ik heb het wel een beetje gehad met de IB. Hoewel ik het idee er achter snap mag ik niet meer wisselen van kaartsoort omdat ik mijn eerste OV van dit jaar kwijt ben (lees: gestolen). Had een weekend en mocht zodoende alleen een nieuwe weekend aanvragen en mag nu niet wisselen naar week. 300 euro per maand weg, hallo en bedankt.
    Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
    pi_71574900
    Waarom zou je in vredesnaam een Weekend OV willen !
      maandag 3 augustus 2009 @ 21:36:12 #131
    140226 Novus
    Ofwel Noof.
    pi_71576059
    Omdat ik op 200 meter van m'n school en stage woonde
    pi_71576189
    Alsnog? 5 dagen weegt gratis OV weegt tegen 2 dagen OV op. Simpel.
      maandag 3 augustus 2009 @ 21:44:26 #133
    140226 Novus
    Ofwel Noof.
    pi_71576394
    Zit wat in, maar ik kon er doordeweek toch amper gebruik van maken en met een vriendin zo'n 150 km verderop is het toch aantrekkelijker om dan gratis te reizen.
    pi_71593129
    Als ik vragen mag, wanneer krijg je eigenlijk je ov?
    De ellende van inschrijven is nu achter de rug (moest op 3 plekken!), maar nu die ov jaarkaart.
    Als ik inlog bij de ibg staat dat ik er geen gebruik van maak, en 18 jaar ben ik al lang en breed geweest.
    Moet ik nog stappen ondernemen? En als ik hem automatisch krijg vanaf wanneer ongeveer?
    Ik woon namelijk aan de andere kant nu van mijn studie, dus ik ga niet ff terug a 30 euro treinkosten + bijkomende buskosten.
    Trouwens de ib groep heeft ook mijn adreswijziging nog niet doorgevoerd, ook lekker handig!
    pi_71651446
    Klopt het dat je pas vanaf oktober studiefinanciering ontvangt? Best wel laat eigenlijk, tenzij het komt omdat ik het zelf te laat heb aangevraagd.

En bij mijn IB-G staat ook dat ik gee gebruik maak van een OV-kaart terwijl ik dat volgens mij wel gewoon op het formulier heb aangegeven .
    Cool story, Hansel.
    pi_71651990
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 14:20 schreef wikwakka2 het volgende:
    Klopt het dat je pas vanaf oktober studiefinanciering ontvangt? Best wel laat eigenlijk, tenzij het komt omdat ik het zelf te laat heb aangevraagd.

En bij mijn IB-G staat ook dat ik gee gebruik maak van een OV-kaart terwijl ik dat volgens mij wel gewoon op het formulier heb aangegeven .
    Als je nog geen (of net) 18 bent en HBO of WO gaat doen krijg je inderdaad vanaf oktober pas OV en studiefinanciering.
    pi_71652477
    Ah, dat is best lomp. En ik zag net ook dat je past twee weken voordat je studiefinanciering ingaat een OV-kaart aan kan vragen.
    Cool story, Hansel.
    pi_71652527
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 14:20 schreef wikwakka2 het volgende:
    Vraag
    In Mijn IB-Groep staat onder OV-recht: 'maak je geen gebruik van'. Wat houdt dat in?

Antwoord
    Deze tekst wordt getoond zolang we je nog geen afhaalbericht hebben gestuurd. Het afhaalbericht wordt verzonden ongeveer twee weken voordat je recht op studiefinanciering ingaat.
    Op je bericht staat wanneer je recht op studiefinanciering ingaat.

aldus ib-groep.nl

Dus mensen die vanaf september recht hebben op stufi, krijgen halverwege augustus een afhaalbericht, en mensen die vanaf oktober recht hebben op stufi, krijgen halverwege september een afhaalbericht.
    pi_71657848
    Ik wordt pas 15 augustus ongeveer geplaatst bij mijn studie, omdat het een 2e loting betreft. Maar hoe zit het dan met de OVjaarkaart, kan ik die dan ook pas vanaf dan ophalen? Want opzich is dat niet bepaald handig Of zelfs nog later, de maand erna?
    pi_71658097
    Ja, ik vind het ook onhandig dat ik niet meteen vanaf mijn eerste college of tijdens de introductieweek gratis kan reizen
    Cool story, Hansel.
      donderdag 6 augustus 2009 @ 18:38:57 #141
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_71658146
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 18:28 schreef AFCA_DD het volgende:
    Ik wordt pas 15 augustus ongeveer geplaatst bij mijn studie, omdat het een 2e loting betreft. Maar hoe zit het dan met de OVjaarkaart, kan ik die dan ook pas vanaf dan ophalen? Want opzich is dat niet bepaald handig Of zelfs nog later, de maand erna?
    Het is een OV-studentenkaart, groot verschil. En hij is toch pas vanaf september geldig.
    pi_71658193
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 18:38 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Het is een OV-studentenkaart, groot verschil. En hij is toch pas vanaf september geldig.
    16 augustus is hij alweer geldig.
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
    pi_71660418
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 18:41 schreef rene90 het volgende:

[..]

16 augustus is hij alweer geldig.
    Niet als je per 1 september begint met studeren.
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 00:38:32 #144
    180385 Horloge
    pi_71669649
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 19:53 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Niet als je per 1 september begint met studeren.
    Is dat nog steeds zo? Vond/vind dat zo'n onzin met het oog op de intro's...
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:34:03 #145
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_71689252
    Ik heb een vraag die ik via internet niet zo snel beantwoord kon krijgen. Na mijn 4 jarige HBO opleiding wil ik waarschijnlijk een master gaan doen op een universiteit waarschijnlijk moet ik hiervoor een pre-master voor gaan doen. Hoe zit het met mijn studiefinanciering? Krijg ik de hele master stufi krijg ik in mijn pre-master stufi? En mocht ik geen stufi krijgen gedurende 1 of meerdere jaren kan ik dan OV krijgen?
    pi_71698084
    Ik had een vraagje over de tegemoetkoming scholieren.

Ik ben net 18 jaar geworden en heb dus recht op de tegemoetkoming scholieren. Als het nieuwe schooljaar begint zit ik in 6 VWO. Ik wil me dus aanmelden maar ik weet niet wat ik bij de volgende vragen moet invullen :

- Vanaf welke datum sta je ingeschreven bij deze opleiding
    - Duur van de opleiding

Moet je bij de 1ste vraag nou invullen sinds wanneer je de opleiding volgt of de datum wanneer het nieuwe schooljaar ingaat?
    En bij de 2de vraag, moet je daar invullen hoe lang de opleiding duurt in het algemeen (6 jaar) of hoe lang je deze opleiding nog doet (1 jaar)
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe.
    pi_71759018
    Ik heb een vraagje over de ov studentenkaart, ik kan deze volgens de site van ib-groep 14 augustus ophalen bij het postkantoor. Mijn vraag is of ik hier dan ook geld op kan zetten en gebruiken? Dit omdat ik vanaf 17 augustus een ov-chipkaart nodig heb.

Robbert
      maandag 10 augustus 2009 @ 13:42:20 #148
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_71759230
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 13:36 schreef robbert007 het volgende:
    Ik heb een vraagje over de ov studentenkaart, ik kan deze volgens de site van ib-groep 14 augustus ophalen bij het postkantoor. Mijn vraag is of ik hier dan ook geld op kan zetten en gebruiken? Dit omdat ik vanaf 17 augustus een ov-chipkaart nodig heb.
    Volgens mij moet je op 14 augustus een foto inleveren voor de ov-chipkaart en krijg je die later pas thuisgestuurd. De ov studentenkaart kun je in ieder geval niet als ov chipkaart gebruiken.
    pi_71759895
    En je kan altijd voor die tijd een anonieme herbruikbare chipkaart uit een automaat naast een van de metrostations trekken.
    Cool story, Hansel.
      maandag 10 augustus 2009 @ 15:36:16 #150
    263801 DxTz
    Intellectueel
    pi_71762663
    Hallo, ik heb 2 kleine vraagjes.

1. Mijn studie begint in september, dit is logisch en heb ik ook al doorgegeven aan IB-groep via Studielink/digiD etc. Dit staat gewoon zo geregistreerd. Ik heb echter mijn stufi+ov al in juli ontvangen. Dit is op zich geen probleem, maar is er niet iets vreemds aan de hand? Of gebeurt dit wel vaker?

2. Toen ik alles omtrent mijn studiefinanciering invulde heb ik ook een aanvullende beurs aangevraagd. Dit bleek achteraf niet nodig. Voor ik hier echter achterkwam had 1 van mijn ouders al inkomensgegevens opgestuurd. Voor de rest hebben we het laten rusten. Ik krijg nu iets meer dan 90 euro per maand. Ik neem aan dat dit gewoon maximale prestatiebeurs is? Dus géén aanvullende beurs? Dat ik niet over 4 jaar een schuld heb waarvan ik niets wist.

Volgens mij zit het allemaal wel goed en ik vind het een beetje domme vragen om over te gaan bellen, maarja.
    pi_71789511
    Dat eerste is wel raar ja, ik heb ook stufi+ov aangevraagd, maar heb daar pas recht op vanaf 1 september.

Dat tweede klopt gewoon .
    pi_71817008
    Ik ben op vakantie mijn OV kwijtgeraakt.
    Ik heb afgelopen week het formulier ingevuld, waarmee ik een nieuwe zou moeten krijgen. Volgens de website is dit binnen 10 dagen. Het is nu echter 10 dagen geleden, en ik heb nog geen ophaalformulier ontvangen.
    Hebben jullie hier ervaring mee?
    pi_71817099
    Je kunt bij IB-Groep kijken vanaf wanneer en of hij klaarligt.

Ik kan mijn OV-kaart vanaf vrijdag ophalen, heb nog geen brief gehad overigens.
    pi_71817522
    Dankje, ik zie nu dat hij vrijdag klaar ligt. Je kan hem ook met het kaartnummer ophalen stond er.
    Het postkantoor zei dat ze donderdag altijd alle nieuwe OV's binnenkrijgen. Misschien ga ik het morgen al proberen, aangezien ik hem wellicht dan nodig heb.
    pi_71820660
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 13:38 schreef JeroenV het volgende:
    Dankje, ik zie nu dat hij vrijdag klaar ligt. Je kan hem ook met het kaartnummer ophalen stond er.
    Het postkantoor zei dat ze donderdag altijd alle nieuwe OV's binnenkrijgen. Misschien ga ik het morgen al proberen, aangezien ik hem wellicht dan nodig heb.
    Maar is ie dan ook al geldig? Volgens mij kun je je OV kaart pas vanaf 1 september gebruiken.
    pi_71838499
    Ik heb een week-ov daar staat op geldig jan-dec.
    Niet geldig 16 juli tot 16 aug.

dus ik denk dat je hem vanaf maandag 17 augustus gewoon kan gebruiken.
    pi_71838583
    Oke hopelijk kan nu iemand mij helpen.

Ik heb weer recht op stufi en ov omdat ik een nieuwe studie ga doen.
    in Juni 2008 was ik gestopt met mijn vorige opleiding.
    sinds Juli 2008 tot en met juli 2009 heb ik gewerkt.

Mijn vraag: Tellen de maanden januari tot met juli mee voor de bijverdien grens?

Alvast bedankt
    pi_71843422
    In deze folder staat vermeld: "Inkomsten die je aantoonbaar ontvangen hebt in een periode waarin je geen studiefinanciering en/of OV-studentenkaart ontvangt [tellen voor de bijverdienregeling niet mee]. Deze periode kan uitsluitend aan het begin van 2009 (vanaf januari) zijn of aan het einde van het jaar (tot en met december). Onderbreek je gedurende het jaar je studiefinanciering, dan tellen de inkomsten wél gewoon mee."
    pi_71849021
    Net 10 minuten gewacht aan de telefoon , stel mijn vraag toch maar hier:

Nou heb ik al ruim een maand geleden een brief gekregen met daarin de bedragen van basistoelage en aanvullende toelage die ik krijg onder het mom 'tegemoetkoming voor scholieren' maar toch blijf ik per post doodgestalkt te worden. Ik blijf maar brieven krijgen over 'tegemoetkoming voor scholieren', informatiebrochures, formulieren die moet invullen terwijl mijn aanvraag al helemaal afgerond is en ik weet welke bedragen ik krijg vanaf 1 oktober 2009. Is er iets misgegaan of is dit normaal?
    pi_71857470
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 14:45 schreef Cahir het volgende:
    Net 10 minuten gewacht aan de telefoon , stel mijn vraag toch maar hier:

Nou heb ik al ruim een maand geleden een brief gekregen met daarin de bedragen van basistoelage en aanvullende toelage die ik krijg onder het mom 'tegemoetkoming voor scholieren' maar toch blijf ik per post doodgestalkt te worden. Ik blijf maar brieven krijgen over 'tegemoetkoming voor scholieren', informatiebrochures, formulieren die moet invullen terwijl mijn aanvraag al helemaal afgerond is en ik weet welke bedragen ik krijg vanaf 1 oktober 2009. Is er iets misgegaan of is dit normaal?
    Misschien dat je iets gewijzigd hebt? Volgens mij krijg je van elke wijziging die je doet/wordt gedaan een brief.
    pi_71857735
    Volgens Mijn IB is mijn OV dus morgen klaar, alleen heb ik nog geen afhaalbericht. Ik ga toch maar even kijken of ze hem hebben... En er staat Aug - Dec 2009
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:16:55 #162
    87680 Mirel
    Mirel wil een bongophone.
    pi_71882920
    Heb een vraag, want zit best in de knoop met al die verschillende dingen die ik heb gekregen en ik nog moet opsturen.
    Voor de zomervakantie heb ik mijn MBO opleiding afgerond en een diploma ontvangen. Tóen al kreeg ik een onderwijskaart van de IBgroep, voor studiejaar 2009/2010.
    Vorige week heb ik me pas kunnen aanmelden voor een HBO opleiding, met studielink, heb het iig zsm ik kon gedaan (ivm met vakantie etc)
    Dat is dus ook allemaal gedaan, en ik heb nu een document van m'n school (HU) gekregen, voor de pasfoto, en eentje voor het betalen van het lesgeld. Dat document zal ik zometeen in de brievenbus leggen.
    Moet ik nog iets met die onderwijskaart van de IBgroep doen? Daar vragen ze ook om het lesgeld.

En ik had al Stufi en een OVkaart sinds 2 jaar terug. Moet ik dat nu opnieuw aanvragen via de IBgroep website, of is er een optie om het 'voort te zetten' oid? Zo ja, waar kan ik dat op de site vinden? Heb net even gezocht om het aan te vragen, maar kon het niet vinden.

Ik keek even snel in het instructiefilmpje voor het aanvragen van stufi, en daar zie ik een optie om het aan te vragen bij de 'mijn IBgroep' pagina. Die optie staat er bij mij niet bij.
    Tevens is bij info het 'diploma' vakje leeg. Komt dat omdat ik pas een week terug me via studielink heb aangemeld?

[ Bericht 12% gewijzigd door Mirel op 14-08-2009 19:28:03 ]
    When all else fails, you always have delusion.
    pi_71897816
    Vandaag mijn afhaalbericht. Kan je vanaf 16 augustus dat ding al gebruiken?
      Moderator zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:52:34 #164
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_71898704
    September. Staat op de kaart.
      Moderator zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:54:44 #165
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_71898752
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 19:16 schreef Mirel het volgende:
    Heb een vraag, want zit best in de knoop met al die verschillende dingen die ik heb gekregen en ik nog moet opsturen.
    Voor de zomervakantie heb ik mijn MBO opleiding afgerond en een diploma ontvangen. Tóen al kreeg ik een onderwijskaart van de IBgroep, voor studiejaar 2009/2010.
    Vorige week heb ik me pas kunnen aanmelden voor een HBO opleiding, met studielink, heb het iig zsm ik kon gedaan (ivm met vakantie etc)
    Dat is dus ook allemaal gedaan, en ik heb nu een document van m'n school (HU) gekregen, voor de pasfoto, en eentje voor het betalen van het lesgeld. Dat document zal ik zometeen in de brievenbus leggen.
    Moet ik nog iets met die onderwijskaart van de IBgroep doen? Daar vragen ze ook om het lesgeld.

En ik had al Stufi en een OVkaart sinds 2 jaar terug. Moet ik dat nu opnieuw aanvragen via de IBgroep website, of is er een optie om het 'voort te zetten' oid? Zo ja, waar kan ik dat op de site vinden? Heb net even gezocht om het aan te vragen, maar kon het niet vinden.

Ik keek even snel in het instructiefilmpje voor het aanvragen van stufi, en daar zie ik een optie om het aan te vragen bij de 'mijn IBgroep' pagina. Die optie staat er bij mij niet bij.
    Tevens is bij info het 'diploma' vakje leeg. Komt dat omdat ik pas een week terug me via studielink heb aangemeld?
    Ik moest het toentertijd voortzetten. Maar aangezien studielink alles regelt lijkt mij dat het vrij automatisch gaat. Ik zelf ben toen wel eventjes langs gegaan bij het IBG (Groningen woon ik, voor jou kan bellen een optie zijn) voor de zekerheid. Deze hebben het voor mij door laten zetten.

Wil je zeker zijn van je zaak: bel eventjes en stel duidelijk je vraag. Toch denk ik dat studielink alles wel redelijk in beweging zet.
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:08:44 #166
    87680 Mirel
    pi_71903931
    En over die onderwijskaart van de IBgroep die ik kreeg, waarmee ik het lesgeld moet betalen? Dat hoort zeker nog bij de oude opleiding, want ik heb van de HU zelf een kaart gekregen met alle bankinformatie etc van mij d'r op.
      Moderator zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:12:58 #167
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_71904021
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 17:08 schreef Mirel het volgende:
    En over die onderwijskaart van de IBgroep die ik kreeg, waarmee ik het lesgeld moet betalen? Dat hoort zeker nog bij de oude opleiding, want ik heb van de HU zelf een kaart gekregen met alle bankinformatie etc van mij d'r op.
    Die gewoon negeren. Zolang je het maar betaald aan de HU dan is dat in orde Ik betaal ook geen lesgeld meer (HBO) maar collegeged.
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:32:54 #168
    87680 Mirel
    pi_71904378
    ah ok, dank je
    pi_71957748

Ik krijg dit scherm te zien, als ik studiefinanciering wil aanvragen. Terwijl mijn studie al wel staat onder het kopje: studie.

In februari was ik gestopt met mijn vorige opleiding. Toen heb ik de boel een tijdje stop gezet. Misschien dat ik daarom dit scherm te zien krijg? Als ik klik op: 1 september klik dan volgt er de mededeling: Geen studie geselecteerd. Ik kan dus ook geen studie selecteren.

Weet iemand hier meer over? Of kan ik morgen het beste even ibgroep bellen?

Alvast bedankt!
      Moderator maandag 17 augustus 2009 @ 22:20:16 #170
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_71964822
    Heb je studielink al geprobeerd? probeer dat even, anders moet je even bellen idd.
    pi_71966141
    Op studielink is alles goedgekeurd(dus in het groen)

Toelaatbaarheid bepaald
    Machting voor collegeld is ontvangen

etc. etc.

Alles is verder dik in orde.
    pi_71967228
    Waar kan je zien ik wel mn OV kaart krijg ?
      maandag 17 augustus 2009 @ 23:23:00 #173
    136730 PiRANiA
    pi_71967260
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:22 schreef raaavi het volgende:
    Waar kan je zien ik wel mn OV kaart krijg ?
    dat is een gekke zin zeg
    pi_71967459
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:23 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

dat is een gekke zin zeg
    het begint laat te worden :p

Hmm, Regelt studielink mn OV?
      maandag 17 augustus 2009 @ 23:30:30 #175
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_71967474
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:29 schreef raaavi het volgende:

[..]

het begint laat te worden :p

Hmm, Regelt studielink mn OV?
    Nee, moet je zelf aanvragen bij de IBG
    "It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
    pi_71967512
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:30 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Nee, moet je zelf aanvragen bij de IBG
    quote:
    Je krijgt hem automatisch als je studiefinanciering voor mbo, hbo of universiteit ontvangt. De OV-studentenkaart valt onder de regels van de prestatiebeurs.
    dat krijg ik. dus, huh?
      maandag 17 augustus 2009 @ 23:33:33 #177
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_71967555
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:31 schreef raaavi het volgende:

[..]

[..]

dat krijg ik. dus, huh?
    Dan zul je binnenkort een ophaalbericht krijgen
    pi_71967591
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:33 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Dan zul je binnenkort een ophaalbericht krijgen
    kan ik straks rustig slapen
      maandag 17 augustus 2009 @ 23:35:45 #179
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_71967619
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:31 schreef raaavi het volgende:

[..]

[..]

dat krijg ik. dus, huh?
    HBO / WO ; dan krijg je hem meteen (ook al ben je onder de 18)
    MBO; dan krijg je hem pas vanaf je 18e

Ben je nu 16/17 en ga je naar HBO/WO, dan gaat je OV pas per 1 oktober in, dus zal je eind augustus/begin september een afhaalbericht krijgen.
    pi_71967818
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:35 schreef automatic_ het volgende:

[..]

HBO / WO ; dan krijg je hem meteen (ook al ben je onder de 18)
    MBO; dan krijg je hem pas vanaf je 18e

Ben je nu 16/17 en ga je naar HBO/WO, dan gaat je OV pas per 1 oktober in, dus zal je eind augustus/begin september een afhaalbericht krijgen.
    Praat je jezelf tegen of ligt het aan mij?

Eerst zeg je dat je bij HBO gelijk krijgt, en daarna pas vanaf 1 oktober?
      maandag 17 augustus 2009 @ 23:47:57 #181
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_71967907
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:44 schreef raaavi het volgende:

[..]

Praat je jezelf tegen of ligt het aan mij?

Eerst zeg je dat je bij HBO gelijk krijgt, en daarna pas vanaf 1 oktober?
    Als je 1 okt nog geen 18 bent, krijg je hem toch. Dat is 'meteen' in vergelijking met MBO.
    pi_71967943
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:47 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Als je 1 okt nog geen 18 bent, krijg je hem toch. Dat is 'meteen' in vergelijking met MBO.
    ik ben 5 sept. 18 maar ga wel HBO
      maandag 17 augustus 2009 @ 23:50:03 #183
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_71967958
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:49 schreef raaavi het volgende:

[..]

ik ben 5 sept. 18 maar ga wel HBO
    Dan moet je dus wachten tot oktober. Heeft ermee te maken dat je ouders dit kwartaal nog kinderbijdrage krijgen dacht ik.
    pi_71968034
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:50 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Dan moet je dus wachten tot oktober. Heeft ermee te maken dat je ouders dit kwartaal nog kinderbijdrage krijgen dacht ik.
    sucks
      Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:56:18 #185
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_71973027
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 22:53 schreef jjanderson het volgende:
    Op studielink is alles goedgekeurd(dus in het groen)

Toelaatbaarheid bepaald
    Machting voor collegeld is ontvangen

etc. etc.

Alles is verder dik in orde.
    Dan zou ik eventjes een belletje eraan wagen !
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:38:09 #186
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_71975233
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:50 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Juist
    En daarna stopt de kinderbijslag en daar krijg jij dan stufi + OV voor.
    pi_71975859
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 09:56 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dan zou ik eventjes een belletje eraan wagen !
    Thnx!

Net even gebeld. Ik moest de W aanklikken bij mn vorige studie. Ik heb nu alles gewijzigd. Over 2 weken krijg ik studiefinanciering.
    pi_72034596
    Ik had de volgende constructie ooit bedacht en overlegd met de IB-Groep in April 2008. Deze vertelde mij, dat als ik mijn basisbeurs op 0,00 euro zou zetten en zou lenen dat ik uitstel van de basisbeurs zou krijgen. Dus dan zou ik na 48 maanden wel mijn basisbeurs gebruiken.

Nu belde ik onlangs over dat ik niet mijn uitwonende beurs kan activeren voor september dit komt omdat ik 48 maanden aan het studeren ben. Maar nu vertelde ze mij dus dat ik maar recht heb op 48 maanden basisbeurs in de eerste 48 maanden dat ik studeer
      donderdag 20 augustus 2009 @ 11:41:06 #189
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_72034846
    Wat zuur In de wet staat nergens dat je alleen de eerste 48 maanden die beurs moet krijgen, dus je kunt ze vragen waarop ze dat baseren. En anders bezwaar/beroep aantekenen. Heb je de correspondentie uit 2008 nog?
    pi_72035229
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 11:41 schreef GlowMouse het volgende:
    Wat zuur In de wet staat nergens dat je alleen de eerste 48 maanden die beurs moet krijgen, dus je kunt ze vragen waarop ze dat baseren. En anders bezwaar/beroep aantekenen. Heb je de correspondentie uit 2008 nog?
    Heb alles in mijn IB-groep map, niet zo zuur. Heb al telefonisch contact gehad met de IB-groep en je hebt recht om het alsnog te ontvangen (terugwerkende kracht). Dan ontvang je in mijn geval voor thuiswonend, terwijl ik gehoopt had dat ik het kon gebruiken voor de periode dat ik uitwoon. Dus op zich nog niks aan de hand, maar in de wet staat 'ten hoogste' van 48 maanden.

Dus het is de vraag 'ten hoogste' de eerste 48 maanden is of 48 maanden naar keuze .
    pi_72035256
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 11:38 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Juist
    En daarna stopt de kinderbijslag en daar krijg jij dan stufi + OV voor.

Ik dacht altijd dat je bij een HBO opleiding direct toegang kreeg tot OV,
    aangezien daar een debat over was op TV ooit, dat MBO studenten hierdoor in het nadeel zijn.

Kan ook zijn dat ik dit helemaal verkeerd begrepen heb, zo ja,
    Misschien dat iemand het even goed kan uitleggen
      donderdag 20 augustus 2009 @ 13:10:04 #192
    87680 Mirel
    pi_72037490
    MBO = vanaf 18 jaar
    HBO = als je ingeschreven bent, ongeacht leeftijd
    pi_72037516
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 11:54 schreef raaavi het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat je bij een HBO opleiding direct toegang kreeg tot OV,
    aangezien daar een debat over was op TV ooit, dat MBO studenten hierdoor in het nadeel zijn.

Kan ook zijn dat ik dit helemaal verkeerd begrepen heb, zo ja,
    Misschien dat iemand het even goed kan uitleggen
    Ja, dat klopt ook, maar je krijgt hem dan pas vanaf oktober i.p.v. september
    (en als je voor 1 juli 2009 18 bent, dan krijg je hem vanaf september)
      donderdag 20 augustus 2009 @ 13:13:52 #194
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_72037605
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 11:54 schreef Brembo het volgende:

[..]

Heb alles in mijn IB-groep map, niet zo zuur. Heb al telefonisch contact gehad met de IB-groep en je hebt recht om het alsnog te ontvangen (terugwerkende kracht). Dan ontvang je in mijn geval voor thuiswonend, terwijl ik gehoopt had dat ik het kon gebruiken voor de periode dat ik uitwoon. Dus op zich nog niks aan de hand, maar in de wet staat 'ten hoogste' van 48 maanden.

Dus het is de vraag 'ten hoogste' de eerste 48 maanden is of 48 maanden naar keuze .
    Terugwerkende kracht zou ik niet mee akkoord gaan, scheelt 48 maanden maal 200 euro. Als de wet de eerste 48 maanden bedoelt, zou er wel staan "in de eerste 48 maanden waarvoor aanspraak op studiefinanciering bestaat" (vgl art. 5.2 lid 1 Wet Studiefinanciering 2000, waar het staat met 12 maanden).
    pi_72037839
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 13:10 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja, dat klopt ook, maar je krijgt hem dan pas vanaf oktober i.p.v. september
    (en als je voor 1 juli 2009 18 bent, dan krijg je hem vanaf september)
    Dus als ik, stel op me 16e naar de HU ging, kreeg ik hem ook pas 2 jaar later ?
    pi_72037991
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 13:20 schreef raaavi het volgende:

[..]

Dus als ik, stel op me 16e naar de HU ging, kreeg ik hem ook pas 2 jaar later ?
    Serieus, ik word er nu een beetje moe van

MBO = vanaf 18 jaar
    Voor 1 juli 18? September
    Na 1 juli 18? Oktober.

Ik ging op mijn 16e naar de Hogeschool, werd 7 september 17 en kreeg mijn OV dus vanaf 1 oktober.
    Je krijgt hem dus gewoon op het HBO, maar het ligt er even aan of je hem per 1 september krijgt of per 1 oktober en dit heeft alles te maken met de kinderbijslag.
    pi_72038093
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 13:25 schreef automatic_ het volgende:

[..]

MBO = vanaf 18 jaar
    Na 1 juli 18? Oktober.

Ik ging op mijn 16e naar de Hogeschool, werd 7 september 17 en kreeg mijn OV dus vanaf 1 oktober.
    Je krijgt hem dus gewoon op het HBO, maar het ligt er even aan of je hem per 1 september krijgt of per 1 oktober en dit heeft alles te maken met de kinderbijslag.
    oh nu zie ik het verschil.
    Sorry dat je moe van me word , je kan altijd nog een middag dutje doen

Thanks
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:18:29 #198
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_72070675
    Ik heb me wat leuks bedacht, nu ik 4 jaar MBO( SPW met stufi) en 3 jaar HBO(SPH zonder stufi, zelf betaald) heb gedaan.
    Ik wil een cariere move maken, ik wil iets gaan doen wat ik echt heel erg leuk vind: Ik wil interieur architect worden. Maar ik wil het gaan doen via de Jan des Bouvrie academie en dan doorstromen naar de WO binnenhuis architectuur of iets in die richting.
    Maar goed een heel verhaal dus, maar wat de vraag is: Hoe zit het met het krijgen van stufi, want dit zou wel handig zijn aangezien het een voltijdopleiding is... (zo weinig tijd om bij te klussen )
    Ik heb dus op het MBO 4 jaar stufi gehad, nu duurt de HBO ook weer 4 jaar en de WO naar wat ik las 3 jaar.
    Kan ik mijn HBO volledig afmaken met een stufi of heb ik recht op minder dan 4 jaar, of uberhaupt geen recht meer?
    Wie weet het?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_72091902
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 13:25 schreef automatic_ het volgende:

[..]

MBO = vanaf 18 jaar
    Na 1 juli 18? Oktober.

Het verschil van voor of na 1 juli komt doordat je ouders kinderbijslag ontvangen en dit gaat per kwartaal .
    pi_72094888
    Wat een gezeik met IB, volgens de ib-groep is mijn overbrugging van Juli en Augustus al minstens anderhalve week geleden gestort, maar ik heb nog niks ontvangen
    Beneath the gold, bitter steel
    pi_72113968
    Ik kom ook maar even een domme vraag stellen. Ik las hier gewoon om even te kijken of ik wel alles goed wist over ov en stufi.
    En nu lees ik over die overbrugging.
    Ik heb dit jaar VWO 6 afegmaakt, en ga nu aan de tu-delft studeren.
    ik ben 17 juni 18 geworden. en begin 1 september aan de tu.
    Betekend dat dat ik nu nog geld kan gaan vragen voor juli en augustus?
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
    pi_72114795
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 16:09 schreef Ascendancy het volgende:
    Ik kom ook maar even een domme vraag stellen. Ik las hier gewoon om even te kijken of ik wel alles goed wist over ov en stufi.
    En nu lees ik over die overbrugging.
    Ik heb dit jaar VWO 6 afegmaakt, en ga nu aan de tu-delft studeren.
    ik ben 17 juni 18 geworden. en begin 1 september aan de tu.
    Betekend dat dat ik nu nog geld kan gaan vragen voor juli en augustus?
    Ja, gewoon dit invullen en opsturen(het kan niet via DigiD), ik heb net m'n cash gekregen daarvan, +nog extra tegemoetkoming scholieren die ze te weinig hadden gegeven
    pi_72115349
    quote:
    Op zaterdag 22 augustus 2009 14:42 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het verschil van voor of na 1 juli komt doordat je ouders kinderbijslag ontvangen en dit gaat per kwartaal .
    Oh, nog duidelijker!
    Per kwartaal, vandaar die 1 oktober
    pi_72115974
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 16:35 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ja, gewoon dit invullen en opsturen(het kan niet via DigiD), ik heb net m'n cash gekregen daarvan, +nog extra tegemoetkoming scholieren die ze te weinig hadden gegeven
    Welke vlakken moet ik dan allemaal invullen, want het is erg onlogisch, aangezien het een formulier is voor zo ongeveer alles.
    Ik heb nu ingevuld, 1, 5 en 11. Moeten 6, 7, 8 ook?
    pi_72116922
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 17:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Welke vlakken moet ik dan allemaal invullen, want het is erg onlogisch, aangezien het een formulier is voor zo ongeveer alles.
    Ik heb nu ingevuld, 1, 5 en 11. Moeten 6, 7, 8 ook?
    Ja wat je nu hebt ingevuld is goed, de rest moet je niet doen
    Ik vond het ook een erg vaag document op het eerste gezicht, maar nadat ik er mijn onvergelijkelijke intellect op had los gelaten snapte ik hoe het in elkaar zat
    pi_72117344
    Wil morgen even IB Groep bellen om stufi stop te zetten (bijverdiengrens). Kan dat ook telefonisch of alleen per DigiD? Daar werd op de site namelijk naar doorverwezen.

Lever dan ook mijn OV in. Heb alleen ook OV Chipkaart gekregen recent, mag ik die wel houden?
    Edit: zie dat er IBG in een code staat verwerkt, dus dat zal wel niet.
    Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
    pi_72117822
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 17:57 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ja wat je nu hebt ingevuld is goed, de rest moet je niet doen
    Ik vond het ook een erg vaag document op het eerste gezicht, maar nadat ik er mijn onvergelijkelijke intellect op had los gelaten snapte ik hoe het in elkaar zat
    Ik vind het maar raar. Eerst staat er overal bij, alleen invullen als blablabla. En vervolgens niet meer.
    De ib-groep is toch ook een ballenbende he
    pi_72118309
    Okeej alles ingevuld. Bedankt.
    Op wat voor bedrag kan ik rekenen?
    pi_72118581
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
    Okeej alles ingevuld. Bedankt.
    Op wat voor bedrag kan ik rekenen?
    Geen idee :p
    Ik kreeg iets van 270, en dan 160 omdat ik te weinig had gekregen van tegemoetkoming scholieren, wel chill
    pi_72118627
    kan ik mijn OV studentenkaart overal inleveren of moet het per se bij een punt bij mij in het dorp?
      maandag 24 augustus 2009 @ 20:47:35 #211
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_72121884
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 18:11 schreef kevin6188 het volgende:
    Wil morgen even IB Groep bellen om stufi stop te zetten (bijverdiengrens). Kan dat ook telefonisch of alleen per DigiD? Daar werd op de site namelijk naar doorverwezen.

Lever dan ook mijn OV in. Heb alleen ook OV Chipkaart gekregen recent, mag ik die wel houden?
    Edit: zie dat er IBG in een code staat verwerkt, dus dat zal wel niet.
    Volgens mij moet je dan je abonnement (dus van het gratis reizen) eraf laten halen bij een info punt
    Voor mij zou dat in R'dam zijn.
    pi_72130250
    Even een korte vraag over mijn OV Kaart.
    Ik heb een OV afhaalbewijs voor een kaar van jan-dec 2009.
    Mijn stufi gaat officieel 1 september in.
    Ik las dat je de OV Kaart eerder op mag halen, vanaf wanneer kan ik hem gaan ophalen zonder boete te krijgen?
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:04:48 #213
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_72134244
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 01:29 schreef Jamelai het volgende:
    Even een korte vraag over mijn OV Kaart.
    Ik heb een OV afhaalbewijs voor een kaar van jan-dec 2009.
    Mijn stufi gaat officieel 1 september in.
    Ik las dat je de OV Kaart eerder op mag halen, vanaf wanneer kan ik hem gaan ophalen zonder boete te krijgen?
    Ophalen kan al, maar je mag hem dan pas vanaf september gebruiken.
    pi_72134949
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 20:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dan je abonnement (dus van het gratis reizen) eraf laten halen bij een info punt
    Net even nagevraagd. Dat is correct. Binnenkort dus even doen. Reis nogal veel in Amsterdam dus om nu opnieuw zo'n kaart aan te moeten vragen is ook overdreven.
    Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
    pi_72171362
    Wat moet je met je ov-chipkaart doen als je je ov-studentenkaart moet inleveren (voor een periode van vier maanden), bij de IB-groep moest ik 10 minuten wachten .
      woensdag 26 augustus 2009 @ 14:42:08 #216
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_72171487
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 14:38 schreef Brembo het volgende:
    Wat moet je met je ov-chipkaart doen als je je ov-studentenkaart moet inleveren (voor een periode van vier maanden), bij de IB-groep moest ik 10 minuten wachten .
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 20:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 11:30 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Net even nagevraagd. Dat is correct. Binnenkort dus even doen. Reis nogal veel in Amsterdam dus om nu opnieuw zo'n kaart aan te moeten vragen is ook overdreven.
    En 10 minuten wachten bij de IBG is kort
      woensdag 26 augustus 2009 @ 18:41:59 #217
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_72178607
    Ik heb hem.

Alleen de OV-chipkaart nog niet, die zouden ze me thuis zenden. Hopelijk duurt dat niet te lang, want mijn studentenstad (Rotterdam) is net ongeveer de enige waar deze kaart al erg handig is.
    Oh really?
    pi_72207726
    Kan mij misschien helpen want snap echt weinig meer van dat al gedoe rondom die studiefinanciering!

Deze zomer heb ik mijn MBO voldoende afgerond mijn plan was om gelijk HBO hierachter aan te doen, nu heb ik alleen 1 probleem heb nooit wat gewijzigd met mijn IB-Groep.
    Heb gewoon studiefinanciering doorbetaald gekregen tot aan deze week, mij is verteld door iemand van de IB-groep dat als je na een bepaalde datum geslaagd was je overbrugging automatisch ging en je studiefin en ov-kaart geldig bleven.

Ik weet dat ik nu een wijzingsformulier moet invullen alleen ze vragen daar allemaal zulke rare dingen. Kan iemand mij precies vertellen welke vakken ik allemaal in moet vullen? Alvast bedankt!
    pi_72217695
    Je moet je per 31-08-2009 uitschrijven bij het MBO en per 01-09-2009 inlaten schrijven bij je HBO, dan krijg je geen gezeik met je stufi/OV.

Ik heb dit vorig jaar allemaal geregeld via Studielink en daarna bij de IBG mijn opleiding gewijzigd. Ik kan mij herinneren dat dit niet zoveel voorstelde, dus ik weet niet zo goed wat je lastig vindt
    pi_72218669
    Morgen kan ik m'n OV-kaart weer ophalen.

Ik was even bang dat ik hem niet meer mocht gebruiken het komende half jaar omdat ik hem te laat had ingeleverd.
    pi_72222152
    Ik ben 17 jaar en begin maandag met een studie op het HBO, alleen heb ik nog geen OV-afhaalbericht ontvangen..
    Veel van mn vrienden hebben hem al wel en ik lees hier ook dat sommige hem al hebben.. Ik snap er niets van.. Vorig jaar had ik hem ook pas vanaf oktober maar toen zeiden ze dat dat zo hoorde en nu opeens niet meer?

Ben wel vorig jaar gestopt met een opleiding en dus alles stop gezet, OV ingeleverd enz. dus ik denk dat het daar aan ligt? Ik heb wel alles weer aangevraagd maar misschien is daar iets de mist in gegaan?
    Bodybuilding #1
    Hardlopen #2
    pi_72241841
    Ik heb een domme vraag

Op de voorkant van mijn OV studentenkaart staat dat ie geldig is van september tot december 2009. Op de achterkant "Vrij reizen: van maandag tot zaterdag (behalve van 16 juli tot 16 augustus)

Betekent dit dat ik mijn OV kaart nu al kan gebruiken? Aangezien het 16 augustus al geweest is. Maar op de voorkant staat duidelijk geldig van september - december..

vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:50:36 #223
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_72241941
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 20:47 schreef sbk het volgende:
    Ik heb een domme vraag

Op de voorkant van mijn OV studentenkaart staat dat ie geldig is van september tot december 2009. Op de achterkant "Vrij reizen: van maandag tot zaterdag (behalve van 16 juli tot 16 augustus)

Betekent dit dat ik mijn OV kaart nu al kan gebruiken? Aangezien het 16 augustus al geweest is. Maar op de voorkant staat duidelijk geldig van september - december..

Nee, je kunt hem pas vanaf september gebruiken. Dat 16 juli-16 aug-verhaal staat altijd op de OV-kaart, maar dat zou pas voor volgend jaar op jou van toepassing zijn, met je nieuwe OV-jaarkaart die wel een jaar geldig is dus .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_72242442
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 20:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, je kunt hem pas vanaf september gebruiken. Dat 16 juli-16 aug-verhaal staat altijd op de OV-kaart, maar dat zou pas voor volgend jaar op jou van toepassing zijn, met je nieuwe OV-jaarkaart die wel een jaar geldig is dus .
    Oh ok, bedankt

Nog een ding, krijg ik voor de OV studentenkaart voor 2010 automatisch een afhaalpas thuis gestuurd of moet ik hem aanvragen?
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:08:31 #225
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_72242524
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 21:06 schreef sbk het volgende:

[..]

Oh ok, bedankt

Nog een ding, krijg ik voor de OV studentenkaart voor 2010 automatisch een afhaalpas thuis gestuurd of moet ik hem aanvragen?
    Krijg je thuisgestuurd. Je krijgt steeds automatisch een afhaalbericht thuisgestuurd .
    Niet meer actief op Fok!
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:09:47 #226
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_72242566
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 09:33 schreef Kerol het volgende:
    Ik ben 17 jaar en begin maandag met een studie op het HBO, alleen heb ik nog geen OV-afhaalbericht ontvangen..
    Veel van mn vrienden hebben hem al wel en ik lees hier ook dat sommige hem al hebben.. Ik snap er niets van.. Vorig jaar had ik hem ook pas vanaf oktober maar toen zeiden ze dat dat zo hoorde en nu opeens niet meer?

Ben wel vorig jaar gestopt met een opleiding en dus alles stop gezet, OV ingeleverd enz. dus ik denk dat het daar aan ligt? Ik heb wel alles weer aangevraagd maar misschien is daar iets de mist in gegaan?
    Wanneer heb je hem aangevraagd? Het kan nml even duren. Ik wist zelf vrij laat dat ik weer ga studeren, dus ik heb pas gisteren stufi en OV aangevraagd. OV kan wel even duren en ik krijg geen vergoeding .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_72268223
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 21:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wanneer heb je hem aangevraagd? Het kan nml even duren. Ik wist zelf vrij laat dat ik weer ga studeren, dus ik heb pas gisteren stufi en OV aangevraagd. OV kan wel even duren en ik krijg geen vergoeding .
    In Maart was alles al geregeld..
    Bodybuilding #1
    Hardlopen #2
    pi_72284737
    Voor eerstejaars is de OV studentenkaart nog niet geldig? Er staat op sep - dec 2009 namelijk.
      zondag 30 augustus 2009 @ 17:25:56 #229
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_72284970
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 17:18 schreef Sheep91 het volgende:
    Voor eerstejaars is de OV studentenkaart nog niet geldig? Er staat op sep - dec 2009 namelijk.
    Klopt.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_72285436
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 09:33 schreef Kerol het volgende:

Kijk even op Internet bij 'Mijn IB-Groep' of daar niet toevallig staat dat je je OV-kaart kunt ophalen.

Was namelijk hoe ik er achter kwam dat ie klaar lag. Eergisteren gelijk opgehaald

Ik heb overigens een ander probleem.. er is totaal niet verteld in welke klas ik zit en hoe en wat met de introductie... Het enige dat ik weet is dat morgen 'Blokkade I' in het rooster staat vanaf 8:45. Erg verwarrend aangezien ik nu totaal niet weet waar ik aan toe ben (Avans / DB).
      zondag 30 augustus 2009 @ 17:44:32 #231
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_72285608
    Ik heb vrijdag pas stufi en OV aangevraagd. Hoe lang zou het duren voor m'n OV klaar ligt?
    Niet meer actief op Fok!
    pi_72288000
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 16:35 schreef Fingon het volgende:

[..]

당신을 사랑합니다
    pi_72307411
    Wat een drama, moest drie keer heen en weer van thuis naar postkantoor voor een maandabonnement.
    pi_72310136
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 17:44 schreef Viking84 het volgende:
    Ik heb vrijdag pas stufi en OV aangevraagd. Hoe lang zou het duren voor m'n OV klaar ligt?
    Dat staat normaal gezien op mijnib bij reizen geloof ik. Bij mij stond er 'afhalen vanaf 28-8' terwijl ik het vorige week ook pas heb aangevraagd. Ik weet niet hoe snel ze het kunnen verwerken. Schrijf dan wel je kaarnummer op, dat kunnen ze op het postkantoor controleren icm je id-kaart.
    Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
    CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
    Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
    Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
    pi_72367271
    Kwam er vandaag achter dat OV-studentenchipkaart dus niet gratis is bij Connexxion/Arriva-bussen. Ik dacht mooi na met de metro verplicht gechipt te hebben (A'dam) mijn kaartje weer te gebruiken in de bus, zonder te weten dat ik de volgende dag een negatief saldo zou hebben.
    Servicebaliemedewerker: "31 augustus, dat was toch weekend? ... Oo nee, Arriva en Connexxion hebben probleempjes met het systeem". Sowieso gaat dit een klacht worden. Staat ook lekker duidelijk aangegeven enzo.
    pi_72530988
    Ik ben 31 augustus afgestudeerd en heb mijn OV-kaart nog. Ik moest deze eigenlijk 7 september (vandaag) inleveren, (zie http://www.ib-groep.nl/particulieren/ovkaart/inleverdata.asp ). Betekent dit als ik em morgen inlever dat ik sowieso ¤68,- moet betalen voor die halve maand? Of kan ik em ook wat later inleveren en dat ik dan ook ¤68,- moet betalen? En wat is de uiterste inleverdatum om niet een 2de halve maand te moeten betalen? Moet nog naar Utrecht donderdag (opleiding-gerelateerd) en dat wil ik graag nog op mijn OV-tje kunnen doen

[ Bericht 7% gewijzigd door kthxbye op 07-09-2009 21:08:22 ]
    pi_72540304
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 12:25 schreef Frostu het volgende:
    Kwam er vandaag achter dat OV-studentenchipkaart dus niet gratis is bij Connexxion/Arriva-bussen. Ik dacht mooi na met de metro verplicht gechipt te hebben (A'dam) mijn kaartje weer te gebruiken in de bus, zonder te weten dat ik de volgende dag een negatief saldo zou hebben.
    Servicebaliemedewerker: "31 augustus, dat was toch weekend? ... Oo nee, Arriva en Connexxion hebben probleempjes met het systeem". Sowieso gaat dit een klacht worden. Staat ook lekker duidelijk aangegeven enzo.
    Ja welke bussen kan je nou gratis nemen met de OV(chip)kaart?
    pi_72566375
    quote:
    Op maandag 7 september 2009 20:45 schreef kthxbye het volgende:
    Ik ben 31 augustus afgestudeerd en heb mijn OV-kaart nog. Ik moest deze eigenlijk 7 september (vandaag) inleveren, (zie http://www.ib-groep.nl/particulieren/ovkaart/inleverdata.asp ). Betekent dit als ik em morgen inlever dat ik sowieso ¤68,- moet betalen voor die halve maand? Of kan ik em ook wat later inleveren en dat ik dan ook ¤68,- moet betalen? En wat is de uiterste inleverdatum om niet een 2de halve maand te moeten betalen? Moet nog naar Utrecht donderdag (opleiding-gerelateerd) en dat wil ik graag nog op mijn OV-tje kunnen doen
    Zelfde probleem hier
    Maar het is ¤68,- voor een halve maand! Dus je moet hem nu voor de 15de inleveren...

Ik ga er deze week dan ook maar nog flink van gebruik maken
    pi_72592500
    Ik heb een vraag, heb dit hele topic uitgespit maar volgens mij komt het niet voor hier. Mijn verhaal/vraag

Sinds september 2008 doe ik een MBO economie niveau 4 opleiding. Ik zit nu in het examenjaar (jaar 3) en ik studeer af in juli 2010. Stel je voor als ik mijn diploma niet haalt en ik stop met de opleiding en ik ga naar een niveau 3 economie opleiding en haal die binnen 3 jaar (dus 2013). Moet ik mijn studiefinanciering terugbetalen als ik mijn opleiding op niveau 4 niet haalt maar wel dat ik gelijk begin met een een nieuwe opleiding niveau 3 economie? Bedankt
      woensdag 9 september 2009 @ 19:38:37 #240
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_72592582
    Bij het HBO/WO is het zo dat je binnen 10 jaar een diploma moet halen (maakt niet uit welke en/of je 3x bent veranderd) & ik neem aan dat op het MBO deze regel ook geldt.
    Met andere woorden, je moet dan september 2018 een opleiding afgemaakt hebben.

maar goed; het kan zijn dat er voor het MBO andere regels zijn
    pi_72592749
    Bedankt voor je snelle antwoord. Dus als die regel ook voor het mbo zou gelden zou ik dus niet bang moeten zijn als ik van niveau 4 -> 3 switch en bijvoorbeeld in 2013 mijn opleiding hebt afgemaakt dat ik dan geld moest terugbetalen (ik leen helemaal niks)
      woensdag 9 september 2009 @ 19:44:09 #242
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_72592822
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 19:42 schreef Stephan1237 het volgende:
    Bedankt voor je snelle antwoord. Dus als die regel ook voor het mbo zou gelden zou ik dus niet bang moeten zijn als ik van niveau 4 -> 3 switch en bijvoorbeeld in 2013 mijn opleiding hebt afgemaakt dat ik dan geld moest terugbetalen (ik leen helemaal niks)
    Jup. Ik heb het nog even opgezocht:
    quote:
    Wat is de prestatiebeurs in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo)?
    Als u een opleiding volgt op niveau drie of vier (beroepsopleidende leerweg) in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo), komt u in aanmerking voor de prestatiebeurs. De prestatiebeurs wordt uitbetaald als lening. Als u binnen tien jaar uw diploma haalt, wordt de beurs omgezet in een gift. U hoeft dan niets terug te betalen. U krijgt de prestatiebeurs voor vier jaar. Daarna kunt u nog drie jaar lenen. De lening wordt niet omgezet in een gift. U mag uw prestatiebeurs en lening ook voor meerdere studies op niveau drie en vier inzetten. De ov-studentenkaart valt ook onder de prestatiebeurs.
    Bron: http://www.postbus51.nl/n(...)psonderwijs-mbo.html
    pi_72592924
    Heel erg bedankt voor je snelle hulp
      woensdag 9 september 2009 @ 19:54:20 #244
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_72593222
    Geen dank
    pi_72629942
    Ik heb gehoord dat je als student zijnde niet meer dan 12.000 euro bruto bij mag verdienen per jaar. Nu heb ik naast me studie een leuk bijbaantje waar ik best veel bij aan het werk ben. Maar deze maand ga ik waarschijnlijk over de 12.000 euro grens heen. Als ik me stu fi stopzet moet me OV waarschijnlijk ook gelijk ingeleverd worden? Nu hoorde ik van een andere student die al 5 jaar stu fi heeft gekregen dat je door middel van een 0 euro lening alsnog recht hebt op een OV. Ik ben benieuwd of hier andere mensen ook ervaring hebben met de maximale bijverdienst grens en het recht op het behouden van me OV. Want stu fi zelf zal ik niet missen maar me OV wel
    pi_72634405
    Voor 2009 ligt de bijverdiengrens op ¤ 13.215,83. Je OV-studentenkaart is onderdeel van je studiefinanciering. Zet je die stop, dan moet je je OV-studentenkaart inleveren uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Jouw situatie is niet vergelijkbaar met die van de andere student, dus je mag je OV-studentenkaart niet houden. Zie hier.

De constructie met de nullening is van toepassing als je geen recht meer hebt op een prestatiebeurs. In dat geval kun je nog wel enkele jaren lenen. Omdat je dan wel gebruikmaakt van je recht op studiefinanciering, mag je je OV-studentenkaart houden (eventueel zelfs door niet te lenen, wat neerkomt op een lening van 0 euro). Zie hier.
    pi_72673921
    Even een vraagje, ik ben sinds 2 september begonnen met een MBO studie, BOL welliswaar maar heb dus aanvullende beurs ook aangevraagd. Blijkbaar kom ik hiervoor niet in aanmerking.

Mijn ouders zijn gescheiden, hebben een normaal inkomen, woon bij mijn moeder en bekostig mijn gehele studie zelf. Nu heb ik gister van een klasgenoot te horen gekregen waarvan de ouders samenzijn en wat meer verdienen als mijn ouders dat zij het wel krijgt ( haar vader heeft alles geregeld ), nu vraag ik me af wat ik kan doen om er toch voor in aanmerking te komen.

De formulieren van IB-groep voor inkomsten ouders heb ik beide laten ondertekenen, zowel vader als moeder dus dat is al geregeld.

Basisbeurs van +/- ¤73 ? en OV kaart heb ik ook, en een lening ( max ), wie o wie zou mij advies kunnen geven.
      Moderator zaterdag 12 september 2009 @ 15:40:18 #248
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_72674305
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 15:22 schreef DJO. het volgende:
    Even een vraagje, ik ben sinds 2 september begonnen met een MBO studie, BOL welliswaar maar heb dus aanvullende beurs ook aangevraagd. Blijkbaar kom ik hiervoor niet in aanmerking.

Mijn ouders zijn gescheiden, hebben een normaal inkomen, woon bij mijn moeder en bekostig mijn gehele studie zelf. Nu heb ik gister van een klasgenoot te horen gekregen waarvan de ouders samenzijn en wat meer verdienen als mijn ouders dat zij het wel krijgt ( haar vader heeft alles geregeld ), nu vraag ik me af wat ik kan doen om er toch voor in aanmerking te komen.

De formulieren van IB-groep voor inkomsten ouders heb ik beide laten ondertekenen, zowel vader als moeder dus dat is al geregeld.

Basisbeurs van +/- ¤73 ? en OV kaart heb ik ook, en een lening ( max ), wie o wie zou mij advies kunnen geven.
    Euh... verdienen je ouders allebei modaal?
    Heb jij broertjes/zusjes die 2 jaar jonger zijn? (telkinderen, meetellend in de berekening) of die klasgenoot?

Wanneer er een broertje/zusje is die studeert of binnen 2 jaar gaat studeren dan is de berekening al meteen anders.

Sowieso gaat de berekening over 2 jaar geleden (inkomen) Wie weet verdient die klasgenoot zijn/haar ouders pas sinds dit jaar evenveel, en daarvoor minder.
    pi_72675450
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 15:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Euh... verdienen je ouders allebei modaal?
    Heb jij broertjes/zusjes die 2 jaar jonger zijn? (telkinderen, meetellend in de berekening) of die klasgenoot?

Wanneer er een broertje/zusje is die studeert of binnen 2 jaar gaat studeren dan is de berekening al meteen anders.

Sowieso gaat de berekening over 2 jaar geleden (inkomen) Wie weet verdient die klasgenoot zijn/haar ouders pas sinds dit jaar evenveel, en daarvoor minder.
    Mijn moeder verdiend meer richting het minimum en mijn vader richting modaal.
    Ik heb geen broertje die 2 jaar jonger is, hij is pas 8 jaar.

Van me klasgenoot, zij heeft een broertje van 10 jaar.

Mijn moeder blijft het ook maar apart vinden dat ik niet in aanmerking kom voor de aanvullende beurs.
      Moderator zaterdag 12 september 2009 @ 16:28:14 #250
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_72675483
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 16:26 schreef DJO. het volgende:

[..]

Mijn moeder verdiend meer richting het minimum en mijn vader richting modaal.
    Ik heb geen broertje die 2 jaar jonger is, hij is pas 8 jaar.

Van me klasgenoot, zij heeft een broertje van 10 jaar.

Mijn moeder blijft het ook maar apart vinden dat ik niet in aanmerking kom voor de aanvullende beurs.
    Hmmm... vraag een specificatie....

Sowieso: klasgenoot kan wel meer zeggen, maar waarover het meest ever gelogen wordt is over geldzaken.
    pi_72679391
    Precies, of zijn vader/moeder heeft een eigen bedrijf waar al het geld weer naartoe gaat, waardoor het lijkt alsof hij niets verdient waardoor de IB de maximale aanvullende beurs geeft.
    pi_72679829
    Juist ja, ik zal haar nog wel even aanspreken of ze een specificatie kan regelen, en of ze het één en ander wilt navragen aan der pa.

Maandag maar eerst weer even contact opnemen met het IB-groep, en dan zal ik wel even hier vermelden hoe en wat.
      Moderator zaterdag 12 september 2009 @ 19:17:25 #253
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_72680025
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 19:10 schreef DJO. het volgende:
    Juist ja, ik zal haar nog wel even aanspreken of ze een specificatie kan regelen, en of ze het één en ander wilt navragen aan der pa.

Maandag maar eerst weer even contact opnemen met het IB-groep, en dan zal ik wel even hier vermelden hoe en wat.
    Let wel: je kan never nooit alles goed met elkaar 1 op 1 vergelijken!
    pi_72773582
    Klopt, nou ik ben naar de administratie van onze school toegestapt en gevraagd hoe het nou allemaal zit.

Na een hoop gebabbel kwam ze tot de conclusie dat ik nog geen onderwijskaart had ingevuld, deze heb ik nu dus ingevuld en ingeleverd, en moet het dus goedkomen zei de beste dame dus het zal mij benieuwen?
    pi_72773980
    Hoelang van te voren krijg je zo een afhaal bewijs eigenlijk ?
    pi_72775811
    weet iemand of het mogelijk is om je stufi stop te zetten maar wel je OV te houden? heb namelijk 1,5 jaar stagevertraging.... andere studie gaan doen.

Nu wil ik graag m'n stufi straks gebruiken als ik stage loop, nu woon ik nog thuis en gebruik ik het niet...
    pi_72899937
    Gisteren afhaalbewijs ontvangen bji de post en vandaag even opgehaald.
    Nu staat er geldig per - tot en met "okt - dec 2009" Moet ik januari dan weer een nieuwe halen? (Ik ga gewoon door met mijn opleiding, ben nu nog 17, dus heb er dadelijk nog steeds recht op ect.) In dat boekje staat met informatie (die ik bij het afhaalbewijs had ontvangen) staan wel twee puntjes "je hoeft je kaart niet in te leveren als je recht hebt op studiefinanciering 1) maar je krijgt niet uitbetaald omdat een schuld wordt verrekend 2) en je in de 'leenfase' zit, maar de lening niet krijgt uitbetaald. Lenen doe ik sowieso niet, en ik heb ook geen schuld ofzo. Dus beetje onduidelijk voor mij of ik hem dan alsnog moet inleveren.)
    pi_72900555
    Ja, in december krijg je een nieuw afhaalbewijs voor een papieren kaart voor jan - dec 2010 (als er dan nog papieren kaarten zijn en de OV-chipkaart Nederland nog niet volledig heeft veroverd, maar dat laatste lijkt me niet). Je hoeft je oude kaart niet in te leveren, want na december is die toch niet meer geldig. Het inleveren is bedoeld voor mensen die een kaart hebben die bijvoorbeeld geldig is tot december, maar die eerder dat jaar stoppen met studeren/geen recht meer hebben op studiefinanciering.
    pi_72902088
    Gut, de gemeente heeft zo lang over mijn inschrijving gedaan dat ik nu 3 uur moet reizen om mijn OV op te halen .
    Cool story, Hansel.
    pi_72903554
    Vraagje: Net mijn OV-studentenkaart opgehaald en de geldigheid is OKT - Dec 2009. Waarschijnlijk krijg je in 2010 een nieuw afhaalbericht thuis maar moet je dan steeds een nieuwe pasfoto inleveren bij het postkantoor?

Alvast bedankt
      Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 14:00:11 #261
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_72904130
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 13:33 schreef Fabsenburn het volgende:
    Vraagje: Net mijn OV-studentenkaart opgehaald en de geldigheid is OKT - Dec 2009. Waarschijnlijk krijg je in 2010 een nieuw afhaalbericht thuis maar moet je dan steeds een nieuwe pasfoto inleveren bij het postkantoor?

Alvast bedankt
    Ja !
      Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 14:00:55 #262
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_72904150
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 10:48 schreef FastFox91 het volgende:
    Gisteren afhaalbewijs ontvangen bji de post en vandaag even opgehaald.
    Nu staat er geldig per - tot en met "okt - dec 2009" Moet ik januari dan weer een nieuwe halen? (Ik ga gewoon door met mijn opleiding, ben nu nog 17, dus heb er dadelijk nog steeds recht op ect.) In dat boekje staat met informatie (die ik bij het afhaalbewijs had ontvangen) staan wel twee puntjes "je hoeft je kaart niet in te leveren als je recht hebt op studiefinanciering 1) maar je krijgt niet uitbetaald omdat een schuld wordt verrekend 2) en je in de 'leenfase' zit, maar de lening niet krijgt uitbetaald. Lenen doe ik sowieso niet, en ik heb ook geen schuld ofzo. Dus beetje onduidelijk voor mij of ik hem dan alsnog moet inleveren.)
    Nieuwe pasfoto en voilla. ik heb ook de OVs mogen houden van afgelopen jaren
    pi_72921152
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 13:33 schreef Fabsenburn het volgende:

Alvast bedankt
    [paupermode]
    gewoon je oude OV open knippen en die pasfoto gebruiken, het is even priegelen, maar dan hoef je niet meer naar de fotograaf =)
    [/paupermode]
    Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
    pi_72921317
    Dank Tochjo.
    Renesite ook, en de paupertip van aardappel
    pi_72960550
    Als ik op de 24e het word overgemaakt, en zit bij de rabobank, krijg ik het dan ook de 24e?
      maandag 21 september 2009 @ 10:54:57 #266
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_72960628
    quote:
    Op maandag 21 september 2009 10:52 schreef Flaccid het volgende:
    Als ik op de 24e het word overgemaakt, en zit bij de rabobank, krijg ik het dan ook de 24e?
    Rabobank is vrij snel ja.
    pi_72960883
    quote:
    Op maandag 21 september 2009 10:54 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Nais
    pi_73118902
    quote:
    Op maandag 21 september 2009 10:54 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Alle banken behalve 'postbank' zijn redelijk snel, dit komt door het bankensysteem, Postbank wordt helaas eenmaal per dag gesynchroniseerd met de overige banken....
    pi_73240028
    Ik heb 2 ov-chipkaarten gekregen. Moet ik er 1 terugsturen? Een vriend zei dat dat niet nodig was.
    Het zijn allebei, identieke studentenkaarten.
    pi_73244724
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 13:19 schreef Ascendancy het volgende:
    Ik heb 2 ov-chipkaarten gekregen. Moet ik er 1 terugsturen? Een vriend zei dat dat niet nodig was.
    Het zijn allebei, identieke studentenkaarten.
    Ik ook, net gekregen
    pi_73247540
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 15:39 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik ook, net gekregen
    En ik ook ja
    pi_73247690
    Serieus? Ik wil er ook nog één
    pi_73247731
    me 2
    당신을 사랑합니다
    pi_73252817
    Dat gaat me geen 124 euro per maand kosten?
    pi_73258105
    Het is toch ook mogelijk om je abo op je chipkaart te vervangen?
    Kan ik er dan misschien 1 omzetten naar weekend?
    Dan kan ik als het het enige geldige studentenreisbewijs ( ) is, altijd gratis reizen
    pi_73258134
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 22:02 schreef Ascendancy het volgende:
    Het is toch ook mogelijk om je abo op je chipkaart te vervangen?
    Kan ik er dan misschien 1 omzetten naar weekend?
    Dan kan ik als het het enige geldige studentenreisbewijs ( ) is, altijd gratis reizen
    Ik denk dat ze dat wel kunnen zien
    pi_73258733
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 22:03 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat wel kunnen zien

Daar gaat mijn meesterplan.
    pi_73262299
    M'n OV kaart is nu officieel geldig !
    pi_73317959
    Kan je je OV niet inruilen voor een hogere stufi?
      Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:02:37 #280
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_73318204
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 20:54 schreef Cahir het volgende:
    Kan je je OV niet inruilen voor een hogere stufi?
    Nope... ontzettend jammer imho. Scheelt 90 euro per maand afaik.
    pi_73318866
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 21:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nope... ontzettend jammer imho. Scheelt 90 euro per maand afaik.
    Inderdaad, zou wel tof zijn als er zo'n optie was.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:47:37 #282
    144030 fusionfake
    aint nuthin after that!
    pi_73329567
    Ik heb mijn afhaalbewijs (simpel 5 bij 5 papiertje) vergeten in een andere stad (op m'n kamer) kan ik ook zonder deze (met ID) mijn kaart ophalen? anders moet ik nog een week wachten namelijk op m'n OV om dat papiertje op te halen
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
    pi_73330021
    Nee, volgens mij kan dat niet.

Weet iemand toevallig wanneer je stufi overgestort wordt als je er vanaf oktober recht op hebt?
    Cool story, Hansel.
    pi_73330053
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:09 schreef wikwakka2 het volgende:
    Nee, volgens mij kan dat niet.

Weet iemand toevallig wanneer je stufi overgestort wordt als je er vanaf oktober recht op hebt?
    Wat dacht je van 21-24 oktober?
    pi_73330081
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:10 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Ah, ik dacht dat je het dan aan het begin van de maand zou krijgen, helaas niet dus.

En waar blijft mijn chipkaart, die heb ik nu onderhand ook wel nodig . Waarom moet het altijd zo lang duren.
    Cool story, Hansel.
    pi_73330087
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 11:47 schreef fusionfake het volgende:
    Ik heb mijn afhaalbewijs (simpel 5 bij 5 papiertje) vergeten in een andere stad (op m'n kamer) kan ik ook zonder deze (met ID) mijn kaart ophalen? anders moet ik nog een week wachten namelijk op m'n OV om dat papiertje op te halen
    Afhaalbericht kwijt?
    Als je het afhaalbericht kwijt bent, kun je de OV-studentenkaart ook afhalen met je kaartnummer. In Mijn IB-Groep kun je precies zien wat je kaartnummer is en op welk postkantoor/-agentschap je kaart voor je klaar ligt. Je kunt het kaartnummer ook telefonisch opvragen. Met het kaartnummer, geldige legitimatie en twee goed gelijkende pasfoto's kun je de kaart vervolgens afhalen op het postkantoor/-agentschap
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:15:52 #287
    144030 fusionfake
    aint nuthin after that!
    pi_73330119
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:13 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Afhaalbericht kwijt?
    Als je het afhaalbericht kwijt bent, kun je de OV-studentenkaart ook afhalen met je kaartnummer. In Mijn IB-Groep kun je precies zien wat je kaartnummer is en op welk postkantoor/-agentschap je kaart voor je klaar ligt. Je kunt het kaartnummer ook telefonisch opvragen. Met het kaartnummer, geldige legitimatie en twee goed gelijkende pasfoto's kun je de kaart vervolgens afhalen op het postkantoor/-agentschap
    Zulke replies maken mij blij

thanks
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
    pi_73584039
    Moet je een master doen om je presatiebeurs terug te krijgen of is bachelor al voldoende?

[ Bericht 37% gewijzigd door banananasi op 11-10-2009 19:51:26 ]
      zondag 11 oktober 2009 @ 21:50:42 #289
    270782 Tazar_Yoot
    Je moet wat.
    pi_73591374
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:10 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Dat is dubbel kassa
    Stufi+zakgeld+salaris binnen 1 week
    pi_73739521
    Van mij mag de stufi vandaag eigenlijk wel komen zonde dat ik nog ff moet wachten eigenlijk
    pi_74038428
    Ik had vorige maand iets extra geld nodig, dus had ik m'n lening op maximaal gezet. Alleen deze maand heb ik het geld ook gekregen. Kan ik dit terug storten of hoe werkt dat? Ik heb het nu niet nodig
      Moderator zondag 25 oktober 2009 @ 12:20:20 #292
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_74039677
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 11:30 schreef Stienn het volgende:
    Ik had vorige maand iets extra geld nodig, dus had ik m'n lening op maximaal gezet. Alleen deze maand heb ik het geld ook gekregen. Kan ik dit terug storten of hoe werkt dat? Ik heb het nu niet nodig
    Op je spaarrekening zetten... Terugstorten hoeft pas over een aantal jaren !
    pi_74073544
    Is de ov kaart vandaag gewoon geldig ivm vakantie in het zuiden?
      maandag 26 oktober 2009 @ 12:28:04 #294
    136730 PiRANiA
    pi_74074024
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 12:11 schreef thefreakje het volgende:
    Kijk even achterop
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:44:00 #295
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_74107649
    Is het nou zo dat een studieschuld na verloop kan 'verjaren' of dat een urban legend?
    pi_74109092
    Ik geloof dat je 15 jaar lang na 10 jaar vanaf ingang stufi moet betalen naar vermogen.
    En dan wat na die 15 jaar nog open staat kwijt gescholden wordt.
    Dit is in ieder geval hoe het was, of dat nu nog zo is geen idee.
    pi_74110402
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 12:11 schreef thefreakje het volgende:
    Ja
    Bodybuilding #1
    Hardlopen #2
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:55:05 #298
    164101 Thormodo
    Nu inclusief tweede aap!
    pi_74112022
    quote:
    Op zondag 20 september 2009 00:07 schreef aardappel het volgende:

[..]

[paupermode]
    gewoon je oude OV open knippen en die pasfoto gebruiken, het is even priegelen, maar dan hoef je niet meer naar de fotograaf =)
    [/paupermode]
    Mjah dat dacht ik ook de laatste keer dat ik mijn OV moest ophalen. Ik had geen nieuwe pasfoto's meer dus had mijn pasfoto (netjes) uitgeknipt en ging daarmee naar het postkantoor. Stond er een chagrijnig mens met 'vlot' kapsel achter de balie. Je kon nog als je goed keek zien dat hij al eens gebruikt was (zat folie op de foto). Dus nee dat mocht echt niet, nieuwe wetgeving, nee dan kwamen ze echt in de problemen, blablabla... De fotograaf was die dag uiteraard al dicht.
    Dus ik heb de volgende ochtend maar een kaartje gekocht. Om later die dag bij de fotograaf langs te gaan (gelijk maar 8 foto's gekocht), en daarna alsnog mijn OV op te halen. Later die week maar eens zo'n formulier opgestuurd dat ik die dag mijn OV was vergeten mee te nemen. Paar weken later bevestiging dat ik het geld op mijn rekening gestort was .
    pi_74117225
    Hoe zit het nou precies als je klaar bent met je opleiding en dus opzoek gaat naar werk en je studiefinanciering. Die stopt dan maar dan heb ik nog een studieschuld+ovkaartstudieschuld. Heb zelf helemaal niks geleend en doe een opleiding op niveau 4 Administrateur. Ik zit nog wel op school t/m juli 2010 maar wou het gewoon alvast vragen. Moet ik dan de IBgroep tegen die tijd bellen als ik mijn diploma op zak heb? Want ik heb geen zin om terug te betalen als ik niks hebt geleend en gewoon mijn diploma hebt gehaald
    pi_74118647
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 17:17 schreef Stephan1237 het volgende:
    Hoe zit het nou precies als je klaar bent met je opleiding en dus opzoek gaat naar werk en je studiefinanciering. Die stopt dan maar dan heb ik nog een studieschuld+ovkaartstudieschuld. Heb zelf helemaal niks geleend en doe een opleiding op niveau 4 Administrateur. Ik zit nog wel op school t/m juli 2010 maar wou het gewoon alvast vragen. Moet ik dan de IBgroep tegen die tijd bellen als ik mijn diploma op zak heb? Want ik heb geen zin om terug te betalen als ik niks hebt geleend en gewoon mijn diploma hebt gehaald
    Dan krijgt de IB-groep als het goed is gewoon door dat je je diploma hebt gehaald.
    Anders zullen ze dit aangeven en kan je alsnog aantonen dat je het gehaald hebt.
      donderdag 29 oktober 2009 @ 18:36:19 #301
    66083 Platina
    78th Element
    pi_74196385
    slotje
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')