Hier een foldertje van de IB Groep. Op pagina 3 staat dat je een vergoeding kunt krijgen als je in het buitenland studeert of wanneer je geen prestatiebeurs ontvangt.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:42 schreef Viezze het volgende:
Misschien weet hier iemand het, ik kan er weinig duidelijks over vinden op het internet.
Ik heb geen OV-kaart nodig omdat ik via mijn vader heel goedkoop kan reizen (medewerkerskorting). Is het nou wel of niet mogelijk hier een vergoeding voor te krijgen? Ik hoor er wisselende dingen over, sommige mensen zeggen dat het wel kan en anderen weer niet...
Onderdeel van, maar ook bij een lening kun je hem houden ( ook bij een 0-lening, je leent geen geld alleen de OV-kaart)quote:Op maandag 27 juli 2009 23:07 schreef Cahir het volgende:
Is je OV kaart een onderdeel van je prestatiebeurs voor 4 jaar? Of krijg je hem zolang je studeert?
heeft iemand misschien antwoord op mijn vraag?quote:Op zondag 26 juli 2009 22:45 schreef blingbling11 het volgende:
Vanaf wanneer kan ik nou precies mijn OV-studentenkaart verwachten? Vanaf 1 oktober of pas later?
Ik moet nu al aan gaan lopen kloten met zo'n maand-traject abo. Maar dat is echt grafduur.
wanneer ben je 18 geworden?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:30 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
heeft iemand misschien antwoord op mijn vraag?
volgend jaar, 11 april. Maar ik heb volgens mij gewoon recht op Stufi en OV aangezien ik HBO ga doen.quote:
Dan krijg je pas in/na de zomer bericht en is de kaart geldig vanaf 1 oktober.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:59 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
volgend jaar, 11 april. Maar ik heb volgens mij gewoon recht op Stufi en OV aangezien ik HBO ga doen.
Ik heb vanmiddag een mail gestuurd.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:49 schreef Horloge het volgende:
[..]
Vaag... misschien moet je eerst stufi stoppen voordat je andere kunt aanvragen?![]()
Lijkt me wel omslachtig, maar ik zie ze er wel voor aan eerlijk gezegd..
wijziging doorgeven per 1 sept.. wijziging van onderwijsinstelling.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:49 schreef Horloge het volgende:
[..]
Vaag... misschien moet je eerst stufi stoppen voordat je andere kunt aanvragen?![]()
Lijkt me wel omslachtig, maar ik zie ze er wel voor aan eerlijk gezegd..
Ik word 23 augustus 18, krijg ik dan wel per 1 september een OV-kaart? Ik krijg namelijk pas per oktober stufiquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:04 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan krijg je pas in/na de zomer bericht en is de kaart geldig vanaf 1 oktober.
( Gaat per kwartaal als je nog geen 18 bent. Als je voor 1 september 18 wordt geldt hij per 1 sept [aanvang stufi].. Zoniet, dan pas bij ingang laatste kwartaal... = 1 okt.)
Nee, je krijgt een OV-kaart die geldig is vanaf 1 oktober.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik word 23 augustus 18, krijg ik dan wel per 1 september een OV-kaart? Ik krijg namelijk pas per oktober stufi
Dat is trouwens wel mooi zuur dan voor mensen die elke dag met de trein op en neer moeten reizen, wordt nog een aardige extra kostenpost danquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:46 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Nee, je krijgt een OV-kaart die geldig is vanaf 1 oktober.
Je moet dan de OV kaart later terugbetalen? Of is hij dan nog steeds gratis?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Onderdeel van, maar ook bij een lening kun je hem houden ( ook bij een 0-lening, je leent geen geld alleen de OV-kaart)
quote:Op zondag 26 juli 2009 13:57 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb nu al stufi en OV tot en met 31 aug. En vanaf 1 sept. doe ik een nieuwe studie.. maar zie nergens in Mijn IB-Groep waar ik opnieuw stufi en OV kan aanvragen voor vanaf septemberIn het instructiefilmpje staat links 'studiefinanciering aanvragen' maar bij mij staat dat er niet.
Waar moet ik t doen?
En dan het antwoord:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:01 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag een mail gestuurd.
Vind t een erg vage mail. 'Wijzigen via IB-Groep in plaats van opnieuw aanvragen'.. Ja ik had dus in mijn mail gezet dat ik die knop niet kon vindenquote:Als je ooit al eens studiefinanciering hebt aangevraagd dan kun je je gegevens
wijzigen via Mijn IB-Groep in plaats van opnieuw aanvragen. De wijziging van
opleiding is doorgekomen. De aanvraag studiefinanciering zal doorlopen voor de
nieuwe opleiding. Je ontvangt binnenkort bericht.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:12 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat is trouwens wel mooi zuur dan voor mensen die elke dag met de trein op en neer moeten reizen, wordt nog een aardige extra kostenpost dan
prestatiebeurs = schenking als je het haalt ( de basis 4 jaar dus, inclusief de OV-kaart)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:34 schreef Cahir het volgende:
[..]
Je moet dan de OV kaart later terugbetalen? Of is hij dan nog steeds gratis?
Staat achterop de kaart zelf. OV-week kaart is van 16 juli tot 16 aug niet geldig (wel korting). Weekendkaart blijft de hele zomer geldig.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:16 schreef Keenan het volgende:
Is de ov weekend kaart nu ook geldig? want ik had het eerder gevraagd maar kan geen bron vinden...
3e studie zelfsquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:42 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
[..]
En dan het antwoord:
[..]
Vind t een erg vage mail. 'Wijzigen via IB-Groep in plaats van opnieuw aanvragen'.. Ja ik had dus in mijn mail gezet dat ik die knop niet kon vindenEn daarna toch: 'De aanvraag studiefinanciering zal doorlopen voor de nieuwe opleiding'.. Moet ik dus helemaal niks meer doen?
Zijn er geen mensen hier die al met hun 2e jaar bezig zijn? Moesten jullie opnieuw stufi + OV aanvragen?
Zoiets zocht ik ook maar dat is dus niet (meer) het geval. Ik heb mijn studiewijziging al doorgegeven en vanaf vandaag staat ineens bij betalingen ook 'september, oktober, ..' en bij OV staat niet meer 'niet geldig okt t/m dec'. Dus je hoeft blijkbaar niet meer opnieuw studiefinanciering aan te vragenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:28 schreef Peter het volgende:
[..]
3e studie zelfs
Inloggen op mijn ib-g
dan naar je gegevens (kies bovenaan tabblad school/studie) en op de 'w' voor je studierichting klikken en daarna wijzigen per 1 sept.
klaar
Als iemand dus een aanvullende beurs krijgt dan krijgt die persoon daar nog eens de basis beurs bovenop?quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:35 schreef GlowMouse het volgende:
Wat krijg je als je de volledige aanvullende beurs bij de basisbeurs optelt?
quote:Op woensdag 29 juli 2009 04:02 schreef KraideN het volgende:
[..]
Als iemand dus een aanvullende beurs krijgt dan krijgt die persoon daar nog eens de basis beurs bovenop?
Je had overbrugging aan moeten vragen. Dat kan je als het goed is nog aanvragen op de site van de IB-groep (binnen 4 maanden nadat je recht op scholierentoeslag stopte).quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:43 schreef Mylou het volgende:
ik heb een vraag, en ik hoop dat iemand er antwoord op kan geven.
ik heb dit jaar mijn vwo diploma gehaald. aangezien ik vanaf mei 2008 18 ben heb ik recht op scholierentoeslag.
dit heb ik ook elke maand gekregen. nu heb ik me ingeschreven voor een nieuwe studie en studiefinanciering aangevraagd. maar sinds juni kreeg ik geen scholierentoeslag meer. terwijl ik dacht dat ik er gewoon recht op had. mijn vraag is dus heb ik nog recht om scholierentoeslag te krijgen?
De MBO'ers van tegenwoordigquote:Op woensdag 29 juli 2009 04:02 schreef KraideN het volgende:
[..]
Als iemand dus een aanvullende beurs krijgt dan krijgt die persoon daar nog eens de basis beurs bovenop?
Als je nog geen (of net) 18 bent en HBO of WO gaat doen krijg je inderdaad vanaf oktober pas OV en studiefinanciering.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:20 schreef wikwakka2 het volgende:
Klopt het dat je pas vanaf oktober studiefinanciering ontvangt? Best wel laat eigenlijk, tenzij het komt omdat ik het zelf te laat heb aangevraagd.
En bij mijn IB-G staat ook dat ik gee gebruik maak van een OV-kaart terwijl ik dat volgens mij wel gewoon op het formulier heb aangegeven.
Vraagquote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:20 schreef wikwakka2 het volgende:
En bij mijn IB-G staat ook dat ik gee gebruik maak van een OV-kaart terwijl ik dat volgens mij wel gewoon op het formulier heb aangegeven.
Het is een OV-studentenkaart, groot verschil. En hij is toch pas vanaf september geldig.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:28 schreef AFCA_DD het volgende:
Ik wordt pas 15 augustus ongeveer geplaatst bij mijn studie, omdat het een 2e loting betreft. Maar hoe zit het dan met de OVjaarkaart, kan ik die dan ook pas vanaf dan ophalen? Want opzich is dat niet bepaald handigOf zelfs nog later, de maand erna?
16 augustus is hij alweer geldig.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:38 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het is een OV-studentenkaart, groot verschil. En hij is toch pas vanaf september geldig.
Niet als je per 1 september begint met studeren.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:41 schreef rene90 het volgende:
[..]
16 augustus is hij alweer geldig.
Is dat nog steeds zo? Vond/vind dat zo'n onzin met het oog op de intro's...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:53 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Niet als je per 1 september begint met studeren.
Volgens mij moet je op 14 augustus een foto inleveren voor de ov-chipkaart en krijg je die later pas thuisgestuurd. De ov studentenkaart kun je in ieder geval niet als ov chipkaart gebruiken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:36 schreef robbert007 het volgende:
Ik heb een vraagje over de ov studentenkaart, ik kan deze volgens de site van ib-groep 14 augustus ophalen bij het postkantoor. Mijn vraag is of ik hier dan ook geld op kan zetten en gebruiken? Dit omdat ik vanaf 17 augustus een ov-chipkaart nodig heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |