Dit is wel volgens de regels. Ik zal even voor je uitzoeken wat je moet doen vanwege de uitwonende controle en de adrescontrole.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:34 schreef Sanderrrr het volgende:
Over 1 maand loop ik stage in Amsterdam voor 6 maanden en mijn stagebedrijf heeft er een huis voor mij geregeld. Het is wel op een vakantiepark (speciaal voor langdurig verblijf) waardoor ik me niet in mag schrijven bij die gemeente, maar ik ben dan wel uitwonend, dus ik heb wel gewoon recht op uitwonend stufi toch? Het stagebedrijf zei dat hun speciaal voor dit een bewoonbaar bedrijfspand hebben of iets dergelijks, zodat ik dat als mijn uitwonend adres kan aangeven. Maar dit lijkt me niet helemaal volgens de regels?
Ofquote:Uitwonende controle:
Een op naam van de studerende huur of koop contract samen met een bankafschriften van de huur/hypotheek betaling van de eerste én de laatste maand van de periode.
quote:Bankafschriften van de gehele periode waaruit de huur/hypotheek betalingen blijk ( er mooet wel bij de beschrijving duidelijk vermeld staan dat dit om huur voor een betreffende periode gaat btw )
Bij stage een recente verklaring van de onderwijsinstelling of stageverlener waarin de exacte periode vermeld staat waarin stage is gelopen en waar de student woonachtig was.
Je krijgt gewoon een boete.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:09 schreef Ohrpolster. het volgende:
Zouden ze moeilijk doen als ik vandaag nog met OV reis? Ik dacht nl. dat het tot en met 16 juli geldig was, ik kom er net achter dat er 'tot' staat...iemand ervaringen? Ik zou ook gewoon een kaartje kunnen kopen natuurlijk, dat weet ik...
Heb ongeveer dezelfde vraag, maar dan met één jaar studievertraging (dus ik ga dat jaar helemaal geen master doen). Is het überhaupt mogelijk om een jaar extra stufi (lening) te krijgen voor een bacheloropleiding die je al drie jaar volgt? En zo ja, hoe vraag je dat aan? Of hoef je geen actie te ondernemen daarvoor?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:05 schreef Kralicek het volgende:
Als je een 3 jarige bachelor doet en een semester vertraging oploopt, krijg je in dat semester nog wel stufi? Dat semester zal de het begin van een 'vierde' jaar zijn en begint in september. In februari zou dan de tweede helft beginnen van het schooljaar waarin ik dan start met een master.
Is het zo dat ik de eerste helft van dat 4e jaar stufi krijg voor mijn bachelor en de tweede helft voor mijn master?
Of krijg ik dat half jaar vertraging niks en moet ik geld + OV lenen? Waarna ik dus wel weer OV en stufi krijg als ik aan die master begin?
Ik vind het nogal onduidelijk. Mijn studieadviseur zei het bovenstaande, maar mijn moeder zegt weer het onderstaande. De IB groep site is nogal verwarrend vind ik. :$
Ik dacht dat je 10 jaar een prestatiebeurs kreegquote:Waarschijnlijk heb je recht op studiefinanciering. Tot je 34ste heb
je daar in principe recht op mits je die na je 29ste niet onderbreekt.
Volg je een bachelor- en masteropleiding van gezamenlijk 4 jaar?
Dan heb je recht op 7 jaar studiefi nanciering, waarvan 4 jaar
prestatiebeurs en 3 jaar lening. Je krijgt in totaal 10 jaar de tijd om
je studiefi nanciering op te nemen.
Gewoon 4 jaar prestatiebeurs met de mogelijkheid om 3 jaar daarna nog bij te lenen ( incl OV-kaart).quote:Op zondag 26 juli 2009 18:14 schreef Cahir het volgende:
In elke erasmus brochure staat dit
[..]
Ik dacht dat je 10 jaar een prestatiebeurs kreegIk kan hierover ook niks vinden op IBgroep dat het maar 4 jaar is.
Hoe weet je of je in aanmerking komt voor een jaar extra?quote:Op zondag 26 juli 2009 18:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Gewoon 4 jaar prestatiebeurs met de mogelijkheid om 3 jaar daarna nog bij te lenen ( incl OV-kaart).
Binnen 10 jaar na start van je studie moet je en diploma op dat niveau gehaald hebben >>> anders terugbetalen.
Als je een chronische ziekte of aandoening hebt ( bijv. dyslexie) dan kun je met dokterverklaring erbij een jaar extra prestatiebeurs vragen.
Moet je samen met je decaan aanvragen. Een verklaring van een behandelend arts (bij ziekte) of een psycholoog/pedagoog ( bij dyslexie, autisme e.d.) bijvoegen moet voldoende zijn.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:24 schreef Cahir het volgende:
[..]
Hoe weet je of je in aanmerking komt voor een jaar extra?
http://www.ibgroep.nl/par(...)studievertraging.asp
staat niks
Misschien in Studielink? Daar staat bij elke opleiding waar je een inschrijvingsverzoek voor hebt ingediend, een knopje "studiefinanciering aanvragen".quote:Op zondag 26 juli 2009 13:57 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb nu al stufi en OV tot en met 31 aug. En vanaf 1 sept. doe ik een nieuwe studie.. maar zie nergens in Mijn IB-Groep waar ik opnieuw stufi en OV kan aanvragen voor vanaf septemberIn het instructiefilmpje staat links 'studiefinanciering aanvragen' maar bij mij staat dat er niet.
Waar moet ik t doen?
Ook geprobeerd.. dan stuurt ie mij dus naar de site van de IB-Groep waar dat filmpje staat.quote:Op maandag 27 juli 2009 10:35 schreef Horloge het volgende:
[..]
Misschien in Studielink? Daar staat bij elke opleiding waar je een inschrijvingsverzoek voor hebt ingediend, een knopje "studiefinanciering aanvragen".
Vaag... misschien moet je eerst stufi stoppen voordat je andere kunt aanvragen?quote:Op maandag 27 juli 2009 12:19 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ook geprobeerd.. dan stuurt ie mij dus naar de site van de IB-Groep waar dat filmpje staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |