abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf woensdag 15 juli 2009 @ 16:48:59 #76
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_71005716
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:34 schreef Sanderrrr het volgende:
Over 1 maand loop ik stage in Amsterdam voor 6 maanden en mijn stagebedrijf heeft er een huis voor mij geregeld. Het is wel op een vakantiepark (speciaal voor langdurig verblijf) waardoor ik me niet in mag schrijven bij die gemeente, maar ik ben dan wel uitwonend, dus ik heb wel gewoon recht op uitwonend stufi toch? Het stagebedrijf zei dat hun speciaal voor dit een bewoonbaar bedrijfspand hebben of iets dergelijks, zodat ik dat als mijn uitwonend adres kan aangeven. Maar dit lijkt me niet helemaal volgens de regels?
Dit is wel volgens de regels. Ik zal even voor je uitzoeken wat je moet doen vanwege de uitwonende controle en de adrescontrole.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf woensdag 15 juli 2009 @ 17:01:17 #77
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_71006212
Controle woonadres heb je voor nodig:
Een schriftelijke verklaring van de gemeente. hierin moet blijken waarom de gemeente je weigert in te schrijven. ( Bij weigering is de gemeente verplicht deze verklaring op te stellen )
quote:
Uitwonende controle:
Een op naam van de studerende huur of koop contract samen met een bankafschriften van de huur/hypotheek betaling van de eerste én de laatste maand van de periode.
Of
quote:
Bankafschriften van de gehele periode waaruit de huur/hypotheek betalingen blijk ( er mooet wel bij de beschrijving duidelijk vermeld staan dat dit om huur voor een betreffende periode gaat btw )
Bij stage een recente verklaring van de onderwijsinstelling of stageverlener waarin de exacte periode vermeld staat waarin stage is gelopen en waar de student woonachtig was.

En nu ga ik naar huis
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:05:22 #78
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_71006363
Bedankt
pi_71045869
Zouden ze moeilijk doen als ik vandaag nog met OV reis? Ik dacht nl. dat het tot en met 16 juli geldig was, ik kom er net achter dat er 'tot' staat...iemand ervaringen? Ik zou ook gewoon een kaartje kunnen kopen natuurlijk, dat weet ik...
pi_71045965
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:09 schreef Ohrpolster. het volgende:
Zouden ze moeilijk doen als ik vandaag nog met OV reis? Ik dacht nl. dat het tot en met 16 juli geldig was, ik kom er net achter dat er 'tot' staat...iemand ervaringen? Ik zou ook gewoon een kaartje kunnen kopen natuurlijk, dat weet ik...
Je krijgt gewoon een boete.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_71051620
Heb gewoon een kaartje gekocht en ben niet gecontroleerd...zoals gebruikelijk. Maargoed, dit is lichtelijk offtopic.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 00:38:34 #82
129907 mamapan
alles met een knipoog....
pi_71052017
OV tot 16 juli geldig, terwijl we hier in het zuiden "gewoon" tot en met 17 juli naar school moeten
er zijn belangrijkere dingen in de wereld dan waar jij je nù druk over maakt.
pi_71119139
Ik heb nu stufi aangevraagd, maar ik heb nog geen pasfoto oid kunnen en hoeven opsturen, ook ngo niet hoeven te kiezen voor weekend of week ov... Waar moet dat?
pi_71119362
Bij het postkantoor, als je hem ophaalt
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_71119971
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:08 schreef MaxC het volgende:
Bij het postkantoor, als je hem ophaalt
Haha mijn UI Nice
pi_71177091
Als je een 3 jarige bachelor doet en een semester vertraging oploopt, krijg je in dat semester nog wel stufi? Dat semester zal de het begin van een 'vierde' jaar zijn en begint in september. In februari zou dan de tweede helft beginnen van het schooljaar waarin ik dan start met een master.

Is het zo dat ik de eerste helft van dat 4e jaar stufi krijg voor mijn bachelor en de tweede helft voor mijn master?

Of krijg ik dat half jaar vertraging niks en moet ik geld + OV lenen? Waarna ik dus wel weer OV en stufi krijg als ik aan die master begin?

Ik vind het nogal onduidelijk. Mijn studieadviseur zei het bovenstaande, maar mijn moeder zegt weer het onderstaande. De IB groep site is nogal verwarrend vind ik. :$
  dinsdag 21 juli 2009 @ 23:49:11 #87
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_71200402
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:05 schreef Kralicek het volgende:
Als je een 3 jarige bachelor doet en een semester vertraging oploopt, krijg je in dat semester nog wel stufi? Dat semester zal de het begin van een 'vierde' jaar zijn en begint in september. In februari zou dan de tweede helft beginnen van het schooljaar waarin ik dan start met een master.

Is het zo dat ik de eerste helft van dat 4e jaar stufi krijg voor mijn bachelor en de tweede helft voor mijn master?

Of krijg ik dat half jaar vertraging niks en moet ik geld + OV lenen? Waarna ik dus wel weer OV en stufi krijg als ik aan die master begin?

Ik vind het nogal onduidelijk. Mijn studieadviseur zei het bovenstaande, maar mijn moeder zegt weer het onderstaande. De IB groep site is nogal verwarrend vind ik. :$
Heb ongeveer dezelfde vraag, maar dan met één jaar studievertraging (dus ik ga dat jaar helemaal geen master doen). Is het überhaupt mogelijk om een jaar extra stufi (lening) te krijgen voor een bacheloropleiding die je al drie jaar volgt? En zo ja, hoe vraag je dat aan? Of hoef je geen actie te ondernemen daarvoor?

Hoop vragen, I know...
pi_71299293
Ik hoorde vandaag van een vriend van mij dat de studenten ov-CHIPkaart gewoon werkt tussen 16 Juli en 16 Augustus
pi_71306481
Uiteraard heb ik vandaag gewoon studiefinanciering ontvangen terwijl ik er geen recht meer op heb, net zoals ik al had verwacht. Ik ben 13 juli naar zo`n IB Groep kantoor geweest waar ik een formulier ingevuld heb om de studiefinanciering stop te zetten, de einddatum van mijn opleiding staat op 7 juli. Hier heb ik toen een kopie van gekregen en het origineel hebben zij gehouden, meer hoef ik toch niet te doen om de studiefinanciering stop te zetten?
Tok.
pi_71337996
Ik heb nu al stufi en OV tot en met 31 aug. En vanaf 1 sept. doe ik een nieuwe studie.. maar zie nergens in Mijn IB-Groep waar ik opnieuw stufi en OV kan aanvragen voor vanaf september In het instructiefilmpje staat links 'studiefinanciering aanvragen' maar bij mij staat dat er niet.

Waar moet ik t doen?
pi_71343659
Ik heb een kleine vraagje.

Als je je studiefinanciering wil behouden mag je een max bedrag bijverdienen (13000 +_ per jaar)
Een kennis van mij heeft geen paypal account en wou een laptop kopen via ebay.
Ik heb wel een paypal account en heb dit voor hem gekocht.
Hij heeft me het geld contant gegeven.
Als ik nu dit geld om me rekening stort geld dit dan als inkomen?
I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
pi_71344270
In elke erasmus brochure staat dit
quote:
Waarschijnlijk heb je recht op studiefinanciering. Tot je 34ste heb
je daar in principe recht op mits je die na je 29ste niet onderbreekt.
Volg je een bachelor- en masteropleiding van gezamenlijk 4 jaar?
Dan heb je recht op 7 jaar studiefi nanciering, waarvan 4 jaar
prestatiebeurs en 3 jaar lening. Je krijgt in totaal 10 jaar de tijd om
je studiefi nanciering op te nemen.
Ik dacht dat je 10 jaar een prestatiebeurs kreeg Ik kan hierover ook niks vinden op IBgroep dat het maar 4 jaar is.
pi_71344359
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:14 schreef Cahir het volgende:
In elke erasmus brochure staat dit
[..]

Ik dacht dat je 10 jaar een prestatiebeurs kreeg Ik kan hierover ook niks vinden op IBgroep dat het maar 4 jaar is.
Gewoon 4 jaar prestatiebeurs met de mogelijkheid om 3 jaar daarna nog bij te lenen ( incl OV-kaart).
Binnen 10 jaar na start van je studie moet je en diploma op dat niveau gehaald hebben >>> anders terugbetalen.

Als je een chronische ziekte of aandoening hebt ( bijv. dyslexie) dan kun je met dokterverklaring erbij een jaar extra prestatiebeurs vragen.
dag
pi_71344481
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Gewoon 4 jaar prestatiebeurs met de mogelijkheid om 3 jaar daarna nog bij te lenen ( incl OV-kaart).
Binnen 10 jaar na start van je studie moet je en diploma op dat niveau gehaald hebben >>> anders terugbetalen.

Als je een chronische ziekte of aandoening hebt ( bijv. dyslexie) dan kun je met dokterverklaring erbij een jaar extra prestatiebeurs vragen.
Hoe weet je of je in aanmerking komt voor een jaar extra?

http://www.ibgroep.nl/par(...)studievertraging.asp

staat niks
pi_71344635
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:24 schreef Cahir het volgende:

[..]

Hoe weet je of je in aanmerking komt voor een jaar extra?

http://www.ibgroep.nl/par(...)studievertraging.asp

staat niks
Moet je samen met je decaan aanvragen. Een verklaring van een behandelend arts (bij ziekte) of een psycholoog/pedagoog ( bij dyslexie, autisme e.d.) bijvoegen moet voldoende zijn.

Je kunt ene jaar extra krijgen, of als je een opleiding niet kunt afmaken, vragen om kwijtschelding van de studieschuld / een schone lei.
dag
pi_71351724
Vanaf wanneer kan ik nou precies mijn OV-studentenkaart verwachten? Vanaf 1 oktober of pas later?
Ik moet nu al aan gaan lopen kloten met zo'n maand-traject abo. Maar dat is echt grafduur.
pi_71356044
Ik heb een kleine vraagje.

Als je je studiefinanciering wil behouden mag je een max bedrag bijverdienen (13000 +_ per jaar)
Als ik iets voor iemand koop en dit met paypal betaal en die persoon mij contant terugbetaald.
En ik vervolgens het geld op me rekening stort.
zien ze dit dan als inkomen?
I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
  maandag 27 juli 2009 @ 10:35:23 #98
180385 Horloge
pi_71358580
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:57 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb nu al stufi en OV tot en met 31 aug. En vanaf 1 sept. doe ik een nieuwe studie.. maar zie nergens in Mijn IB-Groep waar ik opnieuw stufi en OV kan aanvragen voor vanaf september In het instructiefilmpje staat links 'studiefinanciering aanvragen' maar bij mij staat dat er niet.

Waar moet ik t doen?
Misschien in Studielink? Daar staat bij elke opleiding waar je een inschrijvingsverzoek voor hebt ingediend, een knopje "studiefinanciering aanvragen".
pi_71361299
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:35 schreef Horloge het volgende:

[..]

Misschien in Studielink? Daar staat bij elke opleiding waar je een inschrijvingsverzoek voor hebt ingediend, een knopje "studiefinanciering aanvragen".
Ook geprobeerd.. dan stuurt ie mij dus naar de site van de IB-Groep waar dat filmpje staat.
  maandag 27 juli 2009 @ 18:49:42 #100
180385 Horloge
pi_71372595
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:19 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ook geprobeerd.. dan stuurt ie mij dus naar de site van de IB-Groep waar dat filmpje staat.
Vaag... misschien moet je eerst stufi stoppen voordat je andere kunt aanvragen?

Lijkt me wel omslachtig, maar ik zie ze er wel voor aan eerlijk gezegd..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')