abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf zaterdag 27 juni 2009 @ 20:31:04 #1
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_70433320
Stel hier al je vragen betrekking tot de Informatie Beheer Groep.

Vorig topic:
quote:
[quote]Op vrijdag 26 juni 2009 01:47 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik zit eigenlijk met een vraag en ik denk dat die het beste hier past.
Nu heb ik mijn diploma voor de havo gehaald, ik had geen herkansingen nodig en dus de 18e gelijk mijn cijfers ingevuld.
Maar nu staat er al anderhalve week dit:

Vooropleiding HAVO NIEUW (N+T)
Instelling [ff weggehaald]
Diploma behaald ja
Datum behalen diploma 18-06-2009
Gecontroleerd Niet geverifieerd door een onderwijsinstelling of IB-Groep.

Nu dus de vraag hoe lang duurt dat natrekken van dat diploma door de ib-groep?
Aangezien ik dan zeker weet (voor mijn gevoel, als ik verkeerd zit zeg het maar gerust hoor) dat ik bij de studie van mijn keuze terecht kan.

Nu heb ik al wat mensen gesproken maar ik hoor verhalen van weken of zelfs dat je een kopie van je diploma moet opsturen naar de onderwijs instelling?
En in de papieren van de hu lees ik daar nergens wat over.
Ik weet eigenlijk niet heel goed wat ik verder nu nog moet doen, op school zeggen ze dat je alleen je cijfers in studielink hoeft in te voeren maar ik zie maar geen verschil.
Het zijn n echt geen zorgen of zo hoor maar vind het gewoon fijner dat dit in orde is en ik zorgeloos met vakantie kan.

Dus wie o wie heeft een antwoord hier op
Je moet een gewaarmerkte kopie opsturen naar het CBAP ( Centraal Bureau Aanmelding en Plaatsing ). Of je dit ook moet doen als je niet meedoet met een loting weet ik niet.
Hierover kun je het beste even contact openemen met de IB-Groep. Moet je hem namelijk wel opsturen dan heb je tot uiterlijk 5 juli de tijd, dan moet hij ook namelijk ook echt binnen zijn.[/quote]
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:52 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik heb dat helemaal niet gekregen?
Cijfers staan op een online prikbord en 9 juli is pas de diploma uitreiking.
Dus omdat ik nu niks kan overhandigen betekent dat voor een lotingsstudie ik automatisch nu buiten de boot vol? Lekker is dat.
Helaas kan ik dus pas maandag bellen vanwege un kantooruren, hopelijk kan het allemaal dan nog maar voor 5 juli.
http://www.ib-groep.nl/Images/4002_tcm7-14534.pdf hier staat in een stroomschema precies wat je moet doen als je meedoet met een loting. Dat je buiten de boot zou vallen is onzin. .
Als je bent geslaagd moet je het volgende opsturen ( wat je bij je instelling moet ophalen ):
  • Vóór 23 juni 2009 een gewaarmerkte kopie
    van je voorlopige cijferlijst opsturen.
    Heb je geen betere cijfers naderhand gehaald dan hoef je niets meer in te sturen. Zo wel dan moet je:
  • Vóór 5 juli 2009 een gewaarmerkte kopie
    van je definitieve cijferlijst opsturen

Als je cijfers op een online prikbord staan dan zou dit waarschijnlijk betekenen dat je deze moet uitprinten en door je school moet laten waarmerken. Maar bel maandag even met de IB-Groep of je überhaupt wel iets moet opsturen. Dan weet je het zeker.
  • 👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
      zaterdag 27 juni 2009 @ 20:34:51 #2
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_70433398
    Ik ga die brieven uitzetten heb ik vandaag bedacht
    Wat een zooi sturen ze allemaal op
    pi_70433749
    Bij mijn vooropleiding staat bij IBG dat ik N&G+N&T en N&G als vooropleiding heb gedaan, twee vooropleidingen dus. Nu klopt dat laatste wel, dat eerste was aan het begin van het jaar van toepassing, maar dat heb ik ergens in maart veranderd. Nu heb ik IBG gebeld en die zeiden dat Studielink dat soort dingen regelt. Daarna heb ik SL gebeld en die zouden erachter aan gaan om de gegevens juist te krijgen, maar dat is dus nog steeds niet gebeurt. Bij SL zelf staat het overigens wel gewoon goed.
    Nu is het niet echt dringend omdat ik volgend jaar Vavo ga doen, maar hoe moeilijk kan het zijn om dat te fixen?
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 20:34 schreef PiRANiA het volgende:
    Ik ga die brieven uitzetten heb ik vandaag bedacht
    Wat een zooi sturen ze allemaal op
    Idd, ik heb al tig brieven gekregen waar steeds hetzelfde in staat.
      Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 22:07:34 #4
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_70435447
    *afzakken + TVP
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_70452044
    Ik zit met het volgende: 2 weken geleden afgestudeerd, master diploma behaald (Erasmus Uni, Business Administration, master Finance & Investments). Ik wil nog niet gaan werken en wil aan dezelfde faculteit een andere master gaan volgen. Aangezien ik de master titel al heb gekregen, krijg ik niet nog een master diploma. Alle masters krijgen namelijk dezelfde titel, MScBA. Maargoed, ik wil komend studiejaar dus Accounting & Control gaan doen. Aangezien ik al een scriptie heb geschreven, kan dit niet meer als ik A&C wil gaan doen (nagevraagd bij master programme). Het enige wat ik kan krijgen zijn certificaten voor de vakken die ik ga volgen.

Ik heb dus al wel een diploma behaald waardoor mijn studie/prestatiebeurs in een gift kan worden omgezet. Maar aangezien ik verder ga, en voor de 2e master geen diploma krijg, en ook mijn OV wil behouden (dmv die nul-lening), moet ik dan later gaan terugbetalen voor het extra jaar OV dat niet wordt afgesloten met een diploma?

Of is dit allemaal geen probleem aangezien ik al een diploma binnen 10 jaar heb behaald?
    We play today. We win today. Das it.
      Milf zondag 28 juni 2009 @ 18:59:47 #6
    16000 nikky
    pi_70453378
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 17:55 schreef Version2 het volgende:

Ik heb dus al wel een diploma behaald waardoor mijn studie/prestatiebeurs in een gift kan worden omgezet. Maar aangezien ik verder ga, en voor de 2e master geen diploma krijg, en ook mijn OV wil behouden (dmv die nul-lening), moet ik dan later gaan terugbetalen voor het extra jaar OV dat niet wordt afgesloten met een diploma?

Of is dit allemaal geen probleem aangezien ik al een diploma binnen 10 jaar heb behaald?
    Je hebt voldaan aan de prestatienorm, dus je vermoeden klopt. .

Gefeliciteerd trouwens.
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
    pi_70463971
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 18:59 schreef nikky het volgende:

[..]

Je hebt voldaan aan de prestatienorm, dus je vermoeden klopt. .

Gefeliciteerd trouwens.
    Ok, mooi. Bedankt
    We play today. We win today. Das it.
    pi_70519892
    Mijn studiefinanciering is aangevraagd, met een aanvullende beurs.
    Nou moet ik de inkomens van mn ouders doorgeven, maar dat gaat niet zo simpel.

Mijn ouders zijn gescheiden, en het contact met mn vader is er 3 jaar niet meer. Minimaal.
    Vanwege mn broertje krijgt mn ma wel allimentatie.
    Maar ik kan dus niet achter het inkomen van mijn vader komen.

Hoe regel ik dit nou? Die van mn ma kan ik doorgeven, maar wat doe ik met die van mn pa?
    Iemand info? Folders die et uitleggen?
    IB-Groep is weer es niet na 5 uur bereikbaar, wat een BS
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
      dinsdag 30 juni 2009 @ 18:07:34 #9
    56401 jakovasaur
    Fourty-Seven!
    pi_70520795
    Klopt het dat de weekend-ov dit jaar niet geldig is in de vakantie? Er staat niks meer over vrij reizen van 16 juli tot 16 augustus of e.d op de achterkant...
      dinsdag 30 juni 2009 @ 18:10:31 #10
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_70520864
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 18:07 schreef jakovasaur het volgende:
    Klopt het dat de weekend-ov dit jaar niet geldig is in de vakantie? Er staat niks meer over vrij reizen van 16 juli tot 16 augustus of e.d op de achterkant...
    Dat er geen beperking opstaat voor die dagen, betekent dat hij gewoon geldig is.
    eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
      dinsdag 30 juni 2009 @ 18:20:01 #11
    56401 jakovasaur
    Fourty-Seven!
    pi_70521084
    Normaal gesproken had je met een weekend-ov de hele periode van 16 juli tot 16 augustus gratis reizen... Nu blijkbaar alleen 's weekends. Lafjes dat ze dat opeens veranderd hebben.
    pi_70547889
    Na vrijdag heb ik mijn punten dus, en ik verwacht dat ik het niet heel goed heb gemaakt en dat ik de 22,5 studiepunt niet ga halen, dus: Uitschrijven.

Maar ik wil eigenlijk in de maand juli nog wel mijn studiefinanciering van 330 euro ontvangen, kan ik dan gewoon na die betaal termijn uitschrijven?
      Milf woensdag 1 juli 2009 @ 16:25:14 #13
    16000 nikky
    pi_70551141
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 17:30 schreef Sjibble het volgende:
    Mijn studiefinanciering is aangevraagd, met een aanvullende beurs.
    Nou moet ik de inkomens van mn ouders doorgeven, maar dat gaat niet zo simpel.

Mijn ouders zijn gescheiden, en het contact met mn vader is er 3 jaar niet meer. Minimaal.
    Vanwege mn broertje krijgt mn ma wel allimentatie.
    Maar ik kan dus niet achter het inkomen van mijn vader komen.

Hoe regel ik dit nou? Die van mn ma kan ik doorgeven, maar wat doe ik met die van mn pa?
    Iemand info? Folders die et uitleggen?
    IB-Groep is weer es niet na 5 uur bereikbaar, wat een BS
    De IB-Goep kan vaak nog wel aan het inkomen van een ouder komen. Vul het volgende formulier in: http://www.ib-groep.nl/pa(...)en_met_je_ouders.asp en ook de gegevens van je vader. De IB-Groep gaat dan het inkomen opvragen bij de belastingdienst.

http://www.ib-groep.nl/pa(...)en_met_je_ouders.asp hier nog een folder waar het e.e.a. staat uitgelegd.
    Mocht je nog vragen hebben kun je het beste even tussen 9 en 17 contact opnemen met de klantenservice van de IB-Groep. Ik wil je ook wel verder helpen, maar om je situatie volledig op FOK! te plaatsen lijkt mij wat ver gaan ...... ';)
      Milf woensdag 1 juli 2009 @ 16:40:58 #14
    16000 nikky
    pi_70551624
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 18:20 schreef jakovasaur het volgende:
    Normaal gesproken had je met een weekend-ov de hele periode van 16 juli tot 16 augustus gratis reizen... Nu blijkbaar alleen 's weekends. Lafjes dat ze dat opeens veranderd hebben.
    Opeens veranderd? Wanneer was dit anders dan?
      Milf woensdag 1 juli 2009 @ 16:44:23 #15
    16000 nikky
    pi_70551744
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 15:01 schreef Dirkos1987 het volgende:
    Na vrijdag heb ik mijn punten dus, en ik verwacht dat ik het niet heel goed heb gemaakt en dat ik de 22,5 studiepunt niet ga halen, dus: Uitschrijven.

Maar ik wil eigenlijk in de maand juli nog wel mijn studiefinanciering van 330 euro ontvangen, kan ik dan gewoon na die betaal termijn uitschrijven?
    Zolang je staat ingeschreven heb je recht op studiefinanciering. Je hebt het over studiepunten en ga er in dit geval vanuit dat je op het hoger onderwijs zit. Normaal gesproken blijf je het volledige collegejaar ingeschreven staan. Dit betekent tot en met 31 augustus 2009. Dan heb je ook recht op studiefinanciering tot en met augustus. Vraag je uitschrijving na bij je instelling! Ga niet blind uit van mijn antwoord over de inschrijving. .
    pi_70553158
    Ik kan me zelf toch ook uitschrijven, dat hoef ik niet via school te doen?

Ik had me toen der tijd ingeschreven via StudieLink, daar zie ik ook een optie op uitschrijven.
    Als ik dat via dat doe en dan nog bij IB groep doorgeef, dan komt het toch goed neem ik aan?
      Milf woensdag 1 juli 2009 @ 21:25:23 #17
    16000 nikky
    pi_70560836
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 17:24 schreef Dirkos1987 het volgende:
    Ik kan me zelf toch ook uitschrijven, dat hoef ik niet via school te doen?

Ik had me toen der tijd ingeschreven via StudieLink, daar zie ik ook een optie op uitschrijven.
    Als ik dat via dat doe en dan nog bij IB groep doorgeef, dan komt het toch goed neem ik aan?

Hoe bedoel je zelf uitschrijven?. Het uitschrijven bij de instelling gaat ook daadwerkelijk via de instelling. Mijn ervaring is dat in het hoger onderwijs in juli niet wordt uitgeschreven maar ingeschreven blijven staan tot en met eind augustus. Wil je je studiefinanciering eerder stopzetten is dit geen probleem natuurlijk . Als je je studiefinanciering stop wilt zetten kun je dit doorgeven via Mijn IB-Groep of via een Wijzgingsformulier

Studielink is een aanmelding en wijziging voor het komende collegejaar. Je hoeft niets door te geven aan studielink als je je niet hebt aangemeld voor collegejaar 2009 - 2010.
    pi_70564620
    Voor mezelf dan nog even voor de duidelijkheid,

Mijn school (hbo opleiding) weet dat ik niet genoeg studiepunten heb, ik heb al een brief thuis gekregen voor komend school jaar om studiegeld te betalen, als ik die niet betaal sta ik dan niet ingeschreven ?

En over studielink uitschrijven, daar staat gewoon een knop met : Uitschrijven, dus ik dacht dat het uitschrijven was voor mijn opleiding.

Maar wil ik uitschrijven moet ik dus naar mijn school gaan. hmm...
      Milf donderdag 2 juli 2009 @ 08:34:32 #19
    16000 nikky
    pi_70570552
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 23:05 schreef Dirkos1987 het volgende:

Mijn school (hbo opleiding) weet dat ik niet genoeg studiepunten heb, ik heb al een brief thuis gekregen voor komend school jaar om studiegeld te betalen, als ik die niet betaal sta ik dan niet ingeschreven ?

En over studielink uitschrijven, daar staat gewoon een knop met : Uitschrijven, dus ik dacht dat het uitschrijven was voor mijn opleiding.

Juistem. .
    pi_70617380
    Even een vraagje, een vriend van mij vertelde laatst dat hij het hele collegegeld krediet in 1 keer ontving aan het begin van het jaar. Nu wil ik dat ook maar kan niet vinden bij mijn IB-groep. Weet iemand waar dit staat?
    If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
      Milf vrijdag 3 juli 2009 @ 23:31:16 #21
    16000 nikky
    pi_70630412
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 16:39 schreef MaxC het volgende:
    Even een vraagje, een vriend van mij vertelde laatst dat hij het hele collegegeld krediet in 1 keer ontving aan het begin van het jaar. Nu wil ik dat ook maar kan niet vinden bij mijn IB-groep. Weet iemand waar dit staat?

Niet, je kunt het niet ineens ontvangen .
    pi_70653419
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 23:05 schreef Dirkos1987 het volgende:

Ik zat in een soortgelijke situatie en toen heb ik eerst maar even naar de uni gebeld om het na te vragen. Bij mij was het dus zo dat als ik het machtigingsformulier voor volgend jaar niet op zou sturen, en me uit zou schrijven bij studielink, dan werd er automatisch vanuit gegaan dat ik niet langer ingeschreven wilde staan als student bij de betreffende uni.
    pi_70735104
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 14:43 schreef nikky het volgende:

[..]

Ja. Maar bekijk eerst een Bericht van de IB-Groep, wellicht staat daar al vermeld dat je een master volgt.
    Ik heb even gekeken, maar bij Mijn IB-Groep staat alleen 'b rechtsgeleerdheid'. Dus dat betreft alleen de bachelor. Ik heb hiervoor nu de einddatum doorgegeven (31 augustus 2009). Nu ga ik per 1 september dus een master volgen, maar die wijziging kan ik pas doorgeven als de einddatum verwerkt is. Als ik dat na het weekend doe, klopt het dan allemaal? .
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
      Milf dinsdag 7 juli 2009 @ 13:10:09 #24
    16000 nikky
    pi_70736182
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 12:37 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken, maar bij Mijn IB-Groep staat alleen 'b rechtsgeleerdheid'. Dus dat betreft alleen de bachelor. Ik heb hiervoor nu de einddatum doorgegeven (31 augustus 2009). Nu ga ik per 1 september dus een master volgen, maar die wijziging kan ik pas doorgeven als de einddatum verwerkt is. Als ik dat na het weekend doe, klopt het dan allemaal? .
    Helemaal.
    pi_70740852
    Ik wil graag een nullening aanvragen en zit nu in Mijn IB-Groep, maar ik zie nergens staan waar je dat dan kunt aanvragen. Heb wel al mijn stufi opgezegd vanaf 1 september. Iemand die me kan helpen??
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      Milf dinsdag 7 juli 2009 @ 15:32:18 #26
    16000 nikky
    pi_70741863
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
    Ik wil graag een nullening aanvragen en zit nu in Mijn IB-Groep, maar ik zie nergens staan waar je dat dan kunt aanvragen. Heb wel al mijn stufi opgezegd vanaf 1 september. Iemand die me kan helpen??
    Je moet juist je studiefinanciering NIET stopzetten. Een nullening is óók studiefinanciering.

Dus ga die wijziging maar weer ongedaan maken ;-). Aangezien ik nu niet zo heel veel tijd meer heb en niet weet wanneer en hoe je deze wjziging hebt doorgegeven, een aantal antwoorden:

Via mijn IB-Groep: Je vraagt opnieuw studiefinanciering aan doorop het "w"tje te klikken bij "aangevraagd". Hier geef je aan per 1 september weer studiefinanciering te willen ontvangen. Dan wordt er gevraagd naar de samenstelling van je beurs. Hier geef je aan basisbeurs + lening. , bij de volgende vraag hoeveel je wilt lenen vul je ¤ 0,00 in.
    ( heb je ook een einddatum van je opleiding doorgegeven dan moet je ook onder het kopje school/studie je opleiding weer opgeven als nieuwe opleiding per 1 september ) Je kunt pas een wijziging doorgegeven als de vorige wijziging is verwerkt of ingetrokken. Hier gaat een weekend overheen.

Via een Wijziging Student formulier: http://www.ib-groep.nl/Images/8048_tcm7-1168.pdf

Vraag 1 ( NAW gegevens )
    Vraag 6 per 1 september 2009 ( hier kun je wel speciefiek de nullening aangeven. Bij Mijn IB-Groep is dit niet mogelijk.)
    Vraag 11

( heb je ook een einddatum van je opleiding doorgegeven dan moet je ook vraag 3 invullen )

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd en mijn boodschap overkomt. Zo niet dan hoor ik het graag en help ik je verder.
    pi_70743026
    Ik heb geen einddatum voor mijn opleiding opgegeven. Het volstaat dus wanneer ik onder "Ik wil de hoogte van mijn lening wijzigen" invul "gedeeltelijk, namelijk ¤ 0,00 per maand?
    pi_70748346
    Ik heb al een 4-jarige mbo opleiding gedaan en daarvoor 2,5 jaar een andere mbo opleiding, kan ik dan moeiteloos nog 4 jaar stufi krijgen voor een HBO studie?
    [P]otverdorie
    pi_70748760
    Ik ben m'n OV kwijtgeraakt, afgelopen vrijdag aangifte gedaan bij politiebureau en formulier ingeleverd bij postkantoor.

Wanneer kan ik de nieuwe OV-kaart verwachten
    pi_70762881
    Vandaag heb ik met pijn in mijn hart mijn OV Studentenkaart in moeten leveren. Nu wilde ik ook gelijk het reisrecht van mijn OV-chipkaart laten verwijderen maar deze bleek helaas defect te zijn. Nu heb ik een formulier gekregen voor een nieuwe OV-chipkaart en als ik die heb ontvangen dan moet ik het reisrecht dus van deze laten verwijderen, aldus de meneer van het OV servicepunt.

Vandaag heb ik dus maar even de IB Groep opgebeld met de vraag of ik hier geen problemen mee ga krijgen, waarop ik meteen te horen kreeg dat ik dat maar met het Openbaar Vervoer bedrijf uit moet zoeken. Aangezien ik dacht dat de vraag toch echt bij de IB Groep thuis hoorde heb ik alsnog de vraag gesteld, waarop ik een antwoord kreeg dat luidde dat ik er "zeer waarschijnlijk" geen problemen mee kan krijgen.

Aangezien dit antwoord mij geen 100% zekerheid geeft stel ik hier nogmaals de vraag. Kan ik zonder problemen wachten op de nieuwe OV-chipkaart en zodra ik die ontvangen heb meteen het reisrecht laten verwijderen?

Op de website www.studentenreisbewijs.nl staat het volgende:
    quote:
    En uiteraard moet je het elektronisch reisproduct van je OV-chipkaart laten verwijderen als je je papieren kaart inlevert. Als je toch gebruik maakt van een elektronisch reisproduct op de OV-chipkaart dat niet in overeenstemming is met je papieren kaart, dan reis je zwart, en ben je dus in overtreding. Bij controle kan je OV-chipkaart worden ingenomen en kan je een boete krijgen.
    Kan ik er dus van uitgaan dat er niks aan de hand is zolang ik maar geen gebruik maak van de OV-chipkaart?
    Tok.
      Milf woensdag 8 juli 2009 @ 09:17:07 #31
    16000 nikky
    pi_70769088
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
    Ik heb geen einddatum voor mijn opleiding opgegeven. Het volstaat dus wanneer ik onder "Ik wil de hoogte van mijn lening wijzigen" invul "gedeeltelijk, namelijk ¤ 0,00 per maand?
    Ja dat klopt.

Ik hoor vanmorgen dat er problemen zijn met het aanvragen van een nullening via Mijn IB Groep. Dit kun je op de volgende manier oplossen:
    Geef dan door dat je ¤ 1,00 wilt lenen. Zodra deze is verwerkt zet je hem op ¤ 0,00. Het is een omweg maar het werkt .
    pi_70769180
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 09:17 schreef nikky het volgende:

[..]

Ja dat klopt.

Ik hoor vanmorgen dat er problemen zijn met het aanvragen van een nullening via Mijn IB Groep. Dit kun je op de volgende manier oplossen:
    Geef dan door dat je ¤ 1,00 wilt lenen. Zodra deze is verwerkt zet je hem op ¤ 0,00. Het is een omweg maar het werkt .
    Heb het gisteren al gedaan en volgens mij is het nu goed gegaan. Nu nog naar Studielink bellen om een inlognaam en wachtwoord, wat een schijtprogramma is dat zeg
      Milf woensdag 8 juli 2009 @ 09:34:12 #33
    16000 nikky
    pi_70769422
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 18:01 schreef NatteBever het volgende:
    Ik heb al een 4-jarige mbo opleiding gedaan en daarvoor 2,5 jaar een andere mbo opleiding, kan ik dan moeiteloos nog 4 jaar stufi krijgen voor een HBO studie?

Heb je prestatiebeurs ontvangen voor een opleiding op niveau 3 of 4 en ga je een opleiding volgen in het hoger onderwijs? Dan heb je opnieuw recht op minimaal 4 jaar prestatiebeurs. De maanden dat je prestatiebeurs hebt ontvangen voor het mbo worden niet in mindering gebracht op je prestatiebeurs voor het hoger onderwijs.

( Dit geldt alleen als je niet eerder studiefinanciering hebt ontvangen voor HO )
      Milf woensdag 8 juli 2009 @ 09:41:30 #34
    16000 nikky
    pi_70769570
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 18:14 schreef Richel het volgende:
    Ik ben m'n OV kwijtgeraakt, afgelopen vrijdag aangifte gedaan bij politiebureau en formulier ingeleverd bij postkantoor.

Wanneer kan ik de nieuwe OV-kaart verwachten
    Heb je het formulier ook afgelopen vrijdag ingeleverd? Zo ja dan ontvang je deze donderdag het afhaal berciht en kun je vrijdag je kaart ophalen. Heb je deze later ingeleverd dan zul je het afhaalbericht volgende week donderdag ontvangen en volgende week vrijdag je kaart kunnen ophalen. ( De regel is: binnen 10 werkdagen ligt er een nieuwe kaart klaar )
      Milf woensdag 8 juli 2009 @ 09:58:31 #35
    16000 nikky
    pi_70769924
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 23:00 schreef kip_zonder-kop het volgende:
    Vandaag heb ik met pijn in mijn hart mijn OV Studentenkaart in moeten leveren. Nu wilde ik ook gelijk het reisrecht van mijn OV-chipkaart laten verwijderen maar deze bleek helaas defect te zijn. Nu heb ik een formulier gekregen voor een nieuwe OV-chipkaart en als ik die heb ontvangen dan moet ik het reisrecht dus van deze laten verwijderen, aldus de meneer van het OV servicepunt.

Vandaag heb ik dus maar even de IB Groep opgebeld met de vraag of ik hier geen problemen mee ga krijgen, waarop ik meteen te horen kreeg dat ik dat maar met het Openbaar Vervoer bedrijf uit moet zoeken. Aangezien ik dacht dat de vraag toch echt bij de IB Groep thuis hoorde heb ik alsnog de vraag gesteld, waarop ik een antwoord kreeg dat luidde dat ik er "zeer waarschijnlijk" geen problemen mee kan krijgen.

Aangezien dit antwoord mij geen 100% zekerheid geeft stel ik hier nogmaals de vraag. Kan ik zonder problemen wachten op de nieuwe OV-chipkaart en zodra ik die ontvangen heb meteen het reisrecht laten verwijderen?

Op de website www.studentenreisbewijs.nl staat het volgende:
    [..]

Kan ik er dus van uitgaan dat er niks aan de hand is zolang ik maar geen gebruik maak van de OV-chipkaart?

Het antwoord van de IB-Groep is correct. Hierop kan antwoord door de IB-Groep worden gegeven. Immers, deze is alleen verantwoordelijk voor de "papieren" OV-studentenkaart.

Je zult contact moeten opnemen met www.ov-chipkaart.nl
      Milf woensdag 8 juli 2009 @ 10:00:06 #36
    16000 nikky
    pi_70769958
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb het gisteren al gedaan en volgens mij is het nu goed gegaan. Nu nog naar Studielink bellen om een inlognaam en wachtwoord, wat een schijtprogramma is dat zeg
    Staat je wijziging zichtbaar in Mijn IB-Groep? Dan komt het in orde

Met Studielink heb ik geen ervaringen
    pi_70770071
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 10:00 schreef nikky het volgende:

[..]

Staat je wijziging zichtbaar in Mijn IB-Groep? Dan komt het in orde

bedankt!
      Milf woensdag 8 juli 2009 @ 10:07:39 #38
    16000 nikky
    pi_70770117
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

bedankt!
    Graag gedaan
    pi_70773095
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 09:34 schreef nikky het volgende:

[..]

Heb je prestatiebeurs ontvangen voor een opleiding op niveau 3 of 4 en ga je een opleiding volgen in het hoger onderwijs? Dan heb je opnieuw recht op minimaal 4 jaar prestatiebeurs. De maanden dat je prestatiebeurs hebt ontvangen voor het mbo worden niet in mindering gebracht op je prestatiebeurs voor het hoger onderwijs.

( Dit geldt alleen als je niet eerder studiefinanciering hebt ontvangen voor HO )
    Ik heb een soortgelijke vraag.

Ik heb al eerder een HBO-opleiding gedaan (niet afgemaakt, na 1,5 jaar gestopt). Hierna heb ik een MBO opleiding gedaan waar ik mijn diploma voor gehaald heb. Nu wil ik weer een HBO-opleiding gaan volgend (Associate degree). Hoeveel jaar studiefinanciering kan ik nog ontvangen? Is dit dan 48 maanden - het aantal maanden wat ik al bij mijn 'afgebroken HBO' heb opgebruikt? Of begin ik 'gewoon' weer met het volle pond?
    Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
    CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
    Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
    Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
    pi_70775262
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 09:34 schreef nikky het volgende:

[..]

Top! Je bent een engel
    [P]otverdorie
      Milf woensdag 8 juli 2009 @ 15:22:03 #41
    16000 nikky
    pi_70781083
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 11:50 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Ik heb een soortgelijke vraag.

Ik heb al eerder een HBO-opleiding gedaan (niet afgemaakt, na 1,5 jaar gestopt). Hierna heb ik een MBO opleiding gedaan waar ik mijn diploma voor gehaald heb. Nu wil ik weer een HBO-opleiding gaan volgend (Associate degree). Hoeveel jaar studiefinanciering kan ik nog ontvangen? Is dit dan 48 maanden - het aantal maanden wat ik al bij mijn 'afgebroken HBO' heb opgebruikt? Of begin ik 'gewoon' weer met het volle pond?

De maanden die je hebt verbruikt bij hoger onderwijs, blijven ook verbruikt. Als je een nieuwe opleiding gaat beginnen begint niet je teller opnieuw zeg maar. Je gebruikt dan je resterend recht. Je zou nog 2.5 jaar prestatiebeurs over hebben ( daarachter nog drie jaar lenen ), maarrrrr een Associate Degree opleiding geeft geen recht op vier jaar omzettiing.

Van de site via vraag & antwoord:
    quote:
    Vraag
    Hoe lang heb ik recht op studiefinanciering als ik een Associate-degreeprogramma volg?

Antwoord
    Voor een voltijdse of duale hbo- opleiding krijg je altijd vier jaar prestatiebeurs. Daarna kun je nog drie jaar lenen.

De prestatiebeurs wordt uitbetaald als voorlopige lening.
    Bij het behalen van het Associate-degree diploma wordt maximaal twee jaar prestatiebeurs omgezet in gift.
    Het vetgedrukte is wel belangrijk voor je aangezien je eerder studiefinanciering hebt ontvangen.

quote:
    Vraag:
    Heb ik recht op studiefinanciering als ik een Associate-degreeprogramma ga volgen?

Antwoord
    Je hebt recht op studiefinanciering als je een Associate-degreeprogramma volgt en ook aan de overige voorwaarden voldoet.

Voor een overzicht van de Associate-degreeprogramma's kun je klikken op onderstaande link.

Zie ook:> Overzicht Associate-Degreeprogramma's http://www.ib-groep.nl/Images/lijst_Ad_%2004_04_07_tcm7-6616.xls
    pi_70907287
    Deze zomer ben ik bezig met mijn stage.
    Nu is mijn OV studentenkaart niet geldig van 16 juli tot 16 augustus, maar moet ik wel reizen naar mijn stageplaats.
    Is het mogelijk om hier een vergoeding van aan te vragen via de IB-groep?
    De site van de IBG geeft mij geen duidelijkheid.
    pi_70907560
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 17:46 schreef its_me_ het volgende:
    Nu is mijn OV studentenkaart niet geldig van 16 juli tot 16 augustus, maar moet ik wel reizen naar mijn stageplaats.
    Denk het niet omdat het zomervakantie is en dus geen school. Je kan het beste even bellen met de IB-groep. Anders lijkt het mij logischer dat je stageplaatst het vergoed. (Je mag wel gewoon op roze strippenkaarten).
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
      maandag 13 juli 2009 @ 01:31:22 #44
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_70922306
    Ik heb een eenjarige master gedaan en ga volgend jaar verder met het tweede jaar van een tweejarige (onderzoeks)master. Krijg ik hier gewoon studiefinanciering voor, terwijl ik al een masteropleiding heb afgerond?
      Moderator maandag 13 juli 2009 @ 02:03:02 #45
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_70922854
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 01:31 schreef GlowMouse het volgende:
    Ik heb een eenjarige master gedaan en ga volgend jaar verder met het tweede jaar van een tweejarige (onderzoeks)master. Krijg ik hier gewoon studiefinanciering voor, terwijl ik al een masteropleiding heb afgerond?
    Je hebt nu 4 jaar gehad?
      maandag 13 juli 2009 @ 02:13:04 #46
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_70923000
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 02:03 schreef Renesite het volgende:

[..]

Je hebt nu 4 jaar gehad?
    Ja, hiervoor nog een driejarige wo-bachelor, alles nominaal.
      Moderator maandag 13 juli 2009 @ 02:14:32 #47
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_70923018
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 02:13 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Ja, hiervoor nog een driejarige wo-bachelor, alles nominaal.
    3 jaar nomiaal bachelor.
    1 jaar master

Officieel niet dus, maar is het een totaal nieuwe opleiding? Is het betaald? Is het een officiele master (als zodanig bekend) of ook echt als zodanig beschreven: onderzoeksmaster.

Er bestaan natuurlijk wel uitzonderingen die verdieping toelaten. Vertragingen willen je wel eens gesponsord worden en dergelijke. Er kan een speciaal potje zijn.
      Milf maandag 13 juli 2009 @ 08:57:44 #48
    16000 nikky
    pi_70924935
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 17:46 schreef its_me_ het volgende:
    Hoi,

Je kunt geen vergoeding aanvragen.
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 02:14 schreef Renesite het volgende:

[..]

3 jaar nomiaal bachelor.
    1 jaar master

Officieel niet dus, maar is het een totaal nieuwe opleiding? Is het betaald? Is het een officiele master (als zodanig bekend) of ook echt als zodanig beschreven: onderzoeksmaster.

Er bestaan natuurlijk wel uitzonderingen die verdieping toelaten. Vertragingen willen je wel eens gesponsord worden en dergelijke. Er kan een speciaal potje zijn.
    Hoezo officieel niet

Al het officieel een twee jarige master is ( dus niet 1 jaar premaster en jaar master ) dan heb je recht op een extra jaar prestatiebeurs.

http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/prestatiebeurs.asp
    quote:
    Hoe lang krijg je prestatiebeurs?
    Als je gaat studeren aan een universiteit of hogeschool krijg je meestal vier jaar prestatiebeurs. Daarna kun je nog drie jaar lenen. Voor langere studies kun je meer dan vier jaar prestatiebeurs krijgen. Doe je bijvoorbeeld na je wo-bachelor nog een tweejarige masteropleiding, dan krijg je één jaar extra prestatiebeurs. Ook als je na je hbo-bachelor overstapt naar een tweejarige master, krijg je één jaar extra prestatiebeurs.

Een studie geneeskunde heeft 3 jaar Bachelor en 3 jaar Master. Voor geneeskunde krijg je in totaal 2 jaar extra prestatiebeurs
      Moderator maandag 13 juli 2009 @ 10:44:33 #49
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_70927015
    Oh? Maar dit was toch een éxtra master naast zijn al afgeronde master? Dat begreep ik er uit.
      maandag 13 juli 2009 @ 10:52:27 #50
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_70927227
    Het gaat om een master bij http://center.uvt.nl/gs/ Daarvoor moet ik me inschrijven aan de UvT en collegegeld betalen. Het is dus wel een officiële tweejarige master, maar ik heb al een andere master gehaald.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')