abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf dinsdag 7 juli 2009 @ 15:32:18 #26
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_70741863
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik wil graag een nullening aanvragen en zit nu in Mijn IB-Groep, maar ik zie nergens staan waar je dat dan kunt aanvragen. Heb wel al mijn stufi opgezegd vanaf 1 september. Iemand die me kan helpen??
Je moet juist je studiefinanciering NIET stopzetten. Een nullening is óók studiefinanciering.

Dus ga die wijziging maar weer ongedaan maken ;-). Aangezien ik nu niet zo heel veel tijd meer heb en niet weet wanneer en hoe je deze wjziging hebt doorgegeven, een aantal antwoorden:

Via mijn IB-Groep: Je vraagt opnieuw studiefinanciering aan doorop het "w"tje te klikken bij "aangevraagd". Hier geef je aan per 1 september weer studiefinanciering te willen ontvangen. Dan wordt er gevraagd naar de samenstelling van je beurs. Hier geef je aan basisbeurs + lening. , bij de volgende vraag hoeveel je wilt lenen vul je ¤ 0,00 in.
( heb je ook een einddatum van je opleiding doorgegeven dan moet je ook onder het kopje school/studie je opleiding weer opgeven als nieuwe opleiding per 1 september ) Je kunt pas een wijziging doorgegeven als de vorige wijziging is verwerkt of ingetrokken. Hier gaat een weekend overheen.

Via een Wijziging Student formulier: http://www.ib-groep.nl/Images/8048_tcm7-1168.pdf

Vraag 1 ( NAW gegevens )
Vraag 6 per 1 september 2009 ( hier kun je wel speciefiek de nullening aangeven. Bij Mijn IB-Groep is dit niet mogelijk.)
Vraag 11

( heb je ook een einddatum van je opleiding doorgegeven dan moet je ook vraag 3 invullen )

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd en mijn boodschap overkomt. Zo niet dan hoor ik het graag en help ik je verder.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_70743026
Ik heb geen einddatum voor mijn opleiding opgegeven. Het volstaat dus wanneer ik onder "Ik wil de hoogte van mijn lening wijzigen" invul "gedeeltelijk, namelijk ¤ 0,00 per maand?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_70748346
Ik heb al een 4-jarige mbo opleiding gedaan en daarvoor 2,5 jaar een andere mbo opleiding, kan ik dan moeiteloos nog 4 jaar stufi krijgen voor een HBO studie?
[P]otverdorie
pi_70748760
Ik ben m'n OV kwijtgeraakt, afgelopen vrijdag aangifte gedaan bij politiebureau en formulier ingeleverd bij postkantoor.

Wanneer kan ik de nieuwe OV-kaart verwachten
pi_70762881
Vandaag heb ik met pijn in mijn hart mijn OV Studentenkaart in moeten leveren. Nu wilde ik ook gelijk het reisrecht van mijn OV-chipkaart laten verwijderen maar deze bleek helaas defect te zijn. Nu heb ik een formulier gekregen voor een nieuwe OV-chipkaart en als ik die heb ontvangen dan moet ik het reisrecht dus van deze laten verwijderen, aldus de meneer van het OV servicepunt.

Vandaag heb ik dus maar even de IB Groep opgebeld met de vraag of ik hier geen problemen mee ga krijgen, waarop ik meteen te horen kreeg dat ik dat maar met het Openbaar Vervoer bedrijf uit moet zoeken. Aangezien ik dacht dat de vraag toch echt bij de IB Groep thuis hoorde heb ik alsnog de vraag gesteld, waarop ik een antwoord kreeg dat luidde dat ik er "zeer waarschijnlijk" geen problemen mee kan krijgen.

Aangezien dit antwoord mij geen 100% zekerheid geeft stel ik hier nogmaals de vraag. Kan ik zonder problemen wachten op de nieuwe OV-chipkaart en zodra ik die ontvangen heb meteen het reisrecht laten verwijderen?

Op de website www.studentenreisbewijs.nl staat het volgende:
quote:
En uiteraard moet je het elektronisch reisproduct van je OV-chipkaart laten verwijderen als je je papieren kaart inlevert. Als je toch gebruik maakt van een elektronisch reisproduct op de OV-chipkaart dat niet in overeenstemming is met je papieren kaart, dan reis je zwart, en ben je dus in overtreding. Bij controle kan je OV-chipkaart worden ingenomen en kan je een boete krijgen.
Kan ik er dus van uitgaan dat er niks aan de hand is zolang ik maar geen gebruik maak van de OV-chipkaart?
Tok.
  Milf woensdag 8 juli 2009 @ 09:17:07 #31
16000 nikky
pi_70769088
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb geen einddatum voor mijn opleiding opgegeven. Het volstaat dus wanneer ik onder "Ik wil de hoogte van mijn lening wijzigen" invul "gedeeltelijk, namelijk ¤ 0,00 per maand?
Ja dat klopt.

Ik hoor vanmorgen dat er problemen zijn met het aanvragen van een nullening via Mijn IB Groep. Dit kun je op de volgende manier oplossen:
Geef dan door dat je ¤ 1,00 wilt lenen. Zodra deze is verwerkt zet je hem op ¤ 0,00. Het is een omweg maar het werkt .
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_70769180
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:17 schreef nikky het volgende:

[..]

Ja dat klopt.

Ik hoor vanmorgen dat er problemen zijn met het aanvragen van een nullening via Mijn IB Groep. Dit kun je op de volgende manier oplossen:
Geef dan door dat je ¤ 1,00 wilt lenen. Zodra deze is verwerkt zet je hem op ¤ 0,00. Het is een omweg maar het werkt .
Heb het gisteren al gedaan en volgens mij is het nu goed gegaan. Nu nog naar Studielink bellen om een inlognaam en wachtwoord, wat een schijtprogramma is dat zeg
  Milf woensdag 8 juli 2009 @ 09:34:12 #33
16000 nikky
pi_70769422
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:01 schreef NatteBever het volgende:
Ik heb al een 4-jarige mbo opleiding gedaan en daarvoor 2,5 jaar een andere mbo opleiding, kan ik dan moeiteloos nog 4 jaar stufi krijgen voor een HBO studie?

Heb je prestatiebeurs ontvangen voor een opleiding op niveau 3 of 4 en ga je een opleiding volgen in het hoger onderwijs? Dan heb je opnieuw recht op minimaal 4 jaar prestatiebeurs. De maanden dat je prestatiebeurs hebt ontvangen voor het mbo worden niet in mindering gebracht op je prestatiebeurs voor het hoger onderwijs.

( Dit geldt alleen als je niet eerder studiefinanciering hebt ontvangen voor HO )
  Milf woensdag 8 juli 2009 @ 09:41:30 #34
16000 nikky
pi_70769570
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:14 schreef Richel het volgende:
Ik ben m'n OV kwijtgeraakt, afgelopen vrijdag aangifte gedaan bij politiebureau en formulier ingeleverd bij postkantoor.

Wanneer kan ik de nieuwe OV-kaart verwachten
Heb je het formulier ook afgelopen vrijdag ingeleverd? Zo ja dan ontvang je deze donderdag het afhaal berciht en kun je vrijdag je kaart ophalen. Heb je deze later ingeleverd dan zul je het afhaalbericht volgende week donderdag ontvangen en volgende week vrijdag je kaart kunnen ophalen. ( De regel is: binnen 10 werkdagen ligt er een nieuwe kaart klaar )
  Milf woensdag 8 juli 2009 @ 09:58:31 #35
16000 nikky
pi_70769924
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:00 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag heb ik met pijn in mijn hart mijn OV Studentenkaart in moeten leveren. Nu wilde ik ook gelijk het reisrecht van mijn OV-chipkaart laten verwijderen maar deze bleek helaas defect te zijn. Nu heb ik een formulier gekregen voor een nieuwe OV-chipkaart en als ik die heb ontvangen dan moet ik het reisrecht dus van deze laten verwijderen, aldus de meneer van het OV servicepunt.

Vandaag heb ik dus maar even de IB Groep opgebeld met de vraag of ik hier geen problemen mee ga krijgen, waarop ik meteen te horen kreeg dat ik dat maar met het Openbaar Vervoer bedrijf uit moet zoeken. Aangezien ik dacht dat de vraag toch echt bij de IB Groep thuis hoorde heb ik alsnog de vraag gesteld, waarop ik een antwoord kreeg dat luidde dat ik er "zeer waarschijnlijk" geen problemen mee kan krijgen.

Aangezien dit antwoord mij geen 100% zekerheid geeft stel ik hier nogmaals de vraag. Kan ik zonder problemen wachten op de nieuwe OV-chipkaart en zodra ik die ontvangen heb meteen het reisrecht laten verwijderen?

Op de website www.studentenreisbewijs.nl staat het volgende:
[..]

Kan ik er dus van uitgaan dat er niks aan de hand is zolang ik maar geen gebruik maak van de OV-chipkaart?

Het antwoord van de IB-Groep is correct. Hierop kan antwoord door de IB-Groep worden gegeven. Immers, deze is alleen verantwoordelijk voor de "papieren" OV-studentenkaart.

Je zult contact moeten opnemen met www.ov-chipkaart.nl
  Milf woensdag 8 juli 2009 @ 10:00:06 #36
16000 nikky
pi_70769958
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb het gisteren al gedaan en volgens mij is het nu goed gegaan. Nu nog naar Studielink bellen om een inlognaam en wachtwoord, wat een schijtprogramma is dat zeg
Staat je wijziging zichtbaar in Mijn IB-Groep? Dan komt het in orde

Met Studielink heb ik geen ervaringen
pi_70770071
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:00 schreef nikky het volgende:

[..]

Staat je wijziging zichtbaar in Mijn IB-Groep? Dan komt het in orde

bedankt!
  Milf woensdag 8 juli 2009 @ 10:07:39 #38
16000 nikky
pi_70770117
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

bedankt!
Graag gedaan
pi_70773095
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:34 schreef nikky het volgende:

[..]

Heb je prestatiebeurs ontvangen voor een opleiding op niveau 3 of 4 en ga je een opleiding volgen in het hoger onderwijs? Dan heb je opnieuw recht op minimaal 4 jaar prestatiebeurs. De maanden dat je prestatiebeurs hebt ontvangen voor het mbo worden niet in mindering gebracht op je prestatiebeurs voor het hoger onderwijs.

( Dit geldt alleen als je niet eerder studiefinanciering hebt ontvangen voor HO )
Ik heb een soortgelijke vraag.

Ik heb al eerder een HBO-opleiding gedaan (niet afgemaakt, na 1,5 jaar gestopt). Hierna heb ik een MBO opleiding gedaan waar ik mijn diploma voor gehaald heb. Nu wil ik weer een HBO-opleiding gaan volgend (Associate degree). Hoeveel jaar studiefinanciering kan ik nog ontvangen? Is dit dan 48 maanden - het aantal maanden wat ik al bij mijn 'afgebroken HBO' heb opgebruikt? Of begin ik 'gewoon' weer met het volle pond?
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_70775262
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:34 schreef nikky het volgende:

[..]

Top! Je bent een engel
[P]otverdorie
  Milf woensdag 8 juli 2009 @ 15:22:03 #41
16000 nikky
pi_70781083
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:50 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Ik heb een soortgelijke vraag.

Ik heb al eerder een HBO-opleiding gedaan (niet afgemaakt, na 1,5 jaar gestopt). Hierna heb ik een MBO opleiding gedaan waar ik mijn diploma voor gehaald heb. Nu wil ik weer een HBO-opleiding gaan volgend (Associate degree). Hoeveel jaar studiefinanciering kan ik nog ontvangen? Is dit dan 48 maanden - het aantal maanden wat ik al bij mijn 'afgebroken HBO' heb opgebruikt? Of begin ik 'gewoon' weer met het volle pond?

De maanden die je hebt verbruikt bij hoger onderwijs, blijven ook verbruikt. Als je een nieuwe opleiding gaat beginnen begint niet je teller opnieuw zeg maar. Je gebruikt dan je resterend recht. Je zou nog 2.5 jaar prestatiebeurs over hebben ( daarachter nog drie jaar lenen ), maarrrrr een Associate Degree opleiding geeft geen recht op vier jaar omzettiing.

Van de site via vraag & antwoord:
quote:
Vraag
Hoe lang heb ik recht op studiefinanciering als ik een Associate-degreeprogramma volg?

Antwoord
Voor een voltijdse of duale hbo- opleiding krijg je altijd vier jaar prestatiebeurs. Daarna kun je nog drie jaar lenen.

De prestatiebeurs wordt uitbetaald als voorlopige lening.
Bij het behalen van het Associate-degree diploma wordt maximaal twee jaar prestatiebeurs omgezet in gift.
Het vetgedrukte is wel belangrijk voor je aangezien je eerder studiefinanciering hebt ontvangen.

quote:
Vraag:
Heb ik recht op studiefinanciering als ik een Associate-degreeprogramma ga volgen?

Antwoord
Je hebt recht op studiefinanciering als je een Associate-degreeprogramma volgt en ook aan de overige voorwaarden voldoet.

Voor een overzicht van de Associate-degreeprogramma's kun je klikken op onderstaande link.

Zie ook:> Overzicht Associate-Degreeprogramma's http://www.ib-groep.nl/Images/lijst_Ad_%2004_04_07_tcm7-6616.xls
pi_70907287
Deze zomer ben ik bezig met mijn stage.
Nu is mijn OV studentenkaart niet geldig van 16 juli tot 16 augustus, maar moet ik wel reizen naar mijn stageplaats.
Is het mogelijk om hier een vergoeding van aan te vragen via de IB-groep?
De site van de IBG geeft mij geen duidelijkheid.
pi_70907560
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:46 schreef its_me_ het volgende:
Nu is mijn OV studentenkaart niet geldig van 16 juli tot 16 augustus, maar moet ik wel reizen naar mijn stageplaats.
Denk het niet omdat het zomervakantie is en dus geen school. Je kan het beste even bellen met de IB-groep. Anders lijkt het mij logischer dat je stageplaatst het vergoed. (Je mag wel gewoon op roze strippenkaarten).
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 13 juli 2009 @ 01:31:22 #44
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_70922306
Ik heb een eenjarige master gedaan en ga volgend jaar verder met het tweede jaar van een tweejarige (onderzoeks)master. Krijg ik hier gewoon studiefinanciering voor, terwijl ik al een masteropleiding heb afgerond?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 02:03:02 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_70922854
quote:
Op maandag 13 juli 2009 01:31 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb een eenjarige master gedaan en ga volgend jaar verder met het tweede jaar van een tweejarige (onderzoeks)master. Krijg ik hier gewoon studiefinanciering voor, terwijl ik al een masteropleiding heb afgerond?
Je hebt nu 4 jaar gehad?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 13 juli 2009 @ 02:13:04 #46
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_70923000
quote:
Op maandag 13 juli 2009 02:03 schreef Renesite het volgende:

[..]

Je hebt nu 4 jaar gehad?
Ja, hiervoor nog een driejarige wo-bachelor, alles nominaal.
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 02:14:32 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_70923018
quote:
Op maandag 13 juli 2009 02:13 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Ja, hiervoor nog een driejarige wo-bachelor, alles nominaal.
3 jaar nomiaal bachelor.
1 jaar master

Officieel niet dus, maar is het een totaal nieuwe opleiding? Is het betaald? Is het een officiele master (als zodanig bekend) of ook echt als zodanig beschreven: onderzoeksmaster.

Er bestaan natuurlijk wel uitzonderingen die verdieping toelaten. Vertragingen willen je wel eens gesponsord worden en dergelijke. Er kan een speciaal potje zijn.
  Milf maandag 13 juli 2009 @ 08:57:44 #48
16000 nikky
pi_70924935
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:46 schreef its_me_ het volgende:
Hoi,

Je kunt geen vergoeding aanvragen.
quote:
Op maandag 13 juli 2009 02:14 schreef Renesite het volgende:

[..]

3 jaar nomiaal bachelor.
1 jaar master

Officieel niet dus, maar is het een totaal nieuwe opleiding? Is het betaald? Is het een officiele master (als zodanig bekend) of ook echt als zodanig beschreven: onderzoeksmaster.

Er bestaan natuurlijk wel uitzonderingen die verdieping toelaten. Vertragingen willen je wel eens gesponsord worden en dergelijke. Er kan een speciaal potje zijn.
Hoezo officieel niet

Al het officieel een twee jarige master is ( dus niet 1 jaar premaster en jaar master ) dan heb je recht op een extra jaar prestatiebeurs.

http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/prestatiebeurs.asp
quote:
Hoe lang krijg je prestatiebeurs?
Als je gaat studeren aan een universiteit of hogeschool krijg je meestal vier jaar prestatiebeurs. Daarna kun je nog drie jaar lenen. Voor langere studies kun je meer dan vier jaar prestatiebeurs krijgen. Doe je bijvoorbeeld na je wo-bachelor nog een tweejarige masteropleiding, dan krijg je één jaar extra prestatiebeurs. Ook als je na je hbo-bachelor overstapt naar een tweejarige master, krijg je één jaar extra prestatiebeurs.

Een studie geneeskunde heeft 3 jaar Bachelor en 3 jaar Master. Voor geneeskunde krijg je in totaal 2 jaar extra prestatiebeurs
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 10:44:33 #49
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_70927015
Oh? Maar dit was toch een éxtra master naast zijn al afgeronde master? Dat begreep ik er uit.
  maandag 13 juli 2009 @ 10:52:27 #50
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_70927227
Het gaat om een master bij http://center.uvt.nl/gs/ Daarvoor moet ik me inschrijven aan de UvT en collegegeld betalen. Het is dus wel een officiële tweejarige master, maar ik heb al een andere master gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')