abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72592749
Bedankt voor je snelle antwoord. Dus als die regel ook voor het mbo zou gelden zou ik dus niet bang moeten zijn als ik van niveau 4 -> 3 switch en bijvoorbeeld in 2013 mijn opleiding hebt afgemaakt dat ik dan geld moest terugbetalen (ik leen helemaal niks)
  woensdag 9 september 2009 @ 19:44:09 #242
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_72592822
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:42 schreef Stephan1237 het volgende:
Bedankt voor je snelle antwoord. Dus als die regel ook voor het mbo zou gelden zou ik dus niet bang moeten zijn als ik van niveau 4 -> 3 switch en bijvoorbeeld in 2013 mijn opleiding hebt afgemaakt dat ik dan geld moest terugbetalen (ik leen helemaal niks)
Jup. Ik heb het nog even opgezocht:
quote:
Wat is de prestatiebeurs in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo)?
Als u een opleiding volgt op niveau drie of vier (beroepsopleidende leerweg) in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo), komt u in aanmerking voor de prestatiebeurs. De prestatiebeurs wordt uitbetaald als lening. Als u binnen tien jaar uw diploma haalt, wordt de beurs omgezet in een gift. U hoeft dan niets terug te betalen. U krijgt de prestatiebeurs voor vier jaar. Daarna kunt u nog drie jaar lenen. De lening wordt niet omgezet in een gift. U mag uw prestatiebeurs en lening ook voor meerdere studies op niveau drie en vier inzetten. De ov-studentenkaart valt ook onder de prestatiebeurs.
Bron: http://www.postbus51.nl/n(...)psonderwijs-mbo.html
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_72592924
Heel erg bedankt voor je snelle hulp
  woensdag 9 september 2009 @ 19:54:20 #244
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_72593222
Geen dank
pi_72629942
Ik heb gehoord dat je als student zijnde niet meer dan 12.000 euro bruto bij mag verdienen per jaar. Nu heb ik naast me studie een leuk bijbaantje waar ik best veel bij aan het werk ben. Maar deze maand ga ik waarschijnlijk over de 12.000 euro grens heen. Als ik me stu fi stopzet moet me OV waarschijnlijk ook gelijk ingeleverd worden? Nu hoorde ik van een andere student die al 5 jaar stu fi heeft gekregen dat je door middel van een 0 euro lening alsnog recht hebt op een OV. Ik ben benieuwd of hier andere mensen ook ervaring hebben met de maximale bijverdienst grens en het recht op het behouden van me OV. Want stu fi zelf zal ik niet missen maar me OV wel
pi_72634405
Voor 2009 ligt de bijverdiengrens op ¤ 13.215,83. Je OV-studentenkaart is onderdeel van je studiefinanciering. Zet je die stop, dan moet je je OV-studentenkaart inleveren uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Jouw situatie is niet vergelijkbaar met die van de andere student, dus je mag je OV-studentenkaart niet houden. Zie hier.

De constructie met de nullening is van toepassing als je geen recht meer hebt op een prestatiebeurs. In dat geval kun je nog wel enkele jaren lenen. Omdat je dan wel gebruikmaakt van je recht op studiefinanciering, mag je je OV-studentenkaart houden (eventueel zelfs door niet te lenen, wat neerkomt op een lening van 0 euro). Zie hier.
pi_72673921
Even een vraagje, ik ben sinds 2 september begonnen met een MBO studie, BOL welliswaar maar heb dus aanvullende beurs ook aangevraagd. Blijkbaar kom ik hiervoor niet in aanmerking.

Mijn ouders zijn gescheiden, hebben een normaal inkomen, woon bij mijn moeder en bekostig mijn gehele studie zelf. Nu heb ik gister van een klasgenoot te horen gekregen waarvan de ouders samenzijn en wat meer verdienen als mijn ouders dat zij het wel krijgt ( haar vader heeft alles geregeld ), nu vraag ik me af wat ik kan doen om er toch voor in aanmerking te komen.

De formulieren van IB-groep voor inkomsten ouders heb ik beide laten ondertekenen, zowel vader als moeder dus dat is al geregeld.

Basisbeurs van +/- ¤73 ? en OV kaart heb ik ook, en een lening ( max ), wie o wie zou mij advies kunnen geven.
  Moderator zaterdag 12 september 2009 @ 15:40:18 #248
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72674305
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:22 schreef DJO. het volgende:
Even een vraagje, ik ben sinds 2 september begonnen met een MBO studie, BOL welliswaar maar heb dus aanvullende beurs ook aangevraagd. Blijkbaar kom ik hiervoor niet in aanmerking.

Mijn ouders zijn gescheiden, hebben een normaal inkomen, woon bij mijn moeder en bekostig mijn gehele studie zelf. Nu heb ik gister van een klasgenoot te horen gekregen waarvan de ouders samenzijn en wat meer verdienen als mijn ouders dat zij het wel krijgt ( haar vader heeft alles geregeld ), nu vraag ik me af wat ik kan doen om er toch voor in aanmerking te komen.

De formulieren van IB-groep voor inkomsten ouders heb ik beide laten ondertekenen, zowel vader als moeder dus dat is al geregeld.

Basisbeurs van +/- ¤73 ? en OV kaart heb ik ook, en een lening ( max ), wie o wie zou mij advies kunnen geven.
Euh... verdienen je ouders allebei modaal?
Heb jij broertjes/zusjes die 2 jaar jonger zijn? (telkinderen, meetellend in de berekening) of die klasgenoot?

Wanneer er een broertje/zusje is die studeert of binnen 2 jaar gaat studeren dan is de berekening al meteen anders.

Sowieso gaat de berekening over 2 jaar geleden (inkomen) Wie weet verdient die klasgenoot zijn/haar ouders pas sinds dit jaar evenveel, en daarvoor minder.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_72675450
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Euh... verdienen je ouders allebei modaal?
Heb jij broertjes/zusjes die 2 jaar jonger zijn? (telkinderen, meetellend in de berekening) of die klasgenoot?

Wanneer er een broertje/zusje is die studeert of binnen 2 jaar gaat studeren dan is de berekening al meteen anders.

Sowieso gaat de berekening over 2 jaar geleden (inkomen) Wie weet verdient die klasgenoot zijn/haar ouders pas sinds dit jaar evenveel, en daarvoor minder.
Mijn moeder verdiend meer richting het minimum en mijn vader richting modaal.
Ik heb geen broertje die 2 jaar jonger is, hij is pas 8 jaar.

Van me klasgenoot, zij heeft een broertje van 10 jaar.

Mijn moeder blijft het ook maar apart vinden dat ik niet in aanmerking kom voor de aanvullende beurs.
  Moderator zaterdag 12 september 2009 @ 16:28:14 #250
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72675483
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:26 schreef DJO. het volgende:

[..]

Mijn moeder verdiend meer richting het minimum en mijn vader richting modaal.
Ik heb geen broertje die 2 jaar jonger is, hij is pas 8 jaar.

Van me klasgenoot, zij heeft een broertje van 10 jaar.

Mijn moeder blijft het ook maar apart vinden dat ik niet in aanmerking kom voor de aanvullende beurs.
Hmmm... vraag een specificatie....

Sowieso: klasgenoot kan wel meer zeggen, maar waarover het meest ever gelogen wordt is over geldzaken.
pi_72679391
Precies, of zijn vader/moeder heeft een eigen bedrijf waar al het geld weer naartoe gaat, waardoor het lijkt alsof hij niets verdient waardoor de IB de maximale aanvullende beurs geeft.
Beneath the gold, bitter steel
pi_72679829
Juist ja, ik zal haar nog wel even aanspreken of ze een specificatie kan regelen, en of ze het één en ander wilt navragen aan der pa.

Maandag maar eerst weer even contact opnemen met het IB-groep, en dan zal ik wel even hier vermelden hoe en wat.
  Moderator zaterdag 12 september 2009 @ 19:17:25 #253
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72680025
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:10 schreef DJO. het volgende:
Juist ja, ik zal haar nog wel even aanspreken of ze een specificatie kan regelen, en of ze het één en ander wilt navragen aan der pa.

Maandag maar eerst weer even contact opnemen met het IB-groep, en dan zal ik wel even hier vermelden hoe en wat.
Let wel: je kan never nooit alles goed met elkaar 1 op 1 vergelijken!
pi_72773582
Klopt, nou ik ben naar de administratie van onze school toegestapt en gevraagd hoe het nou allemaal zit.

Na een hoop gebabbel kwam ze tot de conclusie dat ik nog geen onderwijskaart had ingevuld, deze heb ik nu dus ingevuld en ingeleverd, en moet het dus goedkomen zei de beste dame dus het zal mij benieuwen?
pi_72773980
Hoelang van te voren krijg je zo een afhaal bewijs eigenlijk ?
pi_72775811
weet iemand of het mogelijk is om je stufi stop te zetten maar wel je OV te houden? heb namelijk 1,5 jaar stagevertraging.... andere studie gaan doen.

Nu wil ik graag m'n stufi straks gebruiken als ik stage loop, nu woon ik nog thuis en gebruik ik het niet...
pi_72899937
Gisteren afhaalbewijs ontvangen bji de post en vandaag even opgehaald.
Nu staat er geldig per - tot en met "okt - dec 2009" Moet ik januari dan weer een nieuwe halen? (Ik ga gewoon door met mijn opleiding, ben nu nog 17, dus heb er dadelijk nog steeds recht op ect.) In dat boekje staat met informatie (die ik bij het afhaalbewijs had ontvangen) staan wel twee puntjes "je hoeft je kaart niet in te leveren als je recht hebt op studiefinanciering 1) maar je krijgt niet uitbetaald omdat een schuld wordt verrekend 2) en je in de 'leenfase' zit, maar de lening niet krijgt uitbetaald. Lenen doe ik sowieso niet, en ik heb ook geen schuld ofzo. Dus beetje onduidelijk voor mij of ik hem dan alsnog moet inleveren.)
pi_72900555
Ja, in december krijg je een nieuw afhaalbewijs voor een papieren kaart voor jan - dec 2010 (als er dan nog papieren kaarten zijn en de OV-chipkaart Nederland nog niet volledig heeft veroverd, maar dat laatste lijkt me niet). Je hoeft je oude kaart niet in te leveren, want na december is die toch niet meer geldig. Het inleveren is bedoeld voor mensen die een kaart hebben die bijvoorbeeld geldig is tot december, maar die eerder dat jaar stoppen met studeren/geen recht meer hebben op studiefinanciering.
pi_72902088
Gut, de gemeente heeft zo lang over mijn inschrijving gedaan dat ik nu 3 uur moet reizen om mijn OV op te halen .
Cool story, Hansel.
pi_72903554
Vraagje: Net mijn OV-studentenkaart opgehaald en de geldigheid is OKT - Dec 2009. Waarschijnlijk krijg je in 2010 een nieuw afhaalbericht thuis maar moet je dan steeds een nieuwe pasfoto inleveren bij het postkantoor?

Alvast bedankt
  Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 14:00:11 #261
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72904130
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:33 schreef Fabsenburn het volgende:
Vraagje: Net mijn OV-studentenkaart opgehaald en de geldigheid is OKT - Dec 2009. Waarschijnlijk krijg je in 2010 een nieuw afhaalbericht thuis maar moet je dan steeds een nieuwe pasfoto inleveren bij het postkantoor?

Alvast bedankt
Ja !
  Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 14:00:55 #262
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72904150
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:48 schreef FastFox91 het volgende:
Gisteren afhaalbewijs ontvangen bji de post en vandaag even opgehaald.
Nu staat er geldig per - tot en met "okt - dec 2009" Moet ik januari dan weer een nieuwe halen? (Ik ga gewoon door met mijn opleiding, ben nu nog 17, dus heb er dadelijk nog steeds recht op ect.) In dat boekje staat met informatie (die ik bij het afhaalbewijs had ontvangen) staan wel twee puntjes "je hoeft je kaart niet in te leveren als je recht hebt op studiefinanciering 1) maar je krijgt niet uitbetaald omdat een schuld wordt verrekend 2) en je in de 'leenfase' zit, maar de lening niet krijgt uitbetaald. Lenen doe ik sowieso niet, en ik heb ook geen schuld ofzo. Dus beetje onduidelijk voor mij of ik hem dan alsnog moet inleveren.)
Nieuwe pasfoto en voilla. ik heb ook de OVs mogen houden van afgelopen jaren
pi_72921152
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:33 schreef Fabsenburn het volgende:

Alvast bedankt
[paupermode]
gewoon je oude OV open knippen en die pasfoto gebruiken, het is even priegelen, maar dan hoef je niet meer naar de fotograaf =)
[/paupermode]
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_72921317
Dank Tochjo.
Renesite ook, en de paupertip van aardappel
pi_72960550
Als ik op de 24e het word overgemaakt, en zit bij de rabobank, krijg ik het dan ook de 24e?
  maandag 21 september 2009 @ 10:54:57 #266
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_72960628
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:52 schreef Flaccid het volgende:
Als ik op de 24e het word overgemaakt, en zit bij de rabobank, krijg ik het dan ook de 24e?
Rabobank is vrij snel ja.
pi_72960883
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:54 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Nais
pi_73118902
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:54 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Alle banken behalve 'postbank' zijn redelijk snel, dit komt door het bankensysteem, Postbank wordt helaas eenmaal per dag gesynchroniseerd met de overige banken....
pi_73240028
Ik heb 2 ov-chipkaarten gekregen. Moet ik er 1 terugsturen? Een vriend zei dat dat niet nodig was.
Het zijn allebei, identieke studentenkaarten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_73244724
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:19 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb 2 ov-chipkaarten gekregen. Moet ik er 1 terugsturen? Een vriend zei dat dat niet nodig was.
Het zijn allebei, identieke studentenkaarten.
Ik ook, net gekregen
Beneath the gold, bitter steel
pi_73247540
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:39 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik ook, net gekregen
En ik ook ja
pi_73247690
Serieus? Ik wil er ook nog één
pi_73247731
me 2
당신을 사랑합니다
pi_73252817
Dat gaat me geen 124 euro per maand kosten?
pi_73258105
Het is toch ook mogelijk om je abo op je chipkaart te vervangen?
Kan ik er dan misschien 1 omzetten naar weekend?
Dan kan ik als het het enige geldige studentenreisbewijs ( ) is, altijd gratis reizen
pi_73258134
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:02 schreef Ascendancy het volgende:
Het is toch ook mogelijk om je abo op je chipkaart te vervangen?
Kan ik er dan misschien 1 omzetten naar weekend?
Dan kan ik als het het enige geldige studentenreisbewijs ( ) is, altijd gratis reizen
Ik denk dat ze dat wel kunnen zien
pi_73258733
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:03 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat wel kunnen zien

Daar gaat mijn meesterplan.
pi_73262299
M'n OV kaart is nu officieel geldig !
pi_73317959
Kan je je OV niet inruilen voor een hogere stufi?
  Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:02:37 #280
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73318204
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:54 schreef Cahir het volgende:
Kan je je OV niet inruilen voor een hogere stufi?
Nope... ontzettend jammer imho. Scheelt 90 euro per maand afaik.
pi_73318866
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nope... ontzettend jammer imho. Scheelt 90 euro per maand afaik.
Inderdaad, zou wel tof zijn als er zo'n optie was.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:47:37 #282
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_73329567
Ik heb mijn afhaalbewijs (simpel 5 bij 5 papiertje) vergeten in een andere stad (op m'n kamer) kan ik ook zonder deze (met ID) mijn kaart ophalen? anders moet ik nog een week wachten namelijk op m'n OV om dat papiertje op te halen
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_73330021
Nee, volgens mij kan dat niet.

Weet iemand toevallig wanneer je stufi overgestort wordt als je er vanaf oktober recht op hebt?
Cool story, Hansel.
pi_73330053
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:09 schreef wikwakka2 het volgende:
Nee, volgens mij kan dat niet.

Weet iemand toevallig wanneer je stufi overgestort wordt als je er vanaf oktober recht op hebt?
Wat dacht je van 21-24 oktober?
pi_73330081
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:10 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Ah, ik dacht dat je het dan aan het begin van de maand zou krijgen, helaas niet dus.

En waar blijft mijn chipkaart, die heb ik nu onderhand ook wel nodig . Waarom moet het altijd zo lang duren.
Cool story, Hansel.
pi_73330087
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:47 schreef fusionfake het volgende:
Ik heb mijn afhaalbewijs (simpel 5 bij 5 papiertje) vergeten in een andere stad (op m'n kamer) kan ik ook zonder deze (met ID) mijn kaart ophalen? anders moet ik nog een week wachten namelijk op m'n OV om dat papiertje op te halen
Afhaalbericht kwijt?
Als je het afhaalbericht kwijt bent, kun je de OV-studentenkaart ook afhalen met je kaartnummer. In Mijn IB-Groep kun je precies zien wat je kaartnummer is en op welk postkantoor/-agentschap je kaart voor je klaar ligt. Je kunt het kaartnummer ook telefonisch opvragen. Met het kaartnummer, geldige legitimatie en twee goed gelijkende pasfoto's kun je de kaart vervolgens afhalen op het postkantoor/-agentschap
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:15:52 #287
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_73330119
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:13 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Afhaalbericht kwijt?
Als je het afhaalbericht kwijt bent, kun je de OV-studentenkaart ook afhalen met je kaartnummer. In Mijn IB-Groep kun je precies zien wat je kaartnummer is en op welk postkantoor/-agentschap je kaart voor je klaar ligt. Je kunt het kaartnummer ook telefonisch opvragen. Met het kaartnummer, geldige legitimatie en twee goed gelijkende pasfoto's kun je de kaart vervolgens afhalen op het postkantoor/-agentschap
Zulke replies maken mij blij

thanks
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_73584039
Moet je een master doen om je presatiebeurs terug te krijgen of is bachelor al voldoende?

[ Bericht 37% gewijzigd door banananasi op 11-10-2009 19:51:26 ]
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:50:42 #289
270782 Tazar_Yoot
Je moet wat.
pi_73591374
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:10 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Dat is dubbel kassa
Stufi+zakgeld+salaris binnen 1 week
pi_73739521
Van mij mag de stufi vandaag eigenlijk wel komen zonde dat ik nog ff moet wachten eigenlijk
pi_74038428
Ik had vorige maand iets extra geld nodig, dus had ik m'n lening op maximaal gezet. Alleen deze maand heb ik het geld ook gekregen. Kan ik dit terug storten of hoe werkt dat? Ik heb het nu niet nodig
  Moderator zondag 25 oktober 2009 @ 12:20:20 #292
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74039677
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 11:30 schreef Stienn het volgende:
Ik had vorige maand iets extra geld nodig, dus had ik m'n lening op maximaal gezet. Alleen deze maand heb ik het geld ook gekregen. Kan ik dit terug storten of hoe werkt dat? Ik heb het nu niet nodig
Op je spaarrekening zetten... Terugstorten hoeft pas over een aantal jaren !
pi_74073544
Is de ov kaart vandaag gewoon geldig ivm vakantie in het zuiden?
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:28:04 #294
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_74074024
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:11 schreef thefreakje het volgende:
Kijk even achterop
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:44:00 #295
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_74107649
Is het nou zo dat een studieschuld na verloop kan 'verjaren' of dat een urban legend?
pi_74109092
Ik geloof dat je 15 jaar lang na 10 jaar vanaf ingang stufi moet betalen naar vermogen.
En dan wat na die 15 jaar nog open staat kwijt gescholden wordt.
Dit is in ieder geval hoe het was, of dat nu nog zo is geen idee.
pi_74110402
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:11 schreef thefreakje het volgende:
Ja
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:55:05 #298
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_74112022
quote:
Op zondag 20 september 2009 00:07 schreef aardappel het volgende:

[..]

[paupermode]
gewoon je oude OV open knippen en die pasfoto gebruiken, het is even priegelen, maar dan hoef je niet meer naar de fotograaf =)
[/paupermode]
Mjah dat dacht ik ook de laatste keer dat ik mijn OV moest ophalen. Ik had geen nieuwe pasfoto's meer dus had mijn pasfoto (netjes) uitgeknipt en ging daarmee naar het postkantoor. Stond er een chagrijnig mens met 'vlot' kapsel achter de balie. Je kon nog als je goed keek zien dat hij al eens gebruikt was (zat folie op de foto). Dus nee dat mocht echt niet, nieuwe wetgeving, nee dan kwamen ze echt in de problemen, blablabla... De fotograaf was die dag uiteraard al dicht.
Dus ik heb de volgende ochtend maar een kaartje gekocht. Om later die dag bij de fotograaf langs te gaan (gelijk maar 8 foto's gekocht), en daarna alsnog mijn OV op te halen. Later die week maar eens zo'n formulier opgestuurd dat ik die dag mijn OV was vergeten mee te nemen. Paar weken later bevestiging dat ik het geld op mijn rekening gestort was .
pi_74117225
Hoe zit het nou precies als je klaar bent met je opleiding en dus opzoek gaat naar werk en je studiefinanciering. Die stopt dan maar dan heb ik nog een studieschuld+ovkaartstudieschuld. Heb zelf helemaal niks geleend en doe een opleiding op niveau 4 Administrateur. Ik zit nog wel op school t/m juli 2010 maar wou het gewoon alvast vragen. Moet ik dan de IBgroep tegen die tijd bellen als ik mijn diploma op zak heb? Want ik heb geen zin om terug te betalen als ik niks hebt geleend en gewoon mijn diploma hebt gehaald
pi_74118647
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:17 schreef Stephan1237 het volgende:
Hoe zit het nou precies als je klaar bent met je opleiding en dus opzoek gaat naar werk en je studiefinanciering. Die stopt dan maar dan heb ik nog een studieschuld+ovkaartstudieschuld. Heb zelf helemaal niks geleend en doe een opleiding op niveau 4 Administrateur. Ik zit nog wel op school t/m juli 2010 maar wou het gewoon alvast vragen. Moet ik dan de IBgroep tegen die tijd bellen als ik mijn diploma op zak heb? Want ik heb geen zin om terug te betalen als ik niks hebt geleend en gewoon mijn diploma hebt gehaald
Dan krijgt de IB-groep als het goed is gewoon door dat je je diploma hebt gehaald.
Anders zullen ze dit aangeven en kan je alsnog aantonen dat je het gehaald hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')