Trouwquote:Amsterdam – - Duitsland heeft een miljoen moslims meer dan tot nu toe werd gedacht. Volgens de gisteren verschenen studie ’Islamitisch leven in Duitsland’ van het Federale bureau voor migratie en vluchtelingen telt het land geen 3,4 miljoen moslims, maar 4,3 miljoen.
Op grond van deze nieuwe cijfers is vijf procent van de 82 miljoen Duitsers moslim. Van hen heeft de helft de Duitse nationaliteit. Ze blijken doorgaans beter geïntegreerd dan gedacht, aldus de opstellers van het rapport.
Ze leiden dat af uit de mate waarin moslims deelnemen aan activiteiten en verenigingen die voorheen autochtoon Duits waren.
Vrijwel alle moslims (98 procent) wonen in voormalig West-Duitsland. Een derde beschouwt zichzelf als ’zeer godsdienstig’, maar zeven procent gaat geregeld naar de moskee.
Oktoberfest?quote:Ze leiden dat af uit de mate waarin moslims deelnemen aan activiteiten en verenigingen die voorheen autochtoon Duits waren.
De PVV is een mannelijk persoon?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Trouw
Laat dit maar niet aan PVV zien, anders gaat zijn bloeddruk omhoog
Nee want zij zijn geintegreerd. Kun je niet lezen?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Trouw
In Meki's ogen welquote:
quote:maar zeven procent gaat geregeld naar de moskee.
Door bijtelling van de iillegalen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:03 schreef DirkZz het volgende:
1 miljoen moslims rijker, ze waren er al die tijd toch al?
Ze zijn daar nu alleen pas achter, slechte zaak.
De Islamisering is niet meer te stoppen, het is geen vijf voor twaalf, maar vijf overquote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Trouw
Idd.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:30 schreef Bommenlegger het volgende:
En wat wil je verder met dit topic slappy?
Nou, ik heb onderhands ook wel aardig wat Turkenmoppen gehoord over Duitsers. Met name in grote steden is er ook genoeg problematiek in de verpauperde wijken. Toen vorig jaar in München een bejaarde werd dood geslagen door een Turk (en een Griek dacht ik?) was Bild Zeitung ook snel met U-Bahn-schläger, en liepen enkele gemoederen ook hoog op.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:30 schreef Oksel het volgende:
Het grote verschil is dat het Turken zijn. Turken zijn prima, ook in Nederland. Wij hebben last van Marokkanen, die heb je (volgens mij, hoor er hier NOOIT iets over, en ik woon in Duitsland) in Duitsland een stuk minder.
Eens. Turken beginnen ook veel meer winkeltjes einz en dergelijkenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:30 schreef Oksel het volgende:
Het grote verschil is dat het Turken zijn. Turken zijn prima, ook in Nederland. Wij hebben last van Marokkanen, die heb je (volgens mij, hoor er hier NOOIT iets over, en ik woon in Duitsland) in Duitsland een stuk minder.
Als objectieve Moslim kan ik idd verklaren dat Turken zich over het algemeen beter gedragen dan Marokkanen. Maar elk voordeel heeft zijn nadeel. Turkse kinderen zijn vaak door de ouders helemaal vetgemest. Dat zie je bij Marokkanen minder. Marokkanen zijn gemiddeld genomen ook slimmer.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
Eens, Turken zijn veel beter dan Marokkanen. Marokkanen![]()
![]()
Maak jezelf vooral onsterfelijk belachelijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:59 schreef Apogist het volgende:
eerst dacht men dat moslims zeer slecht geintergreerd waren, nu blijkt dus dat ze slechts slecht geintergreerd zijn?
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:30 schreef Bommenlegger het volgende:
En wat wil je verder met dit topic slappy?
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:24 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Maak jezelf vooral onsterfelijk belachelijk.
Gemiddeld ja, maar het gemiddelde zit niet in Nederland, dat zit in Marokko. Dit aldus een Marokkaan van niet-Berber oorsprong die al 15 jaar in Indonesie woont. Ik heb het dus ook maar van horen zeggen, al moet ik toegeven dat het erg plausibel klinkt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:13 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Als objectieve Moslim kan ik idd verklaren dat Turken zich over het algemeen beter gedragen dan Marokkanen. Maar elk voordeel heeft zijn nadeel. Turkse kinderen zijn vaak door de ouders helemaal vetgemest. Dat zie je bij Marokk$anen minder. Marokkanen zijn gemiddeld genomen ook slimmer.
Maar in Nederland zal je meer Turken op de uni vinden dan Marokkanen. Op de uni zie je trouwens veel en veel vaker moslimvrouwen dan moslimmannen, wie kan mij dit verschil verklaren (volslagen offtopic)quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:13 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Als objectieve Moslim kan ik idd verklaren dat Turken zich over het algemeen beter gedragen dan Marokkanen. Maar elk voordeel heeft zijn nadeel. Turkse kinderen zijn vaak door de ouders helemaal vetgemest. Dat zie je bij Marokkanen minder. Marokkanen zijn gemiddeld genomen ook slimmer.
De helft van de moslims, ouder dan 16 jaar, is (ook) lid van een Duitse vereniging, slechts vier proces alleen van een ‘autochtone’ (b.v. Turkse cultuur) vereniging. Slechts 20% is lid van een religieuze religieuze vereniging of gemeente.quote:Die Studie legt nahe, dass viele muslimische Familien offenbar besser in die Gesellschaft integriert sind als zuweilen angenommen. Der Studie zufolge sind beispielsweise mehr als die Hälfte der Muslime, die älter sind als 16 Jahre, Mitglied eines deutschen Vereins. Nur eine kleine Minderheit – vier Prozent – sind ausschließlich in einem herkunftslandbezogenen Verein (etwa in türkischen Kulturvereinen).
Überraschend ist auch die geringe Zahl der Muslime, die Mitglieder in religiösen Vereinen und Gemeinden sind. Nur jeder fünfte Muslim und jede fünfte Muslima gaben eine solche Mitgliedschaft an.
76% van alle moslims, maar 84% van de Soennieten wil graag Islamitische godsdienstles voor hun kinderen op school. Verder bezoekt b.v. 3/4 van de moslims uit Iran nooit een Islamitische dienst, en 70% van moslims uit Turkije nooit. Van de vrouwen die zich 'zeer sterk gelovig' noemt draagt (slechts) 50% een hoofddoek in het openbaar.quote:Weiterhin kann man der Studie entnehmen, wie sehr die Muslime in Deutschland islamischen Religionsunterricht für ihre Söhne und Töchter wünschen. So sind 76 Prozent der Gesamtzahl der Muslime und 84 Prozent der Sunniten (denen sich beispielsweise viele Türken zurechnen) dafür, solchen Unterricht an Schulen einzuführen. Über die Frömmigkeit der Eltern liefert die Studie ebenfalls interessante Erkenntnisse und zeigt, dass sich die Intensität des gelebten Glaubens durchaus auch nach der regionalen Herkunft der Muslime differenzieren lässt. So sind Muslime mit Wurzeln in Südosteuropa – etwa Bosnien – weniger häufig ins Gebet vertieft, als solche aus afrikanischen Ländern. Nur etwa zehn Prozent der aus dem Iran stammenden Muslime bezeichnet sich selbst als „sehr stark gläubig“, Drei Viertel von ihnen besuchen nie eine religiöse Veranstaltung. Bei den Muslimen aus der Türkei sind es 41,4 Prozent, die sich als „sehr stark gläubig“ bezeichnen, obgleich immerhin 70 Prozent angeben, selten oder nie religiöse Veranstaltungen zu besuchen. Interessant in diesem Zusammenhang ist auch die Erkenntnis der Forscher, dass nur jede zweite Frau, die sich selbst als sehr stark gläubig bezeichnet, zugleich auch ein Kopftuch in der Öffentlichkeit trägt.
4% wil dat hun dochter geen seksuele voorlichting krijgt op school, 7% wil geen zwemles. Opmerkelijk is dat gemiddeld 15% van de ouders hun dochter niet bij de seksuele voorlichting wil (ook Katholieken willen dit liever niet b.v.)quote:Relativ gering ist jedenfalls nach den Daten der Untersuchung die Zahl der Muslime, die ihre Kinder nicht zu bestimmten Unterrichtsformen in der schule schicken wollen. Von hundert Befragten gaben sieben an, ihre Töchter nicht am Schwimmunterricht teilnehmen zu lassen, vier wollten ihre Mädchen vom Sexualkundeunterricht fernhalten. Hierbei ist bemerkenswert, dass im Schnitt etwa 15 Prozent aller Eltern ihre Töchter aus religiösen und anderen Gründen vom Sexualkundeunterricht fernhalten möchten, also beispielsweise auch Katholiken oder Angehörige anderer Religionsgemeinschaften eine solche Abstinenz zuweilen befürworten.
Alhoewel moslims dus beter integreren dan gedacht, integreren ze gemiddeld wel slechter dan immigranten met een andere religie. Wat bijzonder opvalt is het mindere opleidingsniveau. De Turkse gemeenschap, die 2/3e van de moslims vormt, heeft 16,5% geen school afgemaakt, en 33,5% alleen de lager en middelbareschool (m.a.w. 50% heeft geen beroepsopleiding of hoger onderwijs).quote:Die Hälfte der Türken hat keinen Bildungsabschluss
Zu den allgemeinen Erkenntnissen der Studie zählt der Befund, dass sich Muslime in Deutschland generell schlechter integrieren als Zuwanderer anderer Religion. Auch unter Berücksichtigung der Einwanderungsumstände – etwa der Anwerbung ungebildeter Arbeiter aus der Osttürkei in den sechziger und siebziger Jahren, fällt der geringe Bildungsstand insbesondere in dieser Herkunftsgruppe auf. Türkische Einwanderer haben, neben solchen aus dem Nahen Osten (Libanon, Palästinensergebiete unter anderem) den weitaus niedrigsten Bildungsgrad. Unter den Türken, die knapp zwei Drittel aller Muslime in Deutschland ausmachen, hat die Hälfte keinen Schulabschluss (16,5 Prozent) oder nur einen Volksschulabschluss (33,5 Prozent).
Ähnlich schlecht steht es um die Bildungsabschlüsse bei arabischen Zuwanderern. Hier haben noch mehr keinen Abschluss (17,1 Prozent) und eine erhebliche Zahl (11,8 Prozent) nur einen Volksschulabschluss. Immerhin schließen in der zweiten Zuwanderergeneration deutlich mehr Personen die Schule erfolgreich ab. Hierbei gilt allerdings auch der Befund, dass mehr männliche muslimische Jugendliche die Schule vorzeitig verlassen als Frauen.
Een moslimman herken je niet als zodanig.quote:Op zondag 28 juni 2009 07:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar in Nederland zal je meer Turken op de uni vinden dan Marokkanen. Op de uni zie je trouwens veel en veel vaker moslimvrouwen dan moslimmannen, wie kan mij dit verschil verklaren (volslagen offtopic)
Met een hartaanval als gevolg?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:07 schreef Meki het volgende:
Moslimvrouw dan wel?quote:Op zondag 28 juni 2009 11:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een moslimman herken je niet als zodanig.
Jahoor, arabisch achtig uiterlijk.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen leven hebben.quote:Op zondag 28 juni 2009 07:38 schreef timmmmm het volgende:
Op de uni zie je trouwens veel en veel vaker moslimvrouwen dan moslimmannen, wie kan mij dit verschil verklaren (volslagen offtopic)
Bron please. Uitgaan op uiterlijk is geen goede graadmeter: je kunt Turken en Marokkanen nog wel uit elkaar houden maar Turken en mensen uit hun buurlanden wordt moeilijker.quote:Op zondag 28 juni 2009 07:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar in Nederland zal je meer Turken op de uni vinden dan Marokkanen.
Ook zo'n louter theoretische mogelijkheid.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:59 schreef FloydP het volgende:
Uitgaan op uiterlijk is geen goede graadmeter: je kunt Turken en Marokkanen nog wel uit elkaar houden maar Turken en mensen uit hun buurlanden wordt moeilijker.
Oh, dus dan wordt ik door de Nederlander onder de Turken geschaard.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ook zo'n louter theoretische mogelijkheid.
Maar je kunt stats inwinnen over hoeveel mensen uit turkse buurlanden hier zitten, en dat zijn er verwaarloosbaar weinig. Grootste groep migranten hier zijn turken met 35%, marocs met 33%, dan de rest. Inwoners uit buurlanden van turkije, ergens rond de <1%.
Dus, als jij iemand ziet met een turks uiterlijk, is het waarschijnlijk een turk.
Waarschijnlijk welquote:Op zondag 28 juni 2009 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, dus dan wordt ik door de Nederlander onder de Turken geschaard.
Zeer zeker zo, aangezien zelfs Turken spontaan Turks tegen me beginnen te lullen (ondanks het niet hebben van een plat achterhoofd).quote:
Ach sociaal toch, mij als Nederlander negeren ze altijdquote:Op zondag 28 juni 2009 12:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeer zeker zo, aangezien zelfs Turken spontaan Turks tegen me beginnen te lullen (ondanks het niet hebben van een plat achterhoofd).
Nee, ik vermoed dat jij onder het 'trotste, grootste, zich altijd als modelburger opstellende, Marokkaanse volkquote:Op zondag 28 juni 2009 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, dus dan wordt ik door de Nederlander onder de Turken geschaard.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik zeg dat ik het dagelijks aan den lijve ondervind.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik vermoed dat jij onder het 'trotste, grootste, zich altijd als modelburger opstellende, Marokkaanse volk' geschaard wordt.
Itt wat jij hier lijkt te poneren, is het niet onmogelijk om aan iemand z'n uiterlijk een goeie inschatting te maken uit welke windstreken iemand komt.
Dat jij die skill blijkbaar niet hebt, betekent niet dat anderen die handicap ook hebben.
Ikzelf zal een turk niet snel verwarren met een maroc, en een brit bv ook niet met een oostblokker.
De gemiddelde Javaanse moslim lijkt minder op een Arabier dan een Japanner hoor.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jahoor, arabisch achtig uiterlijk.
En nee, ik ga geen spelletjes met je spelen 'Dat niet iedereen afkomstig uit die landen ook daadwerkelijk moslim is'.
Dat is namelijk alleen in theorie zo, in de praktijk zijn mensen uit die windstreken dat in overweldigende meerderheid.
Schijnbaar zijn ze wel het meest geil van alle vrouwen, volk met een hoofddoek op. Ze doen het in Indonesie trouwens goed als filmmateriaal van schoolfilmpjes waarin dingen te zien zijn die Allah verboden heeft.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geen leven hebben.
Hoofddoekjes mogen niet uit, mogen niet op straat rondhangen, dus hebben alle tijd om in de boeken te zitten.
Nog afgezien van het feit dat 80% van de Marokkanen in Nederland niet van Arabische afkomst is.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
De gemiddelde Javaanse moslim lijkt minder op een Arabier dan een Japanner hoor.
Ik ken zelfs een NL'er die dat gebeurtquote:Op zondag 28 juni 2009 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik zeg dat ik het dagelijks aan den lijve ondervind.Tussen de categorie onmogelijk en mogelijk met een ruime foutmarge zit ook nog heel veel verschil.
Ik heb er geen voordeel mee, het is irritant. Maar goed, het is geen uitzondering ExTec, denk anders nog eens aan de maddie-affaire en dat kind wat in het midden van de Atlas-gebergte was gespot. Marokkanen zijn nu eenmaal een zodanig gemelangeerd volk dat de typische "krulletjes-zwart-haar-getinte-huid" misschien opgaat voor net 30-40 % van de gevallen.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ken zelfs een NL'er die dat gebeurt
Als je em ziet, snap je dat ook wel. Maar is toch echt op en top hollander.
Maar dan ben jij zo'n uitzondering die de regel bevestigd. Wees blijOf: doe er je voordeel mee.
Vooroordelen zijn ZO slecht joh..quote:Op zondag 28 juni 2009 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat 80% van de Marokkanen in Nederland niet van Arabische afkomst is.
Nou no offense, maar net zo goed dat je een Nederlander op vakantie er feilloos tussenuit plukt heb je dat met de meeste volkeren wel zo. Als je een beetje rondloopt kan je wat Extec zegt toch een aardig idee krijgen waar ze vandaan komen (uitzonderingen daargelaten). Dus ik snap niet waarom of dat niet voor de Marokkanen zou gelden.. ik kan ze op straat er tenminste meestal wel mee identificeren.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb er geen voordeel mee, het is irritant. Maar goed, het is geen uitzondering ExTec, denk anders nog eens aan de maddie-affaire en dat kind wat in het midden van de Atlas-gebergte was gespot. Marokkanen zijn nu eenmaal een zodanig gemelangeerd volk dat de typische "krulletjes-zwart-haar-getinte-huid" misschien opgaat voor net 30-40 % van de gevallen.
Je falcificeert niet als je rondloopt, ergo je weet niet hoeveel Marokkanen je niet spot. Je weet alleen hoeveel je er wel kan identificeren.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou no offense, maar net zo goed dat je een Nederlander op vakantie er feilloos tussenuit plukt heb je dat met de meeste volkeren wel zo. Als je een beetje rondloopt kan je wat Extec zegt toch een aardig idee krijgen waar ze vandaan komen (uitzonderingen daargelaten). Dus ik snap niet waarom of dat niet voor de Marokkanen zou gelden.. ik kan ze op straat er tenminste meestal wel mee identificeren.
Zie het als een plaatselijke steekproef, als je er veel ziet weet je dat er waarschijnlijk meer zijn, en visa versa.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je falcificeert niet als je rondloopt, ergo je weet niet hoeveel Marokkanen je niet spot. Je weet alleen hoeveel je er wel kan identificeren.
Nee, want je weet niet hoeveel het er in totaal zijn. Als er ergens 1000 Marokkanen rondlopen en jij herkent er maar 100 - dan zeg jij - wow ik kan echt goed herkennen. Ondertussen heb je niet door dat je de overige 900 Marokkanen niet als Marokkanen herkentquote:Op zondag 28 juni 2009 12:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zie het als een plaatselijke steekproef, als je er veel ziet weet je dat er waarschijnlijk meer zijn, en visa versa.
Maar het ging me er ook niet om hoeveel er zijn, slechts dat ze wel te herkennen zijn.
Zal best. Maar the elimination game gaat gewoon op. Turken zijn over het algemeen door een stevige component westerse trekken wel te ID'en. Ook niet zo gek voor een land wat niet alleen op de grens europa/azie ligt, maar wat ook nog eens veel avonturen heeft gehad in europa.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb er geen voordeel mee, het is irritant. Maar goed, het is geen uitzondering ExTec, denk anders nog eens aan de maddie-affaire en dat kind wat in het midden van de Atlas-gebergte was gespot. Marokkanen zijn nu eenmaal een zodanig gemelangeerd volk dat de typische "krulletjes-zwart-haar-getinte-huid" misschien opgaat voor net 30-40 % van de gevallen.
Ah op die manier, naja dat kan ik natuurlijk niet tegenspreken aangezien je de exacte bevolkingssamenstelling moet weten op een bepaald moment wil je aldus jou een 'herkenningsknobbel' hebben.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want je weet niet hoeveel het er in totaal zijn. Als er ergens 1000 Marokkanen rondlopen en jij herkent er maar 100 - dan zeg jij - wow ik kan echt goed herkennen. Ondertussen heb je niet door dat je de overige 900 Marokkanen niet als Marokkanen herkent.
Waar de neuk heb jij het over echt? Gelijk weer een interessante discussie verneuken.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zal best. Maar the elimination game gaat gewoon op. Turken zijn over het algemeen door een stevige component westerse trekken wel te ID'en. Ook niet zo gek voor een land wat niet alleen op de grens europa/azie ligt, maar wat ook nog eens veel avonturen heeft gehad in europa.
Haal je die er totaal niet uit, men neme de statiestieken, andere grote groep is marocs. Dan is de kans zeer groot dat het lijdend voorwerp maroc is.
Maar blijf vooral 'mysterieus' doen, over 'dat het echt niet te zeggen valt wie maroc is!', blijkbaar zie je daar 'voordeel' in ofzo.
Ik heb het 'de neuk' erover, dat ongeacht hoeveel rhetorische rookbommen jij af denkt te steken, het me altijd aardig lukt om turken en marocs uit elkaar te houden.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar de neuk heb jij het over echt? Gelijk weer een interessante discussie verneuken.
Eens. In Nederland kun je Turken en Marokkanen echt wel goed uit elkaar houden.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb het 'de neuk' erover, dat ongeacht hoeveel rhetorische rookbommen jij af denkt te steken, het me altijd aardig lukt om turken en marocs uit elkaar te houden.
Lijkt me ook allemaal niet zo spannend enzo.
Het is sowieso geen exact science, en al die 'theoretische voorbeelden' waar je mee op de proppen komt, worden gewoon ongedaan gemaakt door het feit dat we allemaal weten dat turken & marocs de grootste groepen migranten zijn in NL.
Dus het zal best dat onze 'neus' ons in de steek laat als je een willekeurige groep van 1000 man uit die windstreken voor je neus zou hebben. Alleen die 1000 man uit die windstreken, zijn een niet bestaande groep. Zie statistieken over migratie in NL. Hebben we 1000 man met die koppies, zijn het waarschijnlijk marocs. Algerijnen bv, zijn in NL een verwaarloosbare groep.
Ach die VOC mentaliteit zijn we hier juist allemaal zo trots op!quote:Op zondag 28 juni 2009 13:21 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Opportunistische vuige botte handelaars voorzien van een grote muil en met een karakter als nat vloeitje.
Ja, dat maakt het allemaal nóg veel triesterquote:Op zondag 28 juni 2009 13:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ach die VOC mentaliteit zijn we hier juist allemaal zo trots op!
Vind je? Op het karakter van sommigen na vind ik het juist een goeie mentaliteit. Maar dat verschilt ook natuurlijk per persoonquote:Op zondag 28 juni 2009 13:25 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, dat maakt het allemaal nóg veel triester
Ah, een enchoriofoob, wat leuk.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:21 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik begrijp eigenlijk wel dat men daar in Duitsland beter integreert dan dat men dat in Nederland doet. Wie wil er nu in God's Allah's naam op een Nederlanders lijken en zijn cultuur aannemen. Grosso modo is het namelijk nogal een kutvolk. Opportunistische vuige botte handelaars voorzien van een grote muil en met een karakter als nat vloeitje. Ik heb dan ook meer dan eens last van plaatsvervangende schaamte
NL'ers in de vreemde herken je doorgaans makkelijkquote:Op zondag 28 juni 2009 13:12 schreef indahnesia.com het volgende:
Tja, 1 op de 10 Nederlanders haal ik er ook wel uit, da's niet echt een hoog percentage, zeker niet als je bedenkt dat ze in feite prima aan de meeste vooroordelen voldoen. Net als Duitsers, Russen en Aussies.
Nou ik sta ook aardig vaak in contact met buitenlanders, en dit is inderdaad wel waar, maar de dingen die hierboven genoemd worden als gierig, bot en taalgebruik worden ook wel eens aangeschreven als punten van Nederlanders.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nederlanders staan in de wereld bekend als makkelijk in de omgang, direct en betrouwbaar.
Dat snap ik ook heel goed. De duitse overheid stond nooit klaar met communicaties in het turks, danwel een andere uitheemse taal. En gebrekkig duits spreken, betekent keihard buiten de maatschappij staan.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:21 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik begrijp eigenlijk wel dat men daar in Duitsland beter integreert dan dat men dat in Nederland doet.
Tja, ik heb niet zoveel met die Nederlanders maar los van dat dacht ik "Laat ik eens net zo makkelijk over dat volk schrijven zoals doorgaans geschreven wordt over moslims". Gewoon, lekker simpel, alles over één kam scheren.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, een enchoriofoob, wat leuk.
Nederlanders staan in de wereld bekend als makkelijk in de omgang, direct en betrouwbaar. Bovendien alle Nederlandse dingen als deltawerken, het Nederlands voetbal, etc. Ik ben echt trots Nederlander te zijn, nog meer nu ik in Duitsland woon.
Er is 1 volk dat nog veel leuker is dan Nederlanders en dat zijn Australiers.
Grappige is wel dat je punten overeenkomsten toonden met Nederlanders in z'n algemeenheid, dit betekend dat alles over een kam scheren wel degelijk kan kloppen in sommige gevallenquote:Op zondag 28 juni 2009 13:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Tja, ik heb niet zoveel met die Nederlanders maar los van dat dacht ik "Laat ik eens net zo makkelijk over dat volk schrijven zoals doorgaans geschreven wordt over moslims". Gewoon, lekker simpel, alles over één kam scheren.![]()
We zijn ontstellend direct ja, maar de meeste andere volkeren leren dat op den duur wel waarderen. Alsin dat ze daar ook wel de voordelen van inzien.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou ik sta ook aardig vaak in contact met buitenlanders, en dit is inderdaad wel waar, maar de dingen die hierboven genoemd worden als gierig, bot en taalgebruik worden ook wel eens aangeschreven als punten van Nederlanders.
Moslims delen een religie. Nederlanders een nationaliteit. Dat is nog wel wat anders.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Tja, ik heb niet zoveel met die Nederlanders maar los van dat dacht ik "Laat ik eens net zo makkelijk over dat volk schrijven zoals doorgaans geschreven wordt over moslims". Gewoon, lekker simpel, alles over één kam scheren.![]()
Precies, ik heb mensen gehad die stampend de kamer uit gingen, en mensen die je bij wijze van spreken omhelzen omdat je zo eerlijk bent. Ligt maar net aan het individu waar je mee van doen hebtquote:Op zondag 28 juni 2009 13:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
We zijn ontstellend direct ja, maar de meeste andere volkeren leren dat op den duur wel waarderen. Alsin dat ze daar ook wel de voordelen van inzien.
Dit is inderdaad waar. Het minderhedenbeleid in Duitsland is veel minder vrijblijvend dan het Nederlandse.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat snap ik ook heel goed. De duitse overheid stond nooit klaar met communicaties in het turks, danwel een andere uitheemse taal. En gebrekkig duits spreken, betekent keihard buiten de maatschappij staan.
Bot en direct is zeker zo.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou ik sta ook aardig vaak in contact met buitenlanders, en dit is inderdaad wel waar, maar de dingen die hierboven genoemd worden als gierig, bot en taalgebruik worden ook wel eens aangeschreven als punten van Nederlanders.
Maargoed, dat we gierig, bot en zeggen wat we denken helpt natuurlijk in onze directheid en dat is weer een van de goede eigenschappen, dus ik ben tevree
Stampend de kamer uit niet meegemaakt, maar wel mensen zichtbaar zien slikken dat zo'n NL'er em ff keihard vertelt wat'ie misdeed en hoe het wel moetquote:Op zondag 28 juni 2009 13:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, ik heb mensen gehad die stampend de kamer uit gingen, en mensen die je bij wijze van spreken omhelzen omdat je zo eerlijk bent. Ligt maar net aan het individu waar je mee van doen hebt![]()
Maar over het algemeen zien ze er inderdaad wel de voordelen van in.
Waarbij ik af en toe, gezien de felheid en statements van velen, mij niet aan de indruk kan onttrekken dat nationaliteit meer dan eens als een religie wordt aangehangen. We hebben het óf over alle Marokkanen óf over alle Moslims.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moslims delen een religie. Nederlanders een nationaliteit. Dat is nog wel wat anders.
Maar trends kan je zeker spotten, daar hoef je wat mij betreft ook niet bang voor te zijn. Dat is ook niet "over 1 kam scheren", maar verbanden en trends zien. Niks mis mee.
Dat beeld wordt een beetje omhoog gehouden omdat wij tijdens uitgaan met het andere geslacht de gewoonte hebben de rekening te splitsen, ipv dat de man standaard betaalt.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:36 schreef El_Matador het volgende:
Schotten en Nederlanders hebben de naam gierig te zijn, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt.
Een goed begin zou zijn dat jij niet PvdA stemtquote:Op zondag 28 juni 2009 13:41 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Wanneer gaan we nu eens spreken over 2000-3000 raddraaiers die flink moeten worden aangepakt maar waar die zo hoog geachte Nederlandse mentaliteit niet in staat is om daadkrachtig te zijn?
Inderdaad dit soort dingen zie ik wel vaker, heb die woede ook nog niet heel vaak meegemaakt, maar bij de wat trotsere volkeren als de Duitsers die kunnen het over het algemeen niet zo goed hebben als je tracht ze 'op hun plaats' te zetten. Niet allen natuurlijk, maar heb wel eens gehad dat de spreekwoordelijke druk van de ketel vloog bij ze.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Stampend de kamer uit niet meegemaakt, maar wel mensen zichtbaar zien slikken dat zo'n NL'er em ff keihard vertelt wat'ie misdeed en hoe het wel moetEn dan zag je zo iemand de omgeving afspeuren, tot de conclusie komen dat'ie niemand vreemd opkijkt, en de daarna de conclusie trekken dat het 'hier blijkbaar normaal is', in welk geval de schaamte die normaliter in die situaties optreed ook wegvloeit.
Britten niet zo heel veel ervaring mee, maar ik heb er inderdaad wel eens verhalen over gehoord wat je hier schrijft, en zodra je die 'omweg' van hun wenst te blokkeren zodat ze direct naar je toe worden verwezen vinden ze daar niet prettig. Maar zoals ik al zei moet ik dat nog tegenkomenquote:Heel veel met britten gewerkt, en onder het genot van een biertje hebben die meer dan eens openlijk toegegeven dat het 'natural born backstabbers' zijn. In geval van een foutje over je hoofd heengaan, ipv met jou gaan praten is heel normaal. Niet bij ons.
Haha dit is zeker waar! Verscheidene keren mee van doen gehad, en je kan ze bij wijze van spreken een depressie aanpraten als je wilt. Maar over het algemeen vind ik het vriendelijke sympathieke mensen die je niet zo hard moet gaan behandelen. Zoals hierboven al gezegd door Matador zijn het zeer sympathieke mensen die zo naar je kunnen toestappen en 'n praatje beginnen over alles en nogwat over hun privé leven, terwijl je ze nog niet eens kentquote:En amerikanen, ook veel mee te maken gehad, die leven in de cult of politeness, die gasten zijn echt helemaal waus.
Al die Nederlanders die links stemmen zijn volgens jou dus geen goede Nederlanderquote:Op zondag 28 juni 2009 13:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een goed begin zou zijn dat jij niet PvdA stemt
Je kan wel lullen met je 'NL mentaliteit', maar je hebt het over de "linkse mentaliteit".
Dat zeg ik niet hey.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Al die Nederlanders die links stemmen zijn volgens jou dus geen goede Nederlander
Dat is mooi. Toch niet GL hey?quote:btw, ik stem geen PvdA
Ik vind die mensen engquote:Op zondag 28 juni 2009 13:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Haha dit is zeker waar! Verscheidene keren mee van doen gehad, en je kan ze bij wijze van spreken een depressie aanpraten als je wilt. Maar over het algemeen vind ik het vriendelijke sympathieke mensen die je niet zo hard moet gaan behandelen. Zoals hierboven al gezegd door Matador zijn het zeer sympathieke mensen die zo naar je kunnen toestappen en 'n praatje beginnen over alles en nogwat over hun privé leven, terwijl je ze nog niet eens kent.
"We hebben het over..."quote:Op zondag 28 juni 2009 13:41 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Waarbij ik af en toe, gezien de felheid en statements van velen, mij niet aan de indruk kan onttrekken dat nationaliteit meer dan eens als een religie wordt aangehangen. We hebben het óf over alle Marokkanen óf over alle Moslims.
Het grootste probleem hierbij is, en dat vinden daadkrachtige Marokkanen als Marcouch net zo hard, is dat Nederlandse bestuurders slap en ongeinteresseerd zijn. Als je zo'n houding aanneemt, moet je niet gek staan te kijken als ineens 17% van het land achter een Geert Wilders aanloopt. Dat heb je zelf veroorzaakt met het "benoemen en bouwen"..quote:Wanneer gaan we nu eens spreken over 2000-3000 raddraaiers die flink moeten worden aangepakt maar waar die zo hoog geachte Nederlandse mentaliteit niet in staat is om daadkrachtig te zijn?
Goed is een waardeoordeel dat ik niet graag zou gebruiken.quote:Moslims hier aanwezig, goede moslims, en dat zijn verreweg de meesten, zijn in principe vredelievende mensen (net zoals de doorsnee autochtoon) die niet op een Sharia zitten te wachten en zich daar ook gewoon niet mee bezig houden, immers ook zij hebben de handen vol aan werk, opvoeden, rekeningen betalen en een toekomst opbouwen. Misschien nog wel meer dan de Nederlander omdat ze zich schijnbaar meer dan eens extra waar moeten maken m.b.t. die ratrace die leven heet.
Dat is waar, maar ik vind het altijd zó makkelijk om doorheen te prikken bij Amerikanen dat ik er weinig last van ondervind. Je kan ze met één directe vraag al meteen 'to the point' brengen.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind die mensen engOp een bepaalde manier staat die cultuur haaks op de onze. Juist omdat wij zo in your face direct zijn, zitten wij helemaal niet te wachten op een praatje pot voor de vorm.
Ik weet niet wat daar nu precies mooi aan is, want ook verreweg het grootste deel van die PvdA stemmers zijn medemensen die ook alleen het beste willen voor iedereen. Je kunt het hooguit oneens met ze zijn, maar het biertje dat je aan de bar met een PvdA-er drinkt smaakt net zo lekker als die kop koffie die ik met mijn moslim collega nuttig tijdens een peukpauzequote:
Aan de lange baarden en hoofddeksel toch?quote:Op zondag 28 juni 2009 11:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ongeveer 3/4 van alle PvdA stemmers hangt een religie aan waarbinnen je geen alcohol mag drinkenquote:Op zondag 28 juni 2009 13:58 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik weet niet wat daar nu precies mooi aan is, want ook verreweg het grootste deel van die PvdA stemmers zijn medemensen die ook alleen het beste willen voor iedereen. Je kunt het hooguit oneens met ze zijn, maar het biertje dat je aan de bar met een PvdA-er drinkt smaakt net zo lekker als die kop koffie die ik met mijn moslim collega nuttig tijdens een peukpauze
Laat me raden, jij denkt dat je het hebt over D66?quote:Ik stem in ieder geval op die partij die bezig is om het grootste gevaar dat Nederland loopt, namelijk volledige controle op iedere stap die iemand zet, aan het bestrijden is. Ik weiger te leven in een politiestaat en Nederland is hard op weg. Het allergrootste gevaar komt van de zittende regeringspartijen die al jarenlang de dienst uitmaken, niet van moslims.
Bron?quote:Op zondag 28 juni 2009 14:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ongeveer 3/4 van alle PvdA stemmers hangt een religie aan waarbinnen je geen alcohol mag drinken
Je raadt maar raak, maar ik dacht niet aan D66quote:Laat me raden, jij denkt dat je het hebt over D66?
Een van de meest typerende anecdotes was dat ik een setje van 2 verse amerikanen op sleeptouw mocht nemen.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik vind het altijd zó makkelijk om doorheen te prikken bij Amerikanen dat ik er weinig last van ondervind. Je kan ze met één directe vraag al meteen 'to the point' brengen.
Ze komen bijvoorbeeld altijd aanzetten met wat ze gegeten hebben, of hun familie of weet ik veel wat, het is zo doorzichtig en ongerelateerd aan de zaken waar je mee bezig bent dat je al meteen doorhebt dat ze iets aan het ontwijken zijn
quote:
Als je dat niet wil zeggen, moet je dat zeggen, vraag ik het ook niet.quote:Je raadt maar raak, maar ik dacht niet aan D66![]()
Het is geen geheim hoor. Tot voor kort stemde ik vol overtuiging op de SP. Agnes Kant bevalt mij eigenlijk niet zo en ik ben aan het nadenken. Maar de SP staat redelijk pal voor privacy van de burgers!quote:Op zondag 28 juni 2009 14:14 schreef ExTec het volgende:
Als je dat niet wil zeggen, moet je dat zeggen, vraag ik het ook niet.
Ik ken voor de rest geen NL partijen die zich daadwerkelijk bewust zijn van uitholling privacy, of iig niet een die daar serieus wat tegen doet/wil doen.
Om eerlijk te zijn geen idee over welke partij je het hebt. D66 is wel dermate 'leeg' dat je er makkelijk een 'MyD66' van kan maken, zelf je eigen ideeen projecteren op hun, dus dat was een optie.
Ok, helderquote:Op zondag 28 juni 2009 14:32 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Het is geen geheim hoor. Tot voor kort stemde ik vol overtuiging op de SP. Agnes Kant bevalt mij eigenlijk niet zo en ik ben aan het nadenken. Maar de SP staat redelijk pal voor privacy van de burgers!
Ik betwijfel het, Geert moet welhaast koken van woede zo af en toe. Geïsoleerd als hij is en links en rechts geblokkeerd worden doet met ieder mens wat. Ik vermoed zelfs dat hij daardoor steeds radicaler en extremer wordt. Soort van "Kont tegen de krib" en "Hakken in het zand" doordat hij zich onbegrepen voelt en weet door het establishment.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:34 schreef ExTec het volgende:
Ik bedoel; verbetenheid is natuurlijk ook 100% geert z'n oeuvre. Maar die verbetenheid is bij hem losgekoppeld, emotieloos. Dat houd je langer uit.
Arabisch achtig uiterlijk?quote:Op zondag 28 juni 2009 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jahoor, arabisch achtig uiterlijk.
En nee, ik ga geen spelletjes met je spelen 'Dat niet iedereen afkomstig uit die landen ook daadwerkelijk moslim is'.
Dat is namelijk alleen in theorie zo, in de praktijk zijn mensen uit die windstreken dat in overweldigende meerderheid.
Weten doen we dat niet natuurlijk, maar de verbetenheid op Kant's gezicht, haalt het niet bij het emotieloze gelaat van gekke geertje als'ie weer iets bomastisch roeptquote:Op zondag 28 juni 2009 15:17 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, Geert moet welhaast koken van woede zo af en toe. Geïsoleerd als hij is en links en rechts geblokkeerd worden doet met ieder mens wat. Ik vermoed zelfs dat hij daardoor steeds radicaler en extremer wordt. Soort van "Kont tegen de krib" en "Hakken in het zand" doordat hij zich onbegrepen voelt en weet door het establishment.
Been there, done that, lees terug.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:24 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Arabisch achtig uiterlijk?![]()
Veel Afrikanen, Centraal Aziaten, Pakistanen/Indiërs, Zuid-oost Aziaten lijken totaal niet op Arabieren en deze groepen bij elkaar vormt circa 60-70% van de wereld moslim populatie.
Alsof alle moslims in NL Turks of Marokkaans zijn..quote:Op zondag 28 juni 2009 15:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Been there, done that, lees terug.
In NL hebben we immers niet te maken met de 'wereldmoslim populatie', maar met resp. 35% turken en 33% marocs.
Op de één of andere manier verpersoonlijken ze het beiden en ik vind het bij beiden niet goed. Als lid van de SP heb ik dit dan ook gelijk gemeld (naïef als ik ben doordat ik denk dat ze er iets mee doenquote:Op zondag 28 juni 2009 15:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Weten doen we dat niet natuurlijk, maar de verbetenheid op Kant's gezicht, haalt het niet bij het emotieloze gelaat van gekke geertje als'ie weer iets bomastisch roept
Het kan zeker allemaal anders zijn, maar blijft natte vingerwerk. Ik ben overigens niet de enige die dit dacht, daags na de verkiezingen ook wel publicaties gelezen die ongeveer dezelfde teneur hadden
We geven er nu een eigen wending aan oid? Want dat 'alle moslims in NL turk of marokkaan' zijn heb ik niet gezegd heyquote:Op zondag 28 juni 2009 15:35 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Alsof alle moslims in NL Turks of Marokkaans zijn..
Owja, hindoestanen zijn geen moslims hey. Dat zijn hindu's.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:35 schreef Muzz_ het volgende:
Er wonen genoeg Aziaten (Indiërs/Hindoestanen/Pakistanen), Afrikanen (Somaliërs, Soedanezen) in Nederland die moslim zijn en totaal niet op Arabieren lijken...
Hoeft niet. De meerderheid is idd hindoe, maar een grote minderheid is Moslim.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Owja, hindoestanen zijn geen moslims hey. Dat zijn hindu's.
Nogmaals, in de praktijk valt dat vies tegen. Dat jij ze uit elkaar kan halen, zegt niets over de rest van Nederland die er schijnbaar behoorlijk wat moeite mee heeft. Je falcificeert niet, dus je hebt geen idee hoe groot het percentage is dat je als zodanig herkent. Kan je wel stellen dat er vooral Turken en Marokkanen zijn in Nederland, maar dat doet nog steeds niet af aan het feit dat juist die twee groeperingen vaak door elkaar worden gehaald.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
We geven er nu een eigen wending aan oid? Want dat 'alle moslims in NL turk of marokkaan' zijn heb ik niet gezegd hey
De issue was: kun je turken en marokkanen uit elkaar houden? Dat lukt prima.
Hindoestaanse moslims...ruim 1/4e van de Hindoestanen in NL = moslim.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hindustanen zijn toch gewoon mensen die in hindoeïsme geloven, dus bedoel je niet Indiërs?quote:Op zondag 28 juni 2009 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hindoestaanse moslims...ruim 1/4e van de Hindoestanen in NL = moslim.
Nee. Mensen die het hindoeïsme aanhangen zijn hindoes.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hindustanen zijn toch gewoon mensen die in hindoeïsme geloven, dus bedoel je niet Indiërs?
Hindoestanen of Hindostanen (of Hindoestani) zijn een bevolkingsgroep in Nederland en Suriname van Indiase of andere Zuid-Aziatische afkomst.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hindustanen zijn toch gewoon mensen die in hindoeïsme geloven, dus bedoel je niet Indiërs?
Dat (EK 2008) was mooi, maar het begon al bij het WK 2006.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Misschien is Duitsland wel meer en meer een gidsland geworden tegenover het steeds meer verzurende Holland.
Het volgende nieuws was ook typerend. (Een fragment uit de zomergast-uitzending van Joop vd Ende).
http://www.vpro.nl/progra(...)8033/items/39975270/
[ afbeelding ]
Ah, ik faalquote:Op zondag 28 juni 2009 16:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Mensen die het hindoeïsme aanhangen zijn hindoes.
En je weet dat omdat jij welis voor turk uitgemaakt wordt?quote:Op zondag 28 juni 2009 16:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat jij ze uit elkaar kan halen, zegt niets over de rest van Nederland die er schijnbaar behoorlijk wat moeite mee heeft.
Nee, omdat jou het fenomeen Hindoestaanse moslims zelfs niet bekend voorkomt.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
En je weet dat omdat jij welis voor turk uitgemaakt wordt?
Uitzondering die regel bevestigd.
Ik bedoel; het zal best hoor, maar jou ervaring zegt niks over het grotere geheel
Nope, zat andere posters die me gelijk gaven.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:08 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien ben jij wel de uitzondering die de regel bevestigd, daar al eens over nagedacht?
Het heeft niks met "drive" te maken, maar het is gewoon een constatering. Of moet daar ook perse een drive achter zitten. Ik zeg toch ook niet dat jij een "drive" hebt met betrekking tot het volhouden van het tegenovergestelde. Mensen zijn nou eenmaal niet perfecte wezens, met betrekking tot cross raciale herkenning al helemaal niet - behalve negers, die schijnen beter te herkennen.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope, zat andere posters die me gelijk gaven.
Again; het is allemaal niet spannend. Ik snap jouw drive ook niet, mbt het 'volhouden' dat marocs heulemaal niet te herkennen zijn.
Maar wat zijn de échte verschillen? Turken zijn vaker blank(er), hebben eerder bruin haar, terwijl Marokkanen vaker pikzwart haar hebben? Turken hebben achterhoofden als LCD-TV's en een grotere neus?quote:Op zondag 28 juni 2009 17:11 schreef IHVK het volgende:
Turken en Marokkanen zijn redelijk lastig uit elkaar te houden in sommige gevallen.
valt wel mee hoor.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:11 schreef IHVK het volgende:
Turken en Marokkanen zijn redelijk lastig uit elkaar te houden in sommige gevallen.
quote:Op zondag 28 juni 2009 17:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar wat zijn de échte verschillen? Turken zijn vaker blank(er), hebben eerder bruin haar, terwijl Marokkanen vaker pikzwart haar hebben? Turken hebben achterhoofden als LCD-TV's en een grotere neus?
Marokkanen spreken gemiddeld beter Nederlands.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:15 schreef geenfiets het volgende:
[..]
valt wel mee hoor.
en daarnaast zijn turken vaak beter gemanierd en spreken de nederlandse taal beter
Niet alle Turken zijn gelijk hè.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:55 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nou, ik heb onderhands ook wel aardig wat Turkenmoppen gehoord over Duitsers. Met name in grote steden is er ook genoeg problematiek in de verpauperde wijken. Toen vorig jaar in München een bejaarde werd dood geslagen door een Turk (en een Griek dacht ik?) was Bild Zeitung ook snel met U-Bahn-schläger, en liepen enkele gemoederen ook hoog op.
Niet om afbreuk te doen aan mijn Turkse vrinden, maar http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=91856quote:Op zondag 28 juni 2009 17:15 schreef geenfiets het volgende:
[..]
valt wel mee hoor.
en daarnaast zijn turken vaak beter gemanierd en spreken de nederlandse taal beter
Amen, het zijn juist de enorme verschillen in die landen zelf dat het herkennen zo moeilijk maakt! Zelfs voor een Marokkaanse of Turkse "autochtoon".quote:Op zondag 28 juni 2009 17:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Probleem is dat Turken en Marokkanen ook onderling heel erg verschillen. Sommigen noemen Turkije het genetische knooppunt van Europa en Azie.
Maar over het algemeen: Marokkanen kroeshaar, Turken recht haar. En de neus is vaak (niet altijd) typerend). Verder is er een bepaald verschil in het gezicht wat ik niet echt kan beschrijven, maar het is iets waar ik Marokkanen in herken.
(en Marokkanen die dat type gezicht niet hebben verwar ik met Turken)
Ohja, Turken hebben volgens mij meer variatie qua oogkleur, dus niet altijd bruin/zwart. Zijn er Turken met blauwe ogen?quote:Op zondag 28 juni 2009 17:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Probleem is dat Turken en Marokkanen ook onderling heel erg verschillen. Sommigen noemen Turkije het genetische knooppunt van Europa en Azie.
Maar over het algemeen: Marokkanen kroeshaar, Turken recht haar. En de neus is vaak (niet altijd) typerend). Verder is er een bepaald verschil in het gezicht wat ik niet echt kan beschrijven, maar het is iets waar ik Marokkanen in herken.
(en Marokkanen die dat type gezicht niet hebben verwar ik met Turken)
Bij Chinezen schijnt de sociale controle ook enorm te zijn. Kennelijk heeft het wel een positieve invloed in ieder geval.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:21 schreef IHVK het volgende:
Bij Turken is de sociale controle veel groter.
Daarom hebben Marokkanen juist veel meer uitschieters (zowel naar boven als naar beneden)
Zeker te weten.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ohja, Turken hebben volgens mij meer variatie qua oogkleur, dus niet altijd bruin/zwart. Zijn er Turken met blauwe ogen?
Genoeg.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ohja, Turken hebben volgens mij meer variatie qua oogkleur, dus niet altijd bruin/zwart. Zijn er Turken met blauwe ogen?
Ik heb in totaal 3 neefjes met blond haar en blauwe ogen, dus het komt voor.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Die moet ik nog tegenkomen dan. En Marokkanen?
Ik heb een nichtje in Turkije die niet te onderscheiden is van een Nederlander. Heel licht blond haar en knalblauwe ogen.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Die moet ik nog tegenkomen dan. En Marokkanen?
Apart, maar wist je dat er ook Marokkanen zijn met spleetogenquote:Op zondag 28 juni 2009 17:23 schreef IHVK het volgende:
Maar je hebt ook Turken die spleetogen hebben, of die heel erg op Grieken lijken. Of op Arabieren, Perzen etc.
Bij die eerste komt dat gewoon door zijn uitgezakte huid en rimpelsquote:Op zondag 28 juni 2009 17:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Apart, maar wist je dat er ook Marokkanen zijn met spleetogen
http://img39.imageshack.us/img39/3133/67426.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/4036/108061071321773ef337us3.jpg
Hihi, geeft niet, van die aziatische Marokkanen wist ik ook niet dat ze bestonden. Ze schijnen in een gebied in het oosten van Marokko te zitten. Hier nog een voorbeeldquote:Op zondag 28 juni 2009 17:30 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Bij die eerste komt dat gewoon door zijn uitgezakte huid en rimpels.
Verder voel ik mij onwetend, en heb ik een verkeerd beeld van de wereld.
Da's wel apart ja, ze ziet er een beetje uit als iemand van zo'n bedouïne-achtig volk.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hihi, geeft niet, van die aziatische Marokkanen wist ik ook niet dat ze bestonden. Ze schijnen in een gebied in het oosten van Marokko te zitten. Hier nog een voorbeeld
http://img194.imageshack.(...)048702ea139f9ko5.jpg
Dat vlaggetje is wel duidelijkquote:
Hindu = Mensen die het Hindu geloof aanhangenquote:Op zondag 28 juni 2009 15:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oh ja, die is er ook nogquote:
In de ogen van de notaris ook. De enige bestuurder is Wilders. Verder heeft niemand er wat te zeggen. Of dacht je van wel?quote:
LOLZquote:Op zondag 28 juni 2009 16:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat (EK 2008) was mooi, maar het begon al bij het WK 2006.
Dat was echt mooi prachtig. In de eerste plaats omdat de Duitsers voor het eerst sinds de oorlog weer trots op hun land durfden te zijn en massaal de Duitse vlag uit het raam hingen. Maar wat ook heel mooi was, waren de Turken die in hun auto toeterend door de straten reden - allemaal met een Turks én een Duits vlaggetje op de motorkap. Het hele land haalde toen opgelucht adem:
"De integratie is gelukt!"
Zeker heel zeldzaam verschijning rood harige in Marokko.Rood harigequote:Op zondag 28 juni 2009 17:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oh ja, die is er ook nog. Maar ik zat een beetje te googelen en daar kwam volgens mij een roodharige Marokkaanse prinses voorbij. Lalla Salma:
[ afbeelding ]
Hier staan wel interessante plaatjes, als je dat gebekvecht negeert.
EDIT: oh, het is dezelfde vrouw volgens mij.
Dude ik ben een Turk, maar 95% van de tijd wordt ik ingeschat als een Marokkaan uit Tanger, Iranees/Iraniër (welke is het nou??? ), Pakistaan en zelfs een keer als iemand uit Kuwait (wtf?).quote:Op zondag 28 juni 2009 12:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeer zeker zo, aangezien zelfs Turken spontaan Turks tegen me beginnen te lullen (ondanks het niet hebben van een plat achterhoofd).
Ik heb een keertje een handgemeen gehad met een marokkaan die wat bij me wilde kopen maar bezig bleef met afdingen (doe ik niet aan). Toen ik het zat werd met het mannetje en opmerkte dat hij niet op de markt in Ankara stond werden z'n ogen rood van woede.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:24 schreef Burakius het volgende:
Dude ik ben een Turk, maar 95% van de tijd wordt ik ingeschat als een Marokkaan uit Tanger, Iranees/Iraniër (welke is het nou??? ), Pakistaan en zelfs een keer als iemand uit Kuwait (wtf?).
En ik had op vakantie in Istanboel juist het omgekeerde. Ineens begonnen twee Turken op straat een heel verhaal in het Turks tegen me te vertellen. Ik verstond er uiteraard geen woord van. En ik snapte er ook niks van, want ik ben ook geen Turk, ik ben volbloed Nederlander. En zie er dus ook niet uit als een Turk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:24 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dude ik ben een Turk, maar 95% van de tijd wordt ik ingeschat als een Marokkaan uit Tanger, Iranees/Iraniër (welke is het nou??? ), Pakistaan en zelfs een keer als iemand uit Kuwait (wtf?).
hahaha ik kan er wel om lachen eigenlijk. Ja het is zo toegegeven dat ik zelf Tataars/Tjetjeens/Turks bloed heb. Vandaar misschien. Maar goed... welke Turk is nou volbloed Turkquote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:29 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik heb een keertje een handgemeen gehad met een marokkaan die wat bij me wilde kopen maar bezig bleef met afdingen (doe ik niet aan). Toen ik het zat werd met het mannetje en opmerkte dat hij niet op de markt in Ankara stond werden z'n ogen rood van woede.
je moet je rug eens scheren dudequote:Op zondag 28 juni 2009 12:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is het het nationale Burakius schop oude NWS topics uurtje ofzo?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
hahaha ik kan er wel om lachen eigenlijk. Ja het is zo toegegeven dat ik zelf Tataars/Tjetjeens/Turks bloed heb. Vandaar misschien. Maar goed... welke Turk is nou volbloed TurkPrecies 0%.
Over het algemeen loop ik niet met een blote bast over straat.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:13 schreef misteriks het volgende:
[..]
je moet je rug eens scheren dude
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Over het algemeen loop in niet met een blote bast over straat.
Het is een speciaal soort t-shirt, de rugini.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:28 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Bast niet, maar rug wél? Wat een manieren...
Maar zijn mening is dan ook het ultieme woord. Wie moet mij er anders aan helpen herinneren dat ik een ongelovige zondaar ben?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:19 schreef IHVK het volgende:
Ja jongens en meisjes Burakius is terug en iedereen moet het weten ook.
Een soort borat zwembroek zeker?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een speciaal soort t-shirt, de rugini.
Hehe ik moest hardop lachen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een speciaal soort t-shirt, de rugini.
Nee, dat is de "Mankini", zowel blote bast als blote rug. Ik weet het, het is verwarrend allemaal. Al die verschillende soorten ini's.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:34 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een soort borat zwembroek zeker?
Dude ik reageer niet eens op jou ofzo en opeens krijg ik een etiketje op me geplakt dat ik zou beweren het ultieme woord te hebben. Als er iemand is die zijn mening makkelijk kan bijstellen nadat er goed gediscusseerd is dan ben ik het wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:32 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar zijn mening is dan ook het ultieme woord. Wie moet mij er anders aan helpen herinneren dat ik een ongelovige zondaar ben?
Dus het zou zomaaaaaaaaaar kunnen zijn dat die moslims er ALLANG waren maar dat ze nu gewoon geinteresseerd zijn in het deelnemen aan activiteiten en lid worden van verenigingen?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:07 schreef Meki het volgende:
[..]"Ze leiden dat af uit de mate waarin moslims deelnemen aan activiteiten en verenigingen die voorheen autochtoon Duits waren."
Trouw
Een ervaring rijker.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:45 schreef jahetiswat het volgende:
Hoe kun je in godsnaam rijker worden met moslims???
Rustig maar, ik doelde op jouw posts in het algemeen, waar jouw afkeer tegen ongelovigen overduidelijk isquote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:41 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dude ik reageer niet eens op jou ofzo en opeens krijg ik een etiketje op me geplakt dat ik zou beweren het ultieme woord te hebben. Als er iemand is die zijn mening makkelijk kan bijstellen nadat er goed gediscusseerd is dan ben ik het wel.
Het zijn niet allemaal terroristenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:45 schreef jahetiswat het volgende:
Kebab!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:45 schreef jahetiswat het volgende:
Scientology aanhangers ook niet maar ik ben ze liever kwijt dan rijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:22 schreef Slappy het volgende:
[..]
Het zijn niet allemaal terroristen
Als ik zou zeggen dat ik liever atheisten kwijt ben dan rijk dan was het hier niet groot genoeg. Het wordt blijkbaar geaccepteerd, maar omgekeerd niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:27 schreef John_Difool het volgende:
[..]
Scientology aanhangers ook niet maar ik ben ze liever kwijt dan rijk.
Klopt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:39 schreef Burakius het volgende:
[..]
Als ik zou zeggen dat ik liever atheisten kwijt ben dan rijk dan was het hier niet groot genoeg. Het wordt blijkbaar geaccepteerd, maar omgekeerd niet.
Vind je het gek, ik zag atheisten hier in Nederland geen mensen als heks verbranden en de inheemse cultuur vernietigen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:39 schreef Burakius het volgende:
[..]
Als ik zou zeggen dat ik liever atheisten kwijt ben dan rijk dan was het hier niet groot genoeg. Het wordt blijkbaar geaccepteerd, maar omgekeerd niet.
Naar toe gehaald ? dat is knap, ze zijn anders vrijwillig hier gekomen, en het was de overheid die dit wilde, niet de burger.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:04 schreef BBeun het volgende:
Denk even een stukje verder terug.
Wie heeft de Marokkanen naar Nederland toe gehaald?
De Nederlanders zelf, omdat ze opzoek waren naar goedkope arbeiders.
"De eerste generatie Marokkanen zijn in de jaren zestig en zeventig als gastarbeider en als gevolg van de daaropvolgende gezinshereniging, naar Nederland gekomen."
(Bron: Wikipedia)
gevaarlijke manier van denken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:27 schreef John_Difool het volgende:
[..]
Scientology aanhangers ook niet maar ik ben ze liever kwijt dan rijk.
Weleens in Saoedi Arabie of the Emirates geweest?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:45 schreef jahetiswat het volgende:
Laat me raden; de heren wisten nadat het 'misverstand' uit de wereld was geholpen een puike bar waar ze je wat te drinken wilden aanbieden?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:37 schreef Igen het volgende:
[..]
En ik had op vakantie in Istanboel juist het omgekeerde. Ineens begonnen twee Turken op straat een heel verhaal in het Turks tegen me te vertellen. Ik verstond er uiteraard geen woord van. En ik snapte er ook niks van, want ik ben ook geen Turk, ik ben volbloed Nederlander. En zie er dus ook niet uit als een Turk.
Toen ze dat eindelijk begrepen, was hun excuus dat ik eruit zag als een Turk uit het zuiden van 't land.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:00 schreef John_Difool het volgende:
[..]
Komt door me linkse opvoeding, Leve het socialisme! weg met de kerk!
Het komt niet door je taalkundige opvoeding in ieder geval.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:00 schreef John_Difool het volgende:
[..]
Komt door me linkse opvoeding, Leve het socialisme! weg met de kerk!
Ja, dat waren de allereersten die hierheen kwamen. Vervolgens is de rest gewoon hierheen gekomen met een toeristenvisum en nooit meer weggegaan. Reden dus ook waarom het nu voor Turken en Marokkanen bijna onmogelijk is om een toeristenvisum te krijgen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:04 schreef BBeun het volgende:
Denk even een stukje verder terug.
Wie heeft de Marokkanen naar Nederland toe gehaald?
De Nederlanders zelf, omdat ze opzoek waren naar goedkope arbeiders.
"De eerste generatie Marokkanen zijn in de jaren zestig en zeventig als gastarbeider en als gevolg van de daaropvolgende gezinshereniging, naar Nederland gekomen."
(Bron: Wikipedia)
Altijd nog beter dan een rechtse moslim te zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 01:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het komt niet door je taalkundige opvoeding in ieder geval.
Trots zijn dat we de eerste drugshandelaars in de geschiedenis zijn?quote:Op zondag 28 juni 2009 13:25 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, dat maakt het allemaal nóg veel triester
Fijn voor jou, ik ken de praktijk bij de EU consulaten in Istanbul. Zelfs mensen die geen enkele wens hebben om in Europa te blijven hebben moeite om een toeristenvisum te krijgen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
Bijna onmogelijk? Mijn ervaring is anders.
Echt he, ze deden zelfs moeilijk over mijn oma die ons voor 3 maanden wilde bezoekenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Fijn voor jou, ik ken de praktijk bij de EU consulaten in Istanbul. Zelfs mensen die geen enkele wens hebben om in Europa te blijven hebben moeite om een toeristenvisum te krijgen.
Dat probleem geldt (nogmaals, ik ken de praktijk evengoed, alleen niet in Istanbul natuurlijk) in het geval van Marokkanen alleen bij de jongeren. De ouderen komen vaak zonder problemen in aanmerking voor een toeristenvisum. Erg apart (en vervelend) dat het voor Turken dan een stuk moeilijker is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Fijn voor jou, ik ken de praktijk bij de EU consulaten in Istanbul. Zelfs mensen die geen enkele wens hebben om in Europa te blijven hebben moeite om een toeristenvisum te krijgen.
Tsja, ambtenaren en regeltjesneuken komt gewoon veel te veel voor.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:58 schreef Ayca het volgende:
[..]
Echt he, ze deden zelfs moeilijk over mijn oma die ons voor 3 maanden wilde bezoeken
Heeft niks met regeltjesneuken te maken. Het is een bewuste beleidskeuze; zo weinig mogelijk visa verstrekken. Als er ook maar de minste twijfel bestaat, dan krijg je geen visum. De 'regeltjes' dienen alleen maar om het besluit te motiveren. Ik heb het keer op keer gezien; ik heb ook wel wat mensen door het proces heen gecoacht. Het eerste wat ik ze vertel is dat hun papieren wel in orde moeten zijn, maar eigenlijk volledig onbelangrijk zijn.quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:08 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Tsja, ambtenaren en regeltjesneuken komt gewoon veel te veel voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |